Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Σημαντικές αποφάσεις έλαβε το ΚΥ.Σ.ΚΟΙ.Π.

Σημαντικές αποφάσεις έλαβε το ΚΥ.Σ.ΚΟΙ.Π.

dragasakis-tsipras.jpg

Γ. Δραγασάκης - Αλ. ΤσίπραςΦωτό από παλαιότερη συνεδρίαση του ΚΥ.Σ.ΚΟΙ.Π. (αρχείου) | EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
Το Κυβερνητικό Συμβούλιο Κοινωνικής Πολιτικής, στη συνεδρίαση της 25ης Ιανουαρίου, ενέκρινε το σχεδιασμό για τις «Τοπικές και περιφερειακές δομές πρώτης υποδοχής και εξυπηρέτησης πολιτών» με απώτερο σκοπό «την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και την εδραίωση της κοινωνικής αλληλεγγύης».
Στην κατεύθυνση αυτή, συγκροτείται ένα ολοκληρωμένο δίκτυο συμπληρωματικών μεταξύ τους τοπικών και περιφερειακών δομών και υπηρεσιών πανελλαδικής εμβέλειας.
Στόχος της κυβέρνησης είναι «η διασφάλιση της καθολικής και χωρίς αποκλεισμούς πρόσβασης σε δομές και υπηρεσίες του Κοινωνικού Κράτους που ανταποκρίνονται σε ζωτικής σημασίας ανάγκες της κοινωνίας και βελτιώνουν το επίπεδο ζωής των πολιτών».
Συνολικά τρεις κατηγορίες υφιστάμενων δομών και υπηρεσιών αναδιοργανώνονται, ενώ άλλες τρεις κατηγορίες νέων δομών και υπηρεσιών τοπικού και περιφερειακού χαρακτήρα προστίθενται.

Υφιστάμενες δομές και υπηρεσίες

Ειδικότερα, στη συνεδρίαση του ΚΥ.Σ.ΚΟΙ.Π. παρουσιάστηκαν τα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης των διαδικασιών αναδιοργάνωσης τριών υφιστάμενων δομών και υπηρεσιών:
Front-desk υπουργείου Εργασίας και Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.)
Σε διάστημα ενός μήνα θα έχει στελεχωθεί και θα είναι ανοικτό για να εξυπηρετήσει τους πολίτες. Θα στελεχωθεί με καταρτισμένο προσωπικό, που θα παρέχει ενημέρωση για ζητήματα εργασιακά, ασφάλισης, κοινωνικής πρόνοιας και απασχόλησης.
Παράλληλα, στο πλαίσιο της συνολικής αναβάθμισης του Σ.ΕΠ.Ε., οργανωμένα front-desks θα αναπτυχθούν στα κατά τόπους Γραφεία του Σώματος και θα στελεχωθούν με 70 εξειδικευμένους επιστήμονες. Η στελέχωση θα αφορά σε πανελλαδική κάλυψη και θα γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα. Στα front-desks θα μπορούν να απευθύνονται οι εργαζόμενοι για να ενημερώνονται για τα δικαιώματά τους και να πληροφορούνται για τις ενέργειες στις οποίες είναι σε θέση να προβούν σε περίπτωση που αυτά παραβιάζονται.
Εξυπηρέτηση ασφαλισμένων Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α.)
Τα τοπικά Γραφεία του Ε.Φ.Κ.Α., οι ψηφιοποιημένες λειτουργίες μέσω της ιστοσελίδας του και η γραμμή τηλεφωνικής εξυπηρέτησης επιτρέπουν στους πολίτες να πληροφορούνται έγκαιρα και ολοκληρωμένα για τις ασφαλιστικές υποθέσεις τους.
Σύμφωνα με ενημέρωση του αρμόδιου υπουργείου:
  • Στις 31 Δεκεμβρίου 2014 οι εκκρεμείς αιτήσεις συνταξιοδότησης ανέρχονταν σε 160.551 ενώ την 1-1-2017 οι εκκρεμείς αιτήσεις είχαν μειωθεί στις 95.000 κατά προσέγγιση.
  • Μέχρι και τον Οκτώβριο του 2017 θα έχουν αποδοθεί όσες συντάξεις βρίσκονται σε εκκρεμότητα..
  • Μέχρι και τον Ιούνιο του 2017 θα έχουν καταβληθεί όλα τα εκκρεμή εφάπαξ.
  • Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης
Τα Κέντρα αναδιοργανώνονται με επέκταση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και αλλαγή διοικητικού μοντέλου που βασίζεται σε συγκεκριμένους στόχους και μέτρηση επιδόσεων.
Η έμφαση αποδίδεται στην άμεση εξυπηρέτηση των συναλλασσόμενων και στην παροχή ποιοτικότερων και εξατομικευμένων υπηρεσιών τόσο προς τους ανέργους όσο και στις επιχειρήσεις. Η παροχή αυτών των υπηρεσιών στηρίζεται στους εργασιακούς συμβούλους ανέργων και εργοδοτών, των οποίων ο αριθμός θα αυξηθεί κατά 360 το 2017-8 με προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ.

Νέες δομές και υπηρεσίες

Ακόμη, στη συνεδρίαση παρουσιάστηκαν τα χρονοδιαγράμματα ανάπτυξης των νέων δομών και υπηρεσιών:
Τοπικές Μονάδες Υγείας (Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας – Π.Φ.Υ.)
Συνολικά θα συσταθούν 240 Τοπικές Μονάδες Υγείας (To.M.Y) σε 60 αστικές περιοχές της χώρας με δυνατότητα κάλυψης περισσότερων από 2 εκατομμύρια πολιτών.
Κάθε Μονάδα θα στελεχώνεται συνολικά από 10μελή διεπιστημονική ομάδα επαγγελματιών Υγείας (οικογενειακό ιατρό, παθολόγο, παιδίατρο, νοσηλευτή, επισκέπτη υγείας κοινωνικό λειτουργό και διοικητικό προσωπικό). Παράλληλα, οι Το.Μ.Υ. θα δικτυώνονται με Μονάδες Ψυχικής Υγείας και Μονάδες καταπολέμησης των εξαρτήσεων.
Στόχος είναι η «ισότιμη πρόσβαση όλων των πολιτών σε δημόσιες δομές Υγείας, που βρίσκονται στη ''γειτονιά''τους. Οι Μονάδες αυτές, σε στενή συνεργασία με υφιστάμενες δομές και υπηρεσίες Υγείας και Πρόνοιας, θα τονώσουν την αίσθηση ασφάλειας των πολιτών, θα καλλιεργήσουν το αίσθημα εγγύτητάς τους στο Σύστημα Υγείας και μεσομακροπρόθεσμα θα συμβάλουν στην αναβάθμιση της ποιότητας της φροντίδας και στη βελτίωση της  υγείας του πληθυσμού.
Οι νέες δομές αποτελούν ένα αποφασιστικό βήμα ενίσχυσης του Δημόσιου Συστήματος Υγείας στην κατεύθυνση της προσφοράς υψηλής ποιότητας υπηρεσιών με έμφαση στις πραγματικές ανάγκες του πληθυσμού, την εξωστρέφεια, τον κοινοτικό προσανατολισμό, την πρόληψη, την αγωγή και προαγωγή υγείας, καθώς και την κατ’ οίκον φροντίδα υγείας».
Κέντρα Κοινότητας – Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης
Το Κ.Ε.Α. θα αναπτυχθεί στους 325 Δήμους της χώρας, ανταποκρινόμενο στις ανάγκες 700 έως 800.000 συμπολιτών μας και τα Κέντρα Κοινότητας θα αποτελέσουν κομβικό κρίκο στην ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, βρίσκεται σε εξέλιξη η δημιουργία 254 Κέντρων Κοινότητας σε ισάριθμους Δήμους, τα οποία θα στελεχωθούν, με διαδικασίες ΑΣΕΠ, από προσωπικό 700 εξειδικευμένων ατόμων.
Τα Κέντρα, με απλές, διαφανείς και αδιαμεσολάβητες διαδικασίες, «σπάζοντας» τους δεσμούς πελατειακών σχέσεων που υπήρχαν στο παρελθόν, θα:
Παρέχουν πλήρη ενημέρωση στους ενδιαφερόμενους πολίτες για τις δυνατότητες συμμετοχής τους σε τοπικά, εθνικά και ευρωπαϊκά Προγράμματα.
Επιβοηθούν τη διασύνδεση των πολιτών με τα προγράμματα κοινωνικής προστασίας και τις υπηρεσίες ενεργοποίησης του Ο.Α.Ε.Δ.
Διευκολύνουν στην καταγραφή νέων αναγκών και δυνατοτήτων σε τοπικό επίπεδο.
Γραφεία Εξυπηρέτησης και Υποστήριξης Δανειοληπτών
Τα Γραφεία αυτά θα αναπτυχθούν σε 50 πόλεις, 25 νησιά και 45 μεγάλους Δήμους της χώρας στελεχωμένα με εξειδικευμένο προσωπικό, καλύπτοντας ποσοστό μεγαλύτερο του 90% του πληθυσμού.
Το πρώτο Γραφείο θα ανοίξει εντός του Φεβρουαρίου, ενώ σε επόμενο στάδιο, 30 από τα 120 Γραφεία θα αναβαθμιστούν σε Κέντρα.
Τα Γραφεία και τα Κέντρα θα παρέχουν ολοκληρωμένη πληροφόρηση και συμβουλευτική σε υπερχρεωμένους δανειολήπτες, οι οποίοι σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία υπερβαίνουν το 1 εκατομμύριο ως ιδιώτες και τις 500 χιλιάδες ως επιχειρήσεις, για το πώς αυτοί θα μπορούν να αντιμετωπίσουν με αποτελεσματικό τρόπο το πρόβλημα της υπερχρέωσης.
Δωρεάν νομική υποστήριξη δανειοληπτών με χαμηλά εισοδήματα
Στόχος της μεταρρύθμισης του θεσμού της νομικής βοήθειας είναι:
  • Να διευρύνει το αντικείμενο της παρεχόμενης υπηρεσίας εξασφαλίζοντας νομική βοήθεια σε περισσότερες διαδικασίες
  • Να διευρύνει τον αριθμό των δικαιούμενων προσώπων προσαρμόζοντας τα προβλεπόμενα οικονομικά κριτήρια στην παρούσα συγκυρία της κρίσης
  • Να αναβαθμίσει ποιοτικά την παρεχόμενη υπηρεσία διασφαλίζοντας τη συμμετοχή καταρτισμένων ανά αντικείμενο δικηγόρων.
Ειδικά για το πρόβλημα της υπερχρέωσης θα διασφαλίζεται θεσμικά η παροχή νομικής βοήθειας και στα ΚΕΥΔ, γεγονός που θα αξιοποιεί τη διασπορά του κοινωνικά επικουρικού αυτού θεσμού σε τοπικό επίπεδο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου