Τετάρτη 19 Αυγούστου 2020

ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ: Συνέχεια του σίριαλ της εν συνεχεία υποστήριξης των μεταφορικών α/φ C-27J Spartan

 


Με σκοπό να δώσει ένα τέλος στο σήριαλ των επαναλαμβανόμενων, χωρίς αποτέλεσμα, διαγωνισμών εν συνεχεία υποστήριξης των μεταφορικών αεροσκαφών C-27J Spartan, η Πολεμική Αεροπορία προέβη πρόσφατα στην πρόσκληση διενέργειας τεχνικού διαλόγου με αντικείμενο την τεχνική προδιαγραφή με τίτλο «εν συνεχεία υποστήριξη, follow on support (FOS) για το στόλο των αεροσκαφών τύπου C-27J.

Δεν πρόκειται για προκήρυξη διαγωνισμού για την πολύπαθη εν συνεχεία υποστήριξη των πολύτιμων δικινητήριων μεταφορικών αεροπλάνων, αλλά για πρόσκληση φορέων προς κατάρτιση σχεδίου τεχνικής προδιαγραφής προς υλοποίηση προγράμματος εν συνεχεία υποστήριξης.

Υπενθυμίζουμε εδώ ότι ο προηγούμενος (Δεκέμβριος 2019!) διαγωνισμός εν συνεχεία τεχνικής υποστήριξης των αεροσκαφών του συγκεκριμένου τύπου ακυρώθηκε, αποκλείοντας από την διαδικασία τον μοναδικό κατασκευαστή του αεροσκάφους! Άλλο ένα θαύμα του περιβόητου εν ισχύ νόμου περί προμηθειών, ή…

Προκειμένου λοιπόν να ξεκινήσει η ίδια διαδικασία ξανά από την αρχή με τα γνωστά αποτελέσματα, καλούνται οι φορείς που θα επιδείξουν ενδιαφέρον με βάση μία λίστα απαιτήσεων που έχει δοθεί από την Πολεμική Αεροπορία, να καταθέσουν τεχνικές και οικονομικές προτάσεις προκειμένου να καταρτιστεί από κοινού μία βιώσιμη διαδικασία. Μία διαγωνιστική διαδικασία δηλαδή η οποία θα είναι υλοποιήσιμη.

Γράφαμε παλαιότερα κάνοντας μία ανασκόπηση κυρίως οικονομικού περιεχομένου σχετικά με το ποιες είναι οι εξελίξεις της τελευταίας δεκαετίας στο στόλο των μεταφορικών αεροπλάνωντης Πολεμικής Αεροπορίας με αφορμή το περιστατικό κατάρρευσης ριναίου σκέλους σε ένα από τα C-130H της 356 Μοίρας Τακτικών Αερομεταφορών…

Σημειώναμε λοιπόν, ότι από τη λήψη της απόφασης του ΚΥΣΕΑ το 2013 για τη ματαίωση της παραλαβής των τελευταίων τεσσάρων C-27J προκειμένου να εξοικονομηθούν κονδύλια για την υποστήριξη των οκτώ που είχαν παραληφθεί, έχουν περάσει εφτά ολόκληρα χρόνια.

Στο πολύ μεγάλο αυτό χρονικό διάστημα και με τα γεγονότα του 2015 και ότι επακολούθησε να μεσολαβούν, ο στόλος των μεταφορικών αεροσκαφών και όχι μόνο, έπεσε θύμα μίας πρωτοφανούς (και ενδεχομένως ποινικά κολάσιμης;) αδιαφορίας, τα αποτελέσματα της οποίας είναι μπροστά μας σήμερα.

Η Πολεμική Αεροπορία όχι μόνο στερήθηκε των υπηρεσιών των δικινητήριων μεταφορικών, αλλά επιβάρυνε με περισσότερους κύκλους τα C-130H/B που είχε στη διάθεσή της. Με άλλα λόγια επωμίστηκε ακόμη μεγαλύτερο κόστος από την εκμετάλλευση τετρακινητήριων μεταφορικών σε πολλές πτήσεις και αποστολές που θα μπορούσαν να έχουν γίνει με τα μικρότερα και κατά πολύ οικονομικότερα δικινητήρια.

Με την παρούσα κυβέρνηση να έχει ήδη συμπληρώσει ένα χρόνο ζωής, η απόδοση του στόλου των μεταφορικών αεροπλάνων στο καθημερινό πρόγραμμα πτήσεων, παραμένει ένα από τα πολλά ζητούμενα.

Η τελευταία εξέλιξη της «άνωθεν εντολής» προς κατάρτιση και ψήφιση νέου Νόμου περί Προμηθειών προ του τέλους του θέρους, αποκαλύπτει το μέγεθος του προβλήματος της συσσώρευσης εκκρεμοτήτων με χαρακτήρα υποστήριξης στις τάξεις όχι μόνο της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά των Ενόπλων Δυνάμεων γενικά.

Ελπίζουμε και ευχόμαστε τα λόγια να γίνουν έργα. Η Ευρώπη περί άλλων τυρβάζει, οι ΗΠΑ προετοιμάζονται για εκλογές και η Γερμανία πιέζει για «διάλογο» με αποκλειστικό αντικείμενο την ικανοποίηση των απαιτήσεων της Τουρκίας, σε βάρος όχι μόνο των ελλαδικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, αλλά και των ευρωπαϊκών! Είμαστε κατά συνέπεια στο «και πέντε». Όποιος νομίζει ότι η φασαρία με την Τουρκία έληξε, γελιέται. Και ο νοών νοείτω

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου