Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2020

Ραγδαία αύξηση κρουσμάτων στην εκπαίδευση: 1.023 σχολεία έχουν χτυπηθεί από τον κορωνοϊό

 Ραγδαία αύξηση κρουσμάτων στην εκπαίδευση: 1.023 σχολεία έχουν χτυπηθεί από τον κορωνοϊό

Cory Morse/The Grand Rapids Press via AP

Ραγδαία αύξηση κρουσμάτων στην εκπαίδευση: 1.023 σχολεία έχουν χτυπηθεί από τον κορωνοϊό


Κλείνουμε περίπου ενάμισι μήνα από το άνοιγμα των σχολείων και παρόλο που δεν γίνονται τεστ και στοιχειώδεις έλεγχοι, με τον ΕΟΔΥ να είναι άγνωστη λέξη για μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, ο συνολικός αριθμός επιβεβαιωμένων κρουσμάτων σε αυτά υπερβαίνει κατά πολύ τα 1.000, οδηγώντας σε αναστολή λειτουργίας εκατοντάδες σχολικές μονάδες και τμήματα! Σε 1023 σχολεία μέχρι τις 25/10 υπήρξε κρούσμα ή κρούσματα κορονοϊού. Αναλυτικά έχουν νοσήσει 704 μαθητές και 491 φοιτητές και σπουδαστές.

Επιπλέον έχουν ασθενήσει 293 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων.

Ακόμη διαπιστώνεται ότι συνολικά κρούσματα κορονοϊού έχουν παρουσιασθεί σε 1023 σχολικές μονάδες (εκ των οποίων 47% στην Αττική) και σε 528 διάφορες άλλες εκπαιδευτικές μονάδες. Το 46% αυτών των κρουσμάτων σε μαθητές σχολείων (δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια) έχουν εμφανισθεί στην Αττική και το 21% στην κεντρική Μακεδονία. Ωστόσο εντυπωσιάζει ότι στην κεντρική Μακεδονία έχουν διαγνωσθεί με covid-19 τo 40,5% των φοιτητών και σπουδαστών όλης της χώρας που έχουν εντοπισθεί με τον φονικό ιό από όλη την χώρα. Κι αυτό λόγω του υψηλού ποσοστού «συμμετοχής» της ηλικιακής ομάδας 18-24 ετών – που ανήκει κι η συντριπτική πλειοψηφία των σπουδαστών – στην συμπρωτεύουσα και σε άλλους νομούς της Μακεδονίας στο σύνολο των ασθενών με κορωνοϊό. Στη Θεσσαλονίκη το ποσοστό των νοσούντων ηλικίας 18-24 ετών είναι μάλιστα της τάξης του 33% του συνόλου .

Η κατάσταση από μέρα σε μέρα επιδεινώνεται. Τα στοιχεία είναι πολύ πιο δραματικά από αυτά που αποτυπώνονται στον πίνακα. Και αυτό δεν αποτελεί έκπληξη αν σκεφτεί κανείς ότι από τον Αύγουστο που η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ανακοίνωσε τη λειτουργία με πλήρη σύνθεση των σχολείων, χωρίς ουσιαστικά κανένα μέτρο προστασίας από τον covid-19, τα σχολεία δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν με ασφάλεια για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία. Είδαμε ότι ούτε μάσκες είχαν φτάσει στα σχολεία, ούτε αντισηπτικά, ούτε προσωπικό καθαριότητας ενώ τα κενά σε εκπαιδευτικούς ξεπερνούσαν τον αριθμό των 20.000. Ταυτόχρονα ενώ διατυμπάνιζε για όλους τους χώρους την τήρηση αναλογίας ατόμων ανά τ.μ. εξαίρεσε τα σχολεία προσπαθώντας να πείσει πως είτε 15 είτε 25 μαθητές/τριες ανά τμήμα είναι το ίδιο και το αυτό! 

Την ίδια ώρα, ο πρωθυπουργός και το Υπουργείο Παιδείας προσπαθούν να παρουσιάσουν κυριολεκτικά το άσπρο-μαύρο! Μιλούν για ασφαλή σχολεία, για πολύ χαμηλή μετάδοση. Ωστόσο, όλοι πια αντιλαμβάνονται ότι τα κρούσματα στα σχολεία είναι πολλαπλάσια, αλλά δε φαίνονται, γιατί με κρατική ευθύνη δεν πραγματοποιούνται τεστ, δε γίνονται ουσιαστικές ιχνηλατήσεις των επαφών (ιχνηλάτηση πραγματοποιεί εκπαιδευτικός και όχι εξειδικευμένο προσωπικό).

Την ώρα που, με ευθύνη της κυβέρνησης, χιλιάδες τμήματα παραμένουν με πάνω από 20 μαθητές, την ώρα που στοιβάζονται σαν σαρδέλες οι μαθητές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, οι οδηγίες του ΕΟΔΥ στέκονται αποκλειστικά στην ατομική ευθύνη γονιών και εκπαιδευτικών. Αυτό ισχύει και για τη (μη) διεξαγωγή τεστ και έτσι γονείς και εκπαιδευτικοί αφήνονται αβοήθητοι να ψάχνουν μόνοι τους για τεστ με δικά τους έξοδα.

Η κατάσταση αυτή επιτείνεται και από το μπάχαλο που προκαλείται από τις αμφισημίες των πρωτοκόλλων του ΕΟΔΥ, που γίνονται κυριολεκτικά ΛΑΣΤΙΧΟ, με μοναδικό σταθερό τελικά κριτήριο την στήριξη της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων! Τμήματα που δίδαξαν εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που βρέθηκαν θετικοί στον ιό εξακολουθούν να λειτουργούν, καθώς το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ προβλέπει τουλάχιστον δίωρο διδασκαλίας στο ίδιο τμήμα για να κλείσει. Από την άλλη ο εκπαιδευτικός δε θεωρείται πρώτη επαφή ούτε μπαίνει σε καραντίνα ακόμη και αν τμήματα που έχει διδάξει κλείσουν εξαιτίας επιβεβαιωμένου κρούσματος, παρά μόνο αν βρεθεί θετικός με διεξαγωγή τεστ!!! Aκόμα υπάρχει η μετακίνηση εκπαιδευτικών (κυρίως) ειδικοτήτων σε 3, 4 και 5 σχολεία, γεγονός που παραβιάζει κάθε υγειονομικό πρωτόκολλο και είναι απαράδεκτο υπηρεσιακά.

Η κ. Κεραμέως διαπίστωσε ότι είναι ασυμπτωματικός φορέας του ιού covid 19. Οι εκπαιδευτικοί πως θα το διαπιστώσουν;

Σύμφωνα με τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ που εφαρμόζονται στα σχολεία της χώρας αν ένα μέλος της οικογένειάς σου (μαθητή ή εκπ/κού) νοσεί από τον ιό covid 19 και εσύ δεν έχεις συμπτώματα κάθεσαι υποχρεωτικά σε καραντίνα για 14 ημέρες, εφόσον δεν έχεις συμπτώματα του ιού, και ΔΕΝ ΣΟΥ ΧΟΡΗΓΟΥΝ ΔΩΡΕΑΝ το τεστ για να επιβεβαιώσεις ότι είσαι ασυμπτωματικός φορέας του ιού covid 19.

Η κα Υπουργός Παιδείας φρόντισε για τον εαυτό της να κάνει το τεστ και να μας ανακοινώσει ότι είναι ασυμπτωματική φορέας του ιού. Παράλληλα έγιναν αμέσως Rapid test σε όλες τις επαφές της. Ωστόσο αν βρεθεί κρούσμα σε σχολείο απλά στέλνουν τα παιδιά σπίτι, τεστ δεν έχει.

Στο δια ταύτα

Ακόμα και την ύστατη στιγμή η εκπαιδευτική κοινότητα ζητά να υλοποιηθεί το αίτημα για μείωση των μαθητών ανά τμήμα με ανώτατο αριθμό μαθητών τους 15 και ταυτόχρονα απαιτεί από την κυβέρνηση να καταργήσει τον Ν.4692/2020 που μόλις τον Ιούνιο ψήφισε για αύξηση των μαθητών/τριών ανά τμήμα.

Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας ώστε να μπορούν με επάρκεια να τηρούνται τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ.

Άμεσες προσλήψεις εκπαιδευτικών με πλήρη σύμβαση (και όχι 3μηνων συμβάσεων) και ικανός αριθμός στη διάθεση των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για αναπλήρωση των βραχυχρόνιων αδειών που προκύπτουν αυτή την περίοδο.

Να δοθεί επιπλέον επιχορήγηση από του Υπουργείο Εσωτερικών στις σχολικές επιτροπές για αγορά όλου του απαραίτητου υγειονομικού υλικού.

Να ξεκινήσει άμεσα η διενέργεια μαζικών διαγνωστικών τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για την πραγματική αποτύπωση της κατάστασης, ώστε να δούμε και πως θα αντιμετωπιστεί και γενικά πως θα συνεχιστεί η λειτουργία των σχολείων.

*Ο Χρήστος Κάτσικας και ο Γιώργος Καββαδίας είναι εκπαιδευτικοί, μέλη του Εκπαιδευτικού Ομίλου – Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου