Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2022

Επικοινωνιακού χαρακτήρα αλλαγές στο καλάθι του νοικοκυριού

 

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI



Με επουσιώδεις τροποποιήσεις στη σήμανση των προϊόντων που περιλαμβάνει το καλάθι του νοικοκυριού, το οποίο μέχρι στιγμής δεν πείθει για την αναγκαιότητά του, επιχειρεί το υπουργείο Ανάπτυξης να συντηρήσει τη συζήτηση γύρω από το αμφιλεγόμενο μέτρο. 

Όπως προβλέπει λοιπόν, νέα υπουργική απόφαση, η σήμανση θα πρέπει να έχει διάσταση τουλάχιστον 8 επί 8 εκατοστών, ενώ στις εισόδους των σούπερ μάρκετ θα πρέπει να υπάρχουν αναρτημένοι κατάλογοι με τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο περιβόητο καλάθι. Το χρονικό περιθώριο που έχουν οι αλυσίδες των καταστημάτων για την ανάρτηση της νέας σήμανσης, είναι μέχρι την 1η Δεκεμβρίου.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, ειδική μέριμνα λαμβάνεται και για την επάρκεια των προϊόντων: Αν τα αποθέματα προϊόντος που συμμετέχει στο καλάθι του νοικοκυριού εξαντληθούν σε ένα ή περισσότερα καταστήματα, οι υπόχρεοι αντικαθιστούν προσωρινά το προϊόν που εξαντλήθηκε με αντίστοιχο προϊόν που διατίθεται στην ίδια ή χαμηλότερη τιμή και στην ίδια ή μεγαλύτερη ποσότητα.

Αν δεν υπάρχει τέτοιο προϊόν στο κατάστημα, οι υπόχρεοι μεριμνούν για την τροφοδοσία του καταστήματος στο οποίο εξαντλήθηκε το προϊόν, εντός δύο ημερών, με επαρκή ποσότητα του προϊόντος που εξαντλήθηκε ή ενημερώνουν το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και την ψηφιακή πλατφόρμα e-katanalotis για την οριστική αντικατάσταση του προϊόντος στο σύνολο των καταστημάτων τους. Το νέο προϊόν θα πρέπει επίσης να βρίσκεται σε επάρκεια. Η οριστική αντικατάσταση προϊόντος επιτρέπεται για μία μόνο φορά μέχρι την νέα τακτική υποβολή καταλόγου προϊόντων.

Στους παραβάτες και για τις δύο περιπτώσεις - σήμανσης και επάρκειας - θα επιβάλλεται πρόστιμο 2000 ευρώ ανά κατάστημα.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, τέσσερις στους 10 καταναλωτές έχουν αγοράσει προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του, ενώ  ακόμα λιγότεροι, μόνο το 22%, δηλώνουν ότι πρόκειται για θετική πρωτοβουλία (το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 30% όσων έχουν αγοράσει από το καλάθι).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου