Πλοήγηση πλοίων με τον ασύρματο
Οφόβος των κυβερνοεπιθέσεων που βάζουν στο στόχαστρο τα συστήματα πλοήγησης των πλοίων έχει κάνει τα κράτη να επιστρέψουν στα συστήματα που έχουν τις ρίζες τους στον ασύρματο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Τα πλοία χρησιμοποιούν GPS και άλλες παρόμοιες συσκευές που βασίζονται στην αποστολή και την αποδοχή δορυφορικών σημάτων προκειμένου να κινηθούν στις θάλασσες. Περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου γίνεται διά θαλάσσης και τα προβλήματα είναι πολλά στους πολυσύχναστους δρόμους της ναυσιπλοΐας. Εν αντιθέσει με τα αεροσκάφη, τα πλοία δεν έχουν υποστηρικτικά συστήματα και από τη στιγμή που το GPS σταματήσει το σκάφος κινδυνεύει να συγκρουστεί με τα άλλα παραπλεόντα καράβια.
Τώρα η Νότια Κορέα δημιουργεί ένα εναλλακτικό σύστημα χρησιμοποιώντας τεχνολογία πλοήγησης που βασίζεται στη Γη, γνωστό με το όνομα eLoran. Πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο θα υιοθετηθεί και από τις ΗΠΑ. Την ίδια στιγμή, η Βρετανία και η Ρωσία ερεύνησαν το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσουν αντίστοιχα συστήματα που λειτουργούν με ραδιοσήματα. Η κίνηση αυτή έρχεται ύστερα από πολλούς μήνες και χρόνια προβλημάτων. Παραμένει άγνωστο αν τα προβλήματα αυτά οφείλονταν σε κυβερνοεπιθέσεις, καθώς και οι ηλιακές καταιγίδες μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα και απώλεια του σήματος του δορυφόρου.
Πέρυσι η Νότια Κορέα κατήγγειλε ότι εκατοντάδες αλιευτικά σκάφη αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στις βάσεις τους όταν το GPS τους σταμάτησε να λειτουργεί ύστερα από κυβερνοεπίθεση από τη Βόρεια Κορέα. Η Πιονγιάνγκ, ωστόσο, αρνείται την ευθύνη της επίθεσης. Η κίνηση υπέρ της κατασκευής του ELoran είναι μία προσπάθεια των κυβερνήσεων να διαφυλάξουν την εθνική τους ασφάλεια. Σημαντικές επενδύσεις είναι αναγκαίες προκειμένου να οικοδομηθεί ένα σύστημα σταθμών-βάσεων για τους πομπούς έτσι ώστε να υπάρχει η μεγαλύτερη δυνατή κάλυψη σήματος ή για να αναβαθμιστούν οι υπάρχοντες σταθμοί, κάποιοι από τους οποίους έχουν μεγάλη ηλικία από την εποχή που η ραδιοπλοήγηση ήταν κάτι το σύνηθες. Ο Αμερικανός μηχανικός, γνωστός και ως ο «πατέρας του GPS», είναι ανάμεσα σε αυτούς που στηρίξαν το σύστημα eLoran ως υποστηρικτικού συστήματος για την πλοήγηση των σκαφών. Οι άνθρωποι που αναπτύσσουν το νέο σύστημα εξηγούν ότι είναι πολύ ποιο δύσκολο να σημειωθεί σε αυτό κάποια εξωτερική παρέμβαση και ότι έχει σήμα 1,3 εκατ. ισχυρότερο από ένα σήμα GPS