Δευτέρα 14 Ιουλίου 2025

Κυρ. Μητσοτάκης: Να μας βοηθήσουν οι ασθενείς να γίνουμε καλύτεροι

 


«Από σήμερα η φωνή του πολίτη γίνεται πιο δυνατή όσον αφορά τα θέματα που αφορούν στην υγεία του», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που συμμετείχε νωρίτερα σε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, στην οποία παρουσιάστηκε από την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας το νέο. Ψηφιακό Εργαλείο Αξιολόγησης της Εμπειρίας του Ασθενούς στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ, το οποίο τίθεται από σήμερα στη διάθεση των πολιτών.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο πρωθυπουργός τόνισε: «Είναι 11:00 η ώρα, θα αποσταλεί σε λίγα λεπτά από τώρα τα πρώτα sms αξιολόγησης των υπηρεσιών των νοσοκομείων μας σε όσους πήραν εξιτήριο πριν από κάποιες ημέρες.

Όταν συζητήσαμε με τον υπουργό πριν από κάποιους μήνες τον τρόπο με τον οποίο θα αξιολογήσουμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες του Εθνικού Συστήματος Υγείας, συμφωνήσαμε από κοινού ότι πρέπει, πρώτα και πάνω απ' όλα, να ρωτήσουμε αναλυτικά τους ίδιους τους χρήστες του συστήματος.

Και αυτό ακριβώς κάνουμε με αυτό το πολύ καλά οργανωμένο ερωτηματολόγιο, το οποίο, απολύτως ανώνυμα και με διασφάλιση όλων των δικλείδων ασφαλείας για τα προσωπικά δεδομένα, που αποστέλλεται σε όλους όσοι παίρνουν εξιτήριο από τα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας, με εξαίρεση τα ψυχιατρικά, παιδιατρικά και ογκολογικά νοσοκομεία. Αυτά θα ακολουθήσουν στη συνέχεια.

Ο σκοπός μας, όπως αναφέρεται και στο μήνυμα, είναι να μας βοηθήσουν οι ίδιοι οι ασθενείς να γίνουμε καλύτεροι. Διότι, προφανώς, δεν μπορούμε να έχουμε πλήρη εικόνα της κατάστασης σε ένα νοσοκομείο. Την εικόνα την παίρνουμε από τα επίσημα στοιχεία, αλλά και από αυτά που μας μεταφέρει συχνά η διοίκηση του νοσοκομείου. Έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία να ακούς και τους ίδιους τους ασθενείς: τι κάνουμε καλά, τι δεν κάνουμε καλά και πώς μπορούμε να βελτιωθούμε.

Και είμαι σίγουρος ότι όταν αθροίσουμε αρκετά τέτοια δεδομένα, η πραγματική εικόνα του Εθνικού Συστήματος Υγείας θα είναι καλύτερη από αυτήν η οποία συχνά παρουσιάζεται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, διότι τελικά, πρώτα και πάνω απ' όλα, πρέπει να παίρνουμε την άποψη αυτών των όσων. χρησιμοποιείται το Εθνικό Σύστημα Υγείας και είναι πάρα πολλοί αυτοί. Πόσοι το Εθνικό Σύστημα Υγείας, υπουργέ μου;».

Άδωνις Γεωργιάδης: Έχουμε 25 εκατομμύρια περιστατικά τον χρόνο, 85.000 περιστατικά την ημέρα.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Για να έχουμε μία εικόνα του μεγέθους. Και βέβαια, έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία για εμάς να γινόμαστε συνεχώς καλύτεροι.

Το αυτό χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και αποτελεί ένα σταθερό σημείο αναφοράς ως προς την αξιοποίηση των δεδομένων, για να μπορούμε να εντοπίζουμε προβλήματα και να εστιάζουμε και εμείς τις δικές μας πρωτοβουλίες με βάση τις προτεραιότητες που οι ίδιοι οι πολίτες, οι χρήστες. του Εθνικού Συστήματος Υγείας μας υποδεικνύουν.

Οπότε, πολλά συγχαρητήρια για τη δρομολόγηση αυτού του προγράμματος. Θέλω να ζητήσω πραγματικά από όσους λάβουν αυτό το μήνυμα να μην το αγνοήσουν. Είναι λίγα λεπτά από τον χρόνο σας. Θα μας βοηθήσετε πραγματικά να κάνουμε καλύτεροι. Σε μια διαρκή κουλτούρα αξιολόγησης και λογοδοσίας, η γνώμη του πολίτη έχει για εμάς τελικά την πιο μεγάλη σημασία. Οπότε, μπράβο, Υπουργέ, και εις ανώτερα».

Μέσω της νέας εφαρμογής ο πολίτης, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της νοσηλείας του, έχει τη δυνατότητα μέσω του axiologisi.esy.gov.gr, με εύχρηστο τρόπο, σε λίγα λεπτά, με πλήρη ανωνυμία και διασφάλιση των δεδομένων των δεδομένων, να αξιολογήσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες στα νοσοκομεία του. Η ΕΣΥ, συμβάλλοντας κατ' αυτόν τον τρόπο στην αναβάθμισή τους.

Το ερωτηματολόγιο απευθύνεται στους άνω των 18 ετών που νοσηλεύονται τουλάχιστον μία ημέρα σε δημόσιο νοσοκομείο, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν ενεργοποιήσει την ίδια συνταγογράφηση, και διαρθρώνεται στους εξής άξονες: προσβασιμότητα στις υπηρεσίες υγείας (τρόπος). και χρονικό διάστημα την εισαγωγή στο νοσοκομείο), οργάνωση και ποιότητα της φροντίδας που τους παρασχέθηκε, αλληλοεπίδραση με το προσωπικό (επικοινωνία, ευγένεια, εμπιστοσύνη), καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση, υποστήριξη και συμμετοχή στη λήψη για λήψη καθώς και υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο.

Οι απαντήσεις που συλλέγονται και αποθηκεύονται σε ιστορική βάση δεδομένων ώστε να προκύψουν συγκεκριμένες τιμές ανά άξονα αξιολόγησης, ανά νοσοκομείο και ανά κλινική και δεν είναι εφικτή η αποτίμηση της πορείας τους στον χρόνο, ενώ συγκεντρώνονται και σε μεγάλη βάση πεπραγμένων, στην οποία επισημαίνονται τα θετικά σημεία, οι αδυναμίες και οι ενέργειες για την επίλυση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν. Θα εκδίδεται έκθεση έκθεσης απολογισμού με κωδικοποίηση συμπερασμάτων ανά μονάδα υγείας και συστάσεις για βελτίωση.

Στόχοι του νέου ψηφιακού εργαλείου, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, είναι ο έγκαιρος εντοπισμός προβλημάτων και η επίλυσή τους, ο εντοπισμός και η ανάδειξη καλών πρακτικών, η βελτίωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των δημόσιων νοσοκομείων, η χάραξη τεκμηριωμένων πολιτικών και η ενίσχυση της ανθρωποκεντρικής διάστασης του ΕΣΥ.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης σημείωσε: «Κύριε πρόεδρε, θέλω να ευχαριστήσω όλη την ομάδα του Υπουργείου Υγείας, τον κ. Θεμιστοκλέους, την κ. Βιλδιρίδη και όλη την ηγεσία για τη δουλειά που έκανε για να φτάσουμε σήμερα εδώ. Και η Ειρήνη Αγαπηδάκη και εγώ πιστεύουμε πολύ σε αυτό το εργαλείο. Νομίζω ότι θα φέρει τη μεγάλη αλλαγή καθόσον για πρώτη φορά θα λαμβάνουμε πληροφορίες από τους ίδιους τους ασθενείς.

Πολλά χρόνια, κύριε πρόεδρε, λέγαμε ότι πρέπει να κάνουμε το σύστημα ασθενοκεντρικό. Αυτό είναι ένα μεγάλο και ουσιαστικό βήμα για να φέρουμε τον ασθενή στο επίκεντρο.

Και θέλω, κλείνοντας, να ευχαριστήσω ιδιαίτερα την Ελληνική Ένωση Ασθενών που μας βοήθησε στη σύνταξη του ερωτηματολογίου και να καλέσω τους συμπολίτες μας να απαντήσουν, ξεκαθαρίζοντας ότι τα προσωπικά τους δεδομένα είναι απολύτως ασφαλή και άρα δεν φοβούνται τίποτα από αυτό. να απαντήσουν στις ερωτήσεις».

Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη, ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, ο γενικός γραμματέας του πρωθυπουργού Στέλιος Κουτνατζής και η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν. Βενετία Βιλδιρίδη.

Ξεκίνησε σήμερα η αξιολόγηση των υπηρεσιών στα νοσοκομεία από αυτούς που νοσηλεύονται 

Όποιος ασθενής παίρνει από σήμερα εξιτήριο από το δημόσιο νοσοκομείο, εκτός από τα παιδαγωγικά και τα ογκολογικά, θα μπορεί μέσα σε επτά ημέρες να αξιολογήσει τις υπηρεσίες του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Οι πολίτες που βγαίνουν από σήμερα από το νοσοκομείο θα λαμβάνουν ένα SMS στο οποίο θα υπάρχει ένας σύνδεσμος. Ο σύνδεσμος αυτός οδηγεί σε μία εφαρμογή-ερωτηματολόγιο, όπου ο πολίτης έχει την ευκαιρία μέσα σε 3 λεπτά να επιλέξει συγκεκριμένες απαντήσεις σε συγκεκριμένες ερωτήσεις που αφορούν την ποιότητα της νοσηλείας του στο νοσοκομείο όπου παρέμεινε.

Αποστολή 2.312 SMS σε ασθενείς για την αξιολόγηση των νοσοκομείων του ΕΣΥ

«Δίνουμε στους χρήστες, μαθαίνουμε όσα βίωσαν στο νοσοκομείο από το αν υπήρχε χαρτί τουαλέτα ή σεντόνια έως τον χρόνο εξυπηρέτησης από το προσωπικό», έχει πει ο υπουργός Υγείας Ά Γεωργιάδης, καλώντας τους πολίτες να συμμετάσχουν σε αυτή τη διαδικασία, η οποία τονίσει είναι πολύ σημαντική για την αξιολόγηση της νοσηλείας όχι μόνο ανά νοσοκομείο και ανά κλινική.

Τα προσωπικά δεδομένα των ασθενών έχουν διασφαλιστεί και μέσω ΑΜΚΑ και άλλων στοιχείων θα προκύπτει ότι οι ασθενείς αυτοί έχουν νοσηλευτεί στο νοσοκομείο που αξιολογούν.

Η μέτρηση της ικανοποίησης των πολιτών που νοσηλεύονται στα νοσοκομεία του ΕΣΥ αφορά στοιχεία όπως:

1. Προσβασιμότητα

2. Οργάνωση και συντονισμός της φροντίδας

3. Ποιότητα φροντίδας και αλληλεπίδραση με το προσωπικό (επικοινωνία, ευγένεια και εμπιστοσύνη)

4. Υποστήριξη και συμμετοχή στη λήψη απόφασης

5. Καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση

6. Υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο

7. Η γνώση της ύπαρξης ΓΠΔΛΥΥ και η αποτελεσματικότητα των νοσοκομείων

8. Γενική/συνολική αξιολόγηση της παρεχόμενης φροντίδας

Στόχος είναι να γίνει μέτρηση της ικανοποίησης όσων ασθενών έχουν νοσηλευτεί και έχουν λάβει εξιτήριο από κάποιο νοσοκομείο της χώρας σε μια κλίμακα από το 1 έως το 5, όπως καταλήγει το ερωτηματολόγιο, για να καταγραφεί και μια γενική αξιολόγηση πέρα από τα ειδικά δεδομένα που θα συλλέγονται από πιο ειδικές ερωτήσεις.

Όπως έχει πει ο Α. Γεωργιάδης, «με αυτό τον τρόπο θα βγούμε σκορ για τις υπηρεσίες που παρέχει κάθε κλινική και τα στοιχεία αυτά που δημοσιοποιούνται για να γινόμαστε καλύτεροι. Ο ασθενής που έχει φωνή».

Το Υπουργείο Υγείας φιλοδοξεί ότι η εφαρμογή που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα εφαρμοστεί αρχικά σε όλα τα νοσοκομεία και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλους τομείς υγείας.

Το τμήμα του συνολικού σχεδιασμού του Υπουργείου Υγείας για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας από τα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου