Κυριακή 28 Ιουλίου 2024

Προκήρυξη αλλάζει τα δεδομένα του σαμποτάζ στα γαλλικά τρένα

 Πολύωρες αναμονές στους σταθμούς των γαλλικών τρένων μετά το σαμποτάζ στις γραμμές

Πολύωρες αναμονές στους σταθμούς των γαλλικών τρένων μετά το σαμποτάζ στις γραμμές | AP Photo/Mark Baker


Την ώρα που τα πιο επίσημα χείλη της γαλλικής κυβέρνησης, αυτά του υπουργού Εσωτερικών Ζεράλ Νταρμανέν, άφηναν ανοιχτό το ενδεχόμενο εμπλοκής ξένης χώρας στις ενέργειες δολιοφθοράς κατά του σιδηροδρομικού δικτύου τρένων υψηλής ταχύτητας (TGV), προκαλώντας σημαντικά προβλήματα στις μετακινήσεις των ταξιδιωτών, κατά τη χθεσινή ημέρα της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, ένα μυστηριώδες μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου - εν είδει προκήρυξης - που έφτασε σε διάφορα γαλλικά και ξένα ΜΜΕ, όπως οι New York Times, άλλαξε τάραξε τα νερά των ερευνών για τον εντοπισμό των δραστών.

Με το μήνυμα αυτό, μια ακροαριστερή οργάνωση που αυτοπαρουσιάζεται ως «ανώνυμη αντιπροσωπεία» με σκοπό να αποσταθεροποιήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες, αναλαμβάνει την ευθύνη του σαμποτάζ στις γραμμές των τρένων. Κανείς, ωστόσο δεν είναι σε θέση να επιβεβαιώσει αν πρόκειται για αληθινή ανάληψη ευθύνης ή φάρσα.

Η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δημιουργήθηκε για την περίσταση, μέσω της πλατφόρμας Riseup. Η τελευταία «παρέχει διαδικτυακά εργαλεία επικοινωνίας για άτομα και ομάδες που αγωνίζονται για κοινωνικές αλλαγές».Οι αρχές ερευνούν αυτή την πιθανότητα χωρίς όμως να αποκλείουν τις υπόλοιπες.

Πριν από δεκαετίες μια άλλη, ακροαριστερή οργάνωση, η «Action Directe», είχε σαμποτάρει ράγες τρένων ως δράση εναντίον της τότε κυβέρνησης.

Μια πηγή ασφαλείας δήλωσε στο AFP ότι η επίθεση συνδέεται με την ακροαριστερά. Ο τρόπος δράσης - εμπρηστικές επιθέσεις σε εγκαταστάσεις - μοιάζει με αυτόν που χρησιμοποίησε το κίνημα αυτό στο παρελθόν. Όμως, σύμφωνα με πηγή που βρίσκεται κοντά στην υπόθεση, προς το παρόν δεν υπάρχει τίποτα που να υποστηρίζει πραγματικά τη θεωρία ότι εμπλέκεται αυτή η ομάδα.

Οι Γάλλοι ερευνητές των συνθηκών κάτω από τις οποίες έγινε το σαμποτάζ, συμφωνούν ότι είναι πολύ πιο συντονισμένο, πολύ καλύτερα μελετημένο και, πως αυτοί που το έκαναν είναι γνώστες του σιδηροδρομικού δικτύου και της λειτουργίας του.

Στις έρευνες για το «μπλακ άουτ» στον γαλλικό σιδηρόδρομο, ενεπλάκη και η Εθνική Δικαστική Αρχή για την Καταπολέμηση του Οργανωμένου Εγκλήματος (Junalco)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου