Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2017

Αθήνα: Φοβικές λογικές και επιθετικές δηλώσεις δεν βοηθούν στο Κυπριακό

Συνεχίζουμε τις προσπάθειες

Αθήνα: Φοβικές λογικές και επιθετικές δηλώσεις δεν βοηθούν στο Κυπριακό

Αθήνα: Φοβικές λογικές και επιθετικές δηλώσεις δεν βοηθούν στο Κυπριακό
Ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς με τον ειδικό σύμβουλο του ΓΓ του ΟΗΕ για το Κυπριακό Έσπεν Μπαρθ Άιντα, κατά την πρόσφατη συνάντησή τους στην Αθήνα   (Φωτογραφία:  ΑΠΕ )
  • 4
Αθήνα
«Φοβικές λογικές αλλά και επιθετικές δηλώσεις δεν έχουν θέση στην προσπάθεια για μια δίκαιη και βιώσιμη λύση του Κυπριακού» αναφέρουν κύκλοι της κυβέρνησης αναφερόμενοι στις επικρίσεις που διατυπώθηκαν για τους χειρισμούς της Αθήνας στη Διεθνή Διάσκεψη της Γενεύης για την Κύπρο.

Η Ελλάδα, τονίζουν, συνεχίζει να επιδιώκει σταθερά την εξεύρεση κοινού εδάφους στο πλαίσιο των συνομιλιών, προκειμένου να συνεχίσει τις εργασίες της η Διάσκεψη της Γενεύης «με τη συμμετοχή και του πρωθυπουργού».

Όπως αναφέρουν, η Αθήνα σε σταθερό συντονισμό και συνεργασία με την Κυπριακή Δημοκρατία θα συνεχίσει να επεξεργάζεται και να καταθέτει προτάσεις βασισμένες στις αρχές που έχει διακηρύξει ως προς τον τομέα των εγγυήσεων και της ασφάλειας στον οποίο και εμπλέκεται.

Η ελληνική κυβέρνηση εμφανίζεται αποφασισμένη να προστατεύσει και να αξιοποιήσει τη σημαντική δυναμική που έχει δημιουργηθεί, καθώς διακρίνει σημαντική πρόοδο στις δικοινοτικές συνομιλίες, παρά τις κρίσιμες διαφορές. Στα θετικά της διάσκεψης είναι η ανταλλαγή χαρτών για πρώτη φορά από το 1974.

Επίσης σημαντική πρόοδο αποτελεί, κατά την Αθήνα, το γεγονός ότι οι συνομιλίες για το Κυπριακό εισέρχονται σε νέα φάση και πλέον μπαίνουν στο τραπέζι τα ζητήματα των εγγυήσεων και της ασφάλειας.

Κοτζιάς: Αποτρέψαμε μια μεθοδευμένη αποτυχία της διάσκεψης

Νωρίτερα, σκληρή απάντηση σε όσους τον επικρίνουν για τη στάση του στη Διάσκεψη της Γενεύης και κυρίως στην Άγκυρα έδωσε ο υπουργός Εξωτερικών.

«Πρέπει να σας πω ότι αποτρέψαμε μία μεθοδευμένη αποτυχία της Διάσκεψης», ανέφερε ο κ. Κοτζιάς, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Δίκαιη λύση του Κυπριακού σημαίνει, πριν απ’ όλα, απάλειψη των αιτιών που το προκάλεσαν, δηλαδή την κατοχή και την παρουσία κατοχικών στρατευμάτων και την ύπαρξη του συστήματος εγγυήσεων που παραβιάστηκε κατάφωρα. Θέλουμε λύση δίκαιη και όχι σαθρή».

Απαντώντας στις κατηγορίες από τουρκικής πλευράς, ότι οι διαβουλεύσεις στη Διάσκεψη της Γενεύης διακόπησαν επειδή ζήτησε χρόνο η Αθήνα και σχολιάζοντας δήλωση του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο κ. Κοτζιάς σε έντονο ύφος απάντησε: «Την Παρασκευή, η τουρκική aντιπροσωπεία εγκατέλειψε τη Γενεύη λέγοντας ότι είχε και άλλα σημαντικότερα πράγματα να κάνει, όπως να ασχοληθεί με το Συριακό και τη συνταγματική μεταρρύθμιση και ότι επιθυμούσε να γίνει μια μη οργανωμένη συζήτηση μεταξύ εμπειρογνωμόνων».

«Στα πόδια το έβαλαν αυτοί που έφυγαν. Εμείς είμαστε ακόμα εδώ», είπε με νόημα.

«Όπως ξέρετε είχαμε συμφωνήσει με όλα τα μέρη και με τον ΟΗΕ ότι η διαδικασία της διαπραγμάτευσης θα είναι ανοιχτή (open ended) και δεν θα σταματήσει αν υπάρξει μία διακοπή. Σε αυτήν τη βάση συμφωνήσαμε να συνεχιστεί με τη μορφή ειδικών- από την πλευρά του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών του γενικού του γραμματέα- για τη διαπραγμάτευση την άλλη εβδομάδα και όταν θα ωριμάσουν οι συνθήκες θα ξανασυγκληθεί με τη μορφή διυπουργικής και άλλων εκπροσώπων» ανέφερε.

Καταλήγοντας, ο κ. Κοτζιάς εξέφρασε ικανοποίηση «που για πρώτη φορά στην ιστορία του Κυπριακού, κατά τις τελευταίες δεκαετίες, έχει τεθεί με σαφήνεια το θέμα των εγγυήσεων και της ασφάλειας και αποτελεί, μάλιστα, ειδικό θέμα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων».
Newsroom ΔΟΛ

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

Ο Ν.Αναστασιάδης αποδέχθηκε de facto την κατάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας

ΚΥΠΡΟΣ
ΠΗΓΕ ΣΤΗΝ ΓΕΝΕΥΗ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ!
14:13
12/01/2017
Translate this page: EN FR DE ES RU AR
του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου
Aποδέχθηκε de facto ο Ν.Αναστασιάδης την κατάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας αφού δέχτηκε να συμμετάσχει στην διάσκεψη της Γενεύης χωρίς την ιδιότητα του Προέδρου της!
 
Οι υπεύθυνοι για τη διοργάνωση της πολυμερούς Διάσκεψης στη Γενεύη για το Κυπριακό, δεν δήλωσαν στα ταμπελάκια των συμμετεχόντων τους τίτλους και τις ιδιότητές τους, με αποτέλεσμα ο Νίκος Αναστασιάδης να μην αναφέρεται ως Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κάτι που έγινε εν γνώση του αφού το αποδέχεται και συμμετέχει κανονικά
 
Σύμφωνα με tweet που ανέβασε στον προσωπικό του λογαριασμό ο ανταποκριτής της ΕΡΤ στη Γενεύη, Νίκος Μελέτης, αναφέρεται το εξής: «Ταμπελάκια μόνο με τα ονόματα των συμμετεχόντων, χωρίς τίτλους και ιδιότητες υπήρχαν στην αίθουσα συνεδριάσεων στο «Παλάτι των Εθνών» στο κατά την έναρξη των εργασιών της πολυμερούς, για να μην καταγραφεί ο Ν.Αναστασιάδης, Πρόεδρος Κυπριακής Δημοκρατίας».
 
Το tweet του Νίκου Μελέτη 
 

Ασπίδα των καναλαρχών στα μεγαλοστελέχη τους

Αν ακούγεται εξωφρενικό το γεγονός πως οι ιδιοκτήτες των καναλιών ζήτησαν να μην ισχύσει γι' αυτούς η υποχρεωτική υποβολή δήλωσης «πόθεν έσχες», πώς θα ακουστεί το ακόμα πιο εξωφρενικό ότι το καλοκαίρι που μας πέρασε ήταν οι ίδιοι που κατέθεσαν πλήρη κατάλογο περιουσιακών στοιχείων προκειμένου να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες;
Αντιφατικό, τουλάχιστον. Να θέλουν επομένως να κρύψουν κάτι μετά από μόλις έξι μήνες μάλλον είναι παράλογο, οπότε κάτι άλλο συμβαίνει. Κι εδώ αρχίζουμε να το ψάχνουμε.
Το πιο πιθανό είναι πως ανησυχούν για τα μεγαλοστελέχη τους. Διότι, πλέον, με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (1846/13-10-2016) του αναπληρωτή υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και του υπουργού Οικονομικών, υποχρεώνονται να υποβάλλουν δηλώσεις πόθεν έσχες και οι μεγάλες κεφαλές των καναλιών (μέτοχοι, μέλη Δ.Σ., διαχειριστές, διευθυντικά στελέχη κ.ά.).
Υποχρεώνονται μάλιστα να δηλώσουν και όποια μετρητά χρήματα διαθέτουν πέρα από εκείνα των τραπεζικών τους καταθέσεων. Μήπως φοβούνται λοιπόν πως μπορεί να εντοπιστούν, αν υπάρχουν, τίποτε αδήλωτα χρήματα που πιθανότατα προέρχονται, λόγου χάριν, από το αδιαφανές διαφημιστικό σύστημα;
Στις 5 Ιανουαρίου 2017 η Ενωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ) προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας με μια αίτηση 29 σελίδων, ζητώντας «να μην υποβάλλουν δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης και ελέγχου οι ιδιοκτήτες, μέτοχοι, εταίροι, πρόεδροι, διευθύνοντες σύμβουλοι και τα εκτελεστικά μέλη του Δ.Σ., οι διαχειριστές, καθώς και οι γενικοί διευθυντές και οι διευθυντές ειδήσεων και ενημέρωσης των τηλεοπτικών σταθμών λόγω του παράνομου και αντισυνταγματικού χαρακτήρα της εν λόγω υποχρέωσης». Είχαν προσφύγει πιο πριν στην Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες αλλά πήραν, προφορικώς, αρνητική απάντηση.

Τα... επιχειρήματα

Το βασικό επιχείρημα των καναλαρχών είναι πως «περιορίζεται κατά τρόπο απρόσφορο και υπέρμετρο το δικαίωμα στην προστασία των προσωπικών δεδομένων», «παραβιάζεται η αρχή της οικονομικής κι επαγγελματικής ελευθερίας» και πως η ΚΥΑ τους «υποχρεώνει εμμέσως να παρακαταθέσουν τα υπάρχοντα μετρητά τους σε πιστωτικό ίδρυμα, γεγονός που αποτελεί ευχέρεια και όχι υποχρέωση του διοικουμένου στο σύστημα της ελεύθερης οικονομίας».
Το ακόμα καλύτερο είναι που οι καναλάρχες θεωρούν πως τα μεγαλοστελέχη τους «θα υποστούν σημαντική βλάβη και μάλιστα ανεπανόρθωτη ή δυσχερώς επανορθώσιμη διότι, σε περίπτωση μη υποβολής της ανωτέρω δηλώσεως, θα διατυπωθεί σε βάρος τους μομφή για την εντιμότητα και την ακεραιότητά τους».
Είναι προκλητικό να μη θέλουν ιδιοκτήτες και επιτελικά πρόσωπα των καναλιών να δηλώσουν το πόθεν έσχες τους όταν είναι υποχρεωμένος να το κάνει ακόμα και ο πιο χαμηλόμισθος δημοσιογράφος που δουλεύει σε αυτούς. Οι ρεπόρτερ των 600 ευρώ να πρέπει να δηλώσουν τα περιουσιακά τους στοιχεία και οι ακριβοπληρωμένοι των καναλιών όχι, γιατί έχουν μετρητά χρήματα κρυμμένα εκτός τραπεζών και δεν είναι πρέπον να τα φανερώσουν!
Οι καναλάρχες στην προσφυγή τους στο ΣτΕ δηλώνουν επίσης πως ανησυχούν μήπως ξεχάσουν κανέναν μηδενικό ή ανενεργό λογαριασμό που διαθέτουν και τιμωρηθούν με υπέρογκο πρόστιμο γι' αυτό. Χώρια που λένε πως λείπουν επεξηγηματικοί πίνακες από τη δήλωση και δεν καταλαβαίνουν πώς να τη συμπληρώσουν. Αστεία πράγματα. Πάλι καλά που δεν έγραψαν πως δεν θέλουν να υποβάλουν δηλώσεις «πόθεν έσχες» γιατί έτσι απειλείται ο πλουραλισμός στην ενημέρωση.
πηγη εφ. Συντακτών

ΕΛΛΑΔΑ Το διαχρονικό φαγοπότι του ΟΑΣΘ

Το διαχρονικό φαγοπότι του ΟΑΣΘ

oasth-630.jpg

ΟΑΣΘΣκάνδαλο πολλών λίτρων στον ΟΑΣΘ | ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ
Οργανισμός που είχε μονιμοποιήσει το καθεστώς ειδικών και έκτακτων αναγκών είχε αυτοανακηρυχθεί ο ΟΑΣΘ προκειμένου να συνάπτει συμβάσεις με ανάθεση και όχι με δημόσιους διαγωνισμούς, ακόμη και για ποσά πάνω από 200.000 ευρώ.
Ακόμη, σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, φαίνεται από δειγματοληπτικούς ελέγχους παραστατικών ότι υπάρχει αναντιστοιχία ανάμεσα στα στοιχεία των τιμολογίων με τα δελτία καυσίμων που κόπηκαν από τον ΟΑΣΘ, οπότε ενδέχεται αντί για τα ρεζερβουάρ τα καύσιμα να πήγαιναν σε… τσέπες.
Τα σχετικά ευρήματα ήδη έχουν σταλεί στον εισαγγελέα για διερεύνηση.
Η «Εφ.Συν.» ανοίγει από σήμερα τον φάκελο με τα πεπραγμένα του Οργανισμού αρχίζοντας από τα ευρήματα και τα συμπεράσματα που προκύπτουν από το πόρισμα των επιθεωρητών των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών, οι οποίοι ερεύνησαν τα πεπραγμένα της τελευταίας εξαετίας (2010–2016).

Οι συμβάσεις

Πρέπει να διευκρινιστεί αρχικά ότι σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία κι ενώ με το άρθρο 3 του Ν.Δ. 716/70 προβλέπονταν ρητώς δημόσιοι διαγωνισμοί, η ανωτέρω διάταξη καταργήθηκε με το άρθρο 12 του Ν. 2898/2001.
Ο ΟΑΣΘ, όμως, εντάσσεται στους φορείς γενικής κυβέρνησης και πληροί τα κριτήρια του ν. 4412/2016 περί αναθετουσών αρχών, δηλαδή έχει συσταθεί με ειδικό σκοπό την κάλυψη αναγκών γενικού συμφέροντος (ο μοναδικός σκοπός του είναι η εκτέλεση της δημόσιας υπηρεσίας του μεταφορικού έργου), έχει νομική προσωπικότητα και η δραστηριότητά του χρηματοδοτείται από το ελληνικό κράτος.
Επομένως, οφείλει να εφαρμόζει τον νόμο περί δημόσιων διαγωνισμών ανάθεσης έργων, υπηρεσιών και προμηθειών.
Ομως, όπως παρατηρούν οι επιθεωρητές, αν και στον κανονισμό του ΟΑΣΘ προβλέπεται η διαδικασία δημόσιου διαγωνισμού, εντούτοις από τον έλεγχο του κλιμακίου προέκυψε ότι κατά βάση προχωρούσε σε απευθείας αναθέσεις ή καταστρατηγούσε τις διατάξεις του κανονισμού περί παράτασης των συμβάσεων, η οποία όμως προβλέπεται σε ειδικές περιπτώσεις.
Δηλαδή η επέκταση των συμβάσεων δίχως διαγωνιστική διαδικασία είναι ο κανόνας, ενώ κανονικά θα έπρεπε να είναι η εξαίρεση. Ειδικά σε ό,τι αφορά τις συμβουλευτικές υπηρεσίες της «Link Technologies» αλλά και τις υπηρεσίες τηλεματικής της ιδίας εταιρείας και των «3Π Συστήματα Πληροφορικής», «3ΠΙ ΜΕΠΕ», «KONICA MINOLTA BGR A.E.», ακολουθείται είτε η απευθείας ανάθεση, είτε η διαδοχική ανανέωση και παράταση των συμβάσεων.
Η εφαρμογή της μεθόδου, όπως αναφέρεται στο πόρισμα, «δεν προκύπτει να έχει οικονομικά όρια», καθώς τα ποσά ξεκινούν από τις 38.000 ευρώ και φτάνουν τις 203.000 ευρώ.
Μάλιστα, όπως σημειώνεται, «ακόμα και για περιπτώσεις που έχει προσφύγει -ο ΟΑΣΘ- στη διαδικασία δημόσιου διαγωνισμού, έχει καταφύγει στη χρονική παράταση της αρχικής σύμβασης αποφεύγοντας μία εκ νέου διαδικασία δημόσιου διαγωνισμού (π.χ. υπ’ αριθμ. 838/5.12.2008 σύμβαση)».
Και επειδή η… μονιμοποίηση του έκτακτου καθεστώτος δημιουργεί ανάγκες για προβλέψεις νέων… έκτακτων αναγκών, όπως αναφέρει το πόρισμα, υπάρχει και «πρόβλεψη της μεθόδου της απευθείας αναθέσεως υλικού-έργου-υπηρεσίας, με απλή εισήγηση του γενικού διευθυντή και αιτιολογημένη πρόταση της αντίστοιχης εσωτερικής μονάδας του Οργανισμού».
Κι ως… λεπτομέρεια, βέβαια, φαίνεται το γεγονός ότι σε έξι συμβάσεις που δειγματοληπτικά εξετάστηκαν «παρατηρείται απόκλιση της ημερομηνίας υπογραφής τους από την αφετηρία έναρξης ισχύος τους». Τέλος, ακόμη και για διετείς συμβάσεις, η παράταση των οποίων προβλεπόταν, η πραγματική τους ανανέωση έγινε τέσσερα χρόνια μετά (η περίπτωση μιας συγκεκριμένης εταιρείας θα είναι αντικείμενο προσεχούς ειδικού δημοσιεύματος).

Τα καύσιμα

Ο ΟΑΣΘ τηρεί διαδικασία ηλεκτρονικής καταμέτρησης και διάθεσης καυσίμων έχοντας συμβληθεί με την εταιρεία «Εuromat», ώστε τα οχήματα του Οργανισμού να εφοδιάζονται με καύσιμα από συγκεκριμένα πρατήρια της ΕΚΟ. Η ΕΚΟ εξοφλεί τον πρατηριούχο και ο ΟΑΣΘ την ΕΚΟ. Η «Εuromat» καταγράφει και στέλνει στον ΟΑΣΘ συγκεντρωτική κατάσταση των χρεώσεων για καύσιμα.
Από δειγματοληπτικό έλεγχο των ελεγκτών προκύπτει στο πόρισμα ότι πολλά εκ των εκδοθέντων τιμολογίων των πρατηριούχων φέρουν ενδείξεις οδομετρητή του οχήματος διαφορετικές από τα αντίστοιχα δελτία εφοδιασμού καυσίμων του ΟΑΣΘ (προφανώς το κάθε τιμολόγιο αντιστοιχεί στο κάθε δελτίο εφοδιασμού που εκδίδει ο ΟΑΣΘ).
Οι αποκλίσεις έγκεινται σε δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στους οδομετρητές και σε δεκάδες χιλιόμετρα σε διανυθείσα απόσταση από τον τελευταίο εφοδιασμό. Επίσης υπάρχουν αποκλίσεις μεταξύ δελτίου καυσίμου, αντίστοιχου τιμολογίου και συγκεντρωτικής ηλεκτρονικής κατάστασης της «Euromat»

ΑΠΟΧΩΡΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΕΥΗ Η κυπριακή Αντιπολίτευση (πλην ΑΚΕΛ) καταγγέλλει το Ν.Αναστασιάδη:

ΑΠΟΧΩΡΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΕΥΗ

Τέσσερα από τα πέντε κυπριακά κόμματα του λεγόμενου «ενδιάμεσου χώρου» με 
   κοινή ανακοίνωση τους καταγγέλλουν την διαδικασία στη Γενεύη και δεν πηγαίνουν στη δεξίωση καταγγέλοντας το Ν.Αναστασιάδη ότι αναβάθμισε και νομιμοποίησε το ψευδοκράτος και ότι συμφώνησε σε σύγκληση διεθνούς διάσκεψης χωρίς να έχει υπάρξει συμφωνία σε εδαφικό, κατάθεση χαρτών και σε όλες τις άλλες «εσωτερικές πτυχές του προβλήματος»

Η δήλωση είναι η ακόλουθη:

«Μετά από τη χθεσινή, τελευταία ημέρα των διαπραγματεύσεων εδώ στη Γενεύη, ανάμεσα στους ηγέτες των  δύο κοινοτήτων, για τις εσωτερικές πτυχές του Κυπριακού, το Δημοκρατικό Κόμμα, το Κίνημα Σοσιαλδημοκρατών ΕΔΕΚ, το Κίνημα Αλληλεγγύη και το Κίνημα Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών, δηλώνουν από κοινού τα ακόλουθα:
 
Η αποδοχή εκ μέρους του Προέδρου της Δημοκρατίας των τουρκικών διαδικαστικών όρων και της πάγιας τουρκικής αξίωσης για σύγκληση πενταμερούς διάσκεψης («Διάσκεψη για την Κύπρο»), αναίρεσε μια πάγια ομόφωνη θέση της Ελληνοκυπριακής κοινότητας αλλά και της Κυπριακής Δημοκρατίας εδώ και 40 χρόνια, η οποία έθετε ως όρο για τη σύγκληση μίας διεθνούς διάσκεψης τη συμμετοχή σε αυτήν της Κυπριακής Δημοκρατίας και τη διασφάλιση της μη-αναβάθμισης του ψευδοκράτους ή του κατοχικού ηγέτη.

Επιπλέον, ο πρόεδρος της Δημοκρατίας έθεσε ως επιπρόσθετες προϋποθέσεις για τη σύγκληση μίας διεθνούς διάσκεψης τη συμφωνία στο εδαφικό με την κατάθεση χαρτών και τη συμφωνία ή την ακτίνα συμφωνίας σε όλες τις άλλες εσωτερικές πτυχές του προβλήματος.

Δυστυχώς, λίγες ώρες πριν από την προγραμματισμένη έναρξη της πενταμερούς διάσκεψης («Διάσκεψη για την Κύπρο»), διαπιστώνεται από όλους ότι καμία από αυτές τις προϋποθέσεις  δεν τηρήθηκε.

Πιο συγκεκριμένα:

Η Κυπριακή Δημοκρατία δεν έχει προσκληθεί να μετάσχει στην Διάσκεψη για την Κύπρο, ενώ, την ίδια ώρα, η συμμετοχή σε αυτήν του κατοχικού ηγέτη αναβαθμίζει το ψευδοκράτος.
Δεν υπάρχει συμφωνία ή έστω ακτίνα συμφωνίας στις εσωτερικές πτυχές του Κυπριακού, ενώ, επιβεβαιώνεται η κλιμάκωση της τουρκικής αδιαλλαξίας σε όλα τα εκκρεμούντα θέματα με χαρακτηριστικό παράδειγμα την απαράδεκτη απαίτηση για  εκ περιτροπής προεδρία ως προϋπόθεση για την οριστική αποδοχή των συγκλίσεων στη Διακυβέρνηση.

Δεν υπάρχει συμφωνία στο εδαφικό ενώ, παράλληλα, φυλάσσονται σαν επτασφράγιστο μυστικό οι χάρτες που κατατέθηκαν από τους δύο ηγέτες. Η απόκρυψη χαρτών από το λαό, Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους, αποτελεί συνειδητή προσπάθεια παραπλάνησής τους και ενισχύει την παραπληροφόρηση και την κοροϊδία του λαού.

Ελλοχεύει ο κίνδυνος διασύνδεσης στο τραπέζι της Διάσκεψης για την Κύπρο των άλυτων θεμάτων των εσωτερικών πτυχών με τα θέματα της ασφάλειας και των εγγυήσεων. Αυτά πρέπει να είναι και τα μόνα θέματα στην ατζέντα της Διάσκεψης για την Κύπρο.

Με βάση αυτά τα δεδομένα, το Δημοκρατικό Κόμμα, το Κίνημα Σοσιαλδημοκρατών ΕΔΕΚ, το Κίνημα Αλληλεγγύη και το Κίνημα Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών, θεωρούμε ότι δεν δικαιολογείται η σύγκληση της Διάσκεψης για την Κύπρο.

Ως εκ τούτου δεν θα παραστούμε στη σημερινή δεξίωση η οποία αποτελεί μέρος της Διάσκεψης με την οποία διαφωνούμε.

Επιπρόσθετα, προτείνουμε τη συνολική επαναξιολόγηση της κατάστασης και της πορείας των διαπραγματεύσεων από το Εθνικό Συμβούλιο, με δεδομένες τις τουρκικές προθέσεις και θέσεις όπως αυτές καταγράφηκαν το τελευταίο τριήμερο αλλά και όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα».

ΗΤΑΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ: «ΓΙΑ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ Η ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ» Η ελληνική Energean Oil & Gas αγόρασε δύο ισραηλινά κοιτάσματα

ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΗΤΑΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ: «ΓΙΑ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ Η ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ»
12:07
12/01/2017
Translate this page: EN FR DE ES RU AR
του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου
Eνεργοποιείται η Ελλάδα στο παιχνίδι των υδρογονανθράκων της Νοτιοανατολικής Μεσογείου μετά την αγορά δύο ισραηλινών κοιτασμάτων από την ελληνική εταιρεία Energean Oil & Gas την οποία ενέκρινε το Υπουργείο Ενέργειας του Ισραήλ, έπειτα από εισήγηση του Συμβουλίου Πετρελαίου.
 
Έδωσε την έγκρισή του για την ολοκλήρωση της συμφωνίας πώλησης των κοιτασμάτων φυσικού αερίου Karish και Tanin από τις Delek Drilling και Avner στην Energean Oil & Gas.
 
Η απόφαση ήταν στρατηγική επιλογή και σημαίνει ότι το Ισραήλ έχει διαλέξει να σταθεί στο πλευρό της Ελλάδας για όταν αποφασίσει να διακηρύξει την ΑΟΖ της.
 
Σύμφωνα με δελτίο Τύπου της εταιρείας, η συμφωνία για την αγορά του 100% των δυναμικότητας 2,4 τρισεκατομμυρίων κυβικών ποδιών φυσικού αερίου κοιτασμάτων προβλέπει τίμημα 148 εκατ. δολαρίων καθώς και δικαιώματα επί των εσόδων από την εκμετάλλευση. Τα κοιτάσματα Karish και Tanin, στα οποία έχει εντοπιστεί και ελαφρύ πετρέλαιο τηςτάξης των 25 εκατ. βαρελιών, βρίσκονται σε βάθος περίπου 1.600 μέτρων στην ΑΟΖ του Ισραήλ.
 
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για αυτήν την εξέλιξη και προχωρούμε άμεσα στην ολοκλήρωση του deal καθώς και στην εκπόνηση και υποβολή προς έγκριση από την ισραηλινή κυβέρνηση ενός ολοκληρωμένου Σχεδίου Ανάπτυξης Κοιτάσματος, με στόχο να υπάρξει παραγωγή φυσικού αερίου από τα δύο κοιτάσματα εντός του 2020» όπως  δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Energean Oil & Gas Μαθιός Ρήγας.
 
Πρόσθεσε ότι η Energean προχωρεί παράλληλα σε διαπραγματεύσεις με πιθανούς αγοραστές του αερίου που θα παραχθεί από τα κοιτάσματα και είναι έτοιμη να προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές και υπηρεσίες προς όφελος του ανταγωνισμού και των καταναλωτών της ισραηλινής αγοράς.
 
Πρόκειται για το τρίτο Σχέδιο Ανάπτυξης Κοιτάσματος στο οποίο προχωρεί αυτήν την περίοδο η εταιρεία, παράλληλα με τα σχέδια για τα διαπιστωμένα υπεράκτια πετρελαϊκά κοιτάσματα Έψιλον, στο Βόρειο Αιγαίο, και Δυτικού Κατακόλου, στη Δυτική Ελλάδα, συνολικής αποληψιμότητας 25 εκατ. βαρελιών πετρελαίου.
 
Συνολικά, το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας σε έρευνα και παραγωγή υδρογονανθράκων φτάνει τα 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια στην Ελλάδα, στην Αίγυπτο, στο Μαυροβούνιο και στο Ισραήλ για την επόμενη 5ετία!
 
Το Ισραήλ έδωσε το πράσινο φως για την πώληση δύο κοιτασμάτων φυσικού αερίου από το Δεκέμβριο και η έγκριση από το υπουργείο Ενέργειας ήταν απλώς τυπική διαδικασία
 
Τα αποθέματα εκτιμώνται σε 60 δισεκατομμύρια κ.μ., είχε ανακοινώσει τότε ο υπουργός Ενέργειας Yuval Steinitz.
 
Η εκμετάλλευση αυτών των δύο αυτών κοιτασμάτων, Karish και Tanin, είχε αποδοθεί αρχικά σε μια κοινοπραξία μεταξύ της αμερικανικής εταιρείας Noble Energy και της ισραηλινής Delek, η οποία ελέγχει ήδη δύο άλλα πολύ μεγαλύτερα κοιτάσματα.
 
«Αποφασίσαμε να θέσουμε τέρμα σε αυτή τη μονοπωλιακή κατάσταση», δήλωσε ο Yuval Steinitz στο κρατικό ραδιόφωνο για να εξηγήσει τη μεταβίβαση των δικαιωμάτων των κοιτασμάτων Karish και Tanin.
 
Η Energean είχε συμφωνήσει τον Αύγουστο να πληρώσει 150 εκατομμύρια δολάρια (περίπου 140 εκατομμύρια ευρώ) για τα δύο κοιτάσματα φυσικού αερίου στη NobleEnergy και τη Delek.
 
Σύμφωνα με τον Yuval Steinitz, η συνολική παραγωγή φυσικού αερίου από τα τέσσερα πεδία που ανακαλύφθηκαν στην περιοχή της Μεσογείου αναμένεται να αποφέρει 350 δις σέκελ (92 δις δολάρια, 87,5 δις ευρώ), ήτοι περισσότερο από την ενίσχυση που χορηγήθηκε από τις ΗΠΑ προς το Ισραήλ κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών.
 
Ο υπουργός ανέφερε επίσης ότι προχωρούν τα έργα κατασκευής αγωγών στην περιοχή της Μεσογείου προς την Αίγυπτο, την Τουρκία και την Ιταλία, χωρίς να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες.
 
Στα μέσα Νοεμβρίου, το Ισραήλ είχε ξεκινήσει αιτήσεις προσφορών για την εξερεύνηση άλλων 24 πεδίων φυσικού αερίου και πετρελαίου στη Μεσόγειο για πρώτη φορά εδώ και τέσσερα χρόνια. .
 
Το σύνολο αυτών των αποθεμάτων φυσικού αερίου προβλέπεται να εξασφαλίσει την ενεργειακή ανεξαρτησία μιας χώρας που σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από το εξωτερικό και άνοιξε επίσης την προοπτική εξαγωγής ενέργειας στην Ευρώπη ειδικότερα, και ακόμη και να σφυρηλατήσει νέους νέους στρατηγικούς συνδέσμους στην περιοχή όπως ανφέρει ο Κριστιάν Ακιρά για τον Ινφογνώμονα.

Κυπριακό: Η ιστορία του εδαφικού και των χαρτών μετά την τουρκική εισβολή

psfffpsyyyyyΑσφαλώς η κατάθεση χαρτών από τους κκ Αναστασιάδη και Ακιντζί χθες στη Γενεύη αποτελεί θετική εξέλιξη, παρόλο που ο πρόεδρος Αναστασιάδης κατέθεσε επιστολή με σχόλια και ενστάσεις για τον τουρκοκυπριακό χάρτη. Στο ερώτημα, πώς ο Κύπριος πρόεδρος είχε έτοιμη την επιστολή, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Νίκος Χριστοδουλίδης, απάντησε: «Ήταν κατά 99,8% προβλέψιμος».
Το εδαφικό και οι χάρτες έχουν μια ιστορία, που πάει πίσω στο 1974 τις πρώτες μέρες μετά τη δεύτερη φάση (Αύγουστος) της τουρκικής εισβολής.
Η πρώτη παρουσίαση πρότασης στο εδαφικό έγινε το 1974. Ο πρώτος χάρτης που παρουσιάσθηκε ήταν από τον Ραούφ Ντεκτάς και ο δεύτερος με τη μορφή εναλλακτικής πρότασης από τον Τούρκο υπουργό Εξωτερικών Τουράν Γκιουνές, με τους δύο χάρτες να προβλέπουν ποσοστό 34% να παραμένει υπό τη διοίκηση των Τούρκων, που απορρίφθηκαν από ελληνικής πλευράς.
Η ελληνοκυπριακή πλευρά πρότεινε χάρτες, στις 31 Μαρτίου 1977, με διαπραγματευτή τον Τάσσο Παπαδόπουλο και στις 8 Οκτωβρίου 1980, που προβλεπόταν ποσοστό 80,3% για την ελληνική πλευρά και 19,7% για την τουρκική. Ο πρώτος χάρτης μάλιστα κατατέθηκε καθώς υπήρχε υπόσχεση περί κατάθεσης και από την τουρκική πλευρά. Μία υπόσχεση, την οποία αθέτησαν οι Τούρκοι και δεν προχώρησαν στην κατάθεσή του.
Τον Νοέμβριο του 1978 υποβλήθηκε το Αγγλο-Αμερικανο-Καναδικό Σχέδιο. Το Σχέδιο ήταν συγκροτημένο, ομοσπονδιακό και κάλυπτε τα βασικά συμφέροντα των δύο κοινοτήτων. Οι κάτοικοι των Βαρωσίων θα πήγαιναν στα σπίτια τους με την έναρξη των συνομιλιών και δεν θα έφευγαν, ανεξαρτήτως αποτελέσματος. Το Σχέδιο αυτό το δέχτηκε ο ΔΗΣΥ και ήταν σαφές πως θα το δεχόταν και το ΑΚΕΛ, αν δεν το απέρριπτε τότε η Σοβιετική Ένωση, λόγω «ιμπεριαλιστικής» προέλευσης. Ο πρόεδρος Κυπριανού ήταν μεν κάπως αρνητικός, αλλά αν δεν το απέρριπτε το ΑΚΕΛ, με το οποίο είχε στενή συνεργασία, μάλλον θα το δεχόταν. Επίσης, η τουρκική πλευρά, σύμφωνα με τον τότε Αμερικανό υφυπουργό Εξωτερικών Μάθιου Νίμιτς που χειριζόταν το θέμα, δεν ήταν αρνητική.
ΤΟ 1981, παρουσιάστηκαν δύο εναλλακτικοί χάρτες από τον τότε ειδικό απεσταλμένο των Ηνωμένων Εθνών για το κυπριακό, Ούγκο Γκόμπι. Ο πρώτος προέβλεπε 27,4% για τους Τουρκοκύπριους και 72,6% για τους Ελληνοκύπριους. Ο δεύτερος χάρτης 27,2% για την τουρκοκυπριακή περιοχή και 72,7% για την ελληνοκυπριακή περιοχή. Οι Τουρκοκύπριοι αντιπρότειναν χάρτη με ποσοστό 33,4% για τους ιδίους και 66,6% για τους Ελληνοκυπρίους.
Ζήτημα χαρτών τέθηκε και επί γενικού γραμματέα του ΟΗΕ, Μπούτρος Γκάλι, όταν ο ίδιος παρουσίασε χάρτη μαζί με τη «Δέσμη Ιδεών» για τη λύση του Κυπριακού. Σύμφωνα με τον χάρτη, που παρουσίασε ο κ. Γκάλι, πρότεινε το 27,9% ως τουρκοκυπριακή περιοχή και το 72,1% ως ελληνοκυπριακή.
Το 2001, ο τότε πρόεδρος Γλαύκος Κληρίδης, πρότεινε το 24% ως τουρκοκυπριακή περιοχή, ενώ ο Ραούφ Ντεκτάς αντιπρότεινε η τουρκοκυπριακή περιοχή να κατέχει πέραν του 30% του εδάφους. Μάλιστα ο κ. Ντεκτάς επέμενε τότε πως για να συζητήσει το θέμα του εδαφικού θα πρέπει να αναγνωριστεί ξεχωριστή τουρκοκυπριακή «κυριαρχία». Ένα χρόνο αργότερα, ο τότε γγ του ΟΗΕ Κόφι Ανάν παρουσίασε δύο χάρτες. Ο πρώτος εισηγείτο το 28,5% να αποτελεί την τουρκοκυπριακή πλευρά, 71,5% την ελληνοκυπριακή πλευρά. Ο δεύτερος χάρτης προνοούσε το 28,6% να ανήκει στην τουρκοκυπριακή πλευρά. Στους χάρτες Ανάν, δεν συμπεριλαμβάνονταν ο κόλπος της Μόρφου και περιοχές όπως η Κυθρέα, ωστόσο μαρωνίτικα χωριά επέστρεφαν υπό ελληνοκυπριακή διοίκηση.
πηγη fimotro.gr

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Ουκρανικό: Όλοι συσκέπτονται και ο Τραμπ δηλώνει ό,τι θέλει

  Ο Αμερικανός πρόεδρος αποχωρεί από τον Λευκό Οίκο | (AP Photo/Jose Luis Magana)  ΒΟΡΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗ   22.11.25 22:28 efsyn.gr Α+ Α- Facebook T...