Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017

Η Αξία του Εθνικού Νομίσματος Σπυρίδων Στάλιας, Οικονομολόγος Ph.D

Η Αξία του Εθνικού Νομίσματος
Σπυρίδων Στάλιας, Οικονομολόγος Ph.D

Ένα από τα επιτακτικά θέματα που τίθενται από την πλειοψηφία των πολιτών  πια, παρά το φόβο που διασπείρουν διάφοροι κύκλοι που ελέγχονται από τους τραπεζίτες και τους πολιτικούς τους, που είναι στη Βουλή, είναι πως καθορίζεται η αξία του Εθνικού Νομίσματος ή γιατί θα έχει αξία το Εθνικό Νόμισμα αν θα φύγουμε από το Ευρώ.

Εισαγωγή
Ας αρχίσουμε από την θέση, ότι όταν ένα Κράτος που εκδίδει το δικό του νόμισμα, και το νόμισμα αυτό διακυμαίνεται ελεύθερα στις αγορές, ο μόνος περιορισμός που έχει να δαπανήσει το Κράτος, έτσι ώστε να επιτύχει την πλήρη απασχόληση, είναι η διαθεσιμότητα των πόρων της οικονομίας. Άλλος περιορισμός δεν υπάρχει στην άσκηση μιας ελεύθερης δημοσιονομικής πολίτικης.  
Δημοσιονομική Πολιτική ονομάζουμε τις ενέργειες δαπάνης και φορολόγησης του Κράτους.
Κατά συνέπεια η δημοσιονομική πολιτική είναι αναπτυξιακό όργανο στα χέρια του Κράτους με προεξάρχοντα άξονα τις δαπάνες του και με αμυντικό άξονα την φορολογία.
Με άλλα λόγια προηγείται η δαπάνη της ανάπτυξης, ασχέτως αν ακούτε  ‘να μειωθούν οι δαπάνες του Κράτους και θα πάμε στην ανάπτυξη’. Κλείστε τ’ αυτιά σας, είναι ανοησία αυτό το τελευταίο, όπως ανοησία είναι ότι της δαπάνης προηγείται η φορολογία.

Φορολογία και αποδοχή του Εθνικό Νομίσματος
Δεδομένων αυτών, το πρώτο ερώτημα που εγείρεται  είναι πως ο Λαός θα αποδεχτεί το νέο Εθνικό Νόμισμα ή καλυτέρα γιατί ο Λαός θα ζητήσει το Εθνικό Νόμισμα; Η ζήτηση του Εθνικού Νομίσματος θεμελιώνεται πάνω στη φορολογία. Αν το Κράτος επιβάλει φορολογία στον ιδιωτικό τομέα, η οποία θα εξοφλείται με το Εθνικό Νόμισμα,  τότε κατ ανάγκη το Εθνικό Νόμισμα θα γίνει αποδεκτό. Αυτό γίνεται αιώνες τώρα, δεν είναι κάτι καινούργιο.
Όποτε πάμε στο δεύτερο ερώτημα. Πως οι πολίτες θα βρουν το Εθνικό Νόμισμα; Το Κράτος λοιπόν θα πρέπει πρώτα να δαπανήσει, για να μπορούν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις να βρουν το νόμισμα, για να ικανοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους. Με την δαπάνη το Κράτος, θέτει μέρος της παραγωγής των αγαθών και των υπηρεσιών του ιδιωτικού τομέα υπό τον έλεγχο του, και την διαθέτει σύμφωνα με το πρόγραμμα του. Από την άλλη ο ιδιωτικός τομέας αποκτά το χρήμα για να ικανοποιήσει την ανάγκη της φορολόγησης του.
Οίκοθεν νοείται ότι οι πολίτες θα μπορούν να συναλλάσσονται όπως αυτοί επιθυμούν, με ή χωρίς το νέο Εθνικό Νόμισμα, αλλά στο βαθμό που ικανοποιούν την νομοθεσία περί φορολογίας, το νόμισμα έχει γίνει ήδη αποδεκτό. Με τον χρόνο, για λόγους ασφάλειας των συναλλαγών και την επιθυμία για αποταμίευση σε νόμισμα που το Κράτος εγγυάται, όλοι θα συναλλάσσονται με το Εθνικό Νόμισμα.
Συνεπώς  πάνω στη φορολογία θεμελιώνεται η ζήτηση του Εθνικού Νομίσματος.

Οι Δαπάνες του Κράτους και η Αξία του Νομίσματος
Αλλά η ποσότητα της ζήτησης είναι αυτή που καθορίζει την αξία του νομίσματος. Με άλλα λόγια πόσο δύσκολο είναι να αποκτηθεί το Εθνικό Νόμισμα. Αυτό εξαρτάται:
1)     Από το ύψος της φορολογίας  σε σχέση με τις δαπάνες του Κράτους.
2)     Από τις τιμές που καθορίζει το Κράτος για να αγοράσει τα αγαθά και τις υπηρεσίες από τον ιδιωτικό τομέα όταν δαπανά συμπεριλαμβανομένης και της εργασίας.
3)     Από το ύψος των καθαρών αποταμιεύσεων που επιθυμεί ο ιδιωτικός τομέας να έχει με την μορφή κρατικών αξιών, όπως χρήμα, ομόλογα κα.
Ας δούμε αυτά τα θέματα.
Προσέξτε. Ένα ιδιωτικό δάνειο, δημιουργεί μια αντίστοιχη υποχρέωση, πάλι μέσα στον ιδιωτικό τομέα, και κατά συνέπεια δεν υπάρχει καθαρή αποταμίευση σε ρευστή μορφή στον ιδιωτικό τομέα. Η καθαρή θέση παραμένει η ίδια. Αυτή η συναλλαγή εντός του ιδιωτικού τομέα ονομάζεται ’οριζόντια συναλλαγή’.
 Αντίθετα, όταν το κράτος δαπανά, που είναι εκτός του ιδιωτικού τομέα, και δαπανά μέσα στον ιδιωτικό τομέα, που ονομάζεται ’κάθετη συναλλαγή’, δηλαδή έρχεται χρήμα απ’ έξω από τον ιδιωτικού τομέα μέσα σε αυτόν από τον κρατικό τομέα, τότε ο ιδιωτικός τομέας αποκτά ρευστό πλούτο, χωρίς να δημιουργείται σε αυτόν αντίστοιχη υποχρέωση, όπως αν θα γινόταν  μια συναλλαγή μέσα στον ιδιωτικό τομέα.
Κατά συνέπεια, η δαπάνη του κράτους είναι αυτή που δημιουργεί, έως τελευταίου ευρώ (ή άλλο νόμισμα), πλούτο, χωρίς αντίστοιχη υποχρέωση στον ιδιωτικό τομέα.
Αντίθετα, όταν το κράτος φορολογεί, αυτόν τον πλούτο του ιδιωτικού τομέα, τον καταστρέφει, αλλά στο βαθμό που οι δαπάνες του κράτους, η έγχυση χρήματος στον ιδιωτικό τομέα, είναι μεγαλύτερη από την φορολογία, από την απορρόφηση χρήματος από τον ιδιωτικό τομέα, τότε ο ιδιωτικός τομέας έχει ρευστά περιουσιακά στοιχεία που τα διαθέτει όπως θέλει, και αυτός ο πλούτος είναι το έλλειμμα του κράτους έως το τελευταίο ευρώ.
Συνοψίζοντας το έλλειμμα του δημόσιου τομέα αυξάνει τον καθαρό ρευστό πλούτο του ιδιωτικού τομέα, ενώ τα πλεονάσματα του δημόσιου καταστρέφουν τον καθαρό ρευστό πλούτο του ιδιωτικού τομέα.
Όταν λοιπόν ο προϋπολογισμός του κράτος είναι ισοσκελισμένος,  τότε όσο χρήμα δαπανά το κράτος, τόσο χρήμα είναι και αυτό  που εισπράττει από την φορολογία, και κατά συνέπεια ο ρευστός πλούτος του ιδιωτικού τομέα παραμένει αμετάβλητος.
Πάλι, αν η φορολογία είναι μεγαλύτερη από τις δαπάνες του κράτους, τότε ο ρευστός πλούτος του ιδιωτικού τομέα μειώνεται. Ότι γίνεται ακριβώς σήμερα στην χώρα μας.
Συνεπώς, εκείνο που καθορίζει την αξία του νομίσματος είναι το αποτελεσματικό ύψος των δαπανών του Κράτους,  σύμφωνα με το όποιο ικανοποιείται ο ιδιωτικός τομέας να αποταμιεύει ρευστό πλούτο, και ταυτόχρονα να αγοράζεται όλη η παραγωγή που αντιστοιχεί στην πλήρη απασχόληση στις τρέχουσες τιμές, δηλαδή χωρίς πληθωρισμό.
Εάν οι δαπάνες του δημόσιου είναι χαμηλότερες από αυτό το επίπεδο, τότε το αποτέλεσμα θα είναι η ανεργία και ως εκ τούτου η αξία του νομίσματος θα είναι υψηλή.  
Αν οι δαπάνες είναι υψηλότερες από αυτό το επίπεδο τότε το αποτέλεσμα θα είναι ο πληθωρισμός, δηλαδή η αξία του νομίσματος θα μειωθεί.
Και μια τελευταία παρατήρηση που αφορά στην Νομισματική Πολιτική σε σχέση με την ανάπτυξη και την αξία του νομίσματος.
Η πώληση και η αγορά ομολόγων, και αντιστρόφως, από την Κεντρική Τράπεζα, είναι μια πράξη ανταλλαγής ενός χρηματοοικονομικού προϊόντος (ομολόγου) με ένα άλλο ιδίας φύσης (χρήμα) που επηρεάζει τα επιτόκια. Αυτή η πράξη όμως ’ποσοτικής χαλάρωσης’, αφήνει την καθαρή θέση του χρηματοοικονομικού πλούτου του ιδιωτικού τομέα αμετάβλητη. Δηλαδή, ο ιδιωτικός τομέας σε μια τέτοια περίπτωση, για να αποκτήσει χρήμα, θα πρέπει να πουλήσει τα ομόλογα που έχει αποκτήσει από το παρελθόν, από τις ελλειμματικές δαπάνες του δημόσιου ή να δανειστεί.
Οίκοθεν νοείται ότι τέτοιες ενέργειες (δανεισμού και από-αποταμίευση) αποκλείεται να φέρουν μείωση της ανεργίας και ανάπτυξη. Αυτό το βλέπουμε 8 ολόκληρα χρόνια τώρα να γίνεται στη χώρα μας, ασχέτως των ισχυρισμών του κυρίου Ντράγκι, της Καθημερινής και του Σκάϊ.

Η Αξία του Νομίσματος και οι Μισθοί
Το Κράτος ως μονοπωλιακός εκδότης του νομίσματος του, μπορεί να θέσει μονομερώς, τους όρους ανταλλαγής μιας μονάδας Εθνικού Νομίσματος. Με άλλα λόγια, τι θα πρέπει να προσφερθεί από ένα πολίτη για να αποκτήσει μια μονάδα του Εθνικού Νομίσματος. Με αυτό τον τρόπο το Κράτος καθορίζει τον ελάχιστο μισθό που ανταποκρίνεται στην ανειδίκευτη εργασία που πάνω σε αυτή οικοδομούνται μετά τα ημερομίσθια και οι αμοιβές των πιο εξειδικευμένων, και πιο σύνθετων εργασιών. Ας υποθέσουμε ότι το κράτος ορίζει ότι για μια ώρα εργασίας, ο απλός εργαζόμενος θα αμείβεται με 5 μονάδες Εθνικού Νομίσματος ή ας πούμε με 5 δραχμές την ώρα. Άρα η αξία της μιας δραχμής θα αντιστοιχεί σε εργασία 12 λεπτών της ώρας. Αν κάποιος άλλος, που ασκεί μια πιο σύνθετη εργασία, αμείβεται με 60 δραχμές την ώρα, τότε σε κάθε λεπτό της ώρας  θα αποκτά 1 δραχμή. Αν υποθέσουμε τώρα μια γενική αύξηση των μισθών και των τιμών, και ο κατώτερος ωριαίος μισθός αυξηθεί από 5 δραχμές σε 10 δραχμές, τότε η μια δραχμή να αποκτηθεί απαιτεί εργασία 6 λεπτών. Άρα ο πληθωρισμός είναι αιτία μείωσης της αξίας του Εθνικού Νομίσματος.
Η φορολογική πολιτική ως μέρος της δημοσιονομικής πολιτικής είναι αυτή που επιλύει το πρόβλημα αν παραστεί ανάγκη. Φορολογεί και αποκαθιστά την αξία του Εθνικού Νομίσματος. Δεν φορολογεί για να δαπανά το Κράτος.

Παραγωγικότητα και η Αξία του Εθνικού Νομίσματος
Ας υποθέσουμε για μια στιγμή ότι μια οικονομία βρίσκεται στο επίπεδο της πλήρους απασχόλησης, το εργατικό της δυναμικό παραμένει σταθερό, και οι μισθοί είναι σταθεροί. Ας υποθέσουμε ακόμα ότι η παραγωγικότητα της οικονομίας αυτής αυξάνεται, δηλαδή ο ίδιος αριθμός εργατών παράγει πιο πολλά προϊόντα κάθε χρόνο.
Αν αυτό συμβαίνει, τότε καθώς οι τιμές των προϊόντων μειώνονται, αλλά, όπως λέει ο Μάρξ, η ‘συνολική τιμή όλων των προϊόντων παραμένει σταθερή’, οι πραγματικοί μισθοί των εργαζομένων αυξάνονται, αφού με τους ίδιους μισθούς, μπορούν να αγοράσουν πιο πολλά προϊόντα. Αυτό δεν σημαίνει ότι η αξία  του νομίσματος αυξήθηκε, άπλα η παραγωγικότητα της οικονομίας αυξήθηκε. Η αξία του νομίσματος παραμένει σταθερή.
Κάτω από αυτό το υποθετικό σενάριο, που η προσφορά  του χρήματος παραμένει σταθερή, απαιτείται ο προϋπολογισμός του δημόσιου τομέα να είναι ελλειμματικός; Αυτό εξαρτάται από το ύψος της επιθυμίας του ιδιωτικού τομέα να αποταμιεύει, να έχει ρευστό πλούτο, χωρίς αντίστοιχη υποχρέωση. Οποιοδήποτε εισόδημα παράγεται υπό καθεστώς πλήρους απασχόλησης, δεν έπεται ότι καταναλώνεται ή επενδύεται. Ένα μέρος αποταμιεύεται.
Άρα ο δημόσιος τομέας πρέπει να κάνει έλλειμμα, για να προστατεύει την πλήρη απασχόληση, να ικανοποιεί τον ιδιωτικό τομέα να αποταμιεύσει, χωρίς να μεταβάλει την αξία του Νομίσματος.

Η Αξία του Χρήματος Διαχρονικά
Άλλα ας δούμε και μια άλλη πτυχή αυτού του θέματος. Ας υποθέσουμε ότι την αύξηση της παραγωγικότητας οι εργαζόμενοι την αφομοιώνουν στο μισθό τους, τότε θα υπάρξει μια μείωση της αξίας του νομίσματος, αφού θα θέλουν λιγότερο χρόνο να εργαστούν για να κερδίσουν μια δραχμή. Αυτό δεν σημαίνει ότι με μια δραχμή θα αγοράζουν λιγότερα προϊόντα, άλλα ότι η μια δραχμή αντιστοιχεί σε λιγότερη εργασία, άρα μειώνεται η αξία του νομίσματος. Αν υποθέσουμε ότι ο πληθωρισμός είναι μικρότερος από την αύξηση της παραγωγικότητας τότε θα υπάρξει μια αύξηση των πραγματικών και ονομαστικών τιμών και των μισθών και ταυτόχρονα μείωση της αξίας του νομίσματος. Ενώ λοιπόν πέφτει η αξία του νομίσματος στη διάρκεια του χρόνου, εμείς μπορούμε και αγοράζουμε πιο πολλά αγαθά απ’ ότι πριν 50 χρόνια, και το επίπεδο της ζωής μας να έχει ανέβει. Οφείλεται αυτό το γεγονός στην αύξηση της παραγωγικότητας της οικονομίας.

Διανομή της Αύξησης της Παραγωγικότητας και η Αξία του Νομίσματος
Πως διανέμεται η αύξηση της παραγωγικότητας της Οικονομίας
Στην πραγματική ζωή, αντίθετα απ’ ότι στο παράδειγμα μας, βρίσκουμε μπροστά μας τον πληθωρισμό  να είναι αυτός που νομισματικά επιλύει το πρόβλημα της διανομής της αύξησης του εισοδήματος μεταξύ φόρων, κερδών και μισθών που όλα μαζί προστιθέμενα μας δίνουν το Εθνικό Εισόδημα.
Πίσω από αυτά βρίσκονται πολιτικοί, τραπεζίτες, κόμματα, επιχειρηματίες, εργαζόμενοι, δημοσιογράφοι, κανάλια, ποικίλα συμφέροντα, χυδαίος λαϊκισμός, ιδεολογίες, θρησκείες  και τέλος πάντων φιλοδοξία και απληστία.
Εκείνο που πρέπει να θυμόμαστε, είναι ότι μέσα από την πάλη αυτής της διαδικασίας της διανομής του πλούτου, που αυξάνει την ποσότητα του χρήματος,  λογά υψηλοτέρων τιμών και αμοιβών γενικώς, και που μειώνουν την αξία του χρήματος, το κράτος πρέπει να είναι εκεί και να δαπανά.
Αν δαπανά λιγότερο από την φορολογία που εισπράττει θα έχουμε ανεργία και υψηλή αξία νομίσματος. Αν δαπανά περισσότερο θα έχουμε πληθωρισμό και μείωση της αξίας του νομίσματος.
Η σωστή δαπάνη είναι εκείνη που συμπίπτει μα την πλήρη απασχόληση που αντιστοιχεί στη σταθερή αξία του νομίσματος.
Η αξία του νομίσματος είναι συνυφασμένη με την πλήρη απασχόληση, όχι όπως η αξία του ευρώ που  είναι τόσο υψηλή όσο η ανεργία είναι μεγαλύτερη, πράγμα που συμφέρει μόνο τους Τραπεζίτες.

Η Αξία του Νομίσματος και οι Εγγυημένες Θέσεις Εργασίας
Η Κυβέρνηση του Κράτους  που εκδίδει το δικό του νόμισμα, το όποιο ελευθέρα διακυμαίνεται στις αγορές, έχει την δυνατότητα ευθύς εξ αρχής να δημιουργήσει ένα αγκυροβόλιο για την αξία του Εθνικού Νομίσματος και για το γενικό επίπεδο τιμών.
Πως μπορεί να επιτευχθεί αυτό; Η Κυβέρνηση πρέπει να δημιουργήσει παραγωγικές θέσεις εργασίας καταβάλλοντας ένα εγγυημένο κατώτερο μισθό και μόνον αυτό. Οίκοθεν νοείται ότι εγχειρήματα αυτού του είδους θα περιλαμβάνουν και σύνθετες θέσεις εργασίας. Οι θέσεις αυτές θα προσφέρονται σε όσους θα θέλουν να εργαστούν με αυτόν τον μισθό.
 Κάνοντας αυτό η Κυβέρνηση επιτυγχάνει τους εξής στόχους.
1)     Εξωγενώς προσδιορίζει την αξία του νομίσματος με βάση το ωρομίσθιο ενός απλού εργαζόμενου.
2)     Πάνω σε αυτό το ωρομίσθιο θα οικοδομηθούν όλοι οι μισθοί και οι αμοιβές
3)     Οι εγγυημένες αυτές θέσεις εργασίας οδηγούν με ταχύτητα στην πλήρη απασχόληση χωρίς να δημιουργούν πληθωρισμό. Αυτό ισχύει γιατί αν στην αγορά εργασίας δημιουργηθεί ζήτηση για εργασία, πράγμα που σημαίνει αύξηση των αμοιβών,  ο εργοδότης κράτος δεν θα μεταβάλει τους μισθούς των θέσεων εργασίας  που εγγυάται.
4)     Οι εγγυημένες θέσεις εργασίας σταθεροποιούν το γενικό επίπεδο τιμών ή επιτρέπουν μια διακύμανση περί την αξία του χρήματος. Σε περιόδους ύφεσης θέτουν ένα κατώτερο όριο ζήτησης, δηλαδή η ζήτηση δεν μπορεί να πέσει κάτω από ένα σημείο, ενώ σε περιόδους ανάκαμψης δεν μπορεί να ανέλθει και να γίνει πληθωριστική. Με άλλα λόγια οι εγγυημένες θέσεις εργασίας δρουν στην οικονομία ως σταθεροποιητές.
Η δημιουργία εγγυημένων παραγωγικών θέσεων εργασίας, δεδομένου ότι το κράτος δεν έχει κανένα περιορισμό να δαπανά έως ότου απορροφήσει όλη την ανεργία, είναι αναγκαία συνθήκη για την επίτευξη αυτού του στόχου χωρίς πληθωρισμό. Καθώς θα οδηγούμαστε στην πλήρη απασχόληση ορισμένες περιοχές της προσφοράς είναι δυνατόν να αναθερμανθούν. Οι εγγυημένες όμως αμοιβές θα δράσουν ανασταλτικά.
Τελειώνοντας θα ήθελα να τονίσω ότι τον στόχο χαμηλού πληθωρισμού και πλήρους απασχόλησης μόνο με το Εθνικό Νόμισμα και με συγκεκριμένες πολιτικές που αναλύθηκαν μπορούμε να επιτύχουμε.
Αντίθετα τον διπλό στόχο, χαμηλή ανεργία και χαμηλό πληθωρισμό, υπό το ευρώ, δεν μπορούμε να τον πετύχουμε. Ένα από τους δυο στόχους θα πετύχουμε και προτιμητέος είναι χαμηλός πληθωρισμός, ισχυρό ευρώ και υψηλή ανεργία.
Κατά συνέπεια, η οδός της επιλογής του Εθνικού Νομίσματος, μετά από 8 χρονιά φτώχειας που θα διογκώνεται, καθώς και της ανεργίας που θα αυξάνεται, αποτελεί πια Εθνικό Στόχο.
Πιο άπλα δεν γίνεται.

spyridonstalias@hotmail.com

Οι φόροι «φούσκωσαν» το πλεόνασμα

Οι φόροι «φούσκωσαν» το πλεόνασμα

foroi.jpg

Υπολογισμός φόρων-φοροαπαλλαγώνdreamstime
Στα 4,437 δισ. ευρώ οδήγησαν το πρωτογενές πλεόνασμα του 2016 οι φόροι, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, με τις εισπράξεις φυσικών και νομικών προσώπων να είναι αυξημένες κατά 651 εκατ. ευρώ και αυτές από ΦΠΑ και φόρους στην περιουσία κατά 380 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι.
Μεγάλη συνεισφορά στα ταμεία είχαν και ειδικοί φόροι κατανάλωσης, οι οποίοι σε σχέση με το 2015 παρουσίασαν υπέρβαση κατά 217 εκατ. ευρώ ή σε ποσοστό 7,9%, όπως αναφέρουν τα στοιχεία σε τροποποιημένη ταμειακή βάση για την περίοδο Ιανουαρίου- Δεκεμβρίου 2016.
Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού πέρυσι εμφάνισαν υπέρβαση 1,884 δισ. ευρώ που οφείλεται στην υπερεκτέλεση σε σχέση με τους στόχους των περισσότερων κατηγοριών εσόδων.
Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 54,038 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1,686 δισ. ευρώ ή 3,2% έναντι του στόχου για το 2016 που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού του 2017.
Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 49,860 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 1,884 δισ. ευρώ ή 3,9% έναντι του στόχου.
Ακόμη, σημειώθηκε έλλειμμα στη γενική κυβέρνηση ύψους 1,140 δισ. ευρώ έναντι ελλείμματος 3,530 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2015 και στόχου του προϋπολογισμού 2016 για έλλειμμα 3,617 δισ. ευρώ.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΥΠ.ΟΙΚ.:
Την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2016, αύξηση έναντι του στόχου παρατηρήθηκε στις εξής κύριες κατηγορίες εσόδων:
α) Φόρος Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων κατά 160 εκατ. ευρώ ή 2,0%,
β) Φόρος Εισοδήματος Νομικών Προσώπων κατά 491 εκατ. ευρώ ή 14,1%,
γ) Φόρος Εισοδήματος Ειδικών Κατηγοριών κατά 52 εκατ. ευρώ ή 4,3%,
δ) Φόροι στην περιουσία κατά 71 εκατ. ευρώ ή 2,0%,
ε) Άμεσοι Φόροι ΠΟΕ κατά 142 εκατ. ευρώ ή 8,7%,
στ) Λοιποί άμεσοι φόροι κατά 212 εκατ. ευρώ ή 7,4%,
ζ) ΦΠΑ πετρελαιοειδών κατά 55 εκατ. ευρώ ή 3,5%,
η) ΦΠΑ καπνού κατά 67 εκατ. ευρώ ή 10,4%,
θ) ΦΠΑ λοιπών κατά 181 εκατ. ευρώ ή 1,4%,
ι) Λοιποί φόροι συναλλαγών κατά 28 εκατ. ευρώ ή 5,7%,
ια) Λοιποί ΕΦΚ (καπνού κ.λπ.) κατά 217 εκατ. ευρώ ή 7,9%,
ιβ) Τέλη κυκλοφορίας οχημάτων κατά 22 εκατ. ευρώ ή 2,0%,
ιγ) Έμμεσοι φόροι ΠΟΕ κατά 36 εκατ. ευρώ ή 5,0%,
ιδ) Λοιπά μη φορολογικά έσοδα κατά 148 εκατ. ευρώ ή 3,6%,
Μειωμένα έναντι του στόχου την ίδια περίοδο ήταν τα έσοδα στις εξής βασικές κατηγορίες:
α) ΕΦΚ ενεργειακών προϊόντων κατά 33 εκατ. ευρώ ή 0,8%,
β) Λοιποί φόροι κατανάλωσης κατά 30 εκατ. ευρώ ή 9,8%,
γ) Τα έσοδα αποκρατικοποιήσεων κατά 17 εκατ. ευρώ, ή 14,1%.
Οι επιστροφές εσόδων (εξαιρουμένων των επιστροφών από το πρόγραμμα εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών) ανήλθαν σε 3,263 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 24 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 4,178 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 198 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Στα 6,097 δισ. ευρώ τα καθαρά έσοδα τον Δεκέμβριο
Ειδικότερα, τον Δεκέμβριο 2016 το σύνολο των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 6,097 δισ. ευρώ αυξημένο κατά 185 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο.
Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν στα 5,208 δισ. ευρώ, αυξημένα έναντι του μηναίου στόχου κατά 437 εκατ. ευρώ.
Η αύξηση των εσόδων Δεκεμβρίου 2016 οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες:
α) του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων κατά 17 εκατ. ευρώ,
β) του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων κατά 68 εκατ. ευρώ,
γ) του φόρου εισοδήματος ειδικών κατηγοριών κατά 40 εκατ. ευρώ,
δ) των φόρων στην περιουσία κατά 100 εκατ. ευρώ,
ε) των άμεσων φόρων Π.Ο.Ε. κατά 102 εκατ. ευρώ,
στ) των λοιπών άμεσων φόρων κατά 142 εκατ. ευρώ,
ζ) του ΦΠΑ πετρελαιοειδών κατά 41 εκατ. ευρώ,
η) του ΦΠΑ καπνού κατά 21 εκατ. ευρώ,
θ) των λοιπών φόρων συναλλαγών κατά 11 εκατ. ευρώ,
ι) των λοιπών ΕΦΚ (καπνού κ.λπ.) κατά 83 εκατ. ευρώ,
ια) των τελών κυκλοφορίας οχημάτων κατά 50 εκατ. ευρώ,
ιβ) των εσόδων αποκρατικοποιήσεων κατά 12 εκατ. ευρώ,
Αντίθετα, μειωμένα έναντι του στόχου ήταν κυρίως τα έσοδα:
α) στους λοιπούς φόρους κατανάλωσης κατά 41 εκατ. ευρώ,
β) στις απολήψεις από Ε.Ε. κατά 10 εκατ. ευρώ,
γ) στα λοιπά μη φορολογικά έσοδα κατά 28 εκατ. ευρώ.
Οι επιστροφές εσόδων (εξαιρουμένων των επιστροφών από το πρόγραμμα εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών) για την περίοδο Δεκεμβρίου 2016 ανήλθαν σε 582 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 178 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου.
Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) για την περίοδο Δεκεμβρίου 2016 ανήλθαν σε 889 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 252 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Οι δαπάνες του 12μηνου:
Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου- Δεκεμβρίου 2016 ανήλθαν στα 55,179 δισ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 791 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Ειδικότερα, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 48,891 δισ. ευρώ και είναι μειωμένες κατά 329 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου, κυρίως λόγω της μείωσης των πρωτογενών δαπανών κατά 221 εκατ. ευρώ.
Οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού παρουσιάζονται αυξημένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015 κατά 346 εκατ. ευρώ. Έχουν καταβληθεί επιπλέον 630 εκατ. ευρώ για επιχορήγηση στον Ε.Φ.Κ.Α. για παροχή εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης σε χαμηλοσυνταξιούχους, 143 εκατ. ευρώ για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, 39 εκατ. ευρώ για επιδόματα πολυτέκνων, 81 εκατ. ευρώ για τις μεταναστευτικές ροές και 18 εκατ. ευρώ για τα εξοπλιστικά προγράμματα του ΥΠΕΘΑ.
Οι δαπάνες του ΠΔΕ διαμορφώθηκαν σε 6,288 δισ. ευρώ μειωμένες κατά 462 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Ειδικά για τον μήνα Δεκέμβριο οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 9,260 δισ. ευρώ και παρουσιάζονται αυξημένες κατά 1,582 δισ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου, ενώ οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 6,448 δισ. ευρώ και παρουσιάζονται αυξημένες κατά 961 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου.
Οι δαπάνες του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 2,811 δισ. ευρώ αυξημένες κατά 621 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου.

Αποκλειστική συνέντευξη του Αλ. Τσίπρα στην «Εφ.Συν.»

Αποκλειστική συνέντευξη του Αλ. Τσίπρα στην «Εφ.Συν.»

tsipras-630.jpg

Αλέξης ΤσίπραςΟ πρωθυπουργός τοποθετείται και για το «παράλληλο πρόγραμμα», τις συζητήσεις για το Κυπριακό και την μάχη ενάντια στη διαπλοκή | EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
Δύο χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την πρώτη εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ και ο Αλέξης Τσίπρας απαντά στην «Εφημερίδα των Συντακτών» για την υπογραφή του μνημονίου και το ενδεχόμενο εξόδου της Ελλάδας από την ευρωζώνη, τις διαπραγματεύσεις για τη δεύτερη αξιολόγηση, τις συμμαχίες στην Ευρώπη, τη Γερμανία και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο πρωθυπουργός τοποθετείται και για το «παράλληλο πρόγραμμα», τις συζητήσεις για το Κυπριακό και την μάχη ενάντια στη διαπλοκή.
Μεταξύ άλλων, στην αποκλειστική του συνέντευξη στην «Εφ.Συν.» ο πρωθυπουργός αναφέρει:
► «Αυτό που υπόσχεται ο κ. Μητσοτάκης είναι ότι θα τα δεχτεί όλα και ακόμη περισσότερα από όσα ζητούν οι πιο ακραίοι από τους δανειστές. Δηλαδή "σοκ και δέος" για τους οικονομικά ασθενέστερους και τους συνταξιούχους. Φάνηκε, άλλωστε, αυτό και με τη στάση του στην ψηφοφορία για τη 13η σύνταξη».
► «Το ΔΝΤ οφείλει να αναλάβει με παρρησία την ευθύνη της άποψής του για το ελληνικό πρόγραμμα. Και η Ευρώπη όμως οφείλει να συνεκτιμήσει τα νέα δεδομένα, που δημιουργούνται με την αλλαγή πολιτικής ηγεσίας στις ΗΠΑ, και να αποφασίσει προτάσσοντας το κοινό συμφέρον. Και όχι τους πρόσκαιρους πολιτικούς υπολογισμούς που γίνονται σε κάθε χώρα ξεχωριστά».
► «Στις επιλογές μου βάρυνε περισσότερο η ιστορική ευθύνη απέναντι στο λαό και στις κοινωνικές τάξεις που η Αριστερά εκπροσωπεί. Όχι ο φόβος απέναντι στην ευθύνη».
Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ο κ. Τσίπρας  εμφανίζεται κατηγορηματικός ως προς τη λήψη νέων μέτρων υποστηρίζοντας πως «δεν υπάρχει περίπτωση να νομοθετήσουμε ούτε ένα ευρώ επιπλέον» απαντώντας στις πιέσεις μερίδας των εταίρων μας. 

Διαμαρτυρία της ΠΟΕΔΗΝ στο Μαξίμου

Διαμαρτυρία της ΠΟΕΔΗΝ στο Μαξίμου

poedhn-maximou-630.jpg

ΕUROKINISSI / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Μέγαρο Μαξίμου πραγματοποιεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ) με αφορμή τη συμπλήρωση δύο χρόνων από την πρώτη εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ.
«Παρήλθε η προθεσμία που δεσμεύτηκαν για συνάντηση της ΠΟΕΔΗΝ με τον πρωθυπουργό, θα την επιβάλουμε», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, η οποία καταγγέλλει τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛΛ. για «ψεύτικες εξαγγελίες σε χρηματοδότηση και στελέχωση του ΕΣΥ».
Η ΠΟΕΔΗΝ διαμαρτύρεται για την κατάσταση στο δημόσιο σύστημα υγείας, το οποίο όπως αναφέρει «κατέρρευσε», σημειώνοντας ότι σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ, στην Ελλάδα οι δημόσιες δαπάνες υγείας ανέρχονται στο 5% του ΑΕΠ, ενώ στη Μεγάλη Βρετανία -στην οποία ασκείται κριτική για κατάρρευση του συστήματος υγείας- είναι 7,7% του ΑΕΠ έναντι 8,6% στη Γαλλία και 9,4% στη Γερμανία.
Αναφέρει, επίσης, ότι για το 2017 οι δημόσιες δαπάνες υγείας «είναι μειωμένες κατά 200 εκατ. ευρώ η επιχορήγηση στα νοσοκομεία παραμένει στα επίπεδα του 2016 (1.156.000.000 ευρώ), μειωμένη από το 2015 κατά 350.000.000 ευρώ, ενώ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των νοσοκομείων αγγίζουν το 1,8 δισ. ευρώ».
Κάνει λόγο για «μηδενικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, μεγάλες ελλείψεις υγειονομικού, χειρουργικού υλικού, αναλωσίμων, φαρμάκων και για ασυντήρητο ιατρικοτεχνολογικό εξοπλισμό».

Σουλτς εναντίον Μέρκελ για την καγκελαρία

Σουλτς εναντίον Μέρκελ για την καγκελαρία

Ποικίλες αντιδράσεις στον γερμανικό τύπο για την «αλλαγή φρουράς» στους γερμανούς σοσιαλδημοκράτες (SPD). Μπορεί ο Μάρτιν Σουλτς να εκθρονίσει την Άνγκελα Μέρκελ στις βουλευτικές εκλογές του Σεπτεμβρίου;
Ακόμη και η συντηρητική Die Welt δεν θεωρεί απίθανο αυτό το ενδεχόμενο. Όπως επισημαίνει σε σχόλιό της «αυτό που σήμερα φαντάζει εξωπραγματικό, με δεδομένα τα ποσοστά του SPD που δεν ξεπερνούν το 20%, θα μπορούσε, στην πορεία του χρόνου, να προβάλει ως αξιόπιστη εναλλακτική λύση. Αυτό ακριβώς είναι το στοίχημα του SPD, που δεν θα μπορούσε να το κερδίσει ο (μέχρι σήμερα πρόεδρος του κόμματος) Ζίγκμαρ Γκάμπριελ θέτοντας υποψηφιότητα για την καγκελαρία». Στο ίδιο μήκος κύματος και η Rheinische Post του Ντίσελντορφ σημειώνει: «Ο Ζίγκμαρ Γκάμπριελ αποχωρεί από την ηγεσία του κόμματος και δεν θέτει υποψηφιότητα για την καγκελαρία. Αυτή η είδηση αποτελεί έκπληξη για πολλούς. Αλλά έχει μία λογική και προσφέρει μία ευκαιρία στο SPD».
Το SPIEGEL, στην ηλεκτρονική του έκδοση, επισημαίνει ότι με την ανακοίνωση της υποψηφιότητάς Σουλτς οι σοσιαλδημοκράτες έπιασαν εξ΄απήνης την καγκελάριο Μέρκελ. «Είναι σαφές ότι το SPD ωφελείται από τον αιφνιδιασμό. Η απελευθερωτική κίνηση του Γκάμπριελ μπορεί να δώσει κίνητρο στους σοσιαλδημοκράτες. Αν αυτό αρχίσει να αντανακλάται και στις δημοσκοπήσεις, οι οποίες μέχρι σήμερα είναι απογοητευτικές (για τους σοσιαλδημοκράτες), ίσως αρχίσει να επικρατεί νευρικότητα στο στρατόπεδο της χριστιανοδημοκρατίας. Και αυτό σε μία ευαίσθητη συγκυρία: από τότε που προέκυψε η προσφυγική κρίση, η Μέρκελ δεν μπορεί να αισθάνεται 100% σίγουρη για τη στήριξη της κοινοβουλευτικής της ομάδας».
«Φρέσκια αύρα» για τους σοσιαλδημοκράτες;
Στις αδυναμίες του μελλοντικού υποψηφίου των σοσιαλδημοκρατών εστιάζει η Frankfurter Allgemeine: «Ο Σουλτς δεν έχει να επιδείξει εμπειρία στην ηγεσία του κόμματος, ούτε στην εσωτερική πολιτική. Αυτό δεν είναι απαραιτήτως μειονέκτημα. Στη διάρκεια του προεκλογικού αγώνα κανείς δεν θα μπορεί να τον κατηγορήσει ότι ασκεί κριτική σε πολιτικές αποφάσεις, για τις οποίες ήταν συνυπεύθυνος ως υπουργός. Μπορεί λοιπόν ο Σουλτς να φέρει μία φρέσκια αύρα, την οποία χρειάζεται επειγόντως το SPD». Με ένα παρόμοιο σκεπτικό η Freie Presse από το Κέμνιτς της ανατολικής Γερμανίας σημειώνει: «Ο Σουλτς ποτέ δεν συμμετείχε σε κυβέρνηση Μέρκελ. Συνεπώς δεν φέρει καμία ευθύνη για τον ʻμεγάλο συνασπισμόʼ. Αυτή η απόσταση είναι και το μεγάλο πλεονέκτημα του Σουλτς απέναντι στον Γκάμπριελ για τον επικείμενο προεκλογικό αγώνα. Επιπλέον, ο Σουλτς αποτελεί και τη μοναδική ρεαλιστική ελπίδα του SPD. Αυτό το αντιλαμβάνεται πλέον και ο Γκάμπριελ. Η αποχώρησή του προσέφερε μία υπηρεσία στο κόμμα του. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί εγγύηση επιτυχίας».
Σκεπτικισμό για τον Σουλτς, αλλά και για γενικότερα για τις διεργασίες στο στρατόπεδο των σοσιαλδημοκρατών, εκφράζει η οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt: «Από την εποχή που οι σοσιαλδημοκράτες επέβαλαν τις κοινωνικές μεταρρυθμίσεις υπό την ηγεσία του Γκέρχαρντ Σρέντερ το κόμμα παραμένει διχασμένο, αναζητώντας ένα καινούριο DNA. Το ότι ο Γκάμπριελ σε αυτή τη φάση, κατάφερε να παραμείνει πάνω από έξι χρόνια στην ηγεσία του κόμματος, αποτελεί ήδη ένα μικρό θαύμα. Ο Μάρτιν Σουλτς καλείται τώρα να επιτύχει ένα ακόμη μεγαλύτερο θαύμα, δηλαδή μία νίκη στις βουλευτικές εκλογές».
«Τραγική μορφή» ο Ζίγκμαρ Γκάμπριελ;
Τέλος, η αριστερή εφημερίδα Tageszeitung του Βερολίνου χαρακτηρίζει «τραγική μορφή» τον απερχόμενο πρόεδρο των σοσιαλδημοκρατών Ζίγκμαρ Γκάμπριελ: «Η μεγάλη καθίζηση του κόμματος είχε ήδη συντελεστεί πριν από τη δική του θητεία, το 2009, όταν το SPD κατρακύλησε από το 34% στο 23%. Ο Γκάμπριελ δοκίμασε τα πάντα για να υπερβεί την οροφή του 20%. Πήγε εκεί που κοχλάζει η κομματική βάση. Προσπάθησε να συμφιλιώσει το SPD με τον εαυτό του. Επέβαλε τον κατώτατο μισθό, σύνταξη στα 63 και ποσοστώσεις γυναικών στα εποπτικά συμβούλια των μεγάλων επιχειρήσεων. Όλα αυτά δεν ήταν αρκετά για να δώσουν στο SPD ένα καθαρό και διακριτό προφίλ, με το οποίο θα μπορούσε να γίνει κάτι περισσότερο από σύμβουλος της Άνγκελα Μερκελ».
fimotro.gr

Δωρεάν αγορές για τους πολίτες που πληρώνουν με κάρτες

Δωρεάν αγορές για τους πολίτες που πληρώνουν με κάρτες

Δωρεάν αγορές θα κερδίζουν οι φορολογούμενοι που χρησιμοποιούν καθημερινά στις συναλλαγές τους το πλαστικό χρήμα. Εκτός από την έκπτωση φόρου 1.900 – 2.100 ευρώ, μισθωτοί, συνταξιούχοι και αγρότες έχουν ένα επιπλέον κίνητρο να πραγματοποιούν πληρωμές με ηλεκτρονικό χρήμα. Οι ηλεκτρονικές αποδείξεις θα μπαίνουν αυτόματα σε κλήρωση και οι τυχεροί θα κερδίζουν τη στιγμή που πραγματοποιούν τη συναλλαγή τους δωρεάν αγορές μεγαλύτερης αξίας από τη συναλλαγή που πραγματοποίησαν.
Το σχέδιο για τη λοταρία που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών στηρίζεται στο μοντέλο των τραπεζών με τις κάρτες μπόνους, όπου οι καταναλωτές για τις συναλλαγές που πραγματοποιούν με πλαστικό χρήμα συγκεντρώνουν πόντους τους οποίους μπορούν να εξαργυρώσουν στις επόμενες αγορές τους κερδίζοντας κάποια έκπτωση στις αγορές τους ή κερδίζουν απευθείας έκπτωση στον λογαριασμό τους υπό τη μορφή επιστροφής κεφαλαίου.
Η απόφαση για τη συμμετοχή των αποδείξεων με πλαστικό χρήμα στη λοταρία την οποία προβλέπει ο σχετικός νόμος αναμένεται να εκδοθεί μέχρι το τέλος Μαρτίου, όπως δήλωσε χθες η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο».
Η απόφαση για τη λοταρία μπορεί να αργεί ακόμη, αλλά οι αποδείξεις για τις συναλλαγές που έχουν γίνει με πλαστικό χρήμα από τις αρχές του έτους θα συμμετέχουν στις κληρώσεις που θα πραγματοποιήσει φέτος το υπουργείο Οικονομικών για να μοιράσει συνολικά 12 εκατ. ευρώ. Όπως διευκρίνισε η υφυπουργός και οι δαπάνες οι οποίες γίνονται από τις αρχές του έτους έως σήμερα με πλαστικό χρήμα θα μετέχουν σε κάποια από τις πολλές μορφές κληρώσεων της λοταρίας, όταν τεθεί σε πρακτική εφαρμογή. Σύμφωνα με το σχέδιο, κάθε μέρα 50 «τυχεροί» πελάτες καταστημάτων σε ολόκληρη τη χώρα, οι οποίοι χρησιμοποιούν χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες στις συναλλαγές τους θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν δωρεάν τις αγορές τους. Όλες οι αποδείξεις που θα λαμβάνουν οι πολίτες για τις αγορές που πραγματοποιούν μέσω καρτών θα μετέχουν αυτόματα σε κλήρωση με έπαθλο δωρεάν αγορές.
Στο υπουργείο Οικονομικών έχουν γίνει ήδη αρκετές συσκέψεις, προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή η λοταρία. «Το θεωρητικό σύστημα έχει ήδη καταρτιστεί και τώρα διαμορφώνεται το τεχνικό κομμάτι», ανέφερε η υφυπουργός.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα από τα μέτρα τα οποία θα προβλέπει η υπουργική απόφαση θα αφορά στη δυνατότητα του καταναλωτή που κέρδισε έναν από τους λαχνούς, να πραγματοποιήσει δαπάνες πολλαπλάσιες της συναλλαγής που έχει ήδη κάνει.
Για παράδειγμα, όταν ένας φορολογούμενος πληρώνει με κάρτα συναλλαγή αξίας 50 ευρώ, το τερματικό POS την ώρα της συναλλαγής θα βγάζει έναν «συντελεστή» π.χ. 2 , ο οποίος θα σημαίνει ότι ο καταναλωτής θα μπορεί να πραγματοποιήσει δωρεάν αγορές αξίας 100 ευρώ. Δηλαδή, την ίδια στιγμή θα κερδίζει δωρεάν αγορές διπλάσιας αξίας από τη συναλλαγή που πραγματοποίησε.
Όπως ανέφερε η κ. Παπανάτσιου, ο πολίτης, μόλις κάνει τη συναλλαγή, αν κερδίσει, θα έχει τη δυνατότητα επιπλέον αγορών, ενώ σε κάποιες άλλες περιπτώσεις θα γίνονται εβδομαδιαίες ή μηνιαίες κληρώσεις. Στα έπαθλα των κληρώσεων δεν περιλαμβάνονται τα μετρητά αφού όπως λένε στο υπουργείο Οικονομικών τα δώρα, μέσω της λοταρίας, θα πρέπει να γυρνούν στην αγορά με όφελος του καταναλωτή αλλά και της οικονομίας.

«Δεν παίρνουμε άλλα μέτρα - Δεν θα γίνουν εκλογές» λέει ο πρωθυπουργός αλλά ο «κόφτης» μεγαλώνει συνεχώς

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
ΟΛΑ ΘΑ ΚΡΙΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ Ή ΟΧΙ
07:40
25/01/2017
Translate this page: EN FR DE ES RU AR
Δεν υπάρχει περίπτωση να νομοθετήσουμε ούτε ένα ευρώ επιπλέον μέτρα, διαβεβαιώνει κατηγορηματικά ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, με αφορμή τα δύο χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Ο πρωθυπουργός λέει ακόμα ότι οι εκλογές και η κρίση του λαού δεν τον φοβίζουν, αναρωτιέται ωστόσο «τι νόημα έχουν τώρα οι εκλογές;» και επιμένει πως «δεν είναι στη σκέψη της κυβέρνησης οι εκλογές, αλλά η έξοδος από την κρίση».

Ό,τι καταφέραμε είναι άθλος, δηλώνει ακόμη ο πρωθυπουργός και καλεί το ΔΝΤ να αναλάβει με παρρησία την ευθύνη της άποψής του για το ελληνικό πρόγραμμα: «Το ΔΝΤ οφείλει να αναλάβει με παρρησία την ευθύνη της άποψής του για το ελληνικό πρόγραμμα. Και η Ευρώπη όμως οφείλει να συνεκτιμήσει τα νέα δεδομένα, που δημιουργούνται με την αλλαγή πολιτικής ηγεσίας στις ΗΠΑ, και να αποφασίσει προτάσσοντας το κοινό συμφέρον. Και όχι τους πρόσκαιρους πολιτικούς υπολογισμούς που γίνονται σε κάθε χώρα ξεχωριστά». Όσον αφορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τονίζει πως αποτελεί το καλύτερο πεδίο κοινωνικής και πολιτικής πάλης για τους λαούς της.

Ο κύριος Τσίπρας επιτίθεται στον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκο Μητσοτάκη, κατηγορώντας τον πως προφανώς θεωρεί ότι έχει δίκιο το ΔΝΤ και ότι πρέπει να κάνουμε ό,τι μας ζητάει. «Προτιμά την αντιπολίτευση μέσω Instagram», είναι μια χαρακτηριστική φράση από την απάντηση του πρωθυπουργού. «Αυτό που υπόσχεται ο κ. Μητσοτάκης είναι ότι θα τα δεχτεί όλα και ακόμη περισσότερα από όσα ζητούν οι πιο ακραίοι από τους δανειστές. Δηλαδή "σοκ και δέος" για τους οικονομικά ασθενέστερους και τους συνταξιούχους. Φάνηκε, άλλωστε, αυτό και με τη στάση του στην ψηφοφορία για τη 13η σύνταξη», είπε.

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης, διαχωρίζει την ελευθερία του Τύπου και την ασυδοσία της διαπλοκής, όπως αναφέρει και τονίζει: «Στις επιλογές μου βάρυνε περισσότερο η ιστορική ευθύνη απέναντι στο λαό και στις κοινωνικές τάξεις που η Αριστερά εκπροσωπεί. Όχι ο φόβος απέναντι στην ευθύνη».
Μέχρι εδώ όλα καλά, όμως οι δανειστές ζητούν επίμμονα νέα μέτρα.
Ζητούν από την κυβέρνηση να ψηφίσει προκαταβολικά μέτρα ύψους περίπου 4,2 δισ ευρώ που θα ικανοποιούνται από το αφορολόγητο κι από τις συντάξεις, που ως γνωστόν έχουν στοχοποιηθεί από το ΔΝΤ από την αρχή της διαπραγμάτευσης.
 
Αν το αφορολόγητο μειωθεί από τα 8.636 ευρώ στις 4.545 ευρώ, τότε θα φορολογηθούν ακόμα και οι εργαζόμενοι των 400 ευρώ και θα αποδοθούν έσοδα 3,2 δισ.ευρώ.Με μια όμως διαφορά: Αυτοί των 400,500 και 600 ευρώ δεν θα δώσουν ούτε ένα ευρώ φόρο διότι απλούστατα με το πενιχρό τους εισόδημα θα πρέπει να ζήσουν οι ίδιοι και τα παιδιά τους, έστω να φάνε μακαρόνια, τόσο απλά.
 
Όσον αφορά στο υπόλοιπο “κενό”, οι τεχνοκράτες ζητάνε να καλυφθεί από τις καταβαλλόμενες κύριες συντάξεις, με “ψαλίδισμα” ή κατάργηση της προσωπικής διαφοράς. 
 
Σαν «τυρί» που όμως δεν θα έχει καμία σημασία για τους μη επιώσαντες των 400 ευρώ θα δοθεί μια μεγαλύτερη εξειδίκευση των μεσοπρόθεσμων μέτρων για το Χρέος, που θα επιτρέψει μια θετική Ανάλυση Βιωσιμότητας του Χρέους, θα ανοίξει την πόρτα για το Πρόγραμμα Ποσοτικής Χαλάρωσης της ΕΚΤ και θεωρητικά θα επιτρέψει τη σταδιακή επιστροφή στις αγορές.
 
Αυτό που θα γίνει τελικά θα είναι η προκαταβολική ψήφιση μέτρων. Όσον αφορά,στα μέτρα που θα ψηφιστούν αλλά δεν θα ισχύσουν εφόσον οι στόχοι επιτευχθούν, δεν είναι δυνατή συνταγματικά η νομοθέτηση τους και γι’ αυτόνομοθετήθηκε ο “κόφτης”.
 
Εν ολίγοις, ναι η κυβέρνηση δεν θα νομοθετήσει νέα μέτρα αλλά έχει δημιουργηθεί ένας «κόφτης» τεραστίων διαστάσεων που αν ενεργοποιηθεί θα μας πάρει όλους ο... διάολος.

Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2017

ΕΥΡΩΠΗ Ανατροπή σκηνικού και... Σούλτς αντί για Γκάμπριελ

Ανατροπή σκηνικού και... Σούλτς αντί για Γκάμπριελ UPD

schulz-630.jpg

Μάρτιν ΣουλτςΟ Σουλτς υποψήφιος για την καγκελαρία στη Γερμανία | AP Photo/Alessandr Tarantino
Αλλαγή δεδομένων στο γερμανικό σοσιαλδημοκρατικό κόμμα (SPD) καθώς ο Ζίγκμαρ Γκάμπριελ ανακοίνωσε την Τρίτη πως δεν θα διεκδικήσει την καγκελαρία από την Άνγκελα Μέρκελ στις εκλογές της 24ης Σεπτεμβρίου και πως προτείνει ως αντίπαλο της νυν καγκελαρίου τον πρώην πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς.
Ο επικεφαλής του SPD σκοπεύει να παραιτηθεί από την ηγεσία του κόμματος και τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης υποστηρίζουν ότι επιθυμεί να αναλάβει το υπουργείο Εξωτερικών.
«Αν ήμουν υποψήφιος, θα αποτύγχανα και μαζί μ' εμένα και το SPD», δήλωσε στο περιοδικό Stern ο Γκάμπριελ, ο οποίος είναι ταυτόχρονα αντικαγκελάριος και πρόεδρος του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος. Ο ίδιος πρόσθεσε πως ο Σουλτς έχει σαφώς περισσότερες πιθανότητες να εκλεγεί καγκελάριος.
Σύμφωνα με πηγές στη συνάντηση των στελεχών του SPD, στην οποία ο Γκάμπριελ ανακοίνωσε την απόφασή του, ο επικεφαλής των σοσιαλδημοκρατών εξήγησε πως ο κόσμος τον συνδέει με τον μεγάλο συνασπισμό (χριστιανοδημοκρατών και σοσιαλδημοκρατών) και πως οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι ο κόσμος δεν θέλει κάτι τέτοιο.
Το τελευταίο διάστημα είχαν αυξηθεί τα ρεπορτάζ που εμφάνιζαν δυσαρεστημένη την κομματική βάση του SPD για την υποψηφιότητα Γκάμπριελ. Μάλιστα υπήρξαν δημοσιεύματα στον Τύπο για «κρυφές» δημοσκοπήσεις για την εικόνα του Γκάμπριελ στο κόμμα με τα ποσοστά να είναι καταστροφικά. «Αποτελεί συλλογική αποτυχία της ηγεσίας του κόμματος το γεγονός ότι κανείς δεν λέει στον Γκάμπριελ ανοιχτά τη γνώμη του», ανέφεραν πηγές του SPD στο γερμανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο. «Δεν επιτρέπεται η τύχη ενός κόμματος να επαφίεται σε έναν μεμονωμένο άνθρωπο που δεν θέλει ή δεν μπορεί να αποφασίσει» τόνιζαν οι ίδιες πηγές λίγες ώρες πριν την απόφαση Γκάμπριελ για απόσυρση από τη διεκδίκηση της καγκελαρίας.  

«Καρφιά» κατά Μέρκελ και Σόιμπλε

Σε ανακοίνωσή του, την Τρίτη, ο ηγέτης του κεντροαριστερού σοσιαλδημοκρατικού κόμματος (SPD) επέκρινε τις πολιτικές λιτότητας τις οποίες προώθησαν η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ και ο υπουργός Οικονομικών της, ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, σημειώνοντας ότι αυτές συνέβαλαν καθοριστικά στην άνοδο των λαϊκιστικών κομμάτων στην Ευρώπη.
«Οι πολιτικές της Άνγκελας Μέρκελ και του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε αναμφίβολα συνέβαλαν στις βαθιές κρίσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2008, στην απομόνωση μιας κυριαρχικής γερμανικής κυβέρνησης και, διαμέσου της αδυσώπητης επιμονής στη λιτότητα, στην υψηλή ανεργία εντός Γερμανίας», τόνισε ο Γκάμπριελ στην ανακοίνωσή του.
Ο ίδιος επισήμανε ότι «μια συνέπεια υπήρξε η ενίσχυση των αντιευρωπαϊκών λαϊκιστικών κομμάτων και να πληγεί όχι μόνο η δημοκρατία, αλλά και το καλό επενδυτικό κλίμα».
Για τον Γκάμπριελ οι σοσιαλδημοκράτες, οι οποίοι συγκυβερνούν με τη Χριστιανοδημοκρατική Ένωση (CDU), απέτυχαν να πείσουν τη Μέρκελ να αλλάξει γραμμή.
«Η συνέχιση των σημερινών πολιτικών συνεπάγεται ότι δεν είναι δυνατή η βιώσιμη ανάπτυξη», συμπλήρωσε ο Γκάμπριελ. «Αυτό είναι επικίνδυνο και για τη Γερμανία», πρόσθεσε.

Αλλαγή σκυτάλης

Η απόφαση Γκάμπριελ φέρνει αλυσιδωτές αντιδράσεις που ακουμπούν και τη κυβέρνηση Μέρκελ. Η Μπριγκίτε Τσίπρις, υψηλόβαθμο στέλεχος του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος της Γερμανίας (SPD) θα αναλάβει υπουργός Οικονομίας στη θέση του Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, ανέφερε μια πηγή προσκείμενη στο κόμμα στο πρακτορείο Reuters.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κακοκαιρία: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης αρκετές περιοχές - Ανυπολόγιστες ζημιές, χωριά αποκομμένα

  Επιμέλεια -  Γρηγόρης Αναγνώστου  - CNN Greece   Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2025 08:10 1 SHARES Πλημμύρες και καταστροφές από την κακοκαιρία στ...