Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2017

Από τη μετα-λιτότητα, στο μετα-ευρώ…

Από τη μετα-λιτότητα, στο μετα-ευρώ…

europe_dark_times
Διαβάστε επίσης
Γράφει ο Ceteris Paribus
Το προσύμφωνο για το ελληνικό πρόγραμμα στο Eurogroup αποκτά την πλήρη του σημασία αν συνδυαστεί με ένα άλλο βαρυσήμαντο γεγονός: τη σύνοδο των 4 ισχυρότερων χωρών της Ευρωζώνης (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία) με αντικείμενο τη διερεύνηση των δυνατοτήτων για από κοινού σχεδιασμό της Ευρωζώνης των δύο «ταχυτήτων».
Η σύνοδος θα πραγματοποιηθεί στις 6 Μαρτίου στις Βερσαλίες (είναι άραγε συνειδητός ο συμβολισμός;..), συνοδευόμενη από τη συναίνεση και τις… ευχές των χωρών της BeNeLux (Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο), χωρών που «αυτοδίκαια» κατατάσσονται επίσης στην πρώτη «ταχύτητα» της Ευρωζώνης. Η σύνοδος των «4» θα προετοιμάσει το έδαφος ώστε να υπάρξει κάποιου είδους επίσημη σηματοδότηση της πορείας προς την Ευρωζώνη των δύο «ταχυτήτων» στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής Συνόδου Κορυφής της 25ης Μαρτίου, στην 60ή επέτειο των συνθηκών της Ρώμης.
Τα προανακρούσματα
Την ύπαρξη σχεδίου και διεργασιών για την Ευρωζώνη των δύο «ταχυτήτων» αποκάλυψε με κάθε επισημότητα η αυτής εξοχότης καγκελάριος της Γερμανίας κ. Άνγκελα Μέρκελ με δηλώσεις της μετά την ολοκλήρωση της άτυπης ευρωπαϊκής συνόδου κορυφής στη Μάλτα στις αρχές Φεβρουαρίου. Αφού σημείωσε ότι «έχουμε διδαχθεί πολλά τα τελευταία δύο χρόνια», η Γερμανίδα καγκελάριος πρόσθεσε ότι «δεν είναι απαραίτητο όλα τα μέλη της Ένωσης να συμμετέχουν με τον ίδιο ρυθμό στα διάφορα στάδια της ενοποίησης». Δεν απέκλεισε μάλιστα το ενδεχόμενο να υπάρξει κάποιου είδους κοινή δήλωση με ανάλογο περιεχόμενο ύστερα από την ευρωπαϊκή σύνοδο στις 25 Μαρτίου στη Ρώμη.
Ταυτόχρονα σχεδόν με τη δήλωση της κ. Μέρκελ, στις 3 Φεβρουαρίου οι χώρες της BeNeLux εξέδωσαν ανακοίνωση με την οποία τάσσονται επίσης με την «ιδέα» της Ευρώπης των πολλών «ταχυτήτων». Σε ρεπορτάζ της βελγικής εφημερίδας De Standaard, επισημαινόταν ότι χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Αυστρία και η Δανία «αντέδρασαν θετικά» σε αυτές τις δηλώσεις.
Για να στηρίξει την ανάγκη για Ευρώπη πολλών «ταχυτήτων», η εφημερίδα ανέφερε το παράδειγμα των χωρών του Βίσεγκραντ (Πολωνία, Ουγγαρία, Σλοβακία και Τσεχία), οι οποίες αποτελούν ήδη άτυπα μια διαφορετική ταχύτητα, αφού συντονίζονται σε ζητήματα μετανάστευσης και θεμάτων κυριαρχίας γενικότερα. Ωστόσο, πρέπει να είναι προφανές ότι τέτοια μείζονα σχέδια για τις ευρωπαϊκές προοπτικές δεν αφορούν τις «ζαβολιές» χωρών ήσσονος δυναμικής όπως οι χώρες του Βίσεγκραντ, αλλά δομικά προβλήματα της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) εν συνόλω. Επίσης πρέπει να είναι προφανές ότι δεν μιλάμε για «ταχύτητες» μόνο εντός Ε.Ε., αλλά και εντός Ευρωζώνης – διότι απλούστατα το ευρώ είναι το σημείο μη επιστροφής της ευρωπαϊκής ενοποίησης και ταυτόχρονα η πηγή μειζόνων αποκλίσεων και ρηγμάτων στην ευρωπαϊκή «αρχιτεκτονική».
Αν λοιπόν η De Standaard μας αποκάλυψε μια «ταχύτητα» εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης (χώρες του Βίσεγκραντ), πρέπει να σκεφτούμε (μέχρι να αρχίσει να λέγεται ανοιχτά) ποιες μπορεί να είναι οι διαφορετικές «ταχύτητες» εντός Ευρωζώνης και τι μπορεί να σημαίνει η υπαγωγή μιας χώρας-μέλους στη δεύτερη «ταχύτητα». Δεν χρειάζεται πάντως ιδιαίτερη φαντασία για να καταλάβουμε ότι η Ελλάδα δεν θα απουσιάζει από τη χορεία των «κολασμένων»…
Οι αιτίες
Τα ρήγματα στο ευρωπαϊκό οικοδόμημα είναι πλέον τόσο εμφανή (Brexit, ενίσχυση του ακροδεξιού λαϊκισμού και του ευρωσκεπτικισμού, ανισόμετρη ανάπτυξη, διαρκώς εντεινόμενες οικονομικές αποκλίσεις, διεύρυνση των ανισοτήτων κ.λπ.), ώστε τίθεται ευθέως το δίλημμα: είτε άμεση αναδόμηση σε νέα βάση είτε παράδοση στις δυνάμεις της αποσύνθεσης και διάλυσης, που ήδη αποκτούν ανησυχητικά μεγάλη δυναμική. Εντελώς λογικά και αναμενόμενα, οι κυρίαρχες δυνάμεις προσανατολίζονται στο πρώτο. Μάλιστα, είναι φανερό ότι οι ενέργειές τους διέπονται από ιδιαίτερη σπουδή, εξαιτίας της αίσθησης ότι πρέπει να υπάρξουν γρήγορες κινήσεις, πριν η δυναμική της αποσύνθεσης γίνει μη αναστρέψιμη. Το Brexit, ακόμη περισσότερο όμως η πολιτική του νέου Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, υπογραμμίζουν ακόμη περισσότερο το επείγον του διαβήματος.
Η σύνοδος των «4» αποδεικνύει ποιος θα είναι ο ηγετικός άξονας της πρώτης «ταχύτητας»: επικεφαλής η Γερμανία συν οι τρεις ισχυρότερες μετά απ’ αυτήν οικονομικές δυνάμεις της Ε.Ε. (ύστερα από την αποχώρηση της Μ. Βρετανίας) και της Ευρωζώνης: Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία. Τις χωρίζουν πολλά, όχι μόνο με την έννοια των ιδιαίτερων εθνικών συμφερόντων, αλλά και με κριτήριο τους οικονομικούς και κοινωνικούς δείκτες, από το χρέος μέχρι την ανεργία και από το επίπεδο της παραγωγικότητας μέχρι το εμπορικό ισοζύγιο. Ωστόσο, το εγχείρημα της αναδόμησης της Ευρωζώνης και Ε.Ε. με βάση τη φόρμουλα των πολλών «ταχυτήτων» δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς αυτή την ηγετική τετράδα.
Ταυτόχρονα, βεβαίως, δεν μπορεί να παραγνωριστεί ότι εξαιρουμένης της Γερμανίας, οι υπόλοιπες χώρες της «τετράδας» έχουν ιδιαίτερα και σχεδόν πανομοιότυπα «ζόρια», αν και όχι της ίδιας έντασης: το υψηλό χρέος και την υψηλή ανεργία. Η πρώτη «ταχύτητα» της Ευρωζώνης δεν μπορεί να υπάρξει αν η Γερμανία δεν αναλάβει να μοιραστεί μαζί τους αυτά τα ρίσκα και να συμφωνήσει σε πολιτικές διαχείρισής τους. Μέχρι τώρα, αρνούνταν να αναλάβει τέτοια βάρη για την Ευρωζώνη συνολικά με το επιχείρημα ότι στο σύνολο της Ευρωζώνης τα ρίσκα ήταν χαοτικά και πολύ μεγάλα. Στις εκκλήσεις διαφόρων Ευρωπαίων παραγόντων να μην επιδεικνύει τέτοια σκληρότητα για την Ελλάδα, ο Σόιμπλε απαντούσε ότι η Ευρωζώνη δεν θα επιβιώσει αν δεν μειώσει δραστικά τα ρίσκα – και η Ελλάδα ήταν πάντα ένας παράγοντας που τα διατηρούσε σε πολύ υψηλά επίπεδα…
Αν όμως τα «βαρίδια» όπως η Ελλάδα υποβιβαστούν σε μια δεύτερη ευρωπαϊκή κατηγορία, τότε οι Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία ή και άλλες χώρες της πρώτης ταχύτητας όπως το Βέλγιο κ.λπ., θα μπορούν να επωφεληθούν από μια πιο «αλληλέγυα» διαχείριση των δικών τους προβλημάτων στο πλαίσιο της πρώτης «ταχύτητας». Αυτό είναι προφανώς το δέλεαρ για να συμφωνήσουν με τη διαίρεση της Ευρωζώνης σε δύο «ταχύτητες». Οι διαδικασίες των χωρών του Νότου αποδεικνύεται έτσι ότι ήταν ένα προστάδιο διαπραγμάτευσης της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας για τη δική τους είσοδο στην πρώτη «ταχύτητα» – τώρα που ο στόχος επετεύχθη, η «φίλη» Ελλάδα μπορεί να υποβιβαστεί στη β’ κατηγορία…
Η Ελλάδα στη β’ κατηγορία της Ευρωζώνης
Όμως οι δύο κατηγορίες δεν θα καθοριστούν με συμβολικούς όρους, αλλά με πολύ-πολύ πρακτικούς. Μόνο τα μνημόνια δεν αρκούν γι’ αυτό. Πρέπει να σπάσει και το νόμισμα σε δύο «ταχύτητες»… Και μάλιστα, οι δύο ταχύτητες του νομίσματος να αυτοματοποιήσουν και υποκαταστήσουν τη διαδικασία των μνημονίων. Τι θα μπορούσαν να σημαίνουν όλα αυτά, θα μας απασχολήσει στο δεύτερο μέρος αυτού του άρθρου.
Προς το παρόν, να σημειώσουμε την έκπληξή μας για το συγκλονιστικό γεγονός ότι ενώ οι ειδήσεις για την προωθούμενη διαδικασία διαίρεσης της Ευρωζώνης και Ε.Ε. σε διαφορετικές «ταχύτητες» είναι σε κοινή θέα, η συζήτηση για το τι σημαίνει αυτό για την Ελλάδα δεν έχει καν ανοίξει!!! Αντίθετα, παρακολουθούμε ένα κακόγουστο επικοινωνιακό θέαμα για το «θρίαμβο» στο Eurogroup, τη «μεταλιτότητα» κ.λπ., που δοκιμάζει κάθε έννοια όχι μόνο ορθού λόγου, αλλά και στοιχειώδους σοβαρότητας…

ΑΠΟΨΕΙΣ Αυταπάτες ή ψέματα;

Αυταπάτες ή ψέματα;

syriza.jpg

ΑριστεράEUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
Ενα από τα επίδικα ζητήματα που θα καθορίσουν το αποτέλεσμα των εκλογών, είναι το αν ο ΣΥΡΙΖΑ είπε ψέματα για να τις κερδίσει πριν από δύο χρόνια.
Διάβασα λοιπόν με μεγάλο ενδιαφέρον το κείμενο του Κύρκου Δοξιάδη στην «Εφημερίδα των Συντακτών» («Το ψέμα ως πολιτική έννοια») και θα αποπειραθώ να πω δυο λόγια σχετικά, όχι για να αναιρέσω αλλά για να προσθέσω.
Ομολογώ πάντως ότι βρίσκομαι σε δύσκολη θέση, επειδή τα λόγια μου μπορεί να εκληφθούν ως έμμεση συνηγορία υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ.
Πράγμα παράξενο, δεδομένου ότι η ιδέα που έχω για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι σαφώς χειρότερη από εκείνη του φίλου Κύρκου.
Σε πρώτη ματιά φαίνεται ακαταμάχητο το επιχείρημα ότι ο Αλέξης Τσίπρας είτε δεν είχε καταλάβει τι συνέβαινε είτε έλεγε ψέματα.
Φαίνεται, αλλά δεν είναι. Γιατί, αν θέλουμε να ακριβολογήσουμε, ψέματα λέμε όποτε ισχυριστούμε ότι ισχύει κάτι ενώ έχουμε πλήρη επίγνωση ότι δεν ισχύει, ή όποτε δώσουμε μια υπόσχεση την οποία δεν σκοπεύουμε να τηρήσουμε.
Κλασικά παραδείγματα: Στο σχολείο, η δικαιολογία όταν μας έπιαναν αδιάβαστους ήταν ότι χτες μας πονούσε η κοιλιά μας ή, όταν μεγαλώσουμε, λέμε σε κάποιον που θέλουμε να αποφύγουμε «θα σου τηλεφωνήσω οπωσδήποτε» για να τον ξεφορτωθούμε.
Και στις δύο περιπτώσεις ξέρουμε πως ούτε το ένα ούτε το άλλο αληθεύουν.
Αν όμως αποδεχθούμε αυτόν τον ορισμό, θα έλεγα ότι η λέξη «ψέματα» του ΣΥΡΙΖΑ είναι μάλλον ανακριβής.
Δεν γνωρίζω τους προεκλογικούς σχεδιασμούς στα ενδότερα της Κουμουνδούρου.
Και ομολογώ ότι μερικούς από τους συμμετάσχοντες –αναφέρομαι στον πολύ στενό κύκλο– τους έχω ικανούς να κάνουν οτιδήποτε (στο όνομα της Αριστεράς, εννοείται!).
Αυτό όμως δεν είναι επιχείρημα, αλλά δική μου εκτίμηση.
Μπορώ πάντως να μιλήσω για ψηφοφόρους, στελέχη, ακόμα και για μετέπειτα υπουργούς επειδή τους γνωρίζω και θυμάμαι τι μου έλεγαν, και κυρίως τι δεν μου έλεγαν.
Το προεκλογικό «αφήγημα» είχε ως εξής: Η απειλή ότι το Μνημόνιο θα σκιστεί και θα 'ναι μέρα μεσημέρι, σε συνδυασμό με την επιεικώς αφελή προσδοκία ότι οι εταίροι/δανειστές θα αναγκαστούν να σεβαστούν την ετυμηγορία του ελληνικού λαού θα έλυναν το πρόβλημα.
Επεσαν έξω. «Είχαμε αυταπάτες», ομολογούν σήμερα. Γιατί τις είχαν όμως;
Απλή η απάντησηΗταν αδύνατο να μην τις έχουν. Διότι σύμφωνα με την επωδό του αντιπολιτευόμενου ΣΥΡΙΖΑ, τα Μνημόνια επιβλήθηκαν επειδή οι προηγούμενοι δεν διέθεταν τα κότσια να πουν όχι.
Αν λοιπόν στην Κουμουνδούρου είχαν υπολογίσει σωστά τα πράγματα, δηλαδή χωρίς αυταπάτες, μόνο ένα πράγμα θα μπορούσαν να υποσχεθούν: ότι οι άλλοι δέχθηκαν αγόγγυστα το στρίμωγμα από τους δανειστές, ενώ εμείς θα κάνουμε το ίδιο, διαμαρτυρόμενοι όμως και με βαριά καρδιά.
Νομίζετε ότι τέτοιου είδους εξαγγελίες κερδίζουν εκλογές;
Εχω την εντύπωση ότι αυτού του τύπου η προσέγγιση, δηλαδή η ανάλυση του λόγου που χρησιμοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ, σίγουρα μας βοηθάει να καταλάβουμε τι συνέβη, αλλά μέχρι ενός σημείου.
Γιατί οι καταστάσεις, και μάλιστα οι απίστευτα περίπλοκες σαν αυτή που ζούμε, επιδέχονται διαφορετικές αναγνώσεις.
Οι οποίες απορρέουν από άλλες οπτικές γωνίες που μετατοπίζουν την έμφαση και προσδίδουν διαφορετική σημασία στα πράγματα.
Νομίζω λοιπόν ότι η εκλογική νίκη του Ιανουαρίου 2015 ήταν η λυτρωτική κατάληξη της αφήγησης που ξεκινάει από την Κατοχή και τον Εμφύλιο και καταλήγει στην επανόρθωση μιας ιστορικής αδικίας την οποία υπέστη η Αριστερά.
Το «πρώτη φορά Αριστερά» δεν αναφέρεται απλώς σε κάτι καινούργιο, μια τομή στον χρόνο, αλλά αποτελεί την αναδρομική δικαίωση όσων είχαν κερδίσει την εξουσία στο παρελθόν καθαρά και με το σπαθί τους, αλλά οι τότε κακοί, και πάλι με τη βοήθεια των ξένων, τους την πήραν μέσα από τα χέρια.
Το «πρώτη φορά Αριστερά» ήταν η καθυστερημένη δικαίωση μιας κοσμογονίας που κατεπνίγη εν τη γενέσει.
Αυτό τουλάχιστον εισέπραξα μιλώντας με αριστερούς τους μήνες πριν από τις εκλογές, όταν το ποτάμι φούσκωνε, και αμέσως μετά.
Και στις αξέχαστες εκείνες ημέρες, τότε που οι ανατρεπτικές και λεβέντικες ατάκες του Αλέξη Τσίπρα διεύρυναν συνεχώς τη διαφορά από τη Ν.Δ., δεν θυμάμαι κανέναν, μα κανέναν απολύτως, να είπε σε κάποια στιγμή, για σταθείτε, ρε παιδιά, μήπως παραμυθιάζουμε τον κόσμο, μήπως τάζουμε με υπερβολική ευκολία πράγματα που δεν γίνονται;
Εδώ θέλω να καταλήξω. Είμαι σίγουρος ότι κανείς δεν είπε ψέματα, κανείς δεν θέλησε να εξαπατήσει.
Απλώς η χαρά για τη διαφαινόμενη νίκη ήταν τόσο μεγάλη που δεν τους επέτρεψε να θέσουν στον εαυτό τους τα ερωτήματα που σήμερα τα βρίσκουν μπροστά τους.
Τις δυσκολίες τις οποίες επικαλούνται για να δικαιολογήσουν την αθέτηση των υποσχέσεών τους δεν τις απέκρυψαν προεκλογικά – τις απώθησαν.
Και δεν χρειάζεται να είσαι ψυχολόγος για να ξέρεις ότι άλλο το ψέμα και άλλο να κρύβεις από τον ίδιο τον εαυτό σου, πόσο μάλλον από τους άλλους, κάτι δυσάρεστο που δεν μπορείς να αντέξεις. Εφ.Συντακτών

ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΔΑΚΡΥΑ ΣΤΕΛΛΑ

Χουλιαράκης: Κίνδυνος οι επιβαρύνσεις να είναι περισσότερες από τις ελαφρύνσεις

Ο μηχανισμός δημοσιονομικών μέτρων και αντισταθμιστικών παρεμβάσεων που συμφωνήθηκε στο Eurogoup ενέχει τον κίνδυνο τα βάρη να είναι περισσότερα από τις ελαφρύνσεις, παραδέχτηκε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης, σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή».
Πρόκειται για το πρώτο στέλεχος της κυβέρνησης που αποκλίνει από τις διαβεβαιώσεις του Μεγάρου Μαξίμου πως για κάθε ένα ευρώ σε μέτρα θα υπάρξουν ισοδύναμα αντίμετρα.
Όπως σημείωσε ο κ. Χουλιαράκης, οι μεταρρυθμίσεις θα πρέπει να νομοθετηθούν ούτως ή άλλως, ενώ οι ελαφρύνσεις θα εξαρτηθούν από το δημοσιονομικό αποτέλεσμα και το κατά πόσον τα μεγέθη της οικονομίας δίνουν στην Αθήνα επαρκή δημοσιονομικό χώρο
Εκτίμησε όμως ότι οι στόχοι θα επιτευχθούν και συνεπώς τα περιοριστικά μέτρα δεν θα είναι τελικά περισσότερα από τις ελαφρύνσεις.
Ο κ. Χουλιαράκης επισήμανε ότι δεν παραγνωρίζει ότι το τίμημα της συμφωνίας θα είναι, για κάποιους τουλάχιστον, βαρύ ωστόσο επισήμανε ότι η κυβέρνηση σκοπεύει να αμβλύνει σημαντικά τις συνέπειες μίας τέτοιας επιβάρυνσης.
Τόνισε πως «μία καλή συμφωνία τώρα είναι προτιμότερη από μία καλύτερη αύριο», εξηγώντας πως η ολοκλήρωση της αξιολόγησης δεν είναι μόνο αναγκαία για την προστασία της οικονομίας αλλά και πολύτιμο εργαλείο έμμεσης πίεσης προς τους πιστωτές, ιδιαίτερα σε μία περίοδο κατά την οποία ο εκλογικός κύκλος των χωρών αυτών λειτουργεί εις βάρος μας.
Εξέφρασε τέλος την πεποίθηση πως η χώρα θα ενταχθεί στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας «αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας».

Πόρισμα – βόμβα για τα δημόσια νοσοκομεία

Πόρισμα – βόμβα για τα δημόσια νοσοκομεία

Σε «ιδιωτικά μαγαζιά» έχουν μετατραπεί κλινικές του ΕΣΥ εξυπηρετώντας αποκλειστικά τους ιατρούς και την πελατεία τους. Τακτικά περιστατικά «βαφτίζονται» επείγοντα για να παρακάμψουν λίστες αναμονής, γιατροί επιλέγουν πότε και ποιον ασθενή θα χειρουργήσουν και … ασθενείς -κυρίως του Δημοσίου- πραγματοποιούν εικονικές νοσηλείες προκειμένου να λάβουν αναρρωτικές άδειες από την εργασία τους!
Μάλιστα, οι παραβάτες γιατροί συνεχίζουν ανενόχλητοι το έργο τους ή τιμωρούνται με «έγγραφη επίπληξη». Πρόκειται μόνο για ορισμένα από τα ευρήματα του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ), μετά από έλεγχο που διενήργησαν σε δημόσιο νοσοκομείο της Β. Ελλάδας. Οι έλεγχοι έχουν ξεκινήσει από το περασμένο καλοκαίρι και στο «στόχαστρο» των επιθεωρητών βρίσκονται όλες οι χειρουργικές κλινικές των δημόσιων και πανεπιστημιακών νοσοκομείων, με εντολή του Γενικού Επιθεωρητή κ. Σταύρου Ευαγγελάτου. Σε πρώτη φάση οι έλεγχοι αφορούν νοσοκομεία της Βόρειας Ελλάδας, οι οποίοι εντάθηκαν μετά τον εντοπισμό «ύποπτων» δωρεών. Δηλαδή δωρεών υλικών χειρουργείων από ιδιώτες σε συγκεκριμένες κλινικές, που φαίνεται να καταλήγουν στον ίδιο τον δωρητή, με στόχο την παράκαμψη της λίστας αναμονής. Πόρισμα του ΣΕΥΥΠ, με ημερομηνία 9 Φεβρουαρίου 2017, αποκαλύπτει τα «κακώς κείμενα» στο ΕΣΥ. Το πόρισμα αφορά στη διενέργεια ελέγχου σε δημόσιο νοσοκομείο και συγκεκριμένα τη λειτουργία Μαιευτικής – Γυναικολογικής Κλινικής νοσοκομείου της Περιφέρειας και τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά.
Καταγγελίες
Ο προϊστάμενος των «ράμπο» της Υγείας Σταύρος Ευαγγελάτος
Ο προϊστάμενος των «ράμπο» της Υγείας Σταύρος Ευαγγελάτος
Προηγήθηκαν καταγγελίες και αναφορές για ιατρό της συγκεκριμένης κλινικής καθώς και για τον προγραμματισμό των χειρουργικών επεμβάσεων και εάν τα χειρουργεία προγραμματίζονται και πραγματοποιούνται κανονικά. Παράλληλα διερευνήθηκε η γενική κατάσταση η οποία επικρατεί στη Κλινική, «εάν έχουν ομαλοποιηθεί οι επαγγελματικές σχέσεις μεταξύ των στελεχών της ή συνεχίζεται η τεταμένη κατάσταση η οποία δύναται να θέση σε κίνδυνο την υγεία των ασθενών της εν λόγω κλινικής», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο πόρισμα ελέγχου των επιθεωρητών. Σημειώνεται ότι για το θέμα έχει διενεργηθεί και Ένορκη Διοικητική Εξέταση ενώ τα ευρήματα του ελέγχου είναι αποκαλυπτικά:
• Διευθυντής της Μαιευτικής Κλινικής διαμαρτύρεται για την αυξημένη συχνότητα εισαγωγών στη κλινική οι οποίες αφορούν αποκλειστικά ασφαλισμένες του Δημοσίου -κυρίως εκπαιδευτικούς- λαμβάνουν χώρα σε συγκεκριμένες ημερομηνίες – κυρίως Σαββατοκύριακα. Λαμβάνουν εξιτήριο σε μία ημέρα, συνεπάγονται χορήγηση αναρρωτικών αδειών και η σχετική διάγνωση δίνεται από συγκεκριμένο ιατρό. Σύμφωνα όμως με την προκαταρκτική έρευνα που διενεργήθηκε, τα στοιχεία «εγείρουν βάσιμες υπόνοιες εικονικών εισαγωγών με σκοπό τη χορήγηση μακροχρόνιας αναρρωτικής άδειας, πράγμα το οποίο αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα». Σημειώνεται ότι οι εν λόγω εισαγωγές αφορούν σε εγκυμονούσες με αιτιολογία νοσηλείας «πρόληψη πιθανού λοιμώδους νοσήματος», «έντονη ψυχολογική φόρτιση σε εγκυμοσύνη 7 εβδομάδων», «ακρωτηριασμός κάτω άκρου προ ετών» και έγιναν χωρίς διαγνωστικές εξετάσεις. Σημειώνεται ότι παρά τα ευρήματα της προκαταρκτικής έρευνας, η διαδικασία ολοκληρώθηκε με την «επιβολή της πειθαρχικής ποινής της έγγραφης επίπληξης».
• Ο ίδιος ο ιατρός στη Μαιευτική Κλινική που χορηγούσε αναρρωτικές άδειες, «τελών σε αναρρωτική άδεια διενήργησε τοκετό» στο νοσοκομείο. Μάλιστα στη σχετική αναφορά επισημαίνεται ότι ζήτησε να μην εφημερεύσει το Πάσχα και την Πρωτομαγιά, καθώς πάσχει από «υπερτασική κρίση και ιλιγγική συνδρομή». Παρόλα αυτά διένυσε 150 χιλιόμετρα προκειμένου να διεκπεραιώσει τοκετό. Η υπόθεση, όπως διαπίστωσαν οι επιθεωρητές, τέθηκε στο αρχείο.
• Ασθενής προγραμματίστηκε για επέμβαση και ενώ είχε λάβει νάρκωση στη χειρουργική αίθουσα, η επέμβαση τελικά δεν πραγματοποιήθηκε «είτε λόγω κόπωσης» του ιατρού, όπως τουλάχιστον ο ίδιος ανέφερε στην προϊσταμένη της κλινικής, «είτε λόγω περιορισμένου χρόνου», όπως επίσης ο ίδιος ανέφερε εκ των υστέρων στην ασθενή, «είτε λόγω δυσκολίας της επέμβασης», όπως ο ίδιος ανέγραψε στο πρόγραμμα χειρουργείου.
• Προγραμματισμένο χειρουργείο ασθενή, μεταφέρθηκε μία μέρα μετά, έλαβε εξιτήριο την ίδια ημέρα και τελικά εισήχθη λίγες ημέρες μετά ως έκτακτο περιστατικό.
• Ιατρός της κλινικής παρουσιάζει περιστατικά και συγκεκριμένα καισαρικές τομές ως έκτακτα – επείγοντα και εκτός τακτικού προγραμματισμού χειρουργείου.
Μετά από ΕΔΕ που διενεργήθηκε στη Κλινική -μετά από παρέμβαση του ΣΕΥΥΠ- διαπιστώθηκε «παράβαση υπαλληλικού καθήκοντος και ειδικότερα παράβαση του κανόνα ιατρικής δεοντολογίας». Μάλιστα η ΕΔΕ καταλήγει με πρόταση άσκησης πειθαρχικής δίωξης σε βάρος του υπεύθυνου ιατρού. Στο πλαίσιο αυτό, οι επιθεωρητές του ΣΕΥΥΠ καλούν τη διοίκηση του νοσοκομείου να εκκινήσει τις πειθαρχικές διαδικασίες και συγκεκριμένα να «ασκήσει πειθαρχική δίωξη κατά του ιατρού για το πειθαρχικό παράπτωμα που τελέστηκε σύμφωνα με το πόρισμα της ΕΔΕ και τον καλεί σε έγγραφη απολογία». Καλεί δε τη διοίκηση του νοσοκομείου να διαβιβάσει στο Σώμα των Επιθεωρητών το έγγραφο κοινοποίησης της πειθαρχικής απόφασης.
ΤΕΛΗ ΜΑΡΤΙΟΥ
«Ανοίγει» η Λίστα Χειρουργείων
Έως τα τέλη Μαρτίου αναμένεται να «ενεργοποιηθεί» η Λίστα Χειρουργείου στα δημόσια νοσοκομεία. Πρόκειται για ένα νέο σύστημα προγραμματισμού των τακτικών χειρουργικών επεμβάσεων με βάση τη δυνατότητα αναμονής του ασθενούς ανάλογα με τη σοβαρότητα της πάθησής του. Βασική φιλοσοφία της Λίστας Χειρουργείου είναι η ενίσχυση της διαφάνειας και της ισότητας στον προγραμματισμό των επεμβάσεων και για τον λόγο αυτό η λίστα θα δημοσιοποιείται στις ιστοσελίδες των νοσοκομείων. Ήδη το υπουργείο Υγείας έχει καθορίσει πέντε κατηγορίες χειρουργικών επεμβάσεων με βάση τα συμπτώματα, τη δυσλειτουργία και την εξέλιξη της νόσου καθώς και την εκτιμώμενη δυνατότητα αναμονής. Στην πρώτη κατηγορία εντάσσονται περιστατικά που έχουν γρήγορη εξέλιξη και η καθυστέρηση επηρεάζει το αποτέλεσμα (σε αυτές τις περιπτώσεις η επέμβαση πραγματοποιείται εντός δύο εβδομάδων), ενώ στην πέμπτη κατηγορία, εντάσσονται περιστατικά χωρίς συμπτώματα και χωρίς γρήγορη εξέλιξη (η επέμβαση μπορεί να πραγματοποιηθεί σε διάστημα που μπορεί να ξεπερνά τους έξι μήνες). Ο ασθενής θα εντάσσεται σε μία από αυτές τις κατηγορίες μετά την κλινική εκτίμηση του γιατρού.

Όπως αναφέρει η ΤτΕ, στην Έκθεση του Διοικητή και ειδικότερα στον Ισολογισμό της δημοσιεύεται ακριβώς το ποσό του χρυσού που κατέχει η Τράπεζα. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, την 31η Δεκεμβρίου 2016 τα διαθέσιμα και οι απαιτήσεις σε χρυσό φτάνουν τους 149,1 τόνους και η αξία τους τα 5.261,8 εκατομμύρια ευρώ.

ΤτΕ: Αξίας 5,2 δισ ευρώ τα αποθέματα χρυσού της Ελλάδας

Διευκρινήσεις αναφορικά με τη διαχείριση του χρυσού δίνει η Τράπεζα της Ελλάδος, απαντώντας σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Κυριακάτικη Δημοκρατία».
Η εφημερίδα στο σημερινό της πρωτοσέλιδο φιλοξενεί άρθρο που αναφέρει μεταξύ άλλων πως κανείς δεν γνωρίζει που βρίσκεται σήμερα το απόθεμα χρυσού της χώρας, το 50% του οποίου δόθηκε ως «προίκα» στην ΕΚΤ.
Όπως αναφέρει η ΤτΕ, στην Έκθεση του Διοικητή και ειδικότερα στον Ισολογισμό της δημοσιεύεται ακριβώς το ποσό του χρυσού που κατέχει η Τράπεζα. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, την 31η Δεκεμβρίου 2016 τα διαθέσιμα και οι απαιτήσεις σε χρυσό φτάνουν τους 149,1 τόνους και η αξία τους τα 5.261,8 εκατομμύρια ευρώ.
Το ήμισυ σχεδόν των διαθεσίμων σε χρυσό βρίσκεται στο θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας της Ελλάδος, από το οποίο δεν έχει μετακινηθεί κατά τις τελευταίες δεκαετίες. Το υπόλοιπο φυλάσσεται εδώ και πολλές δεκαετίες στην Τράπεζα της Αγγλίας, στην Ομοσπονδιακή Τράπεζα της Νέας Υόρκης στις ΗΠΑ και στην Ελβετία.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Ισολογισμού της Τράπεζας (9.2 Απαιτήσεις από τη μεταβίβαση συναλλαγματικών διαθεσίμων στην ΕΚΤ) το ποσοστό του χρυσού, που μεταβιβάσθηκε στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα με την ένταξη της χώρας στη ζώνη του Ευρώ και τη συμμετοχή της Τράπεζας της Ελλάδος στο Ευρωσύστημα, είναι πολύ μικρό συγκρινόμενο με το συνολικό απόθεμα σε χρυσό. Ανάλογη μεταβίβαση έγινε από όλες τις χώρες που μετέχουν στην ζώνη του ευρώ.
Η φύλαξη μέρους του χρυσού και εκτός συνόρων αποτελεί διεθνή πρακτική για όλες σχεδόν τις Κεντρικές Τράπεζες.
Τα αποθέματα χρυσού, που φυλάσσονται στο εξωτερικό, βεβαιώνονται κατά τακτά χρονικά διαστήματα, σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική όλων των κεντρικών τραπεζών.
Τα τελευταία χρόνια καμιά μεταβολή δεν έχει γίνει, με εξαίρεση τη μικρή αυξομείωση λόγω των συναλλαγών της Τράπεζας με το κοινό για αγοραπωλησία χρυσών λιρών.
Η απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδος το 2003 να πωλήσει 20 τόνους χρυσού από τα συνολικά αποθέματά της εντασσόταν στο πλαίσιο της αποδοτικότερης διαχείρισης του χαρτοφυλακίου της, πολιτική που ακολουθούσαν οι περισσότερες ευρωπαϊκές κεντρικές τράπεζες. Η ρευστοποίηση αυτή οδήγησε απλώς σε διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της Τράπεζας της Ελλάδος και αφορούσε τμήμα της ποσότητας χρυσού που είχε συγκεντρωθεί από τις αγορές νομισμάτων και αναβαθμίστηκε μετατρεπόμενο σε εμπορεύσιμες ράβδους διεθνών προδιαγραφών. Η Τράπεζα της Ελλάδος εξέδωσε αναλυτικές ανακοινώσεις για το θέμα στις 28/08/2003 και 18/09/2003.

ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ Δηλητηριώδης συνύπαρξη...

Δηλητηριώδης συνύπαρξη...

venizelos_gennimata.jpg

Φώφη Γεννηματά, Ευάγγελος ΒενιζέλοςΣοβαρό αγκάθι στη σχέση Γεννηματά - Βενιζέλου οι προεκλογικές δεσμεύσεις για τις πιθανές μετεκλογικές συνεργασίες | MOTION TEAM / ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ
Oι δυσκολίες της συνύπαρξης του Ευάγγελου Βενιζέλου με τη Φώφη Γεννηματά στην απογαλακτισμένη από τη Ν.Δ. Δημοκρατική Συμπαράταξη αναδείχθηκαν έντονα την περασμένη εβδομάδα, προκαλώντας ακόμη ένα δημόσιο μπρα ντε φερ αιχμών και επικρίσεων ανάμεσα στη νυν και τον πρώην αρχηγό της Χαριλάου Τρικούπη.
Η συνειδητή προσπάθεια χάραξης διαχωριστικών γραμμών με τη συντηρητική παράταξη και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, παράλληλα με τη διατήρηση σαφέστατων αποστάσεων από τον ΣΥΡΙΖΑ, εκ μέρους της Φ. Γεννηματά, φαίνεται ότι δεν βρίσκει σύμφωνους άπαντες στη Δημοκρατική Συμπαράταξη, γεγονός που δημιουργεί εσωτερικό αναβρασμό και εκρήξεις.
Το κυριότερο πεδίο αντιπαράθεσης της ηγεσίας με τους διαφωνούντες έγκειται ειδικότερα στη στάση του κόμματος μετεκλογικά και εφόσον τεθεί το δίλημμα της συμμετοχής σε κυβέρνηση συνεργασίας.
Η επίσημη και ομοφώνως συμφωνηθείσα θέση προβλέπει τη στήριξη ενός σχήματος εθνικής συνεννόησης με απαραίτητη προϋπόθεση την ένταξη σε αυτό τόσο του πρώτου όσο και του δεύτερου κόμματος, είτε το προβάδισμα ανήκει στον ΣΥΡΙΖΑ είτε στη Ν.Δ.
Τι θα συμβεί όμως στην περίπτωση που η κυβερνητική συμπόρευση των δύο πρώτων καταστεί ανέφικτη, όπως είναι και το πιθανότερο με βάση τα σημερινά δεδομένα;
Θα συμβάλει η Δημοκρατική Συμπαράταξη στη συγκρότηση κυβέρνησης, έστω με έναν εκ των μονομάχων, ή θα επιμείνει στη σημερινή στάση της, με συνέπεια να χρειαστούν επαναληπτικές εκλογές;
Από τη Χαριλάου Τρικούπη διευκρινίζουν ότι δεν μπορεί να υπάρξει εκ των προτέρων απάντηση για το μετεκλογικό σκηνικό, καθώς αυτό αποτελεί συνάρτηση του ποσοστού που θα λάβει ο κάθε φορέας και της δύναμης που θα της προσδώσει με την ψήφο του ο ελληνικός λαός.
«Διεκδικούμε την ενίσχυσή μας για να μπορέσουμε να επιβάλουμε στον Αλέξη Τσίπρα και τον Κυριάκο Μητσοτάκη να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι. Και γιατί όχι να μην είναι η Δημοκρατική Συμπαράταξη η δεύτερη δύναμη», τονίζουν στην «Εφ.Συν.» συνομιλητές της Φ. Γεννηματά.
Σε κάθε περίπτωση, προσθέτουν, «δεν θα αποτελέσουμε παράγοντα αποσταθεροποίησης και δεν θα βάλουμε το κομματικό συμφέρον πάνω από το εθνικό».
Οι παραπάνω διαβεβαιώσεις, όσο «καθαρές και ξάστερες» κι αν είναι για κάποιους, για ορισμένους άλλους -του Ευάγγελου Βενιζέλου συμπεριλαμβανομένου- θεωρούνται αμφίσημες.
Σύμφωνα με την οπτική του, το ΠΑΣΟΚ οφείλει και προεκλογικά να δεσμευτεί ότι δεν θα προκληθεί ακυβερνησία και ότι η χώρα θα έχει κυβέρνηση από την πρώτη Κυριακή.
Ο κ. Βενιζέλος έχει υποστηρίξει ότι το σχήμα πρέπει να αποτυπώνει την ευρεία συνεργασία όλων των δημοκρατικών, προοδευτικών δυνάμεων «και του ηττημένου ΣΥΡΙΖΑ», για τον οποίο προκαταβολικά κρίνει ότι θα χάσει τις εκλογές.
Κατά την ίδια πολιτική άποψη, αν ο ΣΥΡΙΖΑ αρνηθεί να μετάσχει, η Δημοκρατική Συμπαράταξη θα πρέπει να συγκροτήσει κυβέρνηση με την πρώτη αλλά όχι αυτοδύναμη Ν.Δ., διότι διαφορετικά θα φερθεί ανεύθυνα και θα παίξει το παιχνίδι των σκοπιμοτήτων του Αλέξη Τσίπρα.
Τα επεισόδια Γεννηματά-Βενιζέλου, αν και ελεγχόμενα, δεν προβλέπεται να τερματιστούν. Και να σκεφτεί κανείς ότι τυπικά ώς τις εκλογές απομένουν περισσότερα από δύο χρόνια..

ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ Παύτηκε ο Κασαπίδης από τομεάρχης στη Ν.Δ.

Παύτηκε ο Κασαπίδης από τομεάρχης στη Ν.Δ.

kasapidis-giorgos.jpg

Ο Γιώργος ΚασαπίδηςEUROKINISSI
Αποφάσεις για αλλαγές προσώπων στη Νέα Δημοκρατία έλαβε ο πρόεδρος του κόμματος, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Όπως αποφασίστηκε, αντικαθίσταται ο τομεάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, βουλευτής Κοζάνης, Γιώργος Κασαπίδης, από την αναπληρώτρια τομεάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, βουλευτή Σερρών, Φωτεινή Αραμπατζή. Στη θέση της κ. Αραμπατζή, αναπληρωτής Τομεάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ορίζεται ο βουλευτής Φλώρινας Γιάννης Αντωνιάδης.
​Επίσης, ο βουλευτής Αττικής Αθανάσιος Μπούρας καταλαμβάνει τη θέση του αναπληρωτή τομεάρχη Οικονομίας και Ανάπτυξης, την οποία κατείχε ο εκλιπών βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και πρώην υπουργός, Ευάγγελος Μπασιάκος

Grexit 3+1 σενάρια 21.02.2017 | από Σύνταξη

Grexit 3+1 σενάρια

21.02.2017 | από Σύνταξη
Grexit 3+1 σενάρια
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Δημοσίευση: Φύλλο 347 - 18/2/2017
       
Πρόσφατα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Επίκαιρα (17/2/17) το άρθρο του συγγραφέα Νίκου Ιγγλέση με τίτλο «Grexit 3+1 σενάρια». Το άρθρο στηρίζεται σε μια διαπίστωση: «Το εγχώριο μνημονιακό πολιτικό σύστημα αλλά και οι δανειστές γνωρίζουν ότι αργά ή γρήγορα η Ελλάδα θ’ αναγκαστεί να φύγει από την Ευρωζώνη. Προς το παρόν θέλουν ν’ αποφύγουν ένα Grexit πριν από τις κρίσιμες εκλογικές αναμετρήσεις σε Ολλανδία, Γαλλία και Γερμανία και ενώ θα υλοποπoιείται το Brexit. Η συζήτηση έχει ανοίξει στο εσωτερικό της χώρας και στο εξωτερικό και οι διάφορες πλευρές δίνουν στο Grexit τη μορφή και το περιεχόμενο που εξυπηρετεί τα συμφέροντά τους. Αυτή τη στιγμή μπορούμε να καταγράψουμε τέσσερα πιθανά σενάρια:

1ο Σενάριο (παράλληλο νόμισμα)
Μπροστά στην αδυναμία στοιχειώδους λειτουργίας του κράτους και τεράστιου πολιτικού κόστους η μνημονιακή κυβέρνηση αποφασίζει την εισαγωγή ενός παράλληλου νομίσματος «ΙΟU» (I Owe You = σου χρωστάω) το οποίο θα κυκλοφορεί μαζί με το ευρώ…

2ο Σενάριο (η γερμανική δραχμή)
Οι δανειστές είναι απρόθυμοι να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση της Ελλάδας και η κυβέρνηση δεν μπορεί να αντέξει το πολιτικό κόστος της λήψης, συνεχώς, νέων επώδυνων μέτρων. Συμφωνείται έτσι η προσωρινή έξοδος («time out») από το ευρώ για μια περίοδο π.χ. πέντε ετών.
Η προσωρινή έξοδος θα προβλέπει την παραμονή της χώρας ως άτυπου μέλους της Ευρωζώνης που, αφού υποτιμήσει το εθνικό νόμισμά της, τη δραχμή, και αφού κάνει όλες τις απαραίτητες «μεταρρυθμίσεις» θα μπορεί να ζητήσει την επανένταξή της στο ενιαίο νόμισμα. Η συναλλαγματική ισοτιμία της δραχμής θα καθοριστεί με τη βοήθεια της ΕΚΤ ενώ η χώρα μας κατά τη διάρκεια του «time out» θα εποπτεύεται από μια θυγατρική του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM), τον ESM-2…
3ο Σενάριο (η δραχμή της χρεοκοπίας)
Η χώρα αντιμετωπίζει το φάσμα της τυπικής χρεοκοπίας. Οι δανειστές, που μετά το πλήγμα του Brexit βλέπουν τη ραγδαία άνοδο «αντι-ευρώ» πολιτικών δυνάμεων, σε πολλές σημαντικές χώρες της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, αρνούνται να εκταμιεύσουν νέα ποσά για την ανακύκλωση του χρέους και οι «αγορές» είναι κλειστές για την Ελλάδα. Η ετεροπροσδιορισμένη κυβέρνηση σε κατάσταση πανικού αναγκάζεται να αποφασίσει, σε συνεργασία με τους πιστωτές, την έξοδο από την Ευρωζώνη.
Η δραχμή εισάγεται με ισοτιμία ένα προς ένα σε σχέση με το ευρώ ή γίνεται μια προκαταβολική υποτίμηση, π.χ. 1 ευρώ προς 1,2 ή 1,5 ή 2 δραχμές κοκ και στη συνέχεια, κατ’ απαίτηση των δανειστών, αφήνεται σε ελεύθερη διαπραγμάτευση. Το νέο νόμισμα δέχεται θηριώδη υποτίμηση της αξίας του, όχι μόνο για οικονομικούς αλλά και για πολιτικούς λόγους…
4ο Σενάριο (εθνική επιλογή)
Μια νέα πατριωτική κυβέρνηση αναλαμβάνει τις τύχες της Ελλάδας με τη θέληση να απαλλάξει τη χώρα από την ευρω-κατοχή και να επαναφέρει την εθνική κυριαρχία. Έχοντας εκ των προτέρων καταρτίσει ένα, καλά μελετημένο σ’ όλες τις λεπτομέρειες του, στρατηγικό σχέδιο αποφασίζει την έξοδο από την Ευρωζώνη…»
Για να καταλήξει στο συμπέρασμα: «Απ’ όλα τα ανωτέρω είναι φανερό ότι τοGrexit θα είναι σωτήριο μόνο αν είναι ελληνική επιλογή και όχι επιλογή των δανειστών».
Το ερώτημά είναι το ακόλουθο: Υπάρχουν οι στοιχειώδεις προϋποθέσεις για το τέταρτο σενάριο; Διότι αν δεν υπάρχουν, ακόμα δε όταν υπάρχει πλήρης σύγχυση όσον αφορά τις πολιτικές προϋποθέσεις και τους ειδικούς όρους, και ορισμένοι παίζουν απλώς εκλογικά με αυτά και δυστυχώς οι δυνάστες παίζουν τα 3 ισχυρά προηγούμενα σενάρια, τότε μάλλον χρειάζεται μεγάλη σαφήνεια και πολιτική προετοιμασία. Αλλιώς στρώνουμε τον δρόμο σε ένα από τα πρώτα 3 σενάρια.
Πηγή: e-dromos.gr

ΑΠΟΡΡΗΤΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΚΤ: Πόσο θα στοιχίσει το Grexit στους Ευρωπαίους – Γιατί Μέρκελ – Λαγκάρντ βάλθηκαν να (ξανα) σώσουν την Ελλάδα

ΑΠΟΡΡΗΤΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΚΤ: Πόσο θα στοιχίσει το Grexit στους Ευρωπαίους – Γιατί Μέρκελ – Λαγκάρντ βάλθηκαν να (ξανα) σώσουν την Ελλάδα

24. Φεβρουαρίου, 2017 Οικονομία ΕκτύπωσηΜέγεθος Κειμένου: 
xreos
Στοιχεία από την απόρρητη έκθεση της ΕΚΤ για το ελληνικό χρέος, αποκάλυψε σε τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ ο δημοσιογράφος Σωτήρης Καψώχας.
Όπως είπε, η έκθεση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, αφορά το χρέος της Ευρωζώνης αλλά και κάθε χώρας ξεχωριστά.
Συνολικά ευρωπαϊκό χρέος σύμφωνα με την απόρρητη έκθεση της ΕΚΤ, ανέρχεται σε 21 τρισ. ευρώ.
Οι παραμετρικές απώλειες από μια ενδεχόμενη αποχώρηση της Ελλάδας ή από αδυναμία πληρωμής των δανείων της θα κοστίσει σε όλο το ευρωσύστημα, παρά τη δανειοδότησή της μέχρι τώρα με 260 δισ. ευρώ, το απίστευτο ποσό των 1,5 τρισ. ευρώ, που ουσιαστικά είναι το κόστος ενός πιθανού Grexit.
Με τον τρόπο που έχει χτιστεί το χρέος της Ελλάδας είναι αδύνατο να αποπληρωθεί, ενώ μέχρι το 2030, αν η ελληνική οικονομία παραμείνει ως έχει, θα πρέπει να πληρώσει 322 δισ. ευρώ με τα 160 δισ. από αυτά να είναι τόκοι. Ακόμη κι αν αποπληρωθεί αυτό το ποσό θα απομένει το 2030 ένα υπόλοιπο 300 δισ. ευρώ.
Με βάση αυτά τα στοιχεία είναι ευνόητο γιατί οι εταίροι μας θέλουν να μας κρατήσουν στην Ευρωζώνη ενώ η συνάντηση Μέρκελ – Λαγκάρντ αποκτά άλλο νόημα σε σχέση με το χρέος, με τις δύο κυρίες να οδηγούνται στη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο θα γίνει η μείωση του χρέους (δηλαδή με επιμήκυνση των ωριμάνσεων και την ταυτόχρονη μείωση των επιτοκίων) σε μια απόφαση ήδη ειλημμένη

Η περίπτωση των δύο Τούρκων φυγάδων της SAT και οι διαφορές της με εκείνης των «οκτώ»

ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
ΚΑΙ Ο «ΥΒΡΙΔΙΚΟΣ» ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
10:47
25/02/2017
Translate this page: EN FR DE ES RU AR
του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου
 
Έκ νέου η Ελλάδα έχει να αντιμετωπίσει μια υπόθεση Τούρκων φυγάδων στρατιωτικών (αυτή τη φορά της ελίτ των τουρκικών ειδικών δυνάμεων της SAT) οι οποίοι μάλιστα σκοπίμως εισήλθαν στην χώρα μας και παραδόθηκαν για να αιτηθούν ασύλου διότι κινδυνεύει η ζωή τους στην Τουρκία αφού πλέον γνωρίζουν ότι υπάρχει το δεδικασμένο των «οκτώ» από τον Άρειο Πάγο.
 
Ένα δεδικασμένο που έχει πολύ μεγάλες πιθανότητες να τους επιτρέψει να έχουν την ίδια ακριβώς ευμενή τύχη.
 
Σε αυτή την περίπτωση όμως τα πράγματα είναι σαφώς πιο δύσκολα καθώς, τουλάχιστον όπως ισχυρίζονται οι Τούρκοι τα δύο αυτά στελέχη των τουρκικών ειδικών δυνάμεων της SAT συμμετείχαν στην επιχείρηση δολοφονίας του Ερντογάν την νύχτα της 15ης Ιουλίου του 2016 όταν και έλαβε χώρα το αποτυχημένο τουρκικό πραξικόπημα από μερίδα των τουρκικών ΕΔ.
 
Οι καταδρομείς των SAT που είχαν αναλάβει τη δολοφονία Ερντογάν στο ξενοδοχείο Marmaris, όπως το αφηγούνται οι Τούρκοι τουλάχιστον, επέβαιναν σε τρία ελικόπτερα που απογειώθηκαν από τη βάση τους στο Beykoz στα περίχωρα της Κωνσταντινούπολης.
 
Κατά την μεταφορά τους είχαν μαζί τους, αντιαρματικές ρουκέτες,167 χειροβομβίδες, οκτώ αυτόματα όπλα MG3 και πάνω από 30.000 σφαίρες,διαφόρων διαμετρημάτων!
 
Προφανώς τις αντιαρματικές ρουκέτες θα τις χρησιμοποιούσαν κατά του τεθωρακισμένου οχήματος του Ερντογάν αφού ήταν ο μόνος τρόπος για να το προσβάλουν. Τις σφαίρες σαφώς τις είχαν για την φρουρά του Τούρκου προέδρου.
 
Στην ομάδα των επίδοξων δολοφόνων φέρονται να συμμετείχαν οι δυο συλληφθέντες στρατιωτικοί στην Ορεστιάδα οι οποίοι αρχικά δήλωσαν ηλεκτρολόγοι, ενώ στη συνέχεια ζήτησαν άσυλο στη χώρα μας.
 
Το ότι οι Τούρκοι κομάντο εμφανίστηκαν με δικηγόρο στις αρχές δείχνει ότι ήξεραν καλά πως θα δράσουν προκειμένου να ζητήσουν άσυλο. Από την πρώτη στιγμή δεν θέλησαν να συνεργαστούν, δίνοντας περισσότερα στοιχεία για αυτούς και την δράση τους.
 
Η Αστυνομία δε γνωρίζει το πότε ήρθαν στην Ελλάδα και που που έμεναν,
 
Είναιπάρα πολύ πιθανό ότι είχαν έρθει από καιρό στη χώρα μας πολύ πριν από την εμφάνισή τους στις Αρχές. Σαφώς και μόλις είδαν ότι οι πρώτοι «οκτώ» φγάδες στρατιωτικοί δικαιώθηκαν και δεν θα επιστραφούν στην Τουρκία τότε ένιωσαν ότι ήταν ανοιχτός ο δρόμος να κάνουν και αυτοί το ίδιο.
 
Πάλι θα αποφασίσει η Δικαιοσύνη αλλά αυτή την φορά η πίεση θα είναι ακόμα μεγαλύτερη από τους Τούρκους οι οποίοι πλεόν καθημερινά «σκηνοθετούν» επεισόδια στα θαλάσσια ελληνοτουρκικά σύνορα.
 
Αυτή η υπόθεση διαφέρει σε πολλά σημεία.
 
Οι δύο καταδρομείς σαφώς επέλεξαν την χώρα διότι είδαν την τύχη των προηγούμεων «οκτώ». Όμως κανείς δεν γνωρίζει εάν η Άγκυρα στην πραγματικότητα ήθελε και επεδίωκε να έρθουν στην χώρα μας κι άλλοι φυγάδες στρατιωτικοί.
 
Οι λόγοι είναι απλοί. Εμφανίζουν την χώρα μας ως καταφύγιο πραξικοπηματιών και βρίσκουν αφορμές για δημιουργία επεισοδίων ακόμα και θερμών με την προοπτική της «αυτοάμυνας» έναντι των ελληνικών «σχεδιασμών».
 
Δεν είναι τυχαίες οι απόψεις κάποιων «συμβούλων» του Ρ.Τ.Ερντογάν που προτρέπουν για επιχειρήσεις τύπου «Εντέμπε» στην Ελλάδα.
 
Η κατάσταση ασφαλείας αυτή την στιγμή στο μέτωπο της ελληνοτουρκικής αντιπαράθεσης έχει εκφύγει εδώ και αρκετές ημέρες από τις συνήθεις εντάσεις και έχει περάσει σε άλλο επίπεδο.
 
Η Αγκυρα, καταφανώς για λόγους εσωτερικής πολιτικής χρησιμοποιώντας ένας συνδυασμό των απόλυτα ελεγχόμενων από αυτήν τουρκικών ΜΜΕ και των τουρκικών στρατιωτικών δυνάμεων, διεξάγει μια μορφή πολέμου η οποία είναι καινοφανής στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και χαρακτηρίζεται από την φράση "Υβριδικός πόλεμος".
 
Ενας πόλεμος με διττή χρήση, ενόπλων δυνάμεων και ΜΜΕ με την εμφάνιση αφθονίας πλαστών οπτικοακουστικών ντοκουμέντων. 
 
Και αν ο υβριδικός πόλεμος αυτός καθ'αυτός δεν είναι αιματηρός, ούτε "θερμός", το μόνο που προοιωνίζει με ασφάλεια είναι ότι αντικειμενικός του στόχος είναι να εξελιχθεί σε έναν κανονικό πόλεμο υψηλής έντασης και μικρής διάρκειας (η Τουρκία δεν είναι σε θέση αυτή την στιγμή να διεξάγει μακράς διάρκειας επιχειρήσεις με μία στρατιωτική δύναμη όπως η Ελλάδα, ούτε ο διεθνής γεωπολιτικός περίγυρος θα το επιτρέψει), αλλά με όλα τα πλεονεκτήματα δικά της:
 
Την δυνατότητα επιλογής χρόνου, τόπου, είδους και μεγέθους εμπλεκόμενων στρατιωτικών δυνάμεων την έχει η Άγκυρα. 
 
Κανείς δεν γνωρίζει εάν δεν θα καταφθάσουν στην Ελλάδα και άλλοι καταζητούμενοι στρατιωτικοί. Όλα παίζουν, όλα γίνονται.
 
Η Άγκυρα πάντως προετοιμάζει την κοινωνία της για πολεμικά γεγονότα.Τουρκία δεν είναι σε θέση αυτή την στιγμή να διεξάγει μακράς διάρκειας επιχειρήσεις με μία στρατιωτική δύναμη όπως η Ελλάδα, ούτε ο διεθνής γεωπολιτικός περίγυρος θα το επιτρέψει), αλλά με όλα τα πλεονεκτήματα δικά της:
 
Την δυνατότητα επιλογής χρόνου, τόπου, είδους και μεγέθους εμπλεκόμενων στρατιωτικών δυνάμεων την έχει η Άγκυρα. 
 
Κανείς δεν γνωρίζει εάν δεν θα καταφθάσουν στην Ελλάδα και άλλοι καταζητούμενοι στρατιωτικοί. Όλα παίζουν, όλα γίνονται.
 
Η Άγκυρα πάντως προετοιμάζει την κοινωνία της για πολεμικά γεγονότα.

pro news

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κακοκαιρία: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης αρκετές περιοχές - Ανυπολόγιστες ζημιές, χωριά αποκομμένα

  Επιμέλεια -  Γρηγόρης Αναγνώστου  - CNN Greece   Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2025 08:10 1 SHARES Πλημμύρες και καταστροφές από την κακοκαιρία στ...