Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2019

Οριστικό τέλος η πτώση των κυβερνήσεων λόγω αδυναμίας εκλογής ΠτΔ - Αλλάζει το άρθρο του Συντάγματος

Οριστικό τέλος η πτώση των κυβερνήσεων λόγω αδυναμίας εκλογής ΠτΔ - Αλλάζει το άρθρο του Συντάγματος

Οριστικό τέλος στη πτώση κυβερνήσεων λόγω αδυναμίας εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας καθώς μπαίνει στα αναθεωρητέα άρθρα το άρθρο 32 παρ. 4 και 5 που αφορά στην αποσύνδεση της εκλογής ΠτΔ από τη διάλυση της Βουλής.
Πιο αναλυτικά, με μεγάλη πλειοψηφία 221 και 220 βουλευτών πέρασε στην πρώτη ψηφοφορία της Βουλής το άρθρο 32 παράγραφος τέσσερα και πέντε για την αποσύνδεση της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από την διάλυση της βουλής.
Η μεγάλη πλειοψηφία συγκεντρώθηκε από το άθροισμα των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Δημοκρατίας ψήφισαν το συγκεκριμένο άρθρο.
Από τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ δεν συγκέντρωσαν 151 ψήφους  τρεις από τις έξι  διατάξεις που αφορούσαν την δυνατότητα εκλογής και από τον λαό σε περίπτωση αδυναμίας εκλογής του από την Βουλή. Παράλληλα και η σχετική πρόταση που είχε καταθέσει η ΝΔ έμεινε και αυτή κάτω από τους 151 ψήφους.
Όμως νέα δεδομένα προκύπτουν από την απόρριψη του άρθρου 30 παράγραφος 1 με 148 ψήφους που ήταν πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ. Το συγκεκριμένο άρθρο που απερρίφθη ανέφερε ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εκλέγεται από τη Βουλή ή από εκλογικό σώμα.
Η συγκεκριμένη διάταξη που απορρίφθηκε ανέφερε συγκεκριμένα:
«O Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι ρυθμιστής του Πολιτεύματος. Εκλέγεται από τη Βουλή ή το εκλογικό σώμα για περίοδο πέντε ετών, όπως ορίζεται στα άρθρα 32 και 33.
Συνεπώς, η επόμενη κυβέρνηση στην συντακτική Βουλή θα αποφασίσει με ερμηνευτική διάταξη για το πώς θα εκλέγεται ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. "Θα υπάρξει ερμηνευτική εισήγηση" είπε και ο Πρόεδρος της Βουλής στους κοινοβουλευτικούς συντάκτες.
Ταυτόχρονα όμως το μήνυμα από το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας είναι ότι κάποιοι από τους βουλευτές που στήριξαν την αναθεώρηση του άρθρου 32 για αποσύνδεση της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής, δεν εγκρίνουν την απευθείας εκλογή του ανώτατου άρχοντα της χώρας από το λαό.
Τί αναφέρει το Γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού
Οι προτάσεις της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ υπερψηφίστηκαν στο σύνολό τους, είτε από την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των βουλευτών είτε ακόμα και από την αυξημένη πλειοψηφία περισσότερων από 180 βουλευτών μετά την ολοκλήρωση της πρώτης ψηφοφορίας στην Ολομέλεια της Βουλής επί των προτάσεων αναθεώρησης του Συντάγματος, σύμφωνα με τα άρθρα 110 του Συντάγματος και 119 του Κανονισμού της Βουλής.
Συγκεκριμένα:
Υπερψηφίστηκαν με συντριπτική πλειοψηφία, που υπερβαίνει κατά πολύ τους 180 βουλευτές, οι προτάσεις της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ για την αποσύνδεση της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής (άρθρο 32), για τον περιορισμό της βουλευτικής ασυλίας (άρθρο 62), για τον περιορισμό των προνομιακών ρυθμίσεων περί ευθύνης υπουργών (άρθρο 86) και για τις ανεξάρτητες αρχές (άρθρο 101Α).
Υπερψηφίστηκαν με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των βουλευτών οι προτάσεις της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ για την κατοχύρωση της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους (άρθρο 3), για την κατοχύρωση του πολιτικού όρκου (άρθρα 13, 33 και 59), για την κατοχύρωση κοινωνικών δικαιωμάτων και κοινωνικών αγαθών (άρθρο 21), για την κατοχύρωση εργασιακών και συλλογικών ελευθεριών (άρθρο 22), για την κύρωση διεθνών συνθηκών με δημοψήφισμα (άρθρο 28), για την υποχρεωτική βουλευτική ιδιότητα του πρωθυπουργού (άρθρο 37), για την καθιέρωση εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας (άρθρο 84), για την καθιέρωση της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας (άρθρο 73) και δημοψηφισμάτων με λαϊκή πρωτοβουλία (άρθρο 44), για την καθιέρωση αναλογικού εκλογικού συστήματος και βουλευτών απόδημου Ελληνισμού (άρθρο 54), για την καθιέρωση προσωρινού κωλύματος εκλογιμότητας μετά από τρεις βουλευτικές περιόδους (άρθρο 56) και για την καθιέρωση αναλογικού εκλογικού συστήματος και θεσμών άμεσης δημοκρατίας στην τοπική αυτοδιοίκηση (άρθρο 102).
Από τις συμπληρωματικές προτάσεις που υπέβαλαν ή υποστήριξαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υπερψηφίστηκαν οι προτάσεις για την κατοχύρωση της απαγόρευσης διακρίσεων λόγω φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού (άρθρο 5), την εισαγωγή της αρχής της επιείκειας και την κατάργηση της διάταξης περί καταχρηστικής άσκησης δικαιώματος (άρθρο 25), την αναπλήρωση του πρωθυπουργού για λόγους υγείας (άρθρο 38), την επέκταση των εγγυήσεων δικαστικής ανεξαρτησίας στους στρατιωτικούς δικαστές (άρθρο 96), τον ορισμό του συστήματος περιφερειακής οργάνωσης και την προστασία των νησιωτικών και ορεινών περιοχών (άρθρο 101).
Η διαδικασία θα συνεχιστεί μετά από ένα μήνα, οπότε θα διεξαχθεί η δεύτερη ψηφοφορία στην Ολομέλεια της Βουλής, επί των διατάξεων που συγκέντρωσαν την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των βουλευτών σ’ αυτή την πρώτη ψηφοφορία.
Σε ένα μήνα από σήμερα η 2η ψηφοφορία για τις αναθεωρητέες διατάξεις
H εθνική αντιπροσωπεία στις προτάσεις της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ για τις αναθεωρητέες διατάξεις τοποθετήθηκε ως εξής:
άρθρο 3 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 19 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 3 παρ.2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 “ΝΑΙ”, 102 “ΟΧΙ”, 19 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 3 παρ. 3 (κατάργηση παραγράφου): 167 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 3 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προσθήκη ερμηνευτικής δήλωσης προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 153 “ΝΑΙ”, 115 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 13 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 151 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ” , 20 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 21 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κρατικής εγγύησης ενός αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης για όλους μέσα από καθολικές κοινωνικές υπηρεσίες και εισοδηματικές ενισχύσεις): 157 “ΝΑΙ”, 99 “ΟΧΙ” , 2 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 21 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κοινωνικού δικαιώματος στην υγεία και υποχρέωσης του κράτους να παρέχει καθολική πρόσβαση σε αποτελεσματικές παροχές υγείας μέσω του Εθνικού Συστήματος Υγείας): 157 “ΝΑΙ”, 113 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 21 (προσθήκη παραγράφου 7) (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του δημόσιου ελέγχου των βασικών κοινωνικών αγαθών, όπως το νερό και η ηλεκτρική ενέργεια, ώστε τα δίκτυα διανομής τους να υπόκεινται σε καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας και να τελούν σε δημόσιο έλεγχο και προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης των κοινών αγαθών): 154 “ΝΑΙ”, 115 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 22 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης ίσης αμοιβής και ίσης αξίας ανεξάρτητα από την ηλικία): 172 “ΝΑΙ”, 96 “ΟΧΙ”, 5 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 22 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση συνταγματικής κατοχύρωσης των συλλογικών διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό του ελάχιστου μισθού και του δικαιώματος μονομερούς προσφυγής των κοινωνικών εταίρων στη διαιτησία): 115 “ΝΑΙ”, 112 “ΟΧΙ”, 5 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 22 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της αναγνώρισης ότι η επίταξη υπηρεσιών απαγορεύεται ως μέτρο αντιμετώπισης των συνεπειών απεργίας): 163 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 6 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 22 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης του δικαιώματος στην κοινωνική ασφάλιση υπό την έννοια ότι το κράτος υποχρεώνεται να εξασφαλίζει αποτελεσματική προστασία έναντι όλων των ασφαλιστικών κινδύνων μέσω ενός ενιαίου συστήματος καθολικής κάλυψης, στο πλαίσιο δημόσιου αναδιανεμητικού συστήματος, που λειτουργεί βάσει των αρχών της αλληλεγγύης και της ανταποδοτικότητας): 155 “ΝΑΙ”, 112 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 28 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση της υποχρέωσης κύρωσης με δημοψήφισμα διεθνών συνθηκών που προβλέπουν μεταβίβαση κυριαρχικών αρμοδιοτήτων του κράτους): 154 “ΝΑΙ”, 117 “ΟΧΙ”, 1 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 30 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 148 “ΝΑΙ”, 120 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 32 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 221 “ΝΑΙ”, 46 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 32 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 220 “ΝΑΙ”, 47 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 33 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 168 “ΝΑΙ”, 98 “ΟΧΙ”, 5 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 34 παρ. 1 εδ. Β΄ (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 147 “ΝΑΙ”, 121 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 35 παρ.2 περίπτ. γ΄(προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 150 “ΝΑΙ”, 118 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 37 παρ.2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης υποχρεωτικής βουλευτικής ιδιότητας για τον πρωθυπουργό) : 153 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 16 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 38 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 155 “ΝΑΙ”, 115 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 41 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 150 “ΝΑΙ”, 118 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 44 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης δημοψηφισμάτων με λαϊκή πρωτοβουλία): 152 “ΝΑΙ”, 102 “ΟΧΙ”, 15 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 54 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος): 155 “ΝΑΙ” , 100″ΟΧΙ”, 15 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 54 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της δυνατότητας ορισμού από ενιαίο ψηφοδέλτιο έως πέντε (5) βουλευτών απόδημου Ελληνισμού): 158 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ”, 16 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 54 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι πάγιο αναλογικό εκλογικό σύστημα είναι αυτό το οποίο η αναλογία εδρών δεν αποκλίνει περισσότερο από 10% από την αναλογία ψήφων): 153 “ΝΑΙ”, 114 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 56 (προσθήκη παραγράφου 5) (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης προσωρινού κωλύματος εκλογιμότητας μετά από τρεις (3) βουλευτικές περιόδους): 158 “ΝΑΙ”, 111 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 59 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 167 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 59 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 168 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ” , 4 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 62 (προς την κατεύθυνση περιορισμού της βουλευτικής ασυλίας αποκλειστικά στα αδικήματα που σχετίζονται με τη βουλευτική ιδιότητα εντός ή εκτός Βουλής): 237 “ΝΑΙ”, 33 “ΟΧΙ”, 1 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 73 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας): 168 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 84 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 155 “ΝΑΙ”, 115 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 86 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση περιορισμού των προνομιακών ρυθμίσεων περί ποινικής ευθύνης υπουργών, ιδίως μέσω της κατάργησης της αποσβεστικής προθεσμίας και της κατάργησης της δυνατότητας αναστολής της δίωξης της προδικασίας ή της κύριας διαδικασίας): 253 “ΝΑΙ”, 17 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 86 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι το πεδίο ισχύος του άρθρου αναφέρεται αποκλειστικά στα αδικήματα που τελέστηκαν κατά την άσκηση και όχι επ’ ευκαιρία της άσκησης των υπουργικών καθηκόντων): 179 “ΝΑΙ”, 92 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 101 Α (προς την κατεύθυνση περιορισμού της δυνατότητας ίδρυσης ανεξάρτητων αρχών, της διευκόλυνσης του τρόπου επιλογής των μελών τους και της ενίσχυσης του κοινοβουλευτικού ελέγχου τους): 231 “ΝΑΙ”, 34 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 102 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος στις εκλογές για τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και θέσπισης τοπικών λαϊκών συνελεύσεων, δημοψηφισμάτων και λαϊκών πρωτοβουλιών και αναγνώρισης δυνατότητας απονομής εκλογικού δικαιώματος σε αλλοδαπούς με μόνιμη εγκατάσταση στη χώρα): 168 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 1 “ΠΑΡΩΝ”.
Σύμφωνα με το αποτέλεσμα, δεν πάει σε 2η ψηφοφορία η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για:
το άρθρο 30 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 148 “ΝΑΙ”, 120 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”.
το άρθρο 34 παρ. 1 εδάφιο Β (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 147 “ΝΑΙ”, 121 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”.
το άρθρο 35 παρ. 2 περιπτ, γ΄(προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας) γιατί έλαβε 150 ΝΑΙ, 118 ΟΧΙ και 2 ΠΑΡΩΝ.
το άρθρο 41 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 150 “ΝΑΙ”, 118 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
Συνολικά ψήφισαν 274 βουλευτές. Από την ψηφοφορία απείχαν οι βουλευτές της ΔΗΣΥ, σύμφωνα με την εκπεφρασμένη στάση τους, και μετείχε μόνο ο εισηγητής Ανδρέας Λοβέρδος. Απείχε και η ΚΟ της Ένωσης Κεντρώων, που επίσης είχε προαναγγείλει ότι δεν θα πάρει μέρος στην ψηφοφορία, με εξαίρεση τον Ιωάννη Σαρίδη που ψήφισε. Απουσίαζαν επίσης ο Γ. Κασαπίδης (ΝΔ) και οι Πάνος Καμμένος και Αριστείδης Φωκάς από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, και απουσίαζε επίσης ο Στάθης Παναγούλης.
Σε ένα μήνα από σήμερα θα γίνει η 2η ψηφοφορία στην οποία θα μπει προς ψήφιση το σύνολο των άρθρων και των διατάξεων των άρθρων τα οποία έχουν συγκεντρώσει από 151 ψήφους και άνω

Προς αναθεώρηση το άρθρο για σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας

Προς αναθεώρηση το άρθρο για σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας

6-voutsis.jpg

Νίκος ΒούτσηςΑναθεωρητέο κρίθηκε το άρθρο 3 του Συντάγματος | EUROKINISSI
Αναθεωρητέο κρίθηκε το άρθρο 3 του Συντάγματος, το οποίο αφορά στις σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας. Ο πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης ανακοίνωσε πως το άρθρο έλαβε:
Παράγραφος (1): 151 ψήφους υπέρ, 101 ψήφους κατά, και 19 παρών. 
Παράγραφος (2): 151 ψήφους υπέρ, 102 κατά και 19 παρών. 
Παράγραφος (3): 167 υπέρ, 101 κατά και 4 παρών. 
H ερμηνευτική δήλωσε έλαβε 153 υπέρ, 115 κατά και 4 παρών.

ΤΕΛΙΚΑ ΠΟΙΟΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΠΟΙΟΝ?Γεννιά: «Δεν έχω διαφοροποιηθεί σε τίποτα»

Γεννιά: «Δεν έχω διαφοροποιηθεί σε τίποτα»

Με δήλωσή της στο documentonews.gr η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ διαψεύδει τα δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία έχει διαφοροποιηθεί στην ψηφοφορία της Συνταγματικής Αναθεώρησης.
«Δεν έχω διαφοροποιηθεί σε τίποτα» δήλωσε η κα Γεννιά για τα ψευδή σενάρια περί καταψήφισης της διάταξης που αφορά την θρησκευτική ουδετερότητα του κράτους, συμπληρώνοντας: «Σεβάστηκα απολύτως αυτή τη διαδικασία υψηλής σημασίας και υπηρέτησα πλήρως τη δουλειά που έγινε από το κόμμα μου».
Παρότι δεν έχουν ανακοινωθεί τα επίσημα αποτελέσματα για την ψηφοφορία για τη Συνταγματική Αναθεώρηση από το προεδρείο της Βουλής, δημοσιεύματα διαδίδουν ψευδείς ειδήσεις αναφορικά με το ποιος βουλευτής ψήφισε τί κατά τη συγκεκριμένη διαδικασία.

Απερρίφθη η αναθεώρηση του Άρθρου 3 του Συντάγματος για τις σχέσεις κράτους - Εκκλησίας


Συζήτηση και ψηφοφορία στη Βουλή για τη Συνταγματική Αναθεώρηση

Απερρίφθη η αναθεώρηση του Άρθρου 3 του Συντάγματος για τις σχέσεις κράτους - Εκκλησίας

© Φωτογραφία : George Vitsaras / SOOC
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Λήψη σύντομου url
1 0  0
Εκτός των αναθεωρητέων διατάξεων μένει το Άρθρο 3 του Συντάγματος που αφορά τις σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας, όπως προέκυψε από την ψηφοφορία στη Βουλή, καθώς δε συγκέντρωσε ις απαιτούμενες ψήφους.
Το άρθρο 3 του Συντάγματος για τις σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας μένει εκτός των αναθεωρητέων διατάξεων, σύμφωνα με το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας στη Βουλή για τη Συνταγματική Αναθεώρηση.
Συγκεκριμένα, την αναθεώρηση του άρθρου ψήφισαν 150 βουλευτές, όπως μετέδωσε η «Καθημερινή», καθώς από τον ΣΥΡΙΖΑ δεν ψήφισαν την αναθεώρηση οι βουλευτές Νίνα Κασιμάτη, Γιάννης Μιχελογιαννάκης και Γεωργία Γεννιά.
Υπενθυμίζεται ότι κατά τη σημερινή, «μαραθώνια» και περίπλοκη διαδικασία, οι βουλευτές κλήθηκαν να τοποθετηθούν επί των προτάσεων του ΣΥΡΙΖΑ, της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτών που συγκέντρωσαν 50 υπογραφές για το ποια άρθρα του Συντάγματος θα τροποποιηθούν από την επόμενη, αναθεωρητική Βουλή.
Όπως προβλέπεται, εφόσον άρθρο λάβει πάνω από 180 θετικές ψήφους, τότε στην επόμενη Βουλή η αναθεώρηση του συγκεκριμένου άρθρου απαιτεί απλή πλειοψηφία, δηλαδή 151 ψήφους. Αντίθετα, εφόσον ένα άρθρο λάβει από 151 έως 179 ψήφους, τότε για την ολοκλήρωση της αναθεώρησης απαιτούνται οι θετικές ψήφοι 180 βουλευτών της επόμενης Βουλής.
Τι αναφέρει το Άρθρο 3
Αναλυτικά, το Άρθρο 3 του Συντάγματος περιλαμβάνει τρεις παραγράφους οι οποίες είναι οι εξής:
1. Eπικρατούσα θρησκεία στην Eλλάδα είναι η θρησκεία της Aνατολικής Oρθόδοξης Eκκλησίας του Xριστού. H Oρθόδοξη Eκκλησία της Eλλάδας, που γνωρίζει κεφαλή της τον Kύριο ημών Iησού Xριστό, υπάρχει αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με τη Mεγάλη Eκκλησία της Kωνσταντινούπολης και με κάθε άλλη ομόδοξη Eκκλησία του Xριστού  τηρεί απαρασάλευτα, όπως εκείνες, τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις. Eίναι αυτοκέφαλη, διοικείται από την Iερά Σύνοδο των εν ενεργεία Aρχιερέων και από τη Διαρκή Iερά Σύνοδο που προέρχεται από αυτή και συγκροτείται όπως ορίζει ο Kαταστατικός Xάρτης της Eκκλησίας, με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Tόμου της κθ΄ (29) Iουνίου 1850 και της Συνοδικής Πράξης της 4ης Σεπτεμβρίου 1928.
2. Tο εκκλησιαστικό καθεστώς που υπάρχει σε ορισμένες περιοχές του Kράτους δεν αντίκειται στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου.
3. Tο κείμενο της Aγίας Γραφής τηρείται αναλλοίωτο. H επίσημη μετάφρασή του σε άλλο γλωσσικό τύπο απαγορεύεται χωρίς την έγκριση της Aυτοκέφαλης Eκκλησίας της Eλλάδας και της Mεγάλης του Xριστού Eκκλησίας στην Kωνσταντινούπολη.

22 κατασκευαστές πλυντηρίων και 3-4 δικηγορικές εταιρίες συνιστούν… Του Γιάννη Χατζηχρήστου

22 κατασκευαστές πλυντηρίων και 3-4 δικηγορικές εταιρίες συνιστούν… Του Γιάννη Χατζηχρήστου

22 κατασκευαστές πλυντηρίων και 3-4 δικηγορικές εταιρίες συνιστούν… Του Γιάννη ΧατζηχρήστουΜάιος 7, 2018

Μισή απάντηση» από την Σπυράκη για Σημίτη και Βενιζέλο

Μισή απάντηση» από την Σπυράκη για Σημίτη και Βενιζέλο

Μπορεί ο ίδιος ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης να μην απάντησε χθες στη Βουλή στην αναφορά του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα πάνω στα σενάρια που θέλουν τη ΝΔ να έχει συμφωνήσει σε πρόταση προέδρου της Δημοκρατίας από το ΚΙΝΑΛ, απάντησε σήμερα όμως (μόνον) στην ονοματολογία που ακολούθησε, η εκπρόσωπος Τύπου, Μαρία Σπυράκη. 
Σε ερώτηση αν η Νέα Δημοκρατία θα μπορούσε να προτείνει για Πρόεδρο της Δημοκρατίας τον Ευάγγελο Βενιζέλο ή τον Κώστα Σημίτη η Μαρία Σπυράκη, μιλώντας στον ΣΚΑΙ απάντηση λακωνικά:
«Δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση»
Ωστόσο ούτε η κυρία Σπυράκη ούτε ο Κυριάκος Μητσοτάκης απάντησαν επί της ουσίας: Αν υπάρχει συμφωνία κάτω από το τραπέζι ΝΔ και ΚΙΝΑΛ (Κυριάκου και Φώφης) για πρόεδρο από το ΚΙΝΑΛ.
Και κάτι ακόμα: Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προκλήθηκε για δεύτερη φορά από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα ο οποίος πρότεινε να συμφωνήσουν στο πρόσωπο του Προκόπη Παυλόπουλου για δεύτερη θητεία.
Τσιμουδιά από ΝΔ…

Παραγωγός του BBC: Σκηνοθετημένη η επίθεση με τα χημικά στη Συρία


Στρατιωτικές δυνάμεις των ΗΠΑ επιχειρούν στο πέρασμα Αλ Τανφ στη νότια Συρία

Παραγωγός του BBC: Σκηνοθετημένη η επίθεση με τα χημικά στη Συρία

CC0 / Staff Sgt. Jacob Connor / 5th Special Forces Group (Airborne)
ΚΟΣΜΟΣ
Λήψη σύντομου url
120
Παραγωγός του BBC έκανε λόγο για ψευδείς εικόνες που μεταδόθηκαν στα διεθνή μέσα ενημέρωσης, σχετικά με την υποτιθέμενη επίθεση με χημικά στην πόλη Ντούμα της Συρίας, τον Απρίλιο του 2018.
Στην καταγγελία ότι το βίντεο, το οποίο απεικόνιζε τραυματίες να περιθάλπονται, μετά από μία υποτιθέμενη επίθεση με χημικά όπλα στην πόλη Ντούμα, ήταν σκηνοθετημένο, προχώρησε ο παραγωγός του BBC στη Συρία, Ριάμ Νταλάτι.
Ο δημοσιογράφος υποστήριξε ότι δεν υπήρχαν θύματα στο νοσοκομείο, ενώ πρόσθεσε ότι η επίθεση στη Ντούμα πράγματι συνέβη, χωρίς ωστόσο να χρησιμοποιηθεί το αέριο «σαρίν». Σημείωσε πάντως, ότι ο Οργανισμός για την Απαγόρευση των Χημικών Όπλων (OPCW) θα πρέπει να εξετάσει αν χρησιμοποιήθηκε χλώριο ή όχι.
Όλα τα υπόλοιπα, σχετικά με την επίθεση, ήταν κατασκευασμένα, έσπευσε να συμπληρώσει ο Νταλάτι​.
Σε μία πρώτη αντίδραση, το υπουργείο Εξωτερικών της Ρωσίας επεσήμανε ότι «αναμένει την επίθεση θέση του BBC».
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου, Ντμίτρι Πεσκόφ, δήλωσε ότι «πράγματι έχουμε δει τα δημοσιεύματα για τον παραγωγό του BBC, ο οποίος κάνει λόγο για σκηνοθέτηση των γεγονότων σχετικά με την ψευδο-επίθεση με χημικά στη Ντούμα».
«Αυτή (σ.σ. η εκτίμηση) συνάδει με τα συμπεράσματα των δικών μας ειδικών» έσπευσε να προσθέσει ο Ρώσος αξιωματούχος.
Υπενθυμίζεται ότι τα Λευκά Κράνη δημοσίευσαν, τους προηγούμενους μήνες, ένα βίντεο μετά τη φερόμενη επίθεση στη Ντούμα, η οποία βρίσκεται στην ανατολική Γούτα της Δαμασκού, στις αρχές του περασμένου Απριλίου. Στο βίντεο απεικονίζονταν κάτοικοι της περιοχής, μεταξύ των οποίων και παιδιά, να νοσηλεύονται στο νοσοκομείο.
Τα δημοσιεύματα σχετικά με την επίθεση, αλλά και η δημοσίευση του βίντεο ακολούθησαν την πραγματοποίηση αεροπορικής επιδρομής, η οποία εκτελέστηκε από τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, στοχεύοντας υποτιθέμενες εγκαταστάσεις παραγωγής χημικών όπλων, στη Δαμασκό.
Οι χώρες της Δύσης έχουν επανειλημμένως κατηγορήσει τις συριακές αρχές ότι έχουν πραγματοποιήσει επιθέσεις στη Ντούμα, με τη Δαμασκό να απορρίπτει οποιαδήποτε εμπλοκή.
Από την πλευρά του, το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών έχει υποστηρίξει ότι οι ισχυρισμοί περί της υποτιθέμενης χρήσης τοξικών χημικών από τη συριακή κυβέρνηση, στοχεύει στη δικαιολόγηση μίας εξωτερικής στρατιωτικής δράσης.
Επιπλέον, πριν το περιστατικό στη Ντούμα, οι ρωσικές ένοπλες δυνάμεις είχαν προειδοποιήσει για την πραγματοποίηση προβοκάτσιας, με τη χρήση χημικών όπλων στη συριακή πόλη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο Απρίλιο, το δίκτυο RT ανέφερε ότι ο Νταλάτι έχει ήδη εκφράσει τον σκεπτικισμό του για το επίμαχο βίντεο, επικαλούμενο ανάρτηση του δημοσιογράφου στο Twitter. Ωστόσο, ο ίδιος στη συνέχεια διέγραψε το Tweet του, κάνοντας λόγο για παραβίαση της συντακτικής πολιτικής.
Τον ίδιο μήνα, ο 11χρονος Χασάν Ντίαμπ, ο οποίος απεικονίζεται στο βίντεο των Λευκών Κρανών, σε συνέντευξή του σε ρωσικό μέσο ενημέρωσης, έδωσε μία λεπτομερή περιγραφή για το πώς σκηνοθετήθηκε η νοσηλεία των ανθρώπων. Μάλιστα, υποστήριξε ότι στα παιδιά προσφέρθηκε φαγητό, ως αντάλλαγμα για τη συμμετοχή τους στο βίντεο.
Επικουρικά, κάτοικοι της Ντούμα, οι οποίοι μίλησαν στο Sputnik, δήλωσαν ανίκανοι να επιβεβαιώσουν ότι πράγματι έλαβε χώρα η επίθεση. Επεσήμαναν δε, ότι δεν ήξεραν τίποτα σχετικά μ' αυτό το περιστατικό και ότι δεν γνωρίζουν κάποιον που επηρεάστηκε από τοξικά χημικά.

Πώς εξαρθρώθηκε η «μαφία τoυ Κορυδαλλού» που σχεδίαζε δολοφονίες μέσα από τις φυλακές


Δολοφονία Ζαφειρόπουλου

Πώς εξαρθρώθηκε η «μαφία τoυ Κορυδαλλού» που σχεδίαζε δολοφονίες μέσα από τις φυλακές

© Φωτογραφία : Nikos Christofakis / SOOC
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
1 0  0
Εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση που δρούσε μέσα από τις φυλακές. Μεταξύ άλλων εμπλέκεται και στην δολοφονία του δικηγόρου, Μ. Ζαφειρόπουλου. Δικογραφία σχηματίστηκε σε βάρος 13 ατόμων.
Την εξάρθρωση της «μαφίας του Κορυδαλλού», χαιρέτισε η υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Όλγα Γεροβασίλη, δίνοντας τα εύσημα στην Αστυνομία.
«Η συστηματική, μεθοδική και σε βάθος έρευνα της Αστυνομίας έφερε αποτελέσματα, σπάζοντας ένα κύκλο εγκληματικής δράσης, μέσα και έξω από τις φυλακές. Εξιχνιάστηκαν ανθρωποκτονίες και εκβιασμοί, ενώ σημαντικό είναι ότι ο μεθοδικός χειρισμός της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας απέτρεψε την τέλεση εγκλημάτων, των οποίων ο σχεδιασμός και η εκτέλεση βρισκόταν σε εξέλιξη», τόνισε η κ. Γεροβασίλη σε δήλωσή της στο ΑΠΕ — ΜΠΕ.
Κινούσαν τα νήματα για εγκλήματα μέσα και έξω από τις φυλακές
Η εγκληματική οργάνωση που εξαρθρώθηκε, δρούσε μέσα από τις φυλακές Κορυδαλλού και εμπλέκεται σε πλήθος εγκληματικών ενεργειών, μεταξύ των οποίων η εκτέλεση του δικηγόρου Μιχάλη Ζαφειρόπουλου το 2017, η απόπειρα δολοφονίας του δικηγόρου Γιώργου Αντωνόπουλου στην Πεντέλη και το αιματοκύλισμα στο Μικρολίμανο.
Μεταξύ των εγκλημάτων στα οποία εμπλέκονται είναι δολοφονίες, απόπειρες ανθρωποκτονιών, υποθέσεις ναρκωτικών και εκβιασμοί. Η εξάρθρωση της οργάνωσης, έγινε μετά από συστηματική έρευνα της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας, που ξεκίνησε στις αρχές του χρόνου.
Δικογραφία σε βάρος 13ων ατόμων
Η Αντιτρομοκρατική σχημάτισε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα σε βάρος 13 ατόμων, 8 Αλβανών και 5 Ελλήνων, για πληθώρα εγκληματικών ενεργειών, στις οποίες περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η δολοφονία του δικηγόρου Μιχάλη Ζαφειρόπουλου, η απόπειρα δολοφονίας του δικηγόρου Γιώργου Αντωνόπουλου στην Πεντέλη και το αιματοκύλισμα στο Μικρολίμανο.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κακοκαιρία: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης αρκετές περιοχές - Ανυπολόγιστες ζημιές, χωριά αποκομμένα

  Επιμέλεια -  Γρηγόρης Αναγνώστου  - CNN Greece   Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2025 08:10 1 SHARES Πλημμύρες και καταστροφές από την κακοκαιρία στ...