Τετάρτη 13 Μαρτίου 2019

Πάγωμα» των ενταξιακών διαπραγματεύσεων της Τουρκίας ψήφισε το Ευρωκοινοβούλιο

«Πάγωμα» των ενταξιακών διαπραγματεύσεων της Τουρκίας ψήφισε το Ευρωκοινοβούλιο
Πηγή: Presidential Press Service via AP, Pool
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υιοθέτησε με ευρεία πλειοψηφία την έκθεση της εισηγήτριας Κάτι Πίρι, για την Τουρκία, στην οποία καλείται η Ευρωπαϊκή Ένωση να αναστείλει επίσημα τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Άγκυρα.
Συγκεκριμένα, με 370 υπέρ ψήφους υπέρ, 109 κατά και 143 αποχές, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, εγείρει επίσημα ζήτημα σχετικά με την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, του κράτους δικαίου, της ελευθερίας των μέσων ενημέρωσης και της καταπολέμησης της διαφθοράς, καθώς και του «παντοδύναμου» προεδρικού της συστήματος στην Τουρκία.
Μετά το πέρας της ψηφοφορίας, η εισηγήτρια Ολλανδή Ευρωβουλευτής, μέλος της ομάδας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών, Κάτι Πίρι, έλαβε το λόγο και ευχαρίστησε το σώμα για το ότι έστειλε ένα σαφές μήνυμα στο Συμβούλιο για την αναστολή των ενταξιακών διαπραγματεύσεων, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα τους Τούρκους δημοκράτες.
Η Κάτι Πίρι έχει απευθύνει έκκληση προς την Τουρκία να δεσμευθεί, μεταξύ άλλων, για μια συνολική διευθέτηση του Κυπριακούζητώντας από την Άγκυρα να αποσύρει τα στρατεύματά της από την Κύπρο, να επιστρέψει την περίκλειστη περιοχή της Αμμοχώστου στον ΟΗΕ και να αποφύγει ενέργειες που αλλοιώνουν τη δημογραφική ισορροπία στο νησί, ενώ έχει αναγνωρίσει το δικαίωμα της Κυπριακής Δημοκρατίας να συνάπτει διμερείς συμφωνίες σχετικά με την Αποκλειστική Οικονομική της Ζώνη.

Το βρετανικό κοινοβούλιο λέει «όχι» σε Brexit χωρίς συμφωνία

Κοινοβούλιο στη Βρετανία.

Το βρετανικό κοινοβούλιο λέει «όχι» σε Brexit χωρίς συμφωνία

© AFP 2018 / Tolga Akmen
ΚΟΣΜΟΣ
Λήψη σύντομου url
 0  0  0
Την τροπολογία που ζητά από την κυβέρνηση να αποκλείσει ένα Brexit χωρίς συμφωνία υπερψήφισαν οι Βρετανοί βουλευτές, ανοίγοντας τον δρόμο για μία πιθανή καθυστέρηση του Brexit, το οποίο είναι προγραμματισμένο για τις 29 Μαρτίου.
«Όχι» στην αποχώρηση της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση χωρίς συμφωνία είπε το βρετανικό κοινοβούλιο, στην ψηφοφορία που έλαβε χώρα σήμερα και αφού χθες καταψήφισε τη νέα συμφωνία που έφερε η Βρετανίδα πρωθυπουργός Τερέζα Μέι, η οποία βρέθηκε αντιμέτωπη με νέα ήττα.
Το σημερινό αποτέλεσμα ασκεί νέες πιέσεις στη Μέι, προκειμένου να διασφαλίσει ότι δεν υπάρξει Brexit χωρίς συμφωνίας και καθώς χθες οι Βρυξέλλες διεμήνυαν ότι η ΕΕ εξάντλησε όλα τα μέσα για να βοηθήσει τη Βρετανία να αποφύγει ένα άτακτο Brexit. 
Οι Βρετανοί βουλευτές ψήφισαν υπέρ της τροπολογίας  που καλεί την κυβέρνηση να αποκλείσει ένα Brexit χωρίς συμφωνία, με 312 «ναι» έναντι 308 «όχι».
Περισσότερα σε λίγο…

ΕΚΤΑΚΤΟ – Τελεσίγραφο Σερβίας σε Κόσοβο: «Θα παρέμβουμε στρατιωτικά, τέρμα τα παιχνίδια»

ΕΚΤΑΚΤΟ – Τελεσίγραφο Σερβίας σε Κόσοβο: «Θα παρέμβουμε στρατιωτικά, τέρμα τα παιχνίδια» – Κινητικότητα στα σύνορα



Δημοσίευση: 13 Μαρτίου 2019, 8:47 μμ | Ανανέωση: Μάρτιος 13, 2019 στις 9:05 μμ
Σαφή προειδοποίηση σε ΝΑΤΟ-KFOR–ΕΕ-Κόσοβο έστειλε ο Σέρβος ΥΠΕΞ Ι.Ντάτσιτς για τυχόν κίνδυνο που ενδέχεται να διατρέξουν οι Σέρβοι της περιοχής, ο οποίος θα ενεργοποιήσει αυτόματα τις σερβικές ένοπλες δυνάμεις οι οποίες θα προελάσουν ταχύτατα στο βόρειο τμήμα της πρώην γιουγκοσλαβικής επαρχίας.

«Η Σερβία δεν θα επιτρέψει στους Αλβανούς να επιτεθούν στο βόρειο τμήμα του Κοσσυφοπεδίου. Φυσικά, καμία επίθεση δεν θα επιτραπεί σε ολόκληρο το Κοσσυφοπέδιο, αλλά ο βορράς είναι η δική τους εμμονή».
Υπενθυμίζουμε ότι από χθες έχουμε, σύμφωνα με άρθρο μας, την επιχείρηση με την ονομασία «STEEL PRESTEN», την οποία  έχουν ενεργοποιήσει οι αρχές του Κοσόβου, με σκοπό να «κλειδώσουν» τα βόρεια σύνορα με την Σερβία, για να στείλουν στην συνέχεια τα μέλη της επίλεκτης στρατιωτικής δύναμης ROSU στην Βόρεια Μιτρόβιτσα κατά των Σέρβων και των Ρώσων πρακτόρων, ενώ ο Σέρβος ΥΠΑΜ Α.Βούλιν έχει θέσει από προχθές σε επιφυλακή τις σερβικές δυνάμεις και ειδικά το Β’ Σώμα που έχει περιοχή ευθύνης το Κόσοβο.
«Το βόρειο τμήμα του Κοσσυφοπεδίου έχει μετατραπεί σε εμμονή για τους Αλβανούς, προειδοποιήσαμε την KFOR και το ΝΑΤΟ ότι θα παρέμβουμε εάν διαπιστώσουμε επίθεση στους Σέρβους πολίτες στο βορρά.
Δεν υπήρξε κανένα έγγραφο εναντίον του διαλόγου, όπως η πλατφόρμα για το Κόσοβο, το  οποίο να  ακυρώνει τη συμφωνία των Βρυξελλών», δήλωσε ο Σέρβος υπουργός Εξωτερικών Ίβιτσα Ντάτσιτς για το περιθώριο ελιγμών των Αλβανών στην περιοχή.

«Μέχρι τώρα δεν υπάρχει ούτε μία έκκληση από τη διεθνή κοινότητα στην Πρίστινα να καταργήσει τον φόρο επί των Σερβικών αγαθών, συνεπώς συνεχίζουν να παραμένουν τα πράγματα ως έχουν», είπε ο ίδιος.
Ο Ντάτσιτς πρόσθεσε ότι «οι ΗΠΑ έχουν συμφέρον να ακυρώσουν την όλη διαδικασία  και  να συνεχίσουν το διάλογο επειδή θέλουν ένα αποκτήσουν πολιτικό πλεονέκτημα, αλλά δεν κατάφεραν τίποτα».
«Ορισμένες χώρες της ΕΕ δεν θέλουν την κατάργηση του φόρου και συνεχώς ενθαρρύνουν το Κοσοβάρο πρωθυπουργό  να μην αλλάξει τίποτα με σκοπό να πουλούν τα δικά τους προϊόντα. Θέλουν να συνεχιστεί ο διάλογος αλλά δεν κάνουν τίποτα για αυτόν ουσιαστικά», δήλωσε ο Ντάτσιτς.
Ο Σέρβος πολιτικός υπενθυμίζει ότι ούτε  η Βρετανία καταδίκασε τις κινήσεις  της Πρίστινα και τη στάση της περί μη αλλαγής των συνόρων. Η Γερμανία προσθέτει  δεν έχει  συμφιλιωθεί ούτε και αυτή με την ανταλλαγή εδαφών  ενώ  δεν υποστηρίζει αυτό που έκανε ο Χαραντινάι .
«Η  Βρετανία, κατά την άποψή μας, ενθαρρύνει τον Κοσοβάρο πρωθυπουργό  να μην ακυρώσει την φορολογία στα σερβικά προϊόντα. Δεν πιστεύουν ότι το ζήτημα πρέπει να επιλυθεί. Προτείνουν μια λύση που σημαίνει αναγνώριση του Κοσσυφοπεδίου εντός των υφιστάμενων συνόρων ενώ στον Βοορά προτείνουν ευρεία αυτονομία», συνεχίζει  ο ίδιος.
Οι περιστάσεις δυσκολεύουν λόγω των ευρωεκλογών της ΕΕ και των εκλογών στις ΗΠΑ, οι οποίες μπορεί να φέρουν τους Δημοκρατικούς  στην εξουσία, οι οποίοι έχουν την άποψη ότι δεν υπάρχει λόγος η Σερβία  να αναγνωρίσει το Κοσσυφοπέδιο.
Εκτιμήσεις ειδικών αναλυτών αναφέρουν ότι  από το Βόρειο Κόσοβο θα έχουμε πιθανόν επικίνδυνες  εξελίξεις το επόμενο διάστημα, μιας και οι Αλβανοί δεν ελέγχουν την περιοχή που έχει «γεμίσει» πλέον  με εκατοντάδες Ρώσους «συμβούλους».

Τρίτη 12 Μαρτίου 2019

Πάνω από ένα τρις θα εισπράξει το Υπερταμείο από την υφαρπαγή του συνόλου της περιουσίας του ελληνικού δημοσίου

Οι εισπράξεις του Υπερταμείου από την υφαρπαγή του συνόλου της περιουσίας του ελληνικού δημοσίου, εκτιμάται ότι ξεπερνούν το ένα τρις ευρώ. Αυτό προκύπτει από τις αποφάσεις του Eurogroup με τις οποίες η χώρα μας υποχρεώνεται να καταβάλει ετησίως ποσά της τάξης των 20-37 δις ετησίως μέχρι το έτος 2060.

Με βάση τις σχετικές αποφάσεις και  ειδικότερα αυτής της 15/6/2017[1], η εκτίμηση για είσπραξη ενός  τρις ευρώ από το Υπερταμείο, αποτελεί έναν μάλλον μετριοπαθή υπολογισμό αν ληφθεί υπόψη ότι, η κρατική περιουσία που μεταφέρεται στο σύνολό της στο Υπερταμείο για πώληση ή εκμετάλλευση, είναι πολύ μεγαλύτερη.

Επί πλέον, αν συμπεριληφθούν οι τράπεζες με τις θυγατρικές τους  στην Ελλάδα και το εξωτερικό που έχουν ήδη περάσει σε ξένα χέρια σε τιμές πολύ κατώτερες από την πραγματική τους αξία, τότε, το συνολικό μέγεθος της “ληστείας” φτάνει με ασύλληπτα ύψη, που είναι σχεδόν αδύνατον να προσδιοριστεί επακριβώς.

Η στυγνή υφαρπαγή του συνόλου των περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού δημοσίου, γίνεται έναντι των χρεών, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι πλασματικό και έχει δημιουργηθεί μέσα και από την ευρωζώνη.

Η δημόσια περιουσία ανήκει στους Έλληνες πολίτες και εκτός των άλλων, αποστερεί την χώρα μας από αναγκαία δημόσια έσοδα και την οδηγεί σε ένα φαύλο κύκλο ύφεσης και φτωχοποίησης. Η πραγματικότητα αυτή, σε συνδυασμό με την υπερφορολόγηση και τη συρρίκνωση των εισοδημάτων, αποκλείει κάθε αναπτυξιακή ελπίδα και η περί του αντιθέτου εικονική αισιοδοξία είναι προπαγανδιστική ανοησία, λόγια παρηγοριάς για τον βαρειά άρρωστο.

Η λίστα της κλοπής

Περισσότερα από 100.000 κρατικά ακίνητα, όλες οι ΔΕΚΟ, το ΤΑΙΠΕΔ με τις συμμετοχές του και το ΤΧΣ αποτελούν τα περιουσιακά στοιχεία του Υπερταμείου, τα οποία θα «αξιοποιηθούν» με το νομοσχέδιο, θα πουληθούν δηλαδή ή θα ενοικιαστούν. Όπως έχει ανακοινωθεί, για τρία χρόνια τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις θα διοχετεύονται εξ ολοκλήρου στους δανειστές, ενώ στη συνέχεια το 50% θα πηγαίνει στο ελληνικό Δημόσιο και το υπόλοιπο 50% θα χρησιμοποιείται για τη μείωση του δημόσιου χρέους.

Μετά την ολοκλήρωση των πρώτων μεταφορών στο Υπερταμείο με πολλές ή λιγότερες εκκρεμότητες (Ελληνικό, Αφάντου, ΔΕΣΦΑ, Αστέρας, κ.λπ.), σταδιακά ακολουθούν  και οι επόμενες, απαλλοτριώσεις στη λίστα του ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου).Το  Υπερταμείο, έχοντας την μορφή και τη δομή holding εταιρείας θα αφομοιώσει όλες  τις υφιστάμενες δομές των ΤΧΣ, ΤΑΙΠΕΔ και ΕΤΑΔ.

Στον ίδιο φορέα περιέρχονται οι μετοχές του δημοσίου  σε ΔΕΗΟΤΕΕΛΠΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΔΕΠΑ, ΟΛΘ, «Ελ. Βενιζέλος», ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΓΝΑΤΙΑ, ακίνητα και εκτάσεις του δημοσίου, ανεξαρτήτως του σημερινού καθεστώτος ιδιοκτησίας, όλα τα Ολυμπιακά Ακίνητα μαζί με τις εγκαταστάσεις που τα περιβάλλουν, ενώ στην τελική λίστα των περιουσιακών στοιχείων θα προστίθενται και νέα.

Γενικότερα στον Υπερταμείο περνούν όλες οι  εκτάσεις του δημοσίου και  χιλιάδες ακίνητα ανεξαρτήτως του σημερινού καθεστώτος ιδιοκτησίας, δηλ. σε ποιόν φορέα του δημοσίου ανήκουν μέχρι τώρα. Στη λίστα της «κλοπής» του αιώνα, περιέρχονται τα πακέτα των μετοχών που ελέγχει το ΤΑΙΠΕΔ και το Ελληνικό Δημόσιο στην ΔΕΗ (με προτεινόμενη πώληση του 17 % των μετοχών της επιχείρησης), τον ΟΤΕ (συνολικά ένα 10 % ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο και φορείς του)

Επίσης,τα υπερκεδοφόρα και στρατηγικής σημασίας ΕΛΠΕ – Ελληνικά Πετρέλαια (35 % των οποίων ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ), την ΕΥΔΑΠ (με πώληση του 11 % των μετοχών), την ΕΥΑΘ (με προτεινόμενη λύση την πώληση του 23 % από το 74 % των μετοχών), την ΔΕΠΑ (65 % ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ και το άλλο 35 % στα ΕΛΠΕ), τα ΕΛΤΑ (το ΤΑΙΠΕΔ ελέγχει το 90 % των δικαιωμάτων ψήφου), τον ΟΛΘ το  Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος (πωλείται το 30 % του ΤΑΙΠΕΔ), την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ, την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ κλπ.

Μαζί με αυτά τα μετοχικά πακέτα, μεταβιβάζονται οι ιδιοκτησίες στις μαρίνες με συμβάσεις παραχώρησης 40 ετών, τα μικρά εμπορικά και τουριστικά περιφερειακά λιμάνια και αεροδρόμια κλπ.

Αρχαιολογικοί χώροι και εκκλησιαστική περιουσία στη λίστα της «κλοπής» 

Στο Υπερταμείο μεταβιβάζονται 10.119 δημόσια ακίνητα αρχαιολογικοί χώροι, μουσεία, οικίες ιστορικών προσωπικοτήτων, εμβληματικά ιστορικά κτίρια., σχολεία, δικαστικά μέγαρα,πλατείες, δρόμοι, ποδοσφαιρικά και αθλητικά γήπεδα, πάρκα,παιδικές χαρές, βρεφονηπιακοί σταθμοί, ΚΑΠΗ, γηροκομεία, κτίρια ΑΜΕΑ, πρεσβείες στο εξωτερικό, βιβλιοθήκες,λαϊκές αγορές, νοσοκομεία,κτίρια υπουργείων, δημόσιων φορέων,Νομαρχιών, περιφερειών, αστυνομίας,πυροσβεστικής, στρατιωτικών,ναυτικών και αεροπορικών σχολών, φυλακές, αλυκές, λατομεία, στάδια, γυμναστήρια, κολυμβητήρια,τελωνεία, παλαιά βυρσοδεψεία ( ! ), καπναποθήκες, στρατόπεδα, στρατιωτικά αεροδρόμια,  νοσοκομεία, εκκλησίες,νεκροταφεία (!), αιγιαλίτιδες και παραθαλάσσιες ζώνες, δασικές εκτάσεις, , γεωτεμάχεια, αγροτεμάχια κλπ.

Μεταξύ πολλών άλλων, στη  λίστα της «κλοπής» και της ντροπής, περιλαμβάνονται ενδεικτικά, ο  Λευκός Πύργος, το Καυτατζόγλειο στάδιο, το Γεντι Κουλέ, η Ροτόντα το Νοσοκομείο «Γ. Γεννηματάς» στη Θεσσαλονίκης, η Κνωσός,τα Νεώρια, το Παγκρήτιο στάδιο στο Ηράκλειο της Κρήτης, τα Νεώρια στο παλιό λιμάνι, το στρατόπεδο Μαρκοπούλου, οι Ιταλικοί Στρατώνες, το Φρούριο Φίρμας,το Ναυτικό Μουσείο και Αρχαιολογικό Μουσείο στα Χανιά, η έκταση του Ασύρματου στον Άγιο Δημήτριο Αττικής, το Ζάππειο Μέγαρο, η κατοικία του Καποδίστρια στην Κέρκυρα,το ιστορικό σπίτι Σοφιανόπουλου στην Αλεξανδρούπολη και πολλά πολλά άλλα. Στην ίδια λίστα  προγραμματίζεται να περιέλθει και  η μισή εκκλησιαστική περιουσία, με τη σύσταση κοινής εταιρείας με μερίδιο κατά 50%, της εκκλησίας με το δημόσιο.

Εκπρόσωποι των δανειστών φρόντισαν να «πείσουν» τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο πριν συναντήσει τον Πρωθυπουργό για τον σκοπό αυτό.Όσο και αν ακούγεται εξωφρενικό, δεν αποκλείεται τελικά ακόμα και τα έσοδα από την Ακρόπολη, το νησί της Δήλου, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και από όλους τους κορυφαίους  αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, αρχαία θέατρα κλπ., να εισπράττονται από Υπερταμείο με δεδομένη την επίσημη ανακοίνωση του στις αρχές του 2018 όπου αναφέρεται ξεκάθαρα ότι:

“Κατόπιν της ψήφισης του νόμου 4512/2018, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας ανακοινώνει την επίσημη μεταβίβαση των συμμετοχών του Ελληνικού Δημοσίου στο δυναμικό της“. Είναι προφανές ότι, εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια των ξένων δανειστών, να συμπεριλάβουν οτιδήποτε έχει αφορά δημόσιο περιουσιακό στοιχείο.

 Η δομή του Υπερταμείου

Η δομή του Υπερταμείου  λειτουργεί ως εταιρεία holding από τα τέλη του 2016. Αποφασίζει ανεξάρτητα από την κυβέρνηση με την ισχύ μιας υπερκυβέρνησης, και ελέγχει άμεσα το ΤΑΙΠΕΔ, το ΤΧΣ, την ΕΤΑΔ, καθώς και μια νέα εταιρεία, στην οποία περιλαμβάνονται όσες ΔΕΚΟ δεν έχουν περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ. Διοικείται από πενταμελές διοικητικό συμβούλιο, των οποίων η  αρμοδιότητα είναι η παρακολούθηση του `προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων και η κατανομή των εσόδων από αυτές.

Το Εποπτικό Συμβούλιο τα μέλη του οποίου ορίζονται με τη σύμφωνη γνώμη των πιστωτών, ( δηλ. ουσιαστικά με απόφαση του Βερολίνου), διορίζει τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, το οποίο στη συνέχεια αποφασίζει για τους επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, του ΤΧΣ, της ΕΤΑΔ και των ΔΕΚΟ. Τρία μέλη του διοικητικού συμβουλίου ορίζονται από την ελληνική πλευρά και δύο από τους δανειστές (συμπεριλαμβανομένου του προέδρου).

Όμως, οι αποφάσεις  λαμβάνονται με θετική γνώμη των τεσσάρων από τα πέντε μέλη με αποτέλεσμα ο ρόλος των εκπροσώπων των δανειστών να είναι καθοριστικός.Η Διοίκηση του Υπερταμείου,έχει ασυλία από το νόμο, καθώς από το 2016 προβλέπεται πως τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΣΥΠ δεν υπέχουν αστική ευθύνη έναντι τρίτων για πράξεις ή παραλείψεις κατά την άσκηση των καθηκόντων τους παρά μόνο για δόλο ή βαρεία αμέλεια.

Για καλό και για κακό, υπήρξε μέριμνα για την  ασφαλιστική κάλυψη Ευθύνης Στελεχών Διοίκησης της ΕΕΣΥΠ έναντι του ποσού των 200.000 ευρώ ετησίως. Το όριο ευθύνης θα είναι 50 εκατ. ευρώ και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο  που ενεργοποιείται από 11/11/2018 καλύπτει τα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, τους Διευθυντές, τα στελέχη της Διοίκησης, αλλά και τους εργαζόμενους του Υπερταμείου.

Ραγιαδισμός

Παρόμοια υφαρπαγή του συνόλου της περιουσίας ενός κράτους, δεν έχει προηγούμενο διεθνώς. Πρόκειται για ένα μέγιστο έγκλημα που συντελείται σε βάρος της υπό κατοχή χώρας μας, το μέγεθος του οποίου δεν φαίνεται να έχει γίνει αντιληπτό, αφού οι μέχρι σήμερα αντιδράσεις ήταν και είναι ελαχιστότατες σε σχέση με τη βαρύτητα του όλου θέματος. Ούτε οι Ναζί στην περίοδο της κατοχής, δεν έφτασαν σε παρόμοιες ακρότητες. Αλλά ούτε και οι αποικιοκράτες του 19ου αιώνα δεν κατέκλεψαν σε τέτοια έκταση τις αποικίες τους. Ο αφιονισμός του 4ου Ράϊχ και ο Ραγιαδισμός των πολιτικών εκπροσώπων μας, κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, θα αποτελεί μια τεράστια μελανή κηλίδα στην παγκόσμια ιστορία.


Υποσημείωση

[1] «The Eurogroup welcomes the commitment of Greece to maintain a primary surplus of 3.5% of GDP until 2022 and thereafter a fiscal trajectory that is consistent with its commitments under the European fiscal framework, which would be achieved according to the analysis of the European Commission with a primary surplus of equal to or above but close to 2% of GDP in the period from 2023 to 2060. The Eurogroup concluded that debt sustainability should be attained within the framework of the debt measures envisaged by the Eurogroup in May 2016. In this regard, the Eurogroup recalled the assessment of debt sustainability with reference to the agreed benchmarks for gross financing needs: GFN should remain below 15% of GDP in the medium term and below 20% of GDP thereafter so as to ensure that debt remains on a sustained downward path.» Από την τελευταία ως άνω παράγραφο διατυπώνεται με περίτεχνο τρόπο ότι, «οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες θα παραμείνουν κάτω του (ή μέχρι το )15% του ΑΕΠ σε βραχυπρόθεσμο διάστημα και κάτω του ( ή μέχρι το) 20% από εκεί και πέρα, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι το χρέος παραμένει σε σταθερή καθοδική πορεία». τα ποσοστά αυτά αντιστοιχούν σε ποσά της τάξης των 27-36 δις ετησίως

Πάνω από ένα τρις θα εισπράξει το Υπερταμείο από την υφαρπαγή του συνόλου της περιουσίας του ελληνικού δημοσίου

230
 
0

Το δίλημμα των εκλογών και η επόμενη μέρα

Το δίλημμα των εκλογών και η επόμενη μέρα

Δεν ξέρουμε πότε ακριβώς θα γίνουν οι εκλογές. Μα ξέρουμε πάνω-κάτω τι θα συμβεί μετά από αυτές.

CBIES VIA GETTY IMAGES
Στα τέλη της εβδομάδας, όταν η Βουλή ολοκληρώσει και την δεύτερη ψηφοφορία για την αναθεώρηση του Συντάγματος, θα έχει κλείσει και η τελευταία σημαντική εκκρεμότητα για την τρέχουσα κοινοβουλευτική περίοδο. Η προτελευταία, αν μετρήσουμε και την ρύθμιση για την προστασία της πρώτης κατοικίας, που θα αντικαταστήσει τον «νόμο Κατσέλη». Θεωρητικά, από αυτό το χρονικό σημείο κι ύστερα, ο πρωθυπουργός θα μπορούσε, ανά πάσα στιγμή, να αναγγείλει εκλογές.
Πότε θα το κάνει; Πότε θα στηθούν οι κάλπες; Μαζί με τις ευρωεκλογές; Λίγο νωρίτερα; Λίγο αργότερα, τον Ιούνιο; Ή θα γίνουν οι εκλογές στην ώρα τους, τον Σεπτέμβριο ή και μετά την ώρα τους, τον Οκτώβριο; Όλα τα σενάρια έχουν ακουστεί, έχουν δημοσιευτεί, έχουν συζητηθεί διεξοδικά, μέχρι ναυτίας. Καιρό τώρα, μοιάζει να μην υπάρχει άλλο ερώτημα στην δημόσια συζήτηση, πέρα από το «πότε θα γίνουν οι εκλογές;». Άχαρη συζήτηση. Μα αναπόφευκτη. Ίσως επειδή ο χρόνος των εκλογών είναι η μόνη αβεβαιότητα σ ένα αρκετά προβλέψιμο πολιτικό τοπίο.

Η επόμενη μέρα

Δεν ξέρουμε πότε ακριβώς θα γίνουν οι εκλογές. Μα ξέρουμε πάνω-κάτω τι θα συμβεί μετά από αυτές. Η επόμενη κυβέρνηση, όποια κι αν είναι η σύνθεσή της, θα κινηθεί υποχρεωτικά στο σιδερένιο πλαίσιο μετά-μνημονιακής δημοσιονομικής πειθαρχίας, που έχει ήδη συμφωνηθεί και δεν αμφισβητείται από καμία «συστημική» πολιτική δύναμη (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ). Θα επιδιώξει κατόπιν, σταδιακά, σε συνεννόηση με τους εταίρους, να χαλαρώσει κάπως τον στενό κορσέ των πρωτογενών πλεονασμάτων. Όλα τα κόμματα πια συμφωνούν στον στόχο αυτό. Και, τέλος, θα προσπαθήσει να βρει χώρο για να μειώσει κάπως τα φορολογικά βάρη- στόχος στον οποίο η ΝΔ, φυσικά, δίνει μεγάλη έμφαση, αλλά συμφωνεί σ αυτόν και ο ΣΥΡΙΖΑ, που θεωρούσε τους φόρους «ταξικά» σωστή πολιτική.
Μπορεί, λοιπόν, το πολιτικό κλίμα να είναι τοξικά διχαστικό, μπορεί η προεκλογική ατμόσφαιρα να προβλέπεται δηλητηριώδης, αλλά η αλήθεια είναι ότι ποτέ άλλοτε δεν υπήρχε τόσο ευρεία (έστω και ανομολόγητη) συναίνεση γύρω από την βασική ατζέντα της επόμενης μέρας. Και γι’ αυτό, ποτέ άλλοτε ελληνικές εκλογές (πέραν της ισχυρής πιθανολόγησης των εκλογικών συσχετισμών) δεν είχαν τόσο μικρής κλίμακας αβεβαιότητα. Αν υπάρξουν εκπλήξεις, αυτές θα προέλθουν μάλλον απ’ έξω- αν μια νέα ύφεση χτυπήσει την ευρώ-οικονομία ή αν οι ευρωεκλογές αποδειχθούν μια μεγαλύτερη του αναμενομένου δοκιμασία για την πολιτική Ευρώπη.

Το εκλογικό δίλημμα

Στο βάθος του εθνικού ορίζοντα, βέβαια, τα σημαντικότερα θέματα παραμένουν ανοιχτά: Οι πολυσυζητημένες (αλλά εκκρεμείς πάντα) αλλαγές στο παραγωγικό μοντέλο της χώρας. Η ριζική μεταρρύθμιση (επανίδρυση την είχε πει κάποιος κάποτε) ενός βαριά δυσλειτουργικού κράτους, που έχει στο ποινικό του μητρώο του όχι μόνον μια χρεοκοπία αλλά και δύο υπαιτίως πολύνεκρες συμφορές, μία στην Μάνδρα και μία στο Μάτι. Η ανασυγκρότηση του εκπαιδευτικού συστήματος. Και, προπάντων, η ανάκτηση της χαμένης εμπιστοσύνης, η υπέρβαση του διχασμού, η ανάκτηση των πολιτών που βουλιάζουν στην δυσπιστία, την παραίτηση, την απάθεια.
Αλλά αυτά είναι, προς το παρόν, εκτός συζήτησης. Για την ώρα το μόνο δίλημμα των ημερών, είναι το εκλογικό δίλημμα του Αλέξη Τσίπρα. Όσοι του εισηγούνται εκλογές τον Μάιο, έχουν τρία επιχειρήματα: Πως αν οι εθνικές εκλογές συμπέσουν με τις αυτοδιοικητικές, η συμμετοχή θα είναι μεγαλύτερη (πάντα στις δημοτικές εκλογές περιορίζεται η αποχή) και αυτό αυξάνει την ελπίδα να συρθούν ως την κάλπη απογοητευμένοι, θυμωμένοι, μα όχι εντελώς αποξενωμένοι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ, που αλλιώς θα επέλεγαν αποχή. Πως, όπως έχει πολλές φορές αποδειχθεί, οι πολλαπλές κάλπες εκτονώνουν ευκολότερα τα αισθήματα οργής και απόρριψης μιας απερχόμενης κυβέρνησης κι έτσι την ευνοούν. Και, κυρίως, πως αν στις ευρωεκλογές και στις αυτοδιοικητικές εκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ γράψει ήττα, αυτή μπορεί να εξελιχθεί σε πανωλεθρία μετά από λίγους μήνες στις βουλευτικές εκλογές, όπως συνέβη το 2009 και το 2014-15.
Υπάρχουν και αντίθετα επιχειρήματα. Τα επιχειρήματα των αισιόδοξων, που βλέπουν τον χρόνο ως ιατρό (και βοηθό για να ξεθυμάνει η οργή των θυμωμένων, να ευδοκιμήσουν οι «γέφυρες», να ωριμάσει το δίλημμα «Αλέξης ή Κυριάκος»). Και τα επιχειρήματα των κυνικών (αν είναι να χάσουμε, γιατί να χάσουμε νωρίτερα κι όχι αργότερα;).
Η συζήτηση απλώνεται πέρα από τον στενό, εσωτερικό κύκλο της εξουσίας και μας παρασύρει. Έστω κι αν ξέρουμε ότι αυτό που προσπαθούμε να μαντέψουμε είναι μια απόφαση που θα πάρει ένας άνθρωπος, μόνος του. Ό,τι κι αν του εισηγούνται σύμβουλοι, συνεργάτες και σύντροφοι, ότι κι αν προφητεύουν οι δημοσκοπήσεις, η προκήρυξη των εκλογών είναι μια απόφαση που παίρνει πάντα ένας μόνον άνθρωπος, ο εκάστοτε πρωθυπουργός. Και αυτός είναι βέβαιο ότι δεν έχει πάρει ακόμη την απόφασή του. Αλλά δεν θα αργήσει. Μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο, πάνω-κάτω, ο κύβος θα έχει ριφθεί

Η Ευρωπαϊκή Ένωση υιοθετεί τη νέα μαύρη λίστα φορολογικών παραδείσων

Η Ευρωπαϊκή Ένωση υιοθετεί τη νέα μαύρη λίστα φορολογικών παραδείσων


Οι κυβερνήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης υιοθέτησαν σήμερα μια διευρυμένη μαύρη λίστα φορολογικών παραδείσων, σύμφωνα με ανακοίνωση της Κομισιόν.
Στη λίστα, στην οποία περιλαμβάνονταν πέντε περιοχές φορολογικής δικαιοδοσίας, προστέθηκαν ακόμα 10: Αρούμπα, Μπαρμπέιντος, Μπελίζ, Βερμούδες, Φίτζι, Νησιά Μάρσαλ, Ομάν, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Βανουάτου και Ντομίνικα.
Οι προσθήκες αυτές αποτελούν τη μεγαλύτερη αναθεώρηση της λίστας από τότε που την υιοθέτησε η ΕΕ τον Δεκέμβριο του 2017. Η λίστα αυτή καταρτίστηκε ύστερα από την αποκάλυψη πρακτικών εκτεταμένης φοροαποφυγής που χρησιμοποιούσαν εταιρίες και ιδιώτες για να μειώσουν τη φορολογική τους επιβάρυνση. Οι περιοχές προστίθενται στη λίστα εάν οι φορολογικοί τους κανόνες καθιστούν δυνατή τη φοροαποφυγή σε άλλες χώρες. Αφαιρούνται από αυτήν εάν δεσμευθούν να προχωρήσουν σε μεταρρυθμίσεις. Οι χώρες στη μαύρη λίστα βρίσκονται αντιμέτωπες με αυστηρότερους έλεγχους στις συναλλαγές τους με την ΕΕ, αν και μέχρι στιγμής τα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν έχουν συμφωνήσει σε κυρώσεις

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Ουκρανικό: Όλοι συσκέπτονται και ο Τραμπ δηλώνει ό,τι θέλει

  Ο Αμερικανός πρόεδρος αποχωρεί από τον Λευκό Οίκο | (AP Photo/Jose Luis Magana)  ΒΟΡΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗ   22.11.25 22:28 efsyn.gr Α+ Α- Facebook T...