-
Γιατί έχουν αναθαρρήσει οι αγορές μετοχών και ομολόγων; Υψηλές προσδοκίες για το επόμενο 6μηνοΗ ελληνική μπορεί να κινείται με ρυθμούς που κάθε άλλο παρά δείχνουν ισχυρή ανάπτυξη, ωστόσο αυτό δεν φαίνεται να το συμμερίζονται οι αγορές, οι...
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΡΘΡΟ 19 Καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης και της έκφρασης
Τρίτη 9 Απριλίου 2019
Γιατί έχουν αναθαρρήσει οι αγορές μετοχών και ομολόγων; Υψηλές προσδοκίες για το επόμενο 6μηνο
ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Πρώτη κατοικία: Αυτά προβλέπονται για την επιδότηση των κόκκινων δανείων
Πρώτη κατοικία: Αυτά προβλέπονται για την επιδότηση των κόκκινων δανείων
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 08.04.2019 | 17:45
NEWSIT NEWSROOM
Τι προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την επιδότηση των κόκκινων δανείων. Ποιοι την δικαιούνται και ποιοι... δεν την βλέπουν ούτε με "κιάλι". Πως υποβάλλεται η δήλωση για ένταξη στο "πλαίσιο" για την πρώτη κατοικία.
Οριστικοποιήθηκαν οι λεπτομέρειες συνεισφοράς του Δημοσίου στα «κόκκινα δάνεια», πλαίσιο του προγράμματος επιδότησης αποπληρωμής στεγαστικών και επιχειρηματικών δανείων με υποθήκη σε πρώτη κατοικία καθώς και των ειδικότερων ζητημάτων αναφορικά με την απόδοση της συνεισφοράς αυτής.
Η Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα δημοσιοποιηθεί ορίζει ότι έχει δεσμευτεί το ποσό των 150.000.000 ευρώ σε βάρος των πιστώσεων του λογαριασμού Λ.Α.Ε. 1033-202-2310506899 του προϋπολογισμού εξόδων του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, οικονομικού έτους 2019.
Συνεισφορά Δημοσίου
Το Δημόσιο συνεισφέρει στις μηνιαίες καταβολές που έχουν προσδιοριστεί κατ’ εφαρμογή του άρθρου 75 Ν. 4605/2019 (Α΄ 52) «Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2016/943 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 8ης Ιουνίου 2016 σχετικά με την προστασία της τεχνογνωσίας και των επιχειρηματικών πληροφοριών που δεν έχουν αποκαλυφθεί (εμπορικό απόρρητο) από την παράνομη απόκτηση, χρήση και αποκάλυψή τους (EEL 157 της 15.06.2016). Μέτρα για την επιτάχυνση του έργου του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και άλλες διατάξεις» και έχουν γίνει αποδεκτές από τον οφειλέτη στο πλαίσιο υπαγωγής του στο νόμο αυτό, προκειμένου για την προστασία της κύριας κατοικίας του.
Ορισμοί
Για τους σκοπούς της παρούσας απόφασης ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί:
1. «Οφειλέτης» ορίζεται το φυσικό πρόσωπο το οποίο έχει κριθεί επιλέξιμος και έχει αποδεχθεί πρόταση ρύθμισης για όλες τις για όλες τις οφειλές που είναι επιδεκτικές ρύθμισης κατά τις παραγράφους 3 έως 6 του άρθρου 68 ν. 4605/2019 (Α΄ 52).
2. «Πιστωτές» ορίζονται τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, για τις απαιτήσεις των οποίων ο οφειλέτης έχει αποδεχθεί πρόταση ρύθμισης στο πλαίσιο του ν. 4605/2019 (Α΄ 52).
3. «Ετήσιο διαθέσιμο οικογενειακό εισόδημα» νοείται το άθροισμα των εισοδημάτων του αιτούντος, του συζύγου του και των εξαρτώμενων μελών, μειωμένο κατά τους αναλογούντες φόρους, την ειδική εισφορά αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013 και το τέλος επιτηδεύματος του άρθρου 31 του ν. 3986/2011 (Α΄ 152). Στο «οικογενειακό εισόδημα» συμπεριλαμβάνονται και τα αφορολόγητα, καθώς και τα αυτοτελώς φορολογούμενα ποσά.
4. «Μονοπρόσωπο νοικοκυριό»: κάθε ενήλικο άτομο που διαμένει μόνο του σε κατοικία και δεν εμπίπτει στην κατηγορία ενηλίκων έως 25 ετών που φοιτούν σε πανεπιστημιακές σχολές ή σχολεία ή ινστιτούτα επαγγελματικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης της ημεδαπής ή αλλοδαπής.
5. «Πολυπρόσωπο νοικοκυριό»: όλα τα άτομα που διαμένουν κάτω από την ίδια στέγη. Στο πολυπρόσωπο νοικοκυριό εντάσσονται οι σύζυγοι και τα εξαρτώμενα μέλη.
6. «Εξαρτώμενα Μέλη»: τα πρόσωπα που ορίζονται στο άρθρο 11 του ν.4172/2013 (Α’ 167).
7. «Ανήλικα μέλη»: τα μέλη του πολυπρόσωπου νοικοκυριού έως 18 ετών.
8. «Απροστάτευτα τέκνα»: τα ανήλικα μέλη του νοικοκυριού που είναι ορφανά και από τους δύο γονείς ή που κανείς γονέας δεν μπορεί να ασκήσει τη γονική τους μέριμνα, λόγω ασθενείας, αναπηρίας, κράτησης ή στρατιωτικής θητείας και που η επιμέλειά τους έχει ανατεθεί με δικαστική απόφαση σε μέλος του νοικοκυριού.
9. «Μονογονεϊκή οικογένεια»: ένας μόνος γονέας (άγαμος, σε χηρεία ή διαζευγμένος, ή λόγω κράτησης του έτερου γονέα σε σωφρονιστικό κατάστημα), ο οποίος ασκεί κατ` αποκλειστικότητα ή μετά από σχετική ανάθεση με δικαστική απόφαση ή συμβολαιογραφική πράξη, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, την προσωρινή ή μόνιμη επιμέλεια ενός ή περισσότερων ανήλικων τέκνων. Για τις ανάγκες του προγράμματος, το νοικοκυριό θα πρέπει να απαρτίζεται αποκλειστικά από τα μέλη της μονογονεϊκής οικογένειας, δηλαδή τον γονέα και ένα ή περισσότερα τέκνα, εκ των οποίων τουλάχιστον ένα θα πρέπει να είναι ανήλικο.
10. «Συνεισφορά Δημοσίου» νοείται το ποσό που συνεισφέρει το Δημόσιο που αντιστοιχεί σε τμήμα του ποσού της μηνιαίας δόσης, όπως αυτή ορίζεται στην πρόταση ρύθμισης οφειλών που έχει αποδεχθεί ο οφειλέτης στο πλαίσιο υπαγωγής του στο ν. 4605/2019.
11. «Μηνιαία δόση»: η μηνιαία δόση της πρότασης ρύθμισης οφειλών που είναι επιδεκτικές ρύθμισης κατά τις παραγράφους 3 έως 6 του άρθρου 68 ν. 4605/2019 (Α΄ 52) και έχει αποδεχθεί ο οφειλέτης στο πλαίσιο υπαγωγής του στο νόμο αυτό.
12. «Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας» νοείται η πλατφόρμα του άρθρου 71 ν. 4605/2019 (Α΄ 52) που τηρείται αρμοδίως στην ιστοσελίδα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.), www.keyd.gov.gr σύμφωνα με το άρθρο 71 του νόμου αυτού.
13. «Η.ΔΙ.Κ.Α. ΑΕ» νοείται η ανώνυμη εταιρία Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης
14. «Ηλεκτρονική Πλατφόρμα ΗΔΙΚΑ» νοείται η πλατφόρμα που θα αναπτύξει η ΗΔΙΚΑ για την παρακολούθηση της Συνεισφοράς Δημοσίου.
Ποσό Συνεισφοράς Δημοσίου – Διάρκεια χορήγησης
1. Η συνεισφορά του Δημοσίου που καταβάλλεται σε ειδικό δεσμευμένο και ακατάσχετο λογαριασμό με δικαιούχο τον οφειλέτη, ορίζεται ως ακολούθως:
α. Για μονοπρόσωπο νοικοκυριό με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα:
αα) από 0 ευρώ έως 3.125,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 50% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
αβ) από 3.125,01 ευρώ έως 6.250,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 40% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
αγ) από 6.250,01 ευρώ έως 9.375,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 30% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
αδ) από 9.375,01 ευρώ έως 12.500,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 20% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
β. Για μονογονεϊκή οικογένεια με ένα εξαρτώμενο μέλος και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα:
βα) από 0 ευρώ έως 4.375,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 50% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
ββ) από 4.375,01 ευρώ έως 8.750,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 40% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
βγ) από 8.750,01 ευρώ έως 13.125,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 30% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
βδ) από 13.125,01 ευρώ έως 17.500,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 20% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
γ. Για μονογονεϊκή οικογένεια με δύο εξαρτώμενα μέλη και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα:
γα) από 0 ευρώ έως 5.625,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 50% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
γβ) από 5.625,01 ευρώ έως 11.250,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 40% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
γγ) από 11.250,01 ευρώ έως 16.875,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 30% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
γδ) από 16.875,01 ευρώ έως 22.500,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 20% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
δ. Για μονογονεϊκή οικογένεια με τρία ή περισσότερα εξαρτώμενα μέλη και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα:
δα) από 0 ευρώ έως 6.875,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 50% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
δβ) από 6.875,01 ευρώ έως 13.750,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 40% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
δγ) από 13.750,01 ευρώ έως 20.625,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 30% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
δδ) από 20.625,01 ευρώ έως 27.500,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 20% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
ε. Για πολυπρόσωπο νοικοκυριό χωρίς εξαρτώμενα μέλη και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα:
εα) από 0 ευρώ έως 5.250,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 50% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
εβ) από 5.250,01 ευρώ έως 10.500,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 40% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
εγ) από 10.500,01 ευρώ έως 15.750 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 30% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
εδ) από 15.750,01 ευρώ έως 21.000,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 20% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
στ. Για πολυπρόσωπο νοικοκυριό με ένα εξαρτώμενο μέλος και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα:
στα) από 0 ευρώ έως 6.500,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 50% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
στβ) από 6.500,01 ευρώ έως 13.000,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 40% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
στγ) από 13.000,01 ευρώ έως 19.500,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 30% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
στδ) από 19.500,01 ευρώ έως 26.000,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 20% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
ζ. Για πολυπρόσωπο νοικοκυριό με δύο εξαρτώμενα μέλη και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα:
ζα) από 0 ευρώ έως 7.750,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 50% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
ζβ) από 7.750,01 ευρώ έως 15.550,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 40% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
ζγ) από 15.550,01 ευρώ έως 23.250,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 30% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
ζδ) από 23.250,01 ευρώ έως 31.000,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 20% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
η. Για πολυπρόσωπο νοικοκυριό με τρία ή περισσότερα εξαρτώμενα μέλη και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα:
ηα) από 0 ευρώ έως 9.000,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 50% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
ηβ) από 9.000,01 ευρώ έως 18.000,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 40% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
ηγ) από 18.000,01 ευρώ έως 27.000,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 30% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
ηδ) από 27.000,01 ευρώ έως 36.000,00 ευρώ, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 20% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.
Χορήγηση της Συνεισφοράς Δημοσίου αν ο Οφειλέτης:
α) κρίθηκε επιλέξιμος για υπαγωγή στο 4605/2019 (Α΄ 52).
β) αποδέχθηκε τη συναινετική ρύθμιση που πρότειναν οι πιστωτές για όλες τις οφειλές που είναι επιδεκτικές ρύθμισης κατά τις παραγράφους 2 έως 6 του άρθρου 69 ν. 4605/2019 (Α΄ 52) και το συμφωνηθέν σχέδιο ρύθμισης είναι σύμφωνο με το άρθρο 75 του νόμου αυτού ή επέτυχε τη δικαστική ρύθμιση των οφειλών του σύμφωνα με το άρθρο 77 του ν. 4605/2019 (Α΄ 52)
γ) η συναινετική ρύθμιση που αποδέχθηκε είναι σύμφωνη με το άρθρο 75 παρ. 1 του ν. 4605/2019 (Α΄ 52).
δ) πληροί τα ανωτέρω αναφερόμενα εισοδηματικά κριτήρια.
3. Η διάρκεια της Συνεισφοράς Δημοσίου εκτείνεται σε όλη τη διάρκεια της επιτευχθείσας ρύθμισης, εφόσον ο δικαιούχος εξακολουθεί να πληροί τις προϋποθέσεις σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο αυτό.
Υποβολή Αίτησης για τη διαδικασία καταβολής Συνεισφοράς Δημοσιο
Α) Διαδικασία Συναινετικής Ρύθμισης μέσω της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Προστασίας Κύριας Κατοικίας:
Η αίτηση του άρθρου 72 ν. 4605/2019 (Α΄ 52) επέχει θέση αίτησης και για τη Συνεισφορά Δημοσίου. Με την υποβολή της αίτησης το Δημόσιο αποκτά πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα και τα έγγραφα που ανταλλάσσονται μεταξύ του Οφειλέτη και των Πιστωτών στο πλαίσιο της διαδικασίας. Με την πρόταση ρύθμισης των Πιστωτών την οποία καλείται να αποδεχθεί ο Οφειλέτης, ενημερώνεται μέσω της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Προστασίας Κύριας Κατοικίας για το ποσό της Συνεισφοράς Δημοσίου που δυνητικά του αναλογεί, σύμφωνα με το δηλωθέν ετήσιο οικογενειακό εισόδημα που έχει ανακτηθεί από τη βάση δεδομένων φορολογικής διοίκησης. Με την αποδοχή της πρότασης ρύθμισης από τον οφειλέτη, η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους εγκρίνει εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών το ποσό της Συνεισφοράς Δημοσίου, με βάση τα αναφερόμενα στοιχεία στην αίτηση και προωθεί μέσω της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Προστασίας Κύριας Κατοικίας την εγκεκριμένη αίτηση στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ, η οποία τηρεί μητρώο δικαιούχων Συνεισφοράς Δημοσίου. Κατόπιν, η ΗΔΙΚΑ προβαίνει σε προώθηση της αίτησης στο όργανο πληρωμής της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου με ταυτόχρονη ενημέρωση των συστημάτων αυτού προκειμένου να ξεκινήσουν οι καταβολές σύμφωνα με την παράγραφο αυτή.
Β) Διαδικασία Δικαστικής Ρύθμισης:
Εάν λάβει χώρα ρύθμιση των οφειλών του οφειλέτη μέσω δικαστικής απόφασης, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 77 του ν. 4605/2019 (Α΄ 52), ο οφειλέτης, πρέπει να μεταφορτώσει τη δικαστική απόφαση, ανά πιστωτή και ανά ρυθμιζόμενη οφειλή στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας, σύμφωνα με την παράγραφο 10 του άρθρου 77 ν. 4605/2019 (Α΄ 52) και να εισάγει σε αυτήν τα στοιχεία της μηνιαίας δόσης που όρισε η δικαστική απόφαση. Η αίτηση του οφειλέτη, στη βάση της οποίας εξεδόθη η δικαστική απόφαση, επέχει θέση αίτησης και για τη Συνεισφορά Δημοσίου. Κατόπιν της εισαγωγής των στοιχείων μηνιαίας δόσης που όρισε η απόφαση του δικαστηρίου, καθώς και των λοιπών διαθέσιμων στοιχείων εισοδήματος, η Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας υπολογίζει το ποσό Συνεισφοράς Δημοσίου. Στη συνέχεια, η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους εγκρίνει εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών το ποσό της Συνεισφοράς Δημοσίου, με βάση τα αναφερόμενα στοιχεία στην αίτηση, και προωθεί μέσω της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Προστασίας Κύριας Κατοικίας την εγκεκριμένη αίτηση στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ, η οποία τηρεί μητρώο δικαιούχων Συνεισφοράς Δημοσίου. Κατόπιν, η ΗΔΙΚΑ προβαίνει σε προώθηση της αίτησης στο όργανο πληρωμής της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου με ταυτόχρονη ενημέρωση των συστημάτων αυτού προκειμένου να ξεκινήσουν οι καταβολές σύμφωνα με την παράγραφο αυτή. Σε περίπτωση που μεταξύ της αίτησης του οφειλέτη και της μεταφόρτωσης της δικαστικής απόφασης ρύθμισης έχει μεσολαβήσει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του ενός έτους, ο οφειλέτης θα πρέπει να ζητήσει από την Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας την εκ νέου ανάκτηση των δεδομένων αναφορικά με το διαθέσιμο οικογενειακό εισόδημα από τη φορολογική διοίκηση.
Με την αποδοχή της πρότασης ρύθμισης ή τη μεταφόρτωση της δικαστικής απόφασης και την έγκριση της Συνεισφοράς Δημοσίου, δηλώνονται σε αυτή ένας ή περισσότεροι ειδικοί δεσμευμένοι και ακατάσχετοι λογαριασμοί εξυπηρέτησης ανά ρυθμιζόμενη οφειλή (με τη μορφή ΙΒΑΝ) που τηρούνται στους πιστωτές των οποίων οι απαιτήσεις ρυθμίστηκαν με την πρόταση ή τη δικαστική απόφαση ρύθμισης προκειμένου για την καταβολή της Συνεισφοράς Δημοσίου, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου.
Επεξεργασία της αίτησης και καταβολή της Συνεισφοράς Δημοσίου
Η εγκριτική απόφαση της Συνεισφοράς Δημοσίου προωθείται ηλεκτρονικά στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ, η οποία τηρεί μητρώο δικαιούχων Συνεισφοράς Δημοσίου. Κατόπιν, η ΗΔΙΚΑ προβαίνει σε προώθηση της αίτησης στην αρμόδια Οικονομική Διεύθυνση του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) με ταυτόχρονη ενημέρωση των συστημάτων αυτού, η οποία και προβαίνει αρμοδίως στην πληρωμή των ποσών στους ορισθέντες λογαριασμούς με διακριτό κωδικό πίστωσης. Η Συνεισφορά Δημοσίου καταβάλλεται στους δεσμευμένους και ακατάσχετους λογαριασμούς εξυπηρέτησης των ρυθμιζόμενων οφειλών που περιλαμβάνονται στην πρόταση ρύθμισης, και η οποία δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται.
Η καταβολή της Συνεισφοράς Δημοσίου γίνεται σε μηνιαία βάση, ήτοι θα πιστώνεται στον ειδικό λογαριασμό του οφειλέτη από την 1η έως την 15η ημερολογιακή ημέρα εκάστου μηνός, αρχής γεννωμένης τον επόμενο μήνα της έγκρισης από την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους. Καθυστέρηση του Δημοσίου να καταβάλλει την εγκριθείσα συνεισφορά μπορεί να οδηγήσει σε έκπτωση του αιτούντα κατά το άρθρο 80 του ν. 4605/2019 (Α΄ 52), μόνο εφόσον το συνολικό ύψος του ποσού σε καθυστέρηση υπερβαίνει αθροιστικά την αξία εννέα μηνιαίων δόσεων συνεισφοράς και ο πιστωτής έχει ενημερώσει τον Οφειλέτη ως προς την υπερημερία του Δημοσίου το αργότερο έως τον έκτο μήνα υπερημερίας. Σε κάθε περίπτωση, και προκειμένου για την παρακολούθηση των καταβολών, οι πιστωτές οφείλουν να αποστέλλουν σε μηνιαία βάση στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας κατάσταση δικαιούχων και καταβληθέντων ποσών, ώστε να διαπιστώνονται οι καταβολές για τον προηγούμενο ημερολογιακό μήνα.
Αναπροσαρμογή- Διακοπή Συνεισφοράς Δημοσίου
1. Οι προϋποθέσεις και το ποσό της συνεισφοράς του Δημοσίου επανεξετάζονται αυτεπαγγέλτως στο τέλος κάθε οικονομικού έτους. Για το λόγο αυτό, η Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας δύναται να ανακτά από τη βάση δεδομένων φορολογικής διοίκησης τα ετησίως δηλωθέντα στοιχεία οικογενειακής κατάστασης και εισοδημάτων του οφειλέτη, καθ’ όλη τη διάρκεια καταβολής της Συνεισφοράς Δημοσίου.
2. Σε περίπτωση μεταβολής των προϋποθέσεων για την καταβολή της Συνεισφοράς Δημοσίου, ο οφειλέτης έχει την υποχρέωση να το δηλώσει στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας. Στην περίπτωση αυτή, με τη διαδικασία τροποποίησης της εγκριτικής απόφασης, και προώθησης αυτής σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 4, το ποσό Συνεισφοράς Δημοσίου αναπροσαρμόζεται αναλόγως για το μέλλον.
3. Η συνεισφορά του Δημοσίου διακόπτεται, στις ακόλουθες περιπτώσεις:
Α) Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι η αίτηση έχει εγκριθεί εκ παραδρομής ή τεχνικής αστοχίας, χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις της παρούσας απόφασης,
Β) Σε περίπτωση θανάτου του δικαιούχου, εφόσον αποτελεί μονοπρόσωπο νοικοκυριό,
Γ) Σε περίπτωση κατά την οποία κατόπιν τριών διαδοχικών εντολών πίστωσης δεν έχει καταστεί δυνατόν να πιστωθεί η Συνεισφορά Δημοσίου σε τουλάχιστον ένα τραπεζικό λογαριασμό, με υπαιτιότητα του οφειλέτη.
Δ) Σε περίπτωση που κατόπιν του ετήσιου επανελέγχου διαπιστωθεί ότι ο οφειλέτης δεν πληροί τις προϋποθέσεις χορήγησης Συνεισφοράς Δημοσίου, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 3 της παρούσας απόφασης.
Ε) Σε περίπτωση που ο οφειλέτης καθυστερήσει την καταβολή του ποσού που βαρύνει τον ίδιο, με αποτέλεσμα να θεμελιώνονται τα κατά το άρθρο 80 ν. 4605/2019 (Α΄ 52) δικαιώματα του πιστωτή, ακόμα κι αν αυτά δεν ασκηθούν. Αν ο δικαιούχος δεν καταβάλει εγκαίρως το ποσό που βαρύνει τον ίδιο, ο θιγόμενος πιστωτής υποχρεούται να ενημερώσει την Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας, το αργότερο μέσα σε ένα μήνα από τη θεμελίωση των δικαιωμάτων του άρθρου 80. Αν ο πιστωτής παραλείψει την ενημέρωση του προηγούμενου εδαφίου και ασκηθούν από τον πιστωτή τα δικαιώματα του άρθρου 80 ν. 4605/2019 (Α΄ 52), τότε ο πιστωτής υποχρεούται να επιστρέψει στο Δημόσιο με το νόμιμο τόκο της παρ. 1 του άρθρου 53 του ν. 4174/2013 (Α΄ 170) τα ποσά που αυτό κατέβαλε από το χρόνο κατά τον οποίο ο πιστωτής όφειλε να είχε ενημερώσει το Δημόσιο.
ΣΤ) Σε περίπτωση μη τήρησης των υποχρεώσεων του Οφειλέτη, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 7 της παρούσας απόφασης.
4. Η Συνεισφορά Δημοσίου δύναται να αναπροσαρμοστεί σε περίπτωση κατά την οποία επήλθε μεταβολή των εισοδημάτων του οφειλέτη κατά τρόπο ώστε να δικαιούται διαφορετική Συνεισφορά Δημοσίου, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 3. Σε περίπτωση που δικαιούται μεγαλύτερης Συνεισφοράς Δημοσίου, μέχρι την αποδοχή της αίτησης για αναπροσαρμογή της Συνεισφοράς Δημοσίου και την έκδοση νέας εγκριτικής απόφασης, ο οφειλέτης οφείλει να συνεχίζει να καταβάλλει το ποσό που τον βαρύνει σύμφωνα με την προηγούμενη απόφαση περί συνεισφοράς. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι ελάμβανε μεγαλύτερο ποσό Συνεισφοράς Δημοσίου, υπολογίζεται το επιπλέον ποσό και συμψηφίζεται με μελλοντικές καταβολές Συνεισφοράς Δημοσίου, εκτός εάν δεν υφίστανται μελλοντικές καταβολές, οπότε και επιστρέφεται ατόκως, ως αχρεωστήτως καταβληθέν.
5. Στις περιπτώσεις διακοπής ή αναπροσαρμογής της Συνεισφοράς Δημοσίου, οι έννομες συνέπειες εκκινούν με την κοινοποίηση της απόφασης ανάκλησης της εγκριτικής απόφασης, ή με την τροποποίηση αυτής, στην περίπτωση της αναπροσαρμογής προς την Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ. Η ανωτέρω απόφαση γνωστοποιείται εντός δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών στον Οφειλέτη και τους Πιστωτές μέσω ηλεκτρονικού αρχείου το οποίο αποστέλλεται μέσω της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Προστασίας Κύριας Κατοικίας στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις επικοινωνίας που έχουν δηλωθεί κατά την αίτηση υπαγωγής στο ν. 4605/2019 (Α΄ 52).
Αχρεωστήτως καταβληθέντα – Αναδρομικότητα πληρωμών
1. Υπό την επιφύλαξη αυστηρότερων ποινών, που προβλέπονται στην κείμενη ποινική νομοθεσία, σε περίπτωση δήλωσης από τον αιτούντα ψευδών στοιχείων ή απόκρυψης αληθινών στην αίτηση υπαγωγής στο ν. 4605/2019 (Α΄ 52), με σκοπό την υπαγωγή του σε αυτόν ενώ δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 1 αυτού, καθώς και τον προσπορισμό περιουσιακού οφέλους από τη Συνεισφορά Δημοσίου, εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 22 του ν. 1599/1986 (75 Α`). Σε κάθε περίπτωση, μετά από αυτεπάγγελτη ή κατόπιν αναφοράς έρευνα, τα σχετικά στοιχεία παραπέμπονται στον αρμόδιο εισαγγελέα για την εξέταση των ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών των υπευθύνων.
2. Τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά καταλογίζονται και επιστρέφονται εντόκως, με επιτόκιο 5%. Για την ανάκτηση αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών εφαρμόζονται όσα προβλέπονται στις παραγράφους 1, 2, 3, 4, 5 και 6 του άρθρου 45 του ν του ν. 4520/2018 (30 Α`). Σε περίπτωση μη επιστροφής τους αναζητούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.).
3. Εάν ο οφειλέτης δεν έλαβε το ποσό της Συνεισφοράς Δημοσίου που του αναλογεί εξαιτίας αμέλειας του οργάνου πληρωμής της παραγράφου 2 του άρθρου 4 της παρούσας απόφασης, το ποσό καταβάλλεται αναδρομικά, μετά από σχετική αίτηση θεραπείας του οφειλέτη προς το όργανο αυτό.
4. Εάν ο δικαιούχος δεν έλαβε το ποσό της Συνεισφοράς Δημοσίου λόγω του ότι δεν έχει καταστεί δυνατόν να πιστωθεί αυτή σε τουλάχιστον ένα τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου, με υπαιτιότητα του δικαιούχου και εφόσον η εγκριτική απόφαση δεν έχει ανακληθεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5 της παρούσης, το ποσό καταβάλλεται αναδρομικά, μετά την σχετική τροποποίηση του τραπεζικού λογαριασμού και της εγκριτικής απόφασης.
Υποχρεώσεις οφειλέτη
Για όσο χρόνο διαρκεί η Συνεισφορά Δημοσίου, ο οφειλέτης, ο σύζυγος και τα εξαρτώμενα μέλη του έχουν τις ακόλουθες υποχρεώσεις:
α) Να υποβάλλει Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος κάθε έτος.
β) Να προβαίνει σε δήλωση στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας, εφόσον επέλθει μεταβολή των στοιχείων που επηρεάζουν την καταβολή Συνεισφοράς Δημοσίου.
γ) Να συναινεί στη χρησιμοποίηση των δηλωθέντων στοιχείων ανώνυμα, αποκλειστικά και μόνο, για το σκοπό της αξιολόγησης του προγράμματος.
δ) Να συναινεί στη διενέργεια κοινωνικής έρευνας και σε κατ` οίκον επισκέψεις από αρμόδιους υπαλλήλους, αν απαιτηθεί, για επιτόπια επαλήθευση της σύνθεσης του νοικοκυριού.
Ενδικοφανείς προσφυγές
Κατά της εγκριτικής ή απορριπτικής απόφασης της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, καθώς και των αποφάσεων ανάκλησης ή μεταρρύθμισης αυτής επιτρέπεται η άσκηση αιτήσεως θεραπείας σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 24 του ν. 2690/1999 (Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας), προσκομίζοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία βάσει των οποίων ζητείται η ανάκληση ή η μεταρρύθμιση της απόφασης.
Αρμόδια όργανα και υπηρεσίες
Αρμόδιες υπηρεσίες για την υλοποίηση της Συνεισφοράς Δημοσίου είναι οι εξής:
1. Η Οικονομική Διεύθυνση του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ), ως όργανο πληρωμών του άρθρου 4 παρ. 2, ο οποίος επιχορηγείται για το σκοπό αυτό κάθε τρίμηνο από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
2. Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών (Γ.Γ.Π.Σ.), στις υποδομές της οποίας φιλοξενείται και λειτουργεί η Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας
3. Η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού χρέους, μέσω της ιστοσελίδας της οποίας παρέχεται πρόσβαση στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας και η οποία εγκρίνει, ανακαλεί ή μεταρρυθμίζει την απόφαση για τη χορήγηση Συνεισφοράς Δημοσίου, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 4 της παρούσας απόφασης.
4. Η ανώνυμη εταιρία Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης, η οποία τηρεί την Ηλεκτρονική Πλατφόρμα για την παρακολούθηση της Συνεισφοράς Δημοσίου.
Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς λαμβάνουν τα απαιτούμενα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για τη διασφάλιση της προστασίας των δεδομένων των υποκειμένων, σε όλες τις επεξεργασίες που είναι απαραίτητες για τη διαδικασία ελέγχου των κριτηρίων χορήγησης της Συνεισφοράς Δημοσίου και της πληρωμής αυτής.
Προς εξοπλιστική αναβάθμιση η Ελλάδα: Οι Γάλλοι πιέζουν για αγορά υπερσύγχρονων BELHARRA – Κίνητρο η επιθετική Άγκυρα

Εξελίξεις φέρεται να έχουμε στα εξοπλιστικά προγράμματα της χώρας μας, ενόψει της κλιμακούμενης τουρκικής προκλητικότητας και της εξοπλιστικής φρενίτιδας της Άγκυρας. Με το κόστος να είναι πάντα εμπόδιο, αναζητούνται συνεχώς λύσεις για εκσυχρονισμό του στρατιωτικού εξοπλισμού και αύξηση ισχύος και αποτροπής στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων.
Με τα αμερικανικά μαχητικά F-35 να έχουν μπει στο «παιχνίδι», και ενώ αναμένονται στο προσεχές μέλλον τα επιθετικά ελικόπτερα Kiowa, το Παρίσι ασκεί ασφυκτική πίεση στην Αθήνα για αγορά των φρεγατών BELH@RRA, εκμεταλλευόμενο τις ανάγκες του ελληνικού στρατού και την επιθετική Τουρκία.
Το θέμα είναι να βρεθεί λύση στο χρηματοδοτικό και οι διαδικασίες να επισπευθούν, καθώς η ανάγκη για ενίσχυση των ΕΔ είναι πλέον επιτακτική. Ο γεωπολιτικός χάρτης βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο, γεγονός που προκαλεί σε επικίνδυνη αποσταθεροποίηση και ανά πάσα στιγμή μπορεί να πυροδοτήσει ακραίες καταστάσεις.
Η εξοπλιστική ενίσχυση και ο εκσυγχρονισμός των ήδη υπάρχοντων συστημάτων θα βοηθήσει στην ορθότερη διαχείριση οποιασδήποτε απειλητικής κατάστασης, ενώ θα αυξήσει κατακόρυφα τη δύναμη αποτροπής.
Πολλαπλά μέσα πίεσης χρησιμοποιούν το τελευταίο διάστημα οι Γάλλοι προκειμένου να πείσουν την Ελλάδα να προχωρήσει μια συμφωνία για τις φρεγάτες BELH@RRA. Επιδίωξή τους είναι δηλαδή να δεσμεύσουν εκ των προτέρων την Αθήνα – αλλά και το Πολεμικό Ναυτικό που έχει ως προτεραιότητά του την ένταξη νέων πλοίων επιφανείας στον ελληνικό στόλο – πως θα επιλέξει να προμηθευτεί τις υπερσύγχρονες γαλλικές φρεγάτες BELH@RRA, ακόμη και εν ευθέτω χρόνο, καθώς τώρα το μεγάλο αγκάθι είναι το χρηματοδοτικό.
Το Παρίσι εδώ και μήνες αντιλαμβάνεται πως λόγω και της παρατεταμένης άνοιξης που διανύουν οι ελληνοαμερικανικές σχέσεις, η Ελλάδα μπορεί να πέσει στην αγκαλιά του «θείου Σαμ» και να αποφασίσει να προμηθευτεί φρεγάτες «made in USA».
Πράγματι, οι Αμερικανοί ενδιαφέρονται να μας προσφέρουν καινούργιες φρεγάτες, αλλά μέχρι εκεί. Οι συζητήσεις μαζί τους δεν είναι τόσο προχωρημένες όσο με τους Γάλλους. Η Αθήνα πολιορκείται ταυτόχρονα από μεγάλα brand names στον τομέα των εξοπλισμών όχι μόνο από τη Γαλλία και την Αμερική αλλά και από άλλες χώρες. Φαίνεται δε ότι οι επίδοξοι «μνηστήρες» βλέποντας ότι η Τουρκία επιμένει να συντηρεί την ένταση στο Αιγαίο, έχουν σπεύσει να εκμεταλλευτούν το τάιμινγκ και τις αυξημένες ανάγκες της χώρας μας για θωράκιση της άμυνάς της, απλώνοντας πάνω στο τραπέζι φακέλους προμηθειών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ!
Πάντως το φλερτ των Γάλλων στην Αθήνα και το ελληνικό υπουργείο Αμυνας έχει ενταθεί, κυρίως δε στο παρασκήνιο. Η πίεση προς την Αθήνα είναι σε κάποιες περιπτώσεις τόσο ασφυκτική που εκδηλώνεται με άκομψο τρόπο και σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της εφημαρίδας «Τα Νέα» έχει προκαλέσει ενόχληση. Η γαλλική πλευρά δηλαδή επιχειρεί να εξασφαλίσει προκαταβολικά ένα «oui» της Αθήνας για τις γαλλικές φρεγάτες, το οποίο όμως θα έχει πιο επίσημη μορφή και συνακόλουθα θα «κλειδώνει» μία μελλοντική συμφωνία.
Οι Γάλλοι ποντάρουν στην παραδοσιακή συνεργασία με την Ελλάδα στο πνεύμα του «Ελλάς – Γαλλία – Συμμαχία». Στη συντονισμένη γαλλική κίνηση με στόχο το ελληνικό ΠΝ να μην ψάξει σε άλλες αγορές για φρεγάτες, συμμετέχουν η γαλλική πρεσβεία στην Αθήνα, το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό, η γαλλική Διεύθυνση Εξοπλισμών (DGA) αλλά και η εταιρεία που κατασκευάζει τις BELH@RRA (η Naval group).
Δεν είναι τυχαίο πως μέσα σε περίπου ένα μήνα μία δεύτερη γαλλική φρεγάτα, η τύπου Fremm «Languedoc», πρόκειται να καταπλεύσει τις επόμενες μέρες στον Πειραιά μετά την ανθυποβρυχιακή «Latouche-Treville». Και αυτός ο κατάπλους δε, θα συνοδευτεί από ειδική εκδήλωση που διοργανώνουν οι Γάλλοι. Στην παρουσίαση της «Latouche-Treville» στις αρχές Μαρτίου οι Γάλλοι είχαν δώσει μία πρώτη γεύση των προθέσεών τους δηλώνοντας πως υπάρχει κοινή επιθυμία για συνεργασία Ελλάδας – Γαλλίας στα εξοπλιστικά, ενώ αποκάλυψαν ότι ζήτησαν να συμμετάσχουν ως παρατηρητές στην κοινή διακλαδική άσκηση Ελλάδας – Αιγύπτου «Μέδουσα» που θα διεξαχθεί προσεχώς στην Αίγυπτο.
Πηγές του ελληνικού Υπουργείου Αμυνας και του Πολεμικού Ναυτικού διαμηνύουν πάντως πως δεν υπάρχει προοπτική να αποκτήσουμε καινούργιες φρεγάτες αν δεν υπάρξει μία διακρατική συμφωνία (τύπου Foreign Millitary Sales) με κάποια από τις χώρες που μας τις προσφέρουν. Δηλαδή μία συμφωνία που θα δίνει τη δυνατότητα να τις αποπληρώσουμε με δόσεις και σε βάθος χρόνου. Κι αυτό διότι προς το παρόν λεφτά δεν… υπάρχουν.
Γερμανικό μπλόκο
Οι τέσσερις BELH@RRA κοστίζουν περίπου 1,3 δισ. ευρώ, χρήματα που δεν έχει η ελληνική πλευρά. Η αρχική πρόταση που είχε καταθέσει ο Μακρόν στον Τσίπρα πριν από ενάμιση χρόνο προέβλεπε μέρος της χρηματοδότησης της αγοράς των φρεγατών να υλοποιηθεί από τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων που θα έπρεπε να επιστρέψει η Γαλλία στην Ελλάδα.
Ο σχεδιασμός αυτός όμως δεν προχώρησε καθώς φαίνεται ότι μπλοκαρίστηκε από τη Γερμανία. Κάπως έτσι οι συζητήσεις των δύο πλευρών σε ό,τι αφορά το οικονομικό είναι και πάλι στο σημείο μηδέν. Οι ίδιες πηγές σημειώνουν επίσης πως οι συζητήσεις κυρίως με τη Γαλλία είναι τόσο προχωρημένες που αν υπήρχε μία συμφωνία σε πολιτικό επίπεδο θα ήταν εφικτό να είχαμε λύση πολύ σύντομα.
Πάντως, η ένταξη νέων φρεγατών στο ΠΝ κρίνεται απαραίτητη ιδιαίτερα σε μία περίοδο που η Τουρκία επιμένει στις προκλήσεις και εξοπλίζεται διαρκώς. Θα πρέπει να γίνει «χθες» όπως είχε επισημάνει ο Ευάγγελος Αποστολάκης λίγο πρι από την υπουργοποίησή του. Ο στόχος είναι οι φρεγάτες να έχουν δυνατότητες αεράμυνας περιοχής: δηλαδή αυξημένες ικανότητες αναχαίτισης πυραύλων, αεροσκαφών και εναέριων απειλών χάρη στους υπερσύγχρονους αντιαεροπορικούς πυραύλους που θα φέρουν και τα εξελιγμένα ραντάρ.
Ανώτατες πηγές του «Πενταγώνου» θεωρούν επίσης ότι κομβικής σημασίας για να προχωρήσει η αγορά φρεγατών είναι να λειτουργήσουν επιτέλους κανονικά τα ελληνικά ναυπηγεία (Σκαραμαγκά και Ελευσίνας) – τα οποία σήμερα βρίσκονται σε μαρασμό – και μάλιστα υπό ιδιωτική ομπρέλα. Τόσο οι Γάλλοι όσοι και οι Αμερικανοί έχουν διαμηνύσει πως θα ήθελαν κάποιες από τις φρεγάτες να ναυπηγηθούν εδώ.Pentapostagma Enimerosis
Πρόωρη εξόφληση προς ΔΝΤ προαναγγέλλει ο Τσακαλώτος

Την αισιοδοξία του ότι τη Δευτέρα θα εκταμιευτεί το ένα δισ. ευρώ από τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων, μετά τη θετική εισήγηση των θεσμών, εξέφρασε ο Ευκλ. Τσακαλώτος
EUROKINISSIΠρόωρη εξόφληση προς ΔΝΤ προαναγγέλλει ο Τσακαλώτος
efsyn.gr
Την πρόωρη αποπληρωμή «ακριβών» δανείων του ΔΝΤ προανήγγειλε ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος, ο οποίος θα συμμετέχει στην εαρινή σύνοδο του ΔΝΤ, που θα διεξαχθεί από τις 12 έως τις 14 Απριλίου.
Μιλώντας στο «Ράδιο Θεσσαλονίκη (94.5)», ο υπουργός Οικονομικών απάντησε «βεβαίως» στο ερώτημα αν η χώρα σκέφτεται να προχωρήσει σε τέτοια κίνηση.
Πρόσθεσε ότι ένα τμήμα των δανείων, περίπου 3,5- 4 δισ. ευρώ, έχει επιτόκιο στο επίπεδο του 5%, όταν η χώρα δανείζεται με πολύ χαμηλότερο επιτόκιο. Οι δαπάνες που θα εξοικονομηθούν, θα μπορούν κατά τον υπουργό να οδεύσουν σε μειώσεις φόρων και άσκηση κοινωνικής πολιτικής.
Εξάλλου, στο άτυπο Eurogroup της περασμένης Παρασκευής στο Βουκουρέστι δόθηκε το «πράσινο» φως για την εκταμίευση της δόσης περίπου 1 δισ. ευρώ απ' τα κέρδη των ομολόγων και ο επικεφαλής του ESM, Κλάους Ρέγκλινγκ, συνηγόρησε σε μια πρόωρη αποπληρωμή «ακριβών» δανείων του ΔΝΤ.
Ο κ. Τσακαλώτος μίλησε και για την ρύθμιση των 120 δόσεων προς την εφορία, λέγοντας ότι «δεν θα αργήσει», σημειώνοντας ότι η ρύθμιση αυτή «δεν είναι στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς. Είναι δικό μας θέμα. Απλώς οι θεσμοί θα κοιτάζουν με ένα μάτι να μην καταστρέψουμε την κουλτούρα πληρωμής».
«Για τις 120 δόσεις ποτέ δεν είπα ότι θα είναι χαμηλά ο πήχης, αλλά ότι πρέπει να κάνουμε ένα έξυπνο σύστημα, όπου μπαίνουν όσοι έχουν πραγματική ανάγκη (...) γιατί παλαιότερα έμπαιναν σε τέτοια συστήματα κι άνθρωποι που είχαν χρήματα. Πρέπει να προστατέψουμε αυτούς που έχουν πραγματική ανάγκη και τους καλοπληρωτές» είπε και διευκρίνισε ότι οι 120 δόσεις δεν είναι εντός της σφαίρας της διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς, «απλώς οι θεσμοί κοιτάζουν με το ένα μάτι μην καταστρέψουμε την κουλτούρα πληρωμής, στην οποία θεωρούν, όχι τελείως αδίκως, ότι στην Ελλάδα υπήρχε μια χαλαρότητα τα τελευταία 30-40 χρόνια».
Σε ό,τι αφορά το θέμα της μείωσης του αφορολόγητου, ο κ. Τσακαλώτος είπε ότι η θέση του παραμένει ίδια, «κάθε πράγμα στον καιρό του».
«Η δική μου θέση είναι η ίδια που ήταν πέρυσι τέτοια εποχή, αν με ρωτούσατε αν θα μειωθούν οι συντάξεις. Τότε έλεγα κάθε πράγμα στην ώρα του και τελικά δεν μειώθηκαν οι συντάξεις. Δεν είναι της ώρας. Η κυβέρνηση σε όλα αυτά διαπραγματεύεται, νομίζω με καλό τάιμινγκ, ιδιαίτερα τα τελευταία δύο χρόνια, και προφανώς ακούει την κοινωνία όταν λέει ότι θα ήταν πολύ προβληματική μια μείωση του αφορολόγητου».
Ο υπουργός Οικονομικών εκτίμησε παράλληλα, ότι όταν ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα του νέου σχήματος για την προστασία της α' κατοικίας «θα δουλέψει πάρα πολύ γρήγορα».
Τέλος, επανέλαβε ότι το κυβερνητικό πρόγραμμα περιλαμβάνει ένα κονδύλι 3,5 δισ. ευρώ για τα επόμενα τρία χρόνια, που θα αξιοποιηθεί με μια ισορροπία, τόσο για την περαιτέρω μείωση φόρων και εισφορών, όσο και για την ενίσχυση του κοινωνικού κράτους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)
ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR
Θεσσαλονίκη: Τέσσερις συλλήψεις σε εγκληματική οργάνωση στη Βόρεια Ελλάδα για διαρρήξεις και κλοπές
Επιμέλεια - Γρηγόρης Αναγνώστου - CNN Greece Σάββατο, 22 Νοεμβρίου 2025 09:16 Όχημα της Ελληνικής Αστυνομίας ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUR...
-
80.000 άτομα στα ψυχιατρεία της Αττικής, μόλις μέσα σε ένα χρόνο! Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι η κρίση θα διαλύσει τα πάντα στ...
-
Βίντεο έχει καταγράψει τη στιγμή που Ρώσοι εντοπίζουν δύο Ουκρανούς στρατιώτες που φορούσαν πολιτικά ρούχα προκειμένου να κρυφτούν κατά τη...
-
ΟΙΚΟΝΟΜΊΑ / Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2025, 08:12:48 / Τελευταία Ενημέρωση: 10:10 / Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Σε πλήρη αναμόρφωση του προγράμματος...
-
pronews.gr Στην αρένα των υψηλών διακυβευμάτων του σύγχρονου πολέμου, λίγα όπλα ενσαρκώνουν τον συνδυασμό ταχύτητας, μυστικότητας και στρα...
-
Κυριακή 31 Γενάρη 1999 Σελίδα 39 ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ Χωρίς συχνότητα κινδύνου από σήμερα Στις 12 το μεσημέρι "κη...
-
» ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΙΕΘΝΗ 18/11/25 10:04 Σύνταξη Συντακτική ομάδα ertnews.gr Ιταμάρ Μπεν Γκβιρ (AP Photo/Ohad Zwigenberg, Pool, File) Ο Ισραηλινός...
-
Επιμέλεια - Newsroom Σάββατο, 08 Νοεμβρίου 2025 07:50 Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις EUROKINISSI (Φωτογραφία αρχείου) Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις...
-
Newsroom | email: info@pronews.gr Ρωσικά drones Geran-2 έπληξαν ουκρανικό σταθμό συμπίεσης φυσικού αερίου στο Χάρκοβο. Το πλήγμα χαρακτη...
-
Μιχάλης Χατζηκωνσταντίνου - CNN Greece Τετάρτη, 29 Οκτωβρίου 2025 07:45 18 SHARES Ο Χάρης Δούκας INTIME NEWS/ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ ΘΩΜΑΪΣ Το ζήτημ...
-
1' 45" χρόνος ανάγνωσης Newsroom 16.11.2025 • 19:32 Κοινοποίηση 0 Σχόλια Σχόλια Το ΚΚΕ άσκησε σκληρή κριτική στην κυβέρνηση μετά ...