Τρίτη 10 Μαρτίου 2020

Κορονοϊός: Κλείνουν όλα τα σχολεία και τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα

ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Βρείτε μας
Κλείνουν όλα τα σχολεία και τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα για τις επόμενες 14 ημέρες λόγω του κορονοϊού, όπως ανακοίνωσε ο Βασίλης Κικίλιας.
Το προληπτικό κλείσιμο όλων των σχολείων και των πανεπιστημίων στην Ελλάδα τις επόμενες 14 ημέρες ανακοίνωσε ο υπουργός Υγείας, Βασίλης Κικίλιας, λόγω του κορονοϊού.
«Η κυβέρνηση αποφάσισε την αναστολή εκπαιδευτικής λειτουργίας, όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, όλης της χώρας, για τις επόμενες 14 ημέρες», όπως ανακοίνωσε ο κ. Κικίλιας.
Όπως εξήγησε ο υπουργός, το έκτακτο μέτρο λαμβάνεται «για προληπτικούς λόγους με στόχο τη μείωση διασποράς του κορνοϊού στην κοινότητα».

Τα σχολεία και τα πανεπιστήμια που κλείνουν λόγω κορονοϊού

Ο κ. Κικίλιας διεμήνυσε ότι με την απόφαση που ελήφθη, κλειστά θα μείνουν τις επόμενες 14 ημέρες τόσο τα δημόσια όσο και τα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Αναλυτικά, λόγω κορονοϊού κλείνουν:
  • Οι βρεφονηπιακοί σταθμοί
  • Τα σχολεία
  • Τα ΙΕΚ
  • Τα Πανεπιστήμια 

Περισσότερα σε λίγο...

Ευθύνη της κυβέρνησης, όχι της Εκκλησίας

Ευθύνη της κυβέρνησης, όχι της Εκκλησίας

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ / EUROKINISSI
 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 

Ευθύνη της κυβέρνησης, όχι της Εκκλησίας


Η Ιερά Σύνοδος είναι παγιδευμένη στους δικούς της Ιερούς Κανόνες για τη Θεία Μετάληψη. Ετσι, την απόφαση για την αναστολή των λειτουργιών στις εκκλησίες και, πολύ περισσότερο, για την αναστολή της Θείας Κοινωνίας, οφείλει να λάβει η κυβέρνηση.
Απαντώντας στις εκκλήσεις από πολλές πλευρές να ανασταλεί για ένα χρονικό διάστημα η συγκέντρωση πιστών στις εκκλησίες και κυρίως να σταματήσει η θεία μετάληψη κατά την οποία οι μετέχοντες στο μυστήριο χρησιμοποιούν το ίδιο κουτάλι, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος έβγαλε χτες το μεσημέρι ανακοίνωση με την οποία απέκλεισε κάθε τέτοιο ενδεχόμενο.
Σύμφωνα με την Ιερά Σύνοδο, «για τα μέλη της Εκκλησίας, η προσέλευση στη Θεία Ευχαριστία και η κοινωνία από το Κοινό Ποτήριο της Ζωής ασφαλώς και δεν μπορεί να γίνει αιτία μετάδοσης ασθενειών, γιατί οι πιστοί όλων των εποχών γνωρίζουν ότι η προσέλευση στη Θεία Κοινωνία, ακόμη και εν μέσω πανδημίας, συνιστά αφ’ ενός μια έμπρακτη κατάφαση αυτοπαράδοσης στον Ζώντα Θεό και αφ’ ετέρου τρανή φανέρωση αγάπης, η οποία κατανικά κάθε ανθρώπινο και ίσως δικαιολογημένο φόβο».
Μάλιστα η διοίκηση της Εκκλησίας εκφράζει το παράπονό της, ζητώντας από τους «συμμετέχοντες στον δημόσιο διάλογο» να σέβονται «την επιλογή των πιστών», οι οποίοι «επιτελώντας το χρέος της εν ελευθερία αγάπης μας, θα εξακολουθήσουμε στις Ορθόδοξες Εκκλησίες μας να λειτουργούμε και να κοινωνούμε».

Πλύσιμο χεριών!

Το ενδιαφέρον είναι ότι στην ίδια ανακοίνωση η Ιερά Σύνοδος υιοθετεί και αναπαράγει τα υπόλοιπα μέτρα προφύλαξης που προτείνουν οι αρμόδιες αρχές. Αλλά κανείς δεν περίμενε από την Εκκλησία να μας προτρέπει να πλένουμε τα χέρια μας. Εκείνο που της ζητήθηκε από ορισμένες πλευρές ήταν να αναλάβει η ίδια την πρωτοβουλία να προστατεύσει τους πιστούς από τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού που εγκυμονεί η συγκέντρωση πολλών ατόμων στον ίδιο κλειστό χώρο (ανάμεσά τους, μάλιστα, πολλών που ανήκουν στις λεγόμενες ευπαθείς ομάδες) και κυρίως η χρήση του ίδιου κουταλιού κατά τη διάρκεια του μυστηρίου της μετάληψης.
Παρά το γεγονός ότι η έκκληση αυτή έγινε καλοπροαίρετα, απευθυνόταν σε λάθος αποδέκτη. Γεγονός είναι ότι αυτό που γνωρίζουμε σήμερα στην Ορθόδοξη Εκκλησία ως τυπικό της θείας κοινωνίας (ή θείας μετάληψης) είναι μια τελετουργία που καθιερώθηκε τον 9ο αιώνα όταν η «ιερά λαβίδα» (το κουτάλι) αντικατέστησε την πολύ υγιεινότερη παράδοση που ίσχυε έως τότε και σύμφωνα με την οποία απλώς παραδινόταν ένα κομμάτι άρτου στα χέρια των πιστών, όπως συμβαίνει σήμερα με το αντίδωρο. Η Εκκλησία βρίσκεται σήμερα σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, γιατί η ίδια έχει περιβάλει το τυπικό αυτό με την ισχύ ενός απόλυτου «μυστηρίου» και το έχει συνυφάνει με τη δική της παράδοση, σε αντιδιαστολή μάλιστα προς άλλα χριστιανικά δόγματα.
Οι θέσεις του Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου για τη μετάληψη
Αυτός ήταν ο λόγος που τη σχετική απόφαση (να σταματήσουν για ένα διάστημα οι λειτουργίες στις εκκλησίες και οπωσδήποτε να ανασταλεί άμεσα η ομαδική μετάληψη) έπρεπε να λάβει η αρμόδια κυβέρνηση, η ίδια που ανακοινώνει τα μέτρα για τα σχολεία, τα γήπεδα και τα καρναβάλια. Γιατί αυτή δεν έχει καμιά υποχρέωση να ακολουθεί κάποιους «ιερούς κανόνες», ούτε μπορεί να αρκεστεί στην πίστη που «μετακινεί βουνά». Ακόμα κι αν κάποιοι φανατικοί πιστοί αδιαφορούν για την υγεία τους ή είναι πεισμένοι ότι οι εκκλησίες είναι απρόσβλητες από ιούς, η κυβέρνηση οφείλει να προστατεύσει και αυτούς αλλά και όσους κινδυνεύουν να κολλήσουν από αυτούς.
Από την πλευρά της, η Εκκλησία είναι παγιδευμένη στις δικές της δοξασίες, που χάνονται στο βάθος των αιώνων, όπου η παράδοση συγχέεται με τη δεισιδαιμονία. Δεν είναι η πρώτη φορά που τίθεται αυτό το δίλημμα στη διοίκησή της που καλείται να επιλέξει μεταξύ της υγείας των πολιτών και της παράδοσης.
Με τους σύγχρονους κανόνες υγιεινής που ισχύουν σε όλες τις κοινωνίες του κόσμου, ασφαλώς δεν θα σκεφτόταν σήμερα κανείς να θεσπίσει μια διαδικασία κατά την οποία υποχρεώνεται ο πιστός να μεταλάβει με το ίδιο κουταλάκι που έγλειψαν πριν απ’ αυτόν δεκάδες ή και εκατοντάδες άλλοι, υγιείς ή άρρωστοι. Αλλά τον 9ο αιώνα, που πρωτοθεσπίστηκε η μετάληψη με «λαβίδα», η προληπτική ιατρική χανόταν στα όρια της δεισιδαιμονίας και οι γνώσεις για τη μετάδοση των ασθενειών ήταν ελάχιστες. Η ύπαρξη μικροβίων επρόκειτο να ανακαλυφθεί πολλούς αιώνες αργότερα. Κανείς δεν μπορεί λοιπόν να ψέξει τους επισκόπους του 9ου αιώνα που εισήγαγαν τη λαβίδα.

Εχουμε παρελθόν

Ο προκάτοχος του σημερινού Αρχιεπισκόπου, ο Χριστόδουλος Παρασκευαΐδης, είχε τοποθετηθεί δημόσια για το θέμα, αρνούμενος ακόμα και να το συζητήσει. Σε ειδική μελέτη που συνέγραψε με την ιδιότητα του Μητροπολίτη Δημητριάδος το 1997 («Η προσέλευση στη θεία Μετάληψη»), ο Χριστόδουλος υπήρξε κατηγορηματικός: «Η Θεία Κοινωνία δεν μεταδίδει αρρώστιες!» Αναφερόταν μάλιστα ρητά στο τυπικό της μετάληψης: «Ενδέχεται μερικοί χριστιανοί να διερωτώνται μήπως η χρήση κοινής λαβίδας για όλους ενέχει τον κίνδυνο μόλυνσης, εν όψει μάλιστα και του AIDS.
Και μόνο μια τέτοια σκέψη είναι βέβηλη και βλάσφημη και αμαρτωλή. Η θεία Κοινωνία είναι φάρμακον αθανασίας και όχι αιτία θανάτου». Την ίδια φράση, «φάρμακο αθανασίας», χρησιμοποίησε χτες η Ιερά Σύνοδος. Και συνέχιζε ο Χριστόδουλος: «Το Σώμα και το Αίμα του Χριστού μας καθαρίζει από τις αμαρτίες, μας χαρίζει ζωήν αιώνιον, μας καθαγιάζει, είναι πηγή ζωής και αφθαρσίας. Πώς μπορεί να διανοηθεί κανείς ότι είναι δυνατόν να μεταδοθεί με αυτήν η οποιαδήποτε μολυσματική νόσος;».
Το χειρότερο είναι ότι ο Χριστόδουλος δεν περιοριζόταν στα θεολογικά επιχειρήματα, αλλά προσέθετε και «επιστημονικά» συμπεράσματα που προκύπτουν -υποτίθεται- από την εμπειρική παρατήρηση: «Ποτέ δεν παρουσιάσθη έστω και ένα κρούσμα τέτοιας μόλυνσης. Ούτε καν στους ιερείς των νοσοκομείων ή παλαιότερα των λεπροκομείων, που όπως είναι γνωστόν καταλύουν στο τέλος, δηλαδή καταναλώνουν τρώγοντας και πίνοντας ό,τι έχει μείνει μέσα στο Αγιον Ποτήριον». Από πού προκύπτει άραγε αυτό; Υπάρχει άραγε κάποια σχετική επιδημιολογική μελέτη; Φυσικά όχι, και βέβαια ο τελευταίος που θα την παραγγείλει είναι η Εκκλησία, εφόσον «ακόμα και η σκέψη αυτή είναι αμαρτωλή».

Θέλει τρόπο

Παρά τη μεγάλη του πίστη, πάντως, ο Χριστόδουλος παραδεχόταν κάποιους κινδύνους: «Μερικοί δεν ανοίγουν καλά το στόμα τους ή το κλείνουν πριν η λαβίδα μπει μέσα, με κίνδυνο να υπάρξει ζημιά». Εδώ ο αναγνώστης σηκώνει τα χέρια ψηλά. Πώς είναι δυνατόν να κινδυνεύει κάποιος κατά τη θεία μετάληψη; Υπάρχουν βέβαια και άλλες δυσκολίες: «Οι έχοντες τεχνητή οδοντοστοιχία συνηθίζουν να την αφαιρούν, διά να μη μείνει σ’ αυτήν κάποιος μαργαρίτης».
Οπου «μαργαρίτης» είναι οι σταγόνες από το υγρό της μετάληψης. Και «ο ιερεύς ή ο διάκονος, αν κάτι έχει στάξει επάνω στο πανί, το καθαρίζουν με τη γλώσσα τους». Και η κατάληξη είναι κάπως παράξενη: «Μετά τη θεία κοινωνία επιβάλλεται κάτι να φάμε και να πιούμε για να ξεπλύνουμε το στόμα μας. Αν επιστρέφοντας στο σπίτι μας πιούμε και νερό, αυτό ολοκληρώνει τη διαδικασία. Παλαιότερα η Εκκλησία προσέφερε στους κοινωνούντες μέσα σε ποτήρι κόκκινο κρασί για να πλύνουν, πίνοντάς το, τα δόντια των (Πλυσιδόντιον λέγεται). Αυτό καταργήθηκε για τεχνικούς λόγους».
Ο Χριστόδουλος δεν μας εξηγεί ποιοι ήταν αυτοί οι τεχνικοί λόγοι, αλλά το γεγονός ότι με την πάροδο των αιώνων υπήρξε αλλαγή στο τυπικό μάς επιτρέπει να αναρωτηθούμε για ποιον λόγο δεν μπορεί να γίνει κάτι ακόμα πιο δραστικό σήμερα. Την απάντηση μας τη δίνει ο Θ’ Κανόνας των Αγίων Αποστόλων (Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδος, Κωνσταντινούπολη, 691 μ.Χ.), σύμφωνα με τον οποίο πρέπει να αφοριστεί όποιος δεν λαμβάνει τη μετάληψη στο τέλος της θείας λειτουργίας.
Η Διοικούσα Εκκλησία, συνεπώς, είναι παγιδευμένη στον εαυτό της. Την απαραίτητη λύση για την υγεία των πολιτών οφείλει να δώσει η κυβέρνηση, που δεσμεύεται μόνο από το Σύνταγμα και τους νόμους

Γιατί δεν ενεργοποιείται ο Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων;


ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΥΝΗΣ/ILIALIVE.GR/EUROKINISSI
Άσκηση αντιμετώπισης κρούσματος κορονοϊού στο Γ.Ν. Πύργου, από εξιδεικευμένο προσωπικό του νοσοκομείου και του ΕΚΑΒ.
Επιβεβαιώνονται στην πράξη λάθη και παραλείψεις που είχαν ευρέως διατυπωθεί κατά την ψήφιση του Ν. 4662/2020, με τον αναμορφώθηκε προσφάτως η αναμόρφωση της Πολιτικής Προστασίας. Ειδικότερα ενόψει και του επαπειλούμενου κινδύνου από την εξάπλωση του κορονοϊούστην ελληνική κοινότητα, διαπιστώνεται η απουσία ή σε καλύτερη περίπτωση η υποτονική παρουσία (συντονισμό των συναρμοδίων εμπλεκομένων Υπουργείων, Φορέων, Υπηρεσιών και Αρχών) του νεοπαγούς Εθνικού Μηχανισμού Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπιση Κινδύνων κατά τη διαχείριση της ως άνω επιδημίας.
Ειδικότερα με το άρθρο 2 του Ν. 4662/2020 συστάθηκε Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, ο οποίος, όπως ορίζεται, καλύπτει ολόκληρο τον κύκλο διαχείρισης καταστροφών και συνιστά το σύνολο των συντρεχουσών επιχειρησιακών και διοικητικών δομών και λειτουργιών της Πολιτικής Προστασίας, έχει δε ως αποστολή, μεταξύ άλλων, αφενός μεν την πρόληψη, ετοιμότητα και προστασία της ζωής και υγείας των πολιτών που προκαλούν ή ενδέχεται να προκαλέσουν καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, όπως λχ και από την απειλή των επιδημιών, σε ειρηνική περίοδο και αφετέρου τη μείωση του κινδύνου και την αντιμετώπιση, αποκατάσταση και ελαχιστοποίηση των συνεπειών.
Περαιτέρω και κατά το άρθρο 6 του ιδίου ως άνω νόμου, ορίζονται οι Διαβαθμίσεις Κατάστασης Ετοιμότητας, οι οποίες, όπως προβλέπεται στην παρ. 1 αυτού, είναι:
α) Κατάσταση Συνήθους Ετοιμότητας,
β) Κατάσταση Αυξημένης Ετοιμότητας,
γ) Κατάσταση Επιφυλακής και
δ) Κατάσταση Κινητοποίησης, ενώ στην παρ. 2 αυτού ορίζεται ότι στην Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας λαμβάνονται μέτρα ορισμένης χρονικής διάρκειας.
Εξάλλου κατά το άρθρο 26 του ιδίου ως άνω νόμου ορίζεται ότι λόγω επαπειλούμενου κινδύνου ή προειδοποίησης για εκδήλωση αυξημένης διακινδύνευσης συμβάντος, όπως εν προκειμένω η επιδημία του κορωνοϊού, ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας δύναται να κηρύξει τις επαπειλούμενες περιοχές σε κατάσταση ειδικής κινητοποίησης πολιτικής προστασίας.
Επίσης κατά το άρθρο 28, παρ. 2 του Ν. 4662/2020 συνιστά υπερκείμενη Επιχειρησιακή Δομή του προαναφερόμενου Εθνικού Μηχανισμού και έχει ως αποστολή, μεταξύ άλλων, την οργάνωση και τον συντονισμό του συνόλου των δράσεων πολιτικής προστασίας όλων των εμπλεκομένων φορέων, για την πρόληψη, ετοιμότητα, αντιμετώπιση και αποκατάσταση, εκτός των φυσικών ή άλλων ανθρωπογενών καταστροφών και των απειλών που δύνανται να προκαλέσουν καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης και τη διάρκεια ειρηνικής περιόδου. Επίσης με την υπουργική απόφαση ΥΑ υπ. αρ. ΔΙα / ΓΠ.οικ. 15942/2020 (Β ́725/8-3-2020) αποφασίστηκε η επιβολή του μέτρου προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων και πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών, φορέων, ιδρυμάτων, δημοσίων και ιδιωτικών κάθε τύπου και βαθμού των ΠΕ Ηλείας, Αχαΐας και Ζακύνθου από 8/3/2020 έως 18/3/2020.
Κατόπιν των ανωτέρω είναι σαφές, ότι δεν υπάρχει ή τουλάχιστον δεν γίνεται δημοσίως ορατή λχ μέσω των ΜΜΕ ή σχετικών Δελτίων Τύπου, η παρουσία του Εθνικού Μηχανισμού σε επίπεδο συντονισμού των εμπλεκομένων φορέων, όπως μεταξύ του Υπουργείου Υγείας, του ΕΟΔΥ και γενικά των Υγειονομικών Αρχών και των Περιφερειών.
Επίσης δεν έχει εκδοθεί απόφαση του αρμοδίου οργάνου της ΓΓΠΠ σε ποια από τις προαναφερόμενες κατά τον νόμο Καταστάσεις Ετοιμότητας βρίσκονται τουλάχιστον στις παραπάνω Περιφερειακές Ενότητες ο Εθνικός Μηχανισμός. Εξάλλου, όπως ήδη έχει γραφτεί στον τύπο αλλά και στο διαδίκτυο, πως από το έτος 20002 μέχρι και σήμερα η ΓΓΠΠ δεν έχει εκπονήσει Γενικό Σχέδιο Αντιμετώπισης Επιδημιών στο πλαίσιο του Γενικού Σχεδίου Πολιτικής Προστασίας με τη συνθηματική λέξη «ΞΕΝΟΚΡΑΤΗΣ», το ΠΣ, και το πιο πιθανόν και άλλοι εμπλεκόμενοι φορείς πολιτικής προστασίας, προφανώς και δεν έχει Επιχειρησιακό Σχεδιασμό και δεν έχει εκπονήσει Ειδικό Σχέδιο, για το πως θα καλυφθεί μια εδαφική περιοχή από άποψη πυροπροστασίας, λχ της ΠΥ Αμαλιάδας, σε περίπτωση που εξαιτίας κρούσματος πυροσβεστών από επιδημία λχ κορονοιού, τεθεί σε καραντίνα η συγκεκριμένη Πυροσβεστική Υπηρεσία και συνεπώς κλείσουν οι εγκαταστάσεις της για ορισμένο χρονικό διάστημα για να απολυμανθούν και ληφθούν και άλλα πρόσφορα μέτρα καθώς και διαταχθεί ο κατ ́ οίκον περιορισμός μεγάλου αριθμού πυροσβεστών λόγω κρουσμάτων.

Πολίτες που ανησυχούν ότι πάσχουν από λοίμωξη του αναπνευστικού (πυρετό ή/και βήχα ή/και δύσπνοια) και ήρθαν σε επαφή με πιθανό ή επιβεβαιωμένο κρούσμα ή έχουν ιστορικό ταξιδιού σε πληττόμενες χώρες θα πρέπει να επικοινωνούν με τον ΕΟΔΥ στο τηλ. 1135.
Προσοχή: Δεν θα πρέπει να επισκέπτονται ιδιωτικά ιατρεία, εφημερεύοντα νοσοκομεία, εξωτερικά ιατρεία κ.λπ. Ο ΕΟΔΥ θα μεριμνήσει για την διακομιδή τους σε νοσοκομεία αναφοράς του κορονοϊού.  Χρήσιμες πληροφορίες εδώ

Κορωνοϊός: Πέντε μέρες κατά μέσο όρο διαρκεί η ασυμπτωματική φάση επώασης του ιού

Οι άνθρωποι που έχουν μολυνθεί με το νέο κορωνοϊό SARS-CoV-2, ο οποίος προκαλεί τη νόσο Covid-19, παραμένουν κατά μέσο όρο χωρίς συμπτώματα πέντε μέρες, όσο δηλαδή διαρκεί η επώαση του ιού, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη, που αξιολόγησε τα έως τώρα δεδομένα από την Κίνα.
Σχεδόν όλοι οι ασθενείς (το 97,5%) έχουν εμφανίσει τα συμπτώματά τους μέσα σε 12 μέρες (συγκεκριμένα 11,5 μέρες) από την έκθεση στον ιό και την έναρξη της λοίμωξης, πράγμα που δικαιολογεί την έως τώρα εφαρμοζόμενη απομόνωση (καραντίνα) για 14 μέρες. Όμως, περίπου ένας στους χίλιους -σύμφωνα με συντηρητικές εκτιμήσεις- θα ξεφύγει από το «δίχτυ ασφαλείας», καθώς θα εμφανίσει συμπτώματα αφότου έχει βγει από την 14ήμερη καραντίνα. Υπολογίστηκε ότι για κάθε 10.000 άτομα που μπαίνουν σε καραντίνα δύο εβδομάδων, τουλάχιστον τα 101 θα εκδηλώσουν συμπτώματα μετά τη λήξη της απομόνωσής τους.
Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Τζάστιν Λέσλερ του Τμήματος Επιδημιολογίας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό "Annals of Internal Medicine", δήλωσαν ότι «με βάση και τη νέα ανάλυση όλων των δημόσια διαθέσιμων δεδομένων, η τωρινή σύσταση για ενεργή επιτήρηση ή καραντίνα επί 14 μέρες είναι εύλογη, αν και μερικές περιπτώσεις θα ξεφύγουν».
Η μέση περίοδος επώασης επί 5,1 μέρες του νέου ιού είναι παρόμοια με εκείνη του προηγούμενου συγγενικού κορωνοϊού που προκάλεσε τη νόσο SARS, αλλά και του ιού MERS-CoV που έχει επώαση επί πέντε έως επτά μέρες. Οι ανθρώπινοι κορωνοϊοί που προκαλούν τα κοινά κρυολογήματα, έχουν μέση περίοδο επώασης περίπου τριών ημερών.

ΠΟΥ: Πραγματικός ο κίνδυνος πανδημίας

Χθες, Δευτέρα, ο γενικός διευθυντής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας προειδοποίησε ότι «η απειλή μιας πανδημίας» του νέου κορωνοϊού, που έχει προσβάλει περισσότερους από 110.000 ανθρώπους παγκοσμίως, είναι πλέον «πολύ αληθινή».
«Τώρα που ο κορωνοϊός έχει εξαπλωθεί σε πολλές χώρες, η απειλή μιας πανδημίας είναι πλέον πολύ πραγματική. Όμως, αυτή θα είναι η πρώτη πανδημία στην ιστορία που θα μπορούσε να τεθεί υπό έλεγχο», είπε ο Τέντρος Αντάνομ Γκεμπρεγέσους, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Γενεύη.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το 70% και πλέον των ανθρώπων που μολύνθηκε από τον νέο κορωνοϊό στην Κίνα έχει θεραπευτεί, την ώρα που ο διεθνής οργανισμός επισημαίνει ότι η Κίνα «θέτει υπό έλεγχο την επιδημία».
«Εκ των 80.000 κρουσμάτων που καταγράφηκαν στην Κίνα, το 70% και πλέον έχει θεραπευτεί», επισήμανε ο επικεφαλής του ΠΟΥ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κακοκαιρία: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης αρκετές περιοχές - Ανυπολόγιστες ζημιές, χωριά αποκομμένα

  Επιμέλεια -  Γρηγόρης Αναγνώστου  - CNN Greece   Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2025 08:10 1 SHARES Πλημμύρες και καταστροφές από την κακοκαιρία στ...