Κυριακή 14 Ιουνίου 2020

Από σήμερα οι μεγάλες παρεμβάσεις στην οδό Πανεπιστημίου για τον "Μεγάλο Περίπατο"

Από σήμερα οι μεγάλες παρεμβάσεις στην οδό Πανεπιστημίου για τον "Μεγάλο Περίπατο"

Συνεχίζεται το πρόγραμμα ανάπλασης από τον Δήμο Αθηναίων. Γιατί αργήσαμε 20 χρόνια. Μια ιστορική αναδρομή.
Οι μεγαλύτερες παρεμβάσεις του σχεδίου ο «Μεγάλος Περίπατος», του Δήμου Αθηναίων, είναι προγραμματισμένες για το πρωί της Κυριακής, 14 Ιουνίου 2020.
Σε συνέχεια των παρεμβάσεων, υπέρ των πεζών και των ποδηλατών, στην οδό Βασιλίσσης Ολγας, ειδικά συνεργεία του Δήμου, από τις 6 το πρωί, θα ξεκινήσουν να διαμορφώνουν μια εντελώς διαφορετική οδό Πανεπιστημίου, ως πιλοτική εφαρμογή του σχεδίου.
Προτεραιότητα δίνεται στο ποδήλατο, στον πεζό και στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ περιορίζεται σημαντικά το αυτοκίνητο.
Συγκεκριμένα, θα δημιουργηθεί ένας σύγχρονος και ασφαλής ποδηλατόδρομος, μήκους 900 μέτρων, κατασκευασμένος με υλικά τελευταίας τεχνολογίας και με πλήρη σήμανση σε όλο το μήκος της οδού, που καλύπτει μία από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας.
Επίσης, θα διαμορφωθεί ένας εντυπωσιακός πεζόδρομος, που θα καλύπτει δύο από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας. Θα έχει μήκος 900 μέτρα και συνολική έκταση 7.000 τ.μ., στον οποίο θα τοποθετηθούν παγκάκια, φυτά και περισσότερες από 250 ζαρντινιέρες.
Επίσης, σε όλο το μήκος, πλέον, θα υπάρχει μία λωρίδα αποκλειστικής χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς, προκειμένου να μειώσει σημαντικά το χρόνο της διαδρομής των μέσων, να αυξήσει τον αριθμό των δρομολογίων τους και να μειώσει τον αριθμό των επιβατών ανά δρομολόγιο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, η αύξηση της μέσης ταχύτητας των ΜΜΜ, ξεπερνά το 25% .
Και, τέλος, τα ΙΧ θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν σε δύο ελεύθερες λωρίδες, πάντα με κατεύθυνση από Σύνταγμα προς Ομόνοια, χωρίς παράνομη στάθμευση.
Σε όλα τα σημεία που γίνονται παρεμβάσεις για τον «Μεγάλο Περίπατο» θα υπάρχει Δημοτική Αστυνομία και Τροχαία για να ενημερώνει και να διευκολύνει οδηγούς και πεζούς με οδηγίες και συστάσεις.
Ολες οι παρεμβάσεις, στις οποίες προχωρά ο Δήμος Αθηναίων για τον «Μεγάλο Περίπατο», έχουν πιλοτικό χαρακτήρα και γίνονται με σταδιακό τρόπο. Κι αυτό προκειμένου να τεθούν σε μια πραγματική, ζωντανή δημόσια διαβούλευση ώστε το επόμενο διάστημα, όπου χρειαστεί, να υπάρξουν βελτιώσεις και να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για την καθημερινότητα στην Αθήνα.

Γιατί αργήσαμε 25 χρόνια με το έργο

Η σκέψη για αλλαγές στην οδό Πανεπιστημίου, υπάρχει πριν το 1985. Μάλιστα, είχαν ενταχθεί και στο τότε Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας.
Στη συνέχεια, ο αείμνηστος Αντώνης Τρίτσης, όταν είχε εκλεγεί δήμαρχος Αθηναίων το 1990, επανέφερε τη σκέψη να αλλάξει όψη το κέντρο της πόλης, με άξονα την οδό Πανεπιστημίου. Ριζοσπάστης πολιτικός, Κεφαλονίτης, που αν έβαζε κάτι στο κεφάλι του δεν του το έβγαζες με τίποτα, είχε μιλήσει από τότε κιόλας, για την επαναφορά του τραμ. Το «θηρίο», όπως έλεγαν τότε, είχε κυκλοφορήσει στην Αθήνα από το 1882 έως το 1960 και στον Πειραιά μέχρι το 1977, στο Πέραμα.
Ο Τρίτσης, ήθελε το τραμ να κυκλοφορήσει ξανά σε μια νέα Πανεπιστημίου, περιορίζοντας την κυκλοφορία των ΙΧ, δίνοντας χώρο και στους πεζούς. Θυμάμαι, την αντίδραση των συγκοινωνιολόγων, ορισμένοι εκ των οποίων, τώρα, έχουν πιάσει δουλειά ως μάνατζερς σε εταιρείες αυτοκινητοδρόμων, που έλεγαν ότι δεν γίνεται το αυτοκίνητο να φύγει από το κέντρο και από πού θα κινείται κάποιος που θέλει να πάει από το κέντρο, στα δυτικά προάστια ή στην έξοδο της Αθήνας. Στη συνέχεια, βέβαια, βρέθηκαν λύσεις, αλλά τους συγκοινωνιολόγους και τους πολιτικούς, τους θέλουμε για να προβλέπουν τι θα γίνει μετά από 5, 10 και 20 χρόνια, να προβλέπουν το μέλλον και να σχεδιάζουν.
Το όραμα του Τρίτση έμεινε ανεκμετάλλευτο, καθώς ο ίδιος έφυγε αναπάντεχα από τη ζωή, από ανεύρυσμα, το 1992, δύο μόλις χρόνια μετά την εκλογή του. Δεν γνωρίζω αν θα είχε υλοποιήσει το σχέδιό του, αν ζούμε. Πιστεύω ότι θα το επιχειρούσε, λόγω χαρακτήρα, πηγαίνοντας αντίθετα με το κατεστημένο στην εποχής.
Το 2009, το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) και ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου (ΟΡΣΑ), έθεσαν και πάλι το θέμα, στο πλαίσιο του Προγράμματος «ΑΘΗΝA-ΑΤΤΙΚΗ 2014». Το 2010 έγινε η δημόσια παρουσίαση του προγράμματος, ενώ έκλεισε δύο φορές η Πανεπιστημίου, για να γίνουν μελέτες.
Αμέσως μετά, έρχεται η πρωτοβουλία «Rethink Athens – Ξανασκέψου την Αθήνα», του Ιδρύματος Ωνάση, που ύστερα από πρόταση της τότε υπουργού Περιβάλλοντος, Τίνας Μπιρμπίλη, ανέλαβε να χρηματοδοτήσει έναν διεθνή διαγωνισμό για την ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας, με άξονα την οδό Πανεπιστημίου.
Πράγματι, αυτός ο διαγωνισμός κατέληξε το 2013, όταν ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα (70 προτάσεις, 11 χώρες), από τον Αντώνη Παπαδημητρίου, πρόεδρο του Ιδρύματος Ωνάση και παρουσία των Σαμαρά, Βενιζέλου και Κουβέλη, που συντελούσαν την τρικομματική κυβέρνηση. Νικήτρια, είχε αναδειχθεί η πρόταση του ολλανδικού αρχιτεκτονικού γραφείο Okra, με τίτλο «One Step Beyond».
Τότε, φάνηκε, ότι κάτι, επιτέλους, θα γίνει. Μάλιστα, το έργο κόστους 92 εκατ. ευρώ, θα συγχρηματοδοτούνταν από ευρωπαϊκά προγράμματα, με στόχο να δημοπρατηθεί το 2014, με την Αττικό Μετρό να επιλαμβάνεται του έργου ως project manager, προκειμένου να παραδοθεί το 2015.
Τίποτα από όλα αυτά δεν έγινε, καθώς μπλέξαμε με μνημόνια και έλλειψη ευρωπαϊκής χρηματοδότησης. Θυμίζω, ότι το 2013 είχαμε και αναθεωρήσεις των συμβάσεων για τους αυτοκινητοδρόμους, προκειμένου να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν.
Τώρα, 7 χρόνια μετά την πράγματι εντυπωσιακή πρόταση του ολλανδικού αρχιτεκτονικού γραφείου, έρχεται η πιλοτική παρέμβαση του Δήμου Αθηναίων, που ξεκινά αύριο και θα τεθεί υπό διαβούλευση για προσθέσεις ή αφαιρέσεις.
Αλήθεια, αξίζει να αναρωτηθούμε, αν ο Δήμος Αθηναίων αξιοποίησε ή πρόκειται να το κάνει, μέρος από την ήδη πληρωμένη, από το Ιδρυμα Ωνάση, πρόταση Okra.
Προσωπικά, θα ήθελα να δω ξανά το τραμ στην Πανεπιστημίου, αλλά δεν γνωρίζω που θα καταλήγει. Θα ήθελα να το δω να κινείται και κυκλικά, πέριξ της πλατείας Ομονοίας, που πράγματι είναι όμορφη με το συντριβάνι, ξανά.
Και, ναι, δεν θέλω πάλι απόψεις των συγκοινωνιολόγων. Ας μιλήσουν κάποιοι άλλοι, αυτή τη φορά. Κάποιοι, που αυτά που έβλεπαν να λειτουργούν ή να γίνονται στα κέντρα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, εδώ και δεκαετίες, με πεζοδρόμια μεγάλα, πεζοδρομήσεις, τραμ και ήπια κυκλοφορία ΙΧ, ήθελαν να τα δουν και στην πατρίδα τους.

Νέο ευρωπαϊκό φιάσκο: Τουρκική φρεγάτα εγκλώβισε γαλλικό πολεμικό ανοιχτά της Λιβύης!

Νέο ευρωπαϊκό φιάσκο: Τουρκική φρεγάτα εγκλώβισε γαλλικό πολεμικό ανοιχτά της Λιβύης!
Δεύτερο επεισόδιο μετά τις απειλές στο ελληνικό ελικόπτερο της Φ/Γ ΣΠΕΤΣΑΙ 
Το ζήτημα της αποτελεσματικότητας της επιχείρησης της ΕΕ ΕΙΡΗΝΗ τελικά έχει χειρότερη τροπή για το ΝΑΤΟ ολόκληρο καθώς πλέον φαίνεται ότι η Τουρκία πραγματοποιεί τα σχεδία της για την Λιβύη χωρίς να λογαριάζει τίποτα και κανέναν.
Έτσι μετά την κανονική πορεία που εκτέλεσε το τουρκικό μεταγωγικό πλοίο CIRKIN,  το οποίο αρνήθηκε τη νηοψία και απείλησε την ελληνική φρεγάτα «ΣΠΕΤΣΑΙ» και το συνοδευτικό ελικόπτερο, ο τουρκικός στολίσκος που το συνόδευε και πιο συγκεκριμένα μια τουρκική φρεγάτα αργότερα "λόκαρε"  την γαλλική φρεγάτα με αποτέλεσμα να αποχωρήσει εν συνεχεία τόσο αυτή όσο και η ιταλική που μερικές ώρες αργότερα βρέθηκαν στον πλου της “τουρκικής αρμάδας” σε μια προσπάθεια να πειστούν ότι θα αντιμετωπιστούν με ένοπλη βία εάν επιμείνουν.
Με την ενέργεια αυτή, η Άγκυρα έκανε σαφές ότι θα υπάρξει χρήση ένοπλης βίας, εάν παρεμποδιστεί ο πλους. Το ενδιαφέρον είναι ότι η γαλλική φρεγάτα αποχώρησε. Το ίδιο έκανε και το ιταλικό πολεμικό πλοίο, το οποίο είχε αποφύγει να πλησιάσει.
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σοβαρό ζήτημα, το οποίο δεν απαντήθηκε από τη γαλλική πλευρά. Για την ακρίβεια, το Παρίσι φρόντισε να κρατήσει το περιστατικό μυστικό όπως ανέφερε και το neakriti.gr. Ίσως, επειδή ο Μακρόν τρέχει αυτές τις ημέρες να διαψεύσει τα σενάρια που τον θέλουν να παραιτείται και να πηγαίνει σε εκλογές. Παραλλήλως ετοιμάζεται για το διάγγελμα της Κυριακής, δύο εβδομάδες πριν τον δεύτερο γύρο των γαλλικών δημοτικών εκλογών.

Στο Στρατηγείο της Νότιας Πτέρυγας του ΝΑΤΟ στη Νάπολη έχει προκληθεί αναστάτωση από την τουρκική συμπεριφορά αλλά κανείς δεν μιλά για την λήψη μέτρων. Και έτσι η Τουρκία συνεχίζει ανενόχλητη τον ανεφοδιασμό της κυβέρνησης της Τρίπολης.  

Σάββατο 13 Ιουνίου 2020

Δημοσκόπηση: Οι μισοί Έλληνες πιστεύουν ότι ο κορονοϊός κατασκευάστηκε

δημοσκόπηση
Υγεία 

Δημοσκόπηση: Οι μισοί Έλληνες πιστεύουν ότι ο κορονοϊός κατασκευάστηκε

Ευάλωτοι στον ιό των θεωριών συνωμοσίας αποδεικνύονται οι Έλληνες σύμφωνα με δημοσκόπηση της Pulse για την εφημερίδα «Καθημερινή», καθώς 5 στους 10 βλέπουν ανθρώπινο χέρι στη δημιουργία του κορονοϊού. Μάλιστα το 33% εκτιμά ότι εξυπηρετεί την επιβολή μαζικού αναγκαστικού εμβολιασμού.
Ειδικότερα, στο ερώτημα εάν ο νέος κορονοϊός δημιουργήθηκε τυχαία στη φύση ή είναι ανθρώπινο δημιούργημα, το 30% απαντά ότι είναι ανθρώπινο δημιούργημα με κάποιο σκοπό (πχ πείραμα), το 37% ότι δημιουργήθηκε τυχαία στη φύση, το 23% ότι είναι ανθρώπινο δημιούργημα κατά λάθος (πχ ατύχημα σε εργαστήριο), ενώ δεν ξέρω/δεν απαντώ απάντησε το 11% των ερωτηθέντων.
Η έρευνα αποτυπώνει και τη διάχυτη ανησυχία των πολιτών για τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας. Το 32% δηλώνει ότι ανησυχεί για την οικονομική του κατάσταση, το 23% για τον νέο κορονοϊό και την υγεία του, αλλά οι περισσότεροι, το 42% δήλωσαν ότι ανησυχούν και για τα δυο παραπάνω. 

Lamiareport.gr: Πυροσβέστης αυτοκτόνησε με αλυσοπρίονο


Συγκλονισμένη είναι η τοπική κοινωνία της Λαμίας στην είδηση του θανάτου ενός 42χρονου πυροσβέστη, ο οποίος έβαλε τέλος στη ζωή του μπροστά στα μάτια ενός συναδέλφου του, στο πυροφυλάκιο του Προφήτη Ηλία Φθιώτιδας.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το lamiareport.gr, λίγο μετά τις 17:00 το Σάββατο ο 42χρονος πήρε ένα αλυσοπρίονο και μπροστά τα μάτια του συναδέλφου του έκοψε την καρωτίδα του, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του.
Όλα έγιναν πολύ γρήγορα. Ο 42χρονος πυροσβέστης κατέβηκε από το αυτοκίνητο και πήρε το αλυσοπρίονο που είχαν στα εργαλεία τους. Όταν ο συνάδελφός του άκουσε το αλυσοπρίονο να ξεκινά, τον ρώτησε αιφνιδιασμένος τι ήθελε να κάνει. Η απάντηση του 42χρονου ήταν «θα αυτοκτονήσω» και με μια κίνηση το έστρεψε στο λαιμό του βάζοντας τέλος στη ζωή του.
Ο θάνατός του ήταν ακαριαίος παρά την όποια προσπάθεια του συναδέλφου του που έσπευσε επίσης να ειδοποιήσει το ΕΚΑΒ και τους ανωτέρους του.
Στο σημείο βρέθηκε και η Αστυνομία προκειμένου να εξακριβώσει τι ακριβώς συνέβη.
Προανάκριση για το περιστατικό διενεργεί το αρμόδιο αστυνομικό τμήμα Λαμίας.

Άσκηση του Πολεμικού Ναυτικού στο Αιγαίο – Βίντεο, φωτογραφίεςΕπιχειρησιακή Εκπαίδευση Μονάδων ΠΝ



AΜΥΝΑ
Λήψη σύντομου url
 0  0  0
Βρείτε μας
Η άσκηση έγινε στο Αιγαίο από τις 9 έως τις 12 Ιουνίου με τη συμμετοχή πλοίων, υποβρυχίων και αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας.
Ολοκληρώθηκε η προγραμματισμένη εθνική τεχνική άσκηση μικρής κλίμακας του Πολεμικού Ναυτικού που διεξήχθη στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του κεντρικού και βόρειου Αιγαίου.
Άσκηση του Πολεμικού Ναυτικού
© ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : ΓΕΝ
Άσκηση του Πολεμικού Ναυτικού
Στην άσκηση συμμετείχαν πλοία των διοικήσεων φρεγατών και ταχέων σκαφών, πλοία επιτήρησης, υποβρύχια, ελικόπτερα της διοίκησης Αεροπορίας Ναυτικού, καθώς και αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΕΝ.
Άσκηση του Πολεμικού Ναυτικού
© ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : ΓΕΝ
Άσκηση του Πολεμικού Ναυτικού
Άσκηση του Πολεμικού Ναυτικού
© ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : ΓΕΝ
Άσκηση του Πολεμικού Ναυτικού
Πρόκειται για άσκηση του ετήσιου προγράμματος επιχειρησιακής εκπαίδευσης μονάδων του Πολεμικού Ναυτικού, με σκοπό τη διατήρηση και επαύξηση της επιχειρησιακής ετοιμότητας και μαχητικής ικανότητας των συμμετεχόντων, σημειώνεται στην ανακοίνωση.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κακοκαιρία: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης αρκετές περιοχές - Ανυπολόγιστες ζημιές, χωριά αποκομμένα

  Επιμέλεια -  Γρηγόρης Αναγνώστου  - CNN Greece   Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2025 08:10 1 SHARES Πλημμύρες και καταστροφές από την κακοκαιρία στ...