Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2020

Υγειονομική βόμβα» τα σχολεία: Μπαλάκι οι ευθύνες μεταξύ υπουργείων και ΕΟΔΥ

 

ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Από 
COVID-19 Ελλάδα (223)
Βρείτε μας

Αντιδρά η εκπαιδευτική κοινότητα απέναντι στη διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση. «Δεν υπάρχει κανένα πρωτόκολλο και κινδυνεύουμε» αναφέρει η πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων Αθηνών.

Εκπαιδευτικοί που έχoυν χριστεί «υπεύθυνοι COVID-19», στις σχολικές μονάδες τους, αναλαμβάνοντας ακουσίως την… ιχνηλάτηση των κρουσμάτων. Γονείς με COVID-19, που απλά το παιδί τους στέλνεται «πακέτο» σπίτι του, χωρίς τεστ ή περαιτέρω μέτρα στο σχολείο. Αλαλούμ μεταξύ των υπουργείων για την τελική ευθύνη του «λουκέτου» ύστερα από κρούσμα. Χάος για τα ακριβή κριτήρια βάσει των οποίων κλείνει μια τάξη ή ολόκληρο το σχολείο. Υπουργική εντολή τάξεις των 22 μαθητών να γίνουν, εν μέσω πανδημίας, τάξεις των 27!

«Ήταν πολιτική επιλογή να βρίσκεται η κοινωνία σήμερα σε κίνδυνο. Τα σχολεία είναι υγειονομικές βόμβες» σχολιάζει στο Sputnik ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Θοδωρής Τσούχλος. «Έχουμε ήδη διαμαρτυρηθεί στο Υπουργείο καταρχάς για την "ΤaskForce", όπως την λέει η κα Κεραμέως, η οποία προβλέπει ένας εκπαιδευτικός να είναι συνυπεύθυνος για ό,τι σχετίζεται με τον κορονοϊό και τα κρούσματα σε κάθε σχολείο. Δεν είναι δυνατόν να ανατίθεται σε εκπαιδευτικό τέτοια ευθύνη!» αναφωνεί ο συνομιλητής μας.

«Κανείς δεν ξέρεις ποιος είναι ο υπεύθυνος για το κλείσιμο σχολείων»

«Μας ζητάνε να έχουμε χαρακτηριστικά νοσηλευτών! Κι όλοι θα μας δείχνουν με το δάχτυλο, θεωρώντας μας υπεύθυνους για την COVID-19! Φτιάξανε μια νομοθεσία ώστε να μας πουν στο τέλος "για αυτό που συμβαίνει φταίτε εσείς"» τονίζει ο εκπαιδευτικός και μέλος της ΟΛΜΕ, Γιάννης Σαμοϊλής, αποκαλύπτοντάς μας ότι «ακόμα και σήμερα, που έχουν κλείσει τόσα σχολεία, κανείς δεν ξέρει πραγματικά ποιος είναι ο καθ’ ύλην υπεύθυνος για το λουκέτο».

Σύμφωνα με το Πρωτόκολλο Αναστολής Λειτουργίας Σχολείου «σε κάθε σχολική μονάδα, από το προσωπικό του σχολείου ορίζεται υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19, υπεύθυνος για να «ενημερώνει και να εκπαιδεύει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19».

Εκπαιδευτικοί αντιδρούν και ετοιμάζονται για νέες δυναμικές κινητοποιήσεις. «Μιλάμε για τον κοινωνικό ρόλο του καθηγητή ή του δασκάλου, που έρχεται σε επαφή με τους μαθητές και έχει στοιχειωδώς την ευθύνη να ενημερώνει για αυτό που γίνεται στο σχολείο του. Κανένας δεν θα κατηγορήσει μετά τους εκπαιδευτικούς για κάτι» μας ανέφεραν πηγές του ΕΟΔΥ, όταν τους μεταφέραμε τις διαμαρτυρίες.

Καταγγελίες και κομφούζιο με τον αριθμό μαθητών στο Γυμνάσιο Βύρωνα

Σύμφωνα, πάντως, με νέες καταγγελίες, στο 3ο Γυμνάσιο Βύρωνα, τα έξι τμήματα των 22 μαθητών της Α’ τάξης δόθηκε εντολή από το Υπουργείο κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς να γίνουν πέντε των 27 μαθητών. Η ίδια εισήγηση έγινε και για τη Β’ τάξη.

Επικοινωνήσαμε με το σχολείο, όπου η υποδιευθύντρια (η οποία επιθυμεί να μην κοινοποιηθεί το όνομά της), αναστατωμένη, μάς περιέγραψε το κομφούζιο που έχει προκληθεί από την αιφνίδια εντολή που έλαβαν από το Υπουργείο. «Είναι επικίνδυνο και ακατανόητο αυτό που έχει γίνει» μας δήλωσε. «Έχουμε διαμαρτυρηθεί και περιμένουμε».

Από την πλευρά του το Υπουργείο δεν γνωρίζει τι ακριβώς έχει γίνει στο σχολείο του Βύρωνα. Ρωτήσαμε αν άλλαξε και ποιο είναι το νέο όριο των μαθητών στις τάξεις. «Ο νόμος προβλέπει για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και την Γ’ Λυκείου ως ανώτατο όριο τους  25 μαθητές, ενώ για τη δευτεροβάθμια τους 27. Δεν άλλαξε κάτι».

«Ψεύδονται στο Υπουργείο Παιδείας»

«Ψεύδονται στο Υπουργείο όταν ισχυρίζονται ότι δεν γνωρίζουν τι έγινε στο σχολείο του Βύρωνα» διαμαρτύρεται, επικοινωνώντας μαζί μας, η πρόεδρος της Ζ’ Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ), Γιώτα Μαρέ.

«Η διευθύντρια του σχολείου είχε στείλει τα νέα στοιχεία στη διεύθυνση εκπαίδευσης και, εν συνεχεία, στο Υπουργείο Παιδείας. Κατόπιν απευθυνθήκαμε και στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στον κ. Μάντζο και διαμαρτυρηθήκαμε, έχοντας τη λίστα με τα 9 σχολεία από τα 30 της περιοχής, όπου τα τμήματα γίνανε των 27 και 26 παιδιών, ανάμεσά τους και το 3ο Βύρωνα, του οποίου η Α' Γυμνασίου έχει 134 παιδιά, πράγμα που σημαίνει 4 τμήματα με 27 και ένα με 26 μαθητές. Η Β’ Γυμνασίου έχει 5 τμήματα από 26 παιδιάΕπικίνδυνες πρακτικές, εν μέσω πανδημίας».

Και η κα Μαρέ πάντως επιβεβαιώνει τους ισχυρισμούς του Υπουργείου Παιδείας ότι «το όριο των μαθητών δεν μεγάλωσε τώρα. Επί Γαβρόγλου ('18-'19) άλλαξε ο νόμος και η Γ’ Λυκείου είχε όριο τα 25 παιδιά. Στην Α’ και Β’ Λυκείου τα τμήματα των 25 παιδιών μπορούσαν να αυξηθούν κατά 10% και να γίνουν έως 27. Δεν είναι όμως κατάσταση αυτή, μέσα σε 30 τετραγωνικά 28 άτομα, ο ένας πάνω στον άλλο, μαζί με τον εκπαιδευτικό! Διαμαρτυρόμαστε γιατί αυτό δεν συμβαίνει σε κανονικές συνθήκες, αλλά εν μέσω έξαρσης του κορονοϊού».

Η κα Μαρέ βρίσκει «ακόμη πιο παράλογη, εκτός από επικίνδυνη» τη νέα συνθήκη, καθώς «στο Υπουργείο έχουν το δικαίωμα να εγκρίνουν επιπλέον τμήματα, χωρίς να καταστρατηγήσουν τον νόμο. Μάλιστα στα συγκεκριμένα σχολεία, που αυξήθηκε το όριο, υπάρχουν και άδειες αίθουσες! Ακατανόητα πράγματα».

 

Τα τμήματα όπως διαμορφώνονται στο Γ´Γυμνάσιο Βυρωνα και τα έστειλε η διευθύντρια στην ΕΛΜΕ
© ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ :
Τα τμήματα όπως διαμορφώνονται στο Γ´Γυμνάσιο Βυρωνα και τα έστειλε η διευθύντρια στην ΕΛΜΕ

«Υπό έλεγχο η κατάσταση στα σχολεία» λένε ΕΟΔΥ και υπουργείο Παιδείας

ΕΟΔΥ και υπουργείο Παιδείας μάς επανέλαβαν πάντως, κατά την επικοινωνία μας, ότι για την ώρα η κατάσταση στα σχολεία είναι υπό έλεγχο.

«Τίποτα δεν είναι υπό έλεγχο. Είναι δυνατό να έχουμε μοναδικό μέτρο κατά της COVID-19, το ότι ορίστηκαν συνάδελφοι υπεύθυνοι αν ένα παιδί έχει πυρετό και συμπτώματα; Και το ένα υπουργείο να πετά το μπαλάκι των ευθυνών στο άλλοΑισθανόμαστε εκτεθειμένοι όλοι μέσα στα σχολεία και αυτό φάνηκε στην περίπτωση του Β’ Λυκείου Καισαριανής, που έκλεισε, επειδή ένας συνάδελφος διαγνώστηκε θετικός στον κορονοϊό» προσθέτει η κα Μαρέ, καταγγέλοντας τον ΕΟΔΥ ότι «δεν ζήτησε τυπική ιχνηλάτηση των ατόμων που ήρθαν σε επαφή μαζί του στη σχολική αίθουσα. Φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης. Αν νοσήσεις, κάθεσαι σπίτι, ήταν η πρώτη οδηγία του. Στη δεύτερη φάση, είπε ότι το ζήτημα είναι της Πολιτικής Προστασίας. Η Πολιτική Προστασία δεν σήκωνε καν τα τηλέφωνα. Από τον Άννα στο Καϊάφα! Το πιο επικίνδυνο είναι ότι δεν υπάρχει κανένας συντονισμός μεταξύ των υπηρεσιών».

Απελπισμένοι οι εκπαιδευτικοί του Β’ Λυκείου Καισαριανής, προκειμένου να γίνει ιχνηλάτηση των επαφών του εκπαιδευτικού που νόσησε και δωρεάν τεστ στους συναδέλφους του, με τους οποίους ήρθε σε επαφή, κατέφυγαν στο υπουργείο Παιδείας. «Κι εκεί μάς είπαν ότι δεν υπάρχει λόγος να γίνει κάτι άλλο Κινδυνεύουμε όλοι έτσι. Είμαι πολύ απαισιόδοξη για τις επόμενες ημέρες. Και για τα σχολεία που έκλεισαν, οι οδηγίες για τα τηλε-μαθήματα δόθηκαν προχτές (σ.σ. Τετάρτη). Δεν είναι τακτική αυτή οργανωμένου υπουργείου!».

Ερωτηματικά εγείρονται από εκπαιδευτικούς και γονείς και για τα κριτήρια που αποφασίζεται ή όχι το κλείσιμο ολόκληρης σχολικής μονάδας και όχι τμημάτων, αλλά και για το ποιος αποφασίζει για το λουκέτο, καθώς υπήρξε σχολείο που σφραγίστηκε απευθείας μετά από απόφαση του υπουργείου Παιδείας κι όχι ύστερα από απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, βάσει της τελευταίας τροπολογίας (άρθρο 43, ν.4722/20), που πέρασε την Κυριακή.

Διαφωνούν για τις ευθύνες υπουργεία και ΕΟΔΥ

Ακόμη μεγαλύτερα ερωτηματικά εγέρθηκαν όταν για το ζήτημα απευθυνθήκαμε στα αρμόδια υπουργεία και στον ΕΟΔΥ.

«Δεν έχουμε καμία σχέση εμείς με το θέμα. Το υπουργείο Παιδείας είναι υπεύθυνο» ήταν η απάντηση που μας έδωσε ο ΕΟΔΥ, παραπέμποντάς μας στο αναρτημένο στο διαδίκτυο πρωτόκολλό του, την ώρα που, επικοινωνώντας με το υπουργείο Παιδείαςλάβαμε μια εντελώς διαφορετική απάντηση: «Δεν έχουμε καμία σχέση εμείς με το λουκέτο». Για του λόγου το αληθές μάς παρέπεμψαν στην τροπολογία που συμπεριλήφθηκε στον νόμο του υπουργείου Υγείας. «Εμείς ακολουθούμε το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Ο ΕΟΔΥ θα μας δώσει τις οδηγίες, όπως όταν κλείνει εστιατόρια και ξενοδοχεία», προσέθεσαν από το υπουργείο.

Επικοινωνώντας με το υπουργείο Υγείας λάβαμε μια απάντηση, που διαφοροποιείται και από αυτή του ΕΟΔΥ και από εκείνη του υπουργείου Παιδείας: «Είναι θέμα του υπουργείου Παιδείας και του ΕΟΔΥ το λουκέτο. Στα σχολεία, όπως και σε κάθε περίπτωση με συρροή κρουσμάτων, ο ΕΟΔΥ εισηγείται το κλείσιμο. Το υπουργείο Υγείας δεν παίρνει αποφάσεις για τα σχολεία», μας δήλωσαν από το υπουργείο Υγείας.

«Μπάχαλο» και «έλλειψη συντονισμού» καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί

«Η πολυγλωσσία τους αποτυπώνει το μπάχαλο που επικρατεί», σχολιάζει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ. «Δεν υπάρχει κανένα σαφές πρωτόκολλο, που να τηρείται και κινδυνεύουμε», αντικρούει τους ισχυρισμούς του ΕΟΔΥ και των υπουργείων η πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων Αθηνών Ντίνα Ρέπα, φέρνοντάς μας το παράδειγμα γονιού που ασθένησε, ενώ το παιδί του ήταν ήδη στο σχολείο που η ίδια εργάζεται.

Ναι μεν ο γονιός τηλεφώνησε κι ενημέρωσε τον διευθυντή, ο οποίος επικοινώνησε εν συνεχεία με τον ΕΟΔΥ, τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης της Περιφέρειας και το Δήμο. «Αλλά ο ΕΟΔΥ δεν έδωσε καν την οδηγία να κάνει test το παιδί. Η συμβουλή ήταν να καθίσει σπίτι του για 10 μέρες. Και αν κατόπιν αισθάνεται καλά να επιστρέψει πίσω. Η τάξη του συνεχίζει κανονικά το μάθημα σαν να μην συνέβη τίποτα! Αυτό αποκαλύπτει ότι στα σχολεία μας δεν γίνεται σοβαρός έλεγχος ή ιχνηλάτηση και κινδυνεύουμε όλοι. Δεν θα μας βγάλει αυτό που συμβαίνει σε καλό».

Σε επικοινωνία μας σχετικά με το περιστατικό, ο ΕΟΔΥ αρνείται ότι υπάρχει περίπτωση να μην ακολουθήθηκε το πρωτόκολλο, υπογραμμίζοντας πως όπου χρειάζεται γίνεται ιχνηλάτηση από την Πολιτική Προστασία ή τον ίδιο. Δυσδιάκριτο ωστόσο παραμένει το ποιος εκ των δυο αναλαμβάνει τελικά δράση.

Τι συνέβη στο Λύκειο της Καισαριανής

Στην προσπάθειά μας να καταλάβουμε τι συνέβη στο 2ο Λύκειο Καισαριανής, που -παρότι σφραγίστηκε λόγω δύο κρουσμάτων για 10 ημέρες- συνιστά, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ, ακόμη ενεργή υγειονομική βόμβα, καθώς έχει κοινό προαύλιο και τουαλέτες με το 1ο Λύκειο Καισαριανήςτηλεφωνήσαμε στο γραφείο του διευθυντή του.

Ο εκπαιδευτικός που βρισκόταν σε αυτό και μας απάντησε απέφυγε να κάνει το παραμικρό σχόλιο, «δείχνοντας» προς τα υπουργεία Υγείας, Παιδείας, την ΟΛΜΕ και τον ΕΟΔΥ!

«Τα σχολεία δεν καθαρίζονται - Υπάρχουν 29 μαθητές σε τάξεις 36 τ.μ.»

Ακόμη ένα ακανθώδες θέμα θίγουν ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ και η πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων Αθηνών: την καθαριότητα των σχολικών μονάδων. «Πάρα πολλά σχολεία έχουν καθαρίστρια μετά τις 13:00 ή μετά τις 14:00 το μεσημέρι. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι σχολικές μονάδες δεν καθαρίζονται! Το αντιλαμβάνεστε αυτό;» ρωτά αγανακτισμένη η κα Ρέπα.

Η ανασφάλεια, σύμφωνα με τον κ. Τσούχλο, για το τι μέλλει γενέσθαι στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της επικράτειας, χρονολογείται πριν από τον Αύγουστο, οπότε φάνηκε καθαρά ότι «ο έλεγχος χάνεται»: «Στις 20 Αυγούστου ζητήσαμε από την υπουργό διαχωρισμό των τμημάτων με  περισσότερους των 20 μαθητών. Ωστόσο, από μόνο του το γεγονός ότι μας συνάντησε στις 20 Αυγούστου, ενώ δεν υπάρχει περίπτωση να πίστευε το καλό σενάριο της εξαφάνισης  του κορονοϊού, αποκαλύπτει μια πολιτική επιλογή. Βάλανε τα λεφτά πάνω από τη δημόσια υγεία. Και κάνανε εν μέσω κορονοϊού τάξεις με 27 παιδιά!»,  επισημαίνει ο κ.Τσούχλος.

Η λύση του διαχωρισμού των τάξεων ήταν και είναι ένα απολύτως ρεαλιστικό σενάριο, συνεχίζει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ: «Λόγω Μνημονίων συγχωνεύτηκαν πολλά σχολεία. Τα κτήρια των σχολικών μονάδων υπάρχουν όμως ακόμη κενά. Θα μπορούσαν συμπληρωματικά να αναζητηθούν χώροι των Περιφερειών και των Δήμων, ακόμη και να ενοικιαστούν κάποιοι. Δεν είναι δυνατό ειδικά σήμερα να υπάρχουν 29 μαθητές ο ένας πάνω στον άλλο σε τάξεις 36 τ.μ.! Γιατί το είδαμε να συμβαίνει και αυτό!Θα έπρεπε να συνεργαστούν εγκαίρως το υπουργείο Παιδεία, το υπουργείο Εσωτερικών, η ΚΕΔΕ, η ΟΛΜΕ και η Εκπαιδευτική Συνομοσπονδία, ανά νομό. Η κατάσταση είναι επικίνδυνη και αυτό αποτελεί πολιτική επιλογή» επαναλαμβάνει.

«Είμαστε υπέρ των μασκών, αλλά δεν μπορεί να είναι το μοναδικό μέσο κατά του κορονοϊού σε τάξεις με 25 παιδιά το ένα πάνω στο άλλο, και ακαθάριστες τουαλέτες. Η εκπαιδευτική ζωή πρέπει να συνεχιστεί. Δεν γίνεται να κλείσουμε τα σχολεία και να κλειστούμε στα σπίτια μας. Αλλά ο αριθμός των μαθητών πρέπει να είναι μικρός. Δεν μπορούν να κάθονται δυο-δυο τα παιδιά σε απόσταση 70 εκατοστών από τον δάσκαλο!» συνοψίζει η κα Ρέπα.

Ιστορικό ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας εισηγήθηκε στο υπουργείο Παιδείας να μοιράσει τις τάξεις των 24 μαθητών του, νοικιάζοντας γειτνιάζοντες στις εγκαταστάσεις του χώρους. Το αίτημα δεν εγκρίθηκε! «Είναι προφανές ότι προτιμούν να δίνουν τα λεφτά τους σε φρεγάτες και εξοπλισμούς, παρά στην Παιδεία και έτσι παρακολουθούμε να συντελείται ένα υγειονομικό έγκλημα με 24, ακόμη και 30 παιδιά στην ίδια τάξη» επισημαίνει ο Σ.Σ, δάσκαλός του και συνδικαλιστής, που επιθυμεί να διατηρηθεί η ανωνυμία του.

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ



10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1948

ΠΡΟΟΙΜΙΟ 

Επειδή η αναγνώριση της αξιοπρέπειας, που είναι σύμφυτη σε όλα τα μέλη της ανθρώπινης οικογένειας, καθώς και των ίσων και αναπαλλοτρίωτων δικαιωμάτων τους αποτελεί το θεμέλιο της ελευθερίας, της δικαιοσύνης και της ειρήνης στον κόσμο.

Επειδή η παραγνώριση και η περιφρόνηση των δικαιωμάτων του ανθρώπου οδήγησαν σε πράξεις βαρβαρότητας, που εξεγείρουν την ανθρώπινη συνείδηση, και η προοπτική ενός κόσμου όπου οι άνθρωποι θα είναι ελεύθεροι να μιλούν και να πιστεύουν, λυτρωμένοι από τον τρόμο και την αθλιότητα, έχει διακηρυχθεί ως η πιο υψηλή επιδίωξη του ανθρώπου.

Επειδή έχει ουσιαστική σημασία να προστατεύονται τα ανθρώπινα δικαιώματα από ένα καθεστώς δικαίου, ώστε ο άνθρωπος να μην αναγκάζεται να προσφεύγει, ως έσχατο καταφύγιο, στην εξέγερση κατά της τυραννίας και της καταπίεσης.

Επειδή έχει ουσιαστική σημασία να ενθαρρύνεται η ανάπτυξη φιλικών σχέσεων ανάμεσα στα έθνη.

Επειδή, με τον καταστατικό Χάρτη, οι λαοί των Ηνωμένων Εθνών διακήρυξαν και πάλι την πίστη τους στα θεμελιακά δικαιώματα του ανθρώπου, στην αξιοπρέπεια και την αξία της ανθρώπινης προσωπικότητας, στην ισότητα δικαιωμάτων ανδρών και γυναικών, και διακήρυξαν πως είναι αποφασισμένοι να συντελέσουν στην κοινωνική πρόοδο και να δημιουργήσουν καλύτερες συνθήκες ζωής στα πλαίσια μιας ευρύτερης ελευθερίας.

Επειδή τα κράτη μέλη ανέλαβαν την υποχρέωση να εξασφαλίσουν, σε συνεργασία με τον Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών, τον αποτελεσματικό σεβασμό των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των θεμελιακών ελευθεριών σε όλο τον κόσμο.

Επειδή η ταυτότητα αντιλήψεων ως προς τα δικαιώματα και τις ελευθερίες αυτές έχει εξαιρετική σημασία για να εκπληρωθεί πέρα ως πέρα αυτή η υποχρέωση,

Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Διακηρύσσει ότι η παρούσα Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου αποτελεί το κοινό ιδανικό στο οποίο πρέπει να κατατείνουν όλοι οι λαοί και όλα τα έθνη, έτσι ώστε κάθε άτομο και κάθε όργανο της κοινωνίας, με τη Διακήρυξη αυτή διαρκώς στη σκέψη, να καταβάλλει, με τη διδασκαλία και την παιδεία, κάθε προσπάθεια για να αναπτυχθεί ο σεβασμός των δικαιωμάτων και των ελευθεριών αυτών, και να εξασφαλιστεί προοδευτικά, με εσωτερικά και διεθνή μέσα, η παγκόσμια και αποτελεσματική εφαρμογή τους, τόσο ανάμεσα στους λαούς των ίδιων των κρατών μελών όσο και ανάμεσα στους πληθυσμούς χωρών που βρίσκονται στη δικαιοδοσία τους.

ΑΡΘΡΟ 1

‘Ολοι οι άνθρωποι γεννιούνται ελεύθεροι και ίσοι στην αξιοπρέπεια και τα δικαιώματα. Είναι προικισμένοι με λογική και συνείδηση, και οφείλουν να συμπεριφέρονται μεταξύ τους με πνεύμα αδελφοσύνης.

ΑΡΘΡΟ 2

Κάθε άνθρωπος δικαιούται να επικαλείται όλα τα δικαιώματα και όλες τις ελευθερίες που προκηρύσσει η παρούσα Διακήρυξη, χωρίς καμία απολύτως διάκριση, ειδικότερα ως προς τη φυλή, το χρώμα, το φύλο, τη γλώσσα, τις θρησκείες, τις πολιτικές ή οποιεσδήποτε άλλες πεποιθήσεις, την εθνική ή κοινωνική καταγωγή, την περιουσία, τη γέννηση ή οποιαδήποτε άλλη κατάσταση.

Δεν θα μπορεί ακόμα να γίνεται καμία διάκριση εξαιτίας του πολιτικού, νομικού ή διεθνούς καθεστώτος της χώρας από την οποία προέρχεται κανείς, είτε πρόκειται για χώρα ή εδαφική περιοχή ανεξάρτητη, υπό κηδεμονία ή υπεξουσία, ή που βρίσκεται υπό οποιονδήποτε άλλον περιορισμό κυριαρχίας.

ΑΡΘΡΟ 3

Κάθε άτομο έχει δικαίωμα στη ζωή, την ελευθερία και την προσωπική του ασφάλεια.

ΑΡΘΡΟ 4

Κανείς δεν επιτρέπεται να ζει υπό καθεστώς δουλείας, ολικής ή μερικής. Η δουλεία και το δουλεμπόριο υπό οποιαδήποτε μορφή απαγορεύονται.

ΑΡΘΡΟ 5

Κανείς δεν επιτρέπεται να υποβάλλεται σε βασανιστήρια ούτε σε ποινή ή μεταχείριση σκληρή, απάνθρωπη ή ταπεινωτική.

ΑΡΘΡΟ 6

Καθένας, όπου και αν βρίσκεται, έχει δικαίωμα στην αναγνώριση της νομικής του προσωπικότητας.

ΑΡΘΡΟ 7

‘Ολοι είναι ίσοι απέναντι στον νόμο και έχουν δικαίωμα σε ίση προστασία του νόμου, χωρίς καμία απολύτως διάκριση. ‘Ολοι έχουν δικαίωμα σε ίση προστασία από κάθε διάκριση που θα παραβίαζε την παρούσα Διακήρυξη και από κάθε πρόκληση για μια τέτοια δυσμενή διάκριση.

ΑΡΘΡΟ 8

Καθένας έχει δικαίωμα να ασκεί αποτελεσματικά ένδικα μέσα στα αρμόδια εθνικά δικαστήρια κατά των πράξεων που παραβιάζουν τα θεμελιακά δικαιώματα τα οποία του αναγνωρίζουν το Σύνταγμα και ο νόμος.

ΑΡΘΡΟ 9

Κανείς δεν μπορεί να συλλαμβάνεται, να κρατείται ή να εξορίζεται αυθαίρετα.

ΑΡΘΡΟ 10

Καθένας έχει δικαίωμα, με πλήρη ισότητα, να εκδικάζεται η υπόθεσή του δίκαια και δημόσια, από δικαστήριο ανεξάρτητο και αμερόληπτο, που θα αποφασίσει είτε για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του είτε, σε περίπτωση ποινικής διαδικασίας, για το βάσιμο της κατηγορίας που στρέφεται εναντίον του.

ΑΡΘΡΟ 11

  1. Κάθε κατηγορούμενος για ποινικό αδίκημα πρέπει να θεωρείται αθώος, ωσότου διαπιστωθεί η ενοχή του σύμφωνα με τον νόμο, σε ποινική δίκη, κατά την οποία θα του έχουν εξασφαλιστεί όλες οι απαραίτητες για την υπεράσπισή του εγγυήσεις.
  2. Κανείς δεν θα καταδικάζεται για πράξεις ή παραλείψεις που, κατά τον χρόνο που τελέστηκαν, δεν συνιστούσαν αξιόποινο αδίκημα κατά το εσωτερικό ή το διεθνές δίκαιο. Επίσης, δεν επιβάλλεται ποινή βαρύτερη από εκείνη που ίσχυε κατά τον χρόνο που τελέστηκε η αξιόποινη πράξη.

ΑΡΘΡΟ 12

Κανείς δεν επιτρέπεται να υποστεί αυθαίρετες επεμβάσεις στην ιδιωτική του ζωή, την οικογένεια, την κατοικία ή την αλληλογραφία του, ούτε προσβολές της τιμής και της υπόληψης του. Καθένας έχει το δικαίωμα να τον προστατεύουν οι νόμοι από επεμβάσεις και προσβολές αυτού του είδους.

ΑΡΘΡΟ 13

  1. Καθένας έχει το δικαίωμα να κυκλοφορεί ελεύθερα και να εκλέγει τον τόπο της διαμονής του στο εσωτερικό ενός κράτους.
  2. Καθένας έχει το δικαίωμα να εγκαταλείπει οποιαδήποτε χώρα, ακόμα και τη δική του, και να επιστρέφει σε αυτήν.

ΑΡΘΡΟ 14

  1. Κάθε άτομο που καταδιώκεται έχει το δικαίωμα να ζητά άσυλο και του παρέχεται άσυλο σε άλλες χώρες.
  2. Το δικαίωμα αυτό δεν μπορεί κανείς να το επικαλεστεί, σε περίπτωση δίωξης για πραγματικό αδίκημα του κοινού ποινικού δικαίου ή για ενέργειες αντίθετες προς τους σκοπούς και τις αρχές του ΟΗΕ.

ΑΡΘΡΟ 15

  1. Καθένας έχει το δικαίωμα μιας ιθαγένειας.
  2. Κανείς δεν μπορεί να στερηθεί αυθαίρετα την ιθαγένειά του ούτε το δικαίωμα να αλλάξει ιθαγένεια.

ΑΡΘΡΟ 16

  1. Από τη στιγμή που θα φθάσουν σε ηλικία γάμου, ο άνδρας και η γυναίκα, χωρίς κανένα περιορισμό εξαιτίας της φυλής, της εθνικότητας ή της θρησκείας, έχουν το δικαίωμα να παντρεύονται και να ιδρύουν οικογένεια. Και οι δύο έχουν ίσα δικαιώματα ως προς τον γάμο, κατά τη διάρκεια του γάμου και κατά τη διάλυσή του.
  2. Γάμος δεν μπορεί να συναφθεί παρά μόνο με ελεύθερη και πλήρη συναίνεση των μελλονύμφων.
  3. Η οικογένεια είναι το φυσικό και το βασικό στοιχείο της κοινωνίας και έχει το δικαίωμα προστασίας από την κοινωνία και το κράτος.

ΑΡΘΡΟ 17

  1. Κάθε άτομο, μόνο του ή με άλλους μαζί, έχει το δικαίωμα της ιδιοκτησίας.
  2. Κανείς δεν μπορεί να στερηθεί αυθαίρετα την ιδιοκτησία του.

ΑΡΘΡΟ 18

Κάθε άτομο έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της σκέψης, της συνείδησης και της θρησκείας. Στο δικαίωμα αυτό περιλαμβάνεται η ελευθερία για την αλλαγή της θρησκείας ή πεποιθήσεων, όπως και η ελευθερία να εκδηλώνει κανείς τη θρησκεία του ή τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις, μόνος ή μαζί με άλλους, δημόσια ή ιδιωτικά, με τη διδασκαλία, την άσκηση, τη λατρεία και με την τέλεση θρησκευτικών τελετών.

ΑΡΘΡΟ 19

Καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης και της έκφρασης, που σημαίνει το δικαίωμα να μην υφίσταται δυσμενείς συνέπειες για τις γνώμες του, και το δικαίωμα να αναζητεί, να παίρνει και να διαδίδει πληροφορίες και ιδέες, με οποιοδήποτε μέσο έκφρασης, και από όλο τον κόσμο.

ΑΡΘΡΟ 20

  1. Καθένας έχει το δικαίωμα να συνέρχεται και να συνεταιρίζεται ελεύθερα και για ειρηνικούς σκοπούς.
  2. Κανείς δεν μπορεί να υποχρεωθεί να συμμετέχει σε ορισμένο σωματείο.

ΑΡΘΡΟ 21

  1. Καθένας έχει το δικαίωμα να συμμετέχει στη διακυβέρνηση της χώρας του, άμεσα ή έμμεσα, με αντιπροσώπους ελεύθερα εκλεγμένους.
  2. Καθένας έχει το δικαίωμα να γίνεται δεκτός, υπό ίσους όρους, στις δημόσιες υπηρεσίες της χώρας του.
  3. Η λαϊκή θέληση είναι το θεμέλιο της κρατικής εξουσίας. Η θέληση αυτή πρέπει να εκφράζεται με τίμιες εκλογές, οι οποίες πρέπει να διεξάγονται περιοδικά, με καθολική, ίση και μυστική ψηφοφορία, ή με αντίστοιχη διαδικασία που να εξασφαλίζει την ελευθερία της εκλογής.

ΑΡΘΡΟ 22

Κάθε άτομο, ως μέλος του κοινωνικού συνόλου, έχει δικαίωμα κοινωνικής προστασίας. Η κοινωνία, με την εθνική πρωτοβουλία και τη διεθνή συνεργασία, ανάλογα πάντα με την οργάνωση και τις οικονομικές δυνατότητες κάθε κράτους, έχει χρέος να του εξασφαλίσει την ικανοποίηση των οικονομικών, κοινωνικών και πολιτιστικών δικαιωμάτων που είναι απαραίτητα για την αξιοπρέπεια και την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του.

ΑΡΘΡΟ 23

  1. Καθένας έχει το δικαίωμα να εργάζεται και να επιλέγει ελεύθερα το επάγγελμά του, να έχει δίκαιες και ικανοποιητικές συνθήκες δουλειάς και να προστατεύεται από την ανεργεία.
  2. ‘Ολοι, χωρίς καμία διάκριση, έχουν το δικαίωμα ίσης αμοιβής για ίση εργασία.
  3. Κάθε εργαζόμενος έχει δικαίωμα δίκαιης και ικανοποιητικής αμοιβής, που να εξασφαλίζει σε αυτόν και την οικογένειά του συνθήκες ζωής άξιες στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Η αμοιβή της εργασίας, αν υπάρχει, πρέπει να συμπληρώνεται με άλλα μέσα κοινωνικής προστασίας.
  4. Καθένας έχει το δικαίωμα να ιδρύει μαζί με άλλους συνδικάτα και να συμμετέχει σε συνδικάτα για την προάσπιση των συμφερόντων του.

ΑΡΘΡΟ 24

Καθένας έχει το δικαίωμα στην ανάπαυση, σε ελεύθερο χρόνο, και ιδιαίτερα, σε λογικό περιορισμό του χρόνου εργασίας και σε περιοδικές άδειες με πλήρεις αποδοχές.

ΑΡΘΡΟ 25

  1. Καθένας έχει δικαίωμα σε ένα βιοτικό επίπεδο ικανό να εξασφαλίσει στον ίδιο και στην οικογένεια του υγεία και ευημερία, και ειδικότερα τροφή, ρουχισμό, κατοικία, ιατρική περίθαλψη όπως και τις απαραίτητες κοινωνικές υπηρεσίες. ‘Εχει ακόμα δικαίωμα σε ασφάλιση για την ανεργία, την αρρώστια, την αναπηρία, τη χηρεία, τη γεροντική ηλικία, όπως και για όλες τις άλλες περιπτώσεις που στερείται τα μέσα της συντήρησής του, εξαιτίας περιστάσεων ανεξαρτήτων της θέλησης του.
  2. Η μητρότητα και η παιδική ηλικία έχουν δικαίωμα ειδικής μέριμνας και περίθαλψης. ‘Ολα τα παιδιά, ανεξάρτητα αν είναι νόμιμα ή εξώγαμα, απολαμβάνουν την ίδια κοινωνική προστασία.

ΑΡΘΡΟ 26

  1. Καθένας έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση. Η εκπαίδευση πρέπει να παρέχεται δωρεάν, τουλάχιστον στη στοιχειώδη και βασική βαθμίδα της. Η στοιχειώδης εκπαίδευση είναι υποχρεωτική. Η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να εξασφαλίζεται για όλους. Η πρόσβαση στην ανώτατη παιδεία πρέπει να είναι ανοικτή σε όλους, υπό ίσους όρους, ανάλογα με τις ικανότητες τους.
  2. Η εκπαίδευση πρέπει να αποβλέπει στην πλήρη ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότητας και στην ενίσχυση του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιακών ελευθεριών. Πρέπει να προάγει την κατανόηση, την ανεκτικότητα και τη φιλία ανάμεσα σε όλα τα έθνη και σε όλες τις φυλές και τις θρησκευτικές ομάδες, και να ευνοεί την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων των Ηνωμένων Εθνών για τη διατήρηση της ειρήνης.
  3. Οι γονείς έχουν, κατά προτεραιότητα, το δικαίωμα να επιλέγουν το είδος της παιδείας που θα δοθεί στα παιδιά τους.

ΑΡΘΡΟ 27

  1. Καθένας έχει το δικαίωμα να συμμετέχει ελεύθερα στην πνευματική ζωή της κοινότητας, να χαίρεται τις καλές τέχνες και να μετέχει στην επιστημονική πρόοδο και στα αγαθά της.
  2. Καθένας έχει το δικαίωμα να προστατεύονται τα ηθικά και υλικά συμφέροντά του που απορρέουν από κάθε είδους επιστημονική, λογοτεχνική ή καλλιτεχνική παραγωγή του.

ΑΡΘΡΟ 28

Καθένας έχει το δικαίωμα να επικρατεί μια κοινωνική και διεθνής τάξη, μέσα στην οποία τα δικαιώματα και οι ελευθερίες που προκηρύσσει η παρούσα Διακήρυξη να μπορούν να πραγματώνονται σε όλη τους την έκταση.

ΑΡΘΡΟ 29

  1. Το άτομο έχει καθήκοντα απέναντι στην κοινότητα, μέσα στα πλαίσια της οποίας και μόνο είναι δυνατή η ελεύθερη και ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του.
  2. Στην άσκηση των δικαιωμάτων του και στην απόλαυση των ελευθεριών του κανείς δεν υπόκειται παρά μόνο στους περιορισμούς που ορίζονται από τους νόμους, με αποκλειστικό σκοπό να εξασφαλίζεται η αναγνώριση και ο σεβασμός των δικαιωμάτων και των ελευθεριών των άλλων, και να ικανοποιούνται οι δίκαιες απαιτήσεις της ηθικής, της δημόσιας τάξης και του γενικού καλού, σε μια δημοκρατική κοινωνία.
  3. Τα δικαιώματα αυτά και οι ελευθερίες δεν μπορούν, σε καμία περίπτωση, να ασκούνται αντίθετα προς τους σκοπούς και τις αρχές των Ηνωμένων Εθνών.

ΑΡΘΡΟ 30

Καμιά διάταξη της παρούσας Διακήρυξης δεν μπορεί να ερμηνευθεί ότι παρέχει σε ένα κράτος, σε μια ομάδα ή σε ένα άτομο οποιοδήποτε δικαίωμα να επιδίδεται σε ενέργειες ή να εκτελεί πράξεις που αποβλέπουν στην άρνηση των δικαιωμάτων και των ελευθεριών που εξαγγέλλονται σε αυτήν.

Βαριά “καμπάνα” το δικαστήριο στον Φεριώτη κτηνοτρόφο με φυλάκιση 26 μηνών, χωρίς κανένα ελαφρυντικό!!!

 


-

Το δικαστήριο εξάντλησε την αυστηρότητα του στον Έλληνα κτηνοτρόφο εκτιμούν νομικοί κύκλοι



Βαριά “καμπάνα” με φυλάκιση 26 μηνών με αναστολή αλλά χωρίς κανένα ελαφρυντικό, επέβαλλε το δικαστήριο της Αλεξανδρούπολης στο νεαρό κτηνοτρόφο από τις Φέρες, για την συμπλοκή με τους Τούρκους που μπήκαν παράνομα στην χώρα μας.


Μπορεί να αθωώθηκε για την κατηγορία της ρατσιστικής βίας και να μην τιμωρήθηκε με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο, αλλά όπως εκτιμούν νομικοί που παρακολούθησαν την δίκη, οι δικαστές εξάντλησαν την αυστηρότητα τους στον Φεριώτη κτηνοτρόφο. Η ποινή που αφορά παράνομη βία, παρ άνομη οπλοφορία και παράνομη οπλοχρησία, ήταν κατά συρροή και πολλαπλασιάστηκε επί 5, αφού τόσοι ήταν οι Τούρκοι εναντίον των οποίων θεωρήθηκε ότι άσκησε τις συγκεκριμένες ενέργειες ο συντοπίτης μας κτηνοτρόφος.Αντίθετα αναγνώρισαν ελαφρυντικά στους δυο Τούρκους που συνεπλάκησαν μαζί του. Αυτοί τιμωρήθηκαν με 14 μήνες φυλάκιση για παράνομη βία αλλά και παράνομη είσοδο στην χώρα, ενώ οι 3 γυναίκες Οι ποινές έχουν ανασταλτικό χαρακτήρα και ο νεαρός κτηνοτρόφος έμεινε φυσικά ελεύθερος, αφού οι συγκεκριμένες κατηγορίες ήταν σε βαθμό πλημμελήματος, ενώ οι 8 Τούρκοι, άνδρες, γυναίκες και παιδιά κρατούνται διοικητικά μια και υπέβαλλαν αίτηση για πολιτικό άσυλο.

Είχαν πάρει… πρόγευση κατά την διάρκεια της δίκηςαθωώθηκαν.Αν και το ύψος της ποινής και η μη αναγνώριση του παραμικρού ελαφρυντικού προκάλεσε δυσάρεστη έκπληξη και δυσαρέσκεια σε όσους βρέθηκαν στην δίκη, όσα διαδραματίστηκαν κατά την ακροαματική διαδικασία, τους είχαν δώσει μια… πρόγευση όσων θα ακολουθούσαν. Γιατί όπως επεσήμαναν, ιδιαίτερα η Πρόεδρος του δικαστηρίου δεν άφηνε τους μάρτυρες υπεράσπισης να τελειώσουν τις φράσεις τους, έκοβε όποιον προσπαθούσε να αρθρώσει κάποια κουβέντα υποστήριξης στον κτηνοτρόφο ή να εξηγήσει την κατάσταση που βιώνουν στα ελληνοτουρκικά σύνορα όλα αυτά τα χρόνια οι αγρότες και κτηνοτρόφοι μας από τις ορδές των λαθρομεταναστών.

Είναι χαρακτηριστικό το στιγμιότυπο που μας μετέφεραν όσοι ήταν μέσα στην δικαστική αίθουσα, γιατί δεν επιτράπηκε η είσοδος δημοσιογράφων λόγω των μέτρων για τον κορονοϊό, ότι η Πρόεδρος του δικαστηρίου αντέδρασε όταν ο Πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης Κώστας Αλεξανδρής τόνισε πως: “Αν καταδικαστεί ο κτηνοτρόφος για όσα έγιναν, είναι σαν να καταδικαζόμαστε όλοι εμείς που τον Μάρτιο αλλά και χρόνια τώρα φυλάμε τα σύνορα αποτρέποντας την παραβίαση τους από όσους μπαίνουν λαθραία στον τόπο μας”, αυτή τον έκοψε με αυστηρό ύφοςΟι μάρτυρες υπεράσπισης

Ως μάρτυρες υπεράσπισης του κτηνοτρόφου, εκτός του Κώστα Αλεξανδρή που είναι Πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης, κατέθεσαν ο Αντιδήμαρχος Φερών και Πρωτογενούς ΤΡομέα Δημήτρης Κολγιώνης, ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Πρασίνου του δήμου Αλεξανδρούπολης Ηλίας Δαστερίδης με την ιδιότητα του Συνοριοφύλακα, ο Πρόεδρος του συλλόγου “Αινήσιο Δέλτα” δικηγόρος Πάρης Παπαδάκης, το μέλος του συλλόγου κ.Αναγνωστόπουλος, ο αγρότης από τις Φέρες που πριν από λίγο καιρό δυο Αλγερινοί τον απείλησαν με μαχαίρι και τον έδεσαν χειροπόδαρα κλέβοντας του αυτοκίνητο, κινητό και πορτοφόλι και ο αγρότης με τον οποίο επικοινώνησε ο κτηνοτρόφος και ειδοποίησε την αστυνομία.




ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κακοκαιρία: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης αρκετές περιοχές - Ανυπολόγιστες ζημιές, χωριά αποκομμένα

  Επιμέλεια -  Γρηγόρης Αναγνώστου  - CNN Greece   Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2025 08:10 1 SHARES Πλημμύρες και καταστροφές από την κακοκαιρία στ...