Δευτέρα 12 Ιουλίου 2021

Επίσημο: Ανακοινώνει μέχρι αύριο ο Κ.Μητσοτάκης υποχρεωτικούς εμβολιασμούς και νέες απαγορεύσεις για την εστίαση

 

 Το επιβεβαίωσε η Α.Πελώνη

Μέχρι αύριο, Τρίτη, θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για τους υποχρεωτικούς εμβολιασμούς και για τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργεί πλέον η εστίαση.

Όπως είπε η κυβερνητική εκπρόσωπος, Αριστοτελία Πελώνη o πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης θα ανακοινώσει μέχρι αύριο τις αποφάσεις της κυβέρνησης που αφορούν την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού σε συγκεκριμένα πεδία, καθώς και το πλαίσιο λειτουργίας των κλειστών χώρων από το τέλος αυτής της εβδομάδας.

Υπενθυμίζουμε πως νωρίτερα κυκλοφόρησε το σενάριο που ήθελε τον πρωθυπουργό να απευθύνει διάγγελμα στους πολίτες, με το οποίο θα ανακοίνωνε υποχρεωτικούς εμβολιασμού και νέα μέτρα για τον κορωνοϊό. 

Οι ανακοινώσεις θα αφορούν συγκεκριμένα πεδία υποχρεωτικότητας, τόνισε η κα. Πελώνη, λέγοντας στους πολιτικούς συντάκτες να κάνουν λίγη υπομονή.

Σχετικά με το αν εξετάζεται ο υποχρεωτικός εμβολιασμός και στους εκπαιδευτικούς, η κυβερνητική εκπρόσωπος τόνισε πως μέχρι στιγμής ο εμβολιασμός στην συγκεκριμένη ομάδα πηγαίνει πολύ καλά, με ποσοστό άνω του 70%.

Υπενθυμίζεται πως όπως είπε το πρωί της Δευτέρας στο Πρώτο Πρόγραμμα, ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού της Κυβέρνησης, Θανάσης Κοντογεώργης, η υποχρεωτικότητα σε πρώτη φάση θα αφορά εργαζόμενους σε μονάδες κοινωνικής φροντίδας και σε δεύτερη φάση το υγειονομικό προσωπικό της χώρας, επισημαίνοντας ότι «προφανώς θα υπάρχει ένα κυρωτικό πλαίσιο που θα συνοδεύει την άρνηση εμβολιασμού, όταν αυτός καταστεί υποχρεωτικός για τις συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες».

Από εκεί και πέρα εντός της ημέρας αναμένεται να γίνουν οι ανακοινώσεις της Πολιτείας για την επέκταση της εμβολιαστικής διαδικασίας για τις ηλικίες 15-17 ετών.

Όπως είπε η κυβερνητική εκπρόσωπος, Αριστοτελία Πελώνη, οι ανακοινώσεις θα γίνουν εντός της ημέρας.

Φυσικά θα πρέπει να τονίσουμε για ακόμα μια φορά πως όλες αυτές οι ανακοινώσεις είναι αντίθετες με το ψήφισμα του Συμβουλίου της Ευρώπης που ψήφισε η ίδια η κυβέρνηση.

 

Οι αρχιερείς του διχασμού

 Οι αρχιερείς του διχασμού

 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 



Ακολουθήστε μας στο Google news 

Η κυβέρνηση και προσωπικά ο πρωθυπουργός χαρακτήρισαν χθες –μέσω της κυβερνητικής εκπροσώπου– τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης ως τον «πιο διχαστικό πολιτικό στη μεταπολιτευτική ιστορία». Αυτό γιατί ο Αλέξης Τσίπρας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο eidiseis.gr, εξέφρασε την άποψη ότι ο Κυρ. Μητσοτάκης διχάζει την ελληνική κοινωνία με τον τρόπο που χειρίζεται τα ζητήματα της πανδημίας και των εμβολιασμών.

Προφανέστατα η κυβέρνηση δεν έχει την παραμικρή αίσθηση του μέτρου. Πριν από λίγες μέρες κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση για υγειονομικό σαμποτάζ. Την κατηγόρησε δηλαδή ότι επιδιώκει να νοσεί ο πληθυσμός από κορονοϊό, να αναμετριέται με τον θάνατο και πολλοί συμπολίτες μας να χάνουν τη ζωή τους. Αλήθεια, μια τέτοια κατηγορία –προκλητικά ψευδής και κοινωνικά επικίνδυνη– δεν είναι διχαστική για το Μέγαρο Μαξίμου και τον ένοικό του;

Χρειάζεται περίσσιο θράσος για να κατηγορεί η Ν.Δ. την αντιπολίτευση για διχασμό και τον Αλέξη Τσίπρα ως τον «πιο διχαστικό πολιτικό στη μεταπολιτευτική ιστορία». Ποιος τα λέει αυτά; Το κόμμα που στηρίχτηκε στον αντικομμουνισμό. Το κόμμα που διατήρησε αποδειγμένα το φακέλωμα των πολιτών για τα φρονήματά τους όσο ήταν στην εξουσία τα πρώτα μεταπολιτευτικά χρόνια. Το κόμμα που αντιμετώπισε την πρώτη τετραετία του ΠΑΣΟΚ με το σύνθημα «χούντα είναι θα περάσει» και κατηγορώντας τον Ανδρέα Παπανδρέου ως αρχηγό της «17 Νοέμβρη».

Ποιος κατηγορεί τη σημερινή αξιωματική αντιπολίτευση για διχασμό; Ο Κυρ. Μητσοτάκης, που για να γίνει πρωθυπουργός έκανε μόνο καταστροφική αντιπολίτευση μη αναγνωρίζοντας στην προηγούμενη κυβέρνηση το παραμικρό θετικό μέτρο. Ο άνθρωπος που επένδυσε στο Μακεδονικό την πρωθυπουργική καριέρα του ταυτιζόμενος με τον εχθρό του πατέρα του Αντ. Σαμαρά. Αυτός, το κόμμα του και τα φιλικά τους ΜΜΕ, που αντιμετωπίζουν την Αριστερά και τον ΣΥΡΙΖΑ σαν μίασμα.

Έχει συνηθίσει η κυβέρνηση να διαστρεβλώνει την πραγματικότητα και να «κάνει τον ανήξερο» όταν στριμώχνεται και δεν έχει κάτι ουσιαστικό να απαντήσει. Απόδειξη όσα αναφέραμε αλλά και ο τρόπος που χειρίστηκε τις αποκαλύψεις για το «πόθεν έσχες» του πρωθυπουργού, όπου ουσιαστικά δεν είπε τίποτε για την ταμπακιέρα. Αυτή η πρακτική έχει γίνει δεύτερη φύση της. Για τον πρωθυπουργό όμως είναι η μία και μοναδική φύση του.

Εμβολιασμός εφήβων: Ανοίγει η πλατφόρμα εντός της εβδομάδας


Εμβολιασμός εφήβων: Ανοίγει η πλατφόρμα εντός της εβδομάδας

Ραντεβού για τον εμβολιασμό κατά της Covid-19 μπορούν να προγραμματίσουν από αυτή την εβδομάδα οι έφηβοι 15-17 ετών, με την κυβέρνηση να προσπαθεί να χτίσει όπως όπως ένα τείχος ανοσίας.

Σήμερα Δευτέρα 12 Ιουλίου, αναμένονται λεπτομέρειες και οι σχετικές οδηγίες για πως θα κλείνονται τα ραντεβού για τους έφηβους 15 έως 17 ετών και μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να ανοίξει και η πλατφόρμα.

Το σίγουρο είναι ότι οι εμβολιασμοί θα γίνονται μόνο με γονική συναίνεση.

Όπως ανακοίνωσε η Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών κυρία Θεοδωρίδου, έπειτα από την εξέταση των δεδομένων που ισχύουν σε παγκόσμιο επίπεδο, τα μέλη της επιτροπής έκριναν ότι είναι ωφέλιμο να εμβολιαστούν στη χώρα μας οι έφηβοι από 15 έως 17 ετών, καθώς τα παιδιά της συγκεκριμένης ηλικίας έχουν πιθανότητες να νοσήσουν από κορονοϊό.

 

Τέσσερα χρόνια μυστικά και ψέματα από τον Κυριάκο στο πόθεν έσχες - Documento

Τέσσερα χρόνια μυστικά και ψέματα από τον Κυριάκο στο πόθεν έσχες - Documento: Τι «θησαυρούς» κρύβει η γαλλική εταιρεία που το πρωθυπουργικό ζεύγος «εξαφάνισε» μέσα σε μια ελληνική εταιρεία-μπάμπουσκα παρακάμπτοντας την ελληνική νομοθεσία; Ο πρωθυπουργός της χώρας Κυριάκος Μητσοτάκης από το 2016 καταθέτει ψευδές πόθεν έσχες. Στη δήλωση περιουσιακής κατάστασης που καταθέτει (όπως είναι υποχρεωµένος) µετά την εµφανιζόµενη ως επανασύνδεσή το�...

Η τηλεφωνία είναι μία και ελληνική!

Η τηλεφωνία είναι μία και ελληνική!

 

 

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΖΕΔΑΚΙ

 

  • Υπουργός με πακιστανικό τηλέφωνο;
  • Ε, πού το περίεργο;
  • Ετοιμάζονται οι κυβερνώντες, αφού σε συνθήκες χωρών όπως το Πακιστάν θα ζούμε και θα δουλεύουμε!
  • Κι αυτοί οι υπερπατριώτες που όλο λένε για τους πρόσφυγες που «αλλοιώνουν τον πολιτισμό μας» γιατί σιωπούν;
  • Γιατί δεν καταγγέλλουν τα πακιστανικά τηλέφωνα που αλλοιώνουν την τηλεφωνία μας;
  • Να βροντοφωνάξουν, όπως και για τη Μακεδονία, η τηλεφωνία είναι μία και ελληνική!
  • Άλλωστε, πιο πολύ θα τους έλειπε το κινητό τους, παρά η Μακεδονία…
  • Αλλά, για ποια ελληνική τηλεφωνία μιλάμε;
  • Ξεπουλήσαμε και τον ΟΤΕ στους Γερμανούς.
  • Όπως και τα αεροδρόμια.
  • Θυμάστε τον Χατζηδάκη που όταν χάριζε την Ολυμπιακή έλεγε ότι γλύτωσε το κράτος 150 εκατομμύρια ευρώ;
  • Ε, τώρα, έδωσε στην ίδια πλην ιδιωτικοποιημένη εταιρία 120 εκατομμύρια κι άλλα 170 στους Γερμανούς που πήραν τα αεροδρόμιά μας.
  • Πρόκειται για μοναδικό φαινόμενο στην ιστορία του καπιταλισμού.
  • Να πληρώνει αντί να εισπράττει ένα κράτος όταν ιδιωτικοποιεί επιχειρήσεις του!
  • Διότι και τα λιγοστά που έδωσαν για να τις αποκτήσουν ήταν από δάνεια ελληνικών τραπεζών.
  • Δηλαδή, από δικά μας χρήματα που μας τα έκλεψαν για να ανακεφαλαιοποιήσουν τις τράπεζες…
  • Συγγνώμη κιόλας βρε άριστοι, αλλά αυτές δεν είναι επενδύσεις.
  • Ξεβράκωμα είναι!
  • Αλήθεια, πώς λέγεται αυτός που λειτουργεί σε βάρος της πατρίδας του και ξεπουλά την περιουσία της;
  • Ανοίξτε ένα λεξικό και βρείτε το!
  • Όχι, δεν θα σας κάνουμε τη χάρη να σας το πούμε.

Και να βρεθούμε εμείς αντί για σας κατηγορούμενοι…

 

Η κυβέρνηση καταπατά το Σύνταγμα: Σχεδιάζει νέες τιμωρίες σε ανεμβολίαστους μέχρι να εμβολιαστούν όλοι! - Τι ανακοινώνει

 Η κυβέρνηση καταπατά το Σύνταγμα: Σχεδιάζει νέες τιμωρίες σε ανεμβολίαστους μέχρι να εμβολιαστούν όλοι! - Τι ανακοινώνει

Θα ανακοινωθούν και απαγορεύεις σε μετακινήσεις από νομό σε νομό για τους μη εμβολιασμένους

Αποφάσεις που δεν συνάδουν με ευρωπαϊκή χώρα παίρνει τον τελευταίο καιρό η κυβέρνηση και μάλιστα είναι αποφασισμένη να τραβήξει στα άκρα το σχοινί μέχρι να εμβολιστούν όλοι οι πολίτες, ή τουλάχιστον σχεδόν όλοι. 

Υπό το πλαίσιο της «προστασίας της Δημόσιας Υγείας» η κυβέρνηση παίρνει -και ετοιμάζεται να πάρει και άλλα- αντισυνταγματικά μέτρα τα οποία έχουν ως στόχο να τιμωρήσουν τους πολίτες που δεν έχουν εμβολιαστεί. Ασχέτως αν κανείς μάλλον στην κυβέρνηση δεν καταλαβαίνει ότι αναφερόμαστε σε εμβόλια τα οποία έχουν έκτακτη αδειοδότηση και κανείς ακόμα δεν ξέρει για τις μακροχρόνιες παρενέργειες τους, ενώ ξέρουμε ήδη πως υπάρχουν παρενέργειες (και μάλιστα θανατηφόρες) οι οποίες χτυπούν άμεσα τον οργανισμό. 

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η πραγματική αιτία για την οποία τελικά δεν προκρίνεται το μέτρο-Απαρτχάιντ, με το οποίο η κυβέρνηση ζητούσε από τους καταστηματάρχες να χωρίσουν τα μαγαζιά τους σε αμιγή ή μεικτά. 

Όπως αναφέρει το ΟΡΕΝ ο λόγος που τελικά η κυβέρνηση αναμένεται να κάνει νέες ανακοινώσεις (πιθανότατα σήμερα) και να απαγορεύσει πλήρως την είσοδο στους ανεμβολίαστους στους κλειστούς χώρους εστίασης είναι πως ελάχιστοι καταστηματάρχες είχαν επιλέξει να μετατρέψουν το κατάστημα τους σε «covid-free»! Υπολογίζεται πως μόλις το 6% θα το έκανε αυτό. 

Έτσι η κυβέρνηση ήταν αντιμέτωπη με ένα φιάσκο, καθώς τα «προνόμια» για τους εμβολιασμένους θα γύριζαν μπούμερανγκ, καθώς οι ανεμβολίαστοι θα είχαν περισσότερα μέρη να πάνε, αντιθέτως οι εμβολιασμένοι θα είχαν λιγότερα. 

Η κυβέρνηση λοιπόν για να τιμωρήσει τους ανεμβολίαστους αποφασίζει να καταπατήσει πλήρως το Σύνταγμα, αλλά και την απόφαση του Συμβουλίου της Ευρώπης, την οποία ψήφισε η ίδια κυβέρνηση, και να απαγορεύσει πλήρως την είσοδο στους ανεμβολίαστους στους κλειστούς χώρους. 

Από εκεί και πέρα, όπως έχει ήδη γίνει γνωστό μέσα στην εβδομάδα θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις για τους υποχρεωτικούς εμβολιασμούς, με το Μαξίμου να θέλει να επιβάλει υποχρεωτικούς εμβολιασμούς σε ολοένα και περισσότερες ομάδες εργαζομένων. Η αρχή θα γίνει από τους υγειονομικούς και τους εργαζομένους στους οίκους ευγηρίας. 

Επίσης, σύμφωνα με τις πληροφορίες του τηλεοπτικού σταθμού, το επόμενο μέτρο τιμωρίας προς τους ανεμβολίαστους θα είναι οι απαγορεύσεις μετακινήσεων από νομό σε νόμο (όπως γίνεται τώρα με τα νησιά). 

Η απόφαση του Συμβουλίου της Ευρώπης που καταπατά η κυβέρνηση Κ.Μητσοτάκη

«Εμβόλια Covid-19: ηθικά, νομικά και πρακτικά ζητήματα

Ψήφισμα 2361 (2021)

Συγγραφέας: Κοινοβουλευτική Συνέλευση

Προέλευση Συζήτηση της συνέλευσης στις 27 Ιανουαρίου 2021 (5η συνεδρίαση) (βλ . Έγγρ. 15212 , έκθεση της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας και Βιώσιμης Ανάπτυξης, εισηγήτρια: κα JenniferDeTemmerman). Κείμενο που εγκρίθηκε από τη Συνέλευση στις 27 Ιανουαρίου 2021 (5η συνεδρίαση).

1 Η πανδημία του Covid-19, μια μολυσματική ασθένεια που προκλήθηκε από το νέο coronavirus SARS-CoV-2, προκάλεσε πολλά δεινά το 2020. Μέχρι τον Δεκέμβριο, έχουν καταγραφεί περισσότερα από 65 εκατομμύρια περιστατικά παγκοσμίως και έχουν χάσει πάνω από 1,5 εκατομμύρια ζωές . Το βάρος της νόσου της ίδιας της πανδημίας, καθώς και τα μέτρα δημόσιας υγείας που απαιτούνται για την καταπολέμησή της, έχουν καταστρέψει την παγκόσμια οικονομία, θέτοντας γυμνά προϋπάρχοντα σφάλματα και ανισότητες (συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη) και προκαλώντας ανεργία, οικονομικά παρακμή και φτώχεια.

2 Η ταχεία ανάπτυξη παγκόσμιων ασφαλών και αποτελεσματικών εμβολίων κατά του Covid-19 θα είναι απαραίτητη προκειμένου να περιοριστεί η πανδημία, να προστατευθούν τα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης, να σωθούν ζωές και να βοηθήσουμε στην αποκατάσταση των παγκόσμιων οικονομιών. Παρόλο που οι μη φαρμακευτικές παρεμβάσεις, όπως η φυσική απόσταση, η χρήση προσώπων, το συχνό πλύσιμο των χεριών, καθώς και οι διακοπές λειτουργίας και οι κλειδαριές, βοήθησαν στην επιβράδυνση της εξάπλωσης του ιού, τα ποσοστά μόλυνσης αυξάνονται τώρα ξανά στο μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη. Πολλά κράτη μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης βιώνουν ένα δεύτερο κύμα που είναι χειρότερο από το πρώτο, ενώ οι πληθυσμοί τους αντιμετωπίζουν ολοένα και περισσότερο «πανδημική κόπωση» και αισθάνονται υποκινημένοι σχετικά με την παρακολούθηση συνιστώμενων συμπεριφορών για την προστασία τους και άλλων από τον ιό.

3 Ακόμα και τα ταχέως αναπτυσσόμενα, ασφαλή και αποτελεσματικά εμβόλια, ωστόσο, δεν αποτελούν άμεση πανάκεια. Μετά την εορταστική περίοδο στα τέλη του έτους 2020 και στις αρχές του 2021, με τις παραδοσιακές εσωτερικές συγκεντρώσεις, τα ποσοστά μόλυνσης πιθανότατα θα είναι πολύ υψηλά στα περισσότερα κράτη μέλη. Επιπλέον, οι Γάλλοι γιατροί έχουν συσχετιστεί επιστημονικά μεταξύ των θερμοκρασιών εξωτερικού χώρου και του ποσοστού επίπτωσης της νόσου σε νοσηλεία και θανάτους. Τα εμβόλια αναμφίβολα δεν θα είναι επαρκή για να μειώσουν σημαντικά τα ποσοστά μόλυνσης αυτόν τον χειμώνα – ιδίως όταν λαμβάνεται υπόψη ότι η ζήτηση ξεπερνά κατά πολύ την προσφορά. Έτσι, μια ομοιότητα της «κανονικής ζωής» δεν θα μπορεί να συνεχιστεί ακόμη και στις καλύτερες περιστάσεις μέχρι τα μέσα έως τα τέλη του 2021 το νωρίτερο.

4 Για να είναι αποτελεσματικά τα εμβόλια, η επιτυχής χρήση τους και η επαρκής πρόσληψη θα είναι καθοριστικής σημασίας. Ωστόσο, η ταχύτητα με την οποία αναπτύσσονται τα εμβόλια μπορεί να είναι δύσκολο να καταπολεμηθεί η πρόκληση για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης σε αυτά. Απαιτείται επίσης δίκαιη ανάπτυξη εμβολίων Covid-19 για να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα του εμβολίου. Εάν δεν είναι αρκετά ευρέως διανεμημένα σε μια χώρα που έχει πληγεί σοβαρά, τα εμβόλια καθίστανται αναποτελεσματικά για τον περιορισμό της παλίρροιας της πανδημίας. Επιπλέον, ο ιός δεν γνωρίζει σύνορα και, επομένως, είναι προς το συμφέρον κάθε χώρας να συνεργαστεί για την εξασφάλιση παγκόσμιας ισότητας στην πρόσβαση στα εμβόλια Covid-19. Η διστακτικότητα των εμβολίων και ο εθνικισμός εμβολίων έχουν την ικανότητα να εκτροχιάσουν την μέχρι στιγμής εκπληκτικά γρήγορη και επιτυχημένη προσπάθεια εμβολιασμού Covid-19,επιτρέποντας τη μετάλλαξη του ιού SARS-CoV-2 και συνεπώς αμβλύ το πιο αποτελεσματικό μέσο στον κόσμο κατά της πανδημίας μέχρι στιγμής.

5 Επομένως, απαιτείται διεθνής συνεργασία περισσότερο από ποτέ για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη, κατασκευή και δίκαιη και δίκαιη διανομή εμβολίων Covid-19. Το πρόγραμμα κατανομής εμβολίων Covid-19, επίσης γνωστό ως COVAX, είναι η κορυφαία πρωτοβουλία για την παγκόσμια κατανομή εμβολίων. Υπό την ηγεσία της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (ΠΟΥ), της Συμμαχίας Εμβολίων (Gavi) και του Συνασπισμού για Καινοτομίες Επιδημιακής Προετοιμασίας (CEPI), η πρωτοβουλία αντλεί χρηματοδότηση από τις υποψήφιες χώρες για την υποστήριξη της έρευνας, ανάπτυξης και κατασκευής ενός ευρέος φάσματος Covid -19 εμβόλια και διαπραγμάτευση των τιμών τους. Θα χρειαστεί επίσης επαρκής διαχείριση εμβολίων και εφοδιαστική αλυσίδα εφοδιασμού, που απαιτούν διεθνή συνεργασία και προετοιμασίες από τα κράτη μέλη, προκειμένου να χορηγηθούν τα εμβόλια κατά του ιού με ασφαλή και δίκαιο τρόπο. Από την άποψη αυτή,η Κοινοβουλευτική Συνέλευση εφιστά την προσοχή στην καθοδήγηση των χωρών σχετικά με την ετοιμότητα του προγράμματος, την εφαρμογή και τη λήψη αποφάσεων σε επίπεδο χώρας που έχει αναπτύξει η ΠΟΥ.

6 Τα κράτη μέλη πρέπει ήδη να προετοιμάσουν τις στρατηγικές ανοσοποίησης για να κατανείμουν τις δόσεις με ηθικό και δίκαιο τρόπο, συμπεριλαμβανομένης της απόφασης σχετικά με το ποιες ομάδες πληθυσμού θα δώσουν προτεραιότητα στα αρχικά στάδια όταν η προσφορά είναι μικρή, και πώς να επεκτείνει τον εμβολιασμό ως διαθεσιμότητα ενός ή περισσότερων Covid- Βελτιώνει 19 εμβόλια. Οι βιοηθικοί και οι οικονομολόγοι συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό ότι άτομα άνω των 65 ετών και άτομα κάτω των 65 ετών με υποκείμενες παθήσεις υγείας τα θέτουν σε υψηλότερο κίνδυνο σοβαρής ασθένειας και θανάτου, εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας (ειδικά εκείνοι που συνεργάζονται στενά με άτομα που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου ), και στα άτομα που εργάζονται σε βασικές υποδομές ζωτικής σημασίας θα πρέπει να έχουν προτεραιότητα πρόσβαση στον εμβολιασμό. Τα παιδιά, οι έγκυες γυναίκες και οι θηλάζουσες μητέρες, για τις οποίες δεν έχει εγκριθεί μέχρι τώρα κανένα εμβόλιο, δεν πρέπει να λησμονούνται.

7 Επιστήμονες έχουν κάνει αξιοσημείωτη δουλειά σε χρόνο ρεκόρ. Τώρα εναπόκειται στις κυβερνήσεις να ενεργήσουν. Η Συνέλευση υποστηρίζει το όραμα του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών ότι ένα εμβόλιο Covid-19 πρέπει να είναι παγκόσμιο δημόσιο αγαθό. Η ανοσοποίηση πρέπει να είναι διαθέσιμη σε όλους, παντού. Συνεπώς, η Συνέλευση καλεί τα κράτη μέλη και την Ευρωπαϊκή Ένωση:

7.1 σχετικά με την ανάπτυξη εμβολίων Covid-19:

7.1.1 διασφαλίζει υψηλής ποιότητας δοκιμές που είναι ορθές και διεξάγονται με ηθικό τρόπο σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις της Σύμβασης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη βιοϊατρική (ETS No. 164, Σύμβαση του Οβιέδο) και το Πρόσθετο Πρωτόκολλό της σχετικά με τη Βιοϊατρική Έρευνα (CETS No. 195), και τα οποία περιλαμβάνουν σταδιακά παιδιά, έγκυες γυναίκες και θηλάζουσες μητέρες ·

7.1.2 διασφαλίζει ότι οι ρυθμιστικοί φορείς που είναι υπεύθυνοι για την αξιολόγηση και την έγκριση εμβολίων κατά του Covid-19 είναι ανεξάρτητοι και προστατευμένοι από την πολιτική πίεση ·

7.1.3 διασφαλίζει ότι τηρούνται τα σχετικά ελάχιστα πρότυπα ασφάλειας, αποτελεσματικότητας και ποιότητας των εμβολίων ·

7.1.4 εφαρμόζουν αποτελεσματικά συστήματα παρακολούθησης των εμβολίων και της ασφάλειάς τους μετά τη διάθεσή τους στον γενικό πληθυσμό, με σκοπό επίσης την παρακολούθηση των μακροπρόθεσμων επιπτώσεών τους ·

7.1.5 θέσπισε ανεξάρτητα προγράμματα αποζημίωσης εμβολίων για την εξασφάλιση αποζημίωσης για αδικαιολόγητες βλάβες και βλάβες που οφείλονται στον εμβολιασμό

7.1.6 δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην πιθανή ανταλλαγή πληροφοριών από στελέχη φαρμακευτικών προϊόντων ή φαρμακευτικές εταιρείες που εμπλουτίζονται αδικαιολόγητα με δημόσια έξοδα, εφαρμόζοντας τις συστάσεις που περιέχονται στο ψήφισμα 2071 (2015) για τη δημόσια υγεία και τα συμφέροντα της φαρμακευτικής βιομηχανίας: πώς να εγγυηθείτε υπεροχή των συμφερόντων της δημόσιας υγείας;

7.1.7 ξεπεράσει τα εμπόδια και τους περιορισμούς που απορρέουν από τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας και τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, προκειμένου να διασφαλιστεί η ευρεία παραγωγή και διανομή εμβολίων σε όλες τις χώρες και σε όλους τους πολίτες ·

7.2 σχετικά με τη χορήγηση εμβολίων Covid-19:

7.2.1 διασφαλίζει τον σεβασμό της αρχής της δίκαιης πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη, όπως ορίζεται στο άρθρο 3 της Σύμβασης του Οβιέδο στα εθνικά σχέδια κατανομής εμβολίων, διασφαλίζοντας ότι τα εμβόλια Covid-19 είναι διαθέσιμα στον πληθυσμό ανεξαρτήτως φύλου, φυλής, θρησκείας, ή κοινωνικοοικονομική κατάσταση, ικανότητα πληρωμής, τοποθεσία και άλλοι παράγοντες που συχνά συμβάλλουν στις ανισότητες εντός του πληθυσμού ·

7.2.2 ανάπτυξη στρατηγικών για την ορθή διανομή εμβολίων Covid-19 εντός των κρατών μελών, λαμβάνοντας υπόψη ότι η προσφορά θα είναι αρχικά χαμηλή και θα προετοιμάζεται για τον τρόπο επέκτασης των προγραμμάτων εμβολιασμού όταν επεκτείνεται η προσφορά · ακολουθήστε τις συμβουλές ανεξάρτητων εθνικών, ευρωπαϊκών και διεθνών επιτροπών και θεσμών βιοηθικής, καθώς και της ΠΟΥ, για την ανάπτυξη αυτών των στρατηγικών ·

7.2.3 διασφαλίζει ότι τα άτομα εντός των ίδιων ομάδων προτεραιότητας αντιμετωπίζονται ισότιμα, με ιδιαίτερη προσοχή στα πιο ευάλωτα άτομα, όπως τα ηλικιωμένα άτομα, τα άτομα με υποκείμενες καταστάσεις και τους εργαζομένους στον τομέα της υγείας, ειδικά εκείνα που συνεργάζονται στενά με άτομα που βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο ομάδες, καθώς και άτομα που εργάζονται σε βασικές υποδομές και δημόσιες υπηρεσίες, ιδίως σε κοινωνικές υπηρεσίες, δημόσιες συγκοινωνίες, επιβολή νόμου και σχολεία, καθώς και σε άτομα που εργάζονται σε λιανική ·

7.2.4 προωθεί την ισότητα στην πρόσβαση στα εμβόλια Covid-19 μεταξύ χωρών με την υποστήριξη διεθνών προσπαθειών όπως η Πρόσβαση στο Covid-19 ToolsAccelerator (ACT Accelerator) και η Διευκόλυνση COVAX.

7.2.5 αποφύγετε να αποθηκεύσετε εμβόλια Covid-19 που υπονομεύουν την ικανότητα άλλων χωρών να προμηθεύονται εμβόλια για τους πληθυσμούς τους, να διασφαλίζουν ότι το απόθεμα δεν μεταφράζεται σε κλιμακούμενες τιμές εμβολίων από εκείνους που αποθηκεύουν σε εκείνους που δεν μπορούν, διεξάγουν έλεγχο και δέουσα επιμέλεια για να διασφαλίσουν ταχεία ανάπτυξη εμβολίων στο ελάχιστο κόστος με βάση την ανάγκη να μην ισχύουν στην αγορά ·

7.2.6 διασφαλίζει ότι κάθε χώρα είναι σε θέση να εμβολιάσει τους εργαζομένους στον τομέα της υγείας και τις ευάλωτες ομάδες τους προτού διατεθεί ο εμβολιασμός σε ομάδες χωρίς κίνδυνο και, ως εκ τούτου, εξετάστε το ενδεχόμενο να δώσετε δόσεις εμβολίου ή να αποδεχτείτε ότι πρέπει να δοθεί προτεραιότητα σε χώρες που δεν έχουν ακόμη να το πράξει, έχοντας κατά νου ότι μια δίκαιη και δίκαιη κατανομή δόσεων εμβολίου σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για την καταπολέμηση της πανδημίας και τη μείωση των σχετικών κοινωνικοοικονομικών επιβαρύνσεων ·

7.2.7 διασφαλίζει ότι τα εμβόλια Covid-19 των οποίων η ασφάλεια και η αποτελεσματικότητα έχει τεκμηριωθεί είναι προσιτά σε όλους όσους τα απαιτούν στο μέλλον, προσφεύγοντας, όπου απαιτείται, σε υποχρεωτικές άδειες με αντάλλαγμα την καταβολή των δικαιωμάτων ·

7.3 σχετικά με την εξασφάλιση υψηλής πρόσληψης εμβολίου:

7.3.1 διασφαλίζει ότι οι πολίτες ενημερώνονται ότι ο εμβολιασμός ΔΕΝ είναι υποχρεωτικός και ότι κανείς δεν πιέζεται πολιτικά, κοινωνικά ή με άλλο τρόπο να εμβολιαστεί, εάν δεν το επιθυμεί.

7.3.2 διασφαλίζει ότι κανείς δεν υφίσταται διακρίσεις για το ότι δεν έχει εμβολιαστεί, λόγω πιθανών κινδύνων για την υγεία ή επειδή δεν θέλει να εμβολιαστεί.

7.3.3 λαμβάνει έγκαιρα αποτελεσματικά μέτρα για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, της παραπληροφόρησης και της δισταξίας σχετικά με τα εμβόλια Covid-19 ·

7.3.4 διανέμει διαφανείς πληροφορίες σχετικά με την ασφάλεια και τις πιθανές παρενέργειες των εμβολίων, συνεργαζόμενοι με και ρυθμίζοντας τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων για την πρόληψη της εξάπλωσης παραπληροφόρησης ·

7.3.5 επικοινωνούν με διαφάνεια το περιεχόμενο των συμβάσεων με τους παραγωγούς εμβολίων και τα καθιστούν δημόσια διαθέσιμα για κοινοβουλευτικό και δημόσιο έλεγχο ·

7.3.6 συνεργάζεται με μη κυβερνητικές οργανώσεις ή / και άλλες τοπικές προσπάθειες προσέγγισης περιθωριοποιημένων ομάδων ·

7.3.7 συνεργάζεται με τις τοπικές κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή προσαρμοσμένων στρατηγικών για την υποστήριξη της πρόσληψης εμβολίων.

7.4 σχετικά με τον εμβολιασμό Covid-19 για παιδιά:

7.4.1 διασφαλίζει ισορροπίας μεταξύ της ταχείας ανάπτυξης του εμβολιασμού για τα παιδιά και της δέουσας αντιμετώπισης των ζητημάτων ασφάλειας και αποτελεσματικότητας και διασφάλιση της πλήρους ασφάλειας και αποτελεσματικότητας όλων των εμβολίων που διατίθενται στα παιδιά, με έμφαση στο συμφέρον του παιδιού, σύμφωνα με το Σύμβαση των Εθνών για τα δικαιώματα του παιδιού ·

7.4.2 διασφαλίζει δοκιμές υψηλής ποιότητας, με τη δέουσα προσοχή για τις σχετικές διασφαλίσεις, σύμφωνα με τα διεθνή νομικά πρότυπα και οδηγίες, συμπεριλαμβανομένης της δίκαιης κατανομής των οφελών και των κινδύνων στα παιδιά που μελετώνται ·

7.4.3 διασφαλίζει ότι οι επιθυμίες των παιδιών λαμβάνονται δεόντως υπόψη, ανάλογα με την ηλικία και την ωριμότητα τους · όταν δεν μπορεί να δοθεί η συγκατάθεση ενός παιδιού, βεβαιωθείτε ότι η συμφωνία παρέχεται σε άλλες μορφές και ότι βασίζεται σε αξιόπιστες και κατάλληλες ηλικίες πληροφορίες ·

7.4.4 υποστηρίζει τη UNICEF στις προσπάθειές της να παραδώσει εμβόλια από κατασκευαστές που έχουν συμφωνήσει με τη Διευκόλυνση COVAX σε όσους τα χρειάζονται περισσότερο.

7.5 όσον αφορά τη διασφάλιση της παρακολούθησης των μακροπρόθεσμων επιπτώσεων των εμβολίων COVID-19 και της ασφάλειάς τους:

7.5.1 διασφαλίζει διεθνούς συνεργασίας για την έγκαιρη ανίχνευση και αποσαφήνιση οποιωνδήποτε σημάτων ασφαλείας μέσω της παγκόσμιας ανταλλαγής δεδομένων σε πραγματικό χρόνο σχετικά με ανεπιθύμητα συμβάντα μετά την ανοσοποίηση (AEFIs) ·

7.5.2 χρησιμοποιεί πιστοποιητικά εμβολιασμού μόνο για τον καθορισμένο σκοπό παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας του εμβολίου, των πιθανών παρενεργειών και των ανεπιθύμητων ενεργειών.

7.5.3 εξαλείφει τυχόν κενά στην επικοινωνία μεταξύ τοπικών, περιφερειακών και διεθνών αρχών δημόσιας υγείας που χειρίζονται δεδομένα AEFI και να ξεπεράσει τις αδυναμίες στα υπάρχοντα δίκτυα δεδομένων υγείας ·

7.5.4 φέρνει τη φαρμακοεπαγρύπνηση πιο κοντά στα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης.

7.5.5 υποστηρίζει το αναδυόμενο πεδίο της έρευνας για τα αντιβιοτικά, η οποία μελετά τις μεμονωμένες παραλλαγές στις αποκρίσεις του εμβολίου με βάση τις διαφορές στην έμφυτη ανοσία, τα μικρόβια και την ανοσογενετική.

8 Αναφορικά με το ψήφισμα 2337 (2020) σχετικά με τις δημοκρατίες που αντιμετωπίζουν την πανδημία Covid-19, η Συνέλευση επιβεβαιώνει ότι, ως ακρογωνιαίος θεσμός της δημοκρατίας, τα κοινοβούλια πρέπει να συνεχίσουν να διαδραματίζουν τον τριπλό τους ρόλο εκπροσώπησης, νομοθεσίας και εποπτείας σε πανδημικές συνθήκες. Συνεπώς, η Συνέλευση καλεί τα κοινοβούλια να ασκήσουν αυτές τις εξουσίες, ανάλογα με την περίπτωση, επίσης όσον αφορά την ανάπτυξη, την κατανομή και τη διανομή εμβολίων Covid-19.»

 

Στις Βρυξέλλες σήμερα ο Σταϊκούρας, για Eurogroup και Ecofin


Στις Βρυξέλλες σήμερα ο Σταϊκούρας, για Eurogroup και Ecofin
Φωτογραφία αρχείου INTIME/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Στις Βρυξέλλες μεταβαίνει σήμερα ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, προκειμένου να συμμετάσχει στη συνεδρίαση του Eurogroup και στην αυριανή συνεδρίαση του Ecofin.

Στο Ecofin αναμένεται να εγκριθούν τα πρώτα Εθνικά Σχέδια Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεταξύ των οποίων και της Ελλάδας. Γι' αυτό, θα λάβει μέρος και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θόδωρος Σκυλακάκης, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ειδικότερα, στο σημερινό Eurogroup οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης θα συζητήσουν τη δημοσιονομική πορεία και τις προοπτικές της ευρωζώνης, εστιάζοντας στο επόμενο έτος. Στο συγκεκριμένο πλαίσιο, θα ενημερωθούν για την πρόσφατη έκθεση του Ευρωπαϊκού Δημοσιονομικού Συμβουλίου και την αποτίμηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τα Προγράμματα Σταθερότητας του 2021. Η συζήτηση θα τροφοδοτήσει την προετοιμασία των προσχεδίων προϋπολογισμού και των συστάσεων για την ευρωζώνη για το 2022. Επιπλέον, θα συνεχιστεί ο διάλογος σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις της δημιουργίας ψηφιακού ευρώ για νοικοκυριά, επιχειρήσεις και την Οικονομική και Νομισματική Ένωση ως σύνολο.

 

Σύσκεψη στο Μαξίμου για τη μετάλλαξη «Δ»: Στο τραπέζι και οι κατασκηνώσεις


Σύσκεψη στο Μαξίμου για τη μετάλλαξη «Δ»: Στο τραπέζι και οι κατασκηνώσεις
INTIME/ΓτΠ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Στην τελική ευθεία μπαίνει η προετοιμασία κυβέρνησης και ειδικών για την οριστικοποίηση της συνταγής ισορροπίας ανάμεσα στην πανδημική έξαρση που τροφοδοτείται από τη μετάλλαξη «Δέλτα» και στην οικονομική κανονικότητα.

Στην τακτική σύσκεψη για την Covid-19, υπό τον πρωθυπουργό, θα εξεταστούν οι νέες ψηφίδες στο μωσαϊκό των πιθανών προσαρμογών τόσο στο πλαίσιο λειτουργίας των κλειστών χώρων της εστίασης, αλλά και για την θέσπιση της υποχρεωτικότητας στους εμβολιασμούς για συγκεκριμένες κατηγορίες κρατικών υπαλλήλων.

Όπως πληροφορείται το CNN Greece, επί τάπητος θα τεθεί επίσης η πτυχή των κατασκηνώσεων και των δεδομένων που ανέκυψαν τα τελευταία εικοσιτετράωρα, σε μια ούτως ή άλλως δύσκολη εξίσωση.

Οι ίδιες πηγές ενημέρωσης, υπενθύμιζαν ότι κατά πάγια πρακτική η ανάλυση της επιδημιολογικής κατάστασης, που θα υπαγορεύσει τις όποιες τροποποιήσεις στον καταρχήν σχεδιασμό, εκτείνεται και σε δείκτες πέραν του αριθμού των κρουσμάτων. Στα λεγόμενα…σκληρά δεδομένα όπως είναι η ηλικιακή κατηγοριοποίηση των διαγνώσεων αλλά και σε παραμέτρους βαρύτητας όπως η κινητικότητα, ο περιορισμός της οποίας αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα τροφοδότη της διασποράς του ιού.

Ο γρίφος για τους κλειστούς χώρους

Γρίφο αποτελεί το μοντέλο που τελικώς θα ισχύσει για τους κλειστούς χώρους. Συγκλίνουσες πληροφορίες θέλουν τη ζυγαριά των αποφάσεων να γέρνει προς τη χρονική μετάθεση εφαρμογής των μέτρων, τουλάχιστον κατά μια εβδομάδα, αντί για την πρεμιέρα της 15ης Ιουλίου, η οποία συμπεριλαμβανόταν στις κυβερνητικές ανακοινώσεις προ δεκαπενθημέρου.

Από την άλλη αυξάνονται οι υποστηρικτές της εναλλακτικής λύσης, την οποία εγκαίρως είχε δημοσιοποιήσει το CNN Greece, για κλειστούς χώρους αποκλειστικά για εμβολιασμένους. Δηλαδή στο άνοιγμα της αυλαίας την ερχόμενη Πέμπτη, να υπάρχει διαθέσιμη η επιλογή στην ειδική πλατφόρμα στην ΕΡΓΑΝΗ, για τους επαγγελματίες, που θα θελήσουν να παράσχουν υπηρεσίες και σε ανεμβολίαστους με την επιδείξη αρνητικού αποτελέσματος διαγνωστικού ελέγχου.

Στο τραπέζι είναι η εισήγηση, που κατά τις ίδιες πληροφορίες δεν συγκεντρώνει οι πολλές πιθανότητες, για την έναρξη λειτουργίας των κλειστών χώρων που διαθέτουν τα καταστήματα εστίασης, με βάση τις κυβερνητικές ανακοινώσεις. Η υιοθέτησή του, ενέχει επιδημιολογικό ρίσκο και ταυτόχρονα περισσότερες ανάγκες στο ελεγκτικό κομμάτι, σε ένα δρακόντειο πλαίσιο που προβλέπει τσουχτερά πρόστιμα και αυστηρές διοικητικές καμπάνες για τους παραβάτες επιχειρηματίες αλλά και τους πελάτες.

Οι υποχρεωτικοί εμβολιασμοί

Ταυτόχρονα εντός της εβδομάδας η κυβέρνηση, όπως έχει προαναγγελθεί, θα ανοίξει τα χαρτιά της για τις πρώτες ομάδες κρατικών λειτουργών για τις οποίες θα καταστεί υποχρεωτικός ο εμβολιασμός, αλλά και για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αυτού του σταδίου της επιχείρησης «Ελευθερία».

Με βάση το ερώτημα που είχε τεθεί στους ειδικούς αλλά και το πόρισμα της επιτροπής βιοηθικής θεωρούνται βέβαιοι οι υγειονομικοί υπάλληλοι μαζί με το διοικητικό προσωπικό και το υπόλοιπο δυναμικό των νοσοκομείων, καθώς και οι εργαζόμενοι στις Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων.

 

Κυριακή 11 Ιουλίου 2021

Κορονοϊός: 1.465 κρούσματα και 5 νεκροί το τελευταίο 24ωρο

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
11/07/2021 17:40 EEST


Στους 142 οι διασωληνωμένοι.

Eurokinissi
Φωτο αρχείου

Στα 1.465 ανέρχονται τα νέα κρούσματα κορονοϊού, που κατεγράφησαν στη χώρα το τελευταίο 24ωρο, σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 5, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 12.792 θάνατοι.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 142. Η διάμεση ηλικία τους είναι 66 έτη. 

Αυτοδιαγνωστικοί έλεγχοι (Self-tests): Έως 10 Ιουλίου 2021, έχουν καταγραφεί ηλεκτρονικά 27.613.232 δηλώσεις αποτελέσματος αυτοδιαγνωστικού
ελέγχου, ενώ 578.189 άτομα προσήλθαν για επανέλεγχο.

Mαζικές Δειγματοληψίες ΕΟΔΥ: Στις 10 Ιουλίου 2021, πραγματοποιήθηκαν 39 δράσεις δειγματοληπτικών ελέγχων από τις Κινητές Ομάδες Υγείας του ΕΟΔΥ, στις οποίες διενεργήθηκαν 9.711 έλεγχοι Rapid Ag και ανευρέθηκαν 214 θετικά.

Γεωγραφική κατανομή κρουσμάτων

ΕΟΔΥ
Γεωγραφική κατανομή κρουσμάτων

Πηγή: ΕΟΔΥ

 

Μετωπική Κ.Μητσοτάκη με ΣΥΡΙΖΑ για σπίτι στο Παρίσι και πόθεν έσχες

 Μετωπική Κ.Μητσοτάκη με ΣΥΡΙΖΑ για σπίτι στο Παρίσι και πόθεν έσχες

Πυρά ανταλλάσσουν από το πρωί ΣΥΡΙΖΑ, Κ.Μητσοτάκης και ο εκδότης Κ.Βαξεβάνης μετά το δημοσίευμα της εφημερίδας Documento που αναφέρεται στο πόθεν έσχες του πρωθυπουργού και πιο συγκεκριμένα στην αγορά του σπιτιού του πρωθυπουργικού ζεύγους στη Γαλλία που για την εφημερίδα όμως αυτή η αγορά έχει μείνει αναπάντητη επί της ουσίας.

Μάλιστα του δημοσιεύματος ακολούθησε ανακοίνωση της ΝΔ που ανάρτησε ο Κ.Βαξεβάνης θέτοντας εκ νέου ερώτημα για το ζήτημα.

Η Νέα Δημοκρατία μιλάει για πολιτική απελπισία του ΣΥΡΙΖΑ και των εντολοδόχων του, ως απάντηση σε ανακοίνωση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Η εφημερίδα Documento, στο άρθρο της και επι του θέματος αναφέρει:

1) Η υπόθεση που αποκαλύπτει σήμερα το Documento δεν αφορά την σκοτεινή και αμαρτωλή υπόθεση της αγοράς του… περίφημου σπιτιού του Βολταίρου, αλλά το πως το πρωθυπουργικό ζεύγος απέκρυψε την εταιρική του συμμετοχή σε μια γαλλική εταιρεία προκειμένου να αποφύγει τη… μέγγενη της ελληνικής νομοθεσίας. Κι αυτό γιατί από το 2016 απαγορεύεται σε πολιτικά πρόσωπα και στους συγγενείς τους, η κατοχή μετοχών με έδρα την αλλοδαπή.

2) Το πρωθυπουργικό ζεύγος υποβάλλει ψευδές πόθεν έσχες επί τέσσερα χρόνια. Και μάλιστα εις γνώση του. Πιο συγκεκριμένα, στη δήλωση πόθεν έσχες του 2016 (φορολογικό έτος 2015) που κατέθεσε το πρωθυπουργικό ζεύγος -μετά την επανασύνδεσή του-, η Μαρέβα Γκραμπόφσκι εμφανίζεται να κατέχει το 95% των μετοχών της γαλλικής εταιρείας SCI Personal Ventures, ενώ το υπόλοιπο 5% των μετοχών το κατείχε ο αδελφός της, Γιώργος Παπαζήσης. Στη δήλωση πόθεν έσχες του 2017 (φορολογικό έτος 2016), το πρωθυπουργικό ζεύγος δήλωσε ότι η Μαρέβα Γκραμπόφσκι μεταβίβασε δωρεάν το 95% των μετοχών που κατείχε στη γαλλική εταιρεία SCI Personal Ventures. Από τη δήλωση πόθεν έσχες του 2018 (φορολογικό έτος 2017) κι έπειτα, η επίμαχη συμμετοχή της Μαρέβας Γκραμπόφσκι στην επίμαχη εταιρεία εξαφανίζεται. Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική, αφού οι επίμαχες μετοχές δεν μεταβιβάστηκαν το 2016, αλλά τέσσερα χρόνια μετά. Και μάλιστα, κατέληξαν και πάλι… στην οικογένεια.

3) Το Documento επισκέφθηκε το γαλλικό Εμπορικό Μητρώο, όπου ήταν δημοσιευμένο το νέο καταστατικό της εταιρείας SCI Personal Ventures. Σύμφωνα με το επίμαχο έγγραφο, η Μαρέβα Γκραμπόφσκι εξακολουθούσε να κατέχει έως τις 20 Δεκεμβρίου του 2020 το 95% των μετοχών της γαλλικής εταιρείας. Κι ας δήλωνε το πρωθυπουργικό ζεύγος ότι οι επίμαχες μετοχές είχαν μεταβιβαστεί δωρεάν από το 2016. Αντίστοιχα και ο αδελφός της Γιώργος Παπαζήσης κατείχε έως τις 20 Δεκεμβρίου του 2020 το υπόλοιπο 5% των μετοχών της εταιρείας. Άρα, καθίσταται σαφές ότι το πρωθυπουργικό ζεύγος δήλωσε ψευδώς στο πόθεν έσχες για το φορολογικό έτος του 2016 ότι η Μαρέβα Γκραμπόφσκι μεταβίβασε δωρεάν το ποσοστό των μετοχών που κατείχε στην SCI Personal Ventures.

4) Την ίδια ημέρα, δηλαδή στις 20 Δεκεμβρίου του 2020, πραγματοποιείται όντως, με τέσσερα χρόνια καθυστέρηση, μεταβίβαση των μετοχών της εταιρείας. Η μεταβίβαση αυτή όμως ενισχύει τα ερωτήματα σχετικά με την ψευδή δήλωση περιουσιακής κατάστασης του πρωθυπουργικού ζεύγους, αλλά και το –όχι και τόσο- νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς της SCI Personal Ventures. Κι αυτό γιατί από τις 20 Δεκεμβρίου του 2020 κι έπειτα -βάσει του επίμαχου καταστατικού της εταιρείας-, από τις χίλιες μετοχές της SCI Personal Ventures, τη μία θα την κατέχει πλέον ο Γιώργος Παπαζήσης, ενώ οι υπόλοιπες 999 μετοχές μεταβιβάστηκαν στην ελληνική εταιρεία MGPG Investment Consulting Ι.Κ.Ε. Η εταιρική συμμετοχή της Μαρέβας Γκραμπόφσκι από την περιβόητη SCI Personal Ventures, φαίνεται πως -έστω και με τέσσερα και πλέον χρόνια διαφορά- εξαφανίζεται. Δεν είναι όμως έτσι πραγματικά.

O @kmitsotakis να αφήσει τις υπεκφυγές και τις απειλές. Δεν πρόκειται για το σπίτι του Βολταιρου, αλλά για γαλλική εταιρεία που δε δήλωσε απ το 2016 στο πόθεν έσχες και έκρυψε το 2020 σε ελληνική εταιρεία που έπαιξε το ρόλο μπάμπουσκας
ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
@neademokratia
Η νέα επιχείρηση λάσπης, το  μόνο που δείχνει είναι η πολιτική απελπισία του ΣΥΡΙΖΑ και των εντολοδόχων του, που διαρκώς αναζητούν σωσίβια σε προσωπικές επιθέσεις κατά του Πρωθυπουργού και της συζύγου του. nd.gr/anakoinosi-toy

5) Όπως προκύπτει από το ελληνικό Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ), η MGPG Investment Consulting Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία, ιδρύθηκε στις 18 Δεκεμβρίου του 2020. Δύο ημέρες δηλαδή προτού δημοσιευθεί στο γαλλικό Εμπορικό Μητρώο, το επίμαχο καταστατικό της SCI Personal Ventures. Οι μέτοχοι της ελληνικής MGPG Investment Consulting είναι τα εξής δύο φυσικά πρόσωπα: η Μαρέβα Γκραμπόφσκι και ο Γιώργος Παπαζήσης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα το πρακτικό του διαχειριστή της εταιρείας MGPG Investment Consulting IKE, που είναι δημοσιευμένο στο ΓΕΜΗ, “η κυρία (sic) Μαρία Εύα Βιργινία Γκραμπόφσκι του Βόιτεκ, κατέβαλε σε μετρητά στο ταμείο της εταιρείας είκοσι πέντε χιλιάδες ευρώ, που αντιστοιχούν σε 1.000 εταιρικά μερίδια, ονομαστικής αξίας 25,00 ευρώ. β) Ο κ. Γεώργιος Παπαζήσης του Δημητρίου, παρείχε στην εταιρεία εισφορές σε είδος- μετοχές, η συνολική αξία των οποίων αποτιμήθηκε… σε πέντε χιλιάδες ευρώ, που αντιστοιχούν σε 200 εταιρικά μερίδια, ονομαστικής αξίας, 25,00 ευρώ έκαστο».

6) Αυτό που πρακτικά συνέβη στις 20 Δεκεμβρίου του 2020 είναι ότι η σύζυγος του πρωθυπουργού και ο αδελφός της, μεταβίβασαν τις μετοχές που κατείχαν ως φυσικά πρόσωπα στην SCI Personal Ventures σε μια νεοσύστατη ελληνική εταιρεία, που τους ανήκει. Πρόκειται δηλαδή για μια ελληνική εταιρεία “μπάμπουσκα”, η οποία προφανώς θα εμφανιστεί στις προσεχείς δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης του πρωθυπουργικού ζεύγους, προκειμένου να αποδειχθεί ότι όλα είναι νόμιμα.

7) Προκειμένου να αιτιολογηθεί η μεταβίβαση των μετοχών που πραγματοποιήθηκε στις 20 Δεκεμβρίου του 2020, οι εταίροι της γαλλική εταιρείας, Μαρέβα Γκραμπόφσκι και Γιώργος Παπαζήσης, επικαλούνται ελληνικό νόμο, ο οποίος όμως δεν υπάρχει! Σύμφωνα λοιπόν με τα όσα αναγράφονται στο καταστατικό, «η ελληνική νομοθεσία, η οποία πρόσφατα άλλαξε, απαγορεύει πλέον σε Έλληνες κατοίκους να διατηρούν άμεσα και με προσωπικό τίτλο, εταιρικές μετοχές ξένων εταιρειών. Επίσης, οι υπογράφοντες είναι υποχρεωμένοι να σχηματίσουν μια εταιρεία ελληνικού δικαίου, η οποία θα φέρει τους εν λόγω τίτλους». Η επίκληση σε αυτόν τον ανύπαρκτο ελληνικό νόμο είναι ψευδής.

8) Η αλλαγή της ελληνικής νομοθεσίας που φαίνεται πως εννοεί η Μαρέβα Γραμπόφσκι και ο αδελφός της, έγινε τέσσερα χρόνια νωρίτερα, όταν δηλαδή το πρωθυπουργικό ζεύγος δήλωσε στο πόθεν έσχες ότι οι συγκεκριμένες μετοχές της συζύγου του πρωθυπουργού μεταβιβάστηκαν δωρεάν. Χωρίς προφανώς να αναφέρουν σε ποιον μεταβιβάστηκαν, αφού μεταβίβαση δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Έτσι, αυτό που φαίνεται πως εννοούν οι δύο εταίροι της γαλλικής εταιρείας, είναι τροπολογία που ψηφίστηκε την 1η Ιουνίου του 2016 και αφορούσε την καθολική απαγόρευση εταιρικής συμμετοχής των πολιτικών προσώπων και των συγγενικών τους προσώπων σε εταιρείες άλλων χωρών. Η τροπολογία έχει ενσωματωθεί στο νόμο 3213/2003, που αφορά τη δήλωση και τον έλεγχο των δηλώσεων πόθεν έσχες των πολιτικών προσώπων. Το πρωθυπουργικό ζεύγος έχοντας -και αποκρύπτοντας- επί τέσσερα χρόνια την εταιρική συμμετοχή στην SCI Personal Ventures, είναι παράνομο.

9) Σύμφωνα λοιπόν με το άρθρο 8, παρ 1 του νόμου 3213/2003, ο πρωθυπουργός, οι αρχηγοί των πολιτικών κομμάτων, οι βουλευτές και οι ευρωβουλευτές, είναι ορισμένα μόνο από τα πολιτικά πρόσωπα, στα οποία «απαγορεύεται η συμμετοχή στη διοίκηση ή στο κεφάλαιο εταιρειών, που έχουν έδρα πραγματική ή καταστατική στην αλλοδαπή είτε αυτοπροσώπως, είτε με παρένθετα πρόσωπα». Στα παρένθετα πρόσωπα λογίζονται μεταξύ άλλων «οι σύζυγοι και οι εν διαστάσει σύζυγοι». Διάταξη που στην προκειμένη περίπτωση, καθιστά έκθετο και παράνομο το πρωθυπουργικό ζεύγος.

10) Η παραβίαση αυτής της διάταξης επιφέρει σημαντικές ποινές, αφού η «άμεση ή δια παρένθετου προσώπου συμμετοχή σε εταιρεία, που έχει έδρα στην αλλοδαπή τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών και με χρηματική ποινή από δέκα χιλιάδες ευρώ έως πεντακόσιες χιλιάδες ευρώ».

11) Η συνέχεια του νόμου δίνει και μια απάντηση για το ψευδές πόθεν έσχες που το πρωθυπουργικό ζεύγος υπέβαλε το 2017 (φορολογικό έτος 2016). Κι αυτό γιατί βάσει του άρθρου 8, παρ. 5.α., τα πολιτικά πρόσωπα και τα παρένθετα αυτών, όφειλαν «μέσα σε αποκλειστική προθεσμία εξήντα ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου… οφείλουν να μεταβιβάσουν τα περιουσιακά στοιχεία που αναφέρονται στη διάταξη». Αντί να γίνει όμως αυτό, δηλαδή η Μαρέβα Γκραμπόφσκι να μεταβιβάσει, ως όφειλε, -βάσει νόμου-, τις μετοχές της επίμαχης εταιρείας ήδη από το 2016, το πρωθυπουργικό ζεύγος προτίμησε να υποβάλλει τα τελευταία χρόνια ψευδείς δηλώσεις πόθεν έσχες.

12) Η SCI Personal Ventures έχει αγοράσει το περίφημο σπίτι του Βολταίρου. Παρά τα όσα διατείνεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης, πρόκειται για μια σκοτεινή υπόθεση, η οποία ουδέποτε ελέγχθηκε στην πραγματικότητα, -παραγράφηκε λόγω παρέλευσης χρόνου-, με αποτέλεσμα να παραμένει άγνωστο το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων της γαλλικής εταιρείας.

13) Αυτό που δεν είναι άγνωστο είναι ότι για την αγορά του σπιτιού του Βολταίρου η γαλλική εταιρεία έλαβε δάνειο 900.000 ευρώ από την τράπεζα GE Money Bank, ενώ κατέβαλε επιπλέον σχεδόν 725.000 ευρώ, μολονότι διέθετε μετοχικό κεφάλαιο μόλις δέκα χιλιάδων ευρώ. Το επίμαχο δάνειο, προφανώς και έχει εξαφανιστεί -μαζί με την εταιρική συμμετοχή της συζύγου του πρωθυπουργού-, με αποτέλεσμα να είναι άγνωστο αν αποπληρώνεται και από ποιόν.

Εκτός από τα προφανή ψέματα στα οποία επιδόθηκε για πολλοστή φορά ο κ. Μητσοτάκης, προσέφυγε στην προσφιλή του τακτική να απειλεί δημοσίως ένα μέσο, αντί να απαντά στην ουσία της αποκάλυψης. Έφτασε μάλιστα στο σημείο να δημοσιοποιήσει εκ των προτέρων την επίθεση που θα εξαπολύσει στην εφημερίδα μέσα από μια κοινοβουλευτική διαδικασία. Για την τακτική του αυτή έχει ήδη καταδικαστεί από το Συμβούλιο της Ευρώπης και από την επιτροπή Libe του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Με τον τρόπο αυτό δείχνει τον τρόπο που πολιτεύεται και που αντιμετωπίζει τον Τύπο. Σε ότι αφορά όμως την ίδια την παρανομία στην οποία προέβη ο πρωθυπουργός, η οποία προβλέπει ποινή έως και δύο έτη φυλάκισης, να είναι σίγουρος ότι το Documento θα πράξει τα δέοντα προκειμένου να αποδοθεί δικαιοσύνη.

Μέχρι τότε θα θέσουμε για ακόμη μια φορά τα εξής ερωτήματα: Τι είναι αυτό που ανάγκασε το πρωθυπουργικό ζεύγος να λάβει ένα τόσο μεγάλο ρίσκο, αποκρύπτοντας την κατοχή μετοχών σε μια εταιρεία με έδρα την αλλοδαπή, γεγονός που δεν επιτρέπεται βάσει νόμου από το 2016; Ποια περιουσιακά στοιχεία κρύβει η SCI Personal Ventures, η οποία παρά τις πρωθυπουργικές κραυγές, ουδέποτε έχει ελεγχθεί επί της ουσίας; Ποιο μυστικό κρύβει η γαλλική εταιρεία, που ανάγκασε τον πρωθυπουργό να διακινδυνεύσει τόσο πολύ;

Κύριε πρωθυπουργέ, αναμένουμε την απάντησή σας.

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας:

«Ο ΣΥΡΙΖΑ δια του γνωστού για τις επιθέσεις λάσπης σε βάρος του Πρωθυπουργού και της συζύγου του, κ. Βαξεβάνη, επανέρχεται για πολλοστή φορά και “ξαναζεσταίνει” ένα πολυπαιγμένο σενάριο γεμάτο μυθεύματα και ψέματα, που αφορά την αγορά του σπιτιού στη Γαλλία. Eίναι προφανές ότι ενόψει της επικείμενης συζήτησης στη Βουλή την Τετάρτη για την πρόταση παραπομπής του κ. Νίκου Παππά, ορισμένοι έχουν αρχίσει να χάνουν τον ύπνο τους. Μεταξύ αυτών και ο κ. Βαξεβάνης ο οποίος κατέχει περίοπτη θέση στην πρόταση της Επιτροπής για τον τρόπο με τον οποίο πέρασε στα χέρια του η εφημερίδα Documento και με βάση την πρόταση της πλειοψηφίας πρέπει μετά τη συζήτηση της Τετάρτης να αποτελέσει και αντικείμενο ελέγχου της δικαιοσύνης.

Στην απελπισία του ο κ. Βαξεβάνης επαναφέρει στο προσκήνιο ένα ανύπαρκτο θέμα το οποίο έχει ελεγχθεί εξονυχιστικά από όλες τις αρμόδιες αρχές (Δικαιοσύνη, ΚΕΦΟΜΕΠ και από την Επιτροπή Πόθεν Έσχες της Βουλής στην οποία είχαν πλειοψηφία ανώτατοι δικαστικοί) κι έκριναν οριστικά ότι η αγορά του ακινήτου στο Παρίσι ήταν καθόλα νόμιμη. Ο ίδιος μάλιστα στο πρόσφατο παρελθόν έχει πρωτόδικα καταδικαστεί από τα αστικά δικαστήρια κατόπιν σχετικής αγωγής της Κας Γκραμποφσκι για παρόμοια ψεύδη δημοσιεύματα.

Η νέα επιχείρηση λάσπης, το μόνο που δείχνει είναι η πολιτική απελπισία του ΣΥΡΙΖΑ και των εντολοδόχων του, που διαρκώς αναζητούν σωσίβια σε προσωπικές επιθέσεις κατά του Πρωθυπουργού και της συζύγου του».

Καθαρές απαντήσεις ζητάει ο ΣΥΡΙΖΑ

Στην ανακοίνωσή αναφέρεται: « Από τα στοιχεία που παραθέτει η εφημερίδα, προκύπτει ότι ο πρωθυπουργός υπέβαλε εσκεμμένα ανακριβείς δηλώσεις πόθεν έσχες τα προηγούμενα έτη, αποκρύπτοντας το γεγονός ότι η σύζυγός του εξακολουθούσε να διατηρεί μέχρι το 2020 μετοχές σε εταιρεία με έδρα στην αλλοδαπή, παραβιάζοντας τη σχετική νομοθεσία. Προκύπτει ακόμη ότι αυτές μεταβιβάστηκαν το 2020 σε ελληνική εταιρεία η οποία ιδρύθηκε δύο ημέρες πριν από την επίμαχη μεταβίβαση και ανήκει επίσης στη σύζυγο του πρωθυπουργού και στον αδερφό της».

Με βάση τα στοιχεία του δημοσιεύματος ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υποστηρίζει: «Εφόσον τα ανωτέρω είναι ακριβή βρισκόμαστε μπροστά σε ένα σκάνδαλο τεραστίων ηθικών, πολιτικών και νομικών διαστάσεων. Καλό θα ήταν αυτή τη φορά ο κος Μητσοτάκης να μη κρυφτεί εκ νέου πίσω από το γνωστό «μη χτυπάτε τη γυναίκα μου», γιατί εδώ δεν πρόκειται για τη σύζυγο του αλλά για τον ίδιο, που ακόμη και με τη ιδιότητα του πρωθυπουργού καταθέτει ψεύδη στοιχεία για την οικογενειακή περιουσιακή του κατάσταση και τους τρόπους απόκτησής της»

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Σήμερα 25 Νοεμβρίου τιμάται η Αγία Αικατερίνη: Μαρτύρησε στις αρχές του 4ου αιώνα μ.Χ. Κατά την παράδοση το σώμα της Αγίας μεταφέρθηκε υπό «πτερύγων αγγέλων» στο όρος Σινά 25.11.2025 | 08:23

  Σήμερα Τρίτη 25 Νοεμβρίου, η Εκκλησία μας τιμά την Αγία Αικατερίνη, η οποία καταγόταν από οικογένεια ευγενών της Αλεξάνδρειας, «θυγάτηρ βα...