Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2021

Καταπέλτης για τα τιμωρητικά μέτρα ο καθηγητής Ιωαννίδης: «Ζητήστε τώρα συγγνώμη για τα λάθη σας»!

 

Υγεία 


Διάρρηξη της κοινωνικής συνοχής, διχασμό αλλά και έναν τρομακτικό αριθμό νεκρών, που δεν αποκλείεται να ξεπεράσει ακόμη και τους 25.000 έως το καλοκαίρι, εάν δεν διαφοροποιηθεί ο τρόπος διαχείρισης της πανδημίας στη χώρα μας, προβλέπει μέσα από συνέντευξή του στη «δημοκρατία» ο καθηγητής Παθολογίας, Ερευνας και Πολιτικής Υγείας, Επιστημών Δεδομένων, και Στατιστικής στο πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, Ιωάννης Π.Α. Ιωαννίδης.

Οπως λέει, τα τιμωρητικής φύσης μέτρα που διαχωρίζουν ομάδες του πληθυσμού είναι αναποτελεσματικά και θνησιγενή, ενώ οι συνέπειές τους θα είναι αρνητικές τόσο στη διασπορά του Covid-19 όσο και στη γενικότερη υγεία του πληθυσμού. «Οι ανεμβολίαστοι, ακόμα περισσότερο μάλιστα εκείνοι που είναι ευπαθείς ή μεγάλης ηλικίας, κάνουν σαφώς λάθος να μην εμβολιάζονται. Ομως, αυτοί είναι που είναι οι ασθενέστεροι κρίκοι αυτήν τη στιγμή. Η φιλοσοφία της ιατρικής και της δημόσιας υγείας, στο δικό μου σύστημα αξιών τουλάχιστον, είναι ότι πρέπει να προστατεύσουμε περισσότερο τους ασθενέστερους, όχι να τους κάνουμε τη ζωή δύσκολη. Είναι, πρακτικά, το αντίστοιχο με έναν γιατρό που, όταν βλέπει έναν ασθενή που δεν έχει αντιληφθεί κάποιο πρόβλημα, αντί να μιλήσει μαζί του με πραότητα, αρχίζει να τον κλοτσάει και να τον βρίζει φωνάζοντάς του “εγώ τα ξέρω όλα κι εσύ είσαι ηλίθιος”!» λέει, τονίζοντας ότι χρειάζεται περισσότερη ταπεινότητα και ενσυναίσθηση.


«Κάποιος θα πρέπει να ζητήσει ειλικρινά συγγνώμη»

Σύμφωνα με τον καθηγητή του Στάνφορντ, το γεγονός ότι έχουν ήδη προηγηθεί αρκετά περιοριστικά μέτρα, που όχι απλώς δεν αναχαίτισαν την πορεία της πανδημίας, αλλά αύξησαν ακόμη περισσότερο τη διασπορά και κατ’ επέκταση την πίεση στο σύστημα Υγείας, απαιτεί από τους λαμβάνοντες αποφάσεις να ζητήσουν μια συγγνώμη από τους πολίτες. «Κάποιος θα πρέπει να ζητήσει ειλικρινά συγγνώμη γι’ αυτά τα προηγούμενα λάθη, προτού ζητήσει από τον πληθυσμό συμμόρφωση σε περισσότερα μέτρα. Αλλιώς χάνει την όποια αξιοπιστία του» εξηγεί και προσθέτει ότι η κατάσταση που επικρατεί αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα άσχημη.

«Το μέλλον είναι ρευστό και εξαρτάται από τη διαχείριση του προβλήματος, αλλά αν συνεχιστούν τα τραγικά λάθη, μπορεί να φτάσουμε ή και να ξεπεράσουμε τους 25.000 νεκρούς έως το καλοκαίρι. Αντιθέτως, με σωστή διαχείριση και με σωστά εστιασμένα μέτρα οι θάνατοι θα μειωθούν πολύ πιο αποφασιστικά. Δεν είναι μόνο οι νεκροί από τον κορωνοϊό, που μπορεί να φτάσουν σε ακόμα πιο δυσμενείς αριθμούς. Με λάθος κινήσεις διακυβεύονται πολύ περισσότερα πράγματα για τη συνολική υγεία του πληθυσμού και το μέλλον της χώρας. Η απόρριψη ή η επικράτηση του τιμωρητισμού και της ρητορικής του μίσους είναι ίσως ο κύριος παράγοντας που θα κρίνει πού θα οδηγηθούν τα πράγματα» προειδοποιεί ο καθηγητής.

«Άλλο ένα πρόστιμο απλώς χειροτερεύει την οδυνηρή αυτή κατάσταση»

Σχολιάζοντας το «χαράτσι» των 100 ευρώ, που θα επιβάλλεται από το νέο έτος στους πολίτες άνω των 60 ετών, αν δεν έχουν κάνει το εμβόλιο, ο δρ Ιωαννίδης κάνει λόγο για εκβιασμό, ο οποίος μπορεί να αυξήσει -έως έναν βαθμό- τους εμβολιασμούς, ωστόσο μπορεί να αποδειχθεί καταστροφικός. «Μεγάλο μέρος του ελληνικού πληθυσμού έχει ήδη εξοντωθεί ψυχολογικά, κοινωνικά και σωματικά, όχι μόνο οικονομικά. Αλλο ένα πρόστιμο απλώς χειροτερεύει την οδυνηρή αυτή κατάσταση. Επίσης, σύμφωνα με τη λογική του μέτρου, αν ένας ανεμβολίαστος 60χρονος -που έχει περίπου 0,5% πιθανότητα να πεθάνει από κορωνοϊό σε περίπτωση που μολυνθεί- πρέπει να πληρώνει 100 ευρώ μηνιαίως ως αντίτιμο υγείας, τότε πόσο πρέπει να πληρώνει για αντίτιμο υγείας ένας καπνιστής, που έχει περίπου 60-70% πιθανότητα να πεθάνει τελικά από κάποια αιτία που σχετίζεται με το κάπνισμα ή ένας παχύσαρκος;» διερωτάται, υπογραμμίζοντας ότι πρέπει να εξοντώσουμε ό,τι προκαλεί τη νόσο, και όχι τους ανθρώπους

Πάπας Φραγκίσκος: Επεισόδιο με ιερέα που διαμαρτυρόταν για την επίσκεψη του

 


Πάπας Φραγκίσκος: Επεισόδιο με ιερέα που διαμαρτυρόταν για την επίσκεψη του

Αναστάτωση επικράτησε το απόγευμα του Σαββάτου (04.12.2021) έξω από την Αρχιεπισκοπή Αθηνών, όπου βρέθηκε ο Πάπας Φραγκίσκος κατά την πρώτη ημέρα της επίσκεψης του στη χώρα μας. 

Όταν ο Πάπας Φραγκίσκος έφτασε στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών, εμφανίστηκε ένας ιερέας, ο οποίος διαμαρτυρόταν για την επίσκεψη του στην Ελλάδα, φωνάζοντας “είναι αιρετικός! Πρέπει να μετανοήσει!”. Αμέσως, αστυνομικοί που βρίσκονταν στο σημείο τον απομάκρυναν.

Δείτε φωτογραφίες


Πιερρακάκης: Δίπλωμα οδήγησης, βιβλιάριο υγείας και ταυτότητα μέσω κινητού

 


Πιερρακάκης: Δίπλωμα οδήγησης, βιβλιάριο υγείας και ταυτότητα μέσω κινητού
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι «όταν ο διαγωνισμός των νέων ταυτοτήτων ολοκληρωθεί, θα μπορούμε να λέμε ότι η ταυτότητά μας θα έχει περάσει πλήρως και στο κινητό μας»Pixabay

Μετά τα ψηφιακά πιστοποιητικά Covid-19 έρχονται και άλλα έγγραφα θα είναι διαθέσιμα στο κινητό μας.

Για το επόμενο βήμα που έχει να κάνει με την αξιοποίηση του wallet στα κινητά, έκανε λόγο ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Τα Νέα».

Όπως δήλωσε θα προστεθούν υπηρεσίες όπως το δίπλωμα οδήγησης, βιβλιάριο υγείας και ταυτότητα.

«Η ταυτοποίηση, η ταυτότητά μας ουσιαστικά, θα πρέπει να περάσει στα κινητά μας τηλέφωνα. Αυτό συμβαίνει ήδη για τα πιο πολλά, ακόμα και για τη μεταφορά χρημάτων. Και συμβαίνει με μεγαλύτερη ασφάλεια από ό,τι συνέβαινε στην κατάσταση που προσπαθούμε σήμερα να υπερβούμε, της υπερβολικής γραφειοκρατίας και της διαρκούς χρήσης πιστοποιητικών στο χαρτί».

Ο υπουργός υπογράμμισε ότι «όταν ο διαγωνισμός των νέων ταυτοτήτων ολοκληρωθεί, θα μπορούμε να λέμε ότι η ταυτότητά μας θα έχει περάσει πλήρως και στο κινητό μας».

Ο κ. Πιερρρακάκης τόνισε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2022 όλα τα παιδιά θα αποκτήσουν ηλεκτρονικό βιβλιάριο υγείας, ενώ «τον Ιανουάριο, ξεκινάμε τη χορήγηση 656.500 ψηφιακών υπογραφών σε επαγγελματίες, λογιστές, δικηγόρους, συμβολαιογράφους, δημοσίους υπαλλήλους, σε πολίτες που θα το ζητήσουν», ενώ όσον αφορά στον τομέα της ταυτοποίησης ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι «ακολουθούμε μια στρατηγική ψηφιοποίησης της ταυτοποίησης, δηλαδή της παροχής υπηρεσιών με πολύ αυξημένο επίπεδο ασφαλείας από το σπίτι μας ή από τη δουλειά μας, από το κινητό, τον υπολογιστή ή το τάμπλετ.

Ξεκινήσαμε το Μάρτιο του 2020 με την ψηφιοποίηση της εξουσιοδότησης και της υπεύθυνης δήλωσης, ίσως δυο πιο συχνές υπηρεσίες του ελληνικού κράτους, που είχαν τη διάσταση του γνησίου της υπογραφής στον πυρήνα τους. Συνεχίσαμε πριν από λίγες εβδομάδες με το γνήσιο της υπογραφής σε οποιοδήποτε έγγραφο, καθώς και στα ιδιωτικά συμφωνητικά». Μάλιστα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «η πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές γίνεται με πρόσθετες μέριμνες ασφαλείας».

Τέλος, μιλώντας για τον χώρο της δικαιοσύνης επεσήμανε ότι «στο Σχέδιο Ελλάδα 2.0 υπάρχει ένα μεγάλο κομμάτι που αφορά έργα για την επιτάχυνση της Δικαιοσύνης μέσω της ψηφιοποίησης τα οποία ήδη έχουν ξεκινήσει να δημοπρατούνται και αισιοδοξούμε ότι θα αναβαθμίσουν την καθημερινότητα των δικαστηρίων στον βαθμό που μπορούν»

Παράνομες ελληνοποιήσεις: Στη φυλακή έξι κατηγορούμενοι - Ανάμεσά τους δύο αστυνομικοί

 


Παράνομες ελληνοποιήσεις: Στη φυλακή έξι κατηγορούμενοι - Ανάμεσά τους δύο αστυνομικοί
Συνολικά από τους 20 κατηγορούμενους στην υπόθεση έξι οδηγήθηκαν στις φυλακές και οι υπόλοιποι 14 αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρουςINTIME NEWS/ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ

Ακόμη τρία άτομα που κατηγορούνται ως μέλη του κυκλώματος ελληνοποιήσεων μέσω πλαστών ταυτοτήτων και διαβατηρίων οδηγήθηκαν στις φυλακές, μετά την ολοκλήρωση της απολογίας τους.

Πρόκειται για τον 61χρονο φερόμενο «εγκέφαλο» του κυκλώματος στον οποίο αποδίδεται ότι αποφάσιζε, σχεδίαζε, συντόνιζε και επόπτευε τη δράση της οργάνωσης, τον θετό του γιο καθώς και τον διοικητή τμήματος ασφαλείας στη Δυτική Αττική, ο οποίος φέρεται να είχε επικοινωνίες με τον αρχηγό του κυκλώματος και να τον συνέπραττε στην έκδοση των ταυτοτήτων.

Οι υπόλοιποι τέσσερις κατηγορούμενοι που απολογήθηκαν σήμερα, Σάββατο, αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους.Συνολικά από τους 20 κατηγορούμενους στην υπόθεση έξι οδηγήθηκαν στις φυλακές και οι υπόλοιποι 14 αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους.

Τον δρόμο της φυλακής πήραν αργά το βράδυ της Παρασκευής, μετά τις απολογίες τους τρεις κατηγορούμενοι που φέρονται να εμπλέκονται στο κύκλωμα ελληνοποιήσεων.

Πρόκειται για μία αστυνομικό, μια υπάλληλο ληξιαρχείου και έναν άνδρα αλβανικής καταγωγής, ο οποίος φέρεται να είναι βασικό στέλεχος του κυκλώματος. Οι υπόλοιποι κατηγορούμενοι αφέθηκαν ελεύθεροι με όρους.

Οι απολογίες συνεχίζονται σήμερα με ακόμα επτά κατηγορούμενους να έχουν οδηγηθεί ενώπιον της ανακρίτριας.

Εντωμεταξεί, αποκαλυπτικός για την δράση του κυκλώματος με τις πλαστές ταυτότητες φαίνεται να είναι από την αρχή μέχρι το τέλος ο μάρτυρας που μίλησε στις αρχές για να ξεκινήσει η έρευνα και να ξετυλιχτεί το κουβάρι των επίορκων αστυνομικών.

Στον «ποταμό» των αποκαλύψεων του είναι χαρακτηριστική και η περίπτωση που περιγράφει για το πιο ακριβό συμβόλαιο για πλαστή ταυτότητα που άγγιξε τις 150.000 €.

Όπως περιγράφει ο ίδιος ο μάρτυρας πρόκειται για αλλοδαπό ο οποίος δεν δίστασε να δώσει αυτό το μεγάλο χρηματικό ποσό για να πάρει από το κύκλωμα μία ταυτότητα που θα μπορούσε να του δώσει τη δυνατότητα να κυκλοφορεί ελεύθερος και δίχως το φόβο ό,τι οι διωκτικές αρχές θα καταφέρουν να τον εντοπίσουν και να τον συλλάβουν.

Για το συμβόλαιο αυτό της «χρυσής» ταυτότητας ο μάρτυρας αναφέρει δύο ονόματα εμπλεκομένων στο κύκλωμα και μάλιστα υποστηρίζει η συμφωνία έγινε σε επαρχιακή πόλη και ότι το χρηματικό αυτό πόσο το χρησιμοποίησε μετά το μέλος του κυκλώματος για να ανοίξει δική του επιχείρηση.

Οι αποκαλύψεις όμως από το «βαθύ λαρύγγι» για τους πελάτες της εγκληματικής οργάνωσης, όπως χαρακτηρίζεται και από την δικογραφία, δεν έχουν τέλος.

Όπως αποκαλύφθηκε και μία γυναίκα σύζυγος Τούρκου ο οποίος έχει επιχειρήσεις στα κατεχόμενα, έδωσε 40.000 € για μία καινούρια ταυτότητα. Όπως μάλιστα είχε εκμυστηρευθεί ίδια σε μέλος του κυκλώματος ήθελε την πλαστή ταυτότητα καθώς η μαφία κυνηγούσε τον άντρα της και ίδια φοβόταν ότι μπορεί στην εκδικητική τους μανία για το σύζυγό της να ήταν και ίδια στόχος τον μαφιόζων.

Πάντως το άτομο το οποίο φαίνεται να είναι ο αρχηγός της εγκληματικής οργάνωσης περιγράφεται μέσα στην δικογραφία ως ένα άτομο που είχε καταφέρει να χτίσει μία ολόκληρη επιχείρηση στην οποία, εκτός από τους επίορκους αστυνομικούς, υπήρχαν και άτομα που θα μπορούσαν να παίξουν το ρόλο του μάρτυρα για να βγει η πλαστή ταυτότητα.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση κατηγορουμένου όπου είχε εμφανιστεί ως δήθεν μάρτυρας σε τέσσερις διαφορετικές περιπτώσεις πελατών του κυκλώματος που πήγαν στα αστυνομικά τμήματα για να βγάλουν πλαστά χαρτιά. Ο ίδιος ο αρχηγός φρόντιζε να βρίσκεται πάντα έξω από το Αστυνομικό Τμήμα ώστε να ελέγχει την κατάσταση και να επέμβει οποιαδήποτε στιγμή που κάτι δεν θα πήγαινε καλά.

Η μαρτυρία που αποκάλυψε το κύκλωμα

Χτες, Πέμπτη το CNN Greece είχε δημοσιεύσει και την μαρτυρία που αποκάλυψε το κύκλωμα. Αυτή αναφέρει:

«... Τελευταία ταυτότητα έβγαλε η Ε. Ήταν την προηγούμενη εβδομάδα στη Γλυφάδα. Πήγαν εκεί αυτός, ο Κ. και κανά δυο ακόμα την Παρασκευή το μεσημέρι κατά τις 2:30 που είχαν φύγει όλοι και βγάλανε ταυτότητα σε μία γυναίκα γύρω στα 50, Ρωσίδα με ξανθιά κοντά μαλλιά. Η ταυτότητα πήγε 25 χιλιάρικα. Η ταυτότητα της Γλυφάδας πήρε τα 10. Μάρτυρας ήταν ένας Καζακστάν από το Μενίδι όσοι λένε ότι θα τις βγάλουν και διαβατήριο, ας πάρει ένα πεντοχίλιαρο. Την άκρη με τον αστυφύλακα στην Λειβαδειά την έχει κουμπάρος του. Και απ’ ό,τι έμαθα, είπαν ότι θα βγάλουν κι άλλη ταυτότητα το Μάιο πάλι εκεί και θα συνεργαστούν όλοι μαζί ξανά. Να έχετε το νου σας».

Ο εμβολιασμός ως βιοπολιτικό διακύβευμα

 

 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 



Ο κοινωνικός στιγματισμός και η περιθωριοποίηση των ανεμβολίαστων είναι μία συντηρητική και αντιδημοκρατική βιοπολιτική επιλογή, ενώ η υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού στην τρίτη ηλικία καθόλου δεν εγγυάται την προστασία των εμβολιασμένων. Μόνο η τεκμηριωμένη συναίνεση στον καθολικό εμβολιασμό είναι μία επιστημονικά εύλογη και δημοκρατική στρατηγική που ενδέχεται να συμβάλει στην ταχύτερη επίτευξη της συλλογικής ανοσίας στον κορονοϊό. Η διαμάχη εμβολιαστών-αντιεμβολιαστών σε καιρούς πανδημίας δεν είναι μόνο άκαιρη αλλά και παραπλανητική, γιατί το βιοπολιτικό διακύβευμα, δηλαδή η ανθρώπινη ζωή, είναι... αλλού

Στο προηγούμενο άρθρο, διερευνώντας τις ρίζες της δυσπιστίας και της απαξίωσης των εμβολιαστικών πρακτικών κατά της πανδημίας, θέσαμε το ερώτημα αν οι λιγότερο ή περισσότερο εύλογες αντιρρήσεις των αντιεμβολιαστών δικαιολογούν τις ιδεοληπτικές και ενίοτε αυτοκαταστροφικές αντιδράσεις τους. Αυτό που, κατά τη γνώμη μας, θα έπρεπε να μας προβληματίζει δεν είναι η ανάγκη ή όχι του καθολικού εμβολιασμού κατά του κορονοϊού, αλλά τα πολύ πιο ζοφερά σενάρια κοινωνικού, εργασιακού και ιδιωτικού ελέγχου και επιτήρησης που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή σε ολόκληρο τον πλανήτη, με τη δικαιολογία της πανδημίας.

Αν αυτο-εγκλωβιστούμε ανάμεσα σε δυο φαινομενικά εναλλακτικές λύσεις -«εμβολιαστική ανοσία» ή «αντιεμβολιαστική ελευθερία»- τότε παραβλέπουμε το πραγματικό πρόβλημα. Το αποφασιστικό ερώτημα δεν είναι αν θα αντιμετωπίσουμε εμβολιακά την επιδημική κρίση με τις λιγότερες ανθρώπινες απώλειες, αλλά αν θα επιτρέψουμε στα βιοπολιτικά μέτρα «εκτάκτου ανάγκης» που υιοθετούνται να γίνουν μόνιμα και να καθορίζουν τη ζωή μας μετά την πανδημία.

Το ψευδοδίλημμα: εμβολιαστική ανοσία ή αντιεμβολιαστική ελευθερία;

Oι περισσότεροι αντιεμβολιαστές, θέλοντας να αποκαλύψουν τους θανατηφόρους κινδύνους και τις απειλές που εγκυμονούν οι αντι-Covid εμβολιασμοί, επικαλούνται, συνήθως, τους εγγενείς περιορισμούς και τις ατέλειες των σημερινών εμβολίων, καθώς και την εξόφθαλμα παραπλανητική εμβολιαστική προπαγάνδα που υιοθετούν αρκετές κυβερνήσεις και η οποία προβάλλεται άκριτα από τα ΜΜΕ.

Πρόκειται για γεγονότα που μόνο όσοι είναι τυφλωμένοι από τον φόβο του κορονοϊού αρνούνται να τα αναγνωρίσουν, τα οποία, ωστόσο, οδηγούν αρκετούς αντιεμβολιαστές σε μία σειρά από συνωμοτικά σενάρια και ατεκμηρίωτες εικασίες. Για παράδειγμα, ότι τα εμβόλια κατά της νόσου Covid-19 θα προκαλέσουν «μοιραία» είτε τον θάνατο πολλών εμβολιασμένων είτε θα τους επιφέρουν (κάποτε στο μέλλον) στειρότητα και άλλες πολύ σοβαρές ασθένειες.

Τρομολαγνικές εικασίες για τις παράπλευρες εμβολιαστικές απώλειες που, κατά κανόνα, συνοδεύονται και ανατροφοδοτούνται (αναδραστικά) από απίστευτα σενάρια περί της νέας εμβολιαστικής βιοεξουσίας, όπως π.χ. η ιδιαίτερα προβεβλημένη στο διαδίκτυο υποψία ότι ο Μπιλ Γκέιτς τάσσεται αναφανδόν υπέρ του μαζικού εμβολιασμού κατά του κορονοϊού επειδή θέλει να χρησιμοποιήσει τα εμβόλια ως αγωγό για την εμφύτευση σατανικών μικροτσίπ στο ανθρώπινο σώμα ή το γεγονός ότι εκατομμύρια άνθρωποι πιστεύουν πως ο κορονοϊός δεν υπάρχει πραγματικά ή, αν υπάρχει, είναι εντελώς ακίνδυνος και επομένως η πανδημία είναι αποκλειστικά και μόνο η επινόηση κάποιων σκοτεινών και άρα ακατονόμαστων «κέντρων εξουσίας».

Στα δυο τελευταία μας άρθρα προσπαθήσαμε να δείξουμε ότι οι ατεκμηρίωτες εικασίες περί πανδημικής συνωμοσίας καμία σχέση δεν μπορεί να έχουν με τις σοβαρές επιστημονικές αντιρρήσεις στα υπεραισιόδοξα σενάρια για την εμβολιαστική εκρίζωση του κορονοϊού και τις ριζικές διαφωνίες με τις κυρίαρχες βιοπολιτικές επιλογές που εφαρμόζονται πλανητικά για τη διαχείριση της νέας πανδημικής κρίσης.

Τέτοιες καλά τεκμηριωμένες διαφωνίες διατυπώνονται, ευτυχώς, ολοένα και πιο συχνά από διεθνούς κύρους ειδικούς επιστήμονες και από διάσημους κοινωνικούς στοχαστές, οι οποίοι κατακρίνουν τόσο τον σκοταδιστικό τρόπο που οι κυβερνήσεις διαχειρίζονται τούς περιορισμούς της σύγχρονης Βιοϊατρικής και ειδικότερα την εγγενή αναποτελεσματικότητα των εμβολιαστικών πρακτικών, όσο και τα καταστροφικά «υγειονομικά» μέτρα που επί δυο χρόνια επιβάλλονται για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Πάντως, οι πιο σοβαρές και επιστημονικά τεκμηριωμένες αντιρρήσεις, που έχουν διατυπωθεί σχετικά με τα εγκεκριμένα εμβόλια κατά της νόσου Covid-19, εστιάζονται στα ευέλικτα μεθοδολογικά κριτήρια που υιοθετήθηκαν για την αξιολόγηση αυτών των εμβολίων, π.χ. την πρωτοφανή επίσπευση του χρόνου αδειοδότησης των πρώτων -πολλά υποσχόμενων αλλά όχι επαρκώς ελεγμένων- εμβολίων κατά του κορονοϊού· μια επίσπευση των σταδίων ελέγχου και του χρόνου αδειοδότησης των εμβολίων που ενώ δικαιολογείται σε συνθήκες πανδημίας, καθόλου δεν καθησυχάζει τους εμβολιαζόμενους.

Αυτές οι υγειονομικά καινοφανείς πολιτικές αξιολόγησης των εμβολίων, σε συνδυασμό με τον αδυσώπητο οικονομικό ανταγωνισμό για το ποιο εμβόλιο θα αποδειχτεί τελικά πιο αποτελεσματικό για την επίτευξη της πολυπόθητης ανοσίας της αγέλης (βλ. και σχετικό πλαίσιο) ανέδειξαν τα δυο τελευταία χρόνια έναν νέου τύπου καθημερινό «Ψυχρό Πόλεμο», το διακύβευμα του οποίου είναι, αφενός, η γεωπολιτική-οικονομική διαχείριση της πανδημίας και, αφετέρου, ο βιοπολιτικός έλεγχος των ανθρώπων μέσω της διαχείρισης της υγείας τους.

Από την επιδημία του κορονοϊού στην πανδημία του ολοκληρωτισμού

Η «κατάσταση εξαίρεσης» είναι ένας νομικός όρος που αντλεί την καταγωγή του από την έννοια «exceptio» (εξαίρεση) του ρωμαϊκού δικονομικού συστήματος. Διάφοροι κορυφαίοι νομικοί και πολιτικοί φιλόσοφοι, όπως ο Τζόρτζιο Αγκάμπεν, θεωρούν ότι στην εποχή μας, ο τρόπος διακυβέρνησης που ασκείται σχεδόν παντού περιγράφεται επαρκώς μόνο μέσω της συνταγματικά κατοχυρωμένης έννοιας της «κατάστασης έκτακτης ανάγκης», την πιο σκοτεινή εκδοχή της οποίας είχε θεωρητικοποιήσει πρώτος ο Καρλ Σμιτ: «Κυρίαρχος είναι όποιος αποφασίζει για την κατάσταση έκτακτης ανάγκης» (βλ. «Πολιτική θεολογία», εκδ. Κουκκίδα).

Πρόκειται για μια εμφανώς αντιδημοκρατική αρχή άσκησης της εξουσίας, η οποία χάρη στην ανοχή, τον φόβο και την αδιαφορία των πολιτών, τείνει σήμερα να μετατραπεί σε «φυσιολογικό» και διαρκή τρόπο διακυβέρνησης, που όλο και πιο συχνά καθορίζει τόσο την εξωτερική όσο και την εσωτερική πολιτική των κατά τα άλλα δημοκρατικών κρατών.

Αν όμως η διαχείριση μίας κατάστασης εκτάκτου ανάγκης, όπως η τωρινή πανδημία του κορονοϊού, εμφανίζεται, νομιμοποιείται και τελικά επιβάλλεται ως αναπόφευκτη και σχεδόν μοιραία επιλογή, τότε υπάρχει σοβαρός κίνδυνος αυτή η υποτίθεται πρόσκαιρη κατάσταση εξαίρεσης να γίνει ένας μόνιμος τρόπος διακυβέρνησης.

Οταν τόσο οι δημοκρατικοί θεσμοί και όσο και τα ανθρώπινα δικαιώματα, που διασφαλίζονται από το Σύνταγμα, τείνουν να εφαρμόζονται επιλεκτικά και, σε ακραίες περιπτώσεις, να αναστέλλεται η συνταγματικά κατοχυρωμένη κανονιστική λειτουργία τους, τότε σε αυτές τις ακραίες περιπτώσεις το όριο που χωρίζει τη δημοκρατία από τον ολοκληρωτισμό καταλύεται.

Δεν θα έπρεπε λοιπόν να μας εκπλήσσει καθόλου το γεγονός ότι αναφορικά με την πανδημία του κορονοϊού όλοι μιλούν για «πόλεμο» με έναν αόρατο και δήθεν άγνωστο εχθρό. Το αξιοπερίεργο, όμως, με αυτή την πανδημία είναι η κήρυξη σε κατάσταση πολέμου όχι μιας χώρας αλλά ενός πλανήτη εναντίον του κορονοϊού.

Πρόκειται για γεγονός που αποτελεί αναμφίβολα μία ιστορικά καινοφανή «κατάσταση εξαίρεσης» αφού, πρώτη φορά, μία πανδημική πολιτική εφαρμόζεται σε ολόκληρο τον ανθρώπινο πληθυσμό, κατά τη διάρκεια της οποίας λαμβάνονται μια σειρά από μέτρα «έκτακτης ανάγκης» που επιτρέπουν στις κυβερνήσεις να αναστέλλουν κατά βούληση και επ’ αόριστον, δηλαδή μέχρι «την τελική νίκη» των ανθρώπων επί του ιού, διάφορα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματά των πολιτών τους, οι οποίοι εντελώς αυθαίρετα ενοχοποιούνται ως δυνητικοί «φορείς» του κορονοϊού και αντιμετωπίζονται σαν «τρομοκράτες» που απειλούν τη δημόσια υγεία.

Η επιλογή μεταξύ ανοσίας και ελευθερίας ως ψευδοδίλημμα

Οταν σε συνθήκες πανδημίας μιας ιογενούς λοιμώδους νόσου είμαστε υποχρεωμένοι να επιλέξουμε ανάμεσα σε δυο φαινομενικά εναλλακτικές λύσεις: υγεία ή ελευθερία, οφείλουμε να αναρωτηθούμε όχι μόνο για το πώς μπορούμε θα υπερβούμε την άμεση ιογενή απειλή, αλλά και για το είδος της κοινωνικής και ατομικής ζωής που θέλουμε να έχουμε μετά την υγειονομική κρίση.

Αν δηλαδή θα επιτρέψουμε στα σημερινά μέτρα εκτάκτου ανάγκης να γίνουν μόνιμα. Διότι, βέβαια, οι κυβερνήσεις και τα κέντρα πλανητικής διαχείρισης των κρίσεων δεν θα μας επιστρέψουν ποτέ οικειοθελώς τα δικαιώματα που, υπό την απειλή του κορονοϊού, τους παραχωρήσαμε αδιαμαρτύρητα.

Αρκεί να παρακολουθήσει κάποιος τις καθημερινές εξαγγελίες των κυβερνήσεων, τις τρομοκρατικές προβλέψεις και τους σχεδιασμούς των διεθνών οικονομικών οργανισμών για τα επόμενα χρόνια, για να συνειδητοποιήσει ότι το διακύβευμα σήμερα δεν είναι τόσο ή μόνο η σωτηρία των ανθρώπων από τον κορονοϊό, αλλά η ολοκληρωτική διαχείριση, μέσω επαναλαμβανόμενων κρίσεων, της κοινωνικοοικονομικής και της ψυχοσωματικής ζωής της υπερπληθούς ανθρώπινης βιομάζας.

Αυτή η βιοπολιτική διαχείριση δημιουργεί ήδη ορατά κοινωνικά, οικονομικά και ανθρωπιστικά προβλήματα, για τα οποία ουδείς μάς εγγυάται ότι δεν θα αποδειχτούν πολύ πιο καταστροφικά για τη ζωή των ανθρώπων από την τρέχουσα πανδημία του κορονοϊού, η οποία, απ’ όσο γνωρίζουμε, δεν είναι παρά μία ακόμη ιογενής πανδημία που έχει να αντιμετωπίσει το ανθρώπινο είδος. Μια πανδημία που, εξάλλου, ήταν αναμενόμενη και είχε προβλεφθεί εδώ και χρόνια από κορυφαίους επιδημιολόγους, οι οποίοι βέβαια δεν γνώριζαν ούτε ποιος θα είναι ο ιογενής φορέας της, ούτε και το πώς ή το πού θα εκδηλωθεί.

Το πρόβλημα με την τρέχουσα πανδημική κρίση είναι ότι οι ειδικοί επιστήμονες -ιολόγοι, επιδημιολόγοι, λοιμωξιολόγοι, μοριακοί βιολόγοι- μολονότι γνωρίζουν τη γενετική ταυτότητα και τη συμπεριφορά του νέου κορονοϊού δεν είναι σε θέση να προβλέψουν σχεδόν τίποτα για την εξέλιξη των παραλλαγών του ή για τη μελλοντική δυναμική της νόσου Covid-19.

Επομένως, η ιδεοληπτική εμμονή ή η οπορτουνιστική στρατηγική τού να αναβάλλουμε για μερικούς μήνες την ανάγκη εμβολιασμών για την αντιμετώπιση της επιδημικής κρίσης ενδέχεται να μας δημιουργήσει περισσότερα και πιο δυσεπίλυτα προβλήματα, διότι βέβαια το πραγματικό διακύβευμα της αναποτελεσματικής διαχείρισης της νέας πανδημίας δεν είναι αμιγώς βιοϊατρικό, αλλά οικονομικό, γεωπολιτικό και κοινωνικό, δηλαδή πρωτίστως βιοπολιτικό.

Από την άλλη πλευρά, οι οπαδοί του υποχρεωτικού εμβολιασμού αντι-Covid, ενώ επικαλούνται τα διαθέσιμα επιστημονικά δεδομένα σχετικά με τους κινδύνους που εγκυμονεί η αντιεπιστημονική διαχείριση της πανδημίας, τείνουν να λησμονούν ή, ακόμη χειρότερα, να υποτιμούν την άλλη εξίσου σημαντική και, μέχρι χθες, αυτονόητη όψη του προβλήματος: απέναντι στο ψευδοδίλημμα μεταξύ ανοσίας και ελευθερίας, οφείλουμε να θυμόμαστε ότι μόνο με ελευθερία η ζωή των ανθρώπων είναι υγιής και έχει αξία.

Στη σκοτεινή υγειονομική και ιστορική συγκυρία της πανδημικής κρίσης, όπου η επιβίωση του ανθρώπινου είδους υποτίθεται ότι απειλείται από τη θανατηφόρο νόσο Covid-19, η περιφρούρηση του δικαιώματος στην πλήρη ενημέρωση σχετικά με την αξία και τα όρια των εμβολιασμών και, ταυτοχρόνως, η προστασία των ατομικών και κοινωνικών ελευθεριών των ανεμβολίαστων αποτελούν θεμελιώδη και απαραχώρητα ανθρώπινα δικαιώματα, τα οποία οφείλει να σέβεται κάθε επείγουσα βιοϊατρική πρακτική (π.χ. εμβολιαστική), αν θέλει να γίνει καθολικά αποδέκτη.

Η εμβολιαστική ανοσία της αγέλης

Η πολυπόθητη, στις μέρες μας, «ανοσία της αγέλης» (herd immunity) μπορεί να επιτευχθεί όταν ένας αρκετά μεγάλος αριθμός ατόμων ενός πληθυσμού, αφού μολυνθεί από τον κορονοϊό, αποκτήσει ανοσία στις λοιμώξεις, οπότε η μολυσματική νόσος δεν μεταδίδεται εύκολα στον πληθυσμό.

Η άμεση ευεργετική συνέπεια της παρουσίας αυτής της συλλογικής ή πληθυσμιακής ανοσίας (community ή population immunity) είναι ότι τα περισσότερα άτομα που ανήκουν στις πιο ευπαθείς ομάδες προστατεύονται από τις λοιμώξεις, επειδή περιβάλλονται και έρχονται σε στενή επαφή με ανθρώπους που έχουν ανοσία.

Ωστόσο, η «ανοσία της αγέλης» μπορεί να επιτευχθεί με δύο τρόπους: είτε μέσω μαζικών προληπτικών εμβολιασμών, είτε μέσω της φυσικής λοίμωξης και νόσησης μεγάλου αριθμού ατόμων, προκειμένου να αναπτύξουν εξειδικευμένα αντισώματα σε έναν λοιμωξιογόνο παράγοντα. Οσο για τις διαφορές της ανοσίας μέσω εμβολιασμού από την ανοσία μέσω νόσησης αυτές είναι, αφενός, η αποτελεσματικότητα και, αφετέρου, οι χρόνοι που απαιτούνται: ο εμβολιασμός είναι ένας σχετικά γρήγορος, τεχνητός τρόπος επίτευξης συλλογικής ανοσίας μέσω της εισόδου μιας εξασθενημένης εκδοχής ή ενός τμήματος των γονιδίων του ιού, ενώ οι φυσικές μολύνσεις είναι ένας πολύ πιο χρονοβόρος τρόπος για να αναπτύξει ανοσία ένας πληθυσμός σε μία λοιμωξιογόνο νόσο.

Πάντως, και οι δύο τρόποι επίκτητης ανοσίας προϋποθέτουν την ενεργοποίηση των ίδιων μηχανισμών του ανοσιακού συστήματος, όσο για τη χρονική διάρκεια που διατηρείται ενεργή η ανοσία, αυτή εξαρτάται τόσο από τον λοιμωξιογόνο παράγοντα και τις παραλλαγές του όσο και από την αποτελεσματικότητα των εμβολίων.

Το υψηλότατο κόστος της φυσικής ανοσίας

Ποιo είναι, όμως, το πραγματικό εμπόδιο και ο μεγαλύτερος κίνδυνος της ανοσίας της αγέλης που επιτυγχάνεται όχι μέσω εμβολιασμών, αλλά μέσω της ελεύθερης διάδοσης και της ευρύτερης δυνατής φυσικής λοίμωξης από τον νέο κορονοϊό;

Το μεγαλύτερο εμπόδιο στην υιοθέτηση της φυσικής ανοσίας της αγέλης, ως υγειονομικής στρατηγικής για την αντιμετώπιση της πανδημίας της νόσου Covid-19, είναι ότι θα έπρεπε, σε κάθε χώρα, να επιτραπεί ελεύθερη διάδοση του κορονοϊού, ώστε να μολυνθεί ταχύτερα μεγάλο μέρος του πληθυσμού της (ίσως πάνω από το 60%), γνωρίζοντας ότι ένας -έστω και σχετικά μικρός- αριθμός από αυτούς τους ανθρώπους θα νοσήσει σοβαρά και ενδεχομένως θα πεθάνει.

Αυτό θα μπορούσε να αποφευχθεί, αν καταφέρναμε να περιορίσουμε εγκαίρως τη διάδοση του κορονοϊού, μέσω της συνδυασμένης εφαρμογής καθολικών εμβολιασμών και σοβαρών μέτρων υγειονομικής προστασίας.

Εξάλλου, αυτή ήταν και είναι η συνταγή των εμβολιαστικών πρακτικών που εφαρμόζονται, όχι τόσο για να εξαλείψουν πλανητικά τον κορονοϊό -κάτι εντελώς ανέφικτο!- αλλά για να διαχειριστούν, πρόσκαιρα και τοπικά, την υγειονομική καταστροφή που προκαλεί η ανεξέλεγκτη διάδοσή του.

Θρήνος στη Λαμία: Πέθανε από ανακοπή 14χρονη με κορωνοϊό

 


Θρήνος στη Λαμία: Πέθανε από ανακοπή 14χρονη με κορωνοϊό
Το κοριτσάκι διακομίστηκε στα επείγοντα του Νοσοκομείου το πρωί με προκάδριο άλγος, ενώ νοσούσε από κορωνοϊό (Φωτογραφία αρχείου)ΙΝΤΙΜΕ

Συγκλονισμένη είναι η τοπική κοινωνία Λαμίας από τον αιφνίδιο θάνατο 14χρονης μαθήτριας η οποία έπασχε από κορωνοϊό και το μεσημέρι του Σαββάτου 4 Δεκεμβρίου, άφησε την τελευταία της πνοή στα επείγοντα του Γενικού Νοσοκομείου της πόλης, πιθανότατα από επιπλοκές της νόσου.

 

Το κοριτσάκι διακομίστηκε στα επείγοντα του Νοσοκομείου στις 9:30΄ το πρωί με προκάδριο άλγος, ενώ νοσούσε από κορωνοϊό.

Οι γιατροί σύμφωνα με τη τοπική ιστοσελίδα LamiaReport, από τις εξετάσεις που έκαναν διαπίστωσαν ότι είχε υποστεί ισχαιμικό επεισόδιο, πιθανότατα από επιπλοκή του κορωνοϊού και αποφάσισαν να το κάνουν διακομιδή στο Νοσοκομείο Παίδων στην ΑθήναΔυστυχώς όμως η 14χρονη δεν πρόλαβε να διακομιστεί, αφού σύμφωνα με πληροφορίες του LamiaReport, υπέστη απανωτές ανακοπές.

Οι γιατροί τη διασωλήνωσαν, αλλά ούτε στη ΜΕΘ δεν πρόλαβαν να τη μεταφέρουν, αφού η 14χρονη «έσβησε» στα Επείγοντα.

Οι δικοί της άνθρωποι είναι απαρηγόρητοι, μη μπορώντας να πιστέψουν πως από τη μια στιγμή στην άλλη έχασαν το αγγελούδι τους.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το κοριτσάκι νοσούσε από κορωνοιό, αλλά το περνούσε πολύ ελαφρά, όπως όλα τα παιδιά της ηλικίας της.

Δεν αποκλείεται όμως το έμφραγμα που υπέστη να είναι από επιπλοκή της νόσου, που ίσως της δημιούργησε καρδιακή ανεπάρκεια.

Την αιτία θανάτου θα δείξει η ιατροδικαστική εξέταση που θα γίνει, ωστόσο και οι γιατροί στο νοσοκομείο είναι συγκλονισμένοι από τον αδόκητο χαμό της 14χρονης.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Θεσσαλονίκη: Τέσσερις συλλήψεις σε εγκληματική οργάνωση στη Βόρεια Ελλάδα για διαρρήξεις και κλοπές

  Επιμέλεια -  Γρηγόρης Αναγνώστου  - CNN Greece   Σάββατο, 22 Νοεμβρίου 2025 09:16 Όχημα της Ελληνικής Αστυνομίας ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUR...