Τετάρτη 10 Αυγούστου 2022

Ενημερώθηκε στις: 10.08.2022 - 11:04 Χαμός! Βομβάρδισαν το Ντνιπροπετρόφσκ, Σεβέρσκ, Μπαχμούτ, Ντόνενσκ- Σφοδρές μάχες κοντά στο Χάρκοβο και Ζαπορίζια (Εικόνες- Βίντεο)

 

Κόσμος 

ΗΚριμαία είναι ουκρανική και δεν θα την εγκαταλείψουμε ποτέ είπε ο πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι σε νέο διάγγελμά του. Και έθεσε ως προϋπόθεση την απελευθέρωσή της για να τελειώσει ο πόλεμος που ξεκίνησε με την εισβολή της Ρωσίας στις 24 Φεβρουαρίου.


Η Κριμαία προσαρτήθηκε από τη Ρωσία ύστερα από δημοψήφισμα που έγινε το 2014. Αλλά ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι θέλει να επιστρέψει στην Ουκρανία η χερσόνησος στη Μαύρη Θάλασσα.

«Η περιοχή της Μαύρης Θάλασσας δεν μπορεί να είναι ασφαλής όσο η Κριμαία είναι κατεχόμενη. Δεν θα υπάρξει σταθερή και διαρκής ειρήνη σε πολλές χώρες που βρέχονται από τη Μεσόγειο όσο η Ρωσία είναι σε θέση να χρησιμοποιεί τη χερσόνησό μας ως στρατιωτική βάση της», είπε ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι.

«Αυτός ο ρωσικός πόλεμος εναντίον της Ουκρανίας και ολόκληρης της ελεύθερης Ευρώπης άρχισε με την Κριμαία και πρέπει να τελειώσει με την Κριμαία — με την απελευθέρωσή της», επέμεινε ο Ουκρανός πρόεδρος.

21 νεκροί στο Ντνιπροπετρόφσκ από ρωσικούς βομβαρδισμούς

 

Βομβαρδισμοί της Ρωσίας στην περιφέρεια Ντνιπροπετρόφσκ της κεντρικής Ουκρανίας στοίχισαν τη ζωή σε 21 ανθρώπους, ανακοίνωσε ο περιφερειάρχης Βαλεντίν Ρεζνιτσένκο.

Ένδεκα άνθρωποι σκοτώθηκαν στην περιοχή της Νικόπολης και άλλοι 10 στην πόλη Μάργανετς, διευκρίνισε ο αξιωματούχος μέσω της πλατφόρμας Telegram.

Δείτε τις εικόνες

 

Βομβαρδισμός της περιοχής Dnepropetrovsk

Βομβαρδισμός της περιοχής Dnepropetrovsk

Βομβαρδισμός της περιοχής Dnepropetrovsk

 

 

Τα ρωσικά στρατεύματα χτυπούν στην περιοχή Σεβέρσκ, Μπαχμούτ και Ντονένσκ- Χάρτες εχθροπραξιών 

Το Αμερικανικό Ινστιτούτο για τη Μελέτη του Πολέμου δημοσίευσε νέους χάρτες των εχθροπραξιών στην Ουκρανία. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα ρωσικά στρατεύματα πραγματοποίησαν χερσαίες επιδρομές νοτιοανατολικά του Σεβερσκ και γύρω από το Μπαχμούτ.

Αυτό συζητείται στην έκθεση στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου. 

Οι ρωσικές δυνάμεις πραγματοποίησαν επίσης χερσαίες επιδρομές βόρεια και νοτιοδυτικά του Ντόνετσκ, κοντά στα διοικητικά σύνορα μεταξύ των περιοχών Ζαπορόζιε και Ντόνετσκ.

 

 

Στις 9 Αυγούστου, τα ρωσικά στρατεύματα δεν πραγματοποίησαν επιβεβαιωμένες χερσαίες επιθέσεις στην περιοχή του Χάρκοβο. Στην κατεύθυνση του Χάρκοβο, οι Ρώσοι συνέχισαν τις ενεργές εχθροπραξίες στα σημερινά σύνορα και εξαπέλυσαν αεροπορική επίθεση στην περιοχή Verkhniy Saltov, αναφέρει το Ινστιτούτο για τη Μελέτη του Πολέμου. 

Δυτικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι μια αντεπίθεση των ουκρανικών στρατευμάτων βρίσκεται σε εξέλιξη κοντά στο Izyum, αλλά το Γενικό Επιτελείο της Ουκρανίας δεν ανέφερε αυτή την περιοχή στη βραδινή έκθεσή του, γράφει το Ινστιτούτο. 

Χάρτες των εχθροπραξιών στην Ουκρανία

Χάρτες των εχθροπραξιών στην Ουκρανία

 

 

Πυραυλική επίθεση στην περιοχή Ζαπορίζια- Δεκάδες σπίτια υπέστησαν ζημιές, μια γυναίκα πέθανε

Πυραυλική επίθεση σημειώθηκε στην περιοχή Ζαπορίζια, με αποτέλεσμα μια γυναίκα να χάσει την ζωή της και δεκάδες σπίτια να υποστούν ζημιές, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο γραμματέας του δημοτικού συμβουλίου της Ζαπορίζια,  Anatoly Kurtev. 

Σύμφωνα με τον ίδιο, τη νύχτα η ουκρανική αεράμυνα κατέρριψε δύο ρωσικούς πυραύλους στην περιοχή. 

 

Βομβαρδισμός της περιοχής Zaporozhye


Δεν ήξεραν, δεν ρώταγαν;

 



Τι να σου κάνουν και τα στρατευμένα φιλοκυβερνητικά μέσα. Δεν τον προλαβαίνουν τον «υπεύθυνο». «Εν χορδαίς και οργάνω» υποδέχτηκαν τον εκλεκτό του στην ΕΥΠ και τώρα αναγκάζονται να τον εξοβελίσουν ως τον μοναδικό αποδιοπομπαίο τράγο. Αύγουστο του 2019 σερβίριζε η... ομάδα των «Νέων» (TA NEA Team) στους αναγνώστες ότι «για τη διάρθρωση της ηγεσίας της ΕΥΠ υιοθετήθηκε το ίδιο πρότυπο που επελέγη και για τη σύνθεση της κυβέρνησης. Με απλά λόγια, η υπηρεσία ενισχύεται με πρόσωπα που διαθέτουν τεχνοκρατική επάρκεια και έχουν αποδείξει την αξία τους στον επαγγελματικό στίβο ώστε να έχουν κριθεί με όρους αποτελεσματικότητας, απαλλαγμένοι από γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που χαρακτήριζαν άλλες εποχές.


Το πρότυπο αυτό υπηρετεί η επιλογή να τοποθετηθεί ο Παναγιώτης Κοντολέων διοικητής της ΕΥΠ, επιλογή με την οποία επιχειρείται μια τομή στην ιστορία της υπηρεσίας με στόχο την αναμόρφωσή της. Πρόκειται για καταξιωμένο στέλεχος με σημαντική καριέρα στον τομέα της ασφάλειας, που τυγχάνει επίσης εκτίμησης και στο εξωτερικό, σε χώρες με τις οποίες η Ελλάδα παραδοσιακά συνεργάζεται».

Ποιος υποψιαζόταν τότε -πλην φυσικά των ανεξάρτητων μέσων που εξ αρχής διατύπωσαν τις βάσιμες αντιρρήσεις τους για το πρόσωπο και τα έργα του επιχειρηματία σεκιουριτά- ότι η «τεχνογνωσία» θα οδηγούσε στα παράνομα λογισμικά που παρακολουθούν χιλιάδες πολίτες για «εθνικούς λόγους» με την υπογραφή της εισαγγελέως κ. Βλάχου. Οσο για τις εντολές παρακολούθησης τώρα θέλουν και πάλι να μας πείσουν ότι ο «ασύμμετρος» κ. Κοντολέων έκανε ό,τι του κάπνιζε, ενώ ο πρωθυπουργός και ο διορισμένος ανιψιός του κολυμπούσαν εκτός από την όμορφη θάλασσα των Χανίων και στη θάλασσα της άγνοιας.

Ο κ. Δημητριάδης όπως και στην περίπτωση των πρώην συνεργατών του στη σκανδαλώδη Εnerga δεν γνώριζε τις παρανομίες, αλλά μόλις τις έμαθε παραιτήθηκε για να διοριστεί στο γραφείο του θείου όταν ο Κ. Μητσοτάκης ήταν υπουργός Εσωτερικών του Αντ. Σαμαρά.

Ετσι και τώρα παραιτήθηκε μόλις έμαθε τις «λανθασμένες ενέργειες» του επικεφαλής της ΕΥΠ, «που διαπιστώθηκαν στη διαδικασία των νόμιμων επισυνδέσεων».

Δυστυχώς για τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ η παραπάνω ασυνάρτητη και αντιφατική φράση-δικαιολογία που υιοθέτησαν ασμένως σε μια μαθητική κόλλα χαρτί δεν θα έπαιρνε ούτε τη βάση του 10 της κ. Κεραμέως. Ο μαθητής θα βρισκόταν απευθείας εκτός ΑΕΙ. Ο πρωθυπουργός που τη διατύπωσε και τη διένειμε;

Σχέδιο οδυνηρής επαναφοράς στη σκληρή λιτότητα

 

Η πρόταση της γερμανικής κυβέρνησης για τις (μη) αλλαγές στο Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης. Η επικείμενη συζήτηση το φθινόπωρο αναμένεται «θερμή». Είναι ασαφές σε ποιο βαθμό το μέτωπο του «Βορρά», με δεδομένη την επιδείνωση της ενεργειακής και πληθωριστικής κρίσης, θα μείνει αρραγές γύρω από τη γερμανική πρόταση.

 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 



Τι προτείνει το έγγραφο της γερμανικής κυβέρνησης για αλλαγές στους δημοσιονομικούς κανόνες ● Αμετανόητα προσηλωμένο στους κανόνες του Συμφώνου Σταθερότητας για το χρέος και τα ελλείμματα το Βερολίνο, παρά τα διδάγματα της πανδημίας και της νέας κρίσης ● «Κάτω τα χέρια από τα όρια 60% για χρέος και 3% για έλλειμμα», ελάχιστη ευελιξία ως προς τον ετήσιο ρυθμό μείωσης του χρέους, αλλά με τον όρο της αυστηρής δημοσιονομικής λιτότητας.

Οποιος πιστεύει ότι η πανδημία, ο πόλεμος, η ενεργειακή κρίση, το τέλος του φτηνού ρωσικού αερίου και ο πληθωρισμός θα κλόνιζε τον «ορντολιμπεραλισμό» του Βερολίνου, το οικονομικό δόγμα που διατρέχει οριζόντια όλο το πολιτικό σύστημα κι όλες τις κυβερνήσεις της χώρας, θα διαψευστεί πικρά. Κι όποιος νομίζει ότι το γεγονός πως η γερμανική κυβέρνηση είναι πιο χαλαρή με τον εαυτό της (αυξάνοντας το χρέος της φέτος κατά 140 δισ. ευρώ - ξεπερνώντας τα 2,4 τρισ. ευρώ) θα την κάνει χαλαρότερη και με τις άλλες χώρες της ευρωζώνης, είναι βαθιά νυχτωμένος. Και στο θέμα της αναθεώρησης των κανόνων του Συμφώνου Σταθερότητας οι Γερμανοί ξανάρχονται περίπου όπως τους γνωρίσαμε στη σκληρή δεκαετία των μνημονίων.

Η τρικομματική κυβέρνηση Σοσιαλδημοκρατών, Πρασίνων και Ελεύθερων Δημοκρατών έστειλε πριν από λίγες μέρες στην Ευρ. Επιτροπή τις προτάσεις για τις αλλαγές στους δημοσιονομικούς κανόνες της ευρωζώνης. Θα περίμενε κάποιος ότι μετά τρία χρόνια τοποθέτησης των κανόνων αυτών στη βαθιά κατάψυξη μέσω της γενικής ρήτρας διαφυγής (από την οποία επωφελήθηκε τα μέγιστα η ίδια) η γερμανική ηγεσία θα εμφανιζόταν ελαστικότερη. Ωστόσο οι προτάσεις της συνιστούν ολική επαναφορά στην οδυνηρή λιτότητα για τη μείωση χρέους και ελλειμμάτων. Και προϊδεάζουν για σκληρό παζάρι το φθινόπωρο, όταν το θέμα έρθει για συζήτηση στο Συμβούλιο της Ε.Ε. των 27.

Οπως είναι γνωστό, οι προτάσεις (που μέχρι σήμερα έχουν γίνει από την Ευρ. Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Δημοσιονομικό Συμβούλιο, τον ESM και πολλές χώρες, ιδιαίτερα την Ιταλία και άλλες του Νότου) έχουν κοινό στοιχείο ότι δεν είναι πια ρεαλιστικά το ενιαίο όριο χρέους (60% του ΑΕΠ) και τα ενιαία όρια για τα δημοσιονομικά ελλείμματά τους. Γι’ αυτό προτείνεται μια ευελιξία ως προς το ποιες δημόσιες δαπάνες θα μετράνε σε έλλειμμα και χρέος. Επίσης, όλοι λίγο πολύ εκθειάζουν τη γενική ρήτρα διαφυγής, γιατί χωρίς την προσφυγή σε αυτήν η Ε.Ε. θα είχε αυτοκτονήσει δημοσιονομικά από το πρώτο τρίμηνο της πανδημίας.

Σε αδρές γραμμές η γερμανική κυβέρνηση και ο φιλελεύθερος υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ λένε: «Κάτω τα χέρια από το όριο χρέους 60% του ΑΕΠ και το όριο ετήσιου ελλείμματος 3%». Το να το λες αυτό τώρα, με το χρέος της ευρωζώνης στο 96% του ΑΕΠ, επτά χώρες με χρέος μεταξύ 100% και 190% (εννοείται ότι το κορυφαίο είναι το ελληνικό) και ελλείμματα μεταξύ 3% και 7% του ΑΕΠ ηχεί απλώς ως προαναγγελία σκληρής και μακρόχρονης λιτότητας. Γιατί, ενώ για την υπερχρεωμένη Ελλάδα είναι γνωστή η υποχρεωτική μεταμνημονιακή πρόσδεση σε πλεονάσματα τουλάχιστον 1% μέχρι το 2070 (!), για τις υπόλοιπες χώρες η επαναφορά στους κανόνες σημαίνει ότι το κατά Μάαστριχτ διαρθρωτικό έλλειμμά τους, δηλαδή αυτό που πηγάζει από μόνιμες δαπάνες, δεν μπορεί να ξεπερνά το 0,5%.

Αυτό το όριο είναι ο βασικός κόφτης έκτακτων δαπανών που βαφτίζονται μη αποδεκτές κρατικές ενισχύσεις και φορτώνονται τιμωρητικά στο χρέος, ακόμη κι αν πρόκειται για επιδόματα ανεργίας σε περίοδο βαθιάς ύφεσης. Το θυμίζει αυτό ο Λίντντερ ως απαράβατο κανόνα, αν και αντιπαρέρχεται το μείζον ερώτημα της συγκυρίας: τι είναι μόνιμο και τι έκτακτο στις δαπάνες στις συνθήκες διαρκούς κρίσης και έκτακτης ανάγκης;

Για να μην αδικούμε για ασυνέπεια τη γερμανική ηγεσία, θυμίζουμε ότι –άγνωστο με ποια λογιστικά τρικ- αυτοδεσμεύεται για ισοσκελισμένο προϋπολογισμό ακόμη και φέτος, υποχρεώνοντας ακόμη και το ΔΝΤ να καλέσει τη Γερμανία να εγκαταλείψει αυτόν τον αυτοκτονικό στόχο. Από την άλλη πλευρά, η γερμανική κυβέρνηση κάνει μια ελάχιστη υποχώρηση στους λοιπούς 18 της ευρωζώνης. Προτείνει αυστηρότερους κανόνες στα όρια δαπανών, με αντάλλαγμα έναν μικρό βαθμό ευελιξίας στον ρυθμό μείωσης του χρέους, χωρίς να θιγεί το όριο του 60% του ΑΕΠ. Ο κυνικός Λίντντερ χαρακτήρισε το σχέδιο αυτό κάτι σαν το «φάρσα ή κέρασμα» των παιδιών στη γιορτή του Χάλοουιν.

Τι αναφέρει σε αδρές γραμμές το έγγραφο της γερμανικής κυβέρνησης για το Σύμφωνο Σταθερότητας;

 Το δημοσιονομικό πλαίσιο της Ε.Ε. έχει επιδείξει υψηλό επίπεδο ευελιξίας. Ωστόσο, η ευελιξία πρέπει να συμβαδίζει με σαφή όρια και βελτιωμένους μηχανισμούς επιβολής. Η αναθεώρηση του Συμφώνου πρέπει να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην εφαρμογή των κανόνων.

 Το δημοσιονομικό πλαίσιο πρέπει να διασφαλίζει ίση μεταχείριση των κρατών-μελών και κοινά κριτήρια. Τα διμερή παζάρια και οι εξαιρέσεις στην εφαρμογή των κανόνων πρέπει να σταματήσουν.

 Η αυστηρή τήρηση του «κανόνα 1/20» τον χρόνο μέχρι τη μείωση του χρέους στο 60% του ΑΕΠ ενδέχεται να απαιτήσει υπερβολική προσαρμογή από ορισμένα κράτη-μέλη. Για να αποφευχθούν μη ρεαλιστικές πορείες προσαρμογής, αλλά και να μειωθεί το χρέος, θα μπορούσαν να συμφωνήσουν ότι η πλήρης συμμόρφωση με το προληπτικό σκέλος του Συμφώνου (δηλαδή, δημοσιονομικό έλλειμμα κάτω του 3% και διαρθρωτικό έλλειμμα κάτω του 0,5%) «αρκεί για να χαρακτηριστεί συμμόρφωση με το κανόνα 1/20».

 Η διαδικασία αυτή πρέπει να στηριχτεί με αυστηρότερους κανόνες επιτήρησης, πέρα από τη διαδικασία «υπερβολικού ελλείμματος».

 Η Γερμανία μπορεί να υποστηρίξει επέκταση της επενδυτικής ρήτρας του Συμφώνου, δηλαδή των επενδύσεων που δεν θεωρούνται κρατικές ενισχύσεις και δεν φορτώνονται στο χρέος, ώστε να καλυφθούν οι στόχοι της ενεργειακής μετάβασης και τα προγράμματα της Ε.Ε. που δημιουργήθηκαν στη διάρκεια της κρίσης (Ταμείο Ανάκαμψης κ.λπ.), αλλά υπό τον όρο του συνδυασμού της με «ρήτρα διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων» (ο ευφημισμός της λιτότητας στο μνημονιακό λεξικό).

 Είναι ρητή η διαφωνία της Γερμανίας με την μόνιμη «παραγοντοποίηση» συγκεκριμένων δαπανών, όπως πχ η εξαίρεση των δαπανών για την απασχόληση ή την υγεία.

 Κάθετη είναι επίσης η διαφωνία της με την υιοθέτηση ενός δείκτη δαπανών που να μη βασίζεται στο απαράβατο όριο 0,5% του διαρθρωτικού ισοζυγίου.

 Καλή μεν η γενική ρήτρα διαφυγής, αλλά επειδή ορίζεται πολύ αόριστα στο Δίκαιο της Ε.Ε. (θεσπίστηκε το 2011, στην κορύφωση της κρίσης χρέους), πρέπει να θεσπιστούν «συγκεκριμένα κριτήρια για την επίκλησή της και σαφείς διαδικασίες ενεργοποίησης-απενεργοποίησης», γιατί η ρήτρα «δεν σημαίνει ότι το Σύμφωνο Σταθερότητας αναστέλλεται»

 Να εξεταστεί η δυνατότητα ανεξαρτητοποίησης του Ευρωπαϊκού Δημοσιονομικού Συμβουλίου (EFB) από την Ευρ. Επιτροπή για να αναλάβει αυτό τη «συνεπέστερη εφαρμογή των κανόνων» (...εδώ εκφράζεται η παραδοσιακή γερμανική αντίθεση στις εξουσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής).

Μεγάλη φωτιά στη Ζάκυνθο - Εντολή εκκένωσης για την περιοχή Μεγάλα Αλώνια

 

φωτογραφία αρχείου

ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ/EUROKINISSI

 


Μάχη με τις φλόγες δίνουν στη Ζάκυνθο οι πυροσβεστικές δυνάμεις για τη φωτιά που ξέσπασε σε δασική έκταση στο χωριό Ασκός. Ήδη εστάλη μήνυμα μέσω του 112 για όσους βρίσκονται στην περιοχή Μεγάλα Αλώνια να απομακρυνθούν με κατεύθυνση Άνω Βολίμες.

Στην περιοχή επιχειρούν πυροσβέστες με 10 οχήματα, 5 αεροπλάνα και 1 ελικόπτερο.

Φωτιά και στις Σέρρες

Σε εξέλιξη είναι και φωτιά στην Ορεινής του δήμου Σερρών που μαίνεται σε δασική έκταση, δίχως να απειλεί κατοικημένη περιοχή. Εκεί επιχειρούν 32 πυροσβέστες με 10 οχήματα, 1 ομάδα πεζοπόρου τμήματος και 1 ελικόπτερο.

Οριοθετήθηκε η φωτιά στο Κορωπί

Στο μεταξύ οριοθετήθηκε άμεσα η φωτιά που ξέσπασε λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι σε χαμηλή βλάστηση στην Αγία Μαρίνα Κορωπίου Αττικής, επί της οδού Παπαγιαννοπούλου.
Σύμφωνα με την Πυροσβεστική η φωτιά καίει ξερά χόρτα.  Στο σημείο επιχειρούν 18 πυροσβέστες με 6 οχήματα και 1 ελικόπτερο.

ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΒΟΛΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Εκδόθηκε η πρώτη άδεια για ουρανοξύστη 198,85 μέτρων στο Ελληνικό

 


Χθες βράδυ εκδόθηκε η πρώτη άδεια για ουρανοξύστη στην Ελλάδα, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, 'Αδωνις Γεωργιάδης μιλώντας σήμερα το πρωί στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ .

Σύμφωνα με τον υπουργό σε λίγες εβδομάδες αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του πύργου στο Ελληνικό, ύψους 198,85 μέτρων.

Σχετικά με τα καύσιμα, ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε ότι τα πράγματα είναι καλύτερα από ό,τι πριν από δύο μήνες. «Ξύλο να χτυπήσω, γιατί όλα εξαρτώνται από το διεθνές περιβάλλον σε αυτό τον τομέα, άρα είμαστε πολύ ευάλωτοι, αλλά πάντως η τιμή αυτή τη στιγμή είναι πολύ καλύτερη από ότι ήταν πριν από μερικές εβδομάδες», ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης.

Για το Fuel Pass 2, σχολίασε ότι μεγάλο μέρος του κατευθύνεται σε άλλα έξοδα πέραν των καυσίμων, καθώς το 70% των δικαιούχων προτίμησε να λάβει λιγότερα χρήματα κατά 15 ευρώ στον τραπεζικό του λογαριασμό παρά να επιλέξει το ηλεκτρονικό πορτοφόλι, προκειμένου να τα ξοδέψουν όπου θέλουν.

Για τον πληθωρισμό ανέφερε ότι η μηνιαία μείωση ήταν η μεγαλύτερη σε όλη την ΕΕ και πως σε κάποιο βαθμό οι συνέπειες του πληθωρισμού έχουν απορροφηθεί από σειρά κυβερνητικών μέτρων για μείωση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών και τα διάφορα επιδόματα.

Για τη νοθεία στα καύσιμα τόνισε ότι μεικτά συνεργεία έχουν ήδη κλείσει μόνιμα δύο πρατήρια, ωστόσο εξήγησε ότι ο έλεγχος είναι πάρα πολύ δύσκολος. Η νοθεία γίνεται με πολύ εξελιγμένο τεχνικά τρόπο και για να εντοπιστεί πρέπει να είναι σε ποσοστό πάνω από 50%.

Επιχείρηση αλλαγής ατζέντας με... τάξιμο παροχών

 

Μεγάλες αυξήσεις στις συντάξεις από το 2023 υπόσχεται από τώρα ο Χρήστος Σταϊκούρας

EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ
 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 



Οι σχεδιασμοί για το πακέτο της ΔΕΘ, το επίδομα θέρμανσης και το κλείσιμο του ματιού σε συνταξιούχους ● Στο προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού, που θα κατατεθεί στη Βουλή την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου, θα περιλαμβάνονται και όλες οι παρεμβάσεις για το 2022 και το 2023, όπως κατάργηση εισφοράς αλληλεγγύης για δημοσίους υπαλλήλους και συνταξιούχους αλλά και μέτρα που θα ανακοινωθούν πριν από τα Χριστούγεννα ● Αναμένεται να ανακοινωθεί και νέα μείωση του συντελεστή φορολόγησης των εταιρικών κερδών από το 22% στο 20% από την επόμενη χρήση του 2023.

Μπάλα στο γήπεδο της οικονομίας θέλει να παίξει η κυβέρνηση εστιάζοντας στο πακέτο παροχών της ΔΕΘ, για να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη και να στρέψει το ενδιαφέρον μακριά από τις υποκλοπές. Χαρακτηριστική είναι η χθεσινή δήλωση (στο MEGA) του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα ότι η αύξηση των συντάξεων το 2023 θα είναι πολύ μεγαλύτερη από τις αρχικές εκτιμήσεις, καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις είναι ισχυρότερες όπως και οι επιπτώσεις στα εισοδήματα. Οι αρχικοί σχεδιασμοί προέβλεπαν αυξήσεις της τάξης του 4,5% από το νέο έτος για τους συνταξιούχους που δεν έχουν προσωπική διαφορά ή έχουν αρνητική προσωπική διαφορά.

Με τον νόμο Βρούτση το ύψος της αύξησης προκύπτει από το άθροισμα των δύο ποσοστών: του ρυθμού μεταβολής του ΑΕΠ και του δείκτη τιμών καταναλωτή διαιρούμενου διά του δύο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν το ΑΕΠ αυξηθεί το 2022 κατά 3,1% και ο πληθωρισμός κατά 5,6%, που είναι οι αντίστοιχες προβλέψεις στο Πρόγραμμα Σταθερότητας, τότε η αύξηση στις συντάξεις θα φτάσει κοντά στο 4,5%.

Επειδή όμως η κούρσα του πληθωρισμού συνεχίζεται χτυπώντας ταχύτητες 11,6% για τον μήνα Ιούλιο μετά τις εκρηκτικές ανατιμήσεις σε τρόφιμα, στέγαση και ενεργειακά προϊόντα, η κυβέρνηση εκ των πραγμάτων θα πρέπει να προχωρήσει σε μεγαλύτερη αύξηση των συντάξεων. Ηδη ο μέσος πληθωρισμός είναι αρκετά υψηλότερος από την πρόβλεψη για 5,6%, εξέλιξη που προοιωνίζεται την αναθεώρησή του.

Στο οικονομικό επιτελείο εργάζονται ήδη πάνω σε αυτό το θέμα κοστολογώντας το βάρος της πρόσθετης επιβάρυνσης για τα Ταμεία, ενώ παράλληλα τρέχουν και άλλες ασκήσεις για παροχές στη βάση των αντοχών του προϋπολογισμού και της δέσμευσης για πλεονάσματα 1,1% του ΑΕΠ το 2023. Αναγνωρίζουν ότι η κατάσταση με την ενεργειακή κρίση δεν σηκώνει υπερβολές, ενώ υπάρχουν ήδη οι συστάσεις από τους θεσμούς για σφικτή δημοσιονομική πολιτική. Συνεπώς παρεμβάσεις που επηρεάζουν δυσμενώς το ισοζύγιο του προϋπολογισμού θα υλοποιούνται στη βάση του ελεύθερου ταμειακού χώρου και των πόρων που θα τις χρηματοδοτήσουν. Διαφορετικά θα υπάρξει δυσκολία για το πράσινο φως από τις Βρυξέλλες.

Προσχέδιο

Πάντως σύμφωνα με τον Χρήστο Σταϊκούρα στο προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού, που θα κατατεθεί στη Βουλή την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου, θα περιλαμβάνονται όλες οι παρεμβάσεις για το 2022 και το 2023, όπως κατάργηση εισφοράς αλληλεγγύης για δημοσίους υπαλλήλους και συνταξιούχους αλλά και μέτρα που θα ανακοινωθούν πριν από τα Χριστούγεννα.

Για το 2023 σχεδιάζονται άλλες τέσσερις κινήσεις με σκοπό να ενσωματωθούν στο πακέτο της ΔΕΘ:

 Επιχειρήσεις: Μείωση του συντελεστή φορολόγησης των εταιρικών κερδών από το 22% στο 20% από την επόμενη χρήση. Σημειώνεται ότι τα φετινά κέρδη των επιχειρήσεων θα φορολογηθούν με συντελεστή 22% από 24%.

 Τέλος επιτηδεύματος: Μείωση κατά 50% του τέλους επιτηδεύματος με κόστος των 200 εκατ. ευρώ για τα κρατικά ταμεία να θεωρείται διαχειρίσιμο.

 ΦΠΑ: Μείωση συντελεστών ΦΠΑ στο 11% και 22%, από 13% και 24% σήμερα, με διατήρηση του υπερμειωμένου συντελεστή στο 6%. Το μέτρο έχει μεγάλο δημοσιονομικό κόστος και για τον λόγο αυτό έχει μπει στο ζύγι, καθώς υπάρχουν εισηγήσεις να βγει από το καλάθι της ΔΕΘ ή να ανακοινωθεί, αλλά να τρέξει από το 2024.

 Επίδομα θέρμανσης: Αύξηση του επιδόματος θέρμανσης και της βεντάλιας των δικαιούχων. Συνολικά το επίδομα θέρμανσης έλαβαν φέτος 827.575 δικαιούχοι, στους οποίους καταβλήθηκαν 166 εκατ. ευρώ περίπου με τη μέση επιδότηση να ανέρχεται στα 200 ευρώ. Στον σχεδιασμό είναι να αναθεωρηθούν τα εισοδηματικά κριτήρια και να αυξηθεί τόσο το κατώτερο όσο και το ανώτερο ποσό της επιδότησης.

Thought that the group would like thisΗ μεγάλη διαφορά, εκδίδειν και εκδίδεσθαι!Spyros Stalias

 Thought that the group would like thisΗ μεγάλη διαφορά, εκδίδειν και εκδίδεσθαι!

Ένα κράτος που εκδίδει το δικό του νόμισμα πρώτα δαπανά και μετά φορολογεί και εκδίδει (δανείζεται) ομόλογα.
Η πράξη της φορολογίας δεν εχει δημοσιονομική αιτία, δηλαδή δεν φορολογεί το κράτος για να βρει χρήματα για να δαπανήσει. Φορολογεί για να διατηρεί της αξία του νομίσματος σταθερή (πληθωρισμός) και για να αναδιανείμει το εθνικό εισόδημα από τους πλούσιους προς τους φτωχούς και έτσι ταυτοχρόνως προστατεύει την συνολική ζήτηση αλλά καί την παραγωγή.
Η πράξη της έκδοσης ομολόγων (χρέος) και πάλι δεν είναι δημοσιονομικού χαρακτήρα, δηλαδή δεν δανείζεται η χώρα το νόμισμα που εκδίδει για να δαπανήσει. Αυτό είναι εντελώς παλαβό, δεν στέκει. Εκδίδει ομόλογα που μετά τα πουλάει και άλλες φορές τα αγοράζει πίσω, για να σταθεροποιεί η Κεντρική Τράπεζα το ύψος του βραχυπρόθεσμου επιτοκίου εκεί που επιθυμεί.
Συνεπώς ένα κράτος που εκδίδει το νόμισμα του, δαπανά ανεξαρτήτως της φορολογίας ή της δημιουργίας 'χρέους'. Με άλλα λόγια ένα κράτος που εκδίδει το νομισμά του, και ο Θεός να θέλει, δεν μπορεί να ξεμείνει απο χρήμα. Όσο θέλει έχει. Τελεία και παύλα.
Τα κράτη που δεν εκδίδουν νόμισμα αλλά είναι χρήστες ξένου νομίσματος, όπως οι χώρες της ευρωζώνης είναι χρήστες του ευρώ που εκδίδει η ΕΚΤ, αυτές οι χώρες λοιπόν, για να δαπανήσουν πρέπει πρώτα να φορολογήσουν και να δανειστούν, αλλοιώς δεν μπορούν να δαπανήσουν. Ξεμένουν από λεφτά. Η φορολογία και ο δανεισμός είναι καθαρά πράξεις δημοσιονομικές.
Έτσι τα Έθνη αυτά είναι αιχμάλωτα στίς ορέξεις των αγορών, δηλαδή των τραπεζών και των κεφαλαιούχων. Εκδίδονται σε αυτούς.
Με την σειρά τους τράπεζες και κεφαλαιούχοι ετήσιως καρπούνται ένα μεγάλο μέρος του πραγματικού ΑΕΠ, για την αποπληρωμή δανείων και την πληρωμή τόκων, για ένα προϊόν που προσφέρουν, το ευρώ, που το κόστος παραγωγής του είναι μηδενικό. Μιλάμε για καθαρή κλοπή. Αφού όλα εξαρτώνται απο τους τραπεζίτες και τους κεφαλαιούχους θα εξαρτάται και η Δημοκρατίας μας. Θέλει προσοχή εδώ.
Όποιος δεν καταλαβαίνει αυτή την μεγίστη διαφορά του εκδίδω και εκδίδομαι, έχει εξαπατηθεί και πρόθυμα πρέπει να προστρέξει να βελτιώσει την γνώση του ή είναι ...(δικός σας από εδώ και κάτω).
Πιο απλα δεν γίνεται!!
Σπύρος Στάλιας
Μπορεί να είναι καρτούν κείμενο
Η μεγάλη διαφορά, εκδίδειν και εκδίδεσθαι!
Ένα κράτος που εκδίδει το δικό του νόμισμα πρώτα δαπανά και μετά φορολογεί και εκδίδει (δανείζεται) ομόλογα.
Η πράξη της φορολογίας δεν εχει δημοσιονομική αιτία, δηλαδή δεν φορολογεί το κράτος για να βρει χρήματα για να δαπανήσει. Φορολογεί για να διατηρεί της αξία του νομίσματος σταθερή (πληθωρισμός) και για να αναδιανείμει το εθνικό εισόδημα από τους πλούσιους προς τους φτωχούς και έτσι ταυτοχρόνως προστατεύει την συνολική ζήτηση αλλά καί την παραγωγή.
Η πράξη της έκδοσης ομολόγων (χρέος) και πάλι δεν είναι δημοσιονομικού χαρακτήρα, δηλαδή δεν δανείζεται η χώρα το νόμισμα που εκδίδει για να δαπανήσει. Αυτό είναι εντελώς παλαβό, δεν στέκει. Εκδίδει ομόλογα που μετά τα πουλάει και άλλες φορές τα αγοράζει πίσω, για να σταθεροποιεί η Κεντρική Τράπεζα το ύψος του βραχυπρόθεσμου επιτοκίου εκεί που επιθυμεί.
Συνεπώς ένα κράτος που εκδίδει το νόμισμα του, δαπανά ανεξαρτήτως της φορολογίας ή της δημιουργίας 'χρέους'. Με άλλα λόγια ένα κράτος που εκδίδει το νομισμά του, και ο Θεός να θέλει, δεν μπορεί να ξεμείνει απο χρήμα. Όσο θέλει έχει. Τελεία και παύλα.
Τα κράτη που δεν εκδίδουν νόμισμα αλλά είναι χρήστες ξένου νομίσματος, όπως οι χώρες της ευρωζώνης είναι χρήστες του ευρώ που εκδίδει η ΕΚΤ, αυτές οι χώρες λοιπόν, για να δαπανήσουν πρέπει πρώτα να φορολογήσουν και να δανειστούν, αλλοιώς δεν μπορούν να δαπανήσουν. Ξεμένουν από λεφτά. Η φορολογία και ο δανεισμός είναι καθαρά πράξεις δημοσιονομικές.
Έτσι τα Έθνη αυτά είναι αιχμάλωτα στίς ορέξεις των αγορών, δηλαδή των τραπεζών και των κεφαλαιούχων. Εκδίδονται σε αυτούς.
Με την σειρά τους τράπεζες και κεφαλαιούχοι ετήσιως καρπούνται ένα μεγάλο μέρος του πραγματικού ΑΕΠ, για την αποπληρωμή δανείων και την πληρωμή τόκων, για ένα προϊόν που προσφέρουν, το ευρώ, που το κόστος παραγωγής του είναι μηδενικό. Μιλάμε για καθαρή κλοπή. Αφού όλα εξαρτώνται απο τους τραπεζίτες και τους κεφαλαιούχους θα εξαρτάται και η Δημοκρατίας μας. Θέλει προσοχή εδώ.
Όποιος δεν καταλαβαίνει αυτή την μεγίστη διαφορά του εκδίδω και εκδίδομαι, έχει εξαπατηθεί και πρόθυμα πρέπει να προστρέξει να βελτιώσει την γνώση του ή είναι ...(δικός σας από εδώ και κάτω).
Πιο απλα δεν γίνεται!!
Σπύρος Στάλιας

Τρίτη 9 Αυγούστου 2022

ΠΝΠ για τις αλλαγές στην ΕΥΠ - Τελική έγκριση για παρακολούθηση επικοινωνιών από τον εισαγγελέα Εφετών

 


Δημοσιεύθηκε απόψε η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με τις επείγουσες διατάξεις για την ενίσχυση της ακεραιότητας στη λειτουργία της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών. Προβλέπει μεταξύ άλλων ότι ο διορισμός του διοικητή της ΕΥΠ διενεργείται μετά από γνώμη της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό της, και πως η υποχρέωση παροχής γνώμης σύμφωνα με την παρ. 1 καταλαμβάνει και τον υπηρετούντα κατά τη δημοσίευση της παρούσας Διοικητή κ. Θ.Δεμίρη. Προβλέπεται επίσης και η τελική έγκριση από τον Εισαγγελέα Εφετών, επιχειρήσεων παρακολούθησης επικοινωνιών, επιστολών κλπ.

 

ΠΡΑΞΗ

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

Επείγουσες διατάξεις για την ενίσχυση της ακεραιότητας στη λειτουργία της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Το άρθρο 19, την παρ. 1 του άρθρου 44 και το άρθρο 65 του Συντάγματος.

2. Την εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη ανάγκη για τη θέσπιση ρυθμίσεων για την ενίσχυση της ακεραιότητας στη λειτουργία της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών.

3. Τη σχετική πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου, αποφασίζουμε:

 

'Αρθρο πρώτο

Διαδικασία διορισμού Διοικητή

της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών

1. Στην παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 3649/2008 (Α' 39), το δεύτερο εδάφιο επικαιροποιείται ως προς το αρμόδιο όργανο, προστίθεται τρίτο εδάφιο και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:

«2. Ο Διοικητής είναι μετακλητός υπάλληλος της κατηγορίας των ειδικών θέσεων με βαθμό 1ο. Διορίζεται και παύεται ελεύθερα με απόφαση του αρμόδιου μέλους της Κυβέρνησης. Ο διορισμός διενεργείται μετά από γνώμη της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό της.».

2. Η υποχρέωση παροχής γνώμης σύμφωνα με την παρ. 1 καταλαμβάνει και τον υπηρετούντα κατά τη δημοσίευση της παρούσας Διοικητή. Στην περίπτωση του πρώτου εδαφίου, η γνώμη παρέχεται εντός προθεσμίας σαράντα πέντε (45) ημερών από τη δημοσίευση της παρούσας, άλλως ο διορισμός ανακαλείται αυτοδικαίως.

 

'Αρθρο δεύτερο

Διάταξη άρσης απορρήτου επικοινωνιών από την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών

Στο τέλος της περ. (β) της παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 3649/2008 (Α' 39) προστίθενται δύο εδάφια και η περ. (β) διαμορφώνεται ως εξής:

«β. Ενεργεί, ύστερα από διάταξη του εισαγγελικού λειτουργού της παραγράφου 3 του παρόντος και τηρουμένων των διατάξεων του ν. 3115/2003, άρση απορρήτου επιστολών και τηλεφωνικής ή άλλης επικοινωνίας, καθώς και καταγραφή δραστηριότητας προσώπων με ειδικά τεχνικά μέσα και ιδίως με συσκευή ήχου και εικόνας εκτός κατοικίας. Η διάταξη αυτή υποβάλλεται προς έγκριση μέσα σε είκοσι τέσσερις (24) ώρες στον αρμόδιο Εισαγγελέα Εφετών. Η ισχύς της διάταξης αρχίζει από την έγκριση του Εισαγγελέα Εφετών.».

 

'Αρθρο τρίτο Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας, η οποία θα κυρωθεί νομοθετικά κατά την παρ. 1 του άρθρου 44 του Συντάγματος,αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν άλλως ορίζεται στις επιμέρους διατάξεις της.

 

Αθήνα, 9 Αυγούστου 2022

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

Ο Πρωθυπουργός

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

Τα Μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Σε όποιο δάσος καίγεται φυτρώνουν ανεμογεννήτριες...τυχαίο; Θα τοποθετηθούν 217 στον Έβρο

  Δεν είναι πια μυστικό ότι όπου η φωτιά αφήνει το καταστροφικό της σημάδι, οι ανεμογεννήτριες εμφανίζονται σαν σιωπηλοί εισβολείς, εκμεταλλ...