ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΑΡΘΡΟ 19 Καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης και της έκφρασης
Τα ξημερώματα παραδόθηκαν οι δύο Κρητικοί - Η ανακοίνωση της αστυνομίας
Στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ. βρίσκονται από τα ξημερώματα οι δύο «νταήδες» της Κρήτης που απείλησαν τους Γερμανούς τουρίστες και στη συνέχεια εμβόλισαν με το 4χ4 αγροτικό τους το ΙΧ των τουριστών.
Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ. οι δύο δράστες εμφανίστηκαν σε περιπολικό σε περιοχή του Δήμου Μυλοποτάμου στις 3 τα ξημερώματα παραδόθηκαν και συνελήφθησαν.
Η κινητοποίηση των αρχών ήταν τεράστια για τον εντοπισμό και τη σύλληψή τους.
Σύμφωνα με το protothema.gr, τρεις μέρες μετά την δημοσιοποίηση του συμβάντος, οι τοπικές Αρχές άσκησαν μεγάλη πίεση σε μέλη της οικογένειας ενός εκ των δραστών που διαμένουν στο χωριό Άλφα στον Μυλοπόταμο καθώς σε διαφορετική περίπτωση – όπως τους διεμήνυσαν- θα αναγκάζονταν να μπουν στο χωριό και να ψάξουν για εκείνους.
Ο 38χρονος οδηγός του αγροτικού οχήματος πατέρας πέντε παιδιών κατηγορείται για βαριά σκοπούμενες σωματικές βλάβες και ο 36χρονος συνοδηγός για απλή σωματική βλάβη.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ο 36χρονος φωτογραφιζόταν με Καλάσνικοφ στο Facebook επιδεικνύοντας βαρύ οπλισμό που φέρεται να είχε στη διάθεση του, ενώ φέρεται να έχει εκτίσει ποινή για καλλιέργεια ινδικής κάνναβης στο πρόσφατο παρελθόν.
Φωτό από protothema.gr
Τα ξημερώματα παραδόθηκαν οι δύο «νταήδες»
Στις 3 τα ξημερώματα παραδόθηκαν στις Αρχές οι δύο «νταήδες» από τον Μυλοπόταμο Ρεθύμνου στην Κρήτη που επιτέθηκαν και κυνήγησαν την οικογένεια των Γερμανών τουριστών.
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη ανακοίνωσε νωρίς το πρωί πως οι δύο άνδρες, 38 και 36 ετών, βρίσκονται στα χέρια της Ελληνικής Αστυνομίας με τα τοπικά μέσα να αναφέρουν πως παραδόθηκαν στις 03:00 περίπου τα ξημερώματα.
«Οι ημεδαποί παραδόθηκαν σε περιπολούντες αστυνομικούς σε περιοχή του Δήμου Μυλοποτάμου», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ.. Ο ένας εκ των δύο συνελήφθη καθώς εις βάρος του εκκρεμούσε ένταλμα, ενώ ο δεύτερος προσήχθη και θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημ/κων Ρεθύμνου, στο πλαίσιο της διενεργούμενης κύριας Ανάκρισης. Αξίζει να αναφερθεί πως η δικογραφία που σχηματίστηκε για τους δύο «νταήδες» περιλαμβάνει απόπειρα βαριάς σκοπούμενης σωματικής βλάβης με ρατσιστικά χαρακτηριστικά.
Εντοπίστηκαν μεταμεσονύκτιες ώρες σήμερα (23.08.2022) σε περιοχή του Δήμου Μυλοποτάμου τα δύο άτομα που εμπλέκονται στο περιστατικό επίθεσης σε βάρος τριών τουριστών, το οποίο έλαβε χώρα πρωινές ώρες της 19-08-2022 σε περιοχή του Μυλοποτάμου.
Πρόκειται για δύο ημεδαπούς, σε βάρος των οποίων είχε σχηματιστεί σχετική δικογραφία και για έναν από αυτούς εκδόθηκε ένταλμα σύλληψης του κ. Ανακριτή Ρεθύμνου για απόπειρα βαριάς σκοπούμενης σωματικής βλάβης με ρατσιστικά χαρακτηριστικά.
Ως προς το ιστορικό της υπόθεσης και σύμφωνα με τα καταγγελλόμενα, πρωινές ώρες της 19-08-2022, σε περιοχή του Δήμου Μυλοποτάμου, 38χρονος ημεδαπός οδηγώντας ΙΧΦ αυτοκίνητο ιδιοκτησίας του στο οποίο επέβαινε 36χρονος ημεδαπός ενεπλάκη σε τροχαίο ατύχημα υλικών ζημιών με ΙΧΕ αυτοκίνητο, στο οποίο επέβαιναν οι ανωτέρω τρεις αλλοδαποί. Στη συνέχεια, οι ημεδαποί συνεπλάκησαν με τους αλλοδαπούς, προκαλώντας σε αυτούς σωματικές βλάβες καθώς και φθορές στο όχημά τους, ενώ επιπλέον κατά τη διάρκεια της συμπλοκής επέδειξαν και μαχαίρι.
Από αστυνομικούς Υπηρεσιών της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κρήτης πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένες αναζητήσεις και έρευνες σε οικίες καθώς και άλλους χώρους ανωτέρω ημεδαπών.
Οι ημεδαποί παραδόθηκαν σε περιπολούντες αστυνομικούς σε περιοχή του Δήμου Μυλοποτάμου και ο ένας συνελήφθη δυνάμει σχετικού εντάλματος σύλληψης, ενώ ο έτερος προσήχθη και θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημ/κων Ρεθύμνου, στο πλαίσιο της διενεργούμενης κύριας Ανάκρισης.
Επιπλέον, εντοπίστηκε το όχημα που χρησιμοποίησαν οι ημεδαποί και μεταφέρθηκε στην Διεύθυνση Αστυνομίας Ρεθύμνου για τα περαιτέρω.
Η ανάρτηση του Τάκη Θεοδωρικάκου
Στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ οι δύο πολίτες στην Κρήτη που καταζητούνταν για το επεισόδιο και την επίθεση σε Γερμανούς τουρίστες. Αποδίδονται στη δικαιοσύνη. Οφείλουμε την εφαρμογή του νόμου, αλλά και τη διαφύλαξη της έννοιας των ελληνικών λέξεων φιλοξενία και φιλότιμο.
Ήταν σε σύγχυση και πήδηξε από το μπαλκόνι - Είναι σε κρίσιμη κατάσταση και δίνει «μάχη» για τη ζωή της
Μια 23χρονη Γαλλίδα τουρίστρια στην Ερέτρια έπεσε στο κενό από μπαλκόνι ξενοδοχείου, στην προσπάθειά της να αποφύγει τον βιασμό της, με αποτέλεσμα να δίνει «μάχη» για τη ζωή της.
Η νεαρή κοπέλα διασκέδαζε με φίλους σε εκδήλωση σε ξενοδοχείο της Ερέτριας στην Εύβοια, σύμφωνα με το eviathema.gr, όταν ένας ομοεθνής της ο οποίος εργάζεται ως ανιματέρ στο εν λόγω ξενοδοχείο, προσφέρθηκε να τη βοηθήσει όταν εκείνη ζαλίστηκε μετά από κατανάλωση αλκοόλ, οδηγώντας τη στο δωμάτιο όπου διέμενε εκείνος στο ίδιο ξενοδοχείο. Εκεί προσπάθησε να τη βιάσει.
Η κοπέλα έφερε σθεναρή αντίσταση σύμφωνα με τις πληροφορίες ενώ έβαλε τις φωνές καλώντας σε βοήθεια. Εργαζόμενος του ίδιου ξενοδοχείου βρισκόταν κοντά στο δωμάτιο. Όταν άκουσε τις φωνές, έσπασε την πόρτα και μπήκε μέσα ενώ η νεαρή κοπέλα απελευθερώθηκε από τα χέρια του ανιματέρ και βγαίνοντας στο μπαλκόνι πήδηξε στο κενό ενώ βρισκόταν σε σύγχυση.
Αποτέλεσμα της πτώσης ήταν η 23χρονη να τραυματιστεί ενώ άμεσα μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Χαλκίδας σε κρίσιμη κατάσταση.
Ο ανιματέρ συνελήφθη και αναμένεται να οδηγηθεί στην Εισαγγελία Χαλκίδας ενώ ήδη έχουν ενημερωθεί οι γαλλικές αρχές για το περιστατικό
Η αντικατάσταση δρομολογίων 1336 και 1337 γίνεται με λεωφορεία
Κατολίσθηση σημειώθηκε σήμερα Τρίτη στον Οδοντωτό Διακοπτού – Καλαβρύτων λόγω της ισχυρής βροχόπτωσης στην περιοχή. Η αντικατάσταση δρομολογίων 1336 και 1337 γίνεται με λεωφορεία.
Σημειώνεται ότι ο οδοντωτός διασχίζει το φαράγγι του Βουραϊκού, περνά από το χωριό Ζαχλωρού και καταλήγει στα Καλάβρυτα. Η διαδρομή 22 χιλιομέτρων που διανύει πραγματοποιείται με ταχύτητα που κυμαίνεται από 30 έως 40 χλμ/ώρα στην απλή γραμμή και από 6 έως 15 χλμ/ώρα στο οδοντωτό κομμάτι.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι οδοντωτό στα σημεία όπου λόγω της μορφολογίας του εδάφους υπάρχουν μεγάλες κλίσεις.
Ανακοίνωση εξέδωσε και η Hellenic Train
Από την κατολίσθηση, προκλήθηκαν προβλήματα και στην επαρχιακή οδό Πούντας – Καλαβρύτων με φερτά υλικά να κλείνουν σε αρκετά σημεία τον δρόμο, στο ύψος του Μεγάλου Σπηλαίου.
Την Τετάρτη αναμένονται βροχές και καταιγίδες στις περισσότερες περιοχές της χώρας. Τα φαινόμενα τοπικά θα έντονα, κυρίως στα κεντρικά και βόρεια, με έμφαση σε τμήματα της Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας, της Θράκης, του Βορείου Αιγαίου και πιθανώς στις Σποράδες. Οι καταιγίδες στα κεντρικά και βόρεια είναι πιθανό να συνοδεύονται από τοπικές χαλαζοπτώσεις μικρού μεγέθους, ενώ στην Θράκη και το βορειοανατολικό Αιγαίο υπάρχει πιθανότητα για χαλαζοπτώσεις μεγάλου μεγέθους. Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή πτώση, κυρίως στα κεντρικά και βόρεια ηπειρωτικά και θα κυμανθεί, σύμφωνα με το meteo του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, στη Δυτική Μακεδονία από 13 έως 25-26 βαθμούς, στην υπόλοιπη Βόρεια Ελλάδα από 14 έως 32-33, στην Ήπειρο από 12 έως 28-29 βαθμούς, στη Θεσσαλία από 14 έως 30-31, στα υπόλοιπα ηπειρωτικά από 15 έως 30-31 βαθμούς, στα νησιά του Ιονίου από 18 έως 29-30 και στα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη από 18 έως 28-30 βαθμούς Κελσίου. Οι άνεμοι στο Αιγαίο θα πνέουν από διάφορες διευθύνσεις με εντάσεις έως 2-4 Μποφόρ, με εξαίρεση τα νοτιότερα τμήματα, όπου θα πνέουν από δυτικές γενικά διευθύνσεις με εντάσεις έως 4-5 Μποφόρ. Στο Ιόνιο θα πνέουν βορειοδυτικοί άνεμοι με εντάσεις έως 4-5 Μποφόρ. Στην Αττική αναμένονται παροδικές νεφώσεις και τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες βροχές και καταιγίδες. Τα φαινόμενα είναι πιθανό να είναι κατά τόπους έντονα. Οι άνεμοι θα πνέουν από διάφορες διευθύνσεις με εντάσεις έως 2-3 Μποφόρ. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 25 έως 30-31 βαθμούς. Στη Θεσσαλονίκη αναμένονται παροδικές νεφώσεις με βροχές και τοπικές καταιγίδες τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες. Τα φαινόμενα κατά τόπους θα είναι έντονα. Οι άνεμοι θα πνέουν από διάφορες διευθύνσεις με εντάσεις έως 2-3 Μποφόρ. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 23 έως 29-30 βαθμούς.
Εμείς είμαστε ανέκαθεν υπέρ της λειτουργίας όλων των ναυπηγείων της χώρας – ενώ από την πρώτη στιγμή αναφερόμαστε στο ναυτιλιακό σύμπλεγμα, στη σημασία της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και στη βαριά βιομηχανία της Ελλάδας που είναι τα ναυπηγεία, έχοντας αφιερώσει ένα μεγάλο μέρος του προγράμματος μας. Ασφαλώς πρέπει να λειτουργήσουν, ενώ η Ελλάδα έχει πολλές δυνατότητες – μεταξύ άλλων τη ναυτιλία που είναι το νούμερο ένα στον πλανήτη, παρά το μικρό πληθυσμιακά μέγεθος της χώρας μας. Εν τούτοις, δεν μπορούμε να λειτουργούμε με ευχολόγια – θυμίζοντας πως ο υπουργός ανάπτυξης υποσχόταν τη λειτουργία της ΕΒΖ, λέγοντας τότε πως είχε βρει επενδυτή. Αργότερα όμως δήλωσε πως δεν ήταν εφικτό – επειδή ο επενδυτής είχε μαύρες επιταγές και δεν μπορούσε να βρει κορόιδα να την πουλήσει. Κάτι ανάλογο λοιπόν δεν πρέπει να συμβεί με τα ναυπηγεία μας – τα οποία είναι σε θέση όχι μόνο να επισκευάζουν πλοία αλλά, επί πλέον, να κατασκευάζουν μηχανήματα.
.
Κοινοβουλευτική Εργασία
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει στην ουσία, με τα άρθρα 1 έως 4, τη σύμβαση παραχώρησης χωρίς αντίτιμο των Ναυπηγείων Ελευσίνας – κάτι που ασφαλώς δεν μπορεί να θεωρηθεί εξυγίανση, αφού οι υποχρεώσεις μένουν, αν και διαγράφεται μεγάλο μέρος τους.
Το «αντίτιμο» είναι η λειτουργία και η μελλοντικές εργασίες του ναυπηγείου, οι οποίες όμως εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από αυτές που θα δοθούν από το πολεμικό μας ναυτικό – οπότε ο επενδυτής προσφέρει τη διοίκηση και τις όποιες πρόσθετες εργασίες που δεν έχουν ποσοτικοποιηθεί.
Υπέρ του επενδυτή μπορεί να θεωρηθεί η μέχρι σήμερα λειτουργία των μικρότερων ναυπηγείων της Σύρου – όπου επίσης υπήρξε μεγάλη διαγραφή υποχρεώσεων.
Στα υπόλοιπα άρθρα, από το 5 έως το 12, υπάρχουν διάφορες διατάξεις, όπως για τα εξής:
(α) για τη δημιουργία κοινόχρηστων έργων υποδομής παραθεριστικού-τουριστικού χωριού εκτός σχεδίων πόλεως,
(β) για την υποχρέωση δημοσίευσης οικονομικών καταστάσεων μικρών εταιριών,
(γ) για την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων και για τη ρύθμιση των υποχρεώσεων της εταιρίας «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ» – η οποία λειτουργεί το καζίνο της Πάρνηθας και έχει κόστος για το Δημόσιο, όπως αναφέρεται, χωρίς όμως να ποσοτικοποιείται από το ΓΛΚ,
(δ) για την ακύρωση τουριστικών αγορών, καθώς επίσης
(ε) για την έρευνα.
Τέλος, τα άρθρα 13-17 αφορούν κάποιες ρυθμιστικές διατάξεις για το επάγγελμα του Εσωτερικού Ελέγχου – κάτι που φυσικά υπάρχει ήδη αλλά συμπληρώνεται, όπως για παράδειγμα με το μητρώο εσωτερικών ελεγκτών, με κανόνες εσωτερικού ελέγχου και με κώδικα δεοντολογίας.
Σχετικά τώρα με το μέρος που αφορά τα ναυπηγεία της Ελευσίνας, εμείς είμαστε ανέκαθεν υπέρ της λειτουργίας όλων των ναυπηγείων της χώρας – ενώ από την πρώτη στιγμή αναφερόμαστε στο ναυτιλιακό σύμπλεγμα, στη σημασία της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και στη βαριά βιομηχανία της Ελλάδας που είναι τα ναυπηγεία, έχοντας αφιερώσει ένα μεγάλο μέρος του προγράμματος μας.
Ασφαλώς πρέπει να λειτουργήσουν, ενώ η Ελλάδα έχει πολλές δυνατότητες – μεταξύ άλλων τη ναυτιλία που είναι το νούμερο ένα στον πλανήτη, παρά το μικρό πληθυσμιακά μέγεθος της χώρας μας.
Εν τούτοις, δεν μπορούμε να λειτουργούμε με ευχολόγια – θυμίζοντας πως ο υπουργός ανάπτυξης υποσχόταν τη λειτουργία της ΕΒΖ, λέγοντας τότε πως είχε βρει επενδυτή.
Αργότερα όμως δήλωσε πως δεν ήταν εφικτό – επειδή ο επενδυτής είχε μαύρες επιταγές και δεν μπορούσε να βρει κορόιδα να την πουλήσει.
Κάτι ανάλογο λοιπόν δεν πρέπει να συμβεί με τα ναυπηγεία μας – τα οποία είναι σε θέση όχι μόνο να επισκευάζουν πλοία αλλά, επί πλέον, να κατασκευάζουν μηχανήματα.
Ως εκ τούτου το σημαντικότερο είναι να υπάρχει επενδυτής, να έχει αποδεδειγμένα χρήματα, να γνωρίζει τη δουλειά, να είναι σε θέση να προσελκύει πελάτες, καθώς επίσης να είναι σωστός απέναντι στους εργαζομένους – οι οποίοι αποτελούν κεφάλαιο για τον κλάδο και τη χώρα, με δεδομένη την τεχνογνωσία τους. Διαφορετικά θα φύγουν σε άλλες χώρες και αυτοί – όπως πολύ εύκολα γίνεται με τα ναυπηγεία της Τουρκίας απέναντι.
Εάν τα έχει εξασφαλίσει όλα αυτά ο υπουργός, τότε θα υπερψηφίσουμε το νομοσχέδιο του – εάν όχι, πολύ φοβόμαστε ότι θα μπλέξει τόσο ο ίδιος, όσο και η χώρα μας.
Εν πρώτοις πάντως θα καταθέσουμε στα πρακτικά το επενδυτικό πλάνο των ναυπηγείων, έτσι όπως δημοσιεύθηκε στον Τύπο, για να το επιβεβαιώσει ο υπουργός – επί πλέον μία επιστολή του Συνδυασμού εργαζομένων με ημερομηνία 14.07.22, μία σχετική ερώτηση του προέδρου της ΕΛ από τις 30.06.22 που δεν απαντήθηκε, μία επιστολή του Σωματείου εργαζομένων από τις 21.06.22, μία δεύτερη με την ίδια ημερομηνία και μία τελευταία του Συνδυασμού εργαζομένων από τις 20.06.22.
Εν προκειμένω, ο υπουργός θα πρέπει να πάρει θέση σε όλα όσα θα καταθέσουμε και τα οποία δεν υπάρχει λόγος να επαναλάβουμε – έστω στη διάρκεια των επομένων επιτροπών.
Για ενημέρωση του, είχαμε μία συνάντηση εδώ στη Βουλή με τον επενδυτή, μαζί το χρηματοπιστωτικό του σύμβουλο και ένα στέλεχος της ΕΥ, όπου μας παρέδωσε το επιχειρηματικό σχέδιο του για την Ελευσίνα – επειδή όμως αναγράφει επάνω «Άκρως Απόρρητο», δεν μπορούμε να το καταθέσουμε, ούτε το έχουμε δείξει πουθενά.
Συνεχίζοντας, τα 166 σχόλια στη διαβούλευση εξπρές, αποτελούν έναν σημαντικό αριθμό – σημειώνοντας πως δεν είναι σωστό ο υπουργός που δεν έχει να παρουσιάσει τίμημα, εξασφάλιση λειτουργίας και επενδύσεις, να υπόσχεται διασφάλιση των θέσεων εργασίας.
Πόσο μάλλον χωρίς να γνωρίζουμε τους όρους και χωρίς να εξασφαλίζονται τα οφειλόμενα – ούτε βέβαια να υπόσχεται 1.400 νέες θέσεις εργασίας, όπως θα καταθέσουμε στα πρακτικά, χωρίς να συγκεκριμενοποιεί από πού ακριβώς θα προέλθουν.
Επιγραμματικά τώρα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, ιδρύθηκαν το 1962 και μπορούν να εξυπηρετήσουν πολλούς τύπους σκαφών – όπως μεγάλα πλοία χύδην φορτίου έως 276 μέτρα, πλατφόρμες εξόρυξης και στρατιωτικά σκάφη, αποβατικά και ταχύπλοα. Επίσης βιομηχανικές κατασκευές, όπως οι σιδηροδρομικές.
Το 1997 αποκτήθηκαν από το ναυπηγείο Νεώριο Σύρος του ομίλου Ταβουλάρη – μετά από ένα διάστημα που είχαν οδηγηθεί στον εφοπλιστή Περατικό.
Ευρίσκονται στον κόλπο της Ελευσίνας και διαθέτουν τρεις πλωτές δεξαμενές – όπου μπορούν να κατασκευαστούν και να επισκευαστούν εμπορικά πλοία των 120.000 τόνων, καθώς επίσης να γίνουν ναυπηγήσεις πολεμικών πλοίων, έως το μέγεθος Κορβέτας.
Απασχολούν περίπου 615 εργαζομένους – με στοιχεία του ισολογισμού που βρήκαμε, της 31ης 12 του 2017.
Η δυνατότητα επισκευών (δεξαμενισμού) είναι κατά μέσον όρο 120 πλοία ετησίως – ενώ μπορούν να κατασκευάσουν πλοία μήκους έως 200 μέτρα και, με σχετική επέκταση, είναι δυνατή η κατασκευή μεγαλύτερων πλοίων. Έχουν κατασκευάσει τελευταία τα εξής:
(α) Το επιβατηγό ακτοπλοΐας ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ το 2007
(β) Το Δέλτα Βερενίκη – μια εξειδικευμένη τριγωνική αυτοπροωθούμενη πλατφόρμα
(γ) Δύο ταχύπλοα σκάφη δίωξης λαθρεμπορίου 24 τόνων από αλουμίνιο και
(δ) δύο επιβατηγά οχηματαγωγά ανοιχτού τύπου για τη Βενεζουέλα (LACARANTA και LARESTINGA το 2009).
Έχουν ευρεία συνεργασία με το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, όπου το 2003 κατασκευάστηκε το πλοίο υποστήριξης στόλου Προμηθέας – ενώ το 2001 κατασκευάστηκαν τρία αρματαγωγά πλοία, τύπου ΙΑΣΩΝ.
Σε εξέλιξη δε ευρίσκεται το πρόγραμμα κατασκευής πυραυλακάτων, σχεδιασμένων από τη Βρετανική Vosper Thorneycroft – όπου έχουν παραγγελθεί επτά σκάφη, είναι σημαντικό και έχουν καθυστερήσει.
Η διαδικασία πώλησης ξεκίνησε το 2018 με την αναζήτηση επενδυτή – όπου αρχικό ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει οι εξής τέσσερις επενδυτές, όπως θα καταθέσουμε στα πρακτικά, εκ των οποίων οι δύο δεν ονομάζονταν:
(α) Η ιταλική Cantieri,
(β) Η ONEX Shipyards συμφερόντων του κ. Ξενοκώστα – ο οποίος είχε υποβάλει επίσης μία χαμηλή πρόταση για το Σκαραμαγκά,
(γ) Ένα σχήμα που συνδέεται με τα συμφέροντα ελληνικού ομίλου – ο οποίος δραστηριοποιείται στις αερομεταφορές και στην επίγεια εξυπηρέτησή τους,
(δ) Ένα σχήμα επενδυτικών κεφαλαίων που εκπροσωπούνταν από ελληνικό δικηγορικό γραφείο.
Στην αρχή η Αμερικανική πρεσβεία που εμπλεκόταν στα ναυπηγεία της Σύρου, ήταν ευνοϊκή ως προς την ΟΝΕΧ – κάτι που δεν βλέπουμε πια. Αλήθεια, έχει λάβει εγγυητικές επιστολές ο υπουργός, για να μην έχουμε επανάληψη της ιστορίας με την ΕΒΖ;
Σχετικά τώρα με τη σύμβαση, αρχικά πρέπει να επισημανθεί ότι, το τίμημα για τη μεταβίβαση του ενεργητικού, είναι η ανάληψη και η αποπληρωμή των υποχρεώσεων – δηλαδή, η δέσμευση πληρωμής των οφειλών της ΝΒΕΕ, της υπάρχουσας εταιρίας των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Επομένως, το ενεργητικό μεταβιβάζεται δωρεάν – ενώ θα αποπληρωθεί μέρος των οφειλών προς τους εργαζόμενους μέσω των μελλοντικών εργασιών που θα πάρει λογικά από το Δημόσιο, χωρίς να υπάρχει αναφορά σε ιδίους πόρους.
Επομένως οι εργαζόμενοι είναι όμηροι και θα υποχρεώνονται πιθανότατα να διαδηλώνουν, όπως συνέβη με την Eldorado Gold – για να διεκδικούν δεδουλευμένα και έργα.
Από εκεί και μετά δεν έχει κάποια ευθύνη για την ενδιάμεση περίοδο, έως τη μεταβίβαση. Επομένως αυτές οι υποχρεώσεις παραμένουν στην ΝΒΕΕ, ενώ ο «επενδυτής» θα διαχειρίζεται τα ναυπηγεία;
Όσο αφορά την «εξυγίανση», δηλαδή τη διαγραφή υποχρεώσεων τα εξής:
(1) Για οφειλές προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, στον e-ΕΦΚΑ, η ΟΝΕΧ ELEFSIS SHIPYARDS αναλαμβάνει την αποπληρωμή μόνο της βασικής οφειλής, πλην τόκων και προσαυξήσεων που διαγράφονται κατά ποσοστό 100% – ενώ η υποχρέωση παραμένει στη NBEE και το ενδεχόμενο υπόλοιπο ικανοποιείται μέσω του προϊόντος ρευστοποίησης του μη μεταβιβαζόμενου ενεργητικού.
Η υποχρέωση παραμένει στην ΝΒΕΕ επίσης για οφειλές σε τράπεζες και λοιπούς πιστωτές – τους οποίους μόνο εξοφλεί η ONEX.
(2) Το ποσόν της μη διαγραφόμενης βασικής οφειλής προς το Δημόσιο, δηλαδή προς τα ασφαλιστικά ταμεία και οι φόροι, αποπληρώνεται σε 264 δόσεις – ενώ η πρώτη δόση θα καταβληθεί μετά από 3 έτη, από την ημερομηνία καταχώρισης στο Κτηματολόγιο.
(3) Οι υποχρεώσεις της ΝΒΕΕ προς τους εργαζομένους με ημερομηνία υπολογισμού την 30.09.2021 αναλαμβάνονται εξ ολοκλήρου από την ONEX ELEFSIS NAVAL. Όπως αναφέραμε όμως, εξασφαλίζονται από τα έργα που παίρνουν τα ναυπηγεία.
Αντίθετα, οι απαιτήσεις εργαζομένων που αφορούν, γεννήθηκαν ή σχετίζονται ενδεικτικά με μισθούς, δώρα που απορρέουν από τη σύμβαση για το χρονικό διάστημα από 30.09.2021 έως την Ημερομηνία Επικύρωσης, διαγράφονται ολοσχερώς.
(4) Οι εργαζόμενοι πρέπει επί πλέον να συμφωνήσουν με τη ΝΒΕΕ τη λύση και κατάργηση της μεταξύ τους εργασιακής σχέσης – αφού οι νέες εταιρείες δεν αποτελούν διάδοχο εργοδότη και προφανώς θα πρέπει να γίνουν νέες συμβάσεις, με άγνωστους όρους.
Επομένως, αυτό που λέει ο υπουργός ότι δεν χάνεται καμία θέση εργασίας δεν ισχύει – αφού εάν οι νέοι όροι εργασίας δεν είναι ικανοποιητικοί, δεν σημαίνει πως θα τους δεχθούν.
(5) Οι αποδοχές αποπληρώνονται από την ΟΝΕΧ ELEFSIS NAVAL εφάπαξ ή αναλογικά, με κριτήριο το είδος και το ύψος των συμβάσεων που θα της ανατεθούν από το Πολεμικό Ναυτικό.
(6) Οι υποχρεώσεις της ΝΒΕΕ προς την CEPAL που διαχειρίζεται τα κόκκινα δάνεια της Alpha Bank, αναλαμβάνονται από την ONEX ELEFSIS SHIPYARDS – ενώ αποπληρώνονται σε συνολικά τριάντα συνεχείς εξαμηνιαίες ισόποσες χρεολυτικές δόσεις μαζί με τόκο, κάτι που δεν γίνεται για τις οφειλές στο Δημόσιο.
Το ίδιο συμβαίνει με τις οφειλές προς την Εμπορική Διαχείρισης ΑΕ της Τράπεζας Επενδύσεων.
(7) Τμήμα υποχρεώσεων προς τους λοιπούς ανέγγυους πιστωτές, προς τους Οργανισμούς και τις Εταιρείες Κοινής Ωφέλειας και ΝΠΔΔ, μεταξύ των οποίων προς την Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος ΑΕ αγνώστων λοιπών στοιχείων, αναλαμβάνεται από την ΟΝΕΧ ELEFSIS SHIPYARDS.
(8) Για την Ενδιάμεση Περίοδο, έως την Ημερομηνία Επικύρωσης, οι νέες εταιρείες δεν ευθύνονται για καμία οφειλή και παραμένουν στην ΝΒΕΕ.
(9) Επίσης, με την επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης αίρονται αυτοδικαίως τυχόν κατασχέσεις – επομένως μεταβιβάζονται χωρίς βάρη στις νέες εταιρείες.
Υπάρχει επίσης αίρεση για την έγκριση της συναλλαγής από την ΕΕ – με το άρθρο 2 παρ. 17. Έχει ρωτήσει στην ΕΕ ο Υπουργός;
Συμπερασματικά λοιπόν είναι μια πολύ άσχημη σύμβαση για τους εργαζόμενους – κάτι που δεν είναι δίκαιο, πόσο μάλλον αφού αυτοί διαθέτουν την τεχνογνωσία που χρειαζόμαστε!
Είναι επίσης κακή ως προς το δημόσιο που δεν εισπράττει τις απαιτήσεις του. Όμως, εάν δεχθούμε πώς όλα αυτά μπορούν να παραβλεφθούν στο όνομα της λειτουργίας των Ναυπηγείων και εάν σε αυτό δεν φέρει αντιρρήσεις η ΕΕ, είμαστε τουλάχιστον σίγουροι ότι θα λειτουργήσουν τα ναυπηγεία και θα εισπραχθούν οι υποχρεώσεις προς τα ασφαλιστικά ταμεία και τους εργαζόμενους;
Πόσα έσοδα χρειάζεται ο επενδυτής για να μπορέσει να τα καταφέρει; Υπάρχει ανάλογο business plan; Προφανώς θα απαντήσει σε όλα αυτά ο υπουργός, αφού θα πρέπει να τα γνωρίζει.
Κλείνοντας, το ΓΛΚ δεν έχει υπολογίσει κόστος της σύμβασης – παρά το ότι θα υπάρχει από τη διαγραφή οφειλών και προστίμων, καθώς επίσης από την παραχώρηση του αιγιαλού και των εγκαταστάσεων.