Zaporozhye NPP: Το ΝΑΤΟ δημιουργεί πρόσχημα για παγκόσμιο πόλεμο

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΡΘΡΟ 19 Καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης και της έκφρασης


Newsroom | email: info@pronews.gr
Συγκεχυμένη είναι η κατάσταση στη Χερσώνα μετά την επίθεση που εξαπέλυσαν οι ουκρανικές δυνάμεις με στόχο την κατάληψη της πόλης, αλλά όλα δείχνουν ότι η ουκρανική επίθεση έχει εξαντλήσει την δυναμικότητά της.
Το ουκρανικό Γενικό Επιτελείο ζήτησε να υπάρξει πλήρης συσκότιση στη ροή των πληροφοριών από το μέτωπο των μαχών λέγοντας πως «είναι κρίσιμες ώρες».
Η ουκρανική προεδρία περιορίστηκε να πει μόνο ότι διεξάγονται «σκληρές μάχες» σε «σχεδόν ολόκληρη την επικράτεια» της νότιας ουκρανικής περιοχής Χερσώνας που κατέχεται από τα ρωσικά στρατεύματα.
Ουκρανός αξιωματούχος δήλωσε ότι οι βασικές γέφυρες που ελέγχονται από τη Ρωσία στη Χερσώνα είναι πλέον «άχρηστες».
Η εκπρόσωπος της στρατιωτικής διοίκησης της Ουκρανίας «νότος» λέει ότι οι γέφυρες που ελέγχονται από τη Ρωσία στην περιοχή της Χερσώνας έχουν «καταστεί άχρηστες» από τις ουκρανικές δυνάμεις.
«Λέμε ότι τα πιο καυτά νέα δεν έχουν έρθει ακόμα», λέει η Natalia Humeniuk κατά τη διάρκεια μιας ενημέρωσης μέσω βίντεο.
Παρά τις βαριές τους απώλειες οι Ουκρανοί συνεχίζουν την αντεπίθεση τους με ό,τι μέσο και προσωπικό διαθέτουν καθώς εάν χάσουν δεν θα διαθέτουν επαρκείς δυνάμεις για προστατέψουν το Νικολάεφ και την Οδησσό.
Όπως αναφέραμε το ρωσικό Πυροβολικό έχει προκαλέσει συντριπτικά πλήγματα στους Ουκρανούς κατά την κύρια φάση της επίθεσής τους και παρά το γεγονός ότι στα αρχικά στάδια οι δυνάμεις του Κιέβου κατέλαβαν πέντε χωριά, οι Ρώσοι εν συνεχεία ανακατέλαβαν τα δύο από αυτά, σύμφωνα με ουκρανικές πηγές.
Το μεγάλο ερώτημα είναι αυτή τη στιγμή είναι εάν οι μάχες έχουν μεταφερθεί εντός της πόλης της Χερσώνας καθώς σύμφωνα με βίντεο ακούγονταν πυροβολισμοί σήμερα το πρωί.
Η ουκρανική αντεπίθεση ξεκίνησε ως προσπάθεια για να σταματήσει η ρωσική προέλαση προς το Νικολάεφ. Οι Ρώσοι έχουν φτάσει σε απόσταση 20 χλμ από την πόλη.
Αυτό όμως που πρέπει να τονιστεί είναι ο πόλεμος της προπαγάνδας είναι πιο αδυσώπητος ακόμη και από τις μάχες που διεξάγονται στο πεδίο. \κατά συνέπεια όλες οι πληροφορίες από την Χερσώνα πρέπει να ελέγχονται καθώς κανείς δεν γνωρίζει με ακρίβεια τι συμβαίνει εκεί.
«Πρωταθλητές» βέβαια στα προπαγανδιστικά δημοσιεύματα είναι τα βρετανικά -κυρίως- ΜΜΕ τα οποία βλέπουν «στρατιές Ρώσων αιχμαλώτων» με τις ρωσικές δυνάμεις να «εγκαταλείπουν μαζικά την πόλη».

Επιχείρηση καταστροφής εγγράφων και αποδείξεων φαίνεται πως συντελείται ήδη στην ΕΥΠ αλλά και στο Κέντρο Τεχνολογικής Υποστήριξης, Ανάπτυξης και Καινοτομίας (ΚΕΤΥΑΚ) -που αποτελεί αυτόνομη υπηρεσία μέσα στην ΕΥΠ- από τη στιγμή που η ΑΔΑΕ ανακοίνωσε τη διενέργεια ελέγχων.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Εφ.Συν.», μόλις έγινε γνωστή η έναρξη της έρευνας δόθηκε εντολή από τον Δ.Μ., υψηλόβαθμο στέλεχος της Υπηρεσίας, ο οποίος αποτελεί στενό συνεργάτη του πρωθυπουργού εδώ και πολύ καιρό, να ξεκινήσει η καταστροφή πολλών αρχείων, κρίσιμων για την υπόθεση του σκανδάλου των υποκλοπών.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι άλλα δύο κορυφαία στελέχη ζήτησαν από τους υπαλλήλους να παραδώσουν τα ειδικού τύπου υπηρεσιακά usb ασφαλείας, γνωστά ως iron keys και κυρίως αυτά που χρησιμοποιούνται από τον τομέα της Μερικής Διαχείρισης (σχετίζεται με το ΚΕΤΥΑΚ) με σκοπό να συγκροτηθεί άμεσα η Επιτροπή Καταστροφής Υλικού και να τα αφανίσει.
Στα iron keys είναι καταγεγραμμένες όλες οι συνομιλίες, αλλά και τα λοιπά στοιχεία που αποτελούν προϊόντα παρακολούθησης χιλιάδων ατόμων που βρέθηκαν υπό αυτό το καθεστώς από την Υπηρεσία. Περιλαμβάνουν επίσης και στοιχεία που αφορούν στη λειτουργία του ΚΕΤΥΑΚ, το οποίο αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι διαχειρίζεται άγνωστο ποσό κρυφών κονδυλίων και για άγνωστους σκοπούς. Βέβαια, εδώ πρέπει να τονιστεί το γεγονός πως σε ό,τι αφορά τα στοιχεία των επισυνδέσων, μπορούν να βρεθούν και στους παρόχους τηλεφωνίας, η συνεργασία των οποίων είναι αναγκαία για μια παρακολούθηση και οι οποίοι σύμφωνα με το νόμο είναι υποχρεωμένοι να τα διατηρούν για κάποια χρόνια. Το ερώτημα είναι αν η δικαιοσύνη που ερευνά την υπόθεση και η ΑΔΑΕ θα ζητήσουν τα εν λόγω στοιχεία.
Την όλη επιχείρηση εκκαθάρισης φαίνεται πως συντονίζει ο Α.Λ., επίσης υψηλόβαθμο στέλεχος της ΕΥΠ. στο οποίο επί Ν.Δ. έχει υπαχθεί και το αρμόδιο τμήμα για τις επισυνδέσεις, μετά την προμήθεια του ιταλικού λογισμικού τον προηγούμενο χειμώνα.
Η ενέργεια αυτή έχει προκαλέσει την αντίδραση και ανησυχία των υπαλλήλων, πολλοί εκ των οποίων αρνούνται να συμμετάσχουν στη διαδικασία καταστροφής, ανησυχώντας για το υπηρεσιακό τους μέλλον.
Επίσης, μετά τις αποκαλύψεις για το ΚΕΤΥΑΚ, μέλος της διοίκησης της ΕΥΠ φέρεται να αποσπά εκεί άτομα από το ΓΕΕΘΑ και μάλιστα υψηλόβαθμους αξιωματικούς όλων των όπλων, προσχηματικά και προκειμένου αφ' ενός να κάνει κομματικά ρουσφέτια, αφού οι αποσπασθέντες εγγράφουν στο βιογραφικό τους την ΕΥΠ και παίρνουν το επίδομα χωρίς να προσφέρουν έργο, και αφ' ετέρου να χτίσει έστω και τώρα μια εικόνα-βιτρίνα για τις πραγματικές δραστηριότητες του ΚΕΤΥΑΚ.
Στη δε Διεύθυνση Κυβερνοχώρου (ΔΙΚΥ) για την οποία η κυβέρνηση διατυμπάνιζε πως θα γινόταν η αιχμή του δόρατος στην τεχνολογική αναβάθμιση της υπηρεσίας, τοποθέτησαν ως επικεφαλής έναν συνταγματάρχη του Πεζικού, κάτι που δεν προβλέπεται, ο οποίος μάλιστα φέρεται να είναι παντελώς άσχετος με θέματα τεχνολογίας. Και φυσικά ενώ ανακαίνισαν τις εγκαταστάσεις στην Αγία Παρασκευή λέγοντας πως δήθεν θα μετακόμιζε εκεί η εν λόγω διεύθυνση, η μετακόμιση δεν έγινε ποτέ και αναβλήθηκε για τα επόμενα έτη, ενώ η ΔΙΚΥ βαλτώνει μαζί με τους απογοητευμένους υπαλλήλους της.
Το ερώτημα είναι αν η ΑΔΑΕ θα ζητήσει καταθέσεις από υπαλλήλους ή θα αρκεστεί στα ανώτερα στελέχη της υπηρεσίας που σίγουρα θα επικαλεστούν το απόρρητο. Αραγε ο νέος διοικητής της ΕΥΠ τα γνωρίζει όλα αυτά ή η υπηρεσία διοικείται κατευθείαν από το Μαξίμου μέσω άλλου υψηλόβαθμου στελέχους;
Newsroom | email: info@pronews.gr
Ανακοινώθηκαν οι αποφάσεις των ειδικών λοιμωξιολόγων για το πώς θα επιστρέψουν οι μαθητές στα σχολεία στις 12 Σεπτεμβρίου.
Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για επιστροφή στα θρανία χωρίς μάσκες και τεστ, όπως άλλωστε έχουν ήδη προαναγγείλει με δηλώσεις τους μέλη της επιτροπής.
Πιο αναλυτικά, οι εισηγήσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας προς το Υπουργείο Παιδείας περιλαμβάνουν την μη επιβολή χρήσης μάσκας και διενέργειας τεστ, συστήνοντας παράλληλα όμως οι γονείς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να παρακολουθούν τα παιδιά τους ώστε να αποφευχθεί η διασπορά σε περίπτωση κρούσματος. Επισημαίνεται ότι στη συνεδρίαση της Επιτροπής συμμετείχε και η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
«Η ευρύτερη τάση ακούγοντας και τους ειδικούς είναι για τα ηπιότερα δυνατά μετρά στην εκπαίδευση και το άνοιγμα των σχολείων να είναι πιο κοντά στην κανονικότητα», δήλωσε. Ωστόσο, σημείωσε ότι η πανδημία είναι μια δυναμική διαδικασία, την οποία η κυβέρνηση παρακολουθεί στενά και αν χρειαστεί θα γίνουν προσαρμογές στα όποια μέτρα.
Πλεύρης: Τα τεστ πρέπει να είναι στοχευμένα
Στο ίδιο πνεύμα κινήθηκε και η υφυπουργός Υγείας, Μίνα Γκάγκα, σε δηλώσεις που έκανε το πρωί της Τρίτης στην τηλεόραση του ΑΝΤ1.
«Τα πράγματα θα είναι καλύτερα από εδώ και πέρα. Στην Ελλάδα, τα κρούσματα που έχουν αναφερθεί μαζί με τους εμβολιασμούς που έχουν γίνει, δείχνουν ότι ουσιαστικά είμαστε όλοι ανοσοποιημένοι, αλλά είναι καλό να είμαστε προφυλαγμένοι με ακόμη μια δόση εμβολίου. Τα εμβόλια δεν κάνουν παρενέργειες», ανέφερε χαρακτηριστικά η υφυπουργός Υγείας.
Χθες, Δευτέρα, ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης δήλωσε πως βρίσκεται σε επικοινωνία με το υπουργείο Παιδείας ώστε η λειτουργία των σχολείων να είναι πολύ κοντά στην κανονικότητα. «Θεωρώ πως τα τεστ πρέπει να είναι στοχευμένα και το κομμάτι της μάσκας να παραμείνει στη σύσταση και όχι στην υποχρεωτικότητα», τόνισε ο υπουργός Υγείας.
«Θεωρούμε ότι πια έχουμε φύγει από τα τεστ όπως τα είχαμε ζήσει ως τώρα, που ήταν τα συνεχή τεστ», είπε ο κ. Πλεύρης, προσθέτοντας:«Πρέπει να είναι στοχευμένα και στα σχολεία, καθώς δεν έχουν το νόημα το οποίο είχαν την προηγούμενη περίοδο. Η μάσκα αντίστοιχα, συνολικά -δεν λέω μόνο για τα σχολεία-, περισσότερο θέλουμε να έχει μία κατεύθυνση σύστασης, εκτός από τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα νοσοκομεία, που έχουμε πει ξεκάθαρα ότι εκεί πέρα υπάρχει υποχρεωτικότητα».

Η μείωση του χρόνου παραγραφής μη βεβαιωμένων οφειλών στον ΕΦΚΑ σε 10 χρόνια (από 20), ο διπλασιασμός των δόσεων για πάγια ρύθμιση ασφαλιστικών οφειλών σε 24 δόσεις (από 12), η κατάργηση της ειδικής εισφοράς 1% των ασφαλισμένων του τ. Ταμείου Προνοίας Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ) και η επέκταση της «μάχιμης πενταετίας» σε όλους τους ένστολους, είναι μερικές από τις σημαντικότερες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για τον εξορθολογισμό του ασφαλιστικού συστήματος.
Οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου αναλύθηκαν σήμερα σε συνέντευξη Τύπου από τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη, τον υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πάνο Τσακλόγλου και τη Γενική Γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Παυλίνα Καρασιώτου. Είχε προηγηθεί η παρουσίαση του νομοσχεδίου στο υπουργικό συμβούλιο, που συνεδρίασε το πρωί, υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.
Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την τοποθέτησή του, σημείωσε πως το νομοσχέδιο αυτό είναι η τέταρτη νομοθετική παρέμβαση που κάνει αυτή η κυβέρνηση.
Συγκεκριμένα, είπε: «Ξεκινήσαμε με τον νόμο 4672, ο οποίος διόρθωνε, με βάση και τις προεκλογικές δεσμεύσεις της Νέας Δημοκρατίας, αδικίες του λεγόμενου "νόμου Κατρούγκαλου". Προχωρήσαμε στη συνέχεια στις ρυθμίσεις για το ΤΕΚΑ και τις επικουρικές συντάξεις, εισάγοντας το κεφαλαιοποιητικό σύστημα για τις επικουρικές συντάξεις των νέων. Τρίτη ρύθμιση ήταν το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ και προχωρούμε τώρα με το νομοσχέδιο, που σήμερα σας παρουσιάζουμε, με ρυθμίσεις για τον εξορθολογισμό του ασφαλιστικού συστήματος».
«Έχουμε επικεντρωθεί», ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης, «σε κάποιες αδικίες που υπήρχαν, μέχρι σήμερα, στο ασφαλιστικό μας σύστημα και, γι' αυτό τον λόγο, υιοθετούμε αντίστοιχες ρυθμίσεις, οι οποίες αφορούν εκατοντάδες χιλιάδες ασφαλισμένους. Κατά τη σημερινή παρουσίαση, έγινε αναφορά στις οκτώ βασικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, ενώ υπάρχουν και επιπλέον τεχνικές ρυθμίσεις, που θα γίνουν γνωστές με τη θέση του νομοσχεδίου σε διαβούλευση".
«Θέλω να σταθώ σε δύο διατάξεις από τη δική μου πλευρά. Τη διάταξη για τις παραγραφές των απαιτήσεων του ΕΦΚΑ και την διάταξη σε σχέση με τις δόσεις», επεσήμανε ο υπουργός και συμπλήρωσε: «Σε σχέση με τη διάταξη για τις παραγραφές κάνουμε το αυτονόητο. Συμμορφωνόμαστε δηλαδή σε μια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και πάμε στη δεκαετή παραγραφή για όλα ανεξαρτήτως τα πρώην ταμεία. Πάμε δηλαδή σε ένα καθεστώς που ίσχυε για το πρώην ΙΚΑ τουλάχιστον, πριν από τον "νόμο Κατρούγκαλου". Προσοχή, η ρύθμιση αυτή καλύπτει μόνο όσους δεν έχουν βεβαιωμένες οφειλές προς τον ΕΦΚΑ. Καλύπτει δηλαδή όσους δεν είχε ειδοποιήσει πρακτικά ο ΕΦΚΑ με τον ένα ή με τον άλλον τρόπο. Δεν αφορά στο σύνολο όσων χρωστούν στον ΕΦΚΑ, διότι διαφορετικά θα παραγράφονταν οι οφειλές όλων, μετά από μία δεκαετία και θα δημιουργείτο, όπως είναι αυτονόητο, πρόβλημα στο ασφαλιστικό σύστημα, πρόβλημα ευστάθειας και αντίστοιχα θα υπήρχε ηθικός κίνδυνος, δεν θα πλήρωνε δηλαδή κανένας, θα περίμενε να συμπληρωθεί η δεκαετία και κατόπιν θα αντιμετώπιζε μεν ο ίδιος με αυτόν τον τρόπο τις οφειλές του προς τον ΕΦΚΑ, αλλά ο ΕΦΚΑ και το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας θα είχαν ιδιαίτερα προβλήματα. Το διευκρινίζω, για να μην υπάρχει παρεξήγηση. Δεν εμφανιζόμαστε σήμερα εδώ ως "πολιτικοί Αη-Βασίληδες" που μοιράζουν χρήματα, ερχόμαστε να αντιμετωπίσουμε αδικίες προς όφελος των ασφαλισμένων, αλλά και προς όφελος της κοινής λογικής και του δικαίου».
«Η δεύτερη ρύθμιση», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης, «αφορά στην εναρμόνιση των δόσεων των ασφαλισμένων στον ΕΦΚΑ με τις αντίστοιχες ρυθμίσεις που υπάρχουν στην εφορία, την ΑΑΔΕ. Και γι' αυτό τον λόγο πηγαίνουμε από τις 12 δόσεις, όπου αυτό προβλέπεται, στις 24. 'Αλλη μία ρύθμιση κοινής λογικής, διότι η εφορία και ο ΕΦΚΑ ανήκουν και οι δύο στην ελληνική Δημοκρατία. Δεν είμαστε διαφορετικά κράτη, για να υπάρχουν διαφορετικές ρυθμίσεις», κατέληξε.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πάνος Τσακλόγλου, που, μαζί με τη Γενική Γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Παυλίνα Καρασιώτου, είχαν την ευθύνη προετοιμασίας του νομοσχεδίου, δήλωσε: «Η προσπάθεια εκσυγχρονισμού του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης συνεχίζεται με μία νέα νομοθετική πρωτοβουλία, που επιδιώκει τη ρύθμιση επιμέρους κοινωνικοασφαλιστικών ζητημάτων, με σκοπό τον εξορθολογισμό, τη συμμόρφωση σε πρόσφατες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και την ενιαία μεταχείριση όμοιων περιπτώσεων που ενισχύουν την ασφάλεια δικαίου και την εμπιστοσύνη των πολιτών στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης.
Οι βασικές κατευθύνσεις των προτεινόμενων νομοθετικών ρυθμίσεων, που περιλαμβάνονται στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο, εστιάζουν σε τέσσερις βασικούς άξονες: στην ενιαιοποίηση ασφαλιστικών κανόνων και την αποκατάσταση ανισοτήτων, στην προώθηση προστατευτικών διατάξεων για ευάλωτες ομάδες ασφαλισμένων και στην εναρμόνιση των κανόνων φορολογικής και κοινωνικοασφαλιστικής διοίκησης.
Η τελική μορφή του νομοσχεδίου θα είναι σύντομα διαθέσιμη προς διαβούλευση πριν κατατεθεί στη Βουλή. Σταθερή επιδίωξη της κυβέρνησης αποτελεί, αφενός μεν η διασφάλιση της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού μας συστήματος, αφετέρου δε η αναβάθμιση της ποιότητας των κοινωνικοασφαλιστικών υπηρεσιών κατά τρόπο που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των πολιτών και της εποχής».
Η Γενική Γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Παυλίνα Καρασιώτου, επισημαίνει: «Το νομοσχέδιο, που παρουσιάστηκε σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο, είναι προϊόν συστηματικής επεξεργασίας από στελέχη του υπουργείου Εργασίας. Οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους δομήθηκε είναι ο εξορθολογισμός, η ενιαιοποίηση και η εναρμόνιση κανόνων, με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, αλλά και τη στήριξη των ασφαλισμένων. Πολλές από τις διατάξεις που παρουσιάστηκαν σήμερα, με πρώτη, θα έλεγα, αυτή για τη δεκαετή παραγραφή, μακροχρονίως αναμένεται να έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην αγορά. Για τον λόγο αυτό, ήμασταν ιδιαίτερα προσεκτικοί στον τρόπο δόμησης των σχετικών διατάξεων με τον πληρέστερο δυνατό τρόπο. Με την ανάρτηση του νομοσχεδίου σε δημόσια διαβούλευση το επόμενο διάστημα θα έχουμε τη δυνατότητα να αξιολογήσουμε τις εποικοδομητικές παρατηρήσεις και προτάσεις των ασφαλισμένων, αλλά και των ενδιαφερομένων φορέων. Η προσπάθειά μας για τη βελτίωση του ασφαλιστικού μας συστήματος και την εξυπηρέτηση των πολιτών συνεχίζεται με αμείωτη ένταση».
Οι σημαντικότερες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου:
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, οι σημαντικότερες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου είναι οι εξής:
«1. Μειώνεται σε 10 χρόνια (από 20 σήμερα) ο χρόνος που έχει στη διάθεσή του ο e-ΕΦΚΑ, προκειμένου να βεβαιώσει και να εισπράξει απαιτήσεις από ασφαλιστικές εισφορές που δεν καταβλήθηκαν. Εάν η απαίτηση του ΕΦΚΑ δεν βεβαιωθεί μέσα σε αυτό το διάστημα, οι οφειλές παραγράφονται. Με τη ρύθμιση αυτή επιτυγχάνεται η συμμόρφωση με την απόφαση του ΣτΕ που έκρινε ότι η 20ετία για την παραγραφή απαιτήσεων του ΕΦΚΑ ("νόμος Κατρούγκαλου") ήταν υπερβολικά μεγάλο διάστημα και έθεσε τη 10ετία ως εύλογο χρόνο παραγραφής. Σημειώνεται ότι, από την 1η Ιανουαρίου 2027, η παραγραφή των μη βεβαιωμένων οφειλών προς τον ΕΦΚΑ γίνεται πενταετής, με εναρμόνιση των χρονικών ορίων παραγραφής των ασφαλιστικών οφειλών με ό,τι ισχύει για τις φορολογικές οφειλές
2. Αυξάνονται από 12 σε 24 οι μηνιαίες δόσεις των υπό ρύθμιση ασφαλιστικών οφειλών, με ελάχιστο μηνιαίο ποσό τα 50 ευρώ. Η αίτηση ρύθμισης γίνεται ηλεκτρονικά στο ΚΕΑΟ. Με την προτεινόμενη διάταξη εξισώνονται οι δόσεις για πάγια ρύθμιση χρεών σε ΕΦΚΑ και εφορία και διευκολύνονται οι οφειλέτες ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών οφειλών στην τήρηση της ρύθμισης
3. Καταργείται η ειδική εισφορά 1% των ασφαλισμένων του πρώην Ταμείου Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ), η οποία θεσπίστηκε για τη στήριξη της βιωσιμότητας του εν λόγω Ταμείου. Το ΤΠΔΥ είναι πλέον βιώσιμο και δεν υπάρχει λόγος συνέχισης της ειδικής εισφοράς που σταματά να παρακρατείται από τους δημοσίους υπαλλήλους, για τους οποίους η κράτηση δεν ήταν ανταποδοτική
4. Επεκτείνεται σε όλους τους ενστόλους το δικαίωμα της "μάχιμης πενταετίας", δηλαδή της αναγνώρισης έως και πέντε επιπλέον ετών ασφάλισης, καταβάλλοντας τις αντίστοιχες εισφορές. Πλέον, όσοι ένστολοι εξαιρούνταν (π.χ. ορισμένες κατηγορίες πυροσβεστών, λιμενικών, αστυνομικών και υπηρετούντων στην αεροπορία) από τη σχετική ρύθμιση αποκτούν πλέον το δικαίωμα αυτό, ανεξαρτήτως μονάδας υπηρεσίας, αν είναι παλαιοί ή νέοι ασφαλισμένοι (προ ή μετά το 2011) και ανεξαρτήτως της σχέσης εργασίας με την οποία υπηρετούν (μόνιμοι και μη)
5. Παύει υφ' όρον η ποινική δίωξη των οφειλετών ρυθμισμένων ασφαλιστικών οφειλών για όσο διάστημα εξυπηρετείται η ρύθμιση. Με τον τρόπο αυτό, αποφεύγεται η επαναλαμβανόμενη επιβεβαίωση τήρησης της ρύθμισης στο δικαστήριο. Είναι μία ρύθμιση σεβασμού της αξιοπρέπειας των πολιτών και παράλληλα επιτυγχάνεται η ελάφρυνση των πινακίων και του αντίστοιχου φόρτου των δικαστηρίων.
6. Θεσπίζεται πλαφόν σε προκλητικά υψηλές επικουρικές συντάξεις, ίσο με το 6/20 του πλαφόν κύριας σύνταξης (1.382,40 ευρώ/μήνα). Ειδικότερα, με βάση τη νομοθεσία του 2015-2016, οι επικουρικές συντάξεις υπολογίζονται, κατά ένα μέρος τους, με βάση τις εισφορές που είχαν καταβληθεί κατά το χρονικό διάστημα 2002-2014. Όμως, σε κάποιες περιπτώσεις, οι εισφορές αυτές ενσωμάτωναν και κοινωνικούς πόρους, με αποτέλεσμα να καταλήγουν θεωρητικά σε πάρα πολύ υψηλές επικουρικές συντάξεις (ακόμα και 15.000 ευρώ τον μήνα ή ακόμα και παραπάνω). Με το πλαφόν περιορίζεται το ανώτατο ύψος των επικουρικών συντάξεων σε αυτό που αντιστοιχεί στις νόμιμες προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί στους ασφαλισμένους κατά τον καιρό που κατέβαλαν τις εισφορές, οι οποίες ενσωμάτωναν και κοινωνικούς πόρους. Η επιβολή πλαφόν, που εφαρμόζεται στις κύριες συντάξεις, αλλά όχι στις επικουρικές, σε αυτές τις προκλητικά υψηλές επικουρικές συντάξεις καθίσταται επιβεβλημένη, για να αποκατασταθεί η ισορροπία μεταξύ παλαιών και νέων ασφαλισμένων. Παράλληλα, ικανοποιείται το περί δικαίου αίσθημα ανάμεσα σε όλους τους συνταξιούχους σε σχέση με το θεμιτό ύψος των επικουρικών συντάξεων και το τι πράγματι είναι εισφορές
7. Ξεκινά η διαδικασία ενιαιοποίησης των κανόνων για τις συντάξεις αναπηρίας. Συγκεκριμένα, επέρχεται μείωση του ποσοστού αναπηρίας (από 67% σε 50%) για συγκεκριμένες ομάδες ασφαλισμένων ως προϋπόθεση λήψης παροχών αναπηρίας, ώστε να υπάρξει εναρμόνιση με όσα ισχύουν για τους ασφαλισμένους των υπόλοιπων πρώην Ταμείων. Από τη νέα ρύθμιση καλύπτονται πρωτίστως οι "παλαιοί ασφαλισμένοι" (προ 1993), ιδίως του πρώην ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, ΝΑΤ. Επίσης, θεσπίζεται ενιαία ημερομηνία καταβολής σύνταξης αναπηρίας, από την πρώτη ημέρα υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης, λόγω αναπηρίας
Σημειώνεται ότι το συνολικό πλαίσιο προστασίας των ατόμων με αναπηρία βρίσκεται υπό εξέταση, με στόχο τη διόρθωση στρεβλώσεων, την απλοποίηση και την κωδικοποίηση της νομοθεσίας και την αποκατάσταση αδικιών που προκύπτουν από τη διαφοροποίηση των κανόνων των πρώην Ταμείων που εντάχθηκαν στον ΕΦΚΑ. Για το θέμα αυτό έχει συγκροτηθεί ομάδα εργασίας με συμμετοχή και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑΜΕΑ)
8. Τέλος, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο ΟΠΕΚΑ στο πλαίσιο ελέγχων εντόπισε - καθυστερημένα - πολλές περιπτώσεις πολιτών που λάμβαναν επιδόματα - κυρίως αναπηρικά, συνήθως μέσω Δήμων - χωρίς να τα δικαιούνται, στη συντριπτική τους πλειοψηφία καλόπιστα και διέκοψε την καταβολή τους, αναζητώντας αναδρομικά τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά, ενισχύεται η προστασία των ιδιαίτερα ευάλωτων ομάδων με την παύση αναζήτησης εκκρεμών οφειλών από τα ποσά που έλαβαν καλόπιστα. Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις αχρεωστήτως καταβληθεισών παροχών υιοθετούνται ευνοϊκά μέτρα, με διάκριση μεταξύ αμέλειας και δόλου, όπως η τριετής παραγραφή οφειλών, η δυνατότητα εξόφλησής τους με δόσεις ή συμψηφισμούς με μελλοντικές καταβολές, καθώς και η μη αναζήτηση πολύ χαμηλών οφειλών (κάτω των 50 ευρώ). Λαμβάνεται έτσι υπόψη η καθυστέρηση του κράτος στους ελέγχους και γίνεται σεβαστή η καλή πίστη των αναπήρων για τα επιδόματα» διευκρινίζει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
Newsroom | email: info@pronews.gr
Οι Έλληνες ήδη έχουν ξεκινήσει να προμηθεύονται καυσόξυλα, για να ανταπεξέλθουν τον χειμώνα και να μην παγώσουν καθώς ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) Γιώργο Λεχουρίτη, εκτίμησε πως «η τιμή διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης θα ξεκινήσει από 1,80 ευρώ το λίτρο»!
Οι τιμές των υγρών καυσίμων δεν διαμορφώνονται από τα πρατήρια, διαμορφώνονται από τα διυλιστήρια, ανέφερε. «Στην Ελλάδα έχουμε δύο διυλιστήρια καυσίμων που διαμορφώνουν μονοπωλιακό καθεστώς. Η κυβέρνηση, μέσω των φόρων, όσο ακριβότερα είναι τα καύσιμα τόσο πιο πολλά χρήματα βάζει στα κρατικά ταμεία, αλλά αδειάζει την τσέπη των καταναλωτών» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Λεχουρίτης.
Παρανοϊκές εξακολουθούν να είναι οι τιμές σε φυσικό αέριο και ηλεκτρικό ρεύμα, ενώ σε τροχιά ανόδου επέστρεψε και το πετρέλαιο.
Η κρίση κόστους ζωής επιδεινώνεται από την πτώση των προσαρμοσμένων στον πληθωρισμό μισθών. Η τιμή των λιπασμάτων καθορίζεται κυρίως από το κόστος του φυσικού αερίου και φυσικά το κόστος των τροφίμων και των ζωοτροφών εξαρτάται από το κόστος του λιπάσματος και των μεταφορικών.
Δύο από τις μεγαλύτερες εισροές της πρωτογενούς παραγωγής είναι οι ζωοτροφές και τα λιπάσματα που αυξήθηκαν κατά 83% και 179% αντίστοιχα τον τελευταίο χρόνο.
Με τέτοιες αυξήσεις πως θα μπορέσει να επιβιώσει ο μέσος Έλληνας;
Σήμερα Τρίτη 25 Νοεμβρίου, η Εκκλησία μας τιμά την Αγία Αικατερίνη, η οποία καταγόταν από οικογένεια ευγενών της Αλεξάνδρειας, «θυγάτηρ βα...