Μέλος της Ανώτατης Κρατικής Διοίκησης Ρόγκοφ ανέφερε για τον μαζικό βομβαρδισμό του Energodar από ουκρανικά στρατεύματα

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΡΘΡΟ 19 Καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης και της έκφρασης
Σε ηλικια μόλις 44 ετων ο γνωστός πνευμονολόγος Θοδωρής Γκεγκας έφυγε απο τη ζωη στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου Κατερίνης, δίνοντας μάχη με την ασθένεια που τον ταλαιπωρούσε τους τελευταίους μήνες.
Ο Θόδωρος Γκέγκας ήταν ένας καταξιωμένος Πνευμονολόγος – φυματιολόγος, διατηρούσε ιδιωτικό ιατρείο στην Κατερίνη, ενώ από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε η πανδημία του κορωνοϊού έδινε τη δική του μάχη απέναντι στον φονικό ιό, στην κλινική covid του Νοσοκομείου Κατερίνη. Εργάστηκε και στο Νοσοκομείο «Παπανικολάου» της Θεσσαλονίκης.
Λένε ότι η ανθρώπινη ζωή είναι δώρο, ένα δώρο Θεού! Ο Θεός, πριν 44 χρόνια, όταν και ενσαρκώθηκε, δώρισε τη ζωή στον Θοδωρή Γκέγκα αλλά τούτο το γεγονός δεν ήταν, ούτε, πολύ περισσότερο, δεν αποδείχθηκε μονοσήμαντο και μονοδιάστατο. Και τούτο διότι ο Θοδωρής, με το πέρας του Χρόνου, ζώντας στον εδώ Κόσμο, στον Κόσμο της φθαρτότητας και της δεδομένης προσωρινότητας, προέκυψε τελικά ο ίδιος ως δώρο πολύτιμης φύσης και ανεκτίμητης αξίας για όλους όσοι τον γνώρισαν πραγματικά και συναισθάνθηκαν την ποιότητα και την ουσία του ‘‘είναι’’ του! Πρώτα από όλα, υπήρξε τέτοιο δώρο για τους δικούς του και μετά για εμάς, τους φίλους του, αλλά και όλους τους άλλους που συσχετίστηκαν μαζί του.
Ήταν ένας υπέροχος άνθρωπος. Ευγενικός, φιλότιμος και ευαίσθητος πρωτίστως. Και φυσικά οξυδερκής και καλλιεργημένος. Φίλος πάνω από όλα, έτοιμος να βοηθήσει και να πράξει ως ‘‘καλός και αγαθός’’ συνάνθρωπος. Το χιούμορ του πηγαίο και αστείρευτο, η καλλιέργεια και ευρυμάθειά του αληθινός μαγνήτης για μας που συγχρωτιζόμασταν μαζί του. Τη δε σκέψη του και επαγωγικά τη δράση του, ως υλοποιημένη σκέψη, τη χαρακτήριζε πάντα η καλή προαίρεση και η αυθεντική πρόθεση εγκάρδιας αρωγής.
Ο Θοδωρής υπήρξε σπουδαίος και ως Ιατρός, δηλαδή σπουδαίος στο λειτούργημα στο οποίο κυρίως εκδηλώνεται το θεμελιακό αποτύπωμα της προσωπικότητας και της κοινωνικής προσφοράς ενός ανθρώπου! Δεν το έκρυψα αλλά και ούτε τώρα θα το κρύψω. Ένιωθα εντυπωσιασμένος με τον τρόπο που συμπεριφερόταν απέναντι στους ασθενείς του και ασκούσε στην πράξη το ιατρικό λειτούργημα. Διότι στη ‘‘ζυγαριά’’ της συναισθηματικής νοημοσύνης και συνείδησης ημών, των φίλων του, το μέτρο του μεγέθους του Θοδωρή δεν ήταν μόνο η επιστημονική επάρκεια και εμβάθυνση στο πεδίο της ενασχόλησής του αλλά, πριν από καθετί, η ταπεινότητα, η σεμνότητα, η συναίσθηση της ευθύνης και η ανθρώπινη ζεστασιά με την οποία λειτουργούσε ως Ιατρός. Άλλωστε, η γνώση σκέτη, δίχως την επικάλυψη και την κατευθυντήρια δύναμη της αρετής, είναι ένα ‘‘προτέρημα’’ κενό και κούφιο. Για αυτό και λέγαμε, μεταξύ μας, ότι για τον Θοδωρή δεν ήταν ο ‘‘τίτλος’’ (του Ιατρού) που προσέδιδε κύρος στην προσωπικότητά του αλλά, αντιθέτως, η ξεχωριστή προσωπικότητά του και τα ιδιαίτερα γνωρίσματά της που δικαίωναν τον ‘‘τίτλο’’ και προσέφεραν νόημα στην υπόστασή του.
Σήμερα, αυτό το πολύτιμο δώρο ο Θεός μας το πήρε πίσω! Εγεννήθη το θέλημα Του! Αν και ο Θοδωρής, ως γνήσιος μαχητής της ζωής, πάλεψε δυνατά μέχρι τέλους καθώς αυτός ήθελε να μείνει κοντά μας και να μην μας εγκαταλείψει τόσο νωρίς! Τούτη την πραγματικά δύσκολη ώρα έχω την αίσθηση, ωστόσο, ότι το μοναδικό αποκούμπι παρηγοριάς είναι η σωκρατική προσέγγιση, η αρχαιόθεν δηλαδή αντίληψη ότι παλεύοντας με τη ματαιότητα αυτού του Κόσμου, αυτό που τελικά έχει σημασία για τον άνθρωπο είναι όχι το χρονικό εύρος του βίου του αλλά το ‘‘είναι’’ της ζωής και το ποιοτικό βάθος της ύπαρξής του, όχι το πόσο έζησε κάποιος αλλά το πώς πραγματικά διήγαγε τον βίο του για να έχουμε αιτίες και αφορμές, εμείς που μένουμε πίσω, να τον θυμόμαστε και να τον μνημονεύουμε διαρκώς!
Ο Θοδωρής, λοιπόν, θα ζει, από εδώ και μπρος, μέσα από τις πολλές θετικές αναμνήσεις μας, καταξιωμένος και αγαπημένος στη συνείδησή μας! Κ. Γιώργο και κ. Νίνα ο Θεός να σας δίδει δύναμη! Γιάννη, καλό κουράγιο! Φίλε, καλό Παράδεισο και καλή Αντάμωση!
Η Διοίκηση και το προσωπικό του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης εκφράζουν τα ειλικρινή και θερμά τους συλλυπητήρια για το θάνατο του Ιατρού Πνευμονολόγου Γκέγκα Θεόδωρου, μέλος του ιατρικού προσωπικού του νοσοκομείου και ενός αξιόλογου ανθρώπου και επιστήμονα.
Δείτε επίσης στο Athensmagazine.gr:
Newsroom
Ανανεώθηκε:
Στο 6,4% διαμορφώνεται η ψαλίδα μεταξύ της Νέας Δημοκρατίας και του ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της MRB, που διενεργήθηκε στο διάστημα 31 Αυγούστου μέχρι 5 Σεπτεμβρίου. Το πρώτο πρόβλημα που απασχολεί τους πολίτες είναι η ακρίβεια και η αύξηση των τιμών (63,6%) ενώ στην 8η θέση βρίσκονται οι υποκλοπές. Επικρατέστερος πρωθυπουργός είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Άνοδο παρουσιάζει σε δημοτικότητα ο Νίκος Ανδρουλάκης. Αναλυτικά η δημοσκόπηση της MRB για το Νewsbomb.gr.
Το ποσοστό της ΝΔ κινείται στο 28,6% (ενώ στην προηγούμενη δημοσκόπηση από 16 – 18 Μαΐου 2022 ήταν στο 29,1%). Ο ΣΥΡΙΖΑ δείχνει να ανεβαίνει από 21,7% της προηγούμενης έρευνας του Μαΐου στο 22,2%. Μικρή άνοδο εμφανίζει και το ΠΑΣΟΚ που από το 11,8% πηγαίνει στο 12,1%. Το ΚΚΕ βρίσκεται στο 5,1%, η Ελληνική Λύση στο 4,5% και το ΜεΡΑ25 στο 4,1%. Το κόμμα «Έλληνες – εθνικό κόμμα» του Ηλία Κασιδιάρη είναι στο 2%.
Σε σχέση με την πρόθεση ψήφου από το Νοέμβριο του 2021 μέχρι και σήμερα φαίνεται ότι η ψαλίδα κλείνει από τις 9,8 μονάδες στις 6,4.
Το ποσοστό της ΝΔ υποχωρεί από το 32,3% στο 28,6%. Ο ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται πως διατηρεί μια σταθερή πορεία αφού κινείται για όλο αυτό το διάστημα από το 22,5% στο 22,2%, ενώ το ΠΑΣΟΚ παρουσιάζει ανοδική τάση από το 9,3% στο 12,1%. Mε τις σχετικές αναγωγές τα ποσοστά διαμορφώνονται ακολούθως:
-Για τη ΝΔ από 31,6% μέχρι 37,4%
-Για τον ΣΥΡΙΖΑ από 24% μέχρι 29,4%
Τα τελευταία δύο-τρία χρόνια, η αυτοκίνηση ζει σε μία πρωτοφανή διαδοχή κρίσεων, οι οποίες έχουν φέρει απίστευτες δυσκολίες και ανακατατάξεις σε όλη την αγορά.
Η πανδημία, οι ελλείψεις σε ημιαγωγούς, ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι καθυστερήσεις στην παραγωγή, όλα αυτά και πολλά ακόμα έχουν δημιουργήσει μία ασφυκτική κατάσταση τόσο στις βιομηχανίες παραγωγής όσο και στους καταναλωτές.
Οι κινητήρες diesel βρίσκονται και αυτοί στο μάτι του κυκλώνα. Από τη μια οι αυστηρότεροι κανονισμοί για τους ρύπους και οι απαγορεύσεις. Και από την άλλη η σταδιακή επικράτηση της ηλεκτροκίνησης στις επενδύσεις και τα ενδιαφέροντα των κατασκευαστών, τους έχουν οδηγήσει σε μία σημαντική πτώση σε όλη την Ευρώπη.
Ένα ακόμα σημαντικό πρόβλημα
Τώρα έρχεται να προστεθεί ένα ακόμα πρόβλημα. Ένα πρόβλημα που σχετίζεται με την ενεργειακή κρίση και αφορά την έλλειψη σε AdBlue. Πρόκειται για το πρόσθετο το οποίο χρησιμοποιείται στους σύγχρονους κινητήρες πετρελαίου για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στους αυστηρούς κανονισμούς για τους ρύπους.
Οι μεγάλες εταιρίες χημικών στην Γερμανία, όπως η BASF και SKW, έχουν προχωρήσει στην μείωση ή ακόμα και στην διακοπή της παραγωγής AdBlue λόγω των υψηλών τιμών στο φυσικό αέριο. Η αναστάτωση στην αγορά AdBlue είχε ξεκινήσει από πέρσι, όμως μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, η κατάσταση είναι πλέον οριακή.
Οι περισσότεροι παραγωγοί αυτής της χημικού πρόσθετου αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα, καθώς η παραγωγή του απαιτεί υψηλά ποσά ενέργειας. Οι περισσότερες από αυτές έχουν διατηρήσει την παραγωγή τους σε ένα ελάχιστο επίπεδο ασφαλείας, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται τουλάχιστον η προμήθεια AdBlue για τα μεγάλα οχήματα των μεταφορών.
Δεν είναι όμως λίγες και εκείνες που έχουν σταματήσει την παραγωγή, δημιουργώντας τεράστιο πρόβλημα στους χρήστες αυτοκινήτων με κινητήρες diesel.
Το Adblue μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου. Κάθε αυτοκίνητο έχει ξεχωριστή δεξαμενή η οποία πρέπει να έχει επάρκεια σε αυτό το υγρό, έτσι ώστε να μπορεί να λειτουργήσει ο κινητήρας. Αν δεν υπάρχει AdBlue στην ειδική δεξαμενή, ο κινητήρας λειτουργεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης (πρακτικά είναι άχρηστος).
Το κόστος δεν είναι υψηλό, καθώς χρειάζονται το πολύ έως δύο λίτρα ανά 1.000 χιλιόμετρα, όμως κανείς δεν μπορεί να υποθέσει ότι το αυτοκίνητό του μπορεί να λειτουργήσει χωρίς AdBlue.
To AdBlue είναι ένα διάλυμα που αποτελείται από 32,5% από ουρία, η οποία παράγεται συνθετικά μέσα από την χημική αντίδραση αμμωνίας και διοξειδίου του άνθρακα. Για την διαδικασία αυτή εταιρίες όπως η BASF και η SKW χρειάζονται μεγάλες ποσότητες φυσικού αερίου για την παραγωγή αμμωνίας, το οποίο είναι ένα υποπροϊόν της παραγωγής τεχνητών λιπασμάτων.
Και εδώ ξεκινούν τα προβλήματα, καθώς λόγω των υψηλών τιμών του φυσικού αερίου, οι εταιρίες μείωσαν την παραγωγή της αμμωνίας. Ή, όπως έγινε στην περίπτωση της SKW, τη διέκοψαν εντελώς μέσα στον Αύγουστο, καθώς η όλη διαδικασία δεν είχε κάποιο οικονομικό όφελος. Και έτσι χωρίς την αμμωνία δεν μπορεί να υπάρξει AdBlue.
Προφανώς το θέμα δεν αφορά μόνο τα επιβατικά αυτοκίνητα αλλά και τα μεγάλα οχήματα μεταφορών και οτιδήποτε άλλο μηχάνημα χρησιμοποιεί diesel κινητήρα με AdBlue. Στα φορτηγά πάντως, οι καταλύτες SCR είναι μία πραγματικότητα ήδη από το 2008, με τις προδιαγραφές Euro5 και Euro6, με τους οδηγούς στην Γερμανία και σε άλλες μεγάλες χώρες της Ευρώπης να βρίσκονται εμπρός σε μία ακόμα κρίση.
Εάν αυτή η κατάσταση με την παραγωγή του AdBlue συνεχιστεί, υπάρχει κίνδυνος σοβαρών οικονομικών συνεπειών. Ο κρίσιμος τομέας των μεταφορών θα επηρεάσει καταλυτικά τις οικονομίες όλων των χωρών, ιδίως στην Γερμανία, όπου το 70% των μεταφορών γίνεται με φορτηγά, εκ των οποίων 9 στα 10 είναι σύγχρονης τεχνολογίας με AdBlue.
Το ίδιο προφανώς θα γίνει και σε χώρες όπως η Ελλάδα, όπου οι χερσαίες μεταφορές είναι ακόμα πιο σημαντικές, αν και τα δικά μας φορτηγά είναι σαφώς μεγαλύτερα σε ηλικία και χωρίς απαιτήσεις σε ΑdBlue.
Η όλη κατάσταση έχει ανεβάσει σημαντικά και την τιμή του AdBlue, η οποία έχει υπερδιπλασιαστεί μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο. Σε κάποιες περιοχές της Γερμανίας, η τιμή του λίτρου για το AdBlue έχει ξεπεράσει και τα 2 ευρώ.
Το πιο σημαντικό όμως είναι η έλλειψη που παρουσιάζεται και η οποία προβληματίζει τους πάντες, καθώς έρχεται να βάλει ένα ακόμα λιθαράκι στην πλήρη απαξίωση των κινητήρων diesel. Θα είναι αυτό η χαριστική βολή, τουλάχιστον για τα επιβατικά αυτοκίνητα; Μένει να δούμε πως θα εξελιχθεί ενεργειακή κρίση που ήδη έχει ξεκινήσει και πόσο θα κρατήσει.pronews.gr
Τη Θεσσαλονίκη και τη Βέροια επισκέπτεται σήμερα ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξης Τσίπρας.
Αναλυτικά, ο κ. Τσίπρας θα πραγματοποιήσει στις 12:00 περιοδεία στην κεντρική αγορά της Βέροιας και στις 13:15 επίσκεψη στον Αγροτικό Συνεταιρισμό ΑΣ Νάουσας και συνάντηση με αγροτικούς φορείς.
Στις 18:00 θα έχει σύσκεψη με τους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης.
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ
Ο Αμερικανός πρόεδρος κατήγγειλε την ρωσική επίθεση εναντίον αμερικανικού εργοστασίου σ...