Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2022

Χερσώνα: Εικόνες τρόμου και φρίκης από το κάψιμο των ουκρανικών Ταξιαρχιών – Οι Ρώσοι χρησιμοποίησαν βόμβες FOAB

 


Οι Ουκρανοί υποχωρούν μαζεύοντας νεκρούς και τραυματίες

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες αναχαιτίστηκε πλήρως  η ουκρανική αντεπίθεση στη Χερσώνα και η «σφήνα» που επιχείρησαν οι Ουκρανοί μετατράπηκε σε «παγίδα θανάτου», όπου κυριολεκτικά «κάηκαν» πάνω από 3.000 Ουκρανοί, ένας στους τέσσερις δυστυχισμένους που εστάλησαν από το Κίεβο ως «τροφή» για τα ρωσικά πυροβόλα για τις βόμβες καυσίμου FOAB (ή FAB) που ρίχθηκαν:


Μάλιστα οι Ρώσοι αρχίζουν και προωθούνται σε πολλά σημεία του μετώπου.

Οι εικόνες που έρχονται από το μέτωπο είναι συγκλονιστικές, με ουκρανικά άρματα μάχης να τινάζονται στον αέρα από τις ρωσικές βόμβες, ενώ όσα επιβιώνουν να μαζεύουν Ουκρανούς νεκρούς και τραυματίες και να υποχωρούν ατάκτως. 

Παράλληλα πρόσφατα καταληφθείσες από τους Ουκρανούς, δομές τινάζονται στον αέρα, αφού σύμφωνα με πληροφορίες οι Ρώσοι χρησιμοποιούν και FOAB, δηλαδή βόμβες καυσίμου, αεροσκαφών ή σε γομώσεις ρουκετών, οι οποίες που καίνε κυριολεκτικά και μεταφορικά τις απελπισμένες επιθέσεις των ουκρανικών λόχων.

:Δείτε μια τέτοια προσβολή ουκρανικής αποθήκης πυρομαχικών κοντά στο Νικολάγιεφ από βόμβα FOAB:

Δείτε στο βίντεο τι προκαλούν:

Πρόκειται για την Aviation Thermobaric Bomb of Increased Power (ATBIP) την αποκαλούμενη «Father of All Bombs», (FOAB).

Η ρωσική βόμβα αν και 30% ελαφρύτερη, θεωρείται τέσσερις φορές ισχυρότερη από την αμερικανική GBU-43/B.

Η βόμβα που είχε δοκιμαστεί για πρώτη φορά την 11η Σεπτεμβρίου του 2007 έχει βάρος 7,1 τόνων και ισχύ ισοδύναμη με 44 τόνους ΤΝΤ. Ενεργοποιείται με πυροδότηση στον αέρα ενώ η καταστροφή προκαλείται από το υπερηχητικό κύμα και τις υψηλές θερμοκρασίες.

Η ακτίνα του ωστικού κύματος της FOAB είναι 300 μέτρα, το διπλάσιο από της αμερικανικής MOAB και παράγει διπλάσια θερμοκρασία.

Οι θερμοβαρικές βόμβες είναι το πιο ισχυρό όπλο μετά τις πυρηνικές βόμβες. Είναι τέτοιο το μέγεθος της πίεσης και της θερμότητας που εκλύεται κατά την έκρηξη, που πολλοί επιστήμονες την ονομάζουν «μικρή ατομική βόμβα». Σε αυτού του τύπου βόμβες η έκρηξη πραγματοποιείται σε δύο στάδια.

Αρχικά, με μία μικρή έκρηξη απελευθερώνεται εύφλεκτο υλικό σε υγρή μορφή ή σε σκόνη και στη συνέχεια πυροδοτείται δεύτερη έκρηξη. Στη σύγχρονη μορφή της ωστόσο, όπως παρουσιάστηκε από το ρωσικό στρατό, απαιτείται μόνο μία έκρηξη για την απελευθέρωση και την ανάφλεξη του υλικού.

Το καθεστώς του Κιέβου, εδώ και τρεις μέρες δεν έχει αναφέρει καμία πληροφορία από το μέτωπο, ενώ έχει απαγορεύσει στους δημοσιογράφους να πλησιάζουν, προκειμένου να μην καταγράψουν τη ζοφερή πραγματικότητα.

Φυσικά διαψεύδονται όλες οι περίεργες πληροφορίες που είχαν επιχειρήσει να διασπείρουν κάποιοι στο διαδίκτυο περί «ρωσικής ήττας».

Κάτι που ο οποιοσδήποτε σοβαρός αναλυτής γνωρίζοντας στοιχειώδη πράγματα για την διάταξη δυνάμεων και το βάθος των δύο αντιπάλων θα κατανοούσε ότι αυτό ήταν αδύνατον να συμβεί για πολλούς και διάφορους λόγους.Δείτε στο βίντεο τι προκαλούν:

Πρόκειται για την Aviation Thermobaric Bomb of Increased Power (ATBIP) την αποκαλούμενη «Father of All Bombs», (FOAB).

Η ρωσική βόμβα αν και 30% ελαφρύτερη, θεωρείται τέσσερις φορές ισχυρότερη από την αμερικανική GBU-43/B.

Η βόμβα που είχε δοκιμαστεί για πρώτη φορά την 11η Σεπτεμβρίου του 2007 έχει βάρος 7,1 τόνων και ισχύ ισοδύναμη με 44 τόνους ΤΝΤ. Ενεργοποιείται με πυροδότηση στον αέρα ενώ η καταστροφή προκαλείται από το υπερηχητικό κύμα και τις υψηλές θερμοκρασίες.

Η ακτίνα του ωστικού κύματος της FOAB είναι 300 μέτρα, το διπλάσιο από της αμερικανικής MOAB και παράγει διπλάσια θερμοκρασία.

Οι θερμοβαρικές βόμβες είναι το πιο ισχυρό όπλο μετά τις πυρηνικές βόμβες. Είναι τέτοιο το μέγεθος της πίεσης και της θερμότητας που εκλύεται κατά την έκρηξη, που πολλοί επιστήμονες την ονομάζουν «μικρή ατομική βόμβα». Σε αυτού του τύπου βόμβες η έκρηξη πραγματοποιείται σε δύο στάδια.

Αρχικά, με μία μικρή έκρηξη απελευθερώνεται εύφλεκτο υλικό σε υγρή μορφή ή σε σκόνη και στη συνέχεια πυροδοτείται δεύτερη έκρηξη. Στη σύγχρονη μορφή της ωστόσο, όπως παρουσιάστηκε από το ρωσικό στρατό, απαιτείται μόνο μία έκρηξη για την απελευθέρωση και την ανάφλεξη του υλικού.

Το καθεστώς του Κιέβου, εδώ και τρεις μέρες δεν έχει αναφέρει καμία πληροφορία από το μέτωπο, ενώ έχει απαγορεύσει στους δημοσιογράφους να πλησιάζουν, προκειμένου να μην καταγράψουν τη ζοφερή πραγματικότητα.

Φυσικά διαψεύδονται όλες οι περίεργες πληροφορίες που είχαν επιχειρήσει να διασπείρουν κάποιοι στο διαδίκτυο περί «ρωσικής ήττας».

Κάτι που ο οποιοσδήποτε σοβαρός αναλυτής γνωρίζοντας στοιχειώδη πράγματα για την διάταξη δυνάμεων και το βάθος των δύο αντιπάλων θα κατανοούσε ότι αυτό ήταν αδύνατον να συμβεί για πολλούς και διάφορους λόγους.

Και κάτω, ένα ολλανδικό TOMΠ YPR 765, μια «ενισχυμένη» εγχώρια έκδοση του Μ113, δεκάδες από τα οποία έστειλε η Ολλανδία ως στρατιωτική βοήθεια στο ουκρανικό καθεστώς.

Τις παγωμένες, σκοτεινές, νύχτες του ερχόμενου χειμώνα, θα έχουν όλο το χρόνο να σκεφθούν οι Ολλανδοί πολίτες αν η κυβέρνησή τους έπραξε αυτό που έπρεπε…ghanima Herson

632
Απάντηση
Αντιγραφή συνδέσμου

Πέθανε η ηθοποιός Ειρήνη Παπά

 


Έφυγε από τη ζωή σήμερα το πρωί (14/9) η ηθοποιός Ειρήνη Παπά σε ηλικία 96 ετών, αφήνοντάς μας σπουδαία παρακαταθήκη τις ερμηνείες της. 

Λιτή, αρχαϊκή, δωρική μορφή, σύμβολο της ελληνικής ομορφιάς, διάσημη εκπρόσωπος του μεσογειακού πολιτισμού στο εξωτερικό, χαρισματική και δυναμική γυναίκα, η Ειρήνη Παπά έγινε διεθνώς γνωστή για τις υποκριτικές της ικανότητές και το πνεύμα της.

Στη σταδιοδρομία της, αναμετρήθηκε με σημαντικούς γυναικείους ρόλους του θεάτρου και του κινηματογράφου, ενσαρκώνοντας πλήρως τη δύναμη τής αρχαίας τραγωδίας.

Γκρεμίζουν το ΕΣΥ, σειρά έχουν τα Παίδων

 


Πάνω από 2.000 χειρουργεία είναι σε αναμονή στο νοσοκομείο «Η Αγία Σοφία», αφού λόγω έλλειψης αναισθησιολόγων μπορούν να χειρουργηθούν μόνο έκτακτα περιστατικά

Αφημένο στο έλεος μιας κυβέρνησης που ακόμη κι όταν η χώρα βρέθηκε στη δίνη της φονικής πανδημίας δεν έδωσε την παραμικρή σημασία στις κραυγές των νοσοκομειακών γιατρών είναι το κατ’ επίφαση πλέον αποκαλούμενο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ). Τρία χρόνια τώρα οι προτάσεις των γιατρών της πρώτης γραμμής για πραγματική ενίσχυση του ΕΣΥ, σωστή επιδημιολογική επιτήρηση με δωρεάν τεστ για όλους και αντιμετώπιση της διασποράς σε χώρους συγχρωτισμού ώστε να αποφευχθεί η τραγωδία έπεσαν πραγματικά στο κενό.Το αποτέλεσμα είναι η Ελλάδα να έχει ξεπεράσει τους 30.000 νεκρούς, ενώ γιατροί και νοσηλευτές που κουβάλησαν το βάρος της πανδημίας εξουθενώθηκαν σωματικά και ψυχολογικά. Νοσοκομεία το ένα μετά το άλλο εκπέμπουν μαζικό SOS προτάσσοντας την αδυναμία τους να προσφέρουν ακόμη και τις βασικές υπηρεσίες στους ασθενείς. Υγειονομικές δομές καταρρέουν από τις ελλείψεις προσωπικού, οι οποίες προέκυψαν είτε από παραιτήσεις λόγω εργασιακής εξάντλησης είτε από τις συνταξιοδοτήσεις. Τακτικά χειρουργεία αναστέλλονται επ’ αόριστον.

Περιφερειακά νοσοκομεία σε τουριστικούς προορισμούς υπολειτουργούν. Μετακινούμενοι γιατροί προσφέρουν τις υπηρεσίες τους όπου υπάρχουν κενά, οι καταγγελίες για επισφαλείς εφημερίες των νοσοκομείων δεν έχουν τελειωμό και οι προσλήψεις που έχει αναγγείλει η κυβέρνηση χαρακτηρίζονται από τους γιατρούς σαν σταγόνα στον ωκεανό.

Μεταξύ των χαμένων από την εγκατάλειψη του ΕΣΥ είναι και οι ασθενείς της λοιπής νοσηρότητας. Οι περισσότεροι παρέμειναν σε ατέλειωτες λίστες αναμονής με σοβαρές επιπτώσεις για την υγεία τους, ενώ όσοι άντεχαν οικονομικά αναγκάστηκαν, ακόμη και ξεπουλώντας περιουσιακά στοιχεία, να απευθυνθούν στις ιδιωτικές δομές υγείας οι οποίες με κυβερνητική επιλογή έμειναν «καθαρές» από την Covid και είδαν τους τζίρους τους να κάνουν limit up.

«Το 2020 υπήρξε πτώση του τζίρου στα ιδιωτικά νοσοκομεία λόγω του τριμήνου που έκλεισαν τα χειρουργεία σε σχέση με το 2019. Το 2021 όμως υπερκαλύφθηκε αυτή η απώλεια. Εφτασε δηλαδή πολύ ψηλότερα από το 2019» αναφέρει ενδεικτικά στο Documento o πρόεδρος του κλαδικού σωματείου εργαζομένων στις ιδιωτικές μονάδες υγείας Αθήνας Δημήτρης Αλεξόπουλος.

Στο κόκκινο το Παίδων «Η Αγία Σοφία»

Σε καθημερινή βάση πλέον νοσοκομεία, περιφερειακά ή και μεγαλύτερα, δηλώνουν την αδυναμία τους να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες των ασθενών λόγω των σοβαρών ελλείψεων που αντιμετωπίζουν σε προσωπικό.

Ενδεικτική της κατάστασης που επικρατεί στα νοσοκομεία είναι και η περίπτωση του Παίδων «Η Αγία Σοφία» που ανέστειλε από τις αρχές του μήνα τα τακτικά χειρουργεία του λόγω έλλειψης αναισθησιολόγων. Οι γιατροί του νοσοκομείου εκφράζουν τη μεγάλη τους ανησυχία για την υγεία των παιδιών που βρίσκονται σε λίστες αναμονής, ακόμη και από το 2018. Μιλώντας στο Documento επισημαίνουν τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στην υγεία των παιδιών η καθυστέρηση ακόμη και ενός χειρουργείου ρουτίνας. Ταυτόχρονα τονίζουν ότι ελλείψεις προσωπικού αντιμετωπίζουν και άλλα τμήματα του νοσοκομείου.«Ως χειρουργική κλινική, προ Covid κάναμε τακτικά χειρουργεία Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή και Τρίτη και Πέμπτη στη Μονάδα Ημερήσιας Νοσηλείας (ΜΗΝ) – εκεί χειρουργούνται βουβωνοκήλες, περιτομές, κρυψορχίες κ.ά. Δηλαδή κάναμε δώδεκα φορές τον μήνα χειρουργεία και οκτώ φορές τον μήνα στη ΜΗΝ. Πού φτάσαμε; Να χειρουργούμε πέντε φορές τον μήνα μόνο ως χειρουργικές κλινικές. Ταυτόχρονα από το 2020 λόγω έλλειψης προσωπικού έγινε και η συνένωση των δύο χειρουργικών κλινικών επειδή είμαστε μόνο τρεις μόνιμοι γιατροί αντί για δέκα. Αντίστοιχες μειώσεις αναλογικά έχουν και τα υπόλοιπα τμήματα» περιγράφει τη θλιβερή κατάσταση η επιμελήτρια Α΄ Χειρουργικής του Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία», μέλος της πενταμελούς επιτροπής της ΕΙΝΑΠ Αγγελική Κρικρή.

Σε αναμονή 2.000 χειρουργεία

Αυτήν τη στιγμή στο Παίδων «Η Αγία Σοφία» είναι σε αναμονή πάνω από 2.000 χειρουργεία καθώς πραγματοποιούνται μόνο τα έκτακτα περιστατικά. Δηλαδή όγκοι, καρδιοχειρουργικά ή βαριά χειρουργικά περιστατικά και ό,τι προκύπτει από τις εφημερίες.«Λόγω της έλλειψης αναισθησιολόγων δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν μια σειρά από τακτικές ιατρικές πράξεις για τις οποίες στα παιδιά χρειάζεται γενική αναισθησία, όπως μαγνητικές, αξονικές, κολονοσκοπήσεις και γαστροσκοπήσεις και πολλά περιστατικά που χρήζουν τέτοιων εξετάσεων. Οι αναισθησιολόγοι μας για να εξυπηρετήσουν όσα πιο πολλά περιστατικά μπορούν μένουν όλη μέρα στο νοσοκομείο» λέει στο Documento η ειδικευόμενη στην παιδοχειρουργική και μέλος της πενταμελούς επιτροπής της ΕΙΝΑΠ Hρώ Αποστολοπούλου.

Μη αναστρέψιμες επιπτώσεις

Σε πολλές περιπτώσεις η επιλογή για τους γονείς είναι μονόδρομος. Κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να χειρουργηθούν τα παιδιά τους σε ιδιωτικό νοσοκομείο μπροστά στον κίνδυνο μη αναστρέψιμων βλαβών για την υγεία τους.

Σοκαριστικά είναι όσα λέει στο Documento η Αγγ. Κρικρή σχετικά με τις συνέπειες που μπορεί να έχουν ακόμη και οι αναβολές των αποκαλούμενων χειρουργείων ρουτίνας: «Οταν λες σε ένα γονιό ότι το παιδί του έχει βουβωνοκήλη και αν δεν εγχειριστεί σε εύλογο χρόνο μπορεί να επιπλακεί το χειρουργείο του σε κάτι εξαιρετικά βαρύ και να γίνει και εντερεκτομή και από ένα χειρουργείο μισής ώρα να καταστεί επικίνδυνο για τη ζωή του, φυσικά και θα πάει ιδιωτικά. Ενα παιδάκι π.χ. που έχει κρυψορχία πρέπει να χειρουργείται μέχρι δύο ετών, επειδή μετά ο όρχις παθαίνει μόνιμες βλάβες, με αποτέλεσμα την κακή ποιότητα σπέρματος και την πιθανότητα καρκινογένεσης στην ενήλικη ζωή. Μπορεί να είναι πέντε και έξι χρόνων παιδί στη λίστα και να περιμένει δύο χρόνια».

«Οι γονείς εκβιάζονται»

Για την ΟΕΝΓΕ το τοπίο είναι ξεκάθαρο: «Τα δημόσια παιδιατρικά νοσοκομεία συρρικνώνονται μεθοδευμένα, με αποτέλεσμα πρακτικά να υποβαθμίζονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες δευτεροβάθμιας παιδιατρικής περίθαλψης σε υπηρεσίες “πρώτων βοηθειών”, οι γονείς μικρών παιδιών εκβιάζονται και σπρώχνονται να απευθύνονται με το αζημίωτο σε ιδιωτικές κλινικές για επιβεβλημένες χειρουργικές ιατρικές πράξεις».


«Φτάσαμε στον πάτο του βαρελιού»

 

ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 



Είναι πολλά τα πράγματα που επιβάλλουν προσαρμογές και διαλέγει κανείς ένα έργο που να μπορεί να είναι κατανοητό, να έχει απήχηση, αποδέκτες. Να έχει ένα αντίκρισμα στα προβλήματα που ζει ο άνθρωπος.

Κάθε άνθρωπος που επιβιώνει σε εποχές αγωνίας, πολιτιστικής στειρότητας, κρίσης πολιτικής και οικονομικής μοιάζει με αράγιστη πέτρα. Αυτός είναι ο Κώστας Καζάκος. Πιστός στην ιδεολογία του, προβάλλει λόγο και θέσεις ανυποχώρητες.

Τη γνώμη του πάντα την εκφράζει ελεύθερα, αδιαφορώντας για τις συνέπειες. Παρακολουθώ χρόνια τη διαδρομή του και διαπιστώνω κάθε φορά ότι στο μυαλό, στην καρδιά και στη ζωή του υπερισχύει η κομμουνιστική ιδεολογία του.

ADVERTISING

Οι αλλαγές σκηνικού που βίωσε ήταν αιφνιδιαστικές, αλλά τις ξεπέρασε με στωικότητα και νηφαλιότητα. Η συνάντησή μας έγινε στο φουαγιέ του θεάτρου «ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ». Εφτασα λίγο νωρίτερα και πέρασα από τα καμαρίνια.

Θυμήθηκα τη μορφή της που μας υποδεχόταν πάντα εγκάρδια. Στο προσκήνιο της μνήμης, ήρθε η εποχή που συνταξιδεύαμε στην Τιφλίδα, με την Αεροφλότ, και πρόσεξε το βιβλίο με τα ποιήματα του Γιάννη Ρίτσου που διάβαζα. Με ρώτησε: «Σ’ αυτή τη συλλογή έχει και τη Σονάτα του Σεληνόφωτος;» Ηταν απ’ τα αγαπημένα της. «Το ξέρω πως καθένας μονάχος πορεύεται στον έρωτα, μονάχος στη δόξα και στον θάνατο. Το ξέρω. Το δοκίμασα. Δεν ωφελεί».

Ο Κώστας Καζάκος έχει συνοδοιπόρο στη ζωή του μια άλλη Τζένη, την Κόλλια, νεαρή ηθοποιό και σκηνοθέτρια, με ευγενικά αισθήματα, δυναμική και δραστήρια. Τη θαυμάζει για τη διαπαιδαγώγηση που έδωσε στα παιδιά τους και για τις αξίες της.

● Ποια είναι τα κριτήριά σας για να επιλέξετε ένα έργο;

Κ.Κ.: Ο κάθε καλλιτέχνης έχει τα δικά του κριτήρια. Αυτό που έχει σημασία είναι να μη χάνεις τον δρόμο σου. Είναι και η οικονομική συνθήκη πολύ βαριά. Και οι αγωνίες του κόσμου, η βαθιά αγραμματοσύνη. Είναι πολλά τα πράγματα που επιβάλλουν προσαρμογές και διαλέγει κανείς ένα έργο που να μπορεί να είναι κατανοητό, να έχει απήχηση, αποδέκτες. Να έχει ένα αντίκρισμα στα προβλήματα που ζει ο άνθρωπος· να μην είναι εκτός τόπου και χρόνου.

Καλή η ποίηση, καλή και η ποιότητα, αλλά να πατάνε στην πραγματικότητα και στη ζωή. Γιατί το θέατρο είχε πάντα, από τους αρχαίους που το φτιάξανε, πολλές πλευρές. Βασική του πλευρά ήταν το σχολείο. Δίδασκε. Μόνο που διδάσκει ψυχαγωγώντας. Οχι σαν τον δάσκαλο που κουνάει το δάχτυλο. Πρέπει να βοηθήσει τον άνθρωπο να κατανοεί την πραγματικότητα που βιώνει για να καθορίζει και τη στάση του μέσα σ’ αυτήν, που είναι πολύ σοβαρό ζήτημα. Είναι η πεμπτουσία του.

Σε περιπτώσεις όπως η πολιτική κατάσταση, που άλλοτε εκτραχηλίζεται και μπορεί να γίνει βάναυση, αναγκάζεσαι να προσαρμοστείς. Και πολλές φορές το θέατρο έχει φιμωθεί. Φιμώνεται απ’ την εξουσία. Να μη μιλάς κύριε, κάτσε στην άκρη. Δεν μπορεί να σταματήσουμε να ζούμε. Παλεύουμε μέσα σε όλες αυτές τις συνθήκες.

Το 80% της δουλειάς μας είναι χειρωνακτική. Μέσα σε συνθήκες ανασφάλειας, ανέχειας οικονομικής, ανεργίας. Τώρα, ας πούμε, ποιος υπολόγισε ότι θα έχουμε επιδημία κορονοϊού και δυο χρόνια ρήμαξε ο χώρος μας; Οικογένειες, κόσμος έχει μείνει άνεργος, χωρίς μεροκάματο. Αυτά τώρα ποιος θα τ’ αντιμετωπίσει; Ε, τα αντιμετωπίζει ο κόσμος και προσπαθεί ν’ αντεπεξέλθει και να κρατήσει το ηθικό του ακμαίο. Γιατί αλλιώς δεν μπορείς να κάνεις αυτή τη δουλειά.

Αναγκαστικά, ακολουθούμε τους αρχαίους σοφούς. Ελεγε ο Ηράκλειτος: «αν δεν κυνηγάς το αδύνατο, δεν θα πετύχεις το δυνατό».

● Υπάρχουν πρότυπα ηθοποιών ή σκηνοθετών που σας καθόρισαν;

Κ.Κ.: Πρότυπα, βέβαια. Πάντα έχουμε ανθρώπους που μας διαμόρφωσαν, μας επηρέασαν. Που στάθηκαν οδηγοί για τη ζωή μας. Η ανάπτυξη της προσωπικότητας, η καλλιέργεια...

Βεβαίως υπάρχουν τέτοια πρότυπα και άλλα είναι από την αρχή, στην αφετηρία, που παίζουν ρόλο, που μπορεί μια προσωπικότητα να σε μαγέψει, να σε γοητεύσει και να ακολουθήσεις το παράδειγμά της, αλλά είναι και άνθρωποι που θα συναντήσεις στον δρόμο, μεγάλες προσωπικότητες, καλλιτέχνες διαφόρων ειδών. Μαζεύεται πολύς κόσμος στο θέατρο και γνωρίζεις καλλιτέχνες από όλους τους χώρους: ποιητές, ζωγράφους, μουσικούς, χοροδιδάσκαλους.

Στο Θέατρο Τέχνης, με τις άγριες συνθήκες του 1954-57, πριν ο Κουν καταφέρει να δημιουργήσει κοινό, πιστούς, με μεγάλες παραστάσεις, μεγάλους θιάσους, κατέβαιναν στο υπόγειο ο Οδυσσέας Ελύτης, ο Γκάτσος, ο Χατζιδάκις, ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Χατζηκυριάκος-Γκίκας, ο Μόραλης. Πρόσωπα που ανοίγαμε τ’ αυτιά να μη χάσουμε λέξη από το τι λένε, ξενυχτούσαμε να ακούσουμε τι λένε. Αλλος επηρεαζόταν, άλλος δεν έπαιρνε χαμπάρι, άλλος χασκογέλαγε. Ο,τι μπορούσε ο καθένας να πάρει. Αυτά βέβαια ήταν καθοριστικής σημασίας. Μεγάλο σχολείο. Και ήθος.

Ο Κουν, ας πούμε, ήταν η ευγένεια προσωποποιημένη. Ευγενέστερη φύση δεν ξέρω αν θα συναντήσω. Βέβαια οι άνθρωποι έχουν και τις αρνητικές πλευρές τους, αλλά ο καθένας όταν κάνει κάποια δουλειά δημόσια πρέπει να τα ισορροπεί ώστε να μην καταστρέφει η μία την άλλη.

● Πόσο ουσιαστικό ρόλο έπαιξε η ιδεολογία σου;

Κ.Κ.: Κοίταξε να σου πω, τώρα· αυτό είναι ένα πολύπλοκο θέμα. Δεν ήταν επιλογή μου. Δεν κάθισα ν’ αποφασίσω ότι θα έχω αυτή την ιδεολογία ή την άλλη ή ποια με συμφέρει ή ποια είναι η καλύτερη ή η χειρότερη. Είμαι γεννημένος το 1935.

Ετυχε να μεγαλώσω σε μια εποχή ιστορική για τον τόπο μας. Ο πόλεμος με βρήκε 5 χρόνων. Μέχρι τα 8 μου χρόνια είχαμε κατοχή. Αργότερα, είχαμε τους διωγμούς της ιδεολογίας αυτής. Εγώ δεν γνώρισα τίποτε άλλο. Μεγάλωσα και διαμορφώθηκα μέσα σε αυτό το κλίμα.

● Η οικογένειά σου σε επηρέασε;

Κ.Κ.: Ο πατέρας μου ήταν διανοούμενος. Ηξερε γράμματα. Είχε και βιβλία στο σπίτι, με τα οποία μεγαλώσαμε. Ετυχε, από ενδιαφέρον, γιατί δεν μπορείς να πεις ότι είχα εγώ την πρωτοβουλία των επιλογών. Αλλά ξέραμε γράμματα, διάβαζα και έγραφα πριν πάω στο Δημοτικό. Διάβαζα εφημερίδα, με έβαζε ο πατέρας μου και του διάβαζα.

Ερχόταν το μεσημέρι απ’ την υπηρεσία και... διαμορφώθηκα μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα. Με όλο το λαϊκό κίνημα, με το περίφημο ΕΑΜ που έγινε τότε – με το που μπήκαν οι Γερμανοί στην Αθήνα, τον Ιούνιο έγινε ξαφνικά το Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο, το οποίο ήταν τρομακτικό, κάλυψε όλη την Ελλάδα, όλο τον λαό. Πρωτοφανές. Δεν έχει ξαναγίνει τέτοιο πράγμα.

Οι αντάρτες πέρναγαν απ’ το σπίτι, κοιμούνταν, για να πάνε το πρωί στο βουνό. Απ’ το βουνό, να πάνε στα χωριά τους. Με έπαιρναν, με σηκώνανε ψηλά. Μεγάλωσα σε μια τέτοια αγκαλιά. Δεν επέλεξα. Δεν γνώρισα άλλο τίποτα. Αυτή με κάλυπτε, μου γέμισε τον ορίζοντα, μου γέμισε τη φαντασία, τη ζωή μου με περιεχόμενο. Και δεν είδα σε καμία άλλη φάση αυτής της πολυτάραχης και αρκετά μεγάλης διάρκειας ζωής –είχα την τύχη να μην υποκύψουμε σε αρρώστιες και πιέσεις και τέτοια και τη βγάλαμε πέρα–, δεν συνάντησα κάτι άλλο είτε ως ιδέα είτε ως παράδειγμα ζωντανό που να με κλονίσει απ’ αυτή την ιδέα.

Θεωρητικά, μπορώ να σου πω. Με έχει απασχολήσει και για άλλους και για τους φίλους μου πόσο σημαντικό είναι να έχεις θέση μέσα στην πραγματικότητα που ζεις. Να μην είσαι παρατηρητής απέξω. Αλλά μέσα στο ζύμωμα. Εχει τεράστια σημασία. Αν ψάχνεις και έχεις έτσι και μια ποιότητα, θα βρεις τον δρόμο. Αν είσαι αδιάφορος, κάηκες έτσι κι αλλιώς, δεν έχει σημασία.

Η ιδεολογία είναι το άλφα και το ωμέγα. Αν υπάρχει καθαρόαιμη πολιτική πράξη είναι η καλλιτεχνική, έχει να κάνει με τη ζωή, με τα προβλήματα των ανθρώπων και με τον τρόπο που τα αντιμετωπίζουν και που μπορούν να τα διορθώσουν. Διότι ασχολείται η τέχνη με την αγωνία του ανθρώπου να φτιάξει μια καλύτερη ζωή. Τώρα, ενόσω ζει, όχι να περιμένει να ανταμειφθεί στους ουρανούς. Γιατί οι ουρανοί αδειάσανε, έχουν κενό, αποδείχθηκε αυτό, το μάθαμε, τελείωσε. Ούτε κανένας γέρος κάθεται απάνω σε κανένα σύννεφο.

Ο άνθρωπος παλεύει να φτιάξει τη ζωή του ανθρώπινη, που ν’ αξίζει τον κόπο να τη ζει. Κι ακόμα περισσότερο ένα βήμα, να τη φτιάξει έτσι που ν’ αξίζει τον κόπο να πεθαίνει για χάρη της. Ε, αυτό είναι όλο το πρόβλημα. Δεν μπορείς να κάνεις θέατρο, μουσική, κινηματογράφο, τίποτα, αν αυτό δεν ακουμπάει στην πραγματικότητα.

Εχει δηλαδή στάση ζωής. Ιδεολογία είναι αυτό που επιθυμούμε να πραγματοποιήσουμε μελλοντικά. Και βλέπεις ότι η ιδέα μπορεί να μην έχει εφαρμοστεί, αλλά δεν την πετάμε στα σκουπίδια, θα παλέψουμε ώσπου να εφαρμοστεί, δεν μπορεί να γίνει αλλιώς.

● Λέμε ότι όλα είναι αναμενόμενα, εμείς τι κάνουμε για να τα σταματήσουμε;

Κ.Κ.: Αυτό είναι παγίδα. Είναι αναμενόμενα όσο αποδέχεσαι ότι θα είναι αυτό το σύστημα της ζωής. Αρα, όσο θα συνεχίσουμε να έχουμε αυτόν τον απάνθρωπο καπιταλισμό, που έχει αδειάσει τη ζωή μας και την έχει καταστρέψει... ε, όσο το αποδεχόμαστε αυτό, θα συνεχίζει. Γι’ αυτό, εφόσον δεν μας κάνει, διότι μπορεί να βολεύει αλλά πάρα πολύ λίγους...

Τώρα έχουμε 8 δισεκατομμύρια κόσμο που τα 7,5 τουλάχιστον καταστρέφονται. Πρέπει να αλλάξει αυτό. Οταν θα καταλάβει ο κόσμος και θα πιεστεί απ’ την ανάγκη. Είναι μονόδρομος. Βλέπετε, ο χρόνος δεν είναι ημερολογιακός. Είναι σχετικός. Το πότε;

Σημασία έχει να παλεύεις για να γίνει. Αν θα γίνει ή δεν θα γίνει σε 50 ή 100 χρόνια είναι δευτερεύον. Αν κινητοποιηθούμε πολλοί, θα γίνει αύριο. Αν οι 10 είναι ξάπλα στον καναπέ και οι 2 τρέχουν, θ’ αργήσει πολύ. Η ζωή είναι αγώνας.

ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

● Ας μιλήσουμε, Τζένη, για τη συνεργασία σας.

Τ.Κ.: Το έργο λέγεται «Πώς να σωπάσω». Αφηγητής είναι ο Κώστας. Παίζουν και τραγουδούν ο Χ. Θηβαίος, η Α. Μπάμπαλη, η Β. Ικαρη, ο Κ. Τριανταφυλλίδης, την ενορχήστρωση την έχει κάνει ο Γιάννης Παπαζαχαριάκης.

Βασίζεται σε μια ιδέα που είχαμε να γίνει ένα πάντρεμα της μουσικής με κάποια κείμενα για να έχει μια ανάταση μέσα σε αυτή την κατάσταση. Θα κάνουμε περιοδεία το καλοκαίρι και τον χειμώνα κανονικά εδώ, στο Θέατρο Καρέζη. Εγώ έχω γράψει τα κείμενα και το σκηνοθετώ.

Η συνεργασία μας πάει μια χαρά. Γενικώς αντιστέκεται. Είναι πολύ πεισματάρης. Είναι συγκεντρωτικός τύπος ο Κώστας. Ομως δείχνω κατανόηση.

Με τον Κώστα είμαστε 30 χρόνια μαζί. Υπάρχει εμπιστοσύνη μεταξύ μας, προσπαθεί να μην αναιρεί ο ένας τον άλλο, υπάρχει αλληλοσεβασμός.

Κ.Κ.: Η Τζένη είναι νέα ακόμα, αλλά κι εγώ έχω ξεπεράσει –ούτε είχα ποτέ μου– κόμπλεξ, να επιβάλλω προβλήματα, εξουσιασμούς.

Το θέατρο είναι μια δουλειά καθαρά δημοκρατική. Ολοι πάνω στη σκηνή είναι ίσοι.

Τ.Κ.: Ή τουλάχιστον έτσι θα θέλαμε να είναι – δεν συμβαίνει πάντα.

Κ.Κ.: Εκχυδαΐζεται η δουλειά, έτσι. Αυτά τώρα είναι ξεπερασμένα. Εγώ δεν έχω τέτοια προβλήματα και γι’ αυτό μπορώ να αφήνω όλο τον χώρο ελεύθερο να αναπτυχθεί και η προσωπικότητα του διπλανού μου.

● Η κακοδαιμονία, το πλήγμα στο θέατρο, μπορεί να είναι ένας προάγγελος μιας νέας εποχής;

Κ.Κ.: Η κοινωνία μας έχει σαπίσει. Δεν υπάρχει χώρος που δεν συμβαίνουν αυτά. Αλλα φαίνονται. Ο χώρος ο δικός μας είναι βιτρίνα. Φαίνεται πολύ. Δεν σημαίνει ότι είναι χειρότερα ή καλύτερα, ούτε ότι θα σπάσει κανένα απόστημα.

Εφόσον υπάρχει αυτή η συνθήκη της ζωής, αυτή η τρομακτική ανισότητα, ακόμα και ανάμεσα στον άντρα και τη γυναίκα. Είναι απολύτως ανδροκρατούμενη η κοινωνία μας, και το σύστημα τέτοιο. Υπάρχουν ακόμα στεγανά.

● Ποιοι είναι αυτοί οι χώροι;

Κ.Κ.: Κοίταξε να σου πω. Το βασικό, προέρχεται από τη θρησκεία. Η θρησκεία είναι πατριαρχία μόνιμη. Σκέφτηκε να πει ποτέ κανείς ότι ο Θεός μπορεί να είναι μητέρα; Για κάνε πως το λες, θα σου κόψουν τα πόδια. Τους καίγανε στη φωτιά μέχρι προχθές. Δεν είναι αστεία πράγματα.

Ολες οι μονοθεϊστικές θρησκείες. Δεν υπάρχει θηλυκό, το θηλυκό είναι βρομερό, μακριά. Μπορεί να γίνει μητροπολίτης γυναίκα; Ή πάπας. Αυτά είναι απατηλό όνειρο. Αν δεν ανατραπεί ο καπιταλισμός, αυτά δεν αλλάζουν, δεν φεύγει η εξουσία από τα χέρια.

Η κοσμική εξουσία έχει γίνει στα πρότυπα της θείας. Ο βασιλιάς, ο άρχοντας, ήταν αντιπρόσωποι του Θεού, όλοι αυτοί οι λεχρίτες. Αυτές οι βρομερές προσωπικότητες που πέρασαν από αυτοκρατορικούς ρόλους.

● Ο κόσμος πιστεύεις ότι δεν ελπίζει πια;

Κ.Κ.: Είναι απογοητευμένος. Αυτό είναι σημείο παρακμής. Τώρα ζούμε στον πάτο του βαρελιού. Το θέμα είναι: έχει κι άλλο παρακάτω; Ή φτάσαμε στον πάτο και κάτι θα συμβεί να ξανανέβουμε στην επιφάνεια;

● Τι προβληματισμούς έχουν τα παιδιά σας;

Κ.Κ.: Ευθύνεται η Τζένη για την ανατροφή τριών παιδιών. Εχει μεγαλώσει 3 διαμάντια, με αρχές, και είναι συγκινητικό. Ενώ είναι μια έντονη προσωπικότητα ως χαρακτήρας, η υπομονή, η καρτερία που έχει δείξει με τα παιδιά είναι συγκινητική. Εγώ τη θαυμάζω και την αγαπώ.

● Ποια είναι η υπόθεση του έργου;

Τ.Κ.: Το έργο μιλάει για τη μετανάστευση και την προσφυγιά, αλλά είναι δεμένα με πολύ ωραία τραγούδια ώστε να δημιουργεί μια ανάταση και μια ευφορία. Μπορεί ο κόσμος να προβληματίζεται αλλά θα φεύγει ευχάριστα.

Πλήρης διάλυση στα ελληνικά νοσοκομεία: Περιστέρια κόβουν βόλτες στα δωμάτια των ασθενών στην Αλεξανδρούπολη

 


«“Βομβαρδισμένα” πατώματα & περιστέρια στα δωμάτια των αρρώστων; Λες και είμαστε σε νοσοκομείο του Αφγανιστάν»

Λίγες εβδομάδες μετά τα ποντίκια που είχαν καταγραφεί να τρέχουν «χαρούμενα» στους διαδρόμους ελληνικού νοσοκομείου, στο «φως» της δημοσιότητας, ήρθε μια νέα καταγγελία, στην οποία αναφέρεται πως περιστέρια κόβουν βόλτες στα δωμάτια νοσηλείας του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης.

Η καταγγελία δημοσιεύτηκε στην προσωπική σελίδα του Γιάννη Μαλκίδη, ο οποίος μπορεί να είναι δημόσιος υπάλληλος και να εργάζεται στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του αεροδρομίου «Δημόκριτος» της Αλεξανδρούπολης.


Ο κ. Μαλκίδης, λοιπόν, καταγγέλλει την προκλητικά απαράδεκτη εικόνα που υπάρχει σε μέρη των κτιριακών εγκαταστάσεων όπου νοσηλεύονται ασθενείς και αναφέρει:

«Αγωνιώδης έκκληση προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να αναληφθούν πρωτοβουλίες ώστε να αλλάξει σύντομα η συγκεκριμένη εικόνα. “Βομβαρδισμένα” πατώματα και περιστέρια στα δωμάτια των αρρώστων; Λες και είμαστε σε νοσοκομείο του Αφγανιστάν… Δεν τιμούν κανέναν “μας” όσα παρατηρούνται στις φωτογραφίες και ειδικά σε ένα νοσηλευτικό ίδρυμα πρώτης” γραμμής, εν έτει 2022».

Υπάρχει όμως και η καταγγελία μιας γυναίκας για τη συμπεριφορά διευθυντή κλινικής του Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης:

«Διευθυντής καθηγητής νοσηλευτικού τμήματος έδιωξε νοσηλευόμενο νεφροπαθή ασθενή σε βαριά κλινική κατάσταση με τη βία από την κλίνη του, επειδή επέτρεψε εν αγνοία του σε συνοδό να εισέλθει εκτός ωραρίου επισκεπτηρίου για να μεταφέρει ρουχισμό και προσωπικά είδη υγιεινής».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σύμφωνα με την καταγγέλλουσα, η ένταση κορυφώθηκε όταν ο ασθενής δέχτηκε λεκτική επίθεση για την παραβίαση κανονισμού, παρέλαβε την ιατρική του κάρτα και παρατήρησε πως έως και προχθές, 48 ώρες μετά τη νοσηλεία του, τα στοιχεία του ήταν λάθος καταγεγραμμένα, παρόλα αυτά τού χορηγήθηκε βαριά φαρμακευτική αγωγή, χωρίς να υπάρχει υπογεγραμμένη ιατρική γνωμάτευση της ασθένειας και τα αποτελέσματα εξετάσεων

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

H «ταπείνωση» της Ευρώπης μπορεί να έχει ήδη ξεκινήσει...

  AP Photo/Jean-Francois Badias  ΕΥΡΩΠΗ   27.08.25 23:34 efsyn. gr Α+ Α- Facebook Twitter E-mail Copy link Print Ο Τραμπ χρησιμοποιεί τη στρ...