Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023

Δημοσκόπηση: Βουτιά της Ν.Δ., οργή και απογοήτευση για το έγκλημα στα Τέμπη

 

EUROKINISSI



Το τραγικό δυστύχημα έφθειρε σημαντικά την εικόνα της Νέας Δημοκρατίας • Μη ειλικρινής η «συγγνώμη» του πρωθυπουργού, λέει η πλειονότητα των πολιτών.

Το έγκλημα στα Τέμπη έφθειρε σημαντικά την εικόνα της Νέας Δημοκρατίας, όπως καταγράφεται σε ακόμα μια δημοσκόπηση που είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας. Η Ν.Δ. αξιολογείται αρνητικά από τους πολίτες, κάτι που αποτυπώνεται και στην πρόθεση ψήφου, με συνέπεια η ψαλίδα της διαφοράς με τον ΣΥΡΙΖΑ να κλείνει ακόμα περισσότερο.

Την ίδια στιγμή, αρνητικά συναισθήματα κυριαρχούν στους πολίτες που πήραν μέρος στη συγκεκριμένη έρευνα (που έγινε το διάστημα 13-17 Μαρτίου και είχε δείγμα 1.000 ατόμων).

Ειδικότερα, στη δημοσκόπηση του Αlpha και της ALCO για τον Μάρτιο, που παρουσιάστηκε στο κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του καναλιού, το 83% των ερωτηθέντων δηλώνει πως το τραγικό δυστύχημα έχει επηρεάσει αρνητικά τη συνολική εικόνα της κυβέρνησης: το 44% απάντα πολύ, το 27% αρκετά και το 12% λίγο. 

Παράλληλα, η πλειονότητα (52%) θεωρούν μη ειλικρινή τη «συγγνώμη» του πρωθυπουργού για το έγκλημα στα Τέμπη, ενώ το 36% έχει αντίθετη άποψη. 

Για πρώτη φορά έπειτα από πολλούς μήνες, ο «κανένας» (36%) υπερτερεί του Κυριάκου Μητσοτάκη (33%), όσον αφορά το ποιος είναι πιο κατάλληλος να κυβερνήσει (ο Αλέξης Τσίπρας συγκεντρώνει 26%).

Σε αυτό το κλίμα, η διαφορά Ν.Δ. με ΣΥΡΙΖΑ, όσον αφορά στην πρόθεση ψήφου, μειώνεται στο 3,6% από 7% που ήταν σε προηγούμενη δημοσκόπηση της ίδιας εταιρείας. Μάλιστα, το κυβερνών κόμμα χάνει περίπου 3,7%, καθώς από το 32,1% βρίσκεται στο 28,4%. Πολύ μικρότερες οι απώλειες για τον ΣΥΡΙΖΑ: από 25,1% πέφτει στο 24,8. 

Παράλληλα, ενισχύονται κόμματα όπως το ΜέΡΑ25, οι Έλληνες (του Ηλία Κασιδιάρη), καθώς και μικρότερα εξωκοινοβουλευτικά κόμματα.

Χαρακτηριστική είναι και η... αποσυσπείρωση της Ν.Δ. Συγκεκριμένα, το ποσοστό συσπείρωσης πέφτει από το 77% στο 68%, ενώ την ίδια ώρα οι αναποφάσιστοι ανεβαίνουν από το 12% στο 18%. 

Σε κάθε περίπτωση, τα ποσοστά της Ν.Δ. βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο (τουλάχιστον) από τον Σεπτέμβριο του 2022, όταν συγκέντρωνε 30,6%.

Όσο για τα συναισθήματα των πολιτών, κυριαρχούν η οργή (33%), η απογοήτευση (32%) και η ανασφάλεια (20%): συναισθήμα

Κοντά στο 20% υποχωρεί στις μυστικές δημοσκοπήσεις η κυβέρνηση: Τα Τέμπη απλά ήταν το τέλος… Οι τελευταίες 100 ημέρες μιας «πονηρής» και αυταρχικής διακυβέρνησης




Newsroom | email: info@pronews.gr

 Ανανέωση – Αρχική δημοσίευση 19/03 – 23.18): Με τις «συστημικές» δημοσκοπήσεις να φέρουν την κυβέρνηση στα επίπεδα του 27%, αλλά τις πραγματικές, δηλαδή αυτές που κάνουν ανίχνευση τόσο των αναποφάσιστων, όσο και της άρνησης των πολιτών να απαντήσουν, να την τοποθετούν στα επίπεδα του 20% (υπάρχουν τουλάχιστον δύο δημοσκοπήσεις από τις κυλιόμενες δύο συγκεκριμένων δυτικών πρεσβειών που δείχνουν αυτό το ποσοστό), η κυβέρνηση Μητσοτάκη εισέρχεται στο τελευταίο 100ήμερο της παρουσίας της στην διακυβέρνηση της χώρας.

Στις επόμενες 100 ημέρες θα προκηρυχθούν εθνικές εκλογές, οπωσδήποτε και το κεφάλαιο «κυβέρνηση Μητσοτάκη» θα αποτελεί παρελθόν για την χώρα.

Το μαζικό έγκλημα των Τεμπών, με αυταπόδεικτη πολιτική κυβερνητική ευθύνη αποτέλεσε τον τραγικό επίλογο μιας αυταρχικής διακυβέρνησης, της πλέον αυταρχικής από την Μεταπολίτευση μέχρι σήμερα, που ξεκίνησε με… την ολική απαγόρευση του καπνίσματος από τις μεγάλες πίστες και τα κλαμπ το φθινόπωρο του 2019!

Γιατί; Επειδή του το σύστησε ο… παππούς του πρωθυπουργού που είχε πεθάνει το 1979 από καρκίνο στα πνευμόνια, όπως ο ίδιος δήλωσε.

Αυτό ακριβώς δήλωσε στις 19 Νοεμβρίου 2019, για να τεκμηριώσει την ανάγκη της απαγόρευσης αυτής, που έστειλε χιλιάδες εργαζόμενους της εστίασης στην ανεργία, καθώς έπεσε κάθετα 20% η κίνηση των καταστημάτων!

Ήταν απλά το προοίμιο αυτών που θα ακολουθούσαν: Τον Φεβρουάριο του 2020, έστειλε χιλιάδες ροπαλοφόρους αστυνομικούς σε Λέσβο και Χίο για να καταστείλουν την εξέγερση των νησιωτών που αντιδρούσαν στην ανακοίνωση μόνιμης εγκατάστασης των παράνομων μεταναστών στα νησιά! 

Οι μάχες ομηρικές και οι νησιώτες φάνηκε να επικρατούν, αφού η κυβέρνηση είχε έρθει σε αδιέξοδο, μέχρι την 1η Μαρτίου 2020 που ο Ρ.Τ.Ερντογάν πολιτικά διέσωσε τον Κ.Μητσοτάκη στέλνοντας χιλιάδες παράνομους στον Έβρο οι οποίοι προσπάθησαν να περάσουν τα συρματοπλέγματα.

Αμέσως μετά ήρθε η δεύτερη «σωτηρία» για την κυβέρνηση: Το lockdown λόγω Covid-19!

Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο για μια κυβέρνηση από το να κλείνει τους πολίτες στα σπίτια τους και να τους ελέγχει με την αστυνομία.

Φυσικά και η Ε.Ε., ειδικά οι δυτικές περιοχές της, όπως και η Βρετανία, «τσίμπησαν» από την ολοκληρωτική τακτική του δικτατορικού καθεστώτος της Κίνας και έκλεισαν τους πληθυσμούς τους μέσα στα σπίτια τους, μαζί με το μικρόβιο, προκαλώντας μια σφαγή που όμοιά της είχε να δει η Ευρώπη από τον Β’ΠΠ, όπως αποδείχθηκε περίτρανα τα επόμενα τρία χρόνια.

Κάπως έτσι φτάσαμε στον Ιούλιο του 2020, όπου ξεκινά η περιπέτεια του Oruc Reis, η οποία περιπέτεια εκτός από τους ηρωισμούς και τις «παπαρολογίες» της πολιτικής (Νίκος Παναγιωτόπουλος ή «σαχλαμάρας», κατά τον Αρχηγό/ΓΕΕΘΑ Κ.Φλώρο) και της στρατιωτικής ηγεσίας (Αρχηγός/ΓΕΕΘΑ Κ.Φλώρος) είχε οδυνηρά αποτελέσματα: Έβλεπαν τους Τούρκους να… περνούν και τον τουρκικό Στόλο να φτάνει λίγες εκατοντάδες μέτρα έξω από τα ελληνικά νησιά, λουφάζοντας, πολιτική και στρατιωτική ηγεσία και «καταπίνοντας» τα όσα ηρωικά είχαν εκστομίσει λίγο πριν («θα τους κάψω»«θα τους σκίσω» και άλλα τέτοια γραφικά που θυμίζουν περισσότερο τον μεγάλο περφόρμερ του ελληνικού κινηματογράφου, Νίκο Ρίζο.

Κάποια στιγμή οι Τούρκοι βαρέθηκαν να βολτάρουν έξω από τις ακτές των νησιών και μετά από τρεις (!) μήνες, τον Νοέμβριο του 2021 αποσύρθηκαν, ίσως μη πιστεύοντας και οι ίδιοι ότι «ούτε πουλί πετούμενο» τους είχε ενοχλήσει, αλλά έχοντας επιβάλλει de facto τις θέσεις τους.

Μετά ήρθαν:

  • το lockdown του φθινοπώρου του 2020
  • Το «ναι» στα Σκόπια και το «σβήσιμο» των προεκλογικών δεσμεύσεων για κατάργηση της συμφωνίας τον Πρεσπών
  • τα εμβόλια και τα πάρε-δώσε της κυβέρνησης με την Pfizer,
  • οι μπίζνες στα εξοπλιστικά,
  • τον Ιανουάριο του 2021 η Ικαρία,
  • η κρατική διάλυση στα πρώτα χιόνια,
  • ο κυβερνητικός παιδεραστής Λιγνάδης,
  • η εξέγερση της Νέας Σμύρνης εν μέσω της κυβερνητικής καταστολής,
  • η έναρξη του θανατικού των εμβολίων,
  • η απαγόρευση της διάθεσης του Astra Zeneca ως θανατηφόρου εμβολίου, ενώ είχε εγκριθεί πριν έξι μήνες μήνες και είχαν εμβολιαστεί 1,5 εκατ. πολίτες,
  • τα ατέλειωτα καλοκαιρινά lockdown σε διάφορες περιοχές νησιά και την μαρτυρική Κοζάνη (δεν πρέπει να επλήγη περισσότερο άλλη ελληνική περιοχή από μία κυβέρνηση),
  • το έγκλημα των πυρκαγιών, όπου καταστράφηκαν τα Γεράνεια, η βόρεια Εύβοια και τόσες άλλες περιοχές,
  • το νέο lockdown στα τέλη του 2021,
  • η σφαγή των εμβολίων να γιγαντώνεται,
  • ο εκβιασμός των πολιτών που δεν ήθελαν να εμβολιαστούν,
  • τα δεκάδες κυβερνητικές οικονομικά σκάνδαλα,
  • η αποκάλυψη ότι η κυβέρνηση παρακολουθούσε το μισό ελληνικό λαό με τα Predator και την ΕΥΠ,
  • η κατάρρευση των οικογενειακών εισοδημάτων λόγω της πολιτικής εύνοιας σε «φίλους και συγγενείς» της κυβέρνησης στις εταιρείες παροχής ενέργειας και εν τέλει…
  •  το έγκλημα των Τεμπών

Αυτά είναι μόνο τα βασικά, τα κύρια πεπραγμένα, των αιτιών που οδήγησαν την κυβέρνηση Μητσοτάκη στην κατάρρευση.

Πού πέτυχε; Στον έλεγχο της συντριπτικής πλειοψηφίας των ΜΜΕ με την λίστα Πέτσα, στον έλεγχο των εταιρειών δημοσκοπήσεων, στον διαμοιρασμό δισεκατομμυρίων σε «συγγενείς και φίλους» και στην παρακολούθηση πολιτικών αντιπάλων και αντιπάλων, γενικότερα.

Το τέλος θα ερχόταν και πριν συμβούν τα Τέμπη. Απλά τώρα θα είναι ηχηρότερο

Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας - Μ. Χρυσοχοΐδης: Η σύμβαση 717 υπεγράφη το 2014 και είχε χρόνο ολοκλήρωσης 2 έτη

 


Με την ακρόαση των πρώην, τέως και νυν υπουργών Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με την πορεία και την εξέλιξη των έργων της σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση - σηματοδότηση των σιδηροδρόμων, συνεδριάζει η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, με αφορμή την τραγωδία των Τεμπών. Στην Επιτροπή έχουν κληθεί ο τέως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής, οι πρώην υπουργοί Χρήστος Σπίρτζης και Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, καθώς ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος και για ζητήματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, κατά τα άρθρα 43Α και 41Α του Κανονισμού της Βουλής. Οι κοινοβουλευτικές ομάδες έχουν προχωρήσει σε αντικαταστάσεις βουλευτών - μονίμων μελών της Επιτροπής. Ειδικότερα, από τη ΝΔ έχει αντικατασταθεί ο βουλευτής - μέλος της Επιτροπής Κώστας Τζαβάρας από τον Δημήτρη Καιρίδη. Στον ΣΥΡΙΖΑ έχουν αντικατασταθεί ο Παύλος Πολάκης, Σπύρος Λάππας και Θεόφιλος Ξανθόπουλος αντίστοιχα από τους Γιάννη Ραγκούση, Νίκο Παππά και Χρήστο Γιαννούλη. Από το ΚΚΕ στη θέση του Μανώλη Συντυχάκη ορίσθηκε ο Χρήστος Κατσώτης.

 Με διαδικαστικά θέματα άρχισε η συνεδρίαση

 Με διαδικαστικά θέματα που τέθηκαν από τις κοινοβουλευτικές ομάδες άρχισε η συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, στην οποία έχουν κληθεί σχετικά με την πορεία και την εξέλιξη των έργων της σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση - σηματοδότηση των σιδηροδρόμων, ο τέως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής, οι πρώην υπουργοί Χρήστος Σπίρτζης και Μιχάλης Χρυσοχοΐδη, καθώς ο νυν υπουργός Επικρατείας αρμόδιος και για ζητήματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης. Κατά την έναρξη της συνεδρίασης, οι τέσσερις τέως, πρώην και νυν υπουργοί κάθισαν στις θέσεις των υπουργικών εδράνων της Γερουσίας.

   Επί της οργάνωσης της συνεδρίασης, ο πρόεδρος της Επιτροπής Αθανάσιος Μπούρας πρότεινε η ακρόαση των τεσσάρων να αρχίσει με τη σειρά που διαχειρίστηκαν τη σύμβαση με αριθμό 717 κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Σχετικά με τις κλητεύσεις και άλλων προσώπων για ακρόαση φορέων που έχουν ζητηθεί και από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης, ο κ. Μπούρας πρότεινε αυτό να απασχολήσει την Επιτροπή στο τέλος της σημερινής συνεδρίασης.

   Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Κατρούγκαλος, ανέφερε ότι τα κόμματα της αντιπολίτευσης είχαν ζητήσει η σημερινή συνεδρίαση να αφιερωθεί στις αιτίες που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα με την ακρόαση των τεσσάρων παριστάμενων υπουργών, αλλά και άλλων προσώπων. Είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να αξιοποιήσουμε την παρουσία στην Επιτροπή των κυρίων Καραμανλή και Γεραπετρίτη για τη σύμβαση 717, αλλά και για τα όλα τα υπόλοιπα θέματα και εμείς θα το πράξουμε. Ζήτησε -επειδή η σημερινή δεν έχει συγκληθεί με την δυνατότητα που δίνει ο ΚτΒ στην Αντιπολίτευση αλλά ήταν ομόφωνη απόφαση- η επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής για την ακρόαση και άλλων προσώπων να γίνει εντός του μήνα και να μη χρειαστεί η πάροδος ενός μήνα για να συγκληθεί η Επιτροπή εκ νέου με τη διαδικασία της χρήσης του αιτήματος των 2/5 από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης.

   Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, Χάρης Καστανίδης, υπενθύμισε ότι το κόμμα του είχε ζητήσει να κληθούν στην Επιτροπή και άλλα πρόσωπα και θεσμοί για να διερευνηθεί το σιδηροδρομικό δυστύχημα, όπως η ΡΑΣ, οι εκπρόσωποι εργαζομένων, διευθύνοντες και πρώην διοικητές του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ και της Hellenic Train. Σωστά εκκλήθηκαν, εν αρχή αυτών των συνεδριάσεων είναι η ακρόαση των τεσσάρων πρώην Υπουργών αλλά δεν μπορεί να μην υπάρξουν και άλλες ακροάσεις. Πρόκειται για τεράστιο ζήτημα. Η σημερινή μας συνεδρίαση να θεωρηθεί η αρχή μιας συνεχιζόμενης διαδικασίας, προκειμένου μετά από λίγες ημέρες να έχουμε προσκλήσεις για νέες ακροάσεις για το θέμα σύμφωνα με τα αιτήματα που έχουν καταθέσει τα κόμματα.

   Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, ανέφερε ότι εμείς έχουμε ζητήσει να κληθούν όλοι οι υπουργοί Μεταφορών από το 2007 που άρχισε η απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, όπως επίσης και οι διοικήσεις του ΟΣΕ από τότε της Hellenic Train και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων.

   Ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Γιώργος Μυλωνάκης, συμφώνησε με την συνέχιση της διαδικασίας λέγοντας ότι θα πρέπει στην Επιτροπή να κληθούν και οι υφυπουργού Υποδομών , υπεύθυνοι για τους σιδηροδρόμους και οι γενικοί γραμματείς και όχι μόνο η συζήτηση να περιοριστεί στην σύμβαση 717 αλλά και στις υπόλοιπες συμβάσεις. Η εθνική αυτή τραγωδία είπε «θα μας στοιχειώνει όλους»

   Η βουλευτής του ΜέΡΑ 25 Σοφία Σακοράφα ανέφερε ότι το κόμμα της πιστεύει ότι θα πρέπει να κληθούν οι αρμόδιοι υφυπουργοί του Υπουργείου Μεταφορών, την ΕΡΓΟΣΕ, την ΓΕΟΣΕ, η ΡΑΣ , οι εκπρόσωποι των σωματείων εργαζομένων.

   Ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης ζήτησε να διεξαχθούν όσες συνεδριάσεις χρειάζονται και να μην ακολουθεί η διαδικασία των αιτημάτων της Αντιπολίτευσης (των 2/5) ώστε εντός του μήνα η Βουλή σε επίπεδο Επιτροπής να έχει ολοκληρώσει το έργο της πριν από την έκδοση του πορίσματος των Εμπειρογνωμόνων. Θα πρέπει είπε να μην μείνουμε στο στενός γράμμα του ΚτΒ ώστε το Κοινοβούλιο να ολοκληρώσει τις ακροάσεις του

   Ο πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας Αθανάσιος Μπούρας, έκλεισε τον κύκλο των παρεμβάσεων επί της διαδικασίας λέγοντας ότι «μετά το πέρας της σημερινής συνεδρίασης θα επεξεργαστώ όλα όσα αναφέρθηκαν αλλά και τυχόν άλλα που μπορεί να προκύψουν. Καθώς σήμερα ξεκινάμε αυτή την διαδικασία με την σύμβαση 717.Και θα σας ενημερώσω σύμφωνα με τον ΚτΒ»

 

Μ. Χρυσοχοΐδης: Η σύμβαση 717 υπεγράφη το 2014 και είχε χρόνο ολοκλήρωσης 2 έτη

«Θρηνούμε όλοι και αποτελεί καθήκον η διερεύνηση της αλήθειας», ανέφερε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος διετέλεσε υπουργός Μεταφορών επί 18 μήνες, από το δεύτερο ήμισυ του 2013 έως το 2015, κατά την αρχική τοποθέτησή του για τη σύμβαση 717 στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης σημείωσε ότι «από το 2010 συγκροτήθηκαν ομάδες εργασίας στην ΕΡΓΟΣΕ με σκοπό την αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης καθώς και της ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρόμου. Συγκεκριμένα, το 2010 συγκροτήθηκαν δύο ομάδες εμπειρογνώμων της ΕΡΓΟΣΕ. Το 2011 παρέδωσαν τα πορίσματά τους και το ίδιο έτος συγκροτήθηκε ομάδα εργασίας της ΕΡΓΟΣΕ για τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης του έργου που αφορούσε την ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Το 2012 η ΕΡΓΟΣΕ συνέταξε τα τεύχη δημοπράτησης και τα υπέβαλλε για παρατηρήσεις στον ΟΣΕ που ήταν ο διαχειριστής της γραμμής και τα ενέκρινε. Ακολούθησε η έγκριση σκοπιμότητας του έργου από την αντίστοιχη Αρχή Μεταφορών και την αντίστοιχη διεύθυνση της ΕΕ με ταυτόχρονη έγκριση της χρηματοδότησης του έργου από το Ταμείο Συνοχής. Το έργο εγκρίθηκε για τη σκοπιμότητά του από όλα τα καθ' ύλην εθνικά και ευρωπαϊκά όργανα και πήρε τον δρόμο της δημοπράτησης το 2014 με προϋπολογισμό 52.753.300 ευρώ, χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ».

«Στον διαγωνισμό που ακολούθησε ανάδοχος αναδείχθηκε ο υποψήφιος με τη χαμηλότερη προσφορά και μετά την έκπτωση το ύψος του έργου διαμορφώθηκε στο ποσό των 41.297.147ευρώ, χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ. Ακολουθήθηκε η ενημέρωση της Βουλής και ο έλεγχος νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο που ενέκρινε τη σύμβαση. Έτσι, τέλη Σεπτεμβρίου 2014 η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ υπέγραψε τη σύμβαση για ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας. Ο χρόνος υλοποίησης ήταν 2 έτη, δηλαδή παράδοση τέλος Σεπτεμβρίου 2016. Η πρώτη δουλειά του αναδόχου, σύμφωνα με τη σύμβαση και την ειδική συγγραφή υποχρεώσεων, ήταν να κάνει λεπτομερή καταγραφή του υφιστάμενου δικτύου, του εξοπλισμού, ώστε στη συνέχει να μπορεί να γίνει ο προγραμματισμός για την ανάταξη και αναβάθμιση του δικτύου», πρόσθεσε.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης, τόνισε ότι «το έργο ήταν απόλυτα αναγκαίο, διότι εν μέσω μνημονίων και κρίσης η Ελλάδα, σε συνεργασία με την ΕΕ, αποφάσισε τον εκσυγχρονισμό του δικτύου από το Ρίο έως τον Προμαχώνα». Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι γνωστό ότι «το σύστημα του σιδηροδρομικού δικτύου είχε υποστεί δολιοφθορές σε συστήματα που είχαν τοποθετηθεί, δημιουργώντας σημαντικά έργα ασφάλειας και λειτουργικότητας που έπρεπε να αντιμετωπιστούν. Για αυτό από ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ αποφασίστηκε να γίνουν οι γρηγορότερες εργασίες στα συστήματα ασφαλείας του δικτύου. Το έργο έπρεπε να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν».

Ο πρώην υπουργός διευκρίνισε πως «ανάταξη σημαίνει ότι έχουμε πάνω στη γραμμή πολλά διαφορετικά συστήματα από διαφορετικούς παρόχους, εκ των οποίων ορισμένα είναι εκτός λειτουργίας, είτε εξαιτίας βλαβών είτε κλοπής υλικών, που πρέπει να γίνουν και πάλι λειτουργικά και σε μία ενιαία λειτουργία τους. «Αναβάθμιση σημαίνει ότι μετά την ανάταξή τους, ο ανάδοχος θα πρέπει να τα ανατάξει και να λειτουργούν και σε επίπεδο ασφαλείας σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και οδηγίες. Τα παλαιά συστήματα σηματοδότησης, είναι προφανές ότι δεν είχαν πιστοποίηση όπως απαιτούσαν οι πιο σύγχρονοι κανονισμοί της ΕΕ». Η δε τηλεδιοίκηση, σύμφωνα με τον ίδιο, «είναι η απεικόνιση και οι εξ αποστάσεως χειρισμοί των συστημάτων λειτουργίας και ασφαλείας».

Ο κ. Χρυσοχοΐδης επεσήμανε ότι «τον Γενάρη του 2015 ανέλαβε η νέα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ για να υλοποιήσει εντός του συμβατικού χρόνου την εκτέλεση της σύμβαση με χρόνο ολοκλήρωσης τον Σεπτέμβριο του 2016». Στη συνέχεια κατέθεσε στα πρακτικά χρονολόγιο όλων των γεγονότων που προανέφερε.

   Ι.Α.

ΦΩΤΟ: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΙΤΣΑΡΑΣ


Κυριακή 19 Μαρτίου 2023

Τα ψέματα της κυβέρνησης για τις προσλήψεις στο ΕΣΥ

 

EUROKINISSI
 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 



Νέα μελέτη του ΚΕΠΥ καταγράφει την τραγική αποδιάρθρωση του δημόσιου συστήματος υγείας των τελευταίων ετών ● Ενώ η κυβέρνηση διαφήμιζε την ενίσχυση των νοσοκομείων με 20.000 προσλήψεις, η αλήθεια είναι ότι έγιναν μόλις 7.000 κι αυτές σχεδόν αποκλειστικά επικουρικού προσωπικού και ειδικευόμενων ● Πάνω από 3.100 γιατροί που εκπαιδεύτηκαν στην Ελλάδα έφυγαν τη δεκαετία 2009-2019 αναζητώντας καλύτερη τύχη στο εξωτερικό

«Η καρδιά των συστημάτων υγείας είναι το ανθρώπινο δυναμικό τους. Η επάρκεια υγειονομικού προσωπικού σε μία χώρα σώζει ανθρώπινες ζωές» | Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας

Ούτε τις μισές προσλήψεις από εκείνες που ισχυρίζεται ότι έκανε δεν έκανε η κυβέρνηση στον ευαίσθητο χώρο της Υγείας την ώρα που η χώρα «πνιγόταν» στα απανωτά επιδημικά κύματα του ιού της πανδημίας. Νέα μελέτη του Κέντρου Ερευνας και Εκπαίδευσης στη Δημόσια Υγεία, την Πολιτική Υγείας και την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΚΕΠΥ) με τίτλο «Η εξέλιξη του Υγειονομικού Προσωπικού στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ πριν και κατά τη διάρκεια της πανδημίας», που προδημοσιεύει σήμερα η «Εφ.Συν.», ανατρέπει το success story της κυβέρνησης, αποδεικνύοντας, μεταξύ άλλων, ότι ενώ μιλούσε και μιλάει για 20.000 προσλήψεις στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, κατηγορώντας για fake news όποιον της ασκούσε κριτική και λέγοντας πως «τελείωσαν τα ψέματα», στην πραγματικότητα έκανε μόλις λίγο περισσότερες από το 1/3 από αυτές, δηλαδή 7.000! Οι δε προσλήψεις που πραγματοποίησε η Ν.Δ. ήταν σχεδόν αποκλειστικά επικουρικό ιατρικό προσωπικό και ειδικευόμενοι ιατροί, την ώρα που διαφήμιζε ότι 4.000 από τις 20.000 προσλήψεις της ήταν μόνιμο προσωπικό!

Τι ισχυρίζεται η κυβέρνηση; Με βίντεό της στις 8 Φεβρουαρίου 2022 έλεγε πως «Τα νοσοκομεία ενισχύθηκαν με συνολικά 3.729 μόνιμο προσωπικό: 2.114 γιατρούς, 797 νοσηλευτές και 818 λοιπό προσωπικό» καθώς και «τάχιστα, με 15.732 επικουρικό προσωπικό: 1.941 γιατρούς, 8.726 νοσηλευτές και 506 λοιπό προσωπικό». Συνολικά, δηλαδή υποστηρίζει ότι έγιναν 19.461 προσλήψεις!

Ποια είναι η αλήθεια; «Την τριετία 2019-22 το προσωπικό των νοσοκομείων του ΕΣΥ αυξήθηκε κατά 9,4% (αποκατάσταση περίπου 7.223 θέσεων εργασίας, προερχόμενη σχεδόν αποκλειστικά από την αύξηση του επικουρικού ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού και των ειδικευόμενων ιατρών μόνο κατά το 3ο έτος της πανδημίας). Κατά την ίδια χρονική περίοδο το μόνιμο προσωπικό του ΕΣΥ παρέμεινε στάσιμο», σύμφωνα με το ΚΕΠΥ.

«Είναι τεράστια η απόκλιση ανάμεσα στις προσλήψεις που ανακοίνωσε η κυβέρνηση και σε αυτό που τελικά αποτυπώθηκε», τονίζουν μιλώντας στην «Εφ.Συν.» οι συγγραφείς της μελέτης, Ηλίας Κονδύλης, αναπληρωτής καθηγητής Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας - Πολιτικής της Υγείας στο Τμήμα Ιατρικής του ΑΠΘ, και Αλέξης Μπένος, ομότιμος καθηγητής Υγιεινής - Κοινωνικής Ιατρικής στο ΑΠΘ. Με δυο λόγια, «μιλάμε για αποδιάρθρωση του δημόσιου συστήματος υγείας, καθώς όταν δεν επενδύεις στην ουσία αποδιαρθρώνεις».

Τα τραύματα του ΕΣΥ από την οικονομική κρίση

Η μελέτη «αναδεικνύει την πλημμελή και με βραχυπρόθεσμο ορίζοντα στήριξη των νοσοκομείων του ΕΣΥ με ανθρώπινο δυναμικό ακόμη και την περίοδο της ύστατης ανάγκης, την περίοδο δηλαδή της πανδημίας», οπότε «τα τραυματισμένα, από την περίοδο της οικονομικής κρίσης και λιτότητας, νοσοκομεία του ΕΣΥ κλήθηκαν να σηκώσουν κατ’ αποκλειστικότητα το βάρος της φροντίδας και νοσηλείας των ασθενών με COVID-19».

Τι είχε προηγηθεί κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης; Η αποδυνάμωση του υγειονομικού προσωπικού του δημόσιου τομέα ήταν σημαντική, μας λένε οι καθηγητές. «Ενδεικτικά, τα νοσοκομεία του ΕΣΥ τη χρονική περίοδο 2009-15 απώλεσαν το 20% του ανθρώπινου δυναμικού τους (απώλεια σχεδόν 19.000 θέσεων εργασίας, το 50% των οποίων αφορούσε θέσεις κλινικού προσωπικού), με την όποια μερική ανάταξη την περίοδο 2015-19 (αποκατάσταση περίπου 5.500 θέσεων εργασίας) να επιχειρείται κύρια μέσω της πρόσληψης επικουρικού προσωπικού», σύμφωνα με τη μελέτη.

Επιπλέον, τα τραύματα της οικονομικής κρίσης και της δημοσιονομικής προσαρμογής στο υγειονομικό προσωπικό του δημόσιου τομέα υγείας (ελλείψεις προσωπικού, μισθολογική υποβάθμιση, εντατικοποίηση της εργασίας) οδήγησαν την περίοδο 2009-19 πάνω από 3.100 εκπαιδευμένους στην Ελλάδα γιατρούς (και άγνωστο αριθμό νοσηλευτριών/των) σε αναζήτηση εργασίας στο εξωτερικό, μια φυγή εγκεφάλων με ανυπολόγιστες συνέπειες για το μέλλον του συστήματος υγείας στη χώρα.

Ενδεικτικό ακόμα της πλημμελούς στελέχωσης των νοσοκομείων του ΕΣΥ κατά τη διάρκεια της πανδημίας είναι το γεγονός ότι, βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, το 2009 εργάζονταν στα νοσοκομεία του ΕΣΥ 92.946 εργαζόμενοι, ενώ τον Δεκέμβριο του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υγείας, εργάζονταν 84.320 εργαζόμενοι. Με άλλα λόγια, τον Δεκέμβριο του 2022 οι εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία της χώρας ήταν κατά 8.626 λιγότεροι σε σχέση με τα προ οικονομικής κρίσης επίπεδα. Αν δε υπολογίσει κανείς την πρόβλεψη του προσωπικού των νοσοκομείων του ΕΣΥ βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, τον Δεκέμβριο του 2022 οι εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία της χώρας ήταν κατά 14.349 λιγότεροι σε σχέση με τον αναμενόμενο αριθμό τους βάσει των ρυθμών αύξησής του την προ οικονομικής κρίσης δεκαετία.

Η έκθεση αποδεικνύει ότι οι πολιτικές λιτότητας που επιβλήθηκαν την περίοδο της οικονομικής κρίσης είχαν μια καταστροφική επίδραση στη στελέχωση των νοσοκομειακών υπηρεσιών του ΕΣΥ με συνολική απώλεια της τάξης των 19.000 εργαζομένων! «Είναι εξίσου εντυπωσιακό ότι, παρά τη δημοσιονομική χαλάρωση και κυρίως την έλευση της πανδημίας, το μεγαλύτερο μέρος αυτής της απώλειας είναι υπαρκτό και σήμερα, ενώ οι όποιες κινήσεις αποκατάστασης των κενών έγιναν με επικουρικό προσωπικό. Παράλληλα, η γήρανση των εργαζομένων με μόνιμη απασχόληση, χωρίς αυτόματη αναπλήρωση των αποχωρήσεων, οδηγεί με συνέπεια στην οριστική αποδιάρθρωση των νοσοκομειακών υπηρεσιών του ΕΣΥ», τονίζουν οι Κονδύλης και Μπένος.

Τι πρέπει να γίνει από εδώ και πέρα; Τι απαντούν οι καθηγητές

 Για την άμεση ανακούφιση των νοσοκομείων του ΕΣΥ απαιτείται η πλήρης αποκατάσταση κατ’ αρχάς των απωλειών της οικονομικής κρίσης σε ανθρώπινο δυναμικό, με προσλήψεις τουλάχιστον 15.000 υγειονομικών, πέραν των ετήσιων προσλήψεων προς αντικατάσταση των αποχωρήσεων λόγω συνταξιοδότησης ή άλλων λόγων. Απαιτείται επίσης η μονιμοποίηση των 11.000 επικουρικών εργαζομένων στα νοσοκομεία του ΕΣΥ σήμερα και η αποκατάσταση της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης στο σύνολο του προσωπικού.

 Για την ανατροπή αυτής της στρατηγικής αποδιάρθρωσης των δημόσιων υπηρεσιών νοσοκομειακής φροντίδας, πέραν των αναγκαίων προσλήψεων απαιτείται και η αποκατάσταση ενός κλίματος εμπιστοσύνης, επιστημονικής αναγνώρισης και εργασιακής ικανοποίησης. Προϋποθέσεις για την εδραίωση αυτού του κλίματος είναι η αναπλήρωση αρχικά των μισθολογικών απωλειών της οικονομικής κρίσης και ο σχεδιασμός και υλοποίηση ενός συνεκτικού πλαισίου μη-οικονομικών κινήτρων (εκπαιδευτικά κίνητρα, σαφές καθηκοντολόγιο, εκδημοκρατισμός, διαφάνεια και συμμετοχή των εργαζομένων στη λήψη αποφάσεων, σαφή και μη-εμπορευματικά κριτήρια εξέλιξης κτλ) για την ενδυνάμωση του προσωπικού και την κινητοποίησή του. Κύριος στόχος του Εθνικού Συστήματος Υγείας είναι η έγκυρη, έγκαιρη και αποτελεσματική απάντηση στις ανάγκες φροντίδας υγείας του πληθυσμού, εξηγούν οι Κονδύλης και Μπένος: «Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός απαιτείται αναλυτική καταγραφή των αναγκών για φροντίδα υγείας με βάση τις επιλογές και προτεραιότητες πολιτικής υγείας κάθε περιόδου. Επί παραδείγματι, οι ανάγκες για φροντίδα υγείας στο πλαίσιο μιας ολιστικής προσέγγισης της υγείας, στην οποία περιλαμβάνεται, εκτός της περίθαλψης, η προαγωγή της υγείας και η πρόληψη της αρρώστιας, οδηγεί σε τελείως άλλης τάξης μεγέθη -τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά- από τις ανάγκες αποκλειστικά για επείγουσα περίθαλψη».

Ελλειψη συστήματος καταγραφής

Αναδεικνύεται -για άλλη μια φορά- η απουσία ενός ενιαίου και διαφανούς συστήματος συνεχούς και συνεπούς καταγραφής της κινητικότητας και σύνθεσης του σώματος των εργαζόμενων στο ΕΣΥ, με τους καθηγητές να τονίζουν ότι «οι δυνατότητες που παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία πληροφορικής δεν επιτρέπουν την εμφάνιση αποκλίσεων σε τόσο σημαντικά δεδομένα». Τι χρειάζεται; Πλήρης, ενιαία και διαρκής καταγραφή του υγειονομικού προσωπικού στο σύνολο της χώρας και αντιστοίχισή του με τις πραγματικές ανάγκες υγείας των πληθυσμών σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.

Σχέσεις εργασίας στη διάρκεια της πανδημίας

Η στασιμότητα των μόνιμων θέσεων εργασίας στα νοσοκομεία του ΕΣΥ και η αντικατάστασή τους με επικουρικό προσωπικό ξεκίνησε ήδη από το 2017, την περίοδο δηλαδή της οικονομικής κρίσης, και έγινε κυρίαρχη πρακτική κατά τη διάρκεια της πανδημίας. «Συνιστά δε ανησυχητική εξέλιξη με ανυπολόγιστες επιπτώσεις στην ποιότητα και συνέχεια των παρεχόμενων υπηρεσιών από τα νοσοκομεία του ΕΣΥ», σύμφωνα με τη μελέτη. Αναλυτικότερα, το 2022, το 77,7% των εργαζόμενων στα νοσοκομεία του ΕΣΥ ήταν μόνιμο προσωπικό, το 9,5% ορισμένου χρόνου (π.χ. ειδικευόμενοι ιατροί, αγροτικοί ιατροί) και το 12,8% επικουρικό προσωπικό (ιατρικό και νοσηλευτικό) με μονοετείς ή διετείς συμβάσεις εργασίας.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, κατά τη χρονική δηλαδή περίοδο 2019-22, η αύξηση του προσωπικού των νοσοκομείων του ΕΣΥ προήλθε σχεδόν εξ ολοκλήρου από την αύξηση του επικουρικού προσωπικού και του προσωπικού ορισμένου χρόνου. Αντιθέτως, κατά τη χρονική περίοδο 2019-22 το μόνιμο προσωπικό των νοσοκομείων του ΕΣΥ παρέμεινε στάσιμο (0,5% αύξηση, 321 νέες θέσεις μόνιμης εργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας).

Ιατρική μετανάστευση

Από το 2009 ώς το 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας υγειονομικής μετανάστευσης του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), ο αριθμός των εκπαιδευμένων στην Ελλάδα ιατρών με δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος σε χώρες του εξωτερικού (foreign stock of doctors trained in Greece) αυξήθηκε κατά 85,6%. Κατά τη διάρκεια δηλαδή της οικονομικής κρίσης, 3.137 απόφοιτοι ελληνικών ιατρικών σχολών μετανάστευσαν στο εξωτερικό προς αναζήτηση εργασίας. Ο συνολικός αριθμός αποφοίτων ελληνικών ιατρικών σχολών που εργάζονται στο εξωτερικό το 2019 ξεπέρασε τους 6.800. Οι ρυθμοί αύξησης της ιατρικής μετανάστευσης, πάντα βάσει των στοιχείων του ΟΟΣΑ, φαίνεται να σταθεροποιούνται από το 2017 και μετά. Οι δε πιο προσφιλείς χώρες υποδοχής των αποφοίτων ελληνικών ιατρικών σχολών είναι κατά σειρά οι Γερμανία, Ην. Βασίλειο, ΗΠΑ, Σουηδία, Βέλγιο, Γαλλία και Ελβετία.

ΕΣΥ & οικονομική κρίση

Κατά την πρώτη φάση της οικονομικής κρίσης, τη χρονική περίοδο 2009-15, το ΕΣΥ απώλεσε το 20% του νοσοκομειακού του προσωπικού (απώλεια 18.869 θέσεων εργασίας, εκ των οποίων το 50% αφορούσε θέσεις ιατρικού, νοσηλευτικού και παραϊατρικού προσωπικού). Κατά τη δεύτερη φάση της οικονομικής κρίσης, τη χρονική περίοδο 2015-19, το νοσοκομειακό προσωπικό του ΕΣΥ αυξήθηκε κατά 7,4% (5.581 νέες θέσεις εργασίας, εκ των οποίων το 23% αφορούσε θέσεις ιατρικού, νοσηλευτικού και παραϊατρικού προσωπικού).  

Αξίζει να σημειωθεί ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης ο ιδιωτικός τομέας διατήρησε εν πολλοίς τις θέσεις εργασίας στις ιδιωτικές κλινικές, αυξάνοντας έτσι το μερίδιό του στη συνολική νοσοκομειακή απασχόληση στη χώρα από 18,8% το 2009 σε 20,7% το 2019.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κακοκαιρία: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης αρκετές περιοχές - Ανυπολόγιστες ζημιές, χωριά αποκομμένα

  Επιμέλεια -  Γρηγόρης Αναγνώστου  - CNN Greece   Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2025 08:10 1 SHARES Πλημμύρες και καταστροφές από την κακοκαιρία στ...