Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2023

Συρία: Νέα ισραηλινά χτυπήματα κατά των αεροδρομίων σε Δαμασκό και Χαλέπι Παρόμοιες επιθέσεις είχαν γίνει και πριν από περίπου δέκα μέρες 22.10.2023 | 08:24

 

Για εκρήξεις στα συριακά αεροδρόμια σε Δαμασκό και Χαλέπι, έπειτα από ισραηλινές αεροπορικές επιδρομές, κάνουν λόγο τοπικά μέσα τα ξημερώματα της Κυριακής.

Σύμφωνα με τo δίκτυο Al Mayadeen του Λιβάνου, το αεροδρόμιο στο Χαλέπι χτυπήθηκε με τέσσερις ρουκέτες.

Παρόμοιες επιθέσεις στα δύο αεροδρόμια είχαν γίνει από την ισραηλινή αεροπορία και πριν από περίπου δέκα μέρες, με συνέπεια να τεθούν εκτός λειτουργίας λόγω ζημιών στους αεροδιαδρόμους, ενώ δεν είχαν αναφερθεί θύματα.

Israeli strikes targeted the #Damascus and #Aleppo airports with at least 4 strikes at they Aleppo airport Syrian air defebces responded by intercepting incoming airborne targets. #Syria #SyAAD #Syrianarmy🇸🇾
Εικόνα
Εικόνα
3
Απάντηση
Κοινοποίηση

Σφοδρή κριτική από Ξανθό: «Εκτός πραγματικότητας» ο Κασσελάκης

 ο Ανδρέας Ξανθός

ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI


Ζητούμενο είναι η ενότητα στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ που μοιάζει με καζάνι που βράζει, καθώς το χάσμα μεταξύ ηγεσίας και διαφωνούντων δείχνει αγεφύρωτο.

Μία ημέρα μετά την απόφαση του Στέφανου Κασσελάκη να παραπέμψει τον Στέφανο Τζουμάκα στην Επιτροπή Δεοντολογίας, ο πρώην υπουργός Ανδρέας Ξανθός (με συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό TEAM FM 102) εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση κατά του προέδρου του κόμματος, κατηγορώντας τον μεταξύ άλλων πως είναι «εκτός πραγματικότητας». 

Επίσης, ο κ. Ξανθός άσκησε κριτική στον Στ. Κασσελάκη επειδή ήταν απών από τη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος, τον κατηγόρησε πως δεν είχε συνάφεια και οργανική σχέση με την Αριστερά στη Ελλάδα, ενώ υποστήριξε ότι στη νέα πορεία που διανύει το κόμμα δεν υπάρχει ενθουσιασμός, αλλά κυριαρχεί η απογοήτευση. 

Υπενθυμίζεται ότι ο Ανδρέας Ξανθός ήταν μεταξύ των στελεχών εννέα μελών της Πολιτικής Γραμματείας (τα άλλα ήταν οι Αννέτα Καββαδία, Έφη Καλαμαρά, Κατερίνα Κνήτου, Πάνος Λάμπρου, Χάρις Ματσούκα,  Πάνος Σκουρλέτης, Ευκλείδης Τσακαλώτος και Νίκος Φίλης) που κατέθεσαν στο όργανο κείμενο κριτικής προς την ηγεσία, εστιάζοντας τόσο στο θέμα της διεξαγωγής του Συνεδρίου, όσο και στη συνεχή εκλογική υποχώρηση του ΣΥΡΙΖΑ. 

Ειδικότερα, ο κ. Ξανθός είπε μεταξύ άλλων:

«Δεν μιλάμε πλέον για Αριστερά, αλλά για ένα θολό κέντρο. Σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι ούτε κυβερνώσα, ούτε Αριστερά με τη φυσιογνωμία που οικοδομείται αυτή την περίοδο» ήταν ο δηκτικός ισχυρός του κ. Ξανθού, που άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα σε ό,τι αφορά το μέλλον της παράταξής του.

»Δεν γίνεται η πρώτη συνεδρίαση του ανώτερου πολιτικού οργάνου του ΣΥΡΙΖΑ να γίνεται με τηλεδιάσκεψη και χωρίς τη ζωντανή παρουσία του προέδρου.

»Σε αυτή την πρώτη συνεδρίαση δεν προέκυψαν εχέγγυα ενότητας στην πράξη και δείγματα συνεννόησης, κινήσεις και προσπάθεια εξωστρέφειας για φυγή προς τα εμπρός.

»Δεν είναι απλώς ότι υπάρχει μία διαφωνία με τον νέο αρχηγό. θεωρώ ότι έχουμε πλέον ένα νέο πλαίσιο στο οποίο έχει βάλει καταλυτικά τη σφραγίδα του ο νέος αρχηγός, ο οποίος είναι ένα πρόσωπο εντελώς εκτός πραγματικότητας. Δεν ήταν ποτέ οργανικό στοιχείο ούτε καν της ελληνικής πολιτικής ζωής, φυσικά ποτέ δεν είχε συνάφεια και οργανική σχέση με την Αριστερά στη χώρα μας.

»Πιστεύω ότι και οι πρώτες τροχιοδεικτικές βολές ενισχύουν την ανησυχία και την απογοήτευση των αριστερών και προοδευτικών ανθρώπων, οι οποίοι βλέπουν όχι αναδιοργάνωση και ανανέωση, όπως φημολογείται κι όπως προσπαθούν να περάσουν στα μέσα ενημέρωσης, αλλά κατά την άποψή μου μία σοβαρή μετάλλαξη ενός ιστορικού κόμματος της Αριστεράς της χώρας μας.

»Μπαίνουμε σε μία νέα τροχιά, που κατά την άποψή μου δεν προοιωνίζει καμία θετική εξέλιξη για τον πολιτικό μας χώρο. Δεν βλέπω ούτε ενθουσιασμό, ούτε ανάταση, ούτε ανάκαμψη, ούτε τίποτα. Στις συνομιλίες μου με τους καθημερινούς πολίτες, με τους απλούς ανθρώπους και όχι με το φανατικό – σκληρό- πυρήνα και ιδιαίτερα των ανθρώπων οι οποίοι παρεμβαίνουν στα social media, αυτό που βλέπω είναι να κυριαρχεί είναι η απογοήτευση»

→ Ο κ. Ξανθός, αναφερόμενος στον Αλ. Τσίπρα, είπε πως έπειτα από το «στάδιο της αποαριστεροποίησης του ΣΥΡΙΖΑ θα ακολουθήσει ένα νέο στάδιο… αποτσιπροποίησης: Αυτοί που είναι σήμερα γύρω από τον νέο πρόεδρο, θα αρχίσουν σιγά σιγά να αποδομούν και τον ίδιο τον Αλέξη Τσίπρα και τις επιλογές του».

Θράσος Αγοραστού! Στοπ στα έργα την επομένη της ήττας

 Θράσος Αγοραστού! Στοπ στα έργα την επομένη της ήττας

Ο νέος περιφερειάρχης Δημήτρης Κουρέτας άστραψε και βρόντηξε κατά του απερχόμενου, μιλώντας ούτε λίγο ούτε πολύ για σαμποτάζ, καθώς σταμάτησαν οι εργασίες στα αναχώματα

Ο λαός γύρισε την πλάτη στους εκβιασμούς της κυβέρνησης, ώστε ο «αγαπημένος» του Μαξίμου Κώστας Αγοραστός να αναλάβει εκ νέου τα ηνία της περιφέρειας, και πλέον το ψέμα της κυβέρνησης για το έγκλημα της Θεσσαλίας αρχίζει να αποκαλύπτεται. Ο νέος περιφερειάρχης Δημήτρης Κουρέτας άστραψε και βρόντηξε κατά του απερχόμενου περιφερειάρχη, μιλώντας ούτε λίγο ούτε πολύ για σαμποτάζ στην ολοκλήρωση των αντιπλημμυρικών έργων.

Συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Κουρέτας σε τηλεοπτική εκπομπή τόνισε πως κάποια έργα για αναχώματα σταμάτησαν από την Περιφέρεια. «Περιμένω μια επίσημη ενημέρωση, καθώς δεν έπρεπε να γίνει αυτό. Τα έργα σταμάτησαν το πρωί της Δευτέρας. Περιμένω να έρθει η υπεύθυνη τεχνικής υπηρεσίας της Περιφέρειας για να με ενημερώσει, γιατί δεν μου άρεσε αυτό που έγινε» είπε αρχικά και πρόσθεσε: «Ακόμα κι αν τελείωσαν τα χρήματα, θα έπρεπε να υπάρχει μια επίσημη ενημέρωση. Οπως και να έχει όμως, πρέπει να έχεις φροντίσει γι’ αυτά – είτε εκλεγείς είτε όχι».

Λίγη ώρα αργότερα ο κ. Αγοραστός παρενέβη λέγοντας πως τα έργα σταμάτησαν μόλις για μία ημέρα, ενώ άσκησε σκληρή επίθεση στον κ. Κουρέτα. «Με ψέματα πορεύτηκε την προεκλογική περίοδο, με ψέματα συνεχίζει να πορεύεται και τώρα ο κύριος Κουρέτας. Δουλεύουν κανονικά τα μηχανήματα και μπορεί να πάει ο πρόεδρος του Βλοχού να τα δει. Αν τα μηχανήματα σταματήσουν μια ημέρα, δεν είναι διακοπή των έργων» είπε χαρακτηριστικά.

Η κυβέρνηση, που μέχρι χθες εμφανιζόταν έτοιμη να αγκαλιάσει τον κ. Κουρέτα δείχνοντας μεταμέλεια για τους εκβιασμούς της προηγούμενης εβδομάδας, παρενέβη στη σύγκρουση για να βάλει πλάτη ακόμα μία φορά στον κ. Αγοραστό. Ερωτηθείς στο press room για το τι τελικά συμβαίνει στη Θεσσαλία κι αν όντως σταμάτησαν τα έργα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε με Κώστα Αγοραστό.

«Οπως είδαμε, απάντησε ο κ. Αγοραστός ότι δεν έχουν σταματήσει τα έργα και ότι συνεχίζονται κανονικά. Νομίζω ότι είπε ότι για μία μέρα είχαν σταματήσει για τεχνικούς λόγους και συνεχώς θα προχωράει η εξέλιξή τους» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Παύλος Μαρινάκης.

«Είναι δεδομένο ότι το κράτος έχει συνέχεια και δεν ήταν δυνατόν να επιτραπεί να σταματήσουν, επειδή μπορεί η μια περιφερειακή αρχή να παραδίδει σε μία άλλη, ειδικά όταν είχαμε μία τέτοια πρωτοφανή κατάσταση, εξαιτίας ενός τόσο έντονου καιρικού φαινομένου» πρόσθεσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Μάλιστα, ως «απόδειξη», επέμεινε να προβάλει ξανά και να παραπέμψει στη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Δημήτρη Κουρέτα.

Ανησυχία σε ποντοπόρο ναυτιλία και κρουαζιέρα από την κλιμάκωση της σύρραξης στη Μ. Ανατολή

 


 Ανησυχία στον κλάδο της ποντοπόρου ναυτιλίας και της κρουαζιέρας προκαλεί η κλιμάκωση της ισραηλινο - παλαιστινιακής σύγκρουσης. 

   Η Διεθνής Ένωση Πλοιοκτητών Δεξαμενόπλοιων INTERTANKO, σε συμβουλευτική της επιστολή προς τα μέλη της, δίνει συγκεκριμένες οδηγίες στα μέλη της να αποφεύγουν τις επικίνδυνες περιοχές, (Ερυθρά Θάλασσα, Περσικό Κόλπο, συμπεριλαμβανομένου του στενού του Χορμούζ) καθώς οι εντάσεις ενδέχεται να αυξηθούν.

   Την ίδια ώρα αρκετές εταιρείες κρουαζιερόπλοιων προχώρησαν σε επανασχεδιασμό των δρομολογίων τους λόγω των εξελίξεων στο Ισραήλ ενώ η Διεθνής Ένωσης Κρουαζιερόπλοιων έχει ήδη ενεργοποιήσει Επιτροπή Ασφαλείας που αποτελείται από εκπροσώπους των εταιρειών κρουαζιέρας ειδικούς στα θέματα αυτά, παρακολουθώντας τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή.

   Συστάσεις στα δεξαμενόπλοια

   Η INTERTANKO στην επιστολή της καλεί τα δεξαμενόπλοια μέλης της που προσεγγίζουν θαλάσσιες περιοχές στη Μέση Ανατολή ότι θα πρέπει να ταυτοποιήσουν μια ασφαλή τοποθεσία για να μπορεί να αξιοποιηθεί σε περίπτωση επίθεσης, ενώ θα πρέπει να κρατούν ανοιχτό πάντα το αυτόματο σύστημα αναγνώρισης (AIS) που παρέχει τη συνεχή τοποθεσία τους.

   Καλεί επίσης τα πλοία μέλη να κάνουν άσκηση ετοιμότητας, να αποφύγουν τα θαλάσσια ύδατα του Ιράν, αλλά και να γνωρίζουν καλά τις βέλτιστες πρακτικές διαχείρισης 5 (BMP5), που είναι ένα σύνολο κατευθυντήριων γραμμών που αποσκοπούν στην ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας.

   Σύμφωνα με πληροφορίες διεθνών μέσων ενημέρωσης κατά τη διάρκεια της εβδομάδας στις 6ης Οκτωβρίου, όταν η Χαμάς εξαπέλυσε την επίθεσή κατά του Ισραήλ, ο ημερήσιος αριθμός σκαφών στην περιοχή του ισραηλινού λιμανιού της Ασκελόν όπου βρίσκεται ο τερματικός σταθμός πετρελαίου και βρίσκεται κοντά στη λωρίδα της Γάζας κυμαινόταν κατά μέσο όρο μεταξύ 140 και 150 σκαφών.

   Σύμφωνα με τα δεδομένα του αυτόματος συστήματος αναγνώρισης πλοίου AIS αυτή την εβδομάδα, ο αριθμός αυτός έπεσε μεταξύ 110 και 120 πλοίων στην περιοχή.

   Ναυλομεσίτες του βρετανικού P&I Club, τονίζουν ότι η απόφαση για την άδεια των πλοίων να εκφορτώσουν λαμβάνεται μετά από αξιολόγηση της κατάστασης ασφαλείας, που αλλάζει καθημερινά.

   Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική BRS μια κλιμάκωση του πολέμου στο Ισραήλ θα μπορούσε να προκαλέσει περαιτέρω πτώση των εισαγωγών αργού πετρελαίου, με τους πλοιοκτήτες να αποφεύγουν την περιοχή και να οδηγήσει σε ενδεχόμενες διακοπές των διυλιστηρίων του.

   Πάντως προς το παρόν ο άμεσος αντίκτυπος της σύγκρουσης Ισραήλ-Χαμάς στην αγορά δεξαμενόπλοιων ήταν "ουδέτερος", σύμφωνα με την BRS Shipbrokers σε έκθεσή της στις 10 Οκτωβρίου.

   Το Ισραήλ αντιπροσωπεύει το 0,2% της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου με την κατανάλωσή του να ανέρχεται σε 230.000 βαρέλια ημερησίως, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.

   Οι εισαγωγές αργού και διυλισμένων προϊόντων της χώρας, ύψους 350.000 βαρελιών ημερησίως, αποτελούσαν περίπου το 0,6% των παγκόσμιων αποστολών αργού μόνο και αντιστοιχούσαν στο 0,4% του πετρελαίου και των προϊόντων πετρελαίου που μεταφέρονται παγκοσμίως σε ημερήσια βάση, ανέφερε η ναυλομεσιτική BRS.

   Αναφορικά με το κόστος των ασφαλίστρων για τα ισραηλινά φορτία κυμαίνεται σε υψηλότερα επίπεδα, καθώς ναυλομεσίτες επισημαίνουν ότι το Ισραήλ συγκαταλέγεται πλέον μεταξύ των χωρών της Μέσης Ανατολής, που θεωρείται ήδη περιοχή υψηλού κινδύνου.

   Γίνεται λόγος για επιπρόσθετο ασφάλιστρο στα επταήμερα ταξίδια που ανέρχεται σε περίπου 0,15%-0,2% επί της εκτιμηθείσας αξίας του πλοίου, σε σύγκριση με ένα ασφάλιστρο 0,0125% νωρίτερα εφέτος.

   Προτεραιότητα η ασφάλεια για την clia

   Για τον κλάδο της κρουαζιέρας η γενική διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας - CLIA, Μαρία Δεληγιάννη μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ είπε ότι «στην CLIA έχει ήδη ενεργοποιηθεί μια Επιτροπή Ασφαλείας που αποτελείται από εκπροσώπους των εταιρειών παρακολουθώντας τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και πώς επηρεάζουν τον κλάδο».

   Ανέφερε ότι η ασφάλεια των επιβατών και των πληρωμάτων αποτελεί βασική προτεραιότητα των εταιρειών κρουαζιέρας όταν προγραμματίζουν τα δρομολόγια των πλοίων τους, προσθέτοντας ότι οι χώρες της Ανατολικής Μεσογείου είχαν κάνει σημαντική προσπάθεια αναβάθμισης των τουριστικών υπηρεσιών τους και ήταν έτοιμες να κεφαλαιοποιήσουν το ενδιαφέρον των εταιρειών κρουαζιέρας.

   Πρόσθεσε ότι ο αντίκτυπος στον κλάδο από την ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση θα εξαρτηθεί από το πόσο θα διαρκέσει η αναταραχή, επισημαίνοντας ότι η Αίγυπτος φαίνεται ανεπηρέαστη έως τώρα.

   Είπε ότι το ενδιαφέρον των εταιρειών είναι αυξημένο για την Κύπρο, ενώ για την Ελλάδα δήλωσε ότι έχει παγιώσει τη θέση της στην αγορά κρουαζιέρας.

   Τόνισε ότι αν ο πόλεμος συνεχιστεί είναι άγνωστο τι μέλλει γενέσθαι στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου, προσθέτοντας ότι τα δύο επικρατέστερα σενάρια είναι είτε η μείωση της κίνησης στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου μακροπρόθεσμα, όπως είχε γίνει το 2016 με την Τουρκία, είτε να λειτουργήσει προς όφελος των άλλων χωρών.

   Π.Τσ.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Η Ισλαμική Τζιχάντ παρουσίασε τα τούνελ της Γάζας – «Σας περιμένει η κόλαση!» (βίντεο) Τα μέλη της είναι οπλισμένα με τυφέκια AK-103-2 & M70B1 με σιγαστήρα & αντιαρματικούς εκτοξευτές RPG-7 με ρουκέτες PG-7V/M 21.10.2023 | 23:21

 



Newsroom | email: info@pronews.gr

Η Ισλαμική Τζιχάντ, την ώρα που ο χρόνος για τη χερσαία επιχείρηση του IDF μετρά αντίστροφα, ανήρτησε το Σάββατο ένα βίντεο όπου φαίνονται τα τούνελ της Γάζας, τα οποία μπορεί να αποτελέσουν στρατιωτικό πρόβλημα για τους Ισραηλινούς.Τα μέλη της Ισλαμικής Τζιχάντ είναι οπλισμένα με τυφέκια AK-103-2, γιουγκοσλαβικά τυφέκια M70B1 με σιγαστήρα, αντιαρματικούς εκτοξευτές RPG-7 με ρουκέτες PG-7V/M, τυφέκια κινεζικού τύπου 56-1, PKM/Type 80 πολυβόλα, τυφέκια AKM και εκρηκτικά/χειροβομβίδες.

«Σας περιμένει η κόλαση!» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο βίντεο της Ισλαμικής Τζιχάντ.



Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2023

Στη Σούδα μέρος του πολεμικού στόλου – Δημοπρατείται ο νέος ναύσταθμος

 


Στόχος είναι ο Ναύσταθμος Κρήτης να μπορεί να εξυπηρετήσει φρεγάτες, πυραυλακάτους, μικρότερα πλοία επιφανείας, καθώς και υποβρύχια.

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το πράσινο φως για την έναρξη της διαδικασίας αναβάθμισης του Ναυστάθμου Κρήτης του Πολεμικού Ναυτικού στη Σούδα έδωσε ουσιαστικά χθες ο υφυπουργός Εθνικής Αμυνας Γιάννης Κεφαλογιάννης, υπογράφοντας τη δημοπράτηση για το πρώτο έργο στην κατεύθυνση της επέκτασης των υποδομών των ναυτικών εγκαταστάσεων. Το πρώτο έργο αφορά την κατασκευή ενός προβλήτα, ώστε να αυξηθεί η δυνατότητα ελλιμενισμού και εξυπηρέτησης και άλλων πολεμικών πλοίων. Σημειώνεται ότι το σύνολο του προϋπολογισμού των έργων συντήρησης, αναβάθμισης και επέκτασης του Ναυστάθμου Κρήτης αγγίζει τα 188 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι βασική φιλοδοξία είναι η μετατροπή του Ναυστάθμου Κρήτης στη Σούδα (δεν έχει καμιά σχέση με τις ναυτικές διευκολύνσεις προς τους Αμερικανούς στην άλλη πλευρά του κόλπου στο Μαράθι) στη δεύτερη μόνιμη μεγάλη βάση του Π.Ν., μαζί με εκείνον της Σαλαμίνας. Τα έργα περιλαμβάνουν επέκταση υφιστάμενων προβλητών και τη δημιουργία νέων κρηπιδωμάτων, αλλά και την ανέγερση οικίσκων που θα φιλοξενήσουν τα πληρώματα των πλοίων που θα βρίσκονται ελλιμενισμένα στον Ναύσταθμο Κρήτης. Στα έργα που θα πραγματοποιηθούν προβλέπεται και η δημιουργία επισκευαστικών υποδομών, που αυτή τη στιγμή υφίστανται μόνο στη Σαλαμίνα.

Ενας από τους βασικούς στόχους της αναβάθμισης της Σούδας συνδέεται με την ανάγκη ταχύτερης πρόσβασης των μονάδων του Π.Ν. στην Ανατολική Μεσόγειο και, βεβαίως, αποσυμφόρηση του Ναυστάθμου της Σαλαμίνας όπου αυτή τη στιγμή βρίσκεται η συντριπτική πλειονότητα του στόλου, με εξαίρεση ελάχιστες μονάδες, όπως η Διοίκηση Ταχέων Σκαφών στην Αμφιάλη, μόνιμη βάση των ταχέων περιπολικών κατευθυνόμενων βλημάτων. Ενα ασφαλές χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των έργων που απαιτούνται είναι παρακινδυνευμένο, ωστόσο ένας γενικός στόχος είναι μέχρι το 2030 να μπορούν να βρίσκονται στη Σούδα σε μόνιμη βάση ναυτικές μονάδες διαφόρων τύπων ταυτόχρονα.

Εν ολίγοις, στόχος είναι η Σούδα να μπορεί να εξυπηρετήσει φρεγάτες, πυραυλακάτους, μικρότερα πλοία επιφανείας, ακόμη και υποβρύχια. Η αναβάθμιση του Ναυστάθμου Κρήτης είναι μια υπόθεση στην οποία διαδοχικές ηγεσίες του Π.Ν. έχουν επενδύσει αρκετή προσπάθεια και πόρους, ενώ στο παρελθόν κάποια απαραίτητα έργα συντήρησης έγιναν και με τη βοήθεια των Αμερικανών. Δεδομένου ότι τα συνεργεία επισκευών αποτελούν ίσως τις πιο κρίσιμες και βαριές υποδομές (πέρα βέβαια από τις σταθερές, όπως είναι τα κρηπιδώματα και οι προβλήτες) που πρέπει να μεταφερθούν, στο Π.Ν. παραμένει έντονη η ιδέα μετακίνησης ενός τύπου πλοίων επιφανείας στον Ναύσταθμο της Σούδας και ταυτόχρονα μεταφορά κάθε συνδεδεμένης με αυτό δραστηριότητας. Για παράδειγμα, να ελλιμενίζονται εκεί μόνιμα οι φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ ή στο μέλλον οι νέες FDI του Π.Ν. Εννοείται ότι ο Ναύσταθμος θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να εξυπηρετήσει και οποιοδήποτε άλλο πλοίο του στόλου παραμείνει σ’ αυτόν για κάποιο χρονικό διάστημα.

Οι νέες υποδομές θα ενισχύσουν εκ των πραγμάτων και τις νατοϊκές δυνατότητες, καθώς πέρα από τα πλοία του Π.Ν. θα έχουν τη δυνατότητα να σταθμεύουν και να εξυπηρετούνται πολεμικές μονάδες συμμαχικών χωρών. Με δεδομένο μάλιστα ότι η Ανατολική Μεσόγειος βρίσκεται στο σταυροδρόμι κρίσεων, με τη μεσανατολική να είναι μόνο η τελευταία από αυτές, καθίσταται σαφές ότι η γεωπολιτική αξία της Κρήτης, ως εκ τούτου και των στρατιωτικών εγκαταστάσεων που μπορεί να φιλοξενήσει, αυξάνεται γεωμετρικά

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κακοκαιρία: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης αρκετές περιοχές - Ανυπολόγιστες ζημιές, χωριά αποκομμένα

  Επιμέλεια -  Γρηγόρης Αναγνώστου  - CNN Greece   Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2025 08:10 1 SHARES Πλημμύρες και καταστροφές από την κακοκαιρία στ...