Πέμπτη 2 Μαΐου 2024

Σε εξέλιξη η έξοδος του Πάσχα: Πυκνή ροή στον Κηφισό, καθυστερήσεις στα διόδια Ελευσίνας

 


Σε εξέλιξη η έξοδος του Πάσχα: Πυκνή ροή στον Κηφισό, καθυστερήσεις στα διόδια Ελευσίνας

Mεγάλη κίνηση στις οδικές αρτηρίες του λεκανοπεδίου. 

Eurokinissi

Ολοένα και αυξάνεται η κίνηση σε όλες τις μεγάλες οδικές αρτηρίες της Αττικής το μεσημέρι της Μεγάλης Πέμπτης (2.5.24), καθώς οι εκδρομείς του Πάσχα εγκαταλείπουν μαζικά την Αθήνα.Η Αττική Οδός παραμένει στο κόκκινο, καθώς πολλοί είναι οι αδειούχοι του Πάσχα που επέλεξαν τον συγκεκριμένο δρόμο για να φύγουν πιο γρήγορα και χωρίς ταλαιπωρία από την Αθήνα. Ωστόσο, αυτό έφερε ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα με αποτέλεσμα η κίνηση των οχημάτων να γίνεται με δυσκολία.

Σύμφωνα με την Αττική Οδό, καθυστερήσεις παρατηρούνται στο ρεύμα προς Ελευσίνα:Άνω των 30 λεπτών από Μαραθώνος έως Μεταμόρφωση (έξοδο για Λαμία).

Είκοσι έως 25 λεπτά από Πλακεντίας έως Μεταμόρφωση (Περιφερειακή Υμηττού).

Δέκα έως 15 λεπτά από Ασπρόπυργο έως Μαγούλα.

Καθυστερήσεις σημειώνονται και στα διόδια της Ελευσίνας, όπου λειτουργούν πάνω από 20 θυρίδες για την εξυπηρέτηση των οδηγών, ενώ αυξημένη είναι η κίνηση στο οδικό τμήμα από τα διόδια έως την Κινέτα. Χωρίς προβλήματα διεξάγεται η κίνηση των οχημάτων στην Αθηνών-Λαμίας.

Η έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα αναμένεται να κορυφωθεί τις επόμενες ώρες.

Να σημειωθεί ότι σε ισχύ βρίσκεται την Μ. Πέμπτη 2 Μαΐου, απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων από ώρα 15:00' έως 22:00.

Χιλιάδες οι αναχωρήσεις στα νησιά

Αναφορικά με την κίνηση των επιβατών στα λιμάνια και σύμφωνα με το σύστημα κρατήσεων των εταιρειών για την Μεγάλη Πέμπτη (2/5) από τον Πειραιά έχουν προγραμματιστεί 22 δρομολόγια πλοίων με 25.574 αναχωρήσεις επιβατών, ενώ από το λιμάνι της Ραφήνας 10 απόπλοι με 10.870 επιβάτες.

Την Μεγάλη Τετάρτη από το λιμάνι του Πειραιά πραγματοποιήθηκαν μετά τις 12 τα μεσάνυχτα, λόγω της απεργίας της ΠΝΟ για την Πρωτομαγιά, 11 απόπλοι πλοίων με 11.305 αναχωρήσεις επιβατών.

kinisi.jpg

Αυξημένη η κίνηση σε ΚΤΕΛ και πτήσεις

Ιδιαίτερα αυξημένη είναι η κίνηση και στα ΚΤΕΛ και στα αεροδρόμια όπου οι πληρότητες στις πτήσεις είναι υψηλές.

Τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ από νωρίς το πρωί, αναχωρούν το ένα μετά το άλλο με πληρότητα 100% για διάφορες περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Μεγάλη πληρότητα καταγράφεται και στις αεροπορικές πτήσεις για προορισμούς τόσο εντός της ελληνικής επικράτειας όσο και για το εξωτερικό.

Ωστόσο αρκετοί είναι και οι πολίτες που θα βγουν εκτός των αστικών κέντρων χρησιμοποιώντας τα ΙΧ. για αυτό άλλωστε η κίνηση στις εξόδους των Εθνικών οδών Αθηνών - Κορίνθου και Αθηνών - Λαμίας είναι από το πρωί αρκετά αυξημένη.

Οι οδηγίες της εγκυκλίου για τη μεταφορά οχημάτων AFVS

Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες της επικαιροποιημένης εγκυκλίου, στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα θα πρέπει να καταγράφεται στο πλοίο το είδος του οχήματος και η θέση στην οποία σταθμεύει στο γκαράζ του πλοίου.

Οι επιβάτες οδηγοί θα πρέπει να έχουν πραγματοποιήσει προληπτικό έλεγχο της θερμοκρασίας των συσσωρευτών του οχήματος, ενώ θα πρέπει να ενημερώνουν το πλήρωμα για οποιαδήποτε λήψη ή ένδειξη συναγερμού από το όχημά τους. Επίσης, επισημαίνεται ότι το επίπεδο φόρτισης των οχημάτων κατά την είσοδό τους στα πλοία της ακτοπλοΐας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 40% της συνολικής χωρητικότητάς τους.

Σημειώνει εξάλλου ότι στο πλήρωμα θα πρέπει να υπάρχει καλύτερη εκτίμηση για το πού και πώς θα τοποθετούνται τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα στο γκαράζ του πλοίου, καθώς είναι κατά μέσο όρο 25% βαρύτερα από τα αντίστοιχα συμβατικά, ενώ στον συγκεκριμένο χώρο θα πρέπει να υπάρχει πάντα κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης και τεχνητός εξαερισμός του χώρου φόρτωσης, εφόσον αυτός είναι κλειστός.

Για ορισμένα πλοία που έχουν ανοιχτούς χώρους προτείνεται η φόρτωση των συγκεκριμένων οχημάτων σε αυτόν.

Ε.Μακρόν: Νέες σκέψεις για «δυτικά στρατεύματα» στην Ουκρανία Έθεσε ως όρο για την πιθανή εμφάνιση στρατευμάτων του ΝΑΤΟ, την κατάρρευση της ουκρανικής άμυνας 02.05.2024 | 16:27

 

Ο Γάλλος πρόεδρος επανέρχεται στο θέμα της πιθανής αποστολής δυτικών δυνάμεων στην Ουκρανία, σε περίπτωση που η Μόσχα διασπάσει τις γραμμές του μετώπου και το Κίεβο ζητήσει βοήθεια.«Εάν οι Ρώσοι διασπάσουν τις γραμμές του μετώπου και υπάρξει ουκρανικό αίτημα – κάτι που δεν ισχύει αυτή τη στιγμή – θα πρέπει να αναρωτηθούμε», αναφέρει ο Εμανουέλ Μακρόν σε συνέντευξή του στον Economist.«Αν το αποκλείσουμε εκ των προτέρων, σημαίνει ότι δεν έχουμε μάθει από τα τελευταία δύο χρόνια», σχολιάζει, αναφερόμενος στην αρχική άρνηση του ΝΑΤΟ να στείλει τανκς και αεροσκάφη στην Ουκρανία, μια απόφαση που αργότερα αναθεωρήθηκε.

«Όπως έχω πει, δεν αποκλείω τίποτα, επειδή αντιμετωπίζουμε κάποιον που δεν αποκλείει τίποτα», λέει αναφερόμενος στον Βλαντίμιρ Πούτιν. «Πιθανόν ήμασταν υπερβολικά διστακτικοί, θέτοντας όρια σε κάποιον που δεν έχει όρια και είναι ο επιτιθέμενος».«Έχω έναν σαφή στρατηγικό στόχο: η Ρωσία δεν πρέπει να νικήσει στην Ουκρανία. Αν η Ρωσία νικήσει, η Ευρώπη δεν θα είναι πλέον ασφαλής. Ποιος μπορεί να πει ότι η Ρωσία θα σταματήσει εκεί; Ποια είναι η ασφάλεια των γειτονικών χωρών, όπως η Μολδαβία, η Ρουμανία, η Πολωνία, η Λιθουανία; Και τελικά, ποια θα είναι η αξιοπιστία των Ευρωπαίων που έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια, ισχυριζόμενοι ότι η ασφάλεια της ηπείρου κινδυνεύει, αν δεν δώσουν στον εαυτό τους τα μέσα για να σταματήσουν τη Ρωσία; Επομένως, ναι, δεν πρέπει να αποκλείουμε τίποτα».


Γιατί άνοιξαν οι δικαστές την πόρτα εξόδου στον Μιχαλολιάκο

 


Προσμετρήθηκαν η ευνοϊκή επιμέτρηση των ημερών έκτισης της ποινής λόγω ηλικίας (άνω των 65 ετών), αλλά και η νοσηλεία λόγω Covid με την αποκατάσταση

Την ώρα που τα προοδευτικά κόμματα της αντιπολίτευσης καταδικάζουν ηχηρά την απόφαση του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Λαμίας να ανοίξει με όρους την πόρτα εξόδου από τη φυλακή στον αρχηγό της Χρυσής Αυγής, ο Νίκος Μιχαλολιάκος περιμένει μέσα στη μέρα να πάρει στα χέρια του το αποφυλακιστήριο από το κατάστημα κράτησης του Δομοκού.

Από την πλευρά της, η οικογένεια του Παύλου Φύσσα, μέσω των συνηγόρων της, χαρακτηρίζει προκλητική την αποφυλάκιση του επικεφαλής της εγκληματικής οργάνωσης, καλώντας τις ανώτατες εισαγγελικές αρχές να προσβάλλουν το βούλευμα. Ωστόσο, ο «φίρερ» Μιχαλολιάκος δε εδώ και καιρό στη φυλακή, καθώς το τελευταίο διάστημα παρέμενε σε κέντρο αποκατάστασης στη Λάρισα, λόγω προβλημάτων υγείας που έχει επικαλεστεί ότι υπέστη. Ο καταδικσθείς αρχηγός της Χρυσής Αυγής είχε εισαχθεί από τις φυλακές Δομοκού τον Μάρτιο του 2022 σε ΜΕΘ, λόγω covid και είχε νοσηλευθεί επί πολλές ημέρες. Ακολούθως είχε μεταφερθεί σε κέντρο αποκατάστασης στους Αγίους Αναργύρους, από όπου πλέον πήρε τον δρόμο για την οικία του.

Η υφ' όρον απόλυση του 67χρονου, καταδικασμένου σε κάθειρξη 13 ετών ως αρχηγού του ναζιστικού μορφώματος, από την φυλακή, αποφασίστηκε από το δικαστικό Συμβούλιο Λαμίας με βάση την ισχύ του Ποινικού Κώδικα του 1950, ο οποίος κυρώθηκε στην δημοτική με το Προεδρικό Διάταγμα 283/1985 και καταργήθηκε τον Ιούλιο του 2019.

Για την απόλυση του Μιχαλολιάκου οι δικαστές έλαβαν υπόψη τους τις διατάξεις του άρθρου 105 και τον υπολογισμό της έκτισης, που καθόριζε για την απόλυση υπό όρους, η οποία για περιπτώσεις πρόσκαιρης κάθειρξης οριζόταν στα 3/5 της ποινής. Οι δικαστές έλαβαν υπόψη τους και τις διατάξεις για αναδρομική ισχύ του ηπιότερου νόμου.

Ο νόμος που ελήφθη υπόψη του δικαστικού συμβουλίου, ορίζει ότι σε περιπτώσεις πρόσκαιρης κάθειρξης, όπως εν προκειμένω, ο κρατούμενος μπορεί να αιτηθεί την απόλυση του εφόσον έχει εκτίσει τα 3/5 της ποινής του, ενώ ορίζονται και επιπλέον ευεργετήματα σε περιπτώσεις ζητημάτων υγείας και νοσηλείας. Στην παράγραφο 6 ορίζεται ότι «για τη χορήγηση της υφ' όρον απόλυσης, ως ποινή που εκτίθηκε θεωρείται αυτή που υπολογίστηκε ευεργετικά σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Προκειμένου για ποινές κάθειρξης, δεν μπορεί να χορηγηθεί πάντως στον κατάδικο η υφ' όρον απόλυση, αν δεν έχει παραμείνει στο σωφρονιστικό κατάστημα για χρονικό διάστημα ίσο με το ένα τρίτο της ποινής που του επιβλήθηκε».

Στην παράγραφο 2 του άρθρου ορίζεται μεταξύ άλλων ότι:

«Μετά τη συμπλήρωση του εξηκοστού πέμπτου (65ο) έτους της ηλικίας του καταδίκου, κάθε ημέρα παραμονής του σε σωφρονιστικό κατάστημα υπολογίζεται ευεργετικά ως δύο (2) ημέρες εκτιόμενης ποινής. Αν ο κατάδικος εργάζεται, κάθε ημέρα απασχόλησης υπολογίζεται ως επιπλέον μισή ημέρα εκτιόμενης ποινής. Αν για τους κατάδικους αυτούς προκύπτει από άλλες διατάξεις ευνοϊκότερος υπολογισμός, εφαρμόζονται εκείνες».

Το συμβούλιο της Λαμίας έλαβε υπόψη του τα εξής δεδομένα:

Ο Νίκος Μιχαλολιάκος καταδικάστηκε σε κάθειρξη 13 ετών, στις 22 Οκτωβρίου 2020. Η προσωρινή του κράτηση για την υπόθεση της εγκληματικής οργάνωσης ξεκίνησε στις 28 Σεπτεμβρίου 2013, λίγες ημέρες μετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα, και έληξε με άρση της προφυλάκισης στις 20 Μαρτίου 2015, έχοντας συμπληρώσει 18 μήνες.

Η πραγματική έκτιση της ποινής συμπληρώνεται στις 30 Απριλίου 2032. Το 1/3ο της ποινής συμπληρώθηκε στις 30 Αυγούστου 2023.

Το Δικαστικό Συμβούλιο υπολόγισε πως ο Μιχαλολιάκος, που έχει πολύμηνη νοσηλεία, μέχρι τη σύνταξη του βουλεύματος έχει πραγματική έκτιση τέσσερα χρόνια, εννέα μήνες και οκτώ ημέρες. Σε αυτό προστίθενται οι 18 μήνες κράτησης καθώς η πλασματική έκτιση, λόγω ηλικίας, προσδιορίστηκε στα τρία χρόνια και 25 μέρες.

Να σημειωθεί ότι κατά του βουλεύματος που χορήγησε την υφ' όρον απόλυση, έχει δυνατότητα να ασκήσει έφεση ο εισαγγελέας, εντός συγκεκριμένου ορίου ημερών. Οι δικαστές δε δέχθηκαν την απορριπτική του αιτήματος αποφυλάκισης εισαγγελική εισήγηση ότι ο 67χρονος κατάδικος δεν έχει μεταμεληθεί και ότι δεν πρέπει να απολυθεί ώστε να αποτραπεί το ενδεχόμενο διάπραξης νέων αδικημάτων.

Στη διαβούλευση το ν/σ ΥΠΕΘΑ: Δεν αναφέρει συνταξιοδοτικό ΕΠΟΠ–Τι προβλέπει για Εφάπαξ-Μεταθέσεις-Πλεύσιμα

 


Το Νομοσχέδιο ΥΠΕΘΑ 2024 βγήκε τη νύχτα στη διαβούλευση – ΔΕΝ προβλέπει τίποτα για το συνταξιοδοτικό ΕΠΟΠ - Η διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης ξεκίνησε την 30ή Απριλίου 2024, και θα ολοκληρωθεί την 13η Μαΐου 2024

Συγκεκριμένα χωρίζεται στα παρακάτω ΜΕΡΗ:

ΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ (άρθρα 1-2): Στο Μέρος Α΄ προσδιορίζονται ο σκοπός και το αντικείμενο του νόμου.

ΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΜΥΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (Άρθρα 3-13): Στο Μέρος Β΄ προβλέπεται η σύσταση του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας (ΕΛΚΑΚ) με στόχο την ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος καινοτομίας στις Ένοπλες Δυνάμεις, την κινητοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων για έρευνα και ανάπτυξη, την αξιοποίηση των διεθνών διακρατικών σχέσεων, τη μεταφορά τεχνογνωσίας και την αξιοποίηση όλων των διεθνών αμυντικών οργανισμών που συμμετέχει η Ελλάδα. Η ρύθμιση αυτή επιδιώκει να καταστήσει την Ελλάδα πιο ανταγωνιστική στον τομέα της άμυνας και να αναπτύξει τεχνολογίες που θα ενισχύσουν την εθνική ασφάλεια.

ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (Α.Σ.Ε.Ι.) – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν.3187/2003 ΚΑΙ Ν. 4940/2022 (Άρθρα 14-42): Στο Μέρος Γ΄ περιλαμβάνονται διατάξεις για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΣΕΙ), με σκοπό την περαιτέρω αναβάθμισή τους ως νευραλγικού πυλώνα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μεταξύ άλλων προβλέπεται η δυνατότητα αυτόνομης διοργάνωσης διδακτορικών σπουδών από αυτά, η απλοποίηση της διαδικασίας ίδρυσης προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών, η τροποποίηση της σύνθεσης του πειθαρχικού συμβουλίου των μελών Δ.Ε.Π. για την ευχερέστερη σύγκλησή του. Περαιτέρω καθορίζεται διαδικασία πρόσληψης επισκεπτών καθηγητών, παρέχεται η δυνατότητα συμμετοχής των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων σε ερευνητικά προγράμματα και επέρχονται νομοτεχνικές βελτιώσεις και προσαρμογές στον ν. 3187/2003 (Α' 233) περί λειτουργίας των Α.Σ.Ε.Ι. με σκοπό την εναρμόνιση με το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Α.Ε.Ι

ΜΕΡΟΣ Δ` ΙΔΡΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΛΗΦΟΡΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΟΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ (Άρθρα 43-58): Το Μέρος Δ΄ στοχεύει στη θωράκιση των Ενόπλων Δυνάμεων ενόψει των σύγχρονων προκλήσεων κυβερνοασφάλειας, με τη σύσταση του Κοινού Σώματος Πληροφορικής, το οποίο στελεχώνεται από προσωπικό που ήδη υπηρετεί με συναφή ειδικότητα στις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς και μέσω της ίδρυσης νέου Τμήματος Πληροφορικής στη Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων (Σ.Σ.Α.Σ.), από την οποία θα προέρχονται οι νέοι αξιωματικοί του Κοινού αυτού Σώματος και, τέλος, με τη σύσταση της «Μονάδας 1864», η οποία υπάγεται στην Διεύθυνση Πληροφορικής του ΓΕΕΘΑ

ΜΕΡΟΣ E΄ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (Άρθρα 59-76): Το Μέρος Ε’ αποσκοπεί στην επίλυση ζητημάτων υψηλής προτεραιότητας για τις υγειονομικές υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων. Αναγκαία συνθήκη για τη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας των στρατιωτικών νοσοκομείων και της κοινωνικής προσφοράς τους, αποτελεί η εξασφάλιση της απαιτούμενης ρευστότητας μέσω της καταβολής των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), η οποία θα επιτρέψει την απρόσκοπτη εξόφληση των οφειλών τους προς τρίτους. Επιπλέον, η ρύθμιση της εξόφλησης των δαπανών των στρατιωτικών νοσοκομείων εξαλείφει τον κίνδυνο να τεθούν σε καθεστώς επιτροπείας και ελέγχου των οικονομικών τους, ως μη συμμορφούμενα με την ευρωπαϊκή οδηγία 2011/7/ΕΕ, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν. Γίνεται ο απαραίτητος προσδιορισμός για τον υπολογισμό του ύψους του εφάπαξ βοηθήματος που χορηγείται από τα Ταμεία Αλληλοβοήθειας των ΕΔ μετά την προσαύξηση του επιδόματος ιδιαίτερων συνθηκών του άρθρου 127 του ν. 4472/2017 (Α΄ 74). Επίσης, θεσπίζεται ειδική αποζημίωση πληρωμάτων πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού που βρίσκονται σε αποστολή και ειδική αποζημίωση προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων που εκτελεί ειδικές αποστολές. Προβλέπεται παράβολο υπέρ Ενιαίου Μητρώου Επιχειρήσεων Αμυντικού Τομέα. Προβλέπεται η δυνατότητα εγγραφής εσόδων στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας από την αξιοποίηση μη επιχειρησιακά αναγκαίου στρατιωτικού εξοπλισμού για την απόκτηση νέου αμυντικού εξοπλισμού ή τη συντήρηση του ήδη υπάρχοντος

Εισάγονται τροποποιήσεις στη στρατολογική νομοθεσία και συγκεκριμένα στη διαδικασία για την υπαγωγή στους υπόχρεους μειωμένης στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης και την απαλλαγή από τη στράτευση, με σκοπό τη χορήγηση των εν λόγω ευεργετημάτων σε επιπλέον δικαιούχους, των οποίων οι οικείοι πάσχουν από σοβαρή ή ανίατη πάθηση. Θεσπίζονται Ειδικά Προγράμματα Θητείας, που απευθύνονται σε άντρες και σε γυναίκες και συνδυάζουν την ακαδημαϊκή εκπαίδευση των συμμετεχόντων/ουσών σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με την παροχή εξειδικευμένης και υψηλού επιπέδου στρατιωτικής εκπαίδευσης και ανάλογης αμοιβής. Επίσης, εισάγεται τροποποίηση στα κριτήρια των τακτικών και εκτάκτων μεταθέσεων. Τροποποιείται το σύστημα αναδοχής φάρων με σκοπό τη συντήρηση και επισκευή των εγκαταστάσεων και την προαγωγή του ολυμπιακού ιδεώδους.

Ρυθμίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την κοπή δένδρων και την ατελή και χωρίς άδεια υλοτομία από τη στρατιωτική υπηρεσία με σκοπό την προστασία από τον κίνδυνο πυρκαγιάς. Επιπρόσθετα, θεσπίζεται στρατηγική ασφάλειας εθνικών διαβαθμισμένων πληροφοριών, η οποία θα προβλέπεται σε προεδρικό διάταγμα.

Προστίθεται ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας στους συναρμοδίους υπουργούς που καθορίζουν τον τρόπο και τα κριτήρια της δωρεάν διανομής συγγραμμάτων μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «ΕΥΔΟΞΟΣ», προκειμένου να συμπεριληφθούν και οι σπουδαστές των Α.Σ.Ε.Ι.. Τέλος, παρατείνεται η εποπτεία του Οικοδομικού Συνεταιρισμού Μονίμων Αξιωματικών Ελληνικού Στρατού (ΟΣΜΑΕΣ) από το ΥΠΕΘΑ

ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΤΕΛΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ, ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (Άρθρα 77-80): Τέλος, στο Μέρος ΣΤ΄ περιλαμβάνονται οι εξουσιοδοτικές, τελικές, μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις και

ΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ: Στο Μέρος Ζ΄ η έναρξη ισχύος του νόμου.

Ειδικότερα επισημαίνονται τα παρακάτω:

- Συστήνεται Κοινό Σώμα Πληροφορικής στις Ένοπλες Δυνάμεις, υπαγόμενο στον Αρχηγό Γ.Ε.ΕΘ.Α.. και καθορίζεται η αποστολή και στελέχωσή του. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η στελέχωση από αποφοίτους παραγωγικών σχολών των Ενόπλων Δυνάμεων, η ένταξη των υπηρετούντων στελεχών (Αξιωματικών, Ανθυπασπιστών, Υπαξιωματικών και Επαγγελματιών Οπλιτών) με συναφές αντικείμενο, η μετάταξη στελεχών των τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και λεπτομέρειες για τη διαδικασία ένταξης και μετάταξής τους. Συστήνεται τμήμα Τεχνητής Νοημοσύνης και τμήμα Αναλυτικής Δεδομένων που υπάγονται στην Διεύθυνση Πληροφορικής του Γ.Ε.ΕΘ.Α., καθορίζονται οι αρμοδιότητες και η στελέχωσή τους.

- Ρυθμίζονται ζητήματα αποπληρωμής των οφειλών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προς τα Στρατιωτικά Νοσοκομεία, πλην του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.. ΔΙΑΓΡΑΦΕΤΑΙ το 10% των οφειλών του ΕΟΠΥΥ προς τα Στρατιωτικά Νοσοκομεία. (Άρθρο 59)

- Επικαιροποιείται το πλαίσιο που διέπει τον προσδιορισμό του ύψους του εφάπαξ βοηθήματος, κατόπιν των νομοθετικών εξελίξεων που επηρέασαν την προσαύξηση του επιδόματος ιδιαιτέρων συνθηκών του άρθρου 127 του ν. 4472/2017 (Α΄ 74). Η αξιολογούμενη ρύθμιση κρίνεται αναγκαία ώστε για τον καθορισμό του ύψους του εφάπαξ βοηθήματος που καταβάλλεται από τους Ειδικούς Λογαριασμούς Αλληλοβοήθειας του Στρατού, του Ναυτικού και της Αεροπορίας να μην συνυπολογίζεται η νέα προσαύξηση του επιδόματος ιδιαιτέρων συνθηκών εργασίας, αλλά να λαμβάνεται υπόψιν η μέγιστη προσαύξηση που προβλέπεται στο δεύτερο και τρίτο εδάφιο της περ. Β΄ του άρθρου 127 του ν. 4472/2017 (Α’ 74), την οποία έλαβαν οι μέτοχοι κατά τα έτη συμμετοχής τους στον Ειδικό Λογαριασμό, και αφορά στην οικογενειακή τους κατάσταση. (Άρθρο 61

- Προστίθεται περ. ΚΓ΄ στο άρθρο 127 του ν. 4472/2017 (Α΄ 74), προκειμένου να καταβάλλεται ειδική αποζημίωση σε πληρώματα πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού που βρίσκονται σε αποστολή. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών θα καθοριστούν οι συγκεκριμένοι τύποι πλοίων, τα πληρώματα των οποίων θα είναι δικαιούχοι, καθώς και το ύψος ανάλογα με τον κατεχόμενο βαθμό της ως άνω ειδικής αποζημίωσης, οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησής της. Η δαπάνη της ως άνω αποζημίωσης δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των είκοσι τεσσάρων εκατομμυρίων (24.000.000) ευρώ ετησίως.

Επίσης, προστίθεται περ. ΚΔ΄ στο άρθρο 127 του ν. 4472/2017 (Α΄ 74), προκειμένου να καταβάλλεται ειδική αποζημίωση στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων που εκτελεί ειδικές αποστολές, οι οποίες θα καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κατόπιν εισήγησης του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (Σ.Α.Γ.Ε.). Στην περίπτωση που καταβάλλεται η ειδική αποζημίωση αυτή, δεν καταβάλλεται κανενός είδους ημερήσια αποζημίωση εκτός έδρας (π.δ. 200/1993 και ν. 4336/2015) πλήρη, μειωμένη ή αυξημένη που καταβάλλεται στο προσωπικό για εκτέλεση υπηρεσίας ή εκπαίδευση ή άσκηση ή για συμμετοχή σε ειδικές αποστολές και επιχειρήσεις. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών θα καθοριστούν το ύψος, οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης της ως άνω ειδικής αποζημίωσης. Η δαπάνη δεν μπορεί να υπερβαίνει ετησίως το ποσό των δεκαέξι εκατομμυρίων (16.000.000) ευρώ. Σε εξαιρετικές, ωστόσο, περιπτώσεις, έκτακτων ειδικών αποστολών στο εξωτερικό, λόγω ιδιαίτερα κρίσιμης και απρόβλεπτης μεταβολής συνθηκών, στο πλαίσιο των διεθνών υποχρεώσεων της χώρας, το ανωτέρω ποσό δύναται να προσαυξάνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Οι εν λόγω ειδικές αποζημιώσεις αποσκοπούν στην εργασιακή ευημερία, την ηθική ικανοποίηση και την αύξηση της παραγωγικότητας και της αφοσίωσης των στελεχών αυτών. Τέλος, με την προσθήκη περ. στ) στην παρ. 10 του άρθρου 153 του ν. 4472/2017 (Α΄74) εξαιρείται από τις τακτικές αποδοχές η ειδική αποζημίωση του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων που εκτελεί ειδικές αποστολές. (Άρθρο 62

- Θεσπίζονται ειδικά προγράμματα θητείας. Τα προγράμματα αυτά απευθύνονται σε άντρες και σε γυναίκες. Τα Γενικά Επιτελεία προκηρύσσουν ειδικά προγράμματα θητείας, τα οποία συνδυάζουν την ακαδημαϊκή εκπαίδευση των συμμετεχόντων/ουσών σε Α.Ε.Ι. και τα Α.Σ.Ε.Ι. με την παροχή εξειδικευμένης και υψηλού επιπέδου στρατιωτικής εκπαίδευσης και ανάλογης αμοιβής. Η στρατιωτική εκπαίδευση παρέχεται καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών των συμμετεχόντων/ουσών σε χρονικά διαστήματα, που δεν επηρεάζουν τις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις τους. Με την απόκτηση του τίτλου σπουδών ολοκληρώνεται το ακαδημαϊκό σκέλος του ειδικού προγράμματος θητείας και οι συμμετέχοντες/ουσες παρέχουν υποχρεωτική στρατιωτική υπηρεσία στις Ένοπλες Δυνάμεις για συγκεκριμένο αριθμό ετών και αξιοποιούνται σε ερευνητικά προγράμματα και μονάδες/υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων με ειδικότητες συναφείς με το αντικείμενο των σπουδών τους. (Άρθρο 68)

- Με την τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 3883/2010 (Α΄ 167) επιδιώκεται η εξομάλυνση της μέριμνας των Ενόπλων Δυνάμεων για τα στελέχη τους με τη διατήρηση του αξιόμαχου των μονάδων τους. Με τις προωθούμενες ρυθμίσεις διακρίνονται δύο κατηγορίες στελεχών, οι οποίες λαμβάνονται υπόψιν στις μεταθέσεις. Στην πρώτη κατηγορία υπάγονται οι πολύτεκνοι, οι τρίτεκνοι και οι γονείς μονογονεϊκών οικογενειών, για τους οποίους καθορίζεται ότι δεν μετατίθενται από τον τόπο προτίμησής τους πριν περάσουν έξι (6) τουλάχιστον συναπτά έτη, εκτός αν εκλείψουν οι οικογενειακοί λόγοι ή αν οι ίδιοι δηλώσουν ότι επιθυμούν να μετατεθούν. Στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν τα στελέχη που έχουν ενταχθεί στις ειδικές καταστάσεις των άρθρων 14 έως 16 του ν.δ. 1400/1973 (Α΄ 114) ή έχουν σύζυγο που πάσχει από αναπηρία ή από σακχαρώδη διαβήτη ή έχουν την επιμέλεια τέκνου με αναπηρία ή σακχαρώδη διαβήτη, ή τους έχει ανατεθεί με δικαστική απόφαση κατ’ αποκλειστικότητα η επιμέλεια ατόμου με αναπηρία ή με σακχαρώδη διαβήτη, ή έχουν οριστεί ανάδοχοι γονείς ανηλίκου με αναπηρία ή σακχαρώδη διαβήτη, οι οποίοι καθορίζεται ότι υπηρετούν στον τόπο προτίμησής τους για έξι (6) τουλάχιστον συναπτά έτη και εν συνεχεία μετατίθενται σε φρουρές όπου υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές υγείας. Για τον υπολογισμό του θεσπιζόμενου χρονικού ορίου παραμονής της εξαετίας, λαμβάνεται υπόψη και ο χρόνος που έχουν ήδη υπηρετήσει τα στελέχη στον τόπο προτίμησής τους πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Επιπλέον, για τα επικαλούμενα προβλήματα αναπηρίας ή σακχαρώδους διαβήτη διευκρινίζεται ότι πρέπει να υφίσταται γνωμάτευση της οικείας Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής ή του οικείου Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας. Τέλος, προς αποφυγή θέσπισης αντιφατικών ρυθμίσεων, από τη διάταξη έχει απαλειφθεί η κατηγορία των στελεχών που πάσχουν από ανίατα ή δυσίατα νοσήματα, δεδομένου ότι τα θέματα μεταθέσεων της εν λόγω κατηγορίας στελεχών (στελέχη ειδικών καταστάσεων) ρυθμίζονται από την παρ. 2 του άρθρου 15 του ν. 3257/2004 (Α΄143), η οποία διατηρείται σε ισχύ. (Άρθρο 69)

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.

Εργαζόμενοι του «Έλενα» κατά ΕΛ.ΑΣ. και υπουργείου Υγείας για θύμα βιασμού

 elena

ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ / EUROKINISSI


Καταγγέλλουν ότι αστυνομικοί απομάκρυναν «με το έτσι θέλω» την κακοποιημένη γυναίκα από το νοσοκομείο και την υπέβαλαν σε πολύωρη αναμονή σε ΑΤ και μόνο με παρέμβαση του σωματείου τους την επέστρεψαν, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει υποβληθεί σε ιατροδικαστική εξέταση ή να την έχει δει ψυχολόγος

Νέα σοκαριστική καταγγελία για τα έργα και τις ημέρες της ΕΛ.ΑΣ. απέναντι στις κακοποιημένες γυναίκες έρχεται στη δημοσιότητα, μετά από αδιανόητο περιστατικό με θύμα βιασμού που προσήλθε στο γενικό νοσοκομείο - μαιευτήριο «Έλενα Βενιζέλου» και έτυχε κατάπτυστης αντιμετώπισης από αστυνομικούς που επιλήφθηκαν αφότου η γυναίκα ζήτησε τη συνδρομή των αρχών.

Την απίστευτη καταγγελία κάνουν οι εργαζόμενοι στο μαιευτήριο, περιγράφοντας «ωμή παρέμβαση στη διαδικασία της περίθαλψης» και υποβολή του θύματος που «είχε υποστεί βιασμό τρεις ημέρες πριν την προσέλευση της στα επείγοντα», σε «πολύωρη αναμονή σε ένα ΑΤ».

ADVERTISING

Το σωματείο των εργαζομένων καταγγέλλει συγκεκριμένα: 

«Θεωρούμε αδιανόητο, επικίνδυνο και αντιεπιστημονικό, να προσέρχεται αναφέροντας αυτά τα συμπτώματα μετά τον βιασμό της, να απομακρύνεται από το νοσοκομείο μας και να παραπέμπεται σε κάποιο Α.Τ. του λεκανοπέδιου.

Η διαδικασία αντιμετώπισης των θυμάτων κακοποίησης δε μπορεί να βρίσκεται στα χέρια της αστυνομίας. Αν μέλος του ΔΣ του σωματείου μας δεν παρενέβαινε σε αυτή την εξοργιστική διαδικασία της δεύτερης κακοποίησης της γυναίκας, ούτε θα επέστρεφε στο νοσοκομείο ούτε θα ερχόταν η αστυνομία στο χώρο του ΤΕΠ να πάρει κατάθεση όπως ορίζει ο νόμος»

Σα να μην έφταναν αυτά, οι εργαζόμενοι του νοσοκομείου επισημαίνουν ακόμη ότι η γυναίκα «ενημερώθηκε από την αστυνομία ότι θα κληθεί την επόμενη μέρα για να καταθέσει σε ψυχολόγο και ότι θα τη δει ιατροδικαστής την μεθεπόμενη μέρα. Και με κάποιες ιατρικές συστάσεις ξαναγύρισε σπίτι της. Πέρασαν ημέρες και ακόμα κανένας δεν την έχει καλέσει».

Επίσης τονίζουν ότι «αποκαλύφθηκε μπροστά στα μάτια μας ότι παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του προσωπικού, η κυβέρνηση και το υπουργείο με την δολοφονική και σεξιστική πολιτική τους έχουν διαλύσει ένα γυναικολογικό νοσοκομείο, που αδυνατεί να παρέχει τα αναγκαία σε μια βιασμένη γυναίκα. Δε δίνουν δεκάρα για την περίθαλψη τους και ουσιαστικά με αυτές τις διαδικασίες, τις αποτρέπουν να καταγγείλουν βιασμό και προστατεύουν περισσότερο τον θύτη παρά το θύμα.»

Ιδιαίτερα καυστικό και στοχευμένο το σχόλιο του Γενικού Γραμματέα της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος (ΟΕΝΓΕ), Παναγιώτη Παπανικολάου για το νέο επαίσχυντο περιστατικό που περιγράφουν οι εργαζόμενοι του μαιευτηρίου.

H ανακοίνωση των εργαζομένων

στο Γενικό Νοσοκομείο - Μαιευτήριο «Έλενα Βενιζέλου»

Σοκαρισμένες/οι και οργισμένες/οι είμαστε μετά από ενημέρωση που είχαμε για περιστατικό γυναίκας θύματος βιασμού που προσήλθε πρόσφατα σε εφημερία του νοσοκομείου μας.

Ζήτησε ιατρική βοήθεια, καθώς είχε πόνο στην κάτω κοιλιά και κολπική αιμορραγία. Είχε υποστεί βιασμό τρεις ημέρες πριν την προσέλευση της στα επείγοντα. Μετά από σύσταση των εφημερευόντων επικοινώνησε με την αστυνομία.

Αυτό που ακολούθησε είναι επονείδιστο.

Η ωμή παρέμβαση της αστυνομίας στη διαδικασία της περίθαλψης της, η υποβολή της σε πολύωρη αναμονή σε ένα ΑΤ, για να υποβάλλει κατάθεση, η πλήρης έλλειψη συγκροτημένης περίθαλψης τέτοιων περιστατικών, αποδεικνύουν στην πράξη την ακραία σεξιστικη πολιτική του κράτους και της κυβέρνησης απέναντι στις γυναίκες και πολύ περισσότερο στις κακοποιημένες γυναίκες.

Θεωρούμε αδιανόητο, επικίνδυνο και αντιεπιστημονικο, να προσέρχεται αναφέροντας αυτά τα συμπτώματα μετά τον βιασμό της, να απομακρύνεται από το νοσοκομείο μας και να παραπέμπεται σε κάποιο Α.Τ. του λεκανοπέδιου.

Η διαδικασία αντιμετώπισης των θυμάτων κακοποίησης δε μπορεί να βρίσκεται στα χέρια της αστυνομίας. Αν μέλος του ΔΣ του σωματείου μας δεν παρενέβαινε σε αυτή την εξοργιστικη διαδικασία της δεύτερης κακοποίησης της γυναίκας, ούτε θα επέστρεφε στο νοσοκομείο ούτε θα ερχόταν η αστυνομία στο χώρο του ΤΕΠ να πάρει κατάθεση, όπως ορίζει ο νόμος. 

Εν τω μεταξύ οι μαίες και το νοσηλευτικό προσωπικό με υψηλό αίσθημα ανθρωπιάς προσπαθούσε να βοηθήσει σε συνθήκες ελλείψεων και υπερεργασίας, αντιλαμβανόμενο το παράλογο της όλης διαδικασίας. Ενημερώθηκε από την αστυνομία ότι θα κληθεί την επόμενη μέρα για να καταθέσει σε ψυχολόγο και ότι θα την δει ιατροδικαστής τη μεθεπόμενη μέρα. Και με κάποιες ιατρικές συστάσεις ξαναγύρισε σπίτι της. Πέρασαν ημέρες και ακόμα κανένας δεν την έχει καλέσει. Η διαδικασία αντιμετώπισης των θυμάτων κακοποίησης δεν μπορεί να βρίσκεται στα χέρια της αστυνομίας.

Το αν θα γίνει ο ενδεδειγμενος έλεγχος και η αντιμετώπιση ενός βιασμού δεν μπορεί να επαφίεται στην καλή θέληση ή την προσωπική ενημέρωση κάθε συναδελφισσας/ου.

Η σκληρή υποστελεχωση που υφίσταται το ΕΣΥ τα τελευταία χρόνια έχει τσακίσει τη δυνατότητα να υπάρχει επαρκές προσωπικό από μαίες, νοσηλεύτριες, γιατρούς μέχρι κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχιάτρους στα νοσοκομεία μας.

Ακόμα και το προφανές της προστασίας των ευαίσθητων δεδομένων, το να υπάρχει ειδικός χώρος εξέτασης μέχρι λομωξιολογική κάλυψη είναι ζητούμενο....
Χρειάστηκε να κληθεί η διοίκηση για να τηρηθούν τα προφανή. Μάλιστα, την ώρα της σύσκεψης της διοίκησης, συζητήθηκε να καλεστεί ψυχολόγος συμβασιούχος του ΕΟΔΥ, ωστόσο δεν εφημέρευε. Είναι οι εργαζόμενοι που ο Γεωργιάδης ήθελε να απολύσει τέλη Απρίλη και τους έδωσε μια ψωροπαράταση, όπως κάνει με όλους τους συμβασιούχους.

Μέρες μετά εκκρεμεί η ιατροδικαστική εξέταση.
Αποκαλύφθηκε μπροστά στα μάτια μας ότι παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του προσωπικού, η κυβέρνηση και το υπουργείο με τη δολοφονική και σεξιστική πολιτική τους έχουν διαλύσει ένα γυναικολογικό νοσοκομείο που αδυνατεί να παρέχει τα αναγκαία σε μια βιασμένη γυναίκα. Δε δίνουν δεκάρα για την περίθαλψη τους και ουσιαστικά με αυτές τις διαδικασίες τις αποτρέπουν να καταγγείλουν βιασμό και προστατεύουν περισσότερο τον θύτη παρά το θύμα.

Διεκδικούμε εδώ και τώρα:

  • Δημιουργία πρωτοκόλλου περίθαλψης- διαχείρισης κακοποιημένων γυναικών 
  • Καμία εμπλοκή της αστυνομίας στο έργο μας 
  • Μαζικές προσλήψεις στα γυναικολογικά νοσοκομεία και όχι απαξίωση και διάλυσή τους 
  • Καλούμε ΠΟΕΔΗΝ, ΟΕΝΓΕ και τα πρωτοβάθμια σωματεία της υγείας να μπουν μπροστά στα ζητήματα της αντιμετώπισης των κακοποιημένων γυναικών, της έμφυλης βίας και του σεξισμού.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Ένοπλες Συρράξεις 20.08.2025 - 10:38 Ανάλυση CNN: Η Ρωσική στρατηγική πίσω από την άρνηση συνάντησης με τον Ζελένσκι

  Παρά τις αρχικές ενδείξεις για ενδεχόμενη συνάντηση Πούτιν – Ζελένσκι με πρωτοβουλία Τραμπ, η αντίδραση της Μόσχας αποκάλυψε βαθιά πολιτικ...