Πέμπτη 7 Αυγούστου 2025

Νέα Στύρα: Καταρρίπτονται οι ισχυρισμοί του καπετάνιου για τα πηδάλια - Τι λέει ο νηογνώμονας

 

Νέα Στύρα: Καταρρίπτονται οι ισχυρισμοί του καπετάνιου για τα πηδάλια - Τι λέει ο νηογνώμονας
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI


Η επιχείρηση αποκόλλησης του φέρι μποτ της γραμμής Αγία Μαρίνα – Νέα Στύρα, το οποίο προσάραξε σε ξέρα, προκαλώντας ταλαιπωρία σε δεκάδες επιβάτες, αναμένεται να ξεκινήσει το απόγευμα.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, την ίδια στιγμή, νέα στοιχεία έρχονται στο φως με τον νηογνώμονα να δηλώνει πως δεν υπήρχε βλάβη στα πηδάλια.

Συγκεκριμένα, εφόσον δεν προκύψει κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τα πρωτόκολλα για την ασφάλεια αυτής της διαδικασίας, θα ξεκινήσει νωρίς το απόγευμα η διαδικασία της αποκόλλησης του πλοίου και της ρυμούλκησης του. Σημειώνεται πως ήδη πάνω στο φέρι μποτ έχουν γίνει όλες οι προπαρασκευαστικές ενέργειες στο εσωτερικό του πλοίου αλλά και με δύτες.

Aυτή τη στιγμή βρίσκονται δύο ρυμουλκά στο σημείο και είναι σε ετοιμότητα. Στο ένα βρίσκονται 15 άτομα, μέλη πληρώματος, τα οποία θα προχωρήσουν στις εργασίες όταν ξεκινήσουν, ενώ στο άλλο βρίσκεται ναυπηγός ο οποίος έχει επιθεωρήσει τη ζημιά για να ετοιμάσει το σχέδιο για τις εργασίες.

Οι δύτες εντόπισαν ρωγμές στο πλοίο σε μήκος περίπου 15 μέτρων. Ο καπετάνιος, που παραμένει υπό κράτηση, ισχυρίστηκε ότι δεν μπόρεσε να αποφύγει την ξέρα. Ωστόσο, αν και στους ισχυρισμούς του δήλωσε ότι υπήρχε βλάβη στα πηδάλια, ο νηογνώμονας ανέφερε ότι δεν προκύπτει κάτι τέτοιο.

Δεν έχει γίνει γνωστό εάν θα πρέπει να αποφορτιστεί το πλοίο από το βάρος ή αν θα πρέπει απλώς να μετακινηθούν κάποια από τα 30 περίπου οχήματα που βρίσκονται μέσα.

Βασική προτεραιότητα των αρχών είναι να επιστρέψουν τα οχήματα στους ιδιοκτήτες, καθώς υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που θα έπρεπε να είχαν φύγει ήδη για το εξωτερικό και δεν τα έχουν καταφέρει.

Σημειώνεται ότι το ένα από τα δύο ρυμουλκά έχει πάρει κάθετη θέση προς το πλοίο, έχει κολλήσει την πλώρη πάνω στο πλοίο, ώστε να το στηρίξει και να μην πάρει μεγαλύτερη κλίση λόγω των ανέμων, οι οποίοι φτάνουν τα 7 μποφόρ στην περιοχή.

Οι θυελλώδεις άνεμοι δεν φαίνεται να απασχολούν τόσο τις αρχές που θα βρίσκονται εκεί και θα επιβλέπουν τη διαδικασία, καθώς υπάρχουν στεριές γύρω από το σημείο που έχει προσαράξει το πλοίο και έτσι δεν θα δημιουργηθεί κυματισμός, που θα δυσκολέψει την ανέλκυση.

Σημειώνεται ότι, την ίδια ώρα, ολιγωρία και σοβαρές παραλήψεις οι οποίες θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών, τη διασφάλιση των περιουσιών τους και την προστασία του περιβάλλοντος παρατηρούνται από τις ενέργειες οι οποίες δεν έγιναν μετά την προσάραξη του πλοίου.

Για τις παραλήψεις αυτές, χρειάστηκε το υπουργείο Ναυτιλίας να ενημερώσει τον αρμόδιο Εισαγγελέα. Συγκεκριμένα:

  • Ο Πλοίαρχος δεν ενημέρωσε τις αρμόδιες αρχές για το συμβάν
  • Το πλήρωμα δεν ενημέρωσε τους επιβάτες για την κατάσταση και τις ενέργειες που έπρεπε να ακολουθήσουν
  • Το Κέντρο επιχειρήσεων ενημερώθηκε από πολίτες και για αρκετά λεπτά αναζητούσε τον καπετάνιο.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν έχει κάνει ακόμα και τώρα τις προβλεπόμενες ενέργειες για τη ρυμούλκηση και αποκόλλησης
και ναυαγιαίρεση. «Θα ξεκινήσει η διαδικασία, όχι της ρυμούλκησης, η διαδικασία αποκατάστασης της ζημιάς ώστε να μπορέσουμε να αποκολλήσουμε το πλοίο» λέει Άγγελος Σούλης, μέτοχος της Κοινοπραξίας Ferry Boat Νέων Στύρων.

Δίπλα στο κατεστραμμένο κύτος του πλοίου από το μεσημέρι βρίσκεται για λόγους ασφαλείας ρυμουλκό, ενώ εμπειρογνώμονες και ναυπηγός θα εκτιμήσουν το μέγεθος τις ζημιάς.

Στ. Γκίκας για φέρι μποτ στη Νέα Στύρα: Υπήρξε ανθρώπινο λάθος – Δεν τηρήθηκαν τα πρωτόκολλα

Νωρίτερα, την ύπαρξη ανθρώπινου λάθους και τη μη τήρηση των πρωτοκόλλων στην περίπτωση προσάραξης σε ξέρα του φέρι μποτ που εκτελούσε το δρομολόγιο Νέα Στύρα-Αγία Μαρίνα στην Εύβοια, υπογράμμισε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Πρώτο Πρόγραμμα. 

«Προφανώς υπήρξε ανθρώπινο λάθος. Είναι ανεξήγητο το γεγονός κατ’ εμέ (…). Και θα μου επιτρέψετε και να μην άκουγε το πηδάλιο, έχεις τις μηχανές (που μπορεί να κάνει κινήσεις προς αποφυγήν συγκρούσεως), μπορείς να κάνεις κράτημα, μπορείς να κάνεις ανάποδα. Όμως, επειδή αυτή τη στιγμή γίνεται μια έρευνα – ανάκριση από το Λιμεναρχείο Καρύστου, ας περιμένουμε να δούμε. Και βεβαίως έχει εμπλακεί ο εισαγγελέας (…). Εδώ προφανώς δεν τηρήθηκαν τα πρωτόκολλα όπως θα έπρεπε (…). Προφανώς ανθρώπινο λάθος ήταν αυτό. Εγώ θα έλεγα ίσως υπέρμετρη άνεση, χαλαρότητα και χαλάρωση (…)», σημείωσε ο Στέφανος Γκίκας.

Δεν είναι βέβαιο ότι σήμερα θα ρυμουλκηθεί το φέρι μποτ στο λιμάνι της Αγίας Μαρίνας

«Περιμένουμε ακόμα και σήμερα να υποβληθεί από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, με την εταιρεία η οποία έχει αναλάβει την αποκόλληση του πλοίου, το σχέδιο ακριβώς για την αποκόλληση και την ασφαλή ρυμούλκηση. Περιμένουμε λοιπόν, να υποβληθεί αυτό το σχέδιο, διότι από ότι φαίνεται υπάρχει κάποιο ρήγμα εκεί πέρα, το οποίο προφανώς θα πρέπει να επισκευαστεί σε κάποιο βαθμό ώστε να είναι ασφαλής η ρυμούλκηση του πλοίου στην Αγία Μαρίνα. Επίσημα περιμένουμε το χαρτί που θα μας στείλει η πλοιοκτήτρια εταιρεία με την εταιρεία των ρυμουλκών και την εκτίμηση της κατάστασης την οποία θα κάνουν αυτοί οι άνθρωποι και βεβαίως ο νηογνώμονας προκειμένου να τοποθετηθούμε (…). Δεν είναι βέβαιο λοιπόν, ότι σήμερα θα ρυμουλκηθεί το φέρι μποτ στο λιμάνι της Αγίας Μαρίνας. Τώρα οι τελευταίες πληροφορίες είναι ότι γίνονται εκτιμήσεις αυτή τη στιγμή προκειμένου να υποβληθεί το σχέδιο στην αρμόδια Λιμενική Αρχή που είναι το Λιμεναρχείο Καρύστου, για να εγκρίνει ή όχι το σχέδιο αποκόλλησης (…)», είπε ο Στέφανος Γκίκας.

Έχουν πολλαπλασιαστεί οι έλεγχοι ασφάλειας τους τελευταίους μήνες

Αναφορικά με τους ελέγχους ασφαλείας που έχουν διενεργηθεί τους τελευταίους μήνες, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανέφερε: «Αυτό που θα ήθελα να τονίσω είναι ότι με εντολή του υπουργού, από τις αρχές του χρόνου έχουν πολλαπλασιαστεί οι έλεγχοι ασφάλειας. Ακόμα και σε αυτά τα μικρά πλοία έχουν γίνει πάνω από 100 με 110 έλεγχοι ακριβώς για να επιβεβαιωθεί ότι και τα σωσίβια υπάρχουν σωστά στο νούμερο και τα σωστικά υπάρχουν όπως πρέπει και οι διαδικασίες υπάρχουν. Υποχρεούται το κάθε πλοίο να κάνει πολύ συχνά γυμνάσια. Δηλαδή και γυμνάσια για εγκατάλειψη πλοίου και γυμνάσια ελέγχου βλαβών, όπως είναι για παράδειγμα η διαρροή υδάτων και πυρκαγιάς. Υπάρχουν αγήματα στα πλοία, όπως λέγονται, τα οποία εκπαιδεύονται για αυτή τη δουλειά. Εδώ βέβαια θα πρέπει να δούμε πόσο συχνά έχει γίνει σε αυτό το πλοίο αντίστοιχο γυμνάσιο».

Προέχει η ασφάλεια – Η ελληνική ναυσιπλοΐα είναι απόλυτα ασφαλής

Και τόνισε «Είναι απόλυτα ασφαλής η ναυσιπλοΐα (…). Υπάρχουν τα σχολεία σωστικών και πυροσβεστικών που όλο το προσωπικό που υπηρετεί πάνω στα πλοία, στα εμπορικά περνάει αυτή την εκπαίδευση, ακριβώς γι’ αυτό το λόγο και υπάρχει και μία συχνότητα γυμνασίων κυρίως στα μεγαλύτερα πλοία αλλά και στα μικρά. Υποχρεούνται δηλαδή, να το κάνουν αυτό προκειμένου να αντιμετωπίζουν τέτοιες καταστάσεις (…)».

Δήλωση Μ.Κ. Κεφαλογιάννη: Η ΕΕ καταδικάζει απερίφραστα το παράνομο και άκυρο τουρκολιβυκό μνημόνιο - Δεν παράγει έννομα αποτελέσματα και συνέπειες για τρίτα κράτη

 


Η ΕΕ καταδικάζει απερίφραστα το παράνομο και άκυρο τουρκολιβυκό μνημόνιο, το οποίο δεν παράγει έννομα αποτελέσματα και συνέπειες για τρίτα κράτη, αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε εκτενή δήλωσή του για το θέμα, ο ευρωβουλευτής ΝΔ και πρόεδρος της Μικτής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής ΕΕ-Τουρκίας, Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης.

Ολόκληρη η δήλωση του κ. Κεφαλογιάννη έχει ως εξής:

«Η Ευρώπη και οι Θεσμοί της, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο Κορυφής, από την πρώτη ώρα, στέκονται στο πλευρό της Ελλάδας με συνέπεια για το παράνομο και άκυρο τουρκολιβυκό μνημόνιο. Και επαναλαμβάνουν συνεχώς ρητά και κατηγορηματικά ότι το τουρκολιβυκό μνημόνιο δεν παράγει έννομα αποτελέσματα και συνέπειες για τρίτα κράτη.

1. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Κορυφής, με πρωτοβουλία του Έλληνα πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στα συμπεράσματά του αποδέχεται ομόφωνα ότι το άκυρο και παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο παραβιάζει τα δικαιώματα τρίτων κρατών, δεν συμμορφώνεται με το δίκαιο των θαλασσών και δεν μπορεί να έχει νομικές συνέπειες για τρίτα κράτη.

2. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με συντριπτική πλειοψηφία, έχει υιοθετήσει τις δύο τροπολογίες που είχα καταθέσει με τις οποίες καταδικάζει το τουρκολιβυκό μνημόνιο και ζητά την ακύρωσή του.

Αναλυτικά οι δύο τροπολογίες:

- "λαμβάνοντας υπόψη ότι τον Νοέμβριο του 2019 η Λιβύη υπέγραψε με την Τουρκία μνημόνιο κατανόησης για την οριοθέτηση των θαλάσσιων δικαιοδοσιών στη Μεσόγειο Θάλασσα,

λαμβάνοντας υπόψη ότι παραβιάζει τα δικαιώματα τρίτων κρατών δεν συμμορφώνεται με το δίκαιο των θαλασσών και δεν μπορεί να έχει νομικές συνέπειες για τρίτα κράτη".

- "Παροτρύνουν τις αρχές της Λιβύης να προχωρήσουν στην ακύρωση του μνημονίου συμφωνίας της Τουρκίας για τη Λιβύη το 2019 για την οριοθέτηση των θαλάσσιων δικαιοδοσιών στη Μεσόγειο Θάλασσα και να μην εφαρμόσουν καμία ρήτρα που περιλαμβάνει την επακόλουθη συμφωνία για τους υδρογονάνθρακες που υπογράφηκε στις 3 Οκτωβρίου 2022 και προβλέπει παράνομες δραστηριότητες γεώτρησης στις αποκλειστικές οικονομικές ζώνες χωρών, συμπεριλαμβανομένων αυτών της Κύπρου και της Ελλάδας".

3. Ο ύπατος εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκή Επιτροπή) για την Εξωτερική Πολιτική, σε απάντηση σχετικής ερώτησής μου, έχει τονίσει:

"Το μνημόνιο συνεννόησης Τουρκίας-Λιβύης του 2019 για την οριοθέτηση περιοχών θαλάσσιας δικαιοδοσίας στη Μεσόγειο παραβιάζει τα κυριαρχικά δικαιώματα τρίτων χωρών, δεν συνάδει με το Δίκαιο της Θάλασσας και δεν μπορεί να παράγει έννομες συνέπειες για τρίτα κράτη. Είναι επιτακτική ανάγκη να τηρούνται το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, η αρχή των σχέσεων καλής γειτονίας, η κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα επί των θαλασσίων ζωνών όλων των παράκτιων κρατών συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων που γεννώνται από τα νησιά τους. Όλα τα μέλη της διεθνούς κοινότητας πρέπει να συμμορφώνονται με τις αρχές αυτές"».

Κυρ. Μητσοτάκης: Το φθινόπωρο τα τοπικά σχέδια ανάπτυξης της Δ. Ελλάδας με 420 παρεμβάσεις

 


   Στόχος μας είναι «μια Ελλάδα που σήμερα προχωρά ενωμένη και χτίζει το αύριο με αυτοπεποίθηση και δικαιοσύνη», επισημαίνει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Πελοπόννησος». Αναφέρει ότι η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος αποτελεί την αρχή ενός ευρύτερου αναπτυξιακού σχεδίου για τη Δυτική Ελλάδα, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση στρέφει την προσοχή της στους τρεις νομούς της περιοχής -Αχαΐα, Ηλεία και Αιτωλοακαρνανία- με στοχευμένες δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές, τουρισμό, ενέργεια και παραγωγή.

   Υπογραμμίζοντας ότι η Δυτική Ελλάδα αλλάζει σελίδα με σχέδιο, επενδύσεις και έργα που ήδη αποδίδουν καρπούς, αναφέρει ότι η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου στις 30 Νοεμβρίου αποτελεί «τομή» για την περιοχή, με πολλαπλά οφέλη σε τουρισμό, οικονομία και προσβασιμότητα, αλλά και το εφαλτήριο μιας ευρύτερης αναπτυξιακής στρατηγικής.

   Ο πρωθυπουργός προαναγγέλλει εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου Αράξου, διαβεβαιώνει ότι θα προχωρήσει η υποπαραχώρηση των λιμανιών Πάτρας και Κατάκολου για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας καθώς και ότι το φθινόπωρο θα εξαγγείλει από την Πάτρα 420 παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται στα Τοπικά Σχέδια Ανάπτυξης, με επίκεντρο την ενίσχυση της παραγωγικής βάσης, της καινοτομίας και της περιφερειακής σύγκλισης. «Δεν υπάρχουν υποδεέστερες περιφέρειες», τονίζει, διαβεβαιώνοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι κάθε πολίτης να έχει τις ίδιες ευκαιρίες στον τόπο του. Όπως επισημαίνει ο πρωθυπουργός, στον τομέα της απασχόλησης ολόκληρη η χώρα έχει κάνει πολύ σημαντικά βήματα αλλά η Δυτική Ελλάδα έχει πραγματοποιήσει ένα μεγάλο άλμα «Σας θυμίζω ότι η ανεργία από το 26,6% το 2019, κινείται φέτος στο 10%. Έχει, δηλαδή, μειωθεί κατά 15,6%, ποσοστό διπλάσιο από το σύνολο της χώρας».

   

   Αναλυτικά στη συνέντευξή του στην εφημερίδα Πελοπόννησος, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρει:

   ΕΡ: Η Πατρών - Πύργου στις 30 Νοεμβρίου ολοκληρώνεται και, πράγματι, «μια μεγάλη εκκρεμότητα κλείνει», όπως είπατε. Η Δυτική Ελλάδα, όμως, έχει μείνει πολύ πίσω έχοντας ανάγκη και από άλλες δημόσιες επενδύσεις, αλλά και από ιδιωτικές. Ποιος είναι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης; Τι να περιμένουμε;

   

   ΑΠ: Πράγματι, η αίσθηση ότι η Δυτική Ελλάδα έχει μείνει πίσω, είναι και ο λόγος που αυτή η κυβέρνηση έχει στρέψει την προσοχή της στους τρεις νομούς της. Η Αχαΐα, Ηλεία και η Αιτωλοακαρνανία διαθέτουν φυσική ομορφιά, πλούσια ιστορική και πολιτισμική κληρονομιά και ισχυρή παραγωγική βάση. Με τον σωστό σχεδιασμό που ήδη υλοποιείται, τα πλεονεκτήματα αυτά μπορούν να γίνουν εφαλτήρια ανάπτυξης.

   

   Αιχμή της πορείας αυτής αποτελεί, βεβαίως, η λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου. Ένα έργο που μειώνει τις αποστάσεις, ενισχύει την ασφάλεια και διευκολύνει την προσβασιμότητα. Όπως έγινε, λοιπόν, και με την Ιονία Οδό, το αποτύπωμά του στον τουρισμό και στην οικονομία αναμένεται έντονο. Φέρνοντας τους κατοίκους της περιοχής πιο κοντά στις αγορές και τις υπηρεσίες. Πρωτίστως, όμως, στις ευκαιρίες που αξίζουν. Αυτός είναι και ο στόχος μας: μια Ελλάδα που σήμερα προχωρά ενωμένη και χτίζει το αύριο με αυτοπεποίθηση και δικαιοσύνη.

   

   Η εμβληματική αυτή παρέμβαση, πάντως, είναι μόνο η αρχή. Γιατί σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση, προχωρούν σημαντικές δράσεις με κεντρικό στόχο την ενίσχυση της παραγωγικής δραστηριότητας. Αναφέρω, για παράδειγμα, την αναβάθμιση των συνδέσεων του αυτοκινητόδρομου με τη βιομηχανική περιοχή των Πατρών και με το αεροδρόμιο του Αράξου, το οποίο, άλλωστε, σύντομα θα εκσυγχρονιστεί και θα αξιοποιηθεί μαζί με τα υπόλοιπα 21 περιφερειακά αεροδρόμια.

   

   Εξελίσσεται, επίσης, ο διαγωνισμός για την υποπαραχώρηση της δραστηριότητας της κρουαζιέρας στα λιμάνια του Κατάκολου και της Πάτρας. Στο δεύτερο, μάλιστα, έχει ήδη ολοκληρωθεί η χωροθέτηση της μαρίνας και «τρέχει» η διαδικασία έκδοσης του masterplan. Ενώ ταυτόχρονα προχωρούν και οι τουριστικοί λιμένες στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας.

   

   Όλα αυτά δεν γίνονται τυχαία. Οι καλύτερες συνδέσεις των λιμανιών με τα κέντρα διανομής ανοίγουν νέες δυνατότητες στη μεταποίηση, τα logistics και τη βιομηχανία, προσελκύοντας επενδύσεις και δημιουργώντας το πλαίσιο για να εγκατασταθούν εδώ ακόμη περισσότερες επιχειρήσεις. Και, παράλληλα, τα μικρά και μεγάλα τοπικά έργα αλλάζουν την εικόνα του τόπου και την καθημερινότητα των κατοίκων του.

   

   Την ίδια στιγμή, βέβαια, η περιφέρεια αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις, με πρώτη την κλιματική αλλαγή. Έτσι, και στους τρεις νομούς προχωρούν παρεμβάσεις για την αντιπλημμυρική προστασία και τη διαχείριση υδάτων, απορριμμάτων και αποβλήτων. Επιταχύνουμε, λοιπόν, την εφαρμογή των Σχεδίων Διαχείρισης Λεκανών Απορροής που συνδέονται με τον πρωτογενή τομέα, όσο και των Σχεδίων Διαχείρισης Κινδύνων που αφορούν την ασφάλεια των συμπολιτών μας και των περιουσιών τους.

   

   ΕΡ: Όλες οι μελέτες (ΙΟΒΕ, ΤτΕ, ΕΛΙΑΜΕΠ, Δείκτης Περιφερειακής Ανταγωνιστικότητας - RCI κλπ) καταδεικνύουν ότι παρά τους θετικούς συνολικούς ρυθμούς ανάπτυξης της χώρας, σε σειρά περιφερειών εξακολουθούν να καταγράφονται σοβαρές αποκλίσεις. Μεταξύ αυτών και στη Δυτική Ελλάδα. Ποια είναι η στρατηγική σας για την ενίσχυση της περιφερειακής σύγκλισης και την κάλυψη των ανισοτήτων; Ως κυβέρνηση ετοιμάζετε το Τοπικό Σχέδιο Ανάπτυξης για την Αχαΐα. Πότε σκοπεύετε να έρθετε να το παρουσιάσετε και ποια έργα ή παρεμβάσεις σχεδιάζονται;

   

   ΑΠ: Το φθινόπωρο θα παρουσιαστούν τα Τοπικά Σχέδια Ανάπτυξης της Δυτικής Ελλάδας που περιλαμβάνουν 420 παρεμβάσεις. Ενώ στο τέλος του έτους θα ανακοινώσουμε την πλήρη εθνική μας στρατηγική. Εδώ πρέπει να πω ότι οι τοπικές παρεμβάσεις δεν προτεραιοποιούνται, πλέον, από την κεντρική κυβέρνηση, όπως γινόταν για χρόνια. Αλλά μέσα από διαβούλευση διαρκείας με τη συμμετοχή της αυτοδιοίκησης, των επιμελητηρίων, της ακαδημαϊκής κοινότητας και της κοινωνίας των πολιτών. Αρκετοί φορείς της Δυτικής Ελλάδας, μάλιστα, έχουν ήδη καταθέσει τις θέσεις τους. Και πρέπει να πω ότι ειδικά στην Αχαΐα το Επιμελητήριο μαζί με άλλους φορείς, όπως το Πανεπιστήμιο Πάτρας, έχουν υποβάλει μια συγκροτημένη πρόταση.

   

   Γιατί, πράγματι, οι περιφερειακές ανισότητες μπορεί να αμβλύνθηκαν, όμως κάθε άλλο παρά εξαφανίστηκαν. Και τα εκατοντάδες δισ. που επενδύθηκαν δεν κατάφεραν να θεραπεύσουν το σύνολο των αδυναμιών. Γι' αυτό και πρέπει να αξιοποιούμε σωστά κάθε διαθέσιμο πόρο που με μεγάλο κόπο εξασφαλίζουμε. Συνεχίζουμε, λοιπόν, με κεντρικό στόχο τη «διπλή σύγκλιση». Να βελτιώσουμε, με λίγα λόγια, τη θέση των περιφερειών της χώρας σε σχέση με εκείνες του πυρήνα των κρατών-μελών της ΕΕ, μειώνοντας, παράλληλα, και τις διαπεριφερειακές ανισότητες μέσα στη χώρα.

   

   Το όραμά μας είναι μια πατρίδα όπου η κάθε περιοχή θα έχει τη δική της ταυτότητα και δυναμική. Με την ανάπτυξη να μη σημαίνει εγκατάλειψη της παραδοσιακής οικονομικής δομής. Αλλά προσαρμογή της στη σύγχρονη εποχή. Διασφαλίζοντας το δικαίωμα κάθε πολίτη να παραμείνει και να ευημερήσει στον τόπο που γεννήθηκε. Η περιφέρεια δεν είναι υποδεέστερη. Είναι διαφορετική. Με δικά της πλεονεκτήματα που πρέπει να αξιοποιήσουμε, και δικές της αδυναμίες που πρέπει να διορθώσουμε. Αυτό κάνουμε με σχέδιο, πόρους και τόλμη που ήδη φέρνουν αποτελέσματα.

   

   ΕΡ: Στην ομιλία σας, στα εγκαίνια της Πατρών - Πύργου αναφερθήκατε στην πολύ μεγάλη αποκλιμάκωση της ανεργίας στην περιοχή από το 25% στο 10%. Ωστόσο παραμένει πάνω από τον Μέσο Όρο της χώρας και ποιοτικοί δείκτες όπως το κατά κεφαλή ΑΕΠ και ο πληθυσμός που απειλείται με φτώχεια κατατάσσουν την ΠΔΕ σε πολύ χαμηλή θέση. Σχεδιάζεται κάποια μέτρα ειδικά για την Δυτική Ελλάδα;

   ΑΠ: Στον τομέα της απασχόλησης, ολόκληρη η χώρα έχει κάνει πολύ σημαντικά βήματα. Η Δυτική Ελλάδα, όμως, έχει πραγματοποιήσει ένα μεγάλο άλμα. Σας θυμίζω ότι η ανεργία από το 26,6% το 2019, κινείται φέτος στο 10%. Έχει, δηλαδή, μειωθεί κατά 15,6%, ποσοστό διπλάσιο από το σύνολο της χώρας.

   

   Σημαντική αύξηση, όμως, καταγράφεται και στο κατά κεφαλή εισόδημα. Μεταξύ 2019-2022, που έχουμε στοιχεία, η ενίσχυση στη Δυτική Ελλάδα ξεπερνά το 15%, αισθητά υψηλότερη από τον εθνικό μέσο όρο. Ενώ σημαντικά έχει περιοριστεί και ο κίνδυνος φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού. Δεν εφησυχάζουμε, ωστόσο, καθώς το ποσοστό παραμένει ακόμη υψηλό. Όπως δεν εφησυχάζουμε σε κανένα τομέα, συνεχίζοντας την προσπάθεια να ανεβάσουμε την Ελλάδα ψηλότερα.

   

   ΕΡ: Η ακρίβεια στα βασικά αγαθά, στα ενοίκια και στην ενέργεια συνεχίζει να πιέζει τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. Παρά τις παρεμβάσεις που ανακοινώνονται, η καθημερινότητα των πολιτών παραμένει ασφυκτική. Πώς σκοπεύετε να μειώσετε την απόσταση μεταξύ κυβερνητικών προθέσεων και βιωμένης πραγματικότητας;

   

   ΑΠ: Πράγματι, η ακρίβεια παραμένει ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα, όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά σχεδόν σε ολόκληρη την Ευρώπη. Γι' αυτό και η μάχη αυτής της κυβέρνησης με τις ανατιμήσεις, όχι μόνο δεν έληξε, αλλά εντείνεται. Οι παρεμβάσεις μας για τον έλεγχο των τιμών στο super market, για την επιδότηση της ενέργειας και για το στεγαστικό, ανανεώνονται και εμπλουτίζονται διαρκώς.

   

   Βέβαια, το σημαντικότερο όπλο σε αυτήν την αναμέτρηση είναι η μόνιμη αύξηση των εισοδημάτων όλων των πολιτών. Υπενθυμίζω ότι ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε από τα 650 στα 880 ευρώ, σημαντικά πάνω από την άνοδο του πληθωρισμού και μέχρι το 2027 θα φτάσει τα 950 ευρώ. Με τον μέσο μισθό να ξεπερνά, τότε, τα 1.500. Ενώ στο ίδιο διάστημα η ανεργία θα συνεχίζει να πέφτει ιδίως στους νέους και στις γυναίκες.

   

   Παράλληλα, τα τελευταία έξι χρόνια επιστρέφουμε σταθερά μέρισμα της συλλογικής ανάπτυξης στην κοινωνία και ιδιαίτερα στους πλέον ευάλωτους. Όσο, μάλιστα, νοικοκυρεύονται τα δημόσια οικονομικά και η μάχη με τη φοροδιαφυγή αποδίδει, τόσο περισσότερο θα μπορούμε να ανακουφίσουμε τους συμπολίτες μας. Θα χρειαστεί να κάνετε μερικές εβδομάδες υπομονή για να ακούσετε το σύνολο των παρεμβάσεων που θα ανακοινωθούν στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης».

      Κ. Τζ.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Θεσσαλονίκη: Δίωξη στον 37χρονο και στην 24χρονη για τον βιασμό της 10χρονης κόρης της – Πώς αποκαλύφθηκε η φρίκη

 

Η μητέρα και ο σύντροφός της που κατηγορούνται ότι βίαζαν το παιδί

Η μητέρα και ο σύντροφός της που κατηγορούνται ότι βίαζαν το παιδί / ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ
 
)Η 24χρονη μητέρα συνελήφθη άμεσα, ενώ οι Αρχές κατάφεραν και εντόπισαν τον 37χρονο στα σύνορα στον Προμαχώνα, καθώς ετοιμαζόταν να εγκαταλείψει τη χώρα για τη Βουλγαρία

Σοκ και αποτροπιασμό προκαλεί η είδηση πως ένα παιδί μόλις 10 ετών βιάστηκε από τον σύντροφο της 24χρονης μητέρας της και μάλιστα με τη βοήθεια της ίδιας της μάνας της στη Θεσσαλονίκη.

Για την υπόθεση συνελήφθησαν στη Θεσσαλονίκη μια 24χρονη και ο 37χρονος σύντροφός της μητέρας της, καθώς και οι δύο κατηγορούνται για τον βιασμό του 10χρονου παιδιού.

Οι δύο τους οδηγήθηκαν το πρωί της Πέμπτης στον εισαγγελέα. Τους απαγγέλθηκαν κατηγορίες για βιασμό ανηλίκου κατ’ εξακολούθηση, κατάχρηση ανηλίκου, γενετήσιες πράξεις σε βάρος ανήλικου και ενδοοικογενειακή σωματική βλάβη.

Οι συλληφθέντες παραπέμφθηκαν να απολογηθούν στην 5η ανακρίτρια.

Πώς αποκαλύφθηκε η φρίκη

Αρχικά στα τέλη Ιουλίου η μητέρα κατέφυγε στο αστυνομικό τμήμα Θέρμης όπου κατήγγειλε τον 37χρονο σύντροφό της για ενδοοικογενειακή βία και για βιασμό της ανήλικης κόρης της

Στη συνέχεια οι αστυνομικοί προσέγγισαν το μικρό παιδί και με τη βοήθεια ειδικών το κοριτσάκι επιβεβαίωσε πως είχε βιαστεί από τον 37χρονο. Ωστόσο, το παιδί έδωσε μια διαφορετική εκδοχή, αφού περιέγραψε πως η μητέρα της όχι μόνο ήταν παρούσα στον βιασμό της αλλά την κρατούσε ακίνητη ώστε ο 37χρονος να ικανοποιήσει τις αρρωστημένες ορέξεις τους στο σωματάκι του παιδιού.

Αποκάλυψε, δε, πως είχε πέσει πολλές φορές θύμα ξυλοδαρμού από το ζευγάρι, ενώ είπε πως ο 37χρονος χτυπούσε συχνά την 24χρονη.

Η μητέρα της 10χρονης στη Θεσσαλονίκη
Η μητέρα της 10χρονης στη Θεσσαλονίκη / ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ / ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ

Η 24χρονη μητέρα συνελήφθη άμεσα, ενώ οι Αρχές κατάφεραν και εντόπισαν τον 37χρονο στα σύνορα στον Προμαχώνα, καθώς ετοιμαζόταν να εγκαταλείψει τη χώρα για τη Βουλγαρία 

.https://www.newsit.gr/

Φρίκη: Διέρρευσε το σχέδιο Νετανιάχου για ολική κατοχή και εκτοπισμό των Παλαιστινίων

 Γάζα Παλαιστίνη

Ισραηλινοί στρατιώτες περπατούν στη συνοριακή γραμμή στη Λωρίδα της Γάζας. | (AP Photo/Ohad Zwigenberg)


Περιλαμβάνει δύο φάσεις σε τέσσερις με πέντε μήνες • Προβλέπει επιθέσεις, εντολές εκτοπισμού και μερική εμπλοκή των ΗΠΑ στην ανθρωπιστική βοήθεια • Σήμερα η συνεδρίαση • Έχει την πλειοψηφία ο Νετανιάχου παρά τις αντιδράσεις.

Αμετακίνητος παρά τις αντιδράσεις ακόμη και εντός της κυβέρνησής του ο γενοκτόνος πρωθυπουργός του Ισραήλ, ετοιμάζεται, σήμερα να προχωρήσει στην έγκριση των σχεδίων για «τελική λύση» στη Λωρίδα της Γάζας με ολοκληρωτική κατοχή και εκτοπισμό των Παλαιστινίων.

Η κρίσιμη συνεδρίαση έχει προγραμματιστεί για σήμερα και, όπως αναφέρουν μέσα του Ισραήλ, παρά τις διαφωνίες και τις συγκρούσεις ο Νετανιάχου έχει την πλειοψηφία για να περάσει το εφιαλτικό του σχέδιο.

Και επίθεση και εκτοπισμός σε δύο φάσεις

Όπως μεταδίδει το Times of Israel το σχέδιο προβλέπει την κατάληψη της πόλης της Γάζας και των προσφυγικών καταυλισμών που βρίσκονται στον κεντρικό τομέα, με παράλληλο εκτοπισμό του πληθυσμού προς τα νότια και την λεγόμενη ανθρωπιστική ζώνη της Μαουάσι. 

Το Channel 12 φιλοξενεί ρεπορτάζ το οποίο αναφέρει ότι το σχέδιο έχει δύο φάσεις και ενδέχεται να διαρκέσει τέσσερις με πέντε μήνες.

Στην πρώτη φάση το Ισραήλ αναμένεται να εκδώσει διαταγές εκκένωσης για περίπου ένα εκατομμύριο κατοίκους της πόλης της Γάζας και, σε συντονισμό με τις ΗΠΑ, οι εκτοπισμένοι θα μεταφερθούν σε δομές «προστασίας», όπως νοσοκομεία και καταυλισμούς για εκτοπισμένους. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει πως η φάση αυτή θα διαρκέσει αρκετές εβδομάδες. 

Στη δεύτερη φάση του σχεδίου ο στρατός θα επιτεθεί στην περιοχή, ενώ το Channel 12 σημειώνει πως τότε και σε πλήρη συντονισμό με το Ισραήλ ο Ντόναλντ Τραμπ θα απευθύνει διάγγελμα για επιτάχυνση της ανθρωπιστικής βοήθειας. Η επέκταση των κέντρων βοήθειας θα χρηματοδοτηθεί με περίπου 1 δισ. δολάρια που θα προσφέρουν οι ΗΠΑ και άλλες χώρες.

Την ίδια στιγμή ρεπορτάζ των ισραηλινών Ynet, Kan και Channel 13 αναφέρουν πως η «τελική λύση» θα διαρκέσει τέσσερις έως πέντε μήνες, ενώ εκτός από την πόλη της Γάζας υπό κατοχή θα βρεθούν και οι προσφυγικοί καταυλισμοί του κεντρικού τομέα, εκεί που μέχρι στιγμής δεν υπήρχε ισχυρή παρουσία του ισραηλινού στρατού.

Τι θέλει το Ισραήλ

Η εξώθηση του άμαχου πληθυσμού προς το νότιο τμήμα της Γάζας αποτελεί έναν από τους διακηρυγμένους στόχους του Μπενιαμίν Νετανιάχου για πλήρη εκτοπισμό των Παλαιστίνιων από τη γη τους. Στο Τελ Αβίβ εκτιμούν ότι η δημιουργία νέων καταυλισμών στα νότια θα «ενθαρρύνει τα σχέδια μετανάστευσης», όπως αποκαλεί τον ξεριζωμό η κυβέρνηση Νετανιάχου. 

Ο IDF αναμένεται να επιχειρήσει σε περιοχές όπου εκτιμάται πως κρατούνται οι όμηροι, με προσπάθειες να μην τεθούν σε κίνδυνο οι ζωές τους, όμως κάτι τέτοιο δεν θεωρείται καθόλου σίγουρο. 

Παράλληλα, σύμφωνα με το Channel 12, εξετάζεται το ενδεχόμενο το σχέδιο να ευθυγραμμιστεί με την υπό διαμόρφωση αμερικανική πρόταση για συνολική διευθέτηση. Αν και το Ισραήλ μπορεί να «παγώσει» τις επιχειρήσεις, κυβερνητικοί αξιωματούχοι εκφράζουν σκεπτικισμό για το αν κάτι τέτοιο είναι ρεαλιστικό, σύμφωνα με το ρεπορτάζ.

Το εναλλακτικό πλάνο που έχει απορρίψει ο «Μπίμπι»

Το ειδησεογραφικό δίκτυο Kan αποκαλύπτει και εναλλακτικό σχέδιο, το οποίο προβλέπει περικύκλωση της πόλης της Γάζας και των κεντρικών καταυλισμών παράλληλα με αποκλεισμό της ανθρωπιστικής βοήθειας και διενέργεια στοχευμένων εφόδων. Με το πλάνο αυτό στόχος θα ήταν η σταδιακή εξουθένωση της Χαμάς, αλλά η χρονική διάρκειά του θα ήταν αρκετά μεγαλύτερη. Δεν αποκλείεται, ωστόσο, το εναλλακτικό αυτό σχέδιο να αποτελέσει ενδιάμεσο στάδιο πριν από την πλήρη επέκταση. Πάντως το Kan μεταδίδει πως ο Νετανιάχου έχει απορρίψει το πλάνο αυτό.

Οι διαφωνίες στο εσωτερικό και ο Τραμπ

Ο Αμερικανός πρόεδρος παίζει το δικό του παιχνίδι και δεν έχει δηλώσει ξεκάθαρα ποια είναι η θέση του για το σχέδιο εξόντωσης των Παλαιστινίων, όμως έχει σπεύσει να τονίσει πως το θέμα της Γάζας «εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το Ισραήλ».

Το πρακτορείο Axios, πάντως, μεταδίδει πως ο Λευκός Οίκος δεν δείχνει διάθεση να παρέμβει στα σχέδια Νετανιάχου, αλλά δεν υποστηρίζει την προσάρτηση εδαφών της Γάζας από το Ισραήλ. 

Στο εσωτερικό της ισραηλινής κυβέρνησης, ωστόσο, μαίνεται η διαμάχη με την ηγεσία του στρατού, καθώς ο αρχηγός του γενικού επιτελείου, Εγιάλ Ζαμίρ, καθώς και άλλοι στρατιωτικοί έχουν εκφράσει τις αντιρρήσεις τους για το σχέδιο πλήρους κατάληψης.
Μιλώντας στο Channel 12, αξιωματούχος ασφαλείας προειδοποίησε ότι το Ισραήλ εάν καταλάβει πλήρως της Γάζα ενδέχεται να «μπει συνειδητά σε ένα μοντέλο Τύπου Βιετνάμ» κάνοντας λόγο για έναν μακρόχρονο, δαπανηρό και με κόστος σε ανθρώπινες ζωές πόλεμο και με περιορισμένο στρατιωτικό αποτέλεσμα.

Στις τάξεις του στρατού, επίσης, εκφράζονται φόβοι πως εκτός από τις ζωές των ομήρων το πλάνο θα φέρει σημαντικές απώλειες στις τάξεις των ισραηλινών στρατευμάτων. 

Ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης Γιαΐρ Λαπίντ ανέφερε πως συναντήθηκε χθες με τον πρωθυπουργό Νετανιάχου και τον προειδοποίησε πως «η κατοχή της Γάζας είναι πολύ κακή ιδέα» σε «επιχειρησιακό, ηθικό και οικονομικό επίπεδο».

Σημειώνεται ότι τεράστιες αντιρρήσεις έχουν και συγγενείς των ομήρων σχετικά με το κατά πόσο οι επιχειρήσεις αυτές θα προστατεύσουν τη ζωή των δικών τους ανθρώπων.

Μεγάλο μέρος της ισραηλινής κοινής γνώμης ανησυχεί ολοένα πιο έντονα για την τύχη των 49 ομήρων που παραμένουν στη Λωρίδα της Γάζας, 27 από τους οποίους έχουν κηρυχτεί νεκροί από τον στρατό, ενώ σε διεθνές επίπεδο πολλαπλασιάζονται οι φωνές που επισημαίνουν τα δεινά των δύο και πλέον εκατομμυρίων Παλαιστίνιων στον θύλακο που απειλούνται να υποστούν «γενικευμένο λιμό», όπως προειδοποιεί ο ΟΗΕ.

Από την πλευρά του ο υπουργός Άμυνας Κατς, ήταν ξεκάθαρος λέγοντας «είναι δικαίωμα και καθήκον του αρχηγού του γενικού επιτελείου να εκφράζει τη θέση του στα προσήκοντα φόρα. αφού ληφθούν αποφάσεις σε πολιτικό επίπεδο, ο στρατός θα τις εκτελέσει με αποφασιστικότητα και επαγγελματισμό (...) ωσότου επιτευχθούν οι στόχοι του πολέμου.

Νέα Στύρα: «Σκισίματα» 15 μέτρων στο πλοίο - «Σωσίβιο» τα διπλά τοιχώματα για τη μη βύθισή του

 


Νέα Στύρα: «Σκισίματα» 15 μέτρων στο πλοίο - «Σωσίβιο» τα διπλά τοιχώματα για τη μη βύθισή του

Προσάραξη φέρι μποτ σε ξέρα στα Νέα Στύρα Ευβοίας

Eurokinissi

Μέσα στις επόμενες ώρες αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το νέο σχέδιο αποκόλλησης του φέρι μποτ που προσάραξε λίγο έξω από το λιμάνι στα Νέα Στύρα.

Το περιστατικό σημειώθηκε το απόγευμα της περασμένης Τρίτης (07.08.25) με την πρώτη επιχείρηση της ρυμούλκησής του να ξεκινά χθες το μεσημέρι, σχεδόν 20 ώρες μετά την προσάραξη του φέρι μποτ σε ξέρα

Ωστόσο, το ρήγμα των 20 μέτρων, που εντόπισαν οι δύτες στο πλοίο, δυσχεραίνει τις σχετικές διαδικασίες, με συνέπεια να απαιτείται νέο σχέδιο απομάκρυνσής του

Εντός των επόμενων ωρών αναμένεται να κατατεθεί το σχέδιο απομάκρυνσης του πλοίου που έχει προσαράξει στην ξέρα «Γλάρος» στα Στύρα

Ήδη εντός του πλοίου υπάρχουν μέλη συγκεκριμένου συνεργείο, το οποίο αναμένεται να αναλάβει τη διαδικασία, αφού φυσικά ολοκληρωθούν οι εργασίες αποκατάστασης των ζημιών που έχουν προκληθεί από την προσάραξη.

Στο σημείο βρίσκονται δύο ρυμουλκά, ένα αντιρρυπαντικό σκάφος και ένα πλωτό του Λιμενικού.

Όσον αφορά το ρήγμα, ειδικός δύτης κατέγραψε «κατά τόπους σκισίματα», δηλαδή δεν πρόκειται για ένα μεγάλο συνεχές ρήγμα και η συνολική έκταση των «σκισιμάτων» είναι μεταξύ 10 και 15 μέτρων.

Όπως διαπιστώθηκε, το πλοίο είναι τύπου «double hull», δηλαδή διαθέτει διπλό κύτος, εσωτερικό και εξωτερικό, όχι όμως σε όλο του το μήκος

Γι’ αυτό το λόγο δεν έχει βυθιστεί από την εισροή υδάτων, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Στο πλοίο παραμένουν τα μέλη του πληρώματος, προκειμένου να συμμετάσχουν στις προσπάθειες.

Θεσσαλονίκη: Μητέρα ακινητοποιούσε τη 10χρονη κόρη της για να τη βιάζει ο σύντροφός της

 


https://www.newsit.gr/Τόσο η μητέρα όσο και ο σύντροφός της συνελήφθησαν - Μάλιστα, ο 37χρονος συνελήφθη στον Προμαχώνα, την ώρα που προσπαθούσε να φύγει από τη χώρα

Μια υπόθεση απόλυτης φρίκης αποκαλύφθηκε στη Θεσσαλονίκη καθώς ένα ανήλικο παιδί κατήγγειλε ότι έπεσε θύμα βιασμού από τον σύντροφό της μητέρας του και μάλιστα με τη βοήθεια της ίδιας της μάνας του. 

Σύμφωνα με την αστυνομία η Υποδιεύθυνση Προστασίας Ανηλίκων και του Τμήματος Πρόληψης και Καταστολής της Εγκληματικότητας της Διεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Θεσσαλονίκης συνέλαβε ένα ζευγάρι, ηλικίας 37 και 24 ετών (άντρας και γυναίκα αντίστοιχα), για τον βιασμό της ανήλικης.Η υπόθεση άρχισε να ξετυλίγεται όταν η μητέρα κατήγγειλε τον σύντροφό της για ενδοοικογενειακή βία και για βιασμό της ανήλικης κόρης της. Ωστόσο, μόλις οι Αρχές προσέγγισαν το παιδί διαπίστωσαν πως η πραγματικότητα ήταν διαφορετική, καθώς το παιδί κατήγγειλε πως η μητέρα την ακινητοποιούσε για να τη βιάζει ο σύντροφός της, ενώ τόσο η ίδια όσο και ο 37χρονος την ξυλοκοπούσαν συχνά. 

Σύμφωνα με δημοσίευμα του voria.gr, πρόκειται για ένα παιδί μόλις 10 ετών που ζούσε μαζί με τη μητέρα του σε οικισμό Ρομά. 

Σε βάρος των δυο συλληφθέντων σχηματίσθηκε δικογραφία, κατά περίπτωση, για βιασμό και γενετήσιες πράξεις με ανηλίκους που δεν συμπλήρωσαν τα 12 έτη κατ’ εξακολούθηση, παράβαση Νομοθεσίας περί Ενδοοικογενειακής Βίας και άμεση συνέργεια σε βιασμό και γενετήσιες πράξεις με ανηλίκους που δεν συμπλήρωσαν τα 12 έτη κατ’ εξακολούθηση.Αρχικά η 24χρονη μητέρα κατήγγειλε στο Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Θέρμης τον 37χρονο για ενδοοικογενειακή βία αλλά και για βιασμό της ανήλικης κόρης της.

Η ανήλικη επιβεβαίωσε τα όσα είχε καταγγείλει η μητέρα, ωστόσο επεσήμανε πως η μητέρα όχι μόνο γνώριζε αλλά κρατούσε ακίνητη τη 10χρονη όσο τη βίαζε ο 37χρονος, ενώ περιέγραψε πως τόσο ο ίδιος όσο και η μητέρα της την χτυπούσαν.

Σημείωσε, δε, πως ο 37χρονος χτυπούσε τη μητέρα της μπροστά της.

Σε βάρος του ζευγαριού, εκδόθηκαν εντάλματα σύλληψης και συνελήφθησαν ο μεν 37χρονος από αστυνομικούς του Τμήματος Πρόληψης και Καταστολής της Εγκληματικότητας στα σύνορα στον Προμαχώνα απ΄όπου επιχείρησε να διαφύγει από τη χώρα, η δε 24χρονη από την Υποδιεύθυνση Προστασίας Ανηλίκων.

Στην εισαγγελία Θεσσαλονίκης οδηγήθηκαν το πρωί της Πέμπτης η 24χρονη και ο 37χρονος σύντροφος της, οι οποίοι κατηγορούνται για τον βιασμό της 10χρονης κόρης της γυναίκας.Στους δύο απαγγέλθηκαν κατηγορίες για βιασμό ανηλίκου κατ’ εξακολούθηση, κατάχρηση ανηλίκου, γενετήσιες πράξεις σε βάρος ανήλικου και ενδοοικογενειακή σωματική βλάβη.

Οι συλληφθέντες παραπέμφθηκαν να απολογηθούν στην 5η ανακρίτρια.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Θεσσαλονίκη: Τέσσερις συλλήψεις σε εγκληματική οργάνωση στη Βόρεια Ελλάδα για διαρρήξεις και κλοπές

  Επιμέλεια -  Γρηγόρης Αναγνώστου  - CNN Greece   Σάββατο, 22 Νοεμβρίου 2025 09:16 Όχημα της Ελληνικής Αστυνομίας ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUR...