Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025

Σέρρες: Συνέχιση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων αποφάσισε η σύσκεψη της Πανελλαδικής Επιτροπής Μπλόκων

 


Mήνυμα για συνέχιση αλλά και περαιτέρω κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων έστειλαν αγρότες, κτηνοτρόφοι, αλιείς και μελισσοκόμοι που συμμετείχαν στη σημερινή σύσκεψη της Πανελλαδικής Επιτροπής Μπλόκων στον Λευκώνα Σερρών (σε πάνω από 61 οι συμμετέχοντες αντιπροσωπείες), δηλώνοντας απογοητευμένοι από τις εξαγγελίες κυβερνητικών στελεχών.

Οι συμμετέχοντες στη σημερινή σύσκεψη της Πανελλαδικής Επιτροπής Μπλόκων κάλεσαν τον πρωθυπουργό να δώσει άμεσα λύσεις στα αιτήματά τους, επισημαίνοντας ότι, εφόσον η κυβέρνηση επιθυμεί τη διατήρηση της αγροτικής δραστηριότητας στην ύπαιθρο και τη στήριξη ενός βιώσιμου αγροτικού τομέα, οφείλει να προχωρήσει σε ουσιαστικές παρεμβάσεις.

Παράλληλα, ξεκαθάρισαν ότι θα περάσουν τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς στα αγροτοκτηνοτροφικά μπλόκα που έχουν στηθεί σε όλη τη χώρα, δίνοντας ωστόσο ιδιαίτερη έμφαση στη διευκόλυνση των μετακινήσεων των πολιτών. Όπως αποφασίστηκε, τόσο κατά τη διάρκεια του προσεχούς Σαββατοκύριακου όσο και στις ημέρες των εορτών, οι μπάρες στα διόδια θα ανοίγουν, ώστε η διέλευση να γίνεται ελεύθερα και χωρίς ταλαιπωρία για τους εκδρομείς. 'Αλλωστε, όπως επανέλαβαν οι εκπρόσωποι των μπλόκων, στόχος τους δεν είναι να στραφεί η κοινωνία εναντίον τους, αλλά να συνεχίσουν τον αγώνα τους διεκδικώντας ουσιαστικές λύσεις για το μέλλον του πρωτογενούς τομέα.

Τα παραπάνω ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας, Δημήτρης Μόσχος, διευκρινίζοντας ότι απόφαση της σημερινής σύσκεψης είναι από αύριο κιόλας να προχωρήσουν σε σκλήρυνση της στάσης τους στα σημεία όπου έχουν αναπτυχθεί τα μπλόκα. Όπως τόνισε, η κλιμάκωση των κινητοποιήσεων θα γίνει στο πλαίσιο των διεκδικήσεων που έχουν ήδη αποσταλεί στο Μέγαρο Μαξίμου και επανέλαβε ότι θα διατηρείται ελεύθερη η διέλευση για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και τα τουριστικά λεωφορεία, ώστε να μην δημιουργείται πρόβλημα στις μετακινήσεις των πολιτών.

«Το μόνο σίγουρο είναι ότι παραμένουμε στους δρόμους με τα τρακτέρ και τα αγροτικά μας οχήματα. Η κυβέρνηση δεν έχει δώσει καμία ουσιαστική λύση και επιβεβαιώνει ότι ο διάλογος που προτείνει είναι προσχηματικός», δήλωσε ο πρόεδρος της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Καρδίτσας, Κώστας Τζέλλας. Σημείωσε και αυτός με τη σειρά του ότι οι κινητοποιήσεις γίνονται με σεβασμό προς την κοινωνία, επιτρέποντας τη διέλευση ευπαθών προιόντων και λεωφορείων.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Αλιευτικού Συλλόγου Βόλου και της Ομοσπονδίας Αλιέων Μαγνησίας, Παναγιώτης Περράκης, μίλησε για έναν κλάδο που οδηγείται σε μαρασμό. «Τα προβλήματα στην αλιεία είναι τεράστια και παραμένουν χωρίς καμία απάντηση. Έχουμε καταθέσει αναλυτικά τα αιτήματά μας στο υπουργείο και στους αρμόδιους, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί καμία λύση», δήλωσε.

Όπως επισήμανε, οι αλιείς πλήττονται από την εξάπλωση ξενικών ειδών, το αυξημένο κόστος λειτουργίας και τα υψηλά ενεργειακά τιμολόγια, ενώ υπογράμμισε ότι η αλιεία αποτελεί βασικό πυλώνα του πρωτογενούς τομέα, μαζί με τη γεωργία και την κτηνοτροφία. «Είμαστε όλοι ένα. Περιμένουμε ουσιαστικά μέτρα. Αν η πολιτεία κάνει ένα βήμα μπροστά, θα κάνουμε κι εμείς ένα βήμα πίσω για να βρεθεί λύση», ανέφερε.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ / ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΤΟΜΑΛΗΣ

Διαβάστε επίσης:

Κατατέθηκε στη Βουλή το ν/σ για τις Ένοπλες Δυνάμεις

 


Με αλλαγές σε μισθούς, εξέλιξη αξιωματικών, θητεία και αναβολές

Κατατέθηκε στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου του υπουργείου Εθνικής Άμυνας με τίτλο «Χάρτης Μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων στη Νέα Εποχή (Σταδιοδρομία και εξέλιξη Αξιωματικών, Υπαξιωματικών και Επαγγελματιών Οπλιτών των Ενόπλων Δυνάμεων, μισθολογικές ρυθμίσεις για το στρατιωτικό προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, αναδιοργάνωση ακαδημαϊκής εκπαίδευσης των Ενόπλων Δυνάμεων, στρατολογία των Ελλήνων, εθελοντική στράτευση γυναικών και άλλες διατάξεις)».

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει διατάξεις για τη σταδιοδρομία και την εξέλιξη Αξιωματικών, μονίμων Υπαξιωματικών και Επαγγελματιών Οπλιτών, μισθολογικές ρυθμίσεις για το στρατιωτικό προσωπικό, καθώς και την αναδιοργάνωση της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης των Ενόπλων Δυνάμεων. Επιπλέον, εισάγονται μέτρα για τη στρατολογία των Ελλήνων, την εθελοντική στράτευση γυναικών και άλλες διατάξεις που αφορούν τη λειτουργία και αναβάθμιση των Ενόπλων Δυνάμεων.

 

Αντικείμενο

Αντικείμενο του Σχεδίου Νόμου είναι:

α) η θεσμοθέτηση οργανικών θέσεων των αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) κατά Κλάδο των Ενόπλων Δυνάμεων, προέλευση, βαθμό και κατηγορία,

β) η αναδιαμόρφωση της συγκρότησης των Συμβουλίων Κρίσεων των αξιωματικών,

γ) η αναδιαμόρφωση των προϋποθέσεων παραμονής των αξιωματικών ανά βαθμό,

δ) η θέσπιση νέων βαθμών των μόνιμων υπαξιωματικών των Κλάδων και των Κοινών Σωμάτων (ΚΣ) των ΕΔ,

ε) η διενέργεια προαγωγών αποκλειστικά για κάλυψη κενών οργανικών θέσεων ανωτέρων βαθμών,

στ) η θέσπιση νέων βαθμών των Επαγγελματιών Οπλιτών (ΕΠΟΠ) ως Υπαξιωματικών Ειδικής Προέλευσης (ΥΕΠ),

ζ) η ρύθμιση των προϋποθέσεων και της διαδικασίας μετάταξης των μόνιμων υπαξιωματικών, αποφοίτων των Ανωτάτων Σχολών Μόνιμων Υπαξιωματικών (ΑΣΜΥ), στο σώμα αξιωματικών,

η) η αναδιάρθρωση των βασικών μισθών και των μισθολογικών κλιμακίων των στελεχών των ΕΔ, τα οποία συνδέονται με τα έτη υπηρεσίας και την κατηγορία προέλευσης,

θ) η δημιουργία μισθολογικών βαθμίδων ανά κατηγορία προέλευσης, στις οποίες αποτυπώνεται η σταδιακή μισθολογική τους εξέλιξη σύμφωνα με τους νέους βαθμούς,

ι) η ενιαία ρύθμιση των ζητημάτων που αφορούν στις καταστάσεις των αξιωματικών και μόνιμων υπαξιωματικών και ο σαφής διαχωρισμός των καταστάσεων σε κύριες και πρόσθετες,

ια) η σύσταση της Διακλαδικής Διοίκησης Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης (ΔΙΔΑΕ), ο καθορισμός των αρμοδιοτήτων και των οργάνων της,

ιβ) η σύμπραξη της Σχολής Εθνικής Άμυνας (ΣΕΘΑ) και της Ανώτατης Διακλαδικής Σχολής Πολέμου (ΑΔΙΣΠΟ) με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) για την εκπόνηση Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ),

ιγ) η ρύθμιση ζητημάτων που αφορούν στην υποχρέωση στράτευσης,

ιδ) η αναμόρφωση της στρατολογικής νομοθεσίας και ιδίως των ρυθμίσεων που αφορούν στη χορήγηση αναβολής σε σπουδαστές δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, στη χορήγηση αναβολής σε μόνιμους κατοίκους εξωτερικού και στην κρίση της δυνατότητας στράτευσης όσων πάσχουν από ψυχικές παθήσεις

ιε) ο καθορισμός του πλαισίου εκπαίδευσης των οπλιτών,

ιστ) ο καθορισμός διαδικασίας για την επιμόρφωση των οπλιτών στα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) των ΕΔ,

ιζ) ο καθορισμός πλαισίου για τις τοποθετήσεις και μεταθέσεις των οπλιτών,

ιη) η ρύθμιση θεμάτων μετεκπαίδευσης εφεδρείας και η θέσπιση του θεσμού του ενεργού εθελοντή έφεδρου,

ιθ) η θεσμοθέτηση εθελοντικής στράτευσης γυναικών,

κ) η παροχή κινήτρου σε ανυπότακτους για κατάταξη στις ΕΔ έως την 31η.12.2027,

κα) η ρύθμιση θεμάτων υγειονομικής εξέτασης και απόλυσης των ΕΠΟΠ και

κβ) η ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στη στρατιωτική δικαιοσύνη.

 

Αναλυτικά

Σύμφωνα με τη συνοδευτική Έκθεση με το σχέδιο νόμου, προβλέπονται τα ακόλουθα:

 

ΜΕΡΟΣ Α'

Προσδιορίζονται ο σκοπός και το αντικείμενο των προτεινόμενων ρυθμίσεων και οι απαραίτητες για την εφαρμογή τους βασικές έννοιες. (άρθρα 1 - 3)

 

ΜΕΡΟΣ Β'

Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τη σταδιοδρομία των αξιωματικών. Μεταξύ άλλων:

1.α. Προβλέπονται οι βαθμοί των αξιωματικών και η αντιστοιχία τους μεταξύ των Κλάδων και των Κοινών Σωμάτων (ΚΣ) των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) και ορίζεται ρητά ότι, οι αξιωματικοί καταλαμβάνουν οργανικές θέσεις, οι οποίες καθορίζουν την εξέλιξή τους, ανά έτος, κατά κατηγορία και βαθμό. β. Επανακαθορίζονται:

-οι διακρίσεις, οι ειδικότητες και οι επετηρίδες των αξιωματικών, καθώς και το πλαίσιο αξιολόγησης αυτών, με την καθιέρωση νέας κλίμακας βαθμολόγησης,

-η ιεραρχία, η αρχαιότητα και οι καταληκτικοί βαθμοί των αξιωματικών. Κατά βάση, προβλέπονται ανώτεροι ή κατώτεροι κατά περίπτωση, σε σχέση με τους ισχύοντες, καταληκτικοί βαθμοί, για συγκεκριμένες ειδικότητες αξιωματικών,

-ο ελάχιστος χρόνος παραμονής στον βαθμό για την προαγωγή στον επόμενο, καθώς και ο χρόνος διοίκησης και ειδικής υπηρεσίας των αξιωματικών.

(άρθρα 4 - 12)

2.α. Επανακαθορίζονται επίσης:

-τα είδη κρίσεων, οι όροι και οι προϋποθέσεις για τις κρίσεις των αξιωματικών ανά βαθμό, καθώς και η διαδικασία διενέργειας τακτικών και έκτακτων κρίσεων (ηλεκτρονική διαδικασία κοινοποίησης των σχετικών πινάκων κ.α.),

-το πλαίσιο θέσης αξιωματικών Εκτός Οργανικών Θέσεων (ΕΟΘ), με την παροχή, κατ’ εξαίρεση, της σχετικής δυνατότητας μόνο στις οριζόμενες περιπτώσεις αξιωματικών,

-το πλαίσιο απονομής αποστρατευτικού βαθμού και τιμητικών διακρίσεων στους αξιωματικούς.

β. Ορίζεται ρητά, ότι οι αξιωματικοί προάγονται για την κάλυψη κενών οργανικών θέσεων αξιωματικών ανώτερων βαθμών και των αντίστοιχων διοικητικών θέσεων, εξαιρουμένων όσων προάγονται «επ’ ανδραγαθία», τίθενται δε τα κριτήρια για τον προσδιορισμό των προαναφερόμενων κενών θέσεων.

(άρθρα 13 - 27)

 

ΜΕΡΟΣ Γ

Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τη σταδιοδρομία των μονίμων υπαξιωματικών. Ειδικότερα:

1.α. Αναμορφώνεται η βαθμολογική διάρθρωση των μονίμων υπαξιωματικών και εισάγεται διάκριση σε:

-τρεις (3) ενδιάμεσους βαθμούς, για τον υφιστάμενο βαθμό του Επιλοχία και τους αντίστοιχους,

-τρεις (3) ενδιάμεσους βαθμούς, για τον υφιστάμενο βαθμό του Αρχιλοχία και τους αντίστοιχους,

-έξι (6) ενδιάμεσους βαθμούς, για τον υφιστάμενο βαθμό του Ανθυπασπιστή.

Κατόπιν των ανωτέρω, οι βαθμοί των μονίμων υπαξιωματικών διαρθρώνονται εφεξής από τον βαθμό του Επιλοχία Β' Τάξης μέχρι τον βαθμό Ανθυπασπιστή ΓΕΕΘΑ [συνολικά δώδεκα (12) βαθμοί] και κατά συνέπεια επανακαθορίζονται:

-η αντιστοιχία των νέων βαθμών μεταξύ των Κλάδων και των ΚΣ των ΕΔ,

-οι διακρίσεις και οι ειδικότητες, το πλαίσιο αξιολόγησης, η ιεραρχία και η αρχαιότητα, καθώς και οι επετηρίδες των μονίμων υπαξιωματικών,

-οι καταληκτικοί βαθμοί των μονίμων υπαξιωματικών, ο ελάχιστος χρόνος παραμονής στον βαθμό για την προαγωγή στον επόμενο, καθώς και ο χρόνος διοίκησης και ειδικής υπηρεσίας αυτών.

β. Ορίζεται ρητά ότι, οι μόνιμοι υπαξιωματικοί καταλαμβάνουν οργανικές θέσεις οι οποίες καθορίζουν την εξέλιξή τους, ανά έτος, κατά κατηγορία και βαθμό.

γ.Εισάγονται ειδικές ρυθμίσεις για την εξέλιξη υπηρετούντων υπαξιωματικών, Ανθυπασπιστών και αξιωματικών που προέρχονται από Ανθυπασπιστές.(άρθρα 32 - 41)

Επανακαθορίζεται το πλαίσιο κρίσεων και προαγωγών των μονίμων υπαξιωματικών, με τη(ν):

-πρόβλεψη νέων συμβουλίων κρίσεων, νέων ειδών κρίσεων καθώς και νέας σχετικής διαδικασίας,

-αναμόρφωση των προϋποθέσεων προαγωγής των μονίμων υπαξιωματικών και απονομής σε αυτούς του αποστρατευτικού βαθμού και τιμητικών διακρίσεων.

(άρθρα 42 - 53)

 

ΜΕΡΗ Δ' και Ε'

Αναμορφώνεται το πλαίσιο που διέπει τη σταδιοδρομία των Επαγγελματιών Οπλιτών (ΕΠΟΠ) καθώς και τις μετατάξεις των μονίμων υπαξιωματικών και των ΕΠΟΠ. Μεταξύ άλλων:

1. α.Θεσπίζεται νέα βαθμολογική κλίμακα των ΕΠΟΠ, με την εισαγωγή διάκρισης σε:

-δύο (2) ενδιάμεσους βαθμούς, για τον υφιστάμενο βαθμό του Δεκανέα και τους αντίστοιχους,

-τρεις (3) ενδιάμεσους βαθμούς, για τον υφιστάμενο βαθμό του Λοχία και τους αντίστοιχους,

-έξι (6) ενδιάμεσους βαθμούς, για τον υφιστάμενο βαθμό του Επιλοχία και τους αντίστοιχους.

Κατόπιν των ανωτέρω, οι βαθμοί των ΕΠΟΠ διαρθρώνονται εφεξής από τον βαθμό του Στρατιώτη μέχρι τον βαθμό Επιλοχία Διοίκησης Α' Τάξης [συνολικά δώδεκα (12) βαθμοί] και επανακαθορίζεται η αντιστοιχία των νέων βαθμών μεταξύ των Κλάδων και των ΚΣ των ΕΔ.

β. Ορίζεται ρητά ότι:

-οι ΕΠΟΠ και οι Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) καταλαμβάνουν οργανικές θέσεις των ΕΠΟΠ, οι οποίες καθορίζουν την εξέλιξή τους ανά έτος,

-οι ΕΠΟΠ προάγονται αποκλειστικά για την κάλυψη κενών οργανικών θέσεων ανώτερων βαθμών,

-για τις μνημονευόμενες περιπτώσεις υπηρετούντων ΕΜΘ, εφαρμόζονται οι ειδικότερα θεσπιζόμενες διατάξεις.

γ. Επανακαθορίζεται ο ελάχιστος χρόνος παραμονής στον βαθμό για την προαγωγή στον επόμενο και ρυθμίζονται τα θέματα κρίσεων και προαγωγών των ΕΠΟΠ, με αναλογική εφαρμογή διατάξεων για τους μόνιμους υπαξιωματικούς, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.(άρθρα 57 - 66)

2.Καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία αναφορικά με τη δυνατότητα μετάταξης:

-μονίμων υπαξιωματικών στο Σώμα αξιωματικών, για την κάλυψη κενών οργανικών θέσεων βαθμού Ανθυπολοχαγού και αντίστοιχων και με καταληκτικό βαθμό Ταγματάρχη και αντίστοιχων,

-ΕΠΟΠ στο Σώμα μόνιμων υπαξιωματικών για την κάλυψη κενών οργανικών θέσεων βαθμού Επιλοχία Β' Τάξης και αντίστοιχων,

-μονίμων υπαξιωματικών εντός του ιδίου Κλάδου των ΕΔ. (άρθρα 67 - 69)

 

ΜΕΡΟΣ ΣΤ

Αναμορφώνεται το μισθολογικό καθεστώς των στελεχών των Ε.Δ. όπως αυτά εντάσσονται, ανάλογα με την προέλευσή τους, στις τρεις (3) κατηγορίες μισθολογικής κατάταξης (Α', Β', Γ'). Ειδικότερα:

α. Για κάθε μία από τις ανωτέρω κατηγορίες, ορίζονται είκοσι (20) Μισθολογικά Κλιμάκια (Μ.Κ.), στα οποία κατατάσσονται με βάση τα έτη υπηρεσίας και εξελίσσονται με ενιαίο τρόπο (από το ΜΚ1 στο ΜΚ20) τα στελέχη των Ε.Δ., σύμφωνα με τα οριζόμενα. (Κατά τα ισχύοντα, η κάθε κατηγορία ξεκινά από διαφορετικό Μ.Κ. και εξελίσσεται με την αντίστροφη φορά έως το καταληκτικό ΜΚ1).

-Αναπροσαρμόζεται ο μηνιαίος βασικός μισθός για όλες τις κατηγορίες μισθολογικής κατάταξης των στελεχών Ε.Δ..

-Ορίζεται μεταβατική περίοδος, κατά την οποία τα στελέχη των Ε.Δ. κατατάσσονται σε μισθολογικές βαθμίδες, ανάλογα με την κατηγορία μισθολογικής κατάταξης και τον διοικητικό βαθμό αυτών.

-Μετά το τέλος της μεταβατικής περιόδου, οι καθοριζόμενες κατά τα ανωτέρω μισθολογικές βαθμίδες των στελεχών των Ε.Δ. της κατηγορίας Α' παραμένουν σε ισχύ ως έχουν, ενώ για τις κατηγορίες Β' και Γ' επανακαθορίζονται ανά τα έτη, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

Περαιτέρω, προβλέπεται η προσαύξηση των βασικών μισθών, σύμφωνα με τους μνημονευόμενους κατά περίπτωση συντελεστές, ανάλογα με την κατηγορία μισθολογικής κατάταξης και τη μισθολογική βαθμίδα των στελεχών των Ε.Δ..

Κατόπιν των ανωτέρω μεταβολών, οι βασικοί μισθοί όλων των κατηγοριών διαμορφώνονται σε υψηλότερο επίπεδο, σε σχέση με τα ισχύοντα.

β. Επανακαθορίζονται, επίσης και διαμορφώνονται σε υψηλότερο επίπεδο σε σχέση με τα ισχύοντα, οι αποδοχές των ειδικών κατηγοριών προσωπικού, με βάση τους νέους βασικούς μισθούς, τα ποσοστά επί αυτών, τα νέα Μ.Κ. και τις προσαυξήσεις τους, κατά περίπτωση.

γ. Όσον αφορά στα επιδόματα και στις παροχές, πέραν του βασικού μισθού, που καταβάλλονται στα στελέχη των Ε.Δ., επέρχονται οι ακόλουθες μεταβολές:

-Αυξάνεται το επίδομα θέσης ευθύνης ανά μισθολογική βαθμίδα της Κατηγορίας Α' καθώς και στις οριζόμενες βαθμίδες της Κατηγορίας Β'.

-Αναπροσαρμόζεται το επίδομα ιδιαίτερων συνθηκών εργασίας, με την προσθήκη νέων κατηγοριών δικαιούχων και χορηγούμενων ποσών, με βάση τη νέα βαθμολογική κλίμακα των μονίμων υπαξιωματικών.

-Θεσμοθετείται επίδομα διοίκησης, το οποίο καταβάλλεται στο στρατιωτικό προσωπικό των Ε.Δ., σύμφωνα με τις οριζόμενες προϋποθέσεις. Η δαπάνη εκ της αιτίας αυτής δεν υπερβαίνει ετησίως το ποσό των πέντε εκατομμυρίων πεντακοσίων χιλιάδων (5.500.000) ευρώ, κατ’ ανώτατο όριο.

-Διευρύνονται οι περιοχές για τις οποίες χορηγείται μηνιαίο επίδομα στα στελέχη των Ε.Δ. που υπηρετούν σε αυτές, επεκτείνεται δε η καταβολή του και στους Οπλίτες Βραχείας Ανακατάταξης (Ο.Β.Α.).

δ. Οι ανωτέρω μισθολογικές ρυθμίσεις εφαρμόζονται αναδρομικά από την οριζόμενη ημερομηνία.(άρθρα 72 - 87)

 

 ΜΕΡΟΣ Ζ'

1.Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τις καταστάσεις των αξιωματικών και των υπαξιωματικών (διακρίσεις, απόκτηση και απώλεια της ιδιότητας κ.λπ.). Μεταξύ άλλων:

α. Παρέχεται η δυνατότητα επανόδου αξιωματικών και υπαξιωματικών που τελούν σε ειδικές καταστάσεις λόγω τραυματισμού, υγείας ή ακαταλληλότητας, σε κατάσταση ενεργού υπηρεσίας, σύμφωνα με τους προβλεπόμενους όρους και προϋποθέσεις.

β. Διευρύνονται οι λόγοι θέσης σε διαθεσιμότητα των μονίμων εν ενεργεία αξιωματικών και μονίμων υπαξιωματικών, για τους οποίους εφαρμόζονται οι προβλεπόμενες περικοπές αποδοχών.

γ. Προβλέπεται η επιβολή προστίμου σε αξιωματικούς υπαξιωματικούς που αποστρατεύονται και εγγράφονται στην εφεδρεία σε περίπτωση μη πλήρωσης των οριζόμενων υποχρεώσεών τους.(άρθρα 92 - 105)

2.Επανακαθορίζονται:

-τα ασυμβίβαστα για τους αξιωματικούς και τους υπαξιωματικούς,

-οι υποχρεώσεις παραμονής αυτών στις Ε.Δ..

Στο πλαίσιο αυτό, επανακαθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού και αυξάνεται το ύψος αποζημίωσης που καταβάλλεται υπέρ του Δημοσίου από τα στελέχη που παραιτούνται ή αποτάσσονται ή αποστρατεύονται από τις Ε.Δ. λόγω δυσμενούς κρίσης ή λόγω υποβολής ειδικής έκθεσης αποστρατείας. (άρθρα 106 - 109)

 

ΜΕΡΟΣ Η'

1.Επανακαθορίζονται ζητήματα που αφορούν στην ακαδημαϊκή εκπαίδευση

των ΕΔ και συγκεκριμένα:

α. Συστήνεται Διακλαδική Διοίκηση Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης (ΔΙΔΑΕ), επιπέδου Μείζονος Σχηματισμού, η οποία υπάγεται στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, και καθορίζεται η αποστολή και οι αρμοδιότητες αυτής.

β. Καθορίζονται τα όργανα διοίκησης της ΔΙΔΑΕ, ήτοι ο Διοικητής, ο Υποδιοικητής και ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, καθώς και οι αρμοδιότητες αυτών.

γ. Συστήνεται στη ΔΙΔΑΕ Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ), ως διακριτή οικονομική οντότητα, με σκοπό τη διαχείριση και την αξιοποίηση των πόρων του για την κάλυψη δαπανών που προκύπτουν από τον σχεδιασμό και την υλοποίηση επιστημονικών και ερευνητικών προγραμμάτων, τη διοργάνωση εκπαιδευτικών σεμιναρίων και συνεδρίων, την εκπόνηση ειδικών μελετών καθώς και την εκτέλεση έργων υποδομών που σχετίζονται με τις εν λόγω δραστηριότητες.

Πόρους του ΕΛΚΕ συνιστούν:

-οποιαδήποτε μορφή χρηματοδότησης,

-επιχορηγήσεις,

-δωρεές,

-παροχή υπηρεσιών προς τρίτους,

-έσοδα από δίδακτρα καθώς και από τη συμμετοχή τρίτων σε συνέδρια, σεμινάρια και κάθε άλλη συναφή δραστηριότητα.(άρθρα 113 - 119)

2.Ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν στις Ανώτατες Σχολές Μονίμων Υπαξιωματικών (ΑΣΜΥ) και ειδικότερα:

α. Μετονομάζονται οι υφιστάμενες Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) σε Ανώτατες Σχολές Μονίμων Υπαξιωματικών (ΑΣΜΥ) και ανασυστήνονται ως στρατιωτικές και εκπαιδευτικές μονάδες των ΕΔ που παρέχουν ανώτατη εκπαίδευση και απονέμουν ισότιμους με τα Α.Ε.Ι. τίτλους σπουδών.

β. Προβλέπεται η ίδρυση Τμημάτων που παρέχουν τεχνολογική εξειδίκευση επί της στρατιωτικής, ναυτικής και αεροπορικής επιστήμης στη ΣΜΥ, στη ΣΜΥΝ και στη ΣΜΥΑ, αντίστοιχα, τα οποία ιδρύονται και λειτουργούν ως μη αυτοδύναμες ακαδημαϊκές μονάδες που μπορούν να καταστούν αυτοδύναμες, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 38 του ν.4957/2022.

γ. Ορίζεται ότι τα προγράμματα πρώτου κύκλου σπουδών των ΑΣΜΥ διαρκούν οκτώ (8) πλήρη ακαδημαϊκά εξάμηνα. [Κατά τα ισχύοντα, η φοίτηση σε ΑΣΣΥ διαρκεί τρία (3) έτη)].

δ. Καθορίζονται:

-τα όργανα διοίκησης των αυτοδύναμων και μη αυτοδύναμων ακαδημαϊκών μονάδων των ΑΣΜΥ και οι αρμοδιότητες αυτών,

-οι κατηγορίες του διδακτικού προσωπικού των ΑΣΜΥ [μέλη ΔΕΠ, Στρατιωτικό Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό (ΣΔΕΠ), Στρατιωτικό Διδακτικό Προσωπικό (ΣΔΠ), Στρατιωτικοί Εκπαιδευτές, Εκπαιδευτικό Προσωπικό με Σύμβαση (ΕΠΣ), επισκέπτες καθηγητές, εντεταλμένοι διδάσκοντες του ν.4957/2022 κ.α.].

ε. Προβλέπεται η λειτουργία εργαστηρίων και βιβλιοθηκών στις ΑΣΜΥ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 29 του ν.3187/2003.

στ. Τίθεται ποσοστό εισαγωγής σπουδαστών των ΑΣΜΥ στα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) έως δώδεκα τοις εκατό (12%) επί του αριθμού των εισακτέων του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους στο οικείο ΑΣΕΙ.

Παράλληλα, καταργείται η δυνατότητα εισαγωγής στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων (ΣΣΕ), επιπλέον του αριθμού εισακτέων που καθορίζεται στην οικεία προκήρυξη, των μόνιμων Υπαξιωματικών του ΣΞ, σε ποσοστό 20% από τους υπόλοιπους επιτυχόντες.(άρθρα 120 - 132 και 170 περ.β)

3.Επανακαθορίζονται τα σχετικά με την παρεχόμενη από τα ΑΣΕΙ εκπαίδευση ως ακολούθως:

α. Ορίζονται οι Κατευθύνσεις των ΑΣΕΙ στις οποίες η διάρκεια των σπουδών είναι τουλάχιστον πέντε (5) ακαδημαϊκά εξάμηνα.

Προβλέπεται, ότι μετά την επιτυχή ολοκλήρωση προγράμματος σπουδών πρώτου κύκλου, απονέμεται ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) των Κατευθύνσεων των ΑΣΕΙ.

β.Διευρύνονται οι κατευθύνσεις των Τμημάτων των ΑΣΕΙ, οι οποίες οδηγούν στη λήψη του αντίστοιχου πτυχίου ή διπλώματος και παρέχεται η δυνατότητα διδασκαλίας μαθημάτων από άλλο ΑΣΕΙ, εφόσον ταυτίζεται το επιστημονικό τους αντικείμενο.

γ. Παρέχεται η δυνατότητα στα ΑΣΕΙ να συμπράττουν για την οργάνωση προγραμμάτων δεύτερου κύκλου σπουδών [Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.)] με την Σχολή Εθνικής Άμυνας (ΣΕΘΑ), την Ανώτατη Διακλαδική Σχολή Πολέμου (ΑΔΙΣΠΟ) και την Αστυνομική Ακαδημία, ενώ στα εν λόγω Π.Μ.Σ. και στα Π.Δ.Σ. των ΑΣΕΙ δύνανται να φοιτούν και απόφοιτοι των ΑΣΜΥ και της Αστυνομικής Ακαδημίας.

δ. Προστίθενται στις κατηγορίες εκπαιδευτικού προσωπικού των ΑΣΕΙ και οι εντεταλμένοι διδάσκοντες του άρθρου 173 του ν.4957/2022. ε. Επιτρέπεται στα μέλη ΔΕΠ των ΑΣΕΙ να:

-παραδίδουν μαθήματα και να αμείβονται για τις ώρες διδασκαλίας που παρέχουν σε Π.Μ.Σ., σε ώρες πέραν των υποχρεώσεών τους στο ΑΣΕΙ ή στην ΑΣΜΥ, σε περίπτωση που το πρόγραμμα διατίθεται με τέλη φοίτησης,

-συμμετέχουν στο μετοχικό - εταιρικό κεφάλαιο σε εταιρείες - τεχνοβλαστούς του ν.4864/2021.(άρθρα 133 - 152)

4.Ρυθμίζονται ειδικότερα ζητήματα που αφορούν στις Σχολές που υπάγονται στη ΔΙΔΑΕ ως ακολούθως:

α. Προβλέπεται ρητά η υπαγωγή της ΣΣΑΣ, της ΣΑΝ, της ΣΕΘΑ και της ΑΔΙΣΠΟ στη ΔΙΔΑΕ.

β. Παρέχεται η δυνατότητα:

-στην ΑΔΙΣΠΟ να διοργανώνει από κοινού με ένα ή περισσότερα ΑΕΙ ή ΑΣΕΙ προγράμματα δεύτερου κύκλου σπουδών, σε επιστημονικά αντικείμενα συναφή με την αποστολή της Σχολής,

-στα Α.Ε.Ι. να συμπράττουν με τη ΣΘΕΑ, την ΑΔΙΣΠΟ και τις Σχολές Μεταπτυχιακής Τεχνικής Εξειδίκευσης για την οργάνωση Π.Μ.Σ.

γ. Παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση για τον καθορισμό της αντιστοιχίας Κατευθύνσεων Τμημάτων των ΑΣΕΙ με Τμήματα Πολυτεχνικών Σχολών των Α.Ε.Ι..

δ. Επεκτείνεται η υποχρέωση έκδοσης ακαδημαϊκής ταυτότητας και στους σπουδαστές των ΑΣΕΙ και των ΣΜΥ όλων των κύκλων σπουδών, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.(άρθρα 153 - 170)

 

ΜΕΡΟΣ Θ '

Εισάγονται διατάξεις με τις οποίες αναμορφώνεται και επικαιροποιείται το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη στρατολογία. Μεταξύ άλλων: α. Ορίζεται ότι το Αυτοματοποιημένο Σύστημα Στρατολογίας Ενόπλων Δυνάμεων (ΑΣΥΣΕΔ) αποτελεί την κύρια μηχανογραφική εφαρμογή στρατολογικής παρακολούθησης ανθρωπίνου δυναμικού, στο οποίο δημιουργούνται Μηχανογραφικά Αρχεία Κλάσης (ΜΑΚ), βάσει των στοιχείων του πληροφοριακού συστήματος «Μητρώου Πολιτών».

β. Ρυθμίζονται εκ νέου θέματα σχετικά με την εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων και μεταξύ άλλων, αυξάνεται το ηλικιακό όριο εκπλήρωσης της υποχρέωσης της στρατιωτικής υπηρεσίας όσων εγγράφονται στην εφεδρεία των ΕΔ (από το 45ο έτος στο 60ο). γ. Αυξάνεται το ύψος:

-του χρηματικού ποσού, που καταβάλλεται για την εξαγορά κάθε μήνα πρόσθετης στρατιωτικής υποχρέωσης,

-του χρηματικού προστίμου, που επιβάλλεται σε εφέδρους, οι οποίοι δεν κατατάσσονται για εκτέλεση στρατιωτικής υπηρεσίας καθώς και σε όσους δεν τηρούν τις υποχρεώσεις τους,

-του χρηματικού ποσού που καταβάλλεται για την εξαγορά κάθε μήνα του υπολοίπου της κύριας στρατιωτικής υποχρέωσης καθώς και της εναλλακτικής υπηρεσίας από αυτούς που συμπληρώνουν το προβλεπόμενο όριο ηλικίας, για την εκπλήρωση της στρατιωτικής τους υποχρέωσης.

δ. Εισάγονται ειδικές ρυθμίσεις για την επίδοση σημειωμάτων κατάταξης που πραγματοποιείται καταρχάς με ψηφιακά μέσα μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης καθώς και για την έκδοση των Πιστοποιητικών στρατολογικής κατάστασης αποκλειστικά από τις Στρατολογικές Υπηρεσίες μέσω του ΑΣΥΣΕΔ και παραλαμβάνονται από τον διαδικτυακό τόπο του Νομικού Σώματος των ΕΔ.

ε. Παρατίθεται μεταβατικής ισχύος ρύθμιση σύμφωνα με την οποία, παρέχεται το δικαίωμα σε όσους έχουν συμπληρώσει το δέκατο όγδοο (18ο) έτος της ηλικίας τους να καταθέτουν αίτηση εξαγοράς του υπολοίπου της κύριας στρατιωτικής υποχρέωσης ή εναλλακτικής υπηρεσίας με τη συμπλήρωση του τριακοστού τρίτου (33ου) έτους της ηλικίας τους, καταβάλλοντας, μέχρι τη οριζόμενη ημερομηνία, το προβλεπόμενο με τις ισχύουσες διατάξεις χρηματικό ποσό των οκτακοσίων δέκα (810) ευρώ, για την εξαγορά κάθε μήνα κύριας στρατιωτικής υποχρέωσης.(άρθρα 171 - 243)

 

ΜΕΡΟΣ Ι

Περιλαμβάνονται ειδικές ρυθμίσεις αναφορικά με τη θητεία των στρατευσίμων οπλιτών. Μεταξύ άλλων:

1. α. Μειώνονται οι Εκπαιδευτικές Σειρές Στρατευσίμων Οπλιτών (ΕΣΣΟ), από έξι (6) σε τέσσερις (4) ανά έτος, και προσδιορίζονται τα στάδια εκπαίδευσης των οπλιτών που κατατάσσονται στον ΣΞ, στο ΠΝ και στην ΠΑ.

β. Επαναπροσδιορίζονται οι προϋποθέσεις και ο προς οριστική απόλυση χρόνος κύριας στρατιωτικής υποχρέωσης των οπλιτών και των Δοκίμων Εφέδρων Αξιωματικών και Εφέδρων Αξιωματικών.(άρθρα 244 - 247)

2.Εισάγονται νέες ρυθμίσεις αναφορικά με την επαγγελματική κατάρτιση των οπλιτών κατά τη διάρκεια της θητείας και ειδικότερα:

α. Ορίζονται τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) των ΕΔ ως ο αρμόδιος φορέας της επαγγελματικής κατάρτισης, ειδίκευσης και αναβάθμισης των δεξιοτήτων των οπλιτών θητείας.

β. Προσδιορίζονται η διαδικασία επιλογής των εκπαιδευόμενων οπλιτών καθώς και οι εκπαιδευτές των ΚΔΒΜ (μόνιμα στελέχη των ΕΔ καθώς και ωρομίσθιο διδακτικό προσωπικό με συμβάσεις ι.δ.ο.χ. ή ωριαία αντιμισθία), η αποζημίωση των οποίων καθορίζεται με κ.υ.α.

γ. Παρέχεται η δυνατότητα:

- ανάθεσης του εκπαιδευτικού έργου σε εταιρείες παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης, κατόπιν διενέργειας σχετικού διαγωνισμού από το ΚΔΒΜ, στις οριζόμενες περιπτώσεις (αντικείμενο απόλυτα εξειδικευμένο κ.α.),

-συνεργασίας των ΚΔΒΜ των ΕΔ με ΑΣΕΙ, ΑΣΜΥ, ΑΕΙ, καθώς και άλλους φορείς επιμόρφωσης ενηλίκων, με σύναψη προγραμματικών συμφωνιών, για την εκπλήρωση της αποστολής τους.

δ. Προβλέπεται η δυνατότητα χρηματοδότησης των ΚΔΒΜ των ΕΔ, εκτός από τον κρατικό προϋπολογισμό, και από ευρωπαϊκά προγράμματα, συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα ή δωρεές.(άρθρα 248 - 256)

3.α. Ρυθμίζονται εκ νέου θέματα σχετικά με τις τοποθετήσεις και μεταθέσεις των οπλιτών του ΣΞ, ΠΝ και ΠΑ, μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσής τους.

β. Όσον αφορά στην πρόσκληση των εφέδρων για εκτέλεση στρατιωτικής υπηρεσίας, καθώς και στην μετεκπαίδευση και στις ασκήσεις εφεδρείας, μεταξύ άλλων, προβλέπονται:

-η δυνατότητα διενέργειας της εκπαίδευσης εφέδρων αξιωματικών και οπλιτών και με τη μέθοδο της διαδικτυακής μάθησης,

-η υποχρέωση κατάρτισης από τα Γ ενικά Επιτελεία του προγραμματισμού μετεκπαιδεύσεων και ασκήσεων εφεδρείας.

Περαιτέρω, δημιουργείται θεσμός Ενεργής Εθελοντικής Εφεδρείας, στον οποίο δύνανται να εντάσσονται έφεδροι κατόπιν δήλωσης επιθυμίας, χωρίς δικαίωμα αποζημίωσης.

Οι ενεργοί εθελοντές έφεδροι, κατά την εκτέλεση εφεδρικής στρατιωτικής υπηρεσίας, φέρουν ειδικό διακριτικό σήμα στη στολή τους, έχουν δε τη δυνατότητα νοσηλείας στα Στρατιωτικά Νοσοκομεία, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.(άρθρα 263 - 265)

 

ΜΕΡΟΣ ΙΑ'

Εισάγεται νέο πλαίσιο αναφορικά με την εθελοντική στράτευση των γυναικών, καταργούμενου του υφιστάμενου πλαισίου (ν.705/1977). Μεταξύ άλλων:

1.α. Προσδιορίζονται τα ηλικιακά όρια κατάταξης των Ελληνίδων στο ΣΞ, η διάρκεια της θητείας τους και το ηλικιακό όριο παραμονής στην εφεδρεία του ΣΞ.

β. Παρέχεται η δυνατότητα στις εθελόντριες Ελληνίδες που εκπληρώνουν την στρατιωτική θητεία τους να ανακατατάσσονται ή να επανακατατάσσονται ως ΟΒΑ..

γ. Καθορίζονται οι προϋποθέσεις που απαιτούνται για την κατάταξη των Ελληνίδων σε εθελοντική στρατιωτική υπηρεσία, καθώς και η διαδικασία επιλογής και παρακολούθησης αυτών.

δ.Εφαρμόζονται αναλόγως και για τις εθελόντριες Ελληνίδες οι διατάξεις που ισχύουν για τους άρρενες οπλίτες (διενέργεια εξέτασης της σωματικής ικανότητας, στρατιωτικές υποχρεώσεις των εφέδρων και των ενταγμένων σε εφεδρεία, με επιβολή στους παραβάτες των προβλεπόμενων χρηματικών προστίμων και ποινικών κυρώσεων, κατά περίπτωση κ.λπ.).

ε. Παρέχεται και στις εθελόντριες Ελληνίδες η δυνατότητα αναγνώρισης και εξαγοράς του χρόνου παροχής εθελοντικής στρατιωτικής υπηρεσίας ως χρόνου ασφάλισης καθώς και μοριοδότησης στους διαγωνισμούς πρόσληψης ΕΠΟΠ. (άρθρα 269 - 277)

 

ΜΕΡΗ ΙΒ' - ΙΓ'

1.Ρυθμίζονται ζητήματα αναφορικά με την στρατιωτική δικαιοσύνη. Μεταξύ άλλων, εισάγεται η δυνατότητα διεξαγωγής της διαδικασίας στα Στρατιωτικά Δικαστήρια με τη χρήση τεχνολογικών μέσων.(άρθρα 278 - 280)

2.Περιλαμβάνονται λοιπές ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Μεταξύ αυτών:

α. Προβλέπεται:

-η εξάλειψη του αξιόποινου της ανυποταξίας και η άρση των διοικητικών συνεπειών για όσους εκπλήρωσαν ή θα εκπληρώσουν, έως την έναρξη ισχύος των προτεινόμενων διατάξεων, τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις,

-η διαγραφή των σχετικών διοικητικών προστίμων και η επιστροφή ως αχρεωστήτως καταβληθέντων των ποσών που έχουν ήδη καταβληθεί, από αυτούς.

β.Προβλέπεται η συγκρότηση τριμελών Ειδικών Διακλαδικών Υγειονομικών Ψυχιατρικών Επιτροπών (ΕΔΥΨΕ) για την εξέταση ψυχικών παθήσεων όσων παραπέμπονται σε αυτές, ανεξαρτήτως Κλάδου των ΕΔ, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

γ. Καταργείται, με αναδρομική εφαρμογή, από την οριζόμενη ημερομηνία, η συμμετοχή των στρατιωτικών των ΕΔ, με ποσοστό δεκαπέντε τοις εκατό (15%), στις δαπάνες των διαγνωστικών εξετάσεων που διενεργούνται σε δημόσια νοσοκομεία και σε νοσηλευτικά ιδρύματα νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, κοινωφελούς και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

-Παρέχεται η δυνατότητα αναζήτησης των χρηματικών ποσών που έχουν καταβληθεί από στρατιωτικούς, κατά το οριζόμενο χρονικό διάστημα για τη συμμετοχή τους στη διενέργεια διαγνωστικών εξετάσεων στα δημόσια νοσοκομεία.

δ. Εξομοιώνεται, από την οριζόμενη ημερομηνία, το ποσοστό κράτησης επί των αποδοχών των στρατιωτικών για υγειονομική περίθαλψη με το αντίστοιχο των μισθωτών και λοιπών κατηγοριών που υπάγονται στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) και καθορίζεται στο 2,05% επί των αποδοχών τους αντί 2,55% που προβλέπεται.

ε. Επεκτείνεται και για το αμυντικό υλικό μείζονος σημασίας των ΕΔ η εφαρμογή των διατάξεων του Τελωνειακού Κώδικα (άρθρο 36 παρ.1 περ.β, του ν.5222/2025) σχετικά με την απαλλαγή των καυσίμων και λιπαντικών από την επιβολή δασμών, ειδικού φόρου κατανάλωσης και φόρο κατανάλωσης ειδών προοριζόμενων για εφοδιασμό επαγγελματικών και πολεμικών πλοίων.

στ. Καταργείται η απόδοση του αντιτίμου τροφοδοσίας οπλιτών που τελούν σε άδεια, ως πόρος, στους Ειδικούς Λογαριασμούς Αλληλοβοήθειας του Στρατού (Ε.ΛΟ.Α.Σ.), του Ναυτικού (Ε.ΛΟ.Α.Ν.) και της Αεροπορίας (Ε.ΛΟ.Α.Α.), καθώς και στο Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας (Μ.Τ.Α.) και στον Ειδικό Κλάδο Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων ΜΤΣ (Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Σ.).

ζ. Προβλέπεται η, καθ’ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων, εγγραφή των σπουδαστών που απολύονται για λόγους υγείας ή υγειονομικής ακαταλληλότητας από τα ΑΣΕΙ και τις ΑΣΜΥ των Ε.Δ. καθώς και από τις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας και της Πυροσβεστικής Ακαδημίας στη Σχολή ή στο Τμήμα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης επόμενης προτίμησής τους, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.(άρθρα 281 - 296)

3.Παρέχεται η δυνατότητα απονομής της ιδιότητας του Εφέδρου Αξιωματικού και βαθμού Ταξιάρχου ή Υποστρατήγου επί τιμή σε Έλληνες πολίτες που συμμετείχαν σε ανθρωπιστικές επιχειρήσεις, συντρέχοντας το έργο των ΕΔ, καθώς και σε αυτούς που απεβίωσαν κατά την διάρκεια των εν λόγω επιχειρήσεων.(άρθρο 297)

4.Εισάγονται μεταβατικής ισχύος διατάξεις για τη λειτουργία του Ταμείου Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ), μέχρι την έναρξη λειτουργίας του Ταμείου Ακινήτων Εθνικής Άμυνας (Τ.Α.Εθ.Α. - άρθρο 34 του ν.5223/2025) και προβλέπεται ότι:

α. Το ΤΕΘΑ είναι αρμόδιο για τη χρηματοδότηση του σχεδίου δράσεων σχετικά με τις στεγαστικές ανάγκες των στελεχών των ΕΔ και συνάπτει προγραμματικές συμβάσεις με τους μνημονευόμενους φορείς σε ακίνητα ιδιοκτησίας του για την κάλυψη των στεγαστικών δράσεων που υλοποιούν, αναλαμβάνοντας τη χρηματοδότησή τους. Χρηματοδοτούνται, επίσης από το ΤΕΘΑ και υλοποιούνται από αυτό, οι συμβάσεις για τη συντήρηση των ακινήτων του ΤΕΘΑ, του Ταμείου Εθνικού Στόλου (ΤΕΣ) και του Ταμείου Αεροπορικής Άμυνας (ΤΑΑ).

β. Οι πρόσοδοι από την αξιοποίηση της περιουσίας του ΤΕΘΑ, του ΤΕΣ και του ΤΑΑ, καθώς και οι λοιποί σχετικοί πόροι και δαπάνες, αποδίδονται, από την μνημονευόμενη ημερομηνία, στο ΤΕΘΑ για τον προαναφερόμενο σκοπό, χωρίς κράτηση υπέρ των οικείων Ειδικών Κλάδων Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων (ΕΚΟΕΜ) των τριών κλάδων. Αποδίδονται επίσης στο ΤΕΘΑ ποσά, που έχουν ήδη εισπραχθεί ή εισπράττονται από τα Γενικά Επιτελεία, το ΤΕΣ, το ΤΑΑ και τους ΕΚΟΕΜ των τριών κλάδων για το οριζόμενο χρονικό διάστημα.

ΙΙ.Παρατίθενται οι εξουσιοδοτικές, οι μεταβατικές και οι τελικές διατάξεις για την εφαρμογή των προαναφερόμενων ρυθμίσεων καθώς και οι καταργούμενες διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας και καθορίζεται η έναρξη ισχύος των προτεινόμενων ρυθμίσεων.

 

 Σχέδιο Νόμου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Νέο χαράτσι στο νερό

  ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 19.12.25 09:16 Άρης Χατζηγεωργίου Η πρόταση της ΕΥΔΑΠ, που δημοσιοποιήθηκε χθες το βράδυ κα...