
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΡΘΡΟ 19 Καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης και της έκφρασης
Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 1.381, εκ των οποίων ένα εντοπίστηκε κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 405.542 (ημερήσια μεταβολή +0,3%), εκ των οποίων 51,2% άνδρες.
Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 37 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 1.863 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.
To Rt για την επικράτεια εκτιμάται σε 0,85.
Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 23, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 12.145 θάνατοι. Το 95,2% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.
Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 486 (60,6% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 67 έτη. To 86,4% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 2.462 ασθενείς.
Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 198 (ημερήσια μεταβολή +14,45%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 194 ασθενείς.
Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 43 έτη (εύρος 0,2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη (εύρος 0,2 έως 106 έτη).
Γεωγραφική κατανομή των 1.381 κρουσμάτων
Η γεωγραφική κατανομή των 1.381 νέων κρουσμάτων covid-19 που ανακοίνωσε σήμερα ο ΕΟΔΥ έχει ως εξής:
72 κρούσματα στην Π.Ε. Ανατολικής Αττικής
74 κρούσματα στην Π.Ε. Βόρειου Τομέα Αθηνών
37 κρούσματα στην Π.Ε. Δυτικής Αττικής
128 κρούσματα στην Π.Ε. Δυτικού Τομέα Αθηνών
202 κρούσματα στην Π.Ε. Κεντρικού Τομέα Αθηνών
74 κρούσματα στην Π.Ε. Νοτίου Τομέα Αθηνών
125 κρούσματα στην Π.Ε. Πειραιώς
5 κρούσματα στην Π.Ε. Νήσων
110 κρούσματα στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης
21 κρούσματα στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας
5 κρούσματα στην Π.Ε. Αργολίδας
2 κρούσματα στην Π.Ε. Αρκαδίας
2 κρούσματα στην Π.Ε. Άρτας
47 κρούσματα στην Π.Ε. Αχαΐας
8 κρούσματα στην Π.Ε. Βοιωτίας
7 κρούσματα στην Π.Ε. Γρεβενών
4 κρούσματα στην Π.Ε. Δράμα
14 κρούσματα στην Π.Ε. Εύβοιας
6 κρούσματα στην Π.Ε. Ηλείας
13 κρούσματα στην Π.Ε. Ημαθίας
25 κρούσματα στην Π.Ε. Ηρακλείου
2 κρούσματα στην Π.Ε. Θήρας
21 κρούσματα στην Π.Ε. Ιωαννίνων
7 κρούσματα στην Π.Ε. Καβάλας
2 κρούσματα στην Π.Ε. Καλύμνου
4 κρούσματα στην Π.Ε. Καρδίτσας
2 κρούσματα στην Π.Ε. Καστοριάς
12 κρούσματα στην Π.Ε. Κέρκυρας
5 κρούσματα στην Π.Ε. Κιλκίς
13 κρούσματα στην Π.Ε. Κοζάνης
6 κρούσματα στην Π.Ε. Κορινθίας
2 κρούσματα στην Π.Ε. Κω
3 κρούσματα στην Π.Ε. Λακωνίας
34 κρούσματα στην Π.Ε. Λάρισας
46 κρούσματα στην Π.Ε. Λασιθίου
3 κρούσματα στην Π.Ε. Λέσβου
1 κρούσμα στην Π.Ε. Λευκάδας
26 κρούσματα στην Π.Ε. Μαγνησίας
11 κρούσματα στην Π.Ε. Μεσσηνίας
1 κρούσμα στην Π.Ε. Νάξου
5 κρούσματα στην Π.Ε. Ξάνθης
3 κρούσματα στην Π.Ε. Πάρου
15 κρούσματα στην Π.Ε. Πέλλας
16 κρούσματα στην Π.Ε. Πιερίας
7 κρούσματα στην Π.Ε. Ρεθύμνου
2 κρούσματα στην Π.Ε. Ροδόπης
13 κρούσματα στην Π.Ε. Ρόδου
2 κρούσματα στην Π.Ε. Σάμου
7 κρούσματα στην Π.Ε. Σερρών
2 κρούσματα στην Π.Ε. Τήνου
10 κρούσματα στην Π.Ε. Τρικάλων
11 κρούσματα στην Π.Ε. Φθιώτιδας
10 κρούσματα στην Π.Ε. Φλώρινας
8 κρούσματα στην Π.Ε. Φωκίδας
4 κρούσματα στην Π.Ε. Χαλκιδικής
22 κρούσματα στην Π.Ε. Χανίων
93 κρούσματα υπό διερεύνηση
Newsroom
Ανανεώθηκε:
Σφοδρή επίθεση από την τομεάρχη Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Έφη Αχτσιόγλου, κατά της Νέας Δημοκρατίας σχετικά με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
«Ο κυβερνητικός εμπαιγμός των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από την κρίση, έχει ξεπεράσει κάθε όριο», υπογραμμίζει σε δήλωσή της η τομεάρχης Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Έφη Αχτσιόγλου.
Όπως υποστηρίζει η ίδια, «το περίφημο "πρόγραμμα επιδότησης παγίων δαπανών", όπως τελικά προκύπτει από τη σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε, αποκλείει τη μεγάλη μερίδα πληττόμενων και υπερχρεωμένων επιχειρήσεων, ιδίως στους κλάδους του τουρισμού και της εστίασης, παρότι το ευρωπαϊκό πλαίσιο επιτρέπει την ενίσχυση τους, εφόσον πρόκειται για πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις, δηλαδή άνω του 95% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα».
Επιπλέον, σημειώνει ότι «δεν παρέχει άμεση ρευστότητα στις επιχειρήσεις που θα επιλεγούν, καθώς η "ενίσχυση" θα είναι με τη μορφή "κουπονιών" και "πιστωτικών" συμψηφισμού με νέα φορολογικά ή ασφαλιστικά χρέη, χωρίς καν τη δυνατότητα διεκπεραίωσης οφειλών της περσινής χρονιάς», «καλεί τις επιχειρήσεις σε εκδήλωση ενδιαφέροντος σε ασφυκτικές προθεσμίες» και «έχει εξαιρετικά περιορισμένο προϋπολογισμό».
«Ο ΣΥΡΙΖΑ ήδη από τον Νοέμβριο του 2020 ζητά την εφαρμογή και στη χώρα μας του νέου ευρωπαϊκού εργαλείου για κρατική επιδότηση έως και 90% των παγίων εξόδων πληττόμενων επιχειρήσεων, εργαλείο που αξιοποιείται σε πολλές χώρες εδώ και μήνες.
Η κυβέρνηση στην αρχή αγνόησε την πρότασή μας, στη συνέχεια επέλεξε τα "κουπόνια" και τώρα διαστρεβλώνει την ουσία του προγράμματος ενίσχυσης με "πιστωτικά" για νέους φόρους και εισφορές», συνεχίζει η Ε. Αχτσιόγλου και καταλήγει:
«Είναι ξεκάθαρο ότι η ΝΔ έχει κάνει την επιλογή της, να οδηγήσει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε εκκαθάριση, χωρίς ουσιαστικά μέτρα στήριξής τους».
Η ομολογία του Ν.Τζανακάκη για το φιάσκο του προγράμματος εμβολιασμού
Τεράστιες είναι οι ευθύνες της κυβέρνησης για το φιάσκο του προγράμματος εμβολιασμού, καθώς τα ποσοστά δείχνουν να έχουν κολλήσει εδώ και αρκετό καιρό και πλέον δεν υπάρχει η ίδια αισιοδοξία, που υπήρχε προ λίγων ημερών, πως θα κτιστεί δηλαδή το τείχος ανοσίας μέχρι τον Σεπτέμβριο.
Ήδη, όπως αναφέραμε στο pronews.gr, υπάρχει έντονος προβληματισμός για τα περί τέταρτου κύματος στη χώρα μας, κάτι το οποίο εκθέσει ποικιλοτρόπως την κυβέρνηση Κ.Μητσοτάκη.
Έτσι, παρά τα όσα υποστηρίζουν τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ περί ουρών έξω από τα εμβολιαστικά κέντρα, τα πραγματικά ποσοστά είναι αρκετά χαμηλά και μάλιστα αυτά δεν αναμένεται να αυξηθούν κατά πολύ.
Μέχρι σήμερα έχουν εμβολιαστεί περίπου 3,7 εκατ. πολίτες με έστω μία δόση, κάτι που σημαίνει πως έχουμε εμβολιάσει με έστω μία δόση περίπου το 37% του πληθυσμού. Το πρόβλημα είναι πως αυτός ο αριθμός δεν θα ανέβει αρκετά.
Καθώς όσοι ήταν να κλείσουν ραντεβού άνω των 30 ετών έχουν κλείσει και πλέον ελάχιστοι είναι αυτοί που θα αποφασίσουν να εμβολιαστούν, εκτός αν αλλάξει κάτι στην στρατηγική της κυβέρνησης. Ενώ για τους 18 έως 30 ετών τα νούμερα δεν είναι και τόσο θετικά.
Μπορεί από το Μαξίμου να υποστήριζαν πως γίνεται χαμός για ένα ραντεβού, όμως ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς, μιλώντας σήμερα το πρωί σε τηλεοπτική εκπομπή αποκάλυψε πως μόλις 60.000 άτομα έχουν κλείσει ραντεβού για εμβολιασμό. Και όπως έχει αποδειχθεί από τις υπόλοιπες ηλικίες σχεδόν όλα τα ραντεβού για εμβολιασμό κλείστηκαν τις πρώτες ημέρες.
Παράλληλα και ο καθηγητής Πνευμονολογίας Νίκος Τζανάκης μίλησε σήμερα το πρωί για το πρόγραμμα «Ελευθερία» και ανέφερε ότι έχοντας φτάσει κοντά στο 50% του πληθυσμού αρχίζει να υπάρχει μεγαλύτερος προβληματισμός.
Συγκεκριμένα τόνισε ότι:
«Υπάρχει ένα πισωγύρισμα σε όλα τα εμβόλια. Μετά το 50% θέλω να δω την προθυμία να εμβολιαστούμε και άρχισε να πέφτει το ποσοστό. Έχουν εμβολιαστεί οι πρόθυμοι, κι έρχεται η σειρά αυτών που το σκέφτονται. Σε λίγο θα πιάσουμε αυτούς που δεν θέλουν. Η εικόνα που παρατηρούμε είναι ότι στο AstraZeneca έχουμε καθυστερήσεις. Όσοι έχουν κάνει την πρώτη δόση και δεν είχαν παρενέργειες δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα με τη δεύτερη».
«Ο οργανισμός αυτός έχει κάποια ιδιαιτερότητα που δεν γνωρίζουμε. Υπάρχει κάποια ευαισθησία γεννετικά καθορισμένη. Η Εθνική Επιτροπή εμβολιασμού να αναπτηξει κάποιες πρακτικές για να ανατρέψουν το κλίμα. Δεν μπορούμε να μιλάμε με ξύλινη γλώσσα του επιστημονικού λόγου. Η διαδικασία έχει αποκτήσει μια επικοινωνιακή συνιστώσα που πρέπει να ληφθεί υπόψιν».
Άρα όλα συνηγορούν πως το πρόγραμμα εμβολιασμού έχει κολλήσει, καθώς όσοι ήθελαν να εμβολιαστούν το έκαναν. Να υπενθυμίσουμε εδώ πως εδώ και αρκετούς μήνες οι δημοσκοπήσεις έδειχναν πως ένα ποσοστό περίπου 35-40% θέλει να εμβολιαστεί άμεσα, κάτι που τελικά αποδείχθηκε. Ενώ ένα ποσοστό 30-40% ήταν σκεπτικό και ένα ποσοστό μεγαλύτερο του 20% δεν ήθελε να εμβολιαστεί (να σημειώσουμε πως ανάλογα τη δημοσκόπηση διέφερε το ποσοστό και γι' αυτό δίνουμε το περίπου).
Οι ευθύνες της κυβέρνησης που το ποσοστό των όσων θέλουν να εμβολιαστούν δεν αυξήθηκε είναι τεράστιες και εμείς τις καταγράψαμε.
Οι ευθύνες της κυβέρνησης σε 6 σημεία
1. Αρχικά η κυβέρνηση δεν αγόρασε το Sputnik V, αν και ένα μεγάλο ποσοστό των όσων δεν εμβολιάστηκαν θα το έκανε εάν είχε προμηθευτεί το ρωσικό εμβόλιο. Κάτι που αποτυπώνεται και στην μεγάλη δημοσκόπηση του Sputnik V, σύμφωνα με την οποία το 37% του πληθυσμού θέλει το ρωσικό Sputnik V. Ενώ εκτός από το ρωσικό θα μπορούσε να φέρει και το κινεζικό, καθώς αρκετοί πολίτες μπορεί να ήθελαν να εμβολιαστούν με το συγκεκριμένο σκεύασμα. Παρόλα αυτά επέλεξε μόνο τα εμβόλια της Δύσης.
2. Παράλληλα από την αρχή της πανδημίας η κυβέρνηση εμπιστεύτηκε μόνο στα συστημικά ΜΜΕ και έδωσε όλα τα λεφτά σε αυτά, «βάζοντας απέναντι της» το υπόλοιπο 50% των ΜΜΕ, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να ξεκινήσει μία πολιτική διαμάχη μεταξύ αυτών που πήραν τα 30 εκατ. από την λίστα Πέτσα και τις άλλες λίστες και των «μη αρεστών» στην κυβέρνηση ΜΜΕ. Τα οποία φυσικά, ακόμα και ως ανακλαστική κίνηση στην απόρριψη τους, ξεκίνησαν «πόλεμο» κατά του κεντρικού σχεδιασμού της κυβέρνησης.
3. Η επιλογές αυτών καθ' αυτών των εμβολίων και η εμμονή να εμβολιάζει με AstraZeneca, κυρίως τους νέους, τη στιγμή που σε όλη την Ευρώπη έχει απαγορευθεί είχε ως αποτέλεσμα να υπονομεύσει ολόκληρο το εμβολιαστικό πρόγραμμα.
4. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως άργησε πάρα πολύ η ανάπτυξη των εμβολιαστικών κέντρων, από τα 1.018 που υποτίθεται πως θα είχαμε μέχρι τέλη Ιανουαρίου ακόμα τώρα αυτά αναζητούνται.
5. Αρνήθηκαν να προχωρήσουν σε προμήθειες φαρμάκων που θα έσωζαν χιλιάδες ανθρώπους, εμμένοντας στους εμβολιασμούς, οι οποίοι δεν είναι μονόδρομος, καθώς ακόμα και για θρησκευτικούς λόγους υπάρχει ένα ποσοστό που απορρίπτει γενικώς τους εμβολιασμούς.
6. Κανείς δεν μπορεί επιστημονικά να αποδείξει γιατί πρέπει να εμβολιαστούν ηλικίες από 12 έως 40 ετών. Τ' ότι νοσούν και μεταδίδουν είναι βέβαιο, το ίδιο βέβαιο είναι ότι νοσούν και μεταδίδουν οι εμβολιασμένοι. Οι απώλειες στις ηλικίες 12 έως 40 ετών είναι απειροελάχιστες και οι ελάχιστες εντοπίζονται στην 30-40 και κατά κανόνα υπήρχαν υποκείμενα νοσήματα.
Ενώ η κατάσταση της επιδημίας στη Γερμανία βελτιώνεται σταθερά, η διαδικασία εμβολιασμού προχωρά επίσης και λαμβάνονται όλο και περισσότερες αποφάσεις χαλάρωσης των περιοριστικών μέτρων, η πρόβλεψη ενός προσομοιωτή για το τέλος της πανδημίας στις 9 Νοεμβρίου δίνει ελπίδες, αλλά καθηγητής Μαθηματικής Στατιστικής θεωρεί αδύνατη την πρόβλεψη, διότι είναι πιο περίπλοκη από την πρόγνωση του καιρού.
Όπως γράφει η εφημερίδα «Bild», ο προσομοιωτής του ιστότοπου «Pandemieende.de» προβλέπει το τέλος της πανδημίας του κορονοϊού στις 9 Νοεμβρίου 2021. Eίναι όμως δυνατή η πρόβλεψη του τέλους της; Μπορεί πραγματικά να επανέλθει η κανονικότητα στην Γερμανία σε 100 ημέρες;
Σύμφωνα με την Bild, ο προσομοιωτής κορονοϊού βασίζεται μόνο στο μέσο ποσοστό εμβολιασμού των τελευταίων επτά ημερών. Άλλοι παράγοντες, όπως ο αριθμός των ατόμων που έχουν αναρρώσει, οι οποίοι έχουν επίσης προσωρινή ανοσία ή η εμφάνιση μεταλλάξεων του ιού κατά των οποίων ενδεχομένως δεν θα δρουν τα εμβόλια, δεν λαμβάνονται υπόψη. Για το λόγο αυτό, ο εν λόγω ιστότοπος προβλέπει απλώς ότι η ανοσία της αγέλης θα επιτευχθεί στη Γερμανία στις 9 Νοεμβρίου 2021 και ότι το 70% του πληθυσμού θα μπορούσε να έχει εμβολιαστεί πλήρως, εάν η διαδικασία εμβολιασμού συνεχίσει με τον σημερινό ρυθμό.
Η εφημερίδα Bild έχει ήδη θέσει στον καθηγητή Κρίστιαν Έσσε, επικεφαλής του τμήματος Μαθηματικής Στατιστικής του Πανεπιστημίου της Στουτγκάρδης, το ερώτημα πόσο ασφαλείς είναι οι προβλέψεις του προσομοιωτή κορονοϊού και η απάντησή του ήταν σαφής: «Δεν είναι δυνατόν να προβλέψουμε με ακρίβεια το τέλος της πανδημίας. Μια πρόβλεψη για το τέλος της πανδημίας είναι πιο περίπλοκη από την πρόγνωση του καιρού. Για να επιτευχθεί η ανοσία της αγέλης, θα πρέπει να έχει εμβολιαστεί το 70% του πληθυσμού».
Ο υπολογιστής του ιστότοπου "Pandemieende.de" το λαμβάνει υπόψη, αλλά, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ δεν συνυπολογίζει ταυτόχρονα και παράγοντες όπως είναι οι μεταλλάξεις κατά των οποίων ο εμβολιασμός ενδεχομένως να μην είναι αποτελεσματικός. Ένα πιθανό τέταρτο κύμα παραμένει επίσης εκτός των δεδομένων του προσομοιωτή.
Επειδή γίνεται διαρκής επικαιροποίηση με βάση τα επίσημα τα στοιχεία του Ινστιτούτου Ρόμπερτ Κοχ, ποικίλουν και τα συμπεράσματα του προσομοιωτή. Έτσι, τον Ιανουάριο του 2020, με βάση τα τότε δεδομένα της εξέλιξης του κορονοϊού στην Γερμανία, η πρόβλεψη ήταν πολύ δυσοίωνη. Το τέλος της πανδημίας υπολογίστηκε για τον Δεκέμβριο του 2025.
Σύμφωνα όμως με τα τρέχοντα στοιχεία, αυτό θα συμβεί τέσσερα χρόνια νωρίτερα. Το συμπέρασμα του προσομοιωτή δεν μπορεί επομένως να θεωρηθεί σε καμία περίπτωση σταθερό, αφού αλλάζουν διαρκώς τα δεδομένα, αλλά μόνο ως φωτογραφία τη στιγμή
Η πανδημία του κορονοϊού απλώς καθυστέρησε τα σχέδια της κυβέρνησης Μητσοτάκη για έμμεση ιδιωτικοποίηση του ΕΣΥ, τα οποία όμως είναι αποφασισμένη να προχωρήσει.
Και καθώς το ΕΣΥ ήταν έργο της πρώτης κυβέρνησης του Ανδρέα Παπανδρέου, θα πρόκειται για τον τέταρτο θεσμό της “Αλλαγής” που θα ξηλώσει ο γιος του μεγάλου του πολιτικού αντιπάλου.
Όχι βεβαίως ως εξόφθαλμη ιδιωτικοποίηση του ΕΣΥ, καθώς με την πανδημία η ανάγκη για ισχυρό σύστημα δημόσιας υγείας κατέστη προφανής περισσότερο από ποτέ και η πλειοψηφία των πολιτών επιθυμεί προστασία του δημόσιου χαρακτήρα της υγείας, σύμφωνα με την έρευνα της aboutpeople για το 20/20 του NEWS 24/7. Αλλά ως “συνεργασία” του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, με το επιχείρημα ότι το ΕΣΥ δεν είναι υποχρεωτικά κρατικό σύστημα υγείας και ότι αυτό που αποτελεί υποχρέωση του κράτους είναι η δωρεάν περίθαλψη, ασχέτως του εάν είναι δημόσιος ή ιδιωτικός ο φορέας που την παρέχει.
Για την ακρίβεια, η πανδημία αποτέλεσε αφορμή για κάποια πρώτα βήματα συνεργασίας του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα υγείας, καθώς ιδιωτικά νοσοκομεία μπήκαν στις εφημερίες του ΕΣΥ. Και η κυβέρνηση σχεδιάζει να “πατήσει” πάνω σε αυτό το μοντέλο, για να βάλει από το παράθυρο ακόμη πιο βαθιά τον ιδιωτικό τομέα μέσα στο ΕΣΥ.
Αυτό δεν ήταν βέβαια κάποιο μυστικό σχέδιο, δεδομένου ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε πολλάκις υποστηρίξει ότι το κράτος θα μπορούσε και θα έπρεπε να αγοράζει υπηρεσίες όπως πχ μαγνητικές, ακτινογραφίες, διαγνωστικές εξετάσεις, από ιδιώτες.
Δεν είχε τολμήσει φυσικά να αποκαλέσει ιδιωτικοποίηση της υγείας τη συγκεκριμένη πρακτική, ενώ όταν με την πανδημία οι πολίτες απαιτούσαν ενίσχυση του ΕΣΥ και εξέφραζαν ευγνωμοσύνη στους γιατρούς και νοσηλευτές του, ο πρωθυπουργός όμνυε στο δημόσιο σύστημα υγείας. Ωστόσο, όπως έλεγαν συνεργάτες του, ούτε στιγμή δεν άλλαξε η άποψη και ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για “μεγαλύτερη συμμετοχή” του ιδιωτικού τομέα στο δημόσιο σύστημα υγείας.
Το “τυράκι” εν προκειμένω είναι το μικρότερο κόστος, που όπως υποστηρίζουν οι θιασώτες της συνεργασίας του ΕΣΥ με τον ιδιωτικό τομέα, θα έχει για το δημόσιο το outsourcing υπηρεσιών υγείας. Και η χρόνια απαξίωση του ΕΣΥ, που οδηγεί σε καθυστερήσεις και τους πολίτες στον ιδιωτικό τομέα ούτως ή άλλως για σειρά εξετάσεων, έχει στρώσει το δρόμο. Είναι ενδεικτικό ότι αν και η πλειοψηφία των πολιτών επιθυμεί ένα δημόσιο σύστημα υγείας, σχεδόν 4 στους 10 κάνουν λόγο για ένα “μείγμα” δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
Η “μεταρρύθμιση της υγείας” που σχεδιάζει η κυβέρνηση περιλαμβάνει και “εξορθολογισμό” του νοσηλευτικού χάρτη, καθώς όπως είχε πει ο πρωθυπουργός σε ανύποπτο χρόνο στο ξέσπασμα του δεύτερου κύματος της πανδημίας, αποδείχθηκε ότι πολλά περιφερειακά νοσοκομεία είναι “προβληματικά”. Η λύση κατά την κυβέρνηση δεν είναι όμως η ενίσχυση τους, αλλά ένα σύστημα συνεργασίας των περιφερειακών νοσοκομείων με διακομιδή περιστατικών σε μεγαλύτερα τριτοβάθμια νοσοκομεία.
Η κυβέρνηση σχεδιάζει επίσης να αξιοποιήσει κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ για το κτίσιμο νέων νοσοκομείων (σε συνεργασία και με κοινωφελή ιδρύματα) και την υλοποίηση του Ψηφιακού Φακέλου Ασθενή.
Ο πρόεδρος της προανακριτικής επιτροπής και βουλευτής της ΝΔ, Σταύρος Κελέτσης. | EUROKINISSI ΒΟΥΛΗ 07.07.25 14:46 efsyn.gr Α+ Α- Faceb...