Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2023

Π.Ο.Ε.Σ. - Νομοσχέδιο Μέριμνας ΥΠΕΘΑ

 


ΠΟΕΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
TYPOGRAPHY
  • MEDIUM
  • DEFAULT

ΘΕΜΑ:   Νομοσχέδιο Μέριμνας ΥΠΕΘΑ

ΣΧΕΤ.:   α.   Ν.4609/2019 (ΦΕΚ Α΄ 67, «Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις»)

              β.   Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις

              γ.   Υπ’ αριθμ. πρωτ. 218/2023 έγγραφό μας

              Κύριε Υπουργέ.

Μετά από αναμονή τρεισήμισι ετών και πολλά εμπόδια, διαφαίνεται ότι έφτασε η ώρα της ψήφισης του πολυδιαφημισμένου νομοσχεδίου μέριμνας του ΥΠΕΘΑ, το οποίο είμαστε βέβαιοι ότι έχετε διαπιστώσει πως έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων, σχεδόν από το σύνολο των στρατιωτικών (και όχι μόνο των εν ενεργεία).

Δυστυχώς, όσες φορές κι αν αναγνώσαμε και αναλύσαμε τα άρθρα του νομοσχεδίου, δεν μπορέσαμε να βρούμε κάτι που να δικαιολογεί τη διαφήμιση που του γίνεται όλο αυτό το διάστημα. Για την ακρίβεια, έχουμε εντοπίσει περισσότερα προβλήματα παρά θετικά στοιχεία (που υπάρχουν και τέτοια), γεγονός που υποδηλώνει και το συνολικό του πρόσημο, ότι δηλαδή πρόκειται για ένα νομοσχέδιο πολύ κατώτερο των περιστάσεων.

Τα προβλήματα του νομοσχεδίου δύνανται να συνοψισθούν σε τέσσερις (4) άξονες:

              α.   Στα υφιστάμενα άρθρα, τα οποία ασχολούνται, πλην πολύ συγκεκριμένων ελαχίστων εξαιρέσεων, κυρίως με ήσσονος σημασίας προβλήματα.

              β.   Στις ελάχιστες ευεργετικές διατάξεις, μέρος των οποίων εισάγονται με τρόπο που αναμένουμε να δημιουργήσουν σοβαρό πλήθος άλλων προβλημάτων, ίσως περισσότερων απ’ όσα φιλοδοξούν να επιλύσουν.

              γ.   Στην απουσία λύσεων για πολλά προβλήματα που μπορούσαν να επιλυθούν και για ακατανόητους λόγους βρίσκονται εντελώς εκτός ρυθμίσεων, γεγονός που αποτελεί, ίσως, και τη σοβαρότερη πλευρά του προβλήματος.

              δ.   Σε πολύ μεγάλο αριθμό άρθρων που είναι από αδιάφορα για τα ε.ε. στελέχη έως αρνητικά, όπως για παράδειγμα η (προφανώς πολυπόθητη για την Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ για να υπάρχει τέτοια επιμονή) κατάργηση των Γραφείων Νομικής Προστασίας Προσωπικού (ΓΝΟΠΣ), κάτι που είχαμε σχολιάσει και με το (β) σχετικό και τα οποία αν και είχαν θεσμοθετηθεί με το άρθρο 15 του (α) σχετικού, ουδέποτε λειτούργησαν. Αντιλαμβάνεστε φυσικά ότι μια τέτοια ενέργεια υποδηλώνει και την ποιότητα της μέριμνας με την οποίαν ασχολείται το προς ψήφιση νομοσχέδιο.

 Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να σας υπενθυμίσουμε τις διαβεβαιώσεις σας κατά την επίσημη συνάντηση που έλαβε χώρα μεταξύ υμών και αντιπροσωπείας της Π.Ο.Ε.Σ. κατά τον περασμένο Σεπτέμβριο στην Καστοριά, ότι δηλαδή στο νομοσχέδιο θα συμπεριλαμβάνονταν μία σειρά από πρόνοιες και συγκεκριμένα (μεταξύ άλλων)

  • Θα επιλύονταν «όλα τα σταδιοδρομικά θέματα των ΑΣΣΥ».
  • Θα επιλύετο το πρόβλημα με το «μισθολογικό κλιμάκιο των Ανθυπολοχαγών ΕΜΘ» (και των αντιστοίχων).
  • Θα φέρνατε κάποια «ικανοποιητική ενδιάμεση λύση» για το πολύ σοβαρό πρόβλημα των αποστρατειών των ΕΠΟΠ λόγω κατάληψης ηλικιακών ορίων.

 Αντ’ αυτών, διαπιστώσαμε κυριολεκτικώς τα ελάχιστα και σε καμία περίπτωση όσα μας είχατε υποσχεθεί και για το λόγο αυτό θα παραθέσουμε μερικά σύντομα σχόλια, καθ’ όσον τις λεπτομερείς προτάσεις μας θα τις καταθέσουμε στα αρμόδια Όργανα.

 Αν αφαιρέσουμε τα άρθρα που δεν παρουσιάζουν κανένα ενδιαφέρον για τα ε.ε. στελέχη (πχ άρθρα 55-75), τα άρθρα που αφορούν τους αποστράτους ή κάποιες αδιάφορες διατάξεις (πχ άρθρα 18, 54), ουσιαστικά απομένει περίπου το μισό νομοσχέδιο, από το οποίο τα άρθρα «επιμερίζονται» σε «κατηγορίες ενδιαφερομένων», ενώ τα περισσότερα ουσιαστικά σχετίζονται με ήσσονος σημασία προβλήματα.

 Εντούτοις, την ίδια στιγμή υφίστανται άρθρα που προκαλούν εύλογες απορίες έως και ανησυχίες, καθ’ όσον φέρνουν ρυθμίσεις που δεν δύνανται να εξηγηθούν ικανοποιητικά (και δεν επιχειρείται ούτε μέσω της Ανάλυσης Συνεπειών Ρύθμισης). Την ίδια στιγμή άλλα άρθρα έχουν προκαλέσει χιλιάδες αντιδράσεις που οφείλουν να ληφθούν υπόψιν, κάτι που διαπιστώθηκε και κατά το στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης.

 Στα σχόλια που θα παραθέσουμε, πρώτα μνημονεύονται κάποιες επιλεγμένες, συνοπτικές παρατηρήσεις επί των υφιστάμενων άρθρων και ακολουθούν κάποιες από τις κυριότερες, ενδεικτικές ελλείψεις που έχουμε εντοπίσει:

              α.   Ασφαλιστικά / Συνταξιοδοτικά ζητήματα

  • Πιθανώς εμμένοντας στις κατά καιρούς τοποθετήσεις σας, εξακολουθείτε να θεωρείτε ότι το θέμα των ΕΠΟΠ αφορά συναρμόδια Υπουργεία (Οικονομιών και Εργασίας). Θα διαφωνήσουμε ξανά: το θέμα είναι ξεκάθαρο ότι αφορά αποκλειστικά το ΥΠΕΘΑ (ως απόρροια άρθρου 39 ΝΔ 445/1974) και ως εκ τούτου δύναται να επιλυθεί οριστικά με δικές σας ενέργειες και μόνο.

              β.   Σταδιοδρομικά ζητήματα

  • Για το πλήθος σταδιοδρομικών ζητημάτων που αφορούν τους Αξιωματικούς αποφοίτους ΑΣΣΥ, τα προβλήματα διαιωνίζονται. Για τους μεν θιγέντες από το άρθρο 32 του (α) σχετικού, ενώ έχετε αναγνωρίσει την αδικία εμμένετε στη θέση σας να τη διατηρήσετε, παρά το γεγονός ότι το ζήτημα μπορεί να επιλυθεί δίχως να απεμπολήσουν τα προνόμια που έλαβαν οι εθελόντριες και εθελοντές Αξιωματικοί με το ανωτέρω άρθρο. Την ίδια στιγμή, με την ορθή επίλυση του ζητήματος των καταταγέντων ΑΣΣΥ ετών 1991-93 (άρθρο 53) αλλά με εσφαλμένο τρόπο, ακριβώς το ίδιο πρόβλημα που έχει αναγνωριστεί στους Αξιωματικούς εν λόγω τάξεων, θα μετακυλιστεί στις επόμενες τάξεις ώστε να περιμένει επίλυση κατά τα ως άνω πρότυπα. Το εν λόγω ζήτημα δύναται να αντιμετωπιστεί με ρύθμιση επί του ν. 3883/2010, η οποία εμπεριέχεται στις προτάσεις μας μας και θεωρούμε ότι επιλύει συνολικά και οριστικά το ζήτημα με τρόπο δίκαιο που δεν προκαλεί αντιδράσεις, ούτε προβλήματα στην Υπηρεσία.
  • Με το άρθρο 24 επαναφέρεται η καταργηθείσα [με το άρθρο 2 του (α) σχετικού] πρόνοια του ΝΔ 1400/74 αναφορικά με την αυτεπάγγελτη αποστρατεία στελεχών σε περίπτωση μη ιάσιμου ανίατου νοσήματος, το οποίο δύναται να χαρακτηρίσει στέλεχος σωματικά ανίκανο. Εν λόγω διάταξη αδικεί μια, συνολικά, ευνοϊκή ρύθμιση διότι είναι απάνθρωπη.
  • Στο άρθρο 52 είναι σημαντικό να προστεθεί η δυνατότητα περαιτέρω επιλογών πριν την αποστρατεία υπό τους όρους και προϋποθέσεις που ο νόμος ορίζει για την περίπτωση.
  • Στο άρθρο 77 (Μεταβατικές Διατάξεις) επανέρχεται αναιτίως μια ιδιαίτερα δυσμενής, αναίτια και τιμωρητική διάταξη που είχε καταργηθεί με το άρθρο 30 του (α) σχετικού και αφορά τους σπουδαστές παραγωγικών σχολών.
  • Δεν επιλύεται το μείζον ζήτημα της δυσμενούς σταδιοδρομικής εξέλιξης Αξιωματικών ειδικών καταστάσεων προελεύσεως ΑΣΣΥ, σε σχέση με τους υπόλοιπους άλλων θεσμών που προάγονται κανονικά.
  • Επιπλέον τούτων, εξακολουθεί να υφίσταται διακριτή αντιμετώπιση για τις εθελόντριες και εθελοντές Αξιωματικούς του ΣΞ και του ΠΝ σε σχέση με της ΠΑ, στο θέμα του καταληκτικού βαθμού.
  • Δεν ρυθμίζεται το θέμα του καταληκτικού βαθμού των στελεχών προελεύσεων ΕΜΘ και ΕΠΟΠ που κατέχουν πτυχίο ΑΕΙ.

              γ.   Οικονομικά ζητήματα

  • Οι Ανθυπολοχαγοί (και αντίστοιχοι) προελεύσεως ΕΜΘ διαφαίνεται ότι θα εξακολουθήσουν να βιώνουν την αδικία και, μάλιστα, επαυξημένη, αφού θα τους απονέμεται ένας ακόμα διοικητικός βαθμός (άρθρο 47), αλλά θα συνεχίσουν να λαμβάνουν μισθό Ανθυπασπιστή, δίχως ταυτόχρονα να μπορούν να κατοχυρώσουν δικαίωμα προσφυγής στα Δικαστήρια για να διεκδικήσουν τα δεδουλευμένα τους.
  • Δημιουργεί άνιση αντιμετώπιση ανάμεσα σε ε.ε στρατιωτικούς και αποστράτους καθώς και πολιτικό προσωπικό, στο θέμα της λειτουργίας των Στρατιωτικών Λεσχών, όπου πιθανώς να δημιουργήσει προβλήματα στα έσοδα των Λεσχών στο μέλλον (άρθρα 20-21).
  • Δεν λαμβάνεται καμία μέριμνα για την οικονομική ενίσχυση των στελεχών των ΕΔ συνολικά, των οποίων το εισόδημα εξακολουθεί να παραμένει δίχως την αναγκαία τιμαριθμική αναπροσαρμογή λόγω του καλπάζοντος πληθωρισμού, ενώ αποζημίωση για εκτέλεση υπηρεσίας παραμένει σε επίπεδα δραχμών έτους 1999.
  • Δεν υφίσταται πρόνοια για την αναδρομική οικονομική αποζημίωση των ανεμβολίαστων στρατιωτικών που επιστρέφουν στην εργασία τους.
  • Δεν λαμβάνεται καμία μέριμνα για την επιστροφή των διπλών εισφορών 2% προς τους δικαιούχους προελεύσεως ΕΜΘ, αρμοδιότητα που είναι αποκλειστικώς του ΥΠΕΘΑ.
  • Εξακολουθεί να μη θεσμοθετείται η υπερωριακή εργασία, γεγονός που λειτουργεί έμμεσα ως θεσμοθέτηση της απλήρωτης εργασίας (κάτι που δυστυχώς επιβεβαιώνεται ως πρόθεση της Ηγεσίας και από την πρόσφατη, κατάπτυστη ΚΥΑ για την αποζημίωση νυκτερινής εργασίας. Συναφώς τούτου, δεν επιλύεται το πρόβλημα των απλήρωτων περιπολιών για το μεταναστευτικό, ούτε τίθενται δικλείδες και απαγορεύσεις για τη συμμετοχή των στελεχών των ΕΔ σε απασχολήσεις πέραν των καθηκόντων τους.
  • Δεν εξορθολογίζεται η διακριτή αντιμετώπιση ως προς την καταβολή του επιδόματος των στελεχών των Ειδικών Δυνάμεων.
  • Εξακολουθεί να μην εξομοιώνεται ο μισθός των σπουδαστών Στρατιωτικών Σχολών με τους μισθούς σπουδαστών στις Σχολές των Σωμάτων Ασφαλείας.
  • Εξακολουθούν να εξαιρούνται οι Οπλίτες Βραχείας Ανακατάταξης (ΟΒΑ) από επιδόματα και αποζημιώσεις.

              δ.   Μέριμνα προσωπικού / Θέματα πρόνοιας

  • Καταργούνται τα ΓΝΟΠΣ [άρθρο 79 (Καταργούμενες Διατάξεις)]. Μια πρόνοια του (α) ομοίου που δεν εφαρμόστηκε ποτέ και που αποδεικνύει στην πράξη ότι ουδεμία πρόθεση μέριμνας έχει το προς ψήφιση νομοσχέδιο. Στη δε, ΑΣΥΡ, διαπιστώνουμε ότι δεν υφίσταται καν η «ανάγκη» για τεκμηρίωση της εν λόγω ρύθμισης, η οποία θα συνδράμει στη διαιώνιση αδικιών και τη διαρκή εμπλοκή των στελεχών ως θιγόμενα στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, έρμαια ενώπιον κάθε πιθανής διοικητικής αυθαιρεσίας.
  • Δημιουργούνται δύο νέοι ειδικοί λογαριασμοί (άρθρα 3 έως 8 και 9 έως 14 για ΣΞ και ΠΑ αντίστοιχα) στα πρότυπα υφιστάμενου λογαριασμού που λειτουργεί εδώ και δεκαετίες με ευεργετικά αποτελέσματα για το προσωπικό του ΠΝ, δίχως να έχει εξηγηθεί επαρκώς στο ενδιαφερόμενο προσωπικό (ΣΞ-ΠΑ) το πραγματικό όφελος της εν λόγω θεσμοθέτησης. Αποτέλεσμα αυτής της παράλειψης να εκλαμβάνεται από πλήθος στρατιωτικών ως «αντισταθμιστική» κράτηση για το 1% υπέρ των ΜΤ που κακώς καταργήθηκε.
  • Όταν αποδεδειγμένα μεγάλο μέρος των παραιτήσεων αφορά Αξιωματικούς ΑΣΕΙ, δεν υφίσταται ούτε μία διάταξη στο παρόν νομοσχέδιο που να απευθύνεται σε αυτές/ούς. Ούτε μέριμνας, ούτε σταδιοδρομίας, ούτε για κανένα άλλο ζήτημα. Οι παραιτήσεις ξεκινούν ήδη από τις ΑΣΕΙ και οξύνονται ανά περίπτωση στους χαμηλούς, κυρίως, βαθμούς (ιδίως στο ΠΝ).
  • Δεν επιλύεται το ζήτημα της διατήρησης της ένδειξης ΕΥ/ΥΓ (Ελαφράς Υπηρεσίας/Υπηρεσίας Γραφείου) στην ειδικότητα (μετά το βαθμό) των στελεχών του ΣΞ, γεγονός που υποδηλώνει προς τρίτους την ιατρική κατάσταση των στελεχών και η δήλωσή της εναντιώνεται στον ΓΚΠΔ.
  • Εξακολουθεί να μη αποκαθίσταται το πρόβλημα με την επιμέλεια τέκνων ΑμΕΑ (δικαστικοί συμπαραστάτες).
  • Εξακολουθούν να υφίστανται σοβαρά προβλήματα σε ζητήματα αδειών του στρατιωτικού προσωπικού.

              ε.    Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη

  • Το άρθρο 22 διαφαίνεται ότι φιλοδοξεί να θεσμοθετήσει την εξυπηρέτηση των στρατιωτικών από το σύνολο των φαρμακείων. Εντούτοις, ο τρόπος εγείρει σοβαρά ερωτήματα, καθ’ όσον η σύμβαση μιας ιδιωτικής επιχείρησης με ένα φορέα του Δημοσίου μόνο προαιρετική μπορεί να είναι (όπως εξάλλου συμβαίνει και με την εξυπηρέτηση ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ). Ο όρος «δύναται» στο άρθρο αποδεικνύει ότι εν λόγω λεπτομέρεια είναι εις γνώση του νομοθέτη. Ως εκ τούτου δεν δύναται να γίνει κατανοητό τι ακριβώς ρυθμίζεται με το παρόν άρθρο, όταν ήδη υπάρχουν φαρμακεία που εξυπηρετούν κατόπιν σύμβασης με το ΓΕΣ. Ειδικότερα, προκαλεί μεγαλύτερες απορίες η διευκρίνιση της παρα.12 του άρθρου 76 (Εξουσιοδοτικές διατάξεις), η οποία προβλέπει ότι η εν λόγω παροχή θα ρυθμίζεται από ΚΥΑ των Υπουργών Άμυνας, Οικονομικών και Υγείας, κατόπιν εισηγήσεων του ΔΣ του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ως προς τους όρους και προϋποθέσεις της παροχής. Μεταφέρεται/ενσωματώνεται η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των στρατιωτικών στον ΕΟΠΥΥ; Όποιο φαρμακείο εξυπηρετεί ασφαλισμένους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. θα εξυπηρετεί υποχρεωτικά και τους ασφαλισμένους του ΥΠΕΘΑ; Το άρθρο είναι συνολικά ασαφές.

              στ.  Εργασιακά θέματα

  • Την πλήρη έλλειψη μέριμνας προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι παραιτήσεις στις ΕΔ και ιδίως στο ΠΝ. Υπενθυμίζουμε ότι ακόμα και το περιβόητο επίδομα, πρώην Στόλου, νυν αποστολών, που είχε παρουσιαστεί από τον κ. Πρωθυπουργό 4 μήνες πριν ως θεσμοθετημένο, εξακολουθεί να βρίσκεται στον αέρα και η απόδειξη είναι η απουσία του και από αυτό το νομοσχέδιο.
  • Δεν αναλαμβάνονται ενέργειες για την καταπολέμηση της διοικητικής αυθαιρεσίας, τα αποτελέσματα της οποίας αποδεικνύονται διαρκώς σε αίθουσες δικαστηρίων όπου και δικαιώνονται θιγόμενα στελέχη.

              ζ.    Θέματα Μετοχικών Ταμείων

  • Τα άρθρα 29-30 κρίνονται συνολικά απαράδεκτα και οφείλουν να επαναξιολογηθούν συνδυαστικά με άλλα άρθρα (35, 36, 40) και νομοθετήματα [ΥΑ Φ. 951.1/101/1243962/Σ. 5091 (ΦΕΚ Β΄ 6694 αναφορικά με το ΒΟΕΑ του ΣΞ)]. Το ΜΤΣ οφείλει να ξεκαθαρίσει εάν αντιμετωπίζει θέματα βιωσιμότητας (οπότε υπάρχει ανάγκη για πρόσθετα έσοδα και περαιτέρω περικοπές) ή αν δεν αντιμετωπίζει τέτοια προβλήματα και ως εκ τούτου έχει τη δυνατότητα ανακατανομής των μεριδίων στους μερισματούχους, η οποία σε κάθε περίπτωση οφείλει να γίνει με στήριξη των χαμηλοσυνταξιούχων. Υπενθυμίζεται ότι τα ΜΤ επλήγησαν με την κατάργηση της εισφοράς 1%, όταν θα έπρεπε αντ’ αυτής να έχει καταργηθεί η εισφορά αλληλεγγύης που εξακολουθεί να παρακρατείται αναιτίως.
  • Σε συνάφεια με την ανωτέρω παρατήρηση, θεωρούμε ότι το ποσόν που απαιτείται για αναδρομική δήλωση γάμου στο ΜΤΣ είναι υπερβολικό και μπορεί να επανεξεταστεί (όπως και η αναγκαιότητα για αναδρομικότητα) (άρθρο 36).
  • Το άρθρο 40 κρίνεται, το λιγότερο, ακατανόητο, αν όχι ύποπτο. Οι αναλογιστικές μελέτες αφορούν τον έλεγχο βιωσιμότητας εκάστου Ταμείου και είναι δαπανηρές. Τα ΔΣ των ΜΤ οφείλουν να ελέγχουν ετησίως τα οικονομικά στοιχεία και να πράττουν τα δέοντα ανεξάρτητα από νομικές υποχρεώσεις. Ως εκ τούτου και με δεδομένο ότι το εν λόγω άρθρο δεν τεκμηριώνεται επαρκώς στην ΑΣΥΡ, εκτιμάται ότι ο λόγος για τον οποίον να απαιτείται η θεσμοθέτηση τακτικών ελέγχων βιωσιμότητας εκλείπει. Εν λόγω συμπέρασμα ενισχύεται από το γεγονός ότι το σύστημα είναι διανεμητικό, δηλαδή μοιράζει με βάση όσους πόρους έχει συγκεντρώσει, ως εκ τούτου θεωρείται σχεδόν αδύνατον να «πέσει έξω». Πέραν τούτων, η παραπομπή στην περίπτωση ε΄ της παραγράφου 15 του άρθρου 9 του ν. 3029/2002 (Α΄ 160) δημιουργεί ανησυχία διότι αφήνει να εννοηθεί ότι η διαχείριση του Μετοχικού Ταμείου επαφίεται στην ερμηνεία ή τις εκτιμήσεις του Υπουργού Εργασίας και της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής, αφαιρώντας αρμοδιότητες από τις Διοικήσεις των ΜΤ. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η Ηγεσία πιθανότατα επιθυμεί να γνωρίζει τα ταμειακά διαθέσιμα και τα αποθεματικά τους (όπου τα δεύτερα εκτιμάται ότι δεν υπάρχει λόγος να συνεχίσουν να ενισχύονται καθ’ όσον είναι μη αξιοποιήσιμα). Είναι προφανές ότι ο λόγος για μια τέτοια ενέργεια μπορεί να προσεγγιστεί μόνο εκ του πονηρού.
  • Αναφορικά με το άρθρο 41, είναι αδιανόητο η ανακατανομή του ΔΣ του ΜΤΣ να μην συμπεριλαμβάνει ανώτερο Αξιωματικό απόφοιτο της ΣΜΥ, προκειμένου η μεγαλύτερη μάζα στελεχών του ΣΞ να μην έχει εικόνα για τη λειτουργία του ΜΤ και πως αξιοποιούνται οι εισφορές τους.

              η.   Υπηρεσιακά θέματα

  • Δεν επιλύεται το μείζον θέμα της υπέρβασης των μηνιαίων ανώτατων αριθμών φυλακών/υπηρεσιών ανά βαθμό και έτη υπηρεσίας.
  • Εξακολουθεί να μην χορηγείται ισοτιμία στα πτυχία των ΑΣΣΥ με τα αντίστοιχα των ΑΕΙ τεχνολογικού τομέα, με αποτέλεσμα οι απόφοιτοι των ΑΣΣΥ να εισέρχονται μέσω πανελλαδικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και να εξέρχονται απόφοιτοι μεταδευτεροβάθμιας, δηλαδή ένα σκαλί κάτω από αυτό που εισήλθαν. Και αυτό την στιγμή που έχει αναγνωριστεί στα (άνευ εισαγωγής διά πανελλαδικών εξετάσεων) Κολλέγια πλήρης αναγνώριση τόσο στην ισοτιμία των πτυχίων τους με αυτά των ΑΕΙ, όσο και ισοτιμία στα επαγγελματικά προσόντα.

              θ.   Συνδικαλιστικά θέματα

  • Όπως ήδη σας γνωστοποιήσαμε με το (γ) σχετικό, η απόσυρση του αρχικού άρθρου 71 μας προκάλεσε εύλογες απορίες και οργή. Αντί να επιλέξετε, έστω και με καθυστέρηση 3 ετών τα έργα σας να φανούν συνεπή με τα λόγια σας, κάνατε πίσω, ενέργεια που έχει προκαλέσει ποικίλα σχόλια. Ένα εξ αυτών, ότι πάλι το Υπουργείο «βάζει πλάτη» σε μια Ομοσπονδία που έχει χαρακτηριστεί στο παρελθόν από αρθρογραφία «εργοδοτική» και «κομματική». Στο συνδικαλισμό στις ΕΔ υπάρχουν διαπιστωμένα σοβαρά προβλήματα τα οποία έχουν ως αφετηρία τη γενικότερη αναρχία που επικρατεί. Επί παραδείγματι, υφίστανται συνδικαλιστές που οφείλει να διερευνηθεί αρμοδίως εάν κατέχουν σύννομα τη συνδικαλιστική ιδιότητα. Ενώ, λοιπόν, διαπιστώσαμε τη βούλησή σας να επιλύσετε ζητήματα, έστω κι αν δεν αγγίξατε αρκετά εξ αυτών, τελικώς επιλέξατε την αναβολή της επίλυσης των προβλημάτων. Κρίμα, διότι ήταν από τα άρθρα που βρίσκονταν προς τη σωστή κατεύθυνση.

              Κύριε Υπουργέ.

Ο κατάλογος με τα προβλήματα που έχουμε πάγια στην ατζέντα μας και θα μπορούσαμε να συμπεριλάβουμε στην ανωτέρω καταγραφή είναι ατελείωτος. Εάν ο σκοπός μας ήταν να χαϊδέψουμε αφτιά, θα το είχαμε κάνει ώστε κάθε στέλεχος να έβλεπε καταγεγραμμένο το πρόβλημα που το απασχολεί. Όμως δεν λειτουργούμε έτσι. Το ερώτημα δεν είναι γιατί δεν τα μνημονεύουμε όλα, αλλά γιατί δεν ασχοληθήκατε με αυτά.

Τα γνωρίζατε.

Σας τα έχουμε γνωστοποιήσει κατ’ επανάληψη.

Μας έχετε απαντήσει κατ’ επανάληψη.

 Τρεισήμισι χρόνια είναι μεγάλο χρονικό διάστημα για να είχατε προετοιμαστεί καταλλήλως, να είχατε επικοινωνήσει με τα όποια και όσα συναρμόδια Υπουργεία κρίνατε ότι έπρεπε, να είχατε ρυθμίσει τις εκκρεμότητες.

 Τρεισήμισι χρόνια είναι ικανό χρονικό για να είχατε προετοιμάσει καταλλήλως ένα νομοσχέδιο για το προσωπικό, που να έδινε λύση σε πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει αντί να προκαλεί τόσες αντιδράσεις.

Αντ’ αυτού φέρατε ένα νομοσχέδιο που ενώ ονομάζεται μέριμνας, καταργεί σχετικά πρόσφατες ρυθμίσεις πραγματικής μέριμνας. Πρόσφατα αναφέραμε σε άλλο έγγραφό μας ότι είναι ξεκάθαρο πως, η Πολιτεία κάνει διαχείριση πόρων εις βάρος των στρατιωτικών (προσδιορίζοντας τις απολύσεις, τις αναστολές καθηκόντων, τη μη συμμόρφωση με το νόμο για οικονομικές εκκρεμότητες κλπ). Δυστυχώς μας επιβεβαιώνεται εκ νέου.

 Παρά ταύτα, θεωρούμε ότι έστω και τώρα μπορεί κάτι να περισωθεί. Ποτέ δεν είναι αργά. Η Ομοσπονδία μας θα υποβάλει αρμοδίως τεκμηριωμένες, ρεαλιστικές και ελεγμένες προτάσεις για την επίλυση πολλών προβλημάτων, είτε επί των υφιστάμενων άρθρων, είτε εκτός νομοσχεδίου, τα οποία ευελπιστούμε ότι η Ηγεσία θα υιοθετήσει.

 Σας παρακαλούμε να μείνετε συνεπής σε όσα μας γνωστοποιήσατε στην επίσημη συνάντησή σας με την Ομοσπονδία μας το Σεπτέμβριο. Δεν έχετε κανένα λόγο να μην το πράξετε.

Αντιδράσεις συνδικαλιστών στρατιωτικών για το ν/σ του Υπ. Άμυνας

 



Ως νομοσχέδιο πολύ κατώτερο των περιστάσεων –με άρθρα που ασχολούνται με ήσσονος σημασίας προβλήματα, με ελάχιστες ευεργετικές διατάξεις και στο οποίο εντοπίζονται περισσότερα προβλήματα από όσα επιχειρείται να επιλυθούν– χαρακτηρίζουν οι συνδικαλιστές της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.Ο.Ε.Σ.) το σχέδιο νόμου Μέριμνας του προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων που συζητείται στη Διαρκή Επιτροπή Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών της Βουλής.

Μιας επιτροπής που όπως κατάγγειλε χθες (Τρίτη) το Πανελλήνιο Σωματείο Ελλήνων Στρατιωτικών (ΠΑ.Σ.Ε.Σ.) με ανακοίνωση του, δεν κλήθηκαν από το ΥΕΘΑ όλοι οι φορείς που εκπροσωπούν στρατιωτικούς, προσκλήθηκαν όμως οι συνδικαλιστές της ΠΟΜΕΝΣ που στελεχώνουν τα γραφείο του υπουργού και για να μη βρεθούν εκτεθειμένοι οι εκπρόσωποι της ΠΟΕΣ που σήμερα γνωστοποίησαν την τοποθέτησή του και η οποία αποτελεί άλλο ένα «χαστούκι» στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

⇒ Διαβάστε εδώ ολόκληρη την ανακοίνωση της ΠΟΕΣ.

Η αλήθεια για το «μαξιλάρι»

 

 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 



Ενώ τα ρευστά διαθέσιμα γίνονται αντικείμενο προεκλογικής αντιπαράθεσης, το πραγματικό ζήτημα είναι αλλού • Η κυβέρνηση διερευνά τις ευρωπαϊκές προθέσεις για το ενδεχόμενο να διατεθεί το «σκληρό μαξιλάρι» διαθεσίμων για επαναγορά χρέους.

«Αυτά τα 39 δισ. είναι τα δικά μας, όχι τα δικά σας», απάντησε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Σκυλακάκης στις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για το «μαξιλάρι» ρευστών διαθεσίμων του Δημοσίου. Στην αντίπερα όχθη, κάποια στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ διεκδικούν για το κόμμα τους την «πατρότητα» του «μαξιλαριού». Ενθεν κακείθεν εγείρονται ερωτήματα και δίνονται διαβεβαιώσεις για το ποιο κόμμα είναι ο καλύτερος θεματοφύλακας του «μαξιλαριού». Ενθεν κακείθεν επίσης οι γνωρίζοντες καλύτερα το θέμα ξέρουν ότι το πραγματικό ζήτημα με το «μαξιλάρι» είναι άλλο.

Οσον αφορά πάντως την «πατρότητα», τα πράγματα έχουν ως εξής: Το 2018 και στο πλαίσιο της συζήτησης μεταξύ της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και των εκπροσώπων των δανειστών για τη συμφωνία εξόδου από το 3ο Μνημόνιο, οι επιλογές στο τραπέζι ήταν δύο: είτε το «μαξιλάρι» διαθεσίμων σε μεταμνημονιακό καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας είτε η προληπτική πιστωτική γραμμή σε πιο σκληρό καθεστώς εποπτείας. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε κάθε λόγο να επιλέξει την πρώτη λύση, αλλά είναι επίσης αλήθεια ότι δεν χρειάστηκε να παλέψει γι’ αυτήν, διότι ήταν επίσης η επιλογή και των δανειστών, που ήθελαν, για τους δικούς τους λόγους, ένα μεταμνημονιακό καθεστώς που να μη μοιάζει με τα μνημόνια και ταυτόχρονα να παρέχει τις απαραίτητες εγγυήσεις ότι η ελληνική κρίση δεν θα υποτροπιάσει. Είναι όμως αλήθεια ότι η Ν.Δ. «κατακεραύνωσε» αυτή τη λύση, ενώ και η ΤτΕ πήρε θέση υπέρ της προληπτικής πιστωτικής γραμμής. Σε κάθε περίπτωση, η λύση αυτή αποδείχτηκε όχι μόνο σωστή αλλά και «σωτήρια» στα χρόνια που ακολούθησαν και μέχρι σήμερα. Οσο για τη δήλωση του πρωθυπουργού ότι το «μαξιλάρι» υπήρξε το τίμημα της αναξιοπιστίας της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, η αλήθεια είναι ότι τότε στο τραπέζι των συζητήσεων υπήρχε και μια πρόταση που συνιστούσε ακόμη βαρύτερο τίμημα, την οποία μάλιστα η Ν.Δ. προέκρινε.

Σε κάθε περίπτωση, το «μαξιλάρι» δεν είναι ιδιοκτησία κανενός κόμματος. Είναι δάνειο που βαρύνει τον ελληνικό λαό και λειτουργεί σαν «ασφάλιστρο κινδύνου» για την εξυπηρέτηση του χρέους διασφαλίζοντας τη βιωσιμότητά του.

Δεν περισσεύει...

Τι είναι όμως το «μαξιλάρι»; Η εικόνα που δημιουργείται ότι πρόκειται για κάποιες δεκάδες δισ. ευρώ που μπορούν στην πρώτη ανάγκη να καταναλωθούν έτσι απλά, είναι λάθος. To «μαξιλάρι» έχει πολλές συνιστώσες:

• Το σκληρό «μαξιλάρι»: Διαφέρει σημαντικά από τις υπόλοιπες συνιστώσες του «μαξιλαριού» για δύο λόγους: α) Γιατί είναι δάνειο του ESM, επομένως το Ελληνικό Δημόσιο πληρώνει γι’ αυτό τόκους (περί τα 256 εκατ. ευρώ ετησίως - καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό), β) Γιατί είναι δεσμευμένο μόνο για χρήσεις για το χρέος.

• Τα διαθέσιμα του Δημοσίου: Είναι κατατεθειμένα στον λογαριασμό του Δημοσίου στην ΤτΕ και ένα πολύ μικρό μέρος τους στις τράπεζες. Αφού το δημοσιονομικό ισοζύγιο είναι αρνητικό, αυτά τα διαθέσιμα έχουν «τρέχοντα» και κυλιόμενο χαρακτήρα - δεν «περισσεύουν». Αυτά τα διαθέσιμα αποφέρουν έσοδα από τόκους για το Δημόσιο.

• Τα διαθέσιμα των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα: Είναι κατατεθειμένα στην ΤτΕ και ένα μικρό μέρος τους στις εμπορικές τράπεζες. Εχουν τη μορφή ρευστών διαθεσίμων, αλλά και χρεογράφων (ομολόγων του Δημοσίου) σε αναλογία περίπου 1/1. Αποφέρουν έσοδα από τόκους για τους φορείς. Μπορούν να «καταναλωθούν» μόνο σε κρίσιμες στιγμές για τις ανάγκες εξυπηρέτησης του χρέους και η συνέπεια θα είναι μικρότερης ή μεγαλύτερης έκτασης κρίση ρευστότητας στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

• Τα ειδικά τραβηκτικά δικαιώματα του ΔΝΤ. Τυχόν χρήση τους θα είναι ένδειξη «έσχατης ανάγκης» στην εξυπηρέτηση του χρέους. Το Ελληνικό Δημόσιο πληρώνει για να έχει πρόσβαση σε αυτά.

Στην πραγματικότητα, λοιπόν, το «μαξιλάρι» έχει δύο σημαντικές συνιστώσες: το «σκληρό μαξιλάρι» των περίπου 16 δισ. ευρώ από το δάνειο του ESM και τα διαθέσιμα των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ύψους περίπου 14 δισ. ευρώ. Καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να αρχίσει να «καταναλώνει» αυτές τις δύο βασικές συνιστώσες του «μαξιλαριού» χωρίς να δοθεί το μήνυμα στις αγορές ότι το Ελληνικό Δημόσιο ξαναπέφτει σε κατάσταση δημοσιονομικής αστάθειας - με άμεση συνέπεια την εκτίναξη του κόστους δανεισμού για τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα.

Το «μαξιλάρι» θα παραμείνει, λοιπόν, «μη καταναλώσιμο», με οποιαδήποτε κυβέρνηση. Οχι όμως για πάντα. Θα μπορεί να καταναλωθεί μόνο ύστερα από την κατάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας για τα ελληνικά ομόλογα. Τότε θα είναι από οικονομική άποψη ορθολογική επιλογή να διατεθεί το «σκληρό μαξιλάρι» (ή μεγάλο μέρος του) για επαναγορά χρέους. Το «σκληρό μαξιλάρι» είναι μακράν η πιο αξιόπιστη εγγύηση για την εξυπηρέτηση του χρέους, αλλά ταυτόχρονα και η πιο «αντι-οικονομική», αφού γι’ αυτό το Ελληνικό Δημόσιο πληρώνει τόκους, ενώ από τις άλλες συνιστώσες του (εξαιρουμένων των τραβηκτικών δικαιωμάτων του ΔΝΤ) εισπράττει τόκους. Ετσι, τυχόν διάθεσή του για επαναγορά χρέους θα μειώσει την ετήσια δαπάνη του Ελληνικού Δημοσίου για τόκους και ταυτόχρονα θα μειώσει και τον όγκο του χρέους αλλά και το χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ, βελτιώνοντας έτσι το προφίλ βιωσιμότητάς του.

Ηδη, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η κυβέρνηση έχει αρχίσει να διερευνά τις ευρωπαϊκές διαθέσεις σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, αφού μια τέτοια κίνηση απαιτεί τη σύμφωνη γνώμη των ευρωπαϊκών οργάνων.

Εκλογές: Και ξαφνικά όλοι συζητούν για την 9η Απριλίου

 


Υπουργοί και κυβερνητικά στελέχη «βλέπουν» ως πιθανότερη ημέρα διεξαγωγής των εκλογών την Κυριακή των Βαΐων.
Κάλπες εθνικών εκλογών (φωτ. αρχείου)
Κάλπες εθνικών εκλογών (φωτ. αρχείου)
MOTIONTEAM

Μπορεί η προεκλογική μάχη να είναι σε εξέλιξη, ακόμα όμως δεν μπορεί να προδικάσει κανείς με βεβαιότητα πότε θα λήξει καθώς παραμένει άγνωστη η ημερομηνία της τελικής αναμέτρησης, δηλαδή των εκλογών.

Το μόνο που έχει αρκεστεί να πει ο Κυριάκος Μητσοτάκης –απαντώντας σε σχετική ερώτηση πριν από περίπου δύο εβδομάδες στην Αλεξανδρούπολη- είναι ότι «οι εκλογές θα γίνουν την άνοιξη και ουσιαστικά θα γίνουν σε ένα τέτοιο χρονικό σημείο που πρακτικά θα έχουμε εξαντλήσει την τετραετία». Κάθε Κυριακή λοιπόν από τον Μάρτιο μέχρι και το τέλος Μαΐου –με εξαίρεση βέβαια της Κυριακής του Πάσχα 16 Απριλίου- είναι πιθανή ημερομηνία για τη διεξαγωγή των εκλογών.Εδώ και 48 ώρες, όμως, φαίνεται ότι υπουργοί και κυβερνητικά στελέχη «σημαδεύουν» στο ημερολόγιο τους τη δεύτερη Κυριακή του Απριλίου. Την Κυριακή των Βαΐων, στις 9 του μήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες της HuffPost, υψηλόβαθμο στέλεχος της κυβέρνησης σε υπουργείο που έχει άμεση σχέση με την ασφαλή διεξαγωγή των εκλογών, έχει ήδη διαμορφώσει τον σχεδιασμό του με ορίζοντα την 9 Απριλίου, θεωρώντας ότι αυτή είναι η ημέρα της κάλπης. Και ο υπουργός Εξωτερικών όμως, Νίκος Δένδιας, δεν έκρυψε ότι έχει την ίδια διαίσθηση - κρίνοντας από την πρόσφατη ατάκα του σε συζήτηση που διοργάνωσε ο Σύλλογος Προσωπικού Alpha Bank. Μιλώντας για το πρόγραμμα του τις επόμενες εβδομάδες, είπε ο κ. Δένδιας: «Προτίθεμαι να κάνω τη δουλειά μου μέχρι τέλους. Να σας το πω αλλιώς: η τελευταία ημερομηνία στο πρόγραμμά μου είναι η 9η Απριλίου».

Και άλλος ένας πρωτοκλασάτος υπουργός όμως, σε συζήτηση που είχε με παράγοντα της αγοράς και η οποία ήρθε σε γνώση της HuffPost, ανέφερε ως πιθανότερη ημερομηνία εκλογών την 9 Απριλίου.

Το σενάριο προς αυτή την κατεύθυνση ενισχύθηκε και από μία νέα, χθεσινή (31/1) δήλωση-χρησμό του Κυριάκου Μητσοτάκη. Συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός, λίγο πριν αναχωρήσει από την Ιαπωνία, σε συνομιλία του με δημοσιογράφους είπε πως «κάποιες εκλογές θα γίνουν σίγουρα μετά το Πάσχα».Η εκτίμηση που υπάρχει στην κυβέρνηση είναι ότι λόγω του συστήματος της απλής αναλογικής θα χρειαστούν δύο εκλογικές αναμετρήσεις. Όταν λοιπόν ο πρωθυπουργός δηλώνει πως «κάποιες εκλογές θα γίνουν σίγουρα μετά το Πάσχα», δηλαδή μετά τις 16 Απριλίου, τότε είναι πολύ πιθανό οι πρώτες κάλπες να στηθούν νωρίτερα. Και επειδή το κοινοβουλευτικό πρόγραμμα έχει αρκετές εκκρεμότητες που δεν θα επέτρεπαν να προκηρυχθούν εκλογές για τον Μάρτιο, το επικρατέστερο σενάριο αυτή την στιγμή είναι να στηθούν κάλπες τη μία από τις δύο πρώτες Κυριακές του Απριλίου, με πιθανότερη τη δεύτερη, στις 9 του μήνα.

Κατέθεσε μήνυση ο Τ. Θεοδωρικάκος κατά απόστρατου αξιωματικού της ΕΛΑΣ για συκοφαντία

 


Στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος, κατέθεσε μήνυση κατά του απόστρατου αξιωματικού της 'Αμεσης Δράσης, ο οποίος κατήγγειλε συγκάλυψη σε υπόθεση που φέρεται να εμπλέκεται ο γιος του.

Διαβάστε επίσης:

Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη: Δεν αληθεύουν καταγγελίες για «εισβολή» αστυνομικών στην Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων

Τ. Θεοδωρικάκος: Το οργανωμένο έγκλημα για να αντιμετωπιστεί θέλει καθαρούς αξιωματικούς

Ειδικότερα, ο κ. Θεοδωρικάκος προσήλθε στο Μέγαρο του Αρείου Πάγου, συνοδευόμενος από τον συνήγορό του Αλέξη Κούγια και κατέθεσε μήνυση για τα αδικήματα της ψευδούς κατάθεσης, της συκοφαντικής δυσφήμισης και της παράβασης καθήκοντος, κατά του απόστρατου αξιωματικού που κατήγγειλε απόκρυψη στοιχείων για υπόθεση που φέρεται να αφορά τον γιο του.

   Εξερχόμενος του δικαστικού Μεγάρου ο κ. Θεοδωρικάκος ανέφερε:

   «Κατέθεσα μήνυση πριν από λίγο εναντίον του αποτρατευθέντος στις τελευταίες κρίσεις αξιωματικού που εκτέλεσε την άθλια σκευωρία με ψέματα και συκοφαντίες σε βάρος του προσώπου μου. Η σκευωρία κατέρρευσε από τα στοιχεία του ελέγχου που ήδη διεξάγεται. Πέντε αστυνομικοί που διεξήγαγαν τον έλεγχο στην παρέα των τεσσάρων πριν από 15 μήνες που τώρα θυμήθηκε ο αποστρατευθείς αξιωματικός κατέθεσαν και έχει εκδοθεί το σχετικό πόρισμα ότι ο έλεγχος έγινε κανονικά και δεν ευρέθη ουδέν μεμπτόν. Το στοιχείο αυτό αποτελεί τμήμα της δικογραφίας. Ο συκοφάντης επιχείρησε να με πλήξει πολιτικά και ηθικά. Αυτός και όποιος άλλος είναι από πίσω. Ακόμα και αυτός, όμως, δεν είχε στην κατάθεση του το παραμικρό να πει και ούτε καν αναφέρθηκε στο όνομα μου. 'Αρα, η υπόθεση οργανώθηκα για συγκεκριμένους σκοπούς. Ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς τους σκευωρούς αυτούς που οργάνωσαν και εκτέλεσαν αυτή την σκευωρία, θα τους πάω μέχρι τέλους. Τον λόγο έχει η ανεξάρτητη ελληνική Δικαιοσύνη. Με την τιμή και υπόληψη του γιου μου και της οικογένεια μας κανένας δε θα παίξει». Ο υπουργός ρωτήθηκε ποιο είναι το κίνητρο και απάντησε ότι «η αλήθεια έχει λάμψει, θα αποκαλυφθούν όλα και για κίνητρα και για ποιος κρύβεται από πίσω».

   Ο Αλέξης Κούγιας ανέφερε ότι μήνυση θα κάνει και ο γιος του κ. Θεοδωρικάκου, ενώ θα κατατεθεί και αγωγή ύψους 500 χιλιάδων ευρώ εκ μέρους του κ. Θεοδωρικάκου και επισήμανε:

   «Μου κάνει εντύπωση η σπουδή με την οποία διαβιβάστηκε η δικογραφία προς τη Βουλή γιατί ο συκοφάντης κατά τον κ. Υπουργό και κατά εμένα δεν έχει αναφέρει ποτέ ότι ο κ. υπουργός έκανε κάτι, αλλά αναφέρει μόνο ότι συμπεραίνω ότι μπορεί πίσω από αυτό να είναι ο κ. Θεοδωρικάκος. Αυτή η σπουδή εμένα με ενοχλεί».

   Όπως είναι γνωστό, ο απόστρατος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Documento, κατήγγειλε παρέμβαση του πρώην αρχηγού της Αστυνομίας Μιχάλη Καραμαλάκη προκειμένου να «θαφτεί» υπόθεση ναρκωτικών στην οποία φέρεται να εμπλέκεται ο γιος του κ. Θεοδωρικάκου.

   Παν. Τσιμπούκης

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Αποφασισμένος να το πάει μέχρι τέλους ο Τραμπ με τους ΛΟΑΤΚΙ: «Μετά την ορκωμοσία μου θα σταματήσει το παραλήρημα των τρανσέξουαλ»

  Θα υπογράψω διατάγματα για τον τερματισμό του σεξουαλικού ακρωτηριασμού παιδιών, τον αποκλεισμό των τρανς από τον στρατό, το Δημοτικό, το ...