Πέμπτη 2 Μαρτίου 2023

Τραγωδία στα Τέμπη: Πλήθος κόσμου στους δρόμους της Αθήνας – «Οι ζωές μας μετράνε» (Photos)

 


Τραγωδία στα Τέμπη: Πλήθος κόσμου στους δρόμους της Αθήνας – «Οι ζωές μας μετράνε» (Photos)

Πλήθος κόσμου έχει συγκεντρωθεί στο κέντρο της Αθήνας, παρά την καταρρακτώδη βροχή, για να διαμαρτυρηθεί για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη όπου έχασαν την ζωή τους 57 άνθρωποι ενώ 56 αγνοούνται. 

ADVERTISEMENT

Στην Αθήνα το κάλεσμα ήταν για τις 18:00 στο Σύνταγμα ενώ ακολουθεί πορεία προς τον σταθμό Λαρίσης. Συγκεκριμένα, μπροστά στη Βουλή άνοιξαν ένα γιγαντιαίο πανό με σύνθημα «οι ζωές μας μετράνε».

Υπενθυμίζεται ότι και οι σημερινές κινητοποιήσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος, μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, άλλαξαν περιεχόμενο.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, της ΠΟΘΑ «συμμετέχουμε στο κάλεσμα των σπουδαστών, των συντονιστικών των καταλήψεων και των σωματείων στην προγραμματισμένη κινητοποίηση η οποία δεν μπορεί παρά να μετατραπεί σε παλλαϊκή διαμαρτυρία για τις αδικοχαμένες ζωές των συνανθρώπων μας».

Πανκαλλιτεχνική κινητοποίηση για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Πέμπτη 2 Μαρτίου 2023 (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI)

 

Διαβάστε επίσης: ΠΟΘΑ: Κινητοποίηση στο Σύνταγμα για τα Τέμπη – «Παλλαϊκή διαμαρτυρία για τις αδικοχαμένες ζωές»

Και προσθέτει: «Διαμαρτυρόμαστε και διαδηλώνουμε για την απαξίωση του δημόσιου αγαθού των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, των ιδιωτικοποιήσεων, της απαξίωσης των συνδικαλιστικών παρεμβάσεων που κατήγγειλαν με τον πιο εμφατικό τρόπο τις εγκληματικές πολιτικές. Τα σωματεία των εργαζομένων είχαν καταγγείλει επανειλημμένα τις τεράστιες ελλείψεις και τα απαρχαιωμένα συστήματα ελέγχου τα οποία θα οδηγούσαν σε δυστύχημα. Δεν τα άκουσε κανείς. Δεν θα ανεχτούμε τη συγκάλυψη και την απόδοση ευθυνών μόνο στο ατομικό λάθος. Είναι η συνδυασμένη νεοφιλελεύθερη πολιτική που υποβαθμίζει τα δημόσια αγαθά όπως αυτό της συγκοινωνίας, των εργασιακών σχέσεων, και της υγείας και ασφάλειας των πολιτών και των εργαζόμενων».

Και καταλήγουν: «Τραγική ειρωνεία αποτελεί το γεγονός πως ο Πρωθυπουργός χθες Τετάρτη 1/3 επρόκειτο να επισκεφθεί το Κέντρο Τηλεδιοίκησης – Σηματοδότησης του Σιδηροδρομικού Δικτύου Βορείου Ελλάδος, ένα κέντρο που σύμφωνα με τους εργαζομένους είναι μόνο στα χαρτιά. Εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων, την αγωνία μας για τους συνανθρώπους μας που αγνοούνται και τη συμπαράστασή μας στους συγγενείς τους που τους αναζητούν και ευχόμαστε τη γρήγορη ανάρρωση των τραυματιών».

Α.Τσελέντης: «Όλα αυτά τα πολιτικά και μη λαμόγια που ευθύνονται για το χάλι των σιδηροδρόμων μας βγαίνουν λάδι» «Οι Ελβετοί ξεφορτώθηκαν το ETR 470 μετά από πολλά σκάνδαλα. Ήθελαν να το πουλήσουν για παλιοσίδερα




 Ο καθηγητής σεισμολογίας και διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Άκης Τσελέντης, με ανάρτησή του στο Facebook, σχολιάζει τα όσα διαδραματίζονται γύρω από την σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών και κυρίως τα «πορίσματα» για τον υπεύθυνο της καταστροφής.

Μάλιστα, μεταξύ άλλων τονίζει πως «Όλα αυτά τα πολιτικά και μη λαμόγια που κυρίως ευθύνονται για το χάλι των σιδηροδρόμων μας βγαίνουν λάδι μα και με το C4I το ίδιο δεν έγινε;»

Εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του για την εξεύρεση του εξιλαστήριου θύματος της όλης κατάστασης, στρέφεται κατά των υπευθυνο-ανεύθυνων που κατέχουν τις θέσεις ισχύος.Εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του για την εξεύρεση του εξιλαστήριου θύματος της όλης κατάστασης, στρέφεται κατά των υπευθυνο-ανεύθυνων που κατέχουν τις θέσεις ισχύος.


Αναλυτικά η ανάρτηση:

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ

«Φταίει η κατσίκα του γείτονα όχι ο τσοπάνης»

Δεν λειτουργεί τίποτα, χάνουμε και δεν βρίσκουμε τα τρένα, σκοτώνονται οι επιβάτες, αλλά εύκολα βρίσκουμε τα εξιλαστήρια θύματα.

Δυσχερής η θέση του άτυχου και μοιραίου σταθμάρχη πού ήδη συνελήφθη και απ’ ότι φαίνεται θα του φορτώσουν σχεδόν τα πάντα.

Εν το μεταξύ, οι κανονισμοί στον ΟΣΕ υποτίθεται ότι εκσυγχρονίστηκαν λόγω τεχνολογίας.

Αυτή περίπου την τεχνολογία, καίτοι από τούς ολυμπιακούς αγώνες της Αθήνας 2004, την χρυσοπληρώσαμε και δεν την εφαρμόσαμε ποτέ. Τις πιθανές μίζες όμως κάποιοι τις καρπώθηκαν…

Όλα αυτά τα πολιτικά και μη λαμόγια που κυρίως ευθύνονται για το χάλι των σιδηροδρόμων μας βγαίνουν λάδι μα και με το C4I το ίδιο δεν έγινε;

Πρόκειται για το διαβόητο σύστημα ασφάλειας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, το οποίο προμηθευτήκαμε από την εταιρεία SAIC (με υπεργολάβο τη Siemens) έναντι περίπου 260 εκατομμυρίων ευρώ και το οποίο ουσιαστικά δεν δούλεψε ποτέ, τουλάχιστον για τον σκοπό για τον οποίο αγοράστηκε!

Κατά τα άλλα φταίει αποκλειστικά ο σταθμάρχης… Ναι βρε φταίει ο Σταθμάρχης! Βρήκατε το εξιλαστήριο θύμα. Αυτός φταίει! Όχι αυτός που εκανε το ρουσφέτι και τον διόρισε εκεί μετά από ελλιπέστατη εκπαίδευση ενός μόνο μήνα, ούτε όσοι άφησαν τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, τόσα χρόνια στο χάλι τους, χωρίς τηλεδιοίκηση.

(**) https://www.efsyn.gr/…/150286_skandalo-olympiakon…

(**) ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΤΑΛΙΚΟ ΤΥΠΟ – ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΠΟΛΛΑ ΠΟΥ ΕΔΩ ΘΑ ΤΑ ΚΡΥΨΟΥΝ …

Το επιβατικό τρένο που εμπλέκεται στο ατύχημα έχει γνωστό ιστορικό. Το ETR 470 που παράγει η Fiat Ferroviaria είχε προβλήματα από τότε που τέθηκε σε κυκλοφορία στη διαδρομή Μιλάνο-Ελβετία τη δεκαετία του 90. Εν τω μεταξύ, τα πολυάριθμα προβλήματα του τρένου το έχουν ονομάσει “βουνίσιο φέρετρο”, “τουαλέτα σιδηρόδρομου” κλπ. ανάμεσα σε εκείνους που ταξίδεψαν μαζί του. Εντάξει, τώρα πάμε στο πραγματικά ενδιαφέρον κομμάτι.

Οι Ελβετοί ξεφορτώθηκαν το ETR 470 μετά από πολλά σκάνδαλα. Ήθελαν να το πουλήσουν για παλιοσίδερα, αλλά εμφανίστηκε εταιρεία που ενδιαφέρεται να το αγοράσει: Ferrovie dello Stato Italiane (FSI). Το 2018 η FSI αγόρασε το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο Έλληνας σιδηροδρομικός χειριστής, σε δημοπρασία τραγουδιού στην οποία πλήρωνε μόνο… 45 εκατ. ευρώ!!!

Μετά την ιδιωτικοποίηση, στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα, η FSI έφερε «state of the art train», σύμφωνα με δηλώσεις τους, το brand… ETR 470! Μάλλον μαντεύεις από πού πήρε το τρένο η FSI. Οι γνώστες λένε από την αρχή σε δημόσιες δηλώσεις κάτι σαν «μείνετε μακριά από αυτά τα τρένα. ’ Και εδώ έρχεται η τρέλα!

Το ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι ότι όταν η ιδιωτικοποίηση FSI «κληρονόμησε» μια εξαίρεση από τους κανόνες της ΕΕ σχετικά με την αποζημίωση επιβατών, έτσι τώρα οι άνθρωποι βλέπουν τον εαυτό τους τραυματισμένο (τον πιο ευτυχισμένο από αυτούς) και αζημίωτο, να αναγκάζονται να πληρώσουν από την τσέπη τους για υγειονομική περίθαλψη. Ο καπιταλισμός στο ψωμί, παιδιά!

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Ο Κούγιας αναλαμβάνει οικογένειες θυμάτων - Ξεκίνησαν οι μηνύσεις

 

Νέα παραγγελία Ντογιάκου: Ζητάει τον εντοπισμό των υπευθύνων «όποιοι κι αν είναι, όπου κι αν ανήκουν, απ΄ όπου και αν προέρχονται»Την υπεράσπιση των δύο οικογενειών ανέλαβε ο γνωστός ποινικολόγος, Αλέξης Κούγιας.

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Ο Κούγιας αναλαμβάνει οικογένειες θυμάτων - Ξεκίνησαν οι μηνύσεις

Μήνυση εις βάρος του σταθμάρχη, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Hellenic Train, καθώς και τυχόν πολιτικών για εγκληματική αμέλεια καταθέτουν οι οικογένειες των 20χρονων δίδυμων αδελφών και της ξαδέλφης τους, που έχασαν τη ζωή τους στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

 

Την υπεράσπιση των δύο οικογενειών ανέλαβε ο γνωστός ποινικολόγος, Αλέξης Κούγιας.

Σε ανακοίνωσή του το γραφείο του κ. Κούγια αναφέρει:

«Ο επικεφαλής του γραφείου μας, κος Αλέξιος Κούγιας, ανέλαβε την υποστήριξη της κατηγορίας στο τραγικό δυστύχημα της συγκρούσεως των δύο τρένων στον Ευαγγελισμό του νομού Λαρίσης.

Τον επικεφαλής του γραφείου μας, κο Αλέξη Κούγια, και την συνεργάτιδά του κα Χριστίνα Μητρονάτσιου επέλεξαν οι τραγικοί γονείς, τα αδέλφια και οι παππούδες των δύο διδύμων κοριτσιών και της πρώτης εξαδέλφης τους, οι οποίοι, όπως σήμερα ενημερωθήκαμε, εξαϋλώθηκαν στο τραγικό δυστύχημα των δύο τρένων.

Η εντολή, την οποίαν λάβαμε, είναι εκτός του σταθμάρχη του σιδηροδρομικού σταθμού Λαρίσης, να μηνύσουμε και να ενάγουμε τόσο διοικητικά στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Hellenic Train, όσο και τους τυχόν πολιτικούς, οι οποίοι είτε με άμεσο δόλο, είτε με ενδεχόμενο δόλο, είτε με εγκληματική αμέλεια συνετέλεσαν στο να χαθούν αυτές οι δεκάδες ανθρώπινες ζωές και να τραυματιστούν ακόμη περισσότερες, ορισμένες εκ των οποίων με ακρωτηριασμό.Το δικηγορικό μας γραφείο έχει δεχθεί προσκλήσεις να αναλάβει τη νόμιμη εκπροσώπηση και πολλών άλλων συγγενών άλλων θυμάτων, με χαρακτηριστικές περιπτώσεις θυμάτων από την Κρήτη, αλλά ακόμη επισήμως δεν έχουμε λάβει τις σχετικές εξουσιοδοτήσεις». 

Σημειώνεται πως τα τρία κορίτσια μετέβησαν στην Καλαμπάκα για το τριήμερο και επιβιβάστηκαν στο μοιραίο τρένο για να γυρίσουν στη Θεσσαλονίκη, όπου σπούδαζαν. Η Θώμη, η δίδυμη αδερφή της Χρύσα και η ξαδέρφη τους Αναστασία έχασαν τη ζωή τους στο πολύνεκρο δυστύχημα.

Οι γονείς τους, που βρέθηκαν στη Λάρισα, αναγνώρισαν τις σορούς των παιδιών τους. https://cdn.ethnos.gr/imgHandler/1200/79b84fce-c337-43b1-b892-10cb6d9d8a5b.jpg

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Ο Τραμπ ξαναχτυπά: Διεκδικεί και τη Γροιλανδία

  (AP Photo/Rick Scuteri)  ΒΟΡΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗ   23.12.24 18:45 efsyn.gr Α+ Α- Facebook Twitter E-mail Copy link Print «Φωτιά» έχει πάρει το πληκ...