Τετάρτη 16 Απριλίου 2025

Δ.Μάντζος-Μ.Χριστοδουλάκης: Έπρεπε να προηγηθεί μια ευρωπαϊκή καταδίκη και ένας τουρκικός χάρτης, για να υποβάλει η κυβέρνηση με πολυετή καθυστέρηση τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό της χώρας

Έπρεπε να προηγηθεί μια ευρωπαϊκή καταδίκη και ένας τουρκικός χάρτης, για να υποβάλει η κυβέρνηση με πολυετή καθυστέρηση τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό της χώρας, σημειώνουν σε ανακοίνωση τους ο Δημήτρης Μάντζος, υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Εξωτερικών του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής και ο Μανώλης Χριστοδουλάκης, υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Περιβάλλοντος.

 

Ειδικότερα αναφέρουν: «Σας προειδοποιήσαμε δύο φορές, τον Ιανουάριο του 2024 και τον Μάρτιο του 2025, ως πράξη εθνικής ευθύνης για τη μη πλήρωση των υποχρεώσεων της χώρας μας αναφορικά με την κατάρτιση του Θαλάσσιου Χωροταξικού της Σχεδιασμού. Δεν συγκινηθήκατε. Όπως δεν συγκινηθήκατε και από την προειδοποιητική επιστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης (12/21), την παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (12/23), αλλά και από την πρόσφατη καταδίκη της χώρας μας από αυτό».

 

Οι κ.κ. Μάντζος και Χριστοδουλάκης σχολιάζουν ότι «έπρεπε να προηγηθεί η σημερινή δημοσιοποίηση -μέσω του Τύπου- επίσημου τουρκικού χάρτη που καλύπτει το μισό Αιγαίο, προκειμένου να σπεύσει σήμερα η ελληνική κυβέρνηση, άρον άρον, να υποβάλει -ως όφειλε- με πολυετή καθυστέρηση τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό της χώρας».

 

«Η αδράνεια και ο ολέθριος χειρισμός της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, οδήγησαν σε σοβαρή καθυστέρηση στην εκπλήρωση της ευρωπαϊκής υποχρέωσης της χώρας βάσει της Οδηγίας 2014/89/ΕΕ, που αφορά στη διαχείριση και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και των ελληνικών θαλασσών, όπου μάλιστα το 20% της θαλάσσιας έκτασης μας είναι ενταγμένο σε προστατευόμενες περιοχές υψηλής περιβαλλοντικής ευαισθησίας και περιοχές Natura 2000, εθνικής και ευρωπαϊκής σημασίας», αναφέρουν.

 

Οι δύο βουλευτές του ΠΑΣΟΚ σημειώνουν ότι «η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επέλεξε, με εσφαλμένο τρόπο, να εξαρτήσει τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό της χώρας από τη διαδικασία οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας και της ΑΟΖ με γειτονικές χώρες -Τουρκία και Αίγυπτο-». Κάνουν λόγο για «μια επιλογή φοβικότητας και υποκρισίας εκ μέρους της Νέας Δημοκρατίας που αρνήθηκε να πει την αλήθεια όταν έπρεπε σε σχέση με τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό απέναντι στις παράνομες διεκδικήσεις της Τουρκίας στο Αιγαίο». «Αδράνεια, ολιγωρία αλλά και πολιτική επιλογή που απειλεί να επιδεινώσει τη γεωπολιτική συνθήκη για την πατρίδα μας», καταλήγουν.

Συνεδριάζει το ΚΥΣΕΑ μετά τις ανακοινώσεις για τα υπέρογκα εξοπλιστικά προγράμματα

 



maksimou
Eurokinissi


Τα εξοπλιστικά προγράμματα 25 δισ. ευρώ στο τραπέζι των συνομιλιών

Σήμερα στις 12 το μεσημέρι θα συνεδριάσει το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας (ΚΥΣΕΑ) υπό τον πρωθυπουργό. Στο προσκήνιο της σημερινής συνεδρίασης θα βρεθεί ο εξοπλιστικός σχεδιασμός σε βάθος δωδεκαετίας που ανακοινώθηκε πρόσφατα στην Ολομέλεια της Βουλής υπό τις ηχηρές αποδοκιμασίες της αντιπολίτευσης. 

Επί της ουσίας, είναι ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα που έχει εμβέλεια 25 δισεκατομμυρίων ευρώ, την ίδια ώρα που η Ε.Ε. ανακοίνωσε το θηριώδες «RearmEurope» που μεταλλάσσει το ευρωπαϊκό παραγωγικό μοντέλο. 

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας είχε ενημερώσει στις 10 Απριλίου την Ειδική Διαρκή Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων της Βουλής για τον προγραμματισμό των αμυντικών εξοπλισμών, ενώ αναμένεται να εισηγηθεί στην συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ, την απόκτησης τέταρτης φρεγάτας Belharra.

Συνάντηση του πρωθυπουργού με τον πρόεδρο του Eurogroup - Συνεδρίαση ΚΥΣΕΑ το μεσημέρι

 


Με τον πρόεδρο του Eurogroup, Πασκάλ Ντόναχιου, θα συναντηθεί στις 10 το πρωί, στο Μέγαρο Μαξίμου ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Διαβάστε επίσης:

 Κυρ. Μητσοτάκης: Οι ενδείξεις για την ελληνική οικονομία είναι θετικές - Κ. Τασούλας: Ο Έλληνας πολίτης θέλει να είναι ασφαλής

Στις 12 το μεσημέρι θα συνεδριάσει στο Μέγαρο Μαξίμου το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας.

Στις 5 το απόγευμα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα μιλήσει στην παρουσίαση της Εθνικής Στρατηγικής για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Βίας και της Παραβατικότητας Ανηλίκων, επίσης στο Μέγαρο Μαξίμου.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Ιστορική συμφωνία ΠΟΥ για μελλοντικές πανδημίες

 

Hector Christiaen | Dreamstime.com

Ιστορική συμφωνία ΠΟΥ για μελλοντικές πανδημίες

Η Ουάσιγκτον ήταν απούσα από τις διαπραγματεύσεις, καθώς ο Ρεπουμπλικάνος πρόεδρος έχει πάρει την απόφαση να αποσύρει τις ΗΠΑ από τον ΠΟΥ

Έπειτα από τρία και πλέον χρόνια διαπραγματεύσεων, οι χώρες μέλη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας ενέκριναν σήμερα ιστορική συμφωνία με σκοπό να υπάρξει καλύτερη προετοιμασία και συντονισμένος αγώνας εναντίον μελλοντικών πανδημιών.

«Τα κράτη μέλη του ΠΟΥ έκαναν ένα μεγάλο βήμα εμπρός στις προσπάθειες με σκοπό να γίνει ο κόσμος πιο ασφαλείς από τις πανδημίες, σφυρηλατώντας σχέδιο συμφωνίας το οποίο θα εξεταστεί κατά την επόμενη παγκόσμια σύνοδο για την υγεία τον Μάιο», εξήγησε ο οργανισμός, μέρος του συστήματος του ΟΗΕ, στο δελτίο Τύπου που δημοσιοποίησε.

Η συμφωνία κλείστηκε μετά την τελευταία ημέρα -και νύχτα- διαπραγμάτευσης. «Καταλήξαμε σε συμφωνία στη 01:58», ανέφερε χαρακτηριστικά σύνεδρος στο Γαλλικό Πρακτορείο, ενώ στα γραφεία του οργανισμού ετοιμάζονταν τα ποτήρια με τη σαμπάνια.

«Τα έθνη του κόσμου έγραψαν ιστορία σήμερα στη Γενεύη», συνόψισε ο γενικός διευθυντής του ΠΟΥ, ο Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεέσους.

«Καταλήγοντας σε συναίνεση για τη Συμφωνία για τις Πανδημίες, όχι μόνο έκλεισαν συμφωνία που είναι η σημαντικότερη εδώ και μια γενιά για να γίνει κόσμος πιο ασφαλής, αλλά επέδειξαν επίσης ότι η πολυμερής προσέγγιση είναι ακόμη ζωντανή, κι ότι στον διαιρεμένο κόσμο μας, τα έθνη μπορούν ακόμη να συνεργάζονται για να βρουν πεδίο συνεννόησης και να υπάρχει αντίδραση από κοινού στις απειλές που είναι κοινές», πρόσθεσε ο Δρ. Τέντρος, που συμμετείχε ενεργά στον διάλογο.

Οι συνομιλίες -υβριδικές, διά ζώσης και ψηφιακά- προχωρούσαν πάντως μάλλον με πιο αργό ρυθμό από ό,τι αναμενόταν χθες, έπειτα από τρεις ημέρες παύσης.

Προσέκρουαν ιδίως στο άρθρο 11, που αφορά τη μεταφορά τεχνολογιών για την παραγωγή προϊόντων υγείας συνδεόμενων με πανδημίες, πάνω απ’ όλα για να ωφελούνται αναπτυσσόμενες χώρες.

Το ζήτημα βρισκόταν στην καρδιά πολλών διαμαρτυριών, πάνω απ’ όλα από χώρες που στερούνταν τα περισσότερα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του νέου κορονοϊού, καθώς έκριναν πως οι πλούσιες χώρες αγόραζαν και κράταγαν για λογαριασμό τους ό,τι υπήρχε, από δόσεις εμβολίων ως τεστ και είδη ατομικής προστασίας.

Άλλες χώρες, όπου η φαρμακευτική βιομηχανία έχει μεγάλο βάρος στην οικονομία, εναντιώθηκαν στην ιδέα της υποχρεωτικής μεταφοράς και επέμεναν να γίνεται σε εθελοντική βάση. Τελικά προέκυψε συναίνεση γύρω από την αρχή της μεταφοράς τεχνολογιών που θα είναι καρπός «αμοιβαία συμφωνημένων» όρων.

Η συμφωνία προβλέπει ακόμη τη δημιουργία «Συστήματος πρόσβασης σε παθογόνους παράγοντες και καταμερισμού πλεονεκτημάτων» (PABS στα αγγλικά), ώστε να υπάρχει ταχεία ανταλλαγή δεδομένων για παθογόνους παράγοντες, προϊόντα υγείας και την εμπειρία της χρήσης τους, όπως για παράδειγμα εμβολίων και μεθόδων ή προϊόντων εξέτασης. Σκοπός είναι ταυτόχρονα η διεύρυνση της πρόσβασης σε αυτά τα προϊόντα και να δημιουργηθεί παγκόσμιο δίκτυο αλυσίδων εφοδιασμού.

Πρόκειται για «ιστορική συμφωνία για την υγειονομική ασφάλεια, την ισότητα και τη διεθνή αλληλεγγύη», σχολίασε η Αν-Κλερ Αμπρού, συμπρόεδρος του οργάνου διαπραγμάτευσης και πρεσβεύτρια της Γαλλίας για την παγκόσμια υγεία.

Ο επικεφαλής του ΠΟΥ πήγε να πάρει μέρος στις διαπραγματεύσεις χθες στο τέλος της ημέρας και εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να κάνει μερικά σχόλια στον Τύπο. Κατά την άποψή του, το κείμενο είναι «ισορροπημένο» και θα φέρει «περισσότερη ισότητα».

Πάνω απ’ όλα, ο Δρ. Τέντρος προειδοποίησε τους πάντες να μη χάσουν από τα μάτια τους αυτό που θεωρεί πως είναι το πιο σημαντικό. «Το κόστος της απραξίας είναι πολύ υψηλότερο» καθώς «ο ιός είναι ο χειρότερος εχθρός, μπορεί να είναι χειρότερος κι από πόλεμο».

Το Σάββατο, έπειτα από πέντε ημέρες διαπραγματεύσεων, συμπεριλαμβανομένων 24 ωρών χωρίς διακοπή, η κυρία Αμπρού ανακοίνωνε «καταρχήν συμφωνία», εν αναμονή οριστικού πράσινου φωτός από τις πρωτεύουσες.

Χθες επρόκειτο να γίνουν οι τελευταίες προσθαφαιρέσεις στο κείμενο, πέντε χρόνια αφού εκδηλώθηκε η πανδημία του νέου κορονοϊού, που άφησε πίσω εκατομμύρια νεκρούς και την παγκόσμια οικονομία σακατεμένη. Στόχος είναι να υπάρξει καλύτερη προετοιμασία στον κόσμο, που απέχει παρασάγγας από το να είναι προετοιμασμένος και να έχει τα εφόδια για να αντιμετωπίσει νέα πανδημία, όπως επισημαίνουν ο ΠΟΥ και ειδικοί.

Οι διαπραγματεύσεις διεξήχθησαν με φόντο την κρίση ως προς την πολυμερή συνεργασία και το παγκόσμιο σύστημα υγείας — που σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στις δραστικές περικοπές της αμερικανικής βοήθειας, με αποφάσεις της κυβέρνησης του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ. Οι ΗΠΑ ως τώρα ήταν μακράν ο κυριότερος χορηγός ανθρωπιστικής βοήθειας στον κόσμο.

Η Ουάσιγκτον ήταν απούσα από τις διαπραγματεύσεις, καθώς ο Ρεπουμπλικάνος πρόεδρος έχει πάρει την απόφαση να αποσύρει τις ΗΠΑ από τον ΠΟΥ. Παρ’ όλ’ αυτά όμως, η αμερικανική παρουσία ήταν σχεδόν απτή στους διαδρόμους του διεθνούς οργανισμού, εξαιτίας της απειλής της κυβέρνησης Τραμπ να προχωρήσει στην επιβολή τελωνειακών δασμών σε φαρμακευτικά προϊόντα.

Σε κάθε περίπτωση, για πολλές ΜΚΟ, ήταν απαραίτητο να συναφθεί αυτή η συμφωνία.

«Παρότι η συμφωνία κλείστηκε έπειτα από πολλούς συμβιβασμούς, εμπεριέχει θετικά στοιχεία που επιτρέπουν να δημιουργηθεί νέο πλαίσιο για την προετοιμασία και την αντίδραση στις πανδημίες κατά τρόπο πιο ίσο και πιο δίκαιο στο μέλλον», σχολίασε η μη κυβερνητική οργάνωση Γιατροί Χωρίς Σύνορα (Médecins sans frontières, MSF).

Ανατριχιαστική «πρόταση» της Hellenic Train: Ζητά την κατάργηση του δεύτερου μηχανοδηγ

 

Hellenic Train
Φωτογραφία αρχείου Eurokinissi

ού

H εταιρία σα να μη συνέβη ποτέ το έγκλημα των Τεμπών, υπέβαλε τώρα, δύο χρόνια μετά τη σύγκρουση, αυτή την ανήκουστη πρόταση στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Σε μια καταγγελία για νέους και ανατριχιαστικά επικίνδυνους χειρισμούς της Hellenic Train σε σχέση την ασφάλεια των επιβατών τρένου στη χώρα μας, προχώρησε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης.

Σύμφωνα με τη συνδικαλιστική οργάνωση των μηχανοδηγών, η εταιρία σα να μη συνέβη ποτέ το έγκλημα των Τεμπών, υπέβαλε τώρα, δύο χρόνια μετά τη σύγκρουση, πρόταση στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, να αφαιρεθεί από την κυβερνητική καμπίνα του εκάστοτε συρμού ο δεύτερος μηχανοδηγός!

Μοιάζει απίστευτο, είναι όμως αληθινό, το ότι η εταιρία τόλμησε να υποβάλει μια τέτοια πρόταση την ίδια ακριβώς στιγμή που δεν λειτουργεί πουθενά το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου ΕTCS, δείχνοντας έτσι ότι αρνείται πεισματικά, να διδαχτεί ακόμα και το παραμικρό από όσα ζοφερά συνέβησαν το Φεβρουάριο του 2023.

«Πρόκειται για εγκληματική πρόταση της διοίκησης της Hellenic Train, που θα βρει απέναντί της όχι μόνο τους μηχανοδηγούς, αλλά το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας» υπογραμμίζει η Ένωση στην σχετική ανακοίνωσή της, και προσθέτει λεπτομέρειες από τις οποίες προκύπτει καθαρά, ότι η διοίκηση της εταιρίας συνεχίζει απτόητη την πάγια κυνική και ανάλγητη στάση της, λεπτομέρειες όπως ότι:

  • αδιαφορεί επιδεικτικά όταν της επισημαίνεται ότι πρέπει να ανταποκριθεί έστω και στις προδιαγραφές ασφάλειας της ίδιας της μητρικής εταιρίας της, δηλαδή της Trenitalia - φρονώντας προφανώς ότι οι Ιταλοί επιβάτες αξίζουν μέτρα ασφαλείας τα οποία δεν αξίζουν οι αντίστοιχοι Έλληνες, από τους οποίους εξαγόρασε τις αρμοδιότητες και τον εξοπλισμό της, έναντι πινακίου φακής,
  • αρνείται ακόμα και να παρουσιαστεί καν, στο διάλογο ενώπιον του κατά νόμον αρμόδιου, Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ), στον οποίο την έχει νόμιμα καλέσει η συνδικαλιστική οργάνωση των μηχανοδηγών με θέμα την απειλή κατάργησης του δεύτερου μηχανοδηγού και άλλα ζητήματα ασφάλειας, και
  • σέρνει σε πειθαρχικό έλεγχο τέσσερις συνδικαλιστές μηχανοδηγούς, άλλους από αυτούς χωρίς καθόλου αφορμή και άλλους βαφτίζοντας ως δήθεν ουσιώδη, κάποια ζητήματα τυπικής σημασίας που δεν επισείουν πειθαρχικό έλεγχο.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης αναφέρει:

«To Σωματείο μας ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ όσα ακούστηκαν σε τηλεοπτική εκπομπή αλλά και γράφτηκαν σε δημοσιεύματα για κλίμα τρομοκρατίας στον χώρο των Μηχανοδηγών, που καλλιεργεί συστηματικά την τελευταία περίοδο η Διοίκηση της Hellenic Train.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τέσσερεις συνδικαλιστές έχουν οδηγηθεί στα πειθαρχικά , είτε χωρίς αφορμή, είτε για λόγους τυπικούς που κάποιοι θέλουν να τους μετατρέψουν σε ουσιώδεις.

Για το θέμα αυτό (και άλλα γύρω από την ασφάλεια κυκλοφορίας) έχουμε προσφύγει στον ΟΜΕΔ αλλά η Hellenic Train δήλωσε ότι δεν θα προσέλθει στον διάλογο, δείχνοντας ότι δεν έχει διδαχθεί τίποτα από το έγκλημα των Τεμπών, ενώ αγνοεί επιδεικτικά τα όσα ισχύουν στην Μητρική Trenitalia και τον Όμιλο Ferrovie Dello Stato Italiane.

Ακόμα χειρότερα, αντί να λαμβάνει μέτρα για την ενίσχυση της ασφάλειας κυκλοφορίας, η Hellenic Train πρότεινε επίσημα στο Υπουργείο Μεταφορών να αφαιρεθεί από την καμπίνα Μηχανοδήγησης ο 2ος Μηχανοδηγός (!!!!) και ενώ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ το Εtcs.

Πρόκειται για ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ της Διοίκησης της Hellenic Train , που θα βρεί ΑΠΕΝΑΝΤΙ της όχι μόνο τους Μηχανοδηγούς, αλλά το ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ».

Προειδοποιηση Μεϊκόπουλου προς το Υπουργείο

Από την πλευρά του ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος με δήλωσή του για το ζήτημα, άσκησε σφοδρή κριτική στην πρόταση της HT και προειδοποίησε την κυβέρνηση και το Υπουργείο, να την απορρίψευν χωρίς δεύτερη σκέψη:

«Δύο χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών, η Hellenic Train φαίνεται να μην έχει διδαχθεί τίποτα.

Αντί να δώσει προτεραιότητα στην ασφάλεια, επανέρχεται με προτάσεις που υπονομεύουν ανοιχτά τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου. Συγκεκριμένα, προτείνει την κατάργηση της υποχρεωτικής παρουσίας δεύτερου μηχανοδηγού σε δρομολόγια όπου δεν λειτουργεί το κρίσιμο σύστημα ασφαλείας ETCS, με άλλα λόγια, σε πολλές από τις γραμμές του ελληνικού σιδηροδρόμου. Ο λόγος; Φυσικά το κόστος.

Είναι αδιανόητο να τίθεται ξανά το ζήτημα της ανθρώπινης ζωής σε λογιστικό πίνακα. Η επιλογή είναι ξεκάθαρη: ή θα επενδύσουμε στην ασφάλεια ή θα γυρίσουμε πίσω στις εποχές της αμέλειας, της συγκάλυψης και τελικά των εγκλημάτων.

Ο ισχύων Γενικός Κανονισμός Κίνησης που θεσπίστηκε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ το 2019, έβαλε τέλος σε αναχρονιστικές πρακτικές δεκαετιών και εναρμόνισε το ελληνικό πλαίσιο με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Και τώρα, η μοναδική τροποποίηση που εισηγείται η διαχειρίστρια εταιρεία, είναι αυτή που ρίχνει τα στάνταρ ασφαλείας, όχι που τα ενισχύει.

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών να απορρίψει χωρίς δεύτερη σκέψη την πρόταση της Hellenic Train. Να σταματήσει να παριστάνει τον παρατηρητή και να αναλάβει επιτέλους την ευθύνη που της αναλογεί»

Τρίτη 15 Απριλίου 2025

Μ. Βορίδης: «Όποιος είναι παράνομα στη χώρα πρέπει να φύγει. Διαφορετικά θα υπάρχει αποστέρηση της ελευθερίας»

 


«Η επιστροφή όσων δεν δικαιούνται να βρίσκονται στη χώρα είναι θεμέλιο της μεταναστευτικής πολιτικής. Η Ελλάδα δεν είναι χώρα ανεξέλεγκτης εισόδου και παραμονής», δήλωσε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Μάκης Βορίδης, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά FM 90.1 και στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ» με τους Θανάση Φουσκίδη και Στέλλα Γκαντώνα.

 

Ο κ. Βορίδης ανέλυσε τα πρώτα βήματα της νέας του θητείας, σημειώνοντας την επιτάχυνση των επιστροφών, τη νομική αποκατάσταση του πλαισίου για την Τουρκία, καθώς και την απόσυρση της ρύθμισης για νομιμοποίηση τριετίας. Παράλληλα, ξεκαθάρισε τη θέση του απέναντι στο ενδεχόμενο γενικευμένων νομιμοποιήσεων, τονίζοντας ότι η παραμονή στη χώρα δεν είναι ούτε αυτονόητη, ούτε ανεξέλεγκτη.«Σε έναν μήνα οργανώσαμε περίπου 170 επιστροφές - αρκετές οικειοθελείς. Πέρα από τις αριθμητικές επιδόσεις, προχωρήσαμε άμεσα στην αποκατάσταση ενός νομικού κενού που είχε προκύψει με απόφαση του ΣτΕ. Μέσα σε 15 ημέρες επαναφέραμε τη νομική τεκμηρίωση της Τουρκίας ως ασφαλούς χώρας», δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

Ο υπουργός επίσης υπογράμμισε πως οι ανάγκες της αγοράς δεν μπορούν να καλυφθούν μέσω της παρανομίας, αλλά μέσω θεσμικής διαδικασίας νόμιμης μετάκλησης, ενώ έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού από κυκλώματα διακίνησης, σε περίπτωση που η πολιτεία ενέδιδε σε λογικές αυτόματης νομιμοποίησης.

 

Αναφερόμενος στη νέα ΚΥΑ που χαρακτηρίζει την Τουρκία ως ασφαλή τρίτη χώρα, ο κ. Βορίδης, σημείωσε: «Το Συμβούλιο της Επικρατείας είχε ακυρώσει προηγούμενη ΚΥΑ που χαρακτήριζε την Τουρκία ως ασφαλή χώρα, λόγω ελλιπούς αιτιολόγησης. Σε συνεννόηση με τον υπουργό Εξωτερικών, κ. Γεραπετρίτη, προχωρήσαμε λοιπόν στην έκδοση νέας, πλήρως αιτιολογημένης απόφασης. Η Τουρκία επανέρχεται στον κατάλογο των ασφαλών χωρών. Αν δεν υφίσταται αυτός ο χαρακτηρισμός, δεν μπορούμε να απορρίπτουμε μαζικά τα αιτήματα ασύλου όσων έρχονται από την Τουρκία - οφείλουμε να τα εξετάζουμε εξατομικευμένα, γεγονός που καθυστερεί τη διαδικασία και επιβαρύνει το σύστημα».

 

Σχετικά με τις επιστροφές, ο υπουργός επεσήμανε ότι η Ευρώπη άλλαξε σελίδα, τονίζοντας παράλληλα: «Αν κάποιος δεν έχει άσυλο ή άδεια παραμονής και αρνείται να φύγει, τότε θα πρέπει να περιορίζεται διοικητικά, ακόμη και ποινικά. Όποιος είναι παράνομα στη χώρα πρέπει να φύγει. Διαφορετικά θα υπάρχει αποστέρηση της ελευθερίας. Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: η παραμονή στη χώρα δεν είναι αυτονόητη ούτε ανεξέλεγκτη.Και σε όσους λένε ότι δεν θέλουν να φύγουν, η απάντηση είναι απλή: όταν κάποιος παραμένει παράνομα και γνωρίζει ότι θα τεθεί σε περιορισμό ή ακόμη και σε κράτηση, τότε αρχίζει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη του την οικειοθελή επιστροφή».

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Τρομακτικές εικόνες από την Εγνατία – Πώς έγινε το σοκαριστικό τροχαίο [βίντεο]

 

Εγνατία τροχαίο
EUROKINISSI


Δύο άνθρωποι απανθρακώθηκαν μέσα σε αυτοκίνητο • Ακινητοποιημένα οχήματα και ουρές χιλιομέτρων • Η μοιραία πορεία του φορτηγού μέσα στην πυκνή ομίχλη.

Αδιανόητες είναι οι εικόνες της καταστροφής που έρχονται από τα διόδια Πολυμύλου Κοζάνης, εκεί όπου το μεσημέρι σημειώθηκε τροχαίο – σοκ που κόστισε τη ζωή σε δύο ανθρώπους.

Καμένα οχήματα, κατεστραμμένο κουβούκλιο διοδίων και σκηνές χάους καταγράφουν οι φωτογραφίες και τα βίντεο από το σημείο, την ώρα που στην ευρύτερη περιοχή υπάρχει τεράστιο μποτιλιάρισμα, ενώ έχει σημειωθεί ουρά 25 χιλιομέτρων από ακινητοποιημένα οχήματα από το ύψος του Δρεπάνου Κοζάνης έως τους Αγίους Θεοδώρους.

Η κυκλοφορία από Βέροια προς Κοζάνη διεξάγεται μέσω της Καστανιάς (παλιά εθνική οδός Βέροιας - Κοζάνης). 

Το χρονικό της τραγωδίας

Σήμερα λίγο πριν τις 4 το απόγευμα και συνθήκες πολύ πυκνής ομίχλης το φορτηγό που κατευθυνόταν προς τα διόδια του Πολυμύλου Κοζάνης έπεσε σε προπορευόμενα ΙΧ και στη συνέχεια προσέκρουσε πάνω στο κουβούκλιο των διοδίων παρασύροντάς το και καταστρέφοντάς το ολοσχερώς, ενώ στη συνέχεια τα οχήματα έγιναν παρανάλωμα του πυρός.

EUROKINISSI

Τα αίτια της τραγωδίας παραμένουν υπό διερεύνηση με νεότερες πληροφορίες να σημειώνουν ότι η τριπλή καραμπόλα σημειώθηκε στη λωρίδα του e-pass. 

EUROKINISSI
EUROKINISSI

Από την σφοδρή πρόσκρουση το μεσαίο ΙΧ τυλίχτηκε στις φλόγες με τους δύο επιβαίνοντες να εγκλωβίζονται και να βρίσκουν τραγικό θάνατο, ενώ οι οδηγοί των άλλων μπόρεσαν να διαφύγουν και να γλιτώσουν από τις φλόγες.

Στο σοκαριστικό τροχαίο τραυματίστηκαν, ακόμη, τέσσερα άτομα, δύο γυναίκες και ένας άνδρας, αλλά και η υπάλληλος στα διόδια. Η κατάσταση της υγείας τους δεν φέρεται  να εμπνέει ανησυχία.

Εurokinissi

Τέλος, ένα από τα σενάρια που εξετάζει η ΕΛ.ΑΣ. είναι να υπήρξε δυσλειτουργία στη μπάρα της αυτόματης πληρωμής διοδίων. Το ΙΧ φέρεται να έκανε όπισθεν για να ενεργοποιήσει τον μηχανισμό με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο που ακολουθούσε να πέσει πάνω του και στη συνέχεια και τα δύο να παρασυρθούν από το φορτηγό.

EUROKINISSI
EUROKINISSI
EUROKINISSI
EUROKINISSI

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Δύο αυτοσχέδιοι μηχανισμοί εξερράγησαν σε Δάφνη και Άγιο Δημήτριο - Οπαδικά κίνητρα «βλέπει» η αστυνομία

  ΕΛΛΆΔΑ  / Τρίτη 8 Ιουλίου 2025, 10:39:13 /   Τελευταία Ενημέρωση: 10:42   / Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Οπαδικά κίνητρα «βλέπει» η αστυνομία πισω από τι...