Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2024

Κυρ. Μητσοτάκης: Οι 3 άξονες για την προστασία των ανηλίκων από τον εθισμό στο διαδίκτυο

 


Η Εθνική Στρατηγική Προστασίας των Ανηλίκων από τον Εθισμό στο Διαδίκτυο έχει ως κύριο στόχο να βοηθήσει τους γονείς και τους ανήλικους στην υπεύθυνη, λελογισμένη χρήση, προστατεύοντας τους νέους από βλαβερό περιεχόμενο και κακές ή εθιστικές πρακτικές, οι οποίες επηρεάζουν αρνητικά την κοινωνική ωρίμανση, την απόκτηση γνώσεων και την ψυχική υγεία τους.

 

 

Κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ότι δεν αποσκοπεί στην απαγόρευση της πρόσβασης παιδιών και εφήβων στο διαδίκτυο, ούτε στη στέρηση των πληροφοριών, θετικών ερεθισμάτων και ευκαιριών που αυτό προσφέρει.

Σημειώνουν ότι η Εθνική Στρατηγική θα ξετυλιχτεί σε τρεις αλληλένδετους άξονες: την ενημέρωση γονέων και παιδιών, την ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων που θα είναι διαθέσιμα στους γονείς για την καλύτερη διαχείριση της πρόσβασης σε εφαρμογές και τέλος την υιοθέτηση ρυθμιστικών μέτρων σε εθνικό επίπεδο, με παράλληλη ανάληψη πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση κενών που υπάρχουν στην υφιστάμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Αυτό το πλέγμα ενεργειών -προσθέτουν- θα λειτουργήσει συνδυαστικά με άλλες, συμπληρωματικές πρωτοβουλίες, όπως η απαγόρευση της χρήσης κινητού τηλεφώνου από μαθητές στα σχολεία και η εφαρμογή SAFE.YOUth.

Σε κάθε περίπτωση, επισημαίνουν, η Εθνική Στρατηγική εδράζεται στην αρχή ότι η υπεύθυνη χρήση δεν συνιστά μη χρήση ούτε ισοδυναμεί με απαγόρευση. Αποδίδεται ιδιαίτερη σημασία στον ρόλο τόσο των γονέων και κηδεμόνων όσο και των παιδιών, καθώς η αντιμετώπιση του εθισμού των ανηλίκων στο διαδίκτυο δεν αντιμετωπίζεται μόνο με τεχνικές ή ρυθμιστικές παρεμβάσεις, αλλά προϋποθέτει τη συνεργασία γονέων και παιδιών ώστε να υπάρξει απτό αποτέλεσμα.

Οι τρεις άξονες

Στον πρώτο άξονα περιλαμβάνεται η ιστοσελίδα parco.gov.gr, η οποία είναι ενεργή από σήμερα και θα παρέχει εύληπτες οδηγίες στους γονείς ώστε να αξιοποιούν εργαλεία γονικού ελέγχου που είναι προεγκατεστημένα στις περισσότερες συσκευές. Προβλέπεται επίσης ενημερωτική εκστρατεία κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 για τους κινδύνους που ενέχει η υπερβολική χρήση του διαδικτύου, για δικαιώματα των χρηστών και για τα εργαλεία που έχουν στη διάθεσή τους οι γονείς. Τέλος, για την καλύτερη ευαισθητοποίηση των παιδιών, θα καθιερωθεί «Μέρα Ψηφιακής Πλοήγησης» στα σχολεία, με ποικίλες δραστηριότητες και διαφορετικά σημεία έμφασης κάθε φορά. Ο δεύτερος άξονας αφορά εργαλεία που προσφέρονται στους γονείς, με κυριότερο την εφαρμογή Kids Wallet, η οποία θα είναι διαθέσιμη για εγκατάσταση τον Απρίλιο του 2025. Αυτό το «ψηφιακό πορτοφόλι» των παιδιών θα συνδέεται με το Gov.gr Wallet του γονέα και θα είναι μία πολυδιάστατη δικλίδα ασφαλείας, όπου θα διατίθενται με απλό τρόπο, χωρίς σύνθετες διαδικασίες διάφοροι γονικοί έλεγχοι:

- Η εφαρμογή θα επιτρέπει την αυτόματη πιστοποίηση της ηλικίας ενός παιδιού από online υπηρεσίες, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αντλώντας με ασφάλεια πληροφορίες από αποθηκευμένα έγγραφα ταυτοποίησης

- Θα δίνει στους γονείς τη δυνατότητα να εγκρίνουν τη χρήση εφαρμογών, αλλά και να συγκατατίθενται στη χρήση τους μόνο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Παραδείγματος χάρη, θα μπορούν να εμποδίσουν τη σύνδεση κατά τις ώρες του ύπνου, του φαγητού ή του σχολείου.

Τα παιδιά δεν θα μπορούν να απεγκαταστήσουν την εφαρμογή από τη συσκευή τους χωρίς τη συγκατάθεση του γονέα ή κηδεμόνα. Επιπλέον, το Kids Wallet θα λειτουργεί ως ψηφιακός «χαρτοφύλακας», όπου πέραν των στοιχείων ταυτότητας για την επιβεβαίωση της ηλικίας θα μπορούν να αποθηκευτούν κάρτες υγείας, πληροφορίες για συμμετοχή σε δραστηριότητες και άλλα έγγραφα.

Ο τρίτος άξονας αφορά στις ρυθμιστικές κινήσεις της κυβέρνησης. Περιέχει δύο βασικές πρωτοβουλίες σε εθνικό επίπεδο, οι οποίες αναμένεται να υλοποιηθούν το τρίτο τρίμηνο του 2025:

- Την καθιέρωση Ηλικίας Ψηφιακής Ενηλικίωσης στα 15 έτη. Αυτό σημαίνει ότι θα δοθεί η δυνατότητα σε γονείς ή κηδεμόνες, με τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων που θα ενεργοποιήσει η κυβέρνηση, να ρυθμίζουν τη χρήση των υπηρεσιών του διαδικτύου και ιδίως των κοινωνικών δικτύων για τα παιδιά κάτω από αυτή την ηλικία. Ο έλεγχος της ηλικίας θα γίνεται από τους παρόχους και το αδιάβλητο θα διασφαλίζεται μέσω του Kids Wallet. Έτσι, δεν θα αρκεί μία «δήλωση» ηλικίας που θα μπορούσε να είναι ψευδής.

- Την υποχρέωση όλων των κατασκευαστών συσκευών που διατίθενται στην Ελλάδα και συνδέονται στο διαδίκτυο να προεγκαθιστούν ή να παρέχουν πρόσβαση σε λογισμικό γονικού ελέγχου, το οποίο θα επιτρέπει τη ρύθμιση χρόνου χρήσης και πρόσβασης σε εφαρμογές.

Παράλληλα οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι θα γίνει σειρά ενεργειών σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η Ελλάδα θα παρουσιάσει έως τον Μάρτιο έναν Χάρτη Ψηφιακών Δικαιωμάτων των Παιδιών, όπου μεταξύ άλλων θα αναγνωρίζονται και θα κωδικοποιούνται νέα δικαιώματα για ανήλικους και ενήλικους χρήστες του διαδικτύου. Τα νέα δικαιώματα θα αποβλέπουν πρωτίστως στην αντιμετώπιση πρακτικών που δίνουν σε παρόχους εφαρμογών τη δυνατότητα να αναπτύσσουν εξατομικευμένα προφίλ χρηστών, τα οποία καλλιεργούν εθισμό και καθιστούν δύσκολη την απομάκρυνση από την οθόνη. Στη δέσμη των ελληνικών προτάσεων στην ΕΕ θα περιλαμβάνεται η πανευρωπαϊκή καθιέρωση της Ηλικίας Ψηφιακής Ενηλικίωσης στα 15. Οι ελληνικές θέσεις θα υποστηριχθούν και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Με τις προτάσεις της η χώρα μας θα επιδιώξει επίσης την αντιμετώπιση διαπιστωμένων κενών στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, η οποία έχει μεν πρόνοιες για ανήλικους χρήστες στην Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (Digital Services Act), δίχως όμως αυτές να καλύπτουν το σκέλος της προστασίας από εθιστικές πρακτικές και της διασφάλισης ενός υγιούς, φιλικού ψηφιακού περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, η Ελλάδα θα ετοιμάσει προτάσεις για την προγραμματισμένη αναθεώρηση του Digital Services Act και τη διαμόρφωση της νέας Πράξης Ψηφιακής Δικαιοσύνης (Digital Fairness Act) με τη συγκρότηση εθνικής ομάδας εργασίας. Όλες αυτές οι ενέργειες αποβλέπουν ταυτόχρονα στην έναρξη ουσιαστικού διαλόγου με τους παρόχους των πλατφορμών/ εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου και οι ίδιοι να λάβουν μέτρα ασφαλείας για τους ανήλικους και να βελτιώσουν το ψηφιακό περιβάλλον, ώστε να αποτρέπεται ο εθισμός και να φιλτράρεται καλύτερα το ακατάλληλο περιεχόμενο. Έτσι, η χώρα μας πρωτοστατεί στη διαμόρφωση ενός πλαισίου κανόνων που θα καλύπτει ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε αφενός να υιοθετηθούν κοινοί κανόνες και αφετέρου να καλυφθούν κενά που παρατηρούνται σήμερα.

Τα κόλπα της κυβέρνησης που λεηλατούν τις συντάξεις

 Συνταξιούχος- ευρώ

 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
 ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΝΕΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ, ΤΟ 2025 ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΘΑ ΧΑΣΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 4 ΔΙΣ. ΕΥΡΏ


Μόνο για το 2025 η Εισφορά Αλληλεγγύης θα στοιχίσει στους συνταξιούχους 886 εκατ. ευρώ και άλλα 2 δισ. ευρώ η εισφορά υπέρ υγείας, ενώ η στέρηση της αύξησης των συντάξεων που έχουν ακόμη προσωπική διαφορά και η στέρηση των «Δώρων» καταγράφουν συνολικές απώλειες μέχρι σήμερα πάνω από 40 δισ. ευρώ ● Στον «Οδηγό των συνταξιούχων για το 2025» η ΕΝΥΠΕΚΚ καταγράφει αναλυτικά τους τρόπους και τις ρυθμίσεις με τα οποία γίνονται σήμερα μειώσεις

Στα εκτός πραγματικότητας τηλεοπτικά ρεπορτάζ των τελευταίων ημερών, οι συνταξιούχοι «πλημυρίζουν τους δρόμους και τις αγορές για να ψωνίσουν τα παραδοσιακά δώρα στα εγγόνια και τα παιδιά». Φυσικά δεν είναι ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία φορά που η εικόνα είναι, εκτός από φτηνή, και ψευδής. Οι συνταξιούχοι στη μεγάλη τους πλειονότητα είναι οι πλέον χαμένοι της τελευταίας δεκαπενταετίας. Κι όχι μόνο γιατί απώλεσαν τη 13η και 14η σύνταξη αλλά γιατί και στη συνέχεια όλες οι κυβερνήσεις με μια σειρά νόμους –συμπεριλαμβανομένου και του νόμου Κατρούγκαλου, για τον οποίο κάποτε ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. πρέπει να τολμήσει μια θαρραλέα αποτίμηση– συνέχισαν και εξακολουθούν να απομειώνουν το συνταξιοδοτικό εισόδημα. Και μάλιστα σε σημείο, ώστε η ίδια η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα σε έκθεσή της –η οποία είδε το φως της δημοσιότητας το καλοκαίρι του 2024– να παραδέχεται ότι η Ελλάδα προβάλλει ως πρωταθλήτρια στη μείωση των συντάξεων για την περίοδο 2020-2070, μετά την Πορτογαλία.

Αλλά και η πλήρης αποδοχή από την ελληνική κοινωνία του φαινομένου που αποκαλείται «αποσυνταξιοδότηση» και σημαίνει την άρση των περιορισμών που εμπόδιζαν τους συνταξιούχους να εργάζονται και μετά τη σύνταξη αποτελεί ακόμη μία επιβεβαίωση της δυσκολίας που έχουν πολλοί από τους απασχολούμενους συνταξιούχους να διατηρήσουν μια κάποια ποιότητα ζωής.

Με ποιους τρόπους και με ποιες ρυθμίσεις γίνονται σήμερα μειώσεις στις συντάξεις;

Την απάντηση σε αυτό το ερώτημα φωτίζει στον «Οδηγό των συνταξιούχων για το 2025» η ΕΝΥΠΕΚΚ (Αλέξης Μητρόπουλος και Αγγελική Μητροπούλου), καταγράφοντας αναλυτικά 20 ανοικτά αιτήματα-προβλήματα των συνταξιούχων που απαιτούν λύση από την κυβέρνηση.

«Το 2025, σύμφωνα με τον Κρατικό Προϋπολογισμό 2025 που ψηφίστηκε στις 12.12.2024, οι συνταξιούχοι θα χάσουν 4 δισ. ευρώ επιπλέον. Η εισφορά υπέρ ΕΑΣ που θα στοιχίσει στους συνταξιούχους, μόνο για το 2025, 886 εκατ. ευρώ, η εισφορά υπέρ υγείας θα στοιχίσει 2 δισ. ευρώ για το 2025, η στέρηση της αύξησης των συντάξεων που έχουν ακόμη προσωπική διαφορά, καθώς και η στέρηση των “Δώρων” με απώλειες μέχρι σήμερα πάνω από 40 δισ. ευρώ, περικοπές δηλαδή που έχουν υποστεί και υφίστανται ακόμη οι συνταξιούχοι, μαρτυρούν την πρωτοφανή λεηλασία που έχουν υποστεί οι Ελληνες και Ελληνίδες συνταξιούχοι».

Εισφορά Αλληλεγγύης

Σταχυολογούμε ορισμένα από τα προβλήματα που καταγράφονται στον Οδηγό της ΕΝΥΠΕΚΚ, με πρώτο αυτό που αφορά τη μείωση η οποία επιβάλλεται μέσω της Εισφοράς Αλληλεγγύης (ΕΑΣ) σε περισσότερους από 400.000 συνταξιούχους με κύρια μεικτή σύνταξη άνω των 1.400 ευρώ (1.435 ευρώ από 1.1.2025) και επικουρική μεικτή σύνταξη άνω των 300 ευρώ.

Οι συνταξιούχοι που θα επιβαρυνθούν από την ΕΑΣ θα απολέσουν συνολικά το ποσό των 886 εκατ. ευρώ. Κι όπως επισημαίνεται στον Οδηγό, η νέα ρύθμιση του άρθρου 14 ν.5162/2024 (ΦΕΚ Α 198), «αντί να καταργήσει την ΕΑΣ, την επαναθεσπίζει και την θωρακίζει με την απλή τιμαριθμοποίηση των “κατωφλίων” κάθε συντελεστή. Γι’ αυτό η νέα ρύθμιση αποτελεί εμπαιγμό των συνταξιούχων και των οικογενειών τους».

Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ οι προβλέψεις για τα έσοδα από την ΕΑΣ το 2024 ήταν 555 εκατ. ευρώ (435 από κύριες συντάξεις +120 από επικουρικές), οι τελικές εκτιμήσεις για το 2025 θα φτάσουν στα 886 εκατ. ευρώ (766 από κύριες +120 από επικουρικές).

«Το “χαράτσι” της ΕΑΣ, ο ιδιότυπος αυτός φόρος της πρώτης κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ που διατήρησαν και εφήρμοσαν σχολαστικά μέχρι σήμερα όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις και που στέρησε από τους συνταξιούχους μέχρι σήμερα πάνω από 10 δισ. ευρώ (και που με τις κρατικές ενισχύσεις έχει εκτοξευθεί στα 17 δισ. ευρώ), πρέπει να καταργηθεί, άμεσα και αναδρομικά».

Το ΑΚΑΓΕ, ο κουμπαράς στον οποίο εισρέει η ΕΑΣ και συμβάλλει για την εξασφάλιση του 50% από το πρωτογενές πλεόνασμα «πρέπει να αιμοδοτείται τακτικά και γενναιόδωρα μόνο από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι από τη μείωση των ήδη λεηλατημένων συντάξεων με την παρακράτηση υπέρ ΕΑΣ», επισημαίνει η ΕΝΥΠΕΚΚ.

Το ποσό που θα πληρώσουν υπέρ ΕΑΣ οι συνταξιούχοι θα είναι κατά 331 εκατ. ευρώ υψηλότερο σε σχέση με το 2024 και η βασική πηγή εσόδων για τον προϋπολογισμό του ΑΚΑΓΕ θα προέρχεται και το 2025 (όπως και τα προηγούμενα χρόνια) από την παρακράτηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων, σύμφωνα με ισχύοντες ακόμη μνημονιακούς νόμους (3865/2010, 3986/2011, 4002/2011).

Συγκεκριμένα, όπως για το 2024, έτσι δυστυχώς και για το 2025, προβλέπεται τα βασικά έσοδα του προϋπολογισμού για το ΑΚΑΓΕ (που ιδρύθηκε με το άρθρο 149 του ν.3655/2008) να προέλθουν από την παρακράτηση υπέρ ΕΑΣ από τους συνταξιούχους που έχουν κύρια σύνταξη 1.400 ευρώ μεικτά και άνω (από 1.1.2025, με το νέο σύστημα, από 1.435 ευρώ και άνω) και επικουρική 300 ευρώ μεικτά και άνω.

6% υπέρ υγείας

Η παρακράτηση 6% υπέρ υγείας στους συνταξιούχους θα στοιχίσει μόνο για το 2025 πάνω από 2 δισ. ευρώ, ενώ το ποσό της παρακράτησης 6% από όλες τις επικουρικές συντάξεις θα ανέλθει για το 2025 πάνω από 200 εκατ. ευρώ. Οι κρατήσεις υπέρ υγείας ανέρχονται σε περίπου 145 εκατ. ευρώ τον μήνα, ποσό που σε ετήσια βάση (145.335.407 x12) ανέρχεται σε 1.744.024.884 ευρώ.

«Η Ν.Δ. όχι μόνο διατήρησε την ισόβια εισφορά 6% υπέρ υγείας που είχε επιβάλει η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αλλά την διατήρησε και την θωράκισε νομοτεχνικά περαιτέρω, παρά τα όσα αντίθετα είχε δηλώσει προεκλογικά το 2019», επισημαίνουν οι συντάκτες του τόμου.

Υπενθυμίζουν ότι νόμος Κατρούγκαλου 4387/2016, νομιμοποιώντας σχετική διάταξη του 3ου Μνημονίου (ν.4336/2015), επέβαλε με το άρθρο 44 ισόβιο φόρο-«χαράτσι» σε όλες ανεξαιρέτως τις καταβαλλόμενες συντάξεις. Ειδικότερα, πλην του ότι αύξησε από 4% σε 6% την εισφορά υπέρ υγείας σε όλες τις κύριες συντάξεις, επέβαλε πρόσθετη νέα εισφορά ύψους 6% υπέρ υγείας και σε όλες τις επικουρικές καθώς και σε όλες τις άλλες συνταξιοδοτικές παροχές.

«Η γενίκευση αυτής της εισφοράς υπέρ ασθενείας (ΕΟΠΥΥ) με το άρθρο 44 του ν.4387/2016 σε όλους τους συνταξιούχους και σε όλες τις συνταξιοδοτικές παροχές αποτελεί στην ουσία οριζόντια και αδικαιολόγητη περικοπή τους, αφού καθ’ όλο τον εργασιακό τους βίο πλήρωναν αντίστοιχη εισφορά για να τύχουν υγειονομικής περίθαλψης όταν συνταξιοδοτηθούν.

Ειδικότερα, με το 3ο Μνημόνιο (ν.4336/2015) θεσπίστηκαν και γενικεύτηκαν με τον ν.4387/2016 σε μόνιμη βάση:

i) η αύξηση κατά 2% (από 4% σε 6%) της εισφοράς υπέρ υγείας 18 (ΕΟΠΥΥ) σε 2.800.000 περίπου κύριες συντάξεις (καταβαλλόμενες και εκκρεμούσες),

ii) η επιβολή, για πρώτη φορά, και μάλιστα αναδρομικά (από 1.7.2015), εισφοράς ύψους 6% υπέρ υγείας σε 1.300.000 επικουρικές συντάξεις (καταβαλλόμενες και εκκρεμούσες),

iii) η επιβολή διπλής εισφοράς (6% συν 6%) σε 1.300.000 συνταξιούχους που λαμβάνουν κύρια και επικουρική σύνταξη,

iv) η επιβολή εισφοράς ύψους 6% στο άθροισμα των καταβαλλόμενων συντάξεων, σε περίπτωση συρροής περισσότερων της μίας κύριων συντάξεων στο ίδιο πρόσωπο και

v) η επιβολή για πρώτη φορά πολλαπλής εισφοράς υπέρ υγείας σε όσους λαμβάνουν ταυτόχρονα σύνταξη (ή συντάξεις) και έχουν εισόδημα από μισθωτή εργασία. Στην περίπτωση αυτή καταβάλλεται το προβλεπόμενο ποσοστό εισφοράς υπέρ υγειονομικής περίθαλψης επί της συντάξεως που λαμβάνουν, καθώς και επί των πάσης φύσεως αποδοχών ή επί του μηνιαίου εισοδήματός τους».

Προσωπική διαφορά

Αναφορικά με το 2025, η αύξηση των κύριων συντάξεων το 2025 θα είναι 2,4% (πάντα μεικτά). Η ΕΝΥΠΕΚΚ υπογραμμίζει ότι και αυτή τη μικρή αύξηση δεν θα την εισπράξουν 605.000 συνταξιούχοι που έχουν προσωπική διαφορά άνω των 10 ευρώ. «Η συνολική απώλεια των ανωτέρω συνταξιούχων, από τη μη πραγματική χορήγηση σ’ αυτούς της αύξησης 2,4% από 1.1.2025, θα ανέλθει στα 700 εκατ. ευρώ περίπου για το 2025, αφαιρουμένου του ποσού των 100 εκατ. ευρώ περίπου που θα τους καταβληθεί ως επίδομα προσωπικής διαφοράς.

Υπενθυμίζεται ότι ακόμη και η προσδοκία για τα αναδρομικά αφορά τα αναδρομικά των 11 μηνών αλλά μόνο για όλους όσοι άσκησαν αγωγές μέχρι 31.7.2020 και ήταν διάδικοι στην «πιλοτική δίκη» που προηγήθηκε ενώπιον του ΣτΕ.

Ψαλίδι στο εφάπαξ

Οσοι εργαζόμενοι εισήλθαν στην αγορά εργασίας μετά την 1.1.2014, θα λάβουν ως εφάπαξ μόνο τις εισφορές που έχουν καταβάλει και μάλιστα άτοκα. «Γι’ αυτόν το λόγο επιβάλλεται η διάταξη του άρθρου 31 του ν.4670/2020, που διατήρησε σε ισχύ το άρθρο 35 του ν.4387/2016, να καταργηθεί άμεσα» επιμένει η ΕΝΥΠΕΚΚ και εξηγεί το γιατί:

«Με το άρθρο 31 ν.4670/2020 (νόμος Βρούτση) και το άρθρο 35 του ν.4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου), από 1.1.2014 και για όλα τα επόμενα χρόνια και μέχρι τη συνταξιοδότηση του ασφαλισμένου, καταργήθηκε η ανταποδοτικότητα του εφάπαξ. Συνεπώς, για κάθε έτος μετά το 2014, θα καταβάλλονται μόνο άτοκες εισφορές. Η μείωση του εφάπαξ ανέρχεται έως και 500 ευρώ για κάθε έτος από το 2014 και μέχρι το έτος συνταξιοδότησης. Είναι γεγονός ότι και ο λόγος αυτός συνετέλεσε στη μαζική συνταξιοδότηση πολλών εργαζομένων τα τελευταία χρόνια, κυρίως το 2021 και το 2022. Χαρακτηριστική είναι η υπ’ αριθ. Φ80020/ΟΙΚ.12029/Δ16/310/29-4-2020 Υπουργική Απόφαση, που ενημερώνει Υπηρεσίες και ασφαλισμένους για τη μεγάλη κατ’ έτος μείωση του εφάπαξ από 1.1.2014!

Ετσι, σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο Βρούτση (που διατήρησε σε ισχύ την απαράδεκτη διάταξη του νόμου Κατρούγκαλου), το εφάπαξ ενός υπαλλήλου- στρατιωτικού-ιδιωτικού υπαλλήλου που συνταξιοδοτήθηκε το 2024, αποτελείται από δύο ξεχωριστά τμήματα:

α) ένα τμήμα για τα έτη μέχρι 31.12.2013 που είναι το ανταποδοτικό (μέχρι και το 2013 υπολογίζεται με το 60% του μέσου όρου των μηνιαίων αποδοχών της πενταετίας 2009-2013 επί τα έτη ασφάλισης έως το 2013) και

β) ένα τμήμα για τα έτη από το 2014 έως το 2024 (έτος συνταξιοδότησης), που αποτελείται μόνο από τις εισφορές της περιόδου 2014 - 2024 χωρίς τόκο! Οι μεγάλοι χαμένοι των νόμων Κατρούγκαλου - Βρούτση είναι όσοι έχουν λίγα χρόνια ασφάλισης πριν το 2014 και τα περισσότερα μετά το 2014».

🔴 Η «Εφ.Συν.» επιφυλάσσεται σύντομα να έχει την απάντηση της διοίκησης του ΕΦΚΑ για όλες αυτές τις εκκρεμότητες.

Απώλειες από την καθυστέρηση επανυπολογισμού

Πολύ σημαντική χαρακτηρίζεται η πρόσφατη απόφαση (3388/2023) του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών που δικαίωσε ασφαλισμένη και υποχρέωσε τον e-ΕΦΚΑ να της καταβάλει αποζημίωση ύψους 5.500 ευρώ επειδή τα αρμόδια όργανά του καθυστέρησαν την έκδοση συνταξιοδοτικής απόφασης. Ομως, όπως επισημαίνεται στον Οδηγό, για πέμπτη χρονιά δεν έχει ολοκληρωθεί ο επανυπολογισμός και η απόδοση τόσο της νέας σύνταξης όσο και των αναδρομικών για 500.000 συνταξιούχους ή τους κληρονόμους τους που είχαν ασφάλιση άνω των 30 ετών.

Επίσης, καθυστερεί απαράδεκτα η καταβολή της αύξησης για όλους όσους κατέβαλλαν κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές ή είχαν ενταχθεί στα βαρέα.

«Οι “παλαιές” συντάξεις (πριν από τον Μάιο 2016) έχουν χαρακτηριστεί από τη Διοίκηση του ΕΦΚΑ και την ηγεσία του ΥΠΕΚΑ ως “σύνθετες”. Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ, το λογισμικό έχει ολοκληρωθεί αλλά η εκκρεμότητα μέχρι σήμερα παραμένει μεγάλη εις βάρος της κατηγορίας αυτής των συνταξιούχων, οι οποίοι ευλόγως αναμένουν τα αναδρομικά και μάλιστα έντοκα, από την ημερομηνία υποβολής της αίτησής τους. Απαίτηση των συνταξιούχων είναι επίσης να ολοκληρωθεί άμεσα η προσμέτρηση και να χορηγηθούν τα αναλογούντα αναδρομικά σε όσους («παλαιούς» και «νέους» συνταξιούχους) ασφαλίστηκαν με καθεστώς παράλληλης ή διαδοχικής ασφάλισης. Και στις περιπτώσεις αυτές με εκκρεμούσες αρκετές χιλιάδες αιτήσεις, η δικαιολογία τον τελευταίο καιρό από ΕΦΚΑ και ΥΠΕΚΑ είναι η απουσία του αντίστοιχου λογισμικού. Επιπροσθέτως, το πρόβλημα είναι μεγάλο και στο ζήτημα της εκκαθάρισης των 30.000 περίπου “διεθνών” συντάξεων αφού εκκρεμούν αιτήσεις για χορήγηση της αντίστοιχης σύνταξης ακόμη και από το 2016»

Καλαμπάκα: Τα καρέ της καταστροφής – Πώς σημειώθηκε η τραγωδία

 Καλαμπάκα - Ξενοδοχείο

(ΕUROKINISSI)


Θρήνος για τον 55χρονο ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου • Δώδεκα άτομα στο νοσοκομείο.

Σε εφιάλτη μετατράπηκε η περίοδος των Χριστουγεννιάτικων εορτών για τους επισκέπτες του ξενοδοχείου στην Καλαμπάκα, το οποίο καταστράφηκε από την μεγάλη πυρκαγιά, ενώ από το ακραίο περιστατικό έχασε τη ζωή του ο 55χρονος ιδιοκτήτης της επιχείρησης

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο 55χρονος που είχε πέσει για άγνωστο μέχρι στιγμής λόγο από το μπαλκόνι του ξενοδοχείου ήταν ήδη νεκρός όταν έφτασε με ασθενοφόρο στο Κέντρο Υγείας Καλαμπάκας, ενώ περισσότερες απαντήσεις αναμένονται από τη νεκροψία – νεκροτομή.

Η πυρκαγιά φέρεται να ξεκίνησε από το ισόγειο και να επεκτάθηκε γρήγορα στον 1ο όροφο με αποτέλεσμα το κτίριο να γεμίσει πυκνούς καπνούς. Η αιτία που προκάλεσε την φωτιά παραμένει άγνωστη με τις πρώτες ενδείξεις να κάνουν λόγο για βλάβη στον λέβητα μετά από βραχυκύκλωμα

«Το περιστατικό έγινε περίπου στις 7:10. Το πιο πιθανό, απ' ό,τι μας έχουν ενημερώσει οι αρμόδιες υπηρεσίες, είναι να υπήρξε μικροπρόβλημα στον λέβητα του ξενοδοχείου μετά από βραχυκύκλωμα που έγινε», δήλωσε σχετικά ο δήμαρχος Μετεώρων, Λευτέρης Αβραμόπουλος, για να προσθέσει «έχουν μεταφερθεί σε άλλο ξενοδοχείο. Για προληπτικούς λόγους, στο νοσοκομείο διακομίστηκαν 11 άτομα».

Ο δήμαρχος Μετεώρων εκτίμησε ότι «ο ιδιοκτήτης έχασε τη ζωή του στην προσπάθειά του να μην εγκλωβιστεί. Όλοι οι διαμένοντες είναι ασφαλείς».

Οι πρώτες εικόνες από το εσωτερικό του ξενοδοχείου αποτυπώνουν και το μέγεθος της καταστροφής.

EUROKINISSI
EUROKINISSI
EUROKINISSI
EUROKINISSI
EUROKINISSI
EUROKINISSI
EUROKINISSI

Έρχεται Γροιλανδικός αντικυκλώνας τις πρώτες μέρες του 2025 - Τι καιρό θα κάνει στην Ελλάδα

 


Διαφορετικό καιρός στην Ευρώπη και αλλιώτικος στην Ελλάδα με βάση την πρόβλεψη 

Έρχεται Γροιλανδικός αντικυκλώνας τις πρώτες μέρες του 2025 - Τι καιρό θα κάνει στην Ελλάδα
Αρχείου - Eurokinissi

Για ανάπτυξη Γροιλανδικού αντικυκλώνα κάνει λόγο το Weather Analysis Greece και σημειώνει ότι κάτι τέτοιο διαφαίνεται για τις πρώτες μέρες του 2025.

Εξηγεί δε ότι αυτό σημαίνει πως η Ευρώπη θα μπει στην κατάψυξη και ότι πιθανόν έρχονται μεγάλα χιόνια για πόλεις όπως το Παρίσι, το Λονδίνο, το Άμστερνταμ κτλ. Η χώρα μας σε τέτοιες περιπτώσεις μπαίνει στον θερμό τομέα, με νοτιάδες και κατακόρυφη άνοδο της θερμοκρασίας ιδιαίτερα στα ανατολικά και νότια!

ADVERTISEMENT
470491156_122177830652259917_5425368521662218426_n.jpg

Και όμως θα γίνει την Πρωτοχρονιά - Θα είναι Αλκυονίδα Ημέρα

Με ανοιξιάτικο καιρό θα υποδεχτούμε το 2025 σύμφωνα με τον διευθυντή της ΕΜΥ, Θοδωρή Κολυδά, ο οποίος έκανε λόγο για Αλκυονίδα Ημέρα.

Με ανάρτησή του ο κύριος Κολυδάς υπογραμμίζει πως Αλκυονίδες ημέρες ορίζονται οι «ημέρες καλοκαιρίας» μεταξύ της 16ης Δεκεμβρίου και της 16ης Φεβρουαρίου, κατά τη διάρκεια των οποίων υπάρχει αντικυκλώνας πάνω από την χώρα , η ελάχιστη θερμοκρασία δεν κατεβαίνει κάτω από τους 4 βαθμούς και η μέγιστη υπερβαίνει τους 14 βαθμούς Κελσίου. Τις ημέρες αυτές, για να τις ονομάσουμε Αλκυονίδες, ο καιρός θα πρέπει να «κυλήσει» με λίγα σύννεφα και η μέση ταχύτητα του ανέμου δεν πρέπει να υπερβαίνει τους 6 κόμβους, δηλαδή η μέση ένταση του ανέμου να μην ξεπερνά τα 2 μποφόρ.

Έτσι, υπό συνθήκες η φετινή Πρωτοχρονιά θα είναι μια Αλκυονίδα Ημέρα με τον ήλιο να κάνει την εμφάνισή του σε όλη την Ελλάδα με την έλευση του 2025.

Οι θερμοκρασίες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα

Με ήλιο θα υποδεχτούμε το 2025, σύμφωνα με τον μετεωρολόγο, Γιώργο Τσατραφύλλια.

Σε ανάρτησή του ο κύριος Τσατραφύλλιας υπογραμμίζει πως θα χρειαστούμε... γυαλιά αντί για ομπρέλες ωστόσο οι θερμοκρασίες θα είναι «τσουχτερές» καθώς στην Αθήνα δεν θα ξεπεράσει ο υδράργυρος τους 14 βαθμούς ενώ στη Θεσσαλονίκη τους 13.

Αναλυτικά η ανάρτηση του κύριου Τσατραφύλλια:

Το CFS «πνίγει» την Ελλάδα στο ψύχος - Πότε «κατεβαίνει» από το βορρά

Μπορεί η Πρωτοχρονιά να φαίνεται πως θα κυλήσει στη χώρα μας με ηλιοφάνεια ωστόσο ο Ιανουάριος δείχνει να κρύβει εκπλήξεις από πλευράς καιρού.

Σύμφωνα με το πρωινό τρέξιμο του CFS, μια πολική μάζα από το βορρά φαίνεται να... εγκαθίσταται στη χώρα μας στις αρχές του τρίτου δεκαημέρου, η οποία προφανώς θα φέρει χιόνια στη χώρα αλλά και πάρα πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

Δείτε στο χάρτη το μωβ χρώμα στην περιοχή μας:

470504908_1313561936340378_181581883625951754_n.jpg

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως είναι προφανώς πάρα πολύ νωρίς για προβλέψεις και μιλάμε για μια τάση και μάλιστα αρκετά μακρινή ωστόσο έχει τη σημασία του το γεγονός πως από νωρίς τα μοντέλα δείχνουν πολύ κρύο στη χώρα μας.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Φωτιά στο Μάτι: Ποινές φυλάκισης έως και 340 έτη για τους καταδικασθέντες

  Διαβάζεται σε 2' EUROKINISSI Οι ποινές φυλάκισης που επέβαλε το Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων στους 10 καταδικασθέντες για τη φονική ...