Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015

Επίδειξη δύναμης και κοσμοσυρροή παρά την καταρρακτώδη βροχή - Ξεκίνησαν οι δημοτικοί χοροί (εικόνες) | DefenceNet.gr

Επίδειξη δύναμης και κοσμοσυρροή παρά την καταρρακτώδη βροχή - Ξεκίνησαν οι δημοτικοί χοροί (εικόνες) | DefenceNet.gr
Πριν από λιγο τελείωσε η μεγάλη παρέλαση των Αθηνών για την 25η Μαρτίου η οποία ήταν όντως εντυπωσιακή και παρά την καταρρακτώδη βροχή η προσέλευση των πολιτών ήταν ικανοποιητική, δίνοντας έτσι το μήνυμα της κοινωνίας ότι εγκρίνει τη νέα της μορφή χωρίς κάγκελα και με εορταστικές εκδηλώσεις εθνικού χαρακτήρα αμέσως μετά το πέρας της.
 
Mόλις αυτή τη στιγμή ξεκίνησαν οι δημοτικοί χορί στην Πλατεία Συντάγματος που τόσο πολύ στενοχώρησαν κόμματα της αντιπολίτευσης αλλά και νεοταξίτες από το εξωτερικό.
 
Κόσμος παρά τη βροχή παραμένει στην πλατεία δηλωνοντας έτσι τη στήριξή του στην ίδια την κυβέρνηση και για την επιλόγή της ως προς τον φετινό εορτασμό.
 
Θυμίζουμε ότι επί προηγούμενων κυβερνήσεων οι παρελάσεις έιχαν γίνει "ιδιωτικό" θέαμα, η κυβέρνηση κατάφερε να ξαναφέρει τον κόσμο πίσω, εν μέσω άσχημων καιρικών φιανομένων, και αυτή την επιτυχία την πιστώνεται.
 
Δεν είναι τυχαίο ότι στις δημοσκοπήσεις τυγχάνει αποδοχής της τάξης του 80% το αποδεικνύει σήμερα ο κόσος με την παρουσία του.
 
Με την στρατιωτική παρέλαση ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας, Προκόπη Παυλόπουλου κορυφώθηκαν οι εκδηλώσεις για την επέτειο της 25ης Μαρτίου, στην Αθήνα. Την παρέλαση παρακολούθησαν, επίσης, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και η πρόεδρος της Βουλής Ζωή Κωνσταντοπούλου.





Φέτος, η πρόσβαση στο μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη ήταν ελεύθερη και οι εξέδρες των επισήμων βρίσκονταν εκατέρωθεν του μνημείου, ενώ το βάθρο του Προέδρου της Δημοκρατίας ήταν δίπλα στην πρώτη εξέδρα που είχε τοποθετηθεί προς την πλευρά του Ζαππείου.

Επίσης, φέτος, για πρώτη φορά παρήλασαν ένα τάγμα από τον Έβρο, ένα τάγμα Εθνοφυλακής από τη Ρόδο και τα ιστορικά λάβαρα του Αγώνα από τη Μάνη, την Ύδρα, τις Σπέτσες, τα Ψαρά, την Κρήτη, καθώς και το λάβαρο του Ρήγα Φεραίου, μετά το τμήμα των πολεμικών σημαιών του Στρατού Ξηράς.



Την παρέλαση άνοιξαν οι ανάπηροι πολέμου, οι νοσοκόμες και οι διασώστες του Ερυθρού Σταυρού ενώ ακολούθησε η επιβλητική μηχανοκίνητη φάλαγγα.

Το ιδιαίτερο χειροκρότημα του κοινού απέσπασαν για άλλη μία χρονιά τα στελέχη των ειδικών δυνάμεων- πεζοναύτες, καταδρομείς, υποβρύχιοι καταστροφείς, αλεξιπτωτιστές- και της 71ης αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας με το εντυπωσιακό παράστημα τους.




























 
 
 










Κατά τη διάρκεια της παρέλασης, ελικόπτερα APACHE, CHINOOK, NH-90, SIKORSKY, AB-212 και αεροσκάφη F-16, MIRAGE-2000-5 και F-4E πέταγαν στον αττικό ουρανό, σε άψογους σχηματισμούς.





Ακολούθησε μουσικοχορευτική εκδήλωση με δημοτικούς χορούς και τραγούδια από διάφορες περιοχές της χώρας.










 
 
Οπως είναι γνωστό ο σημερινός εορτασμός της 25ης Μαρτίου θα έχει γλέντι που θα στηθεί στην πλατεία Συντάγματος μετά το τέλος της παρέλασης.
 
Ηδη από το πρωί οι χορευτές των διαφόρων χορευτικών σχολών έχουν συγκεντρωθεί στο Σύνταγμα και κάνουν ζέσταμα έτσι ώστε όλα να είναι έτοιμα μετά το τέλος της παρέλασης και να δώσουν το ρυθμό στο γλέντι που θα ακολουθήσει.
 
Η μέρα σήμερα έχει διπλή αξία καθώς εορτάζεται και ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου. 
 
Η θεομητορική Εορτή του Ευαγγελισμού που περιλαμβάνεται στο δωδεκάορτο είναι η μόνη από τις πέντε μεγάλες θεομητορικές εορτές που βασίζεται στην Καινή Διαθήκη. Οι υπόλοιπες βασίζονται στην απόκρυφη γραμματεία. Πότε άρχισε να εορτάζεται ο Ευαγγελισμός δεν γνωρίζουμε. Εμφανίζεται η εορτή στη Συρία, την Μ. Ασία και την Κωνσταντινούπολη πριν το 431. Το 560 ο Ιουστιανιανός ο Α' πρόβαλε την 25η Μαρτίου ως την κατάλληλη ημέρα για τον εορτασμό του Ευαγγελισμού.
 
Υπήρχαν οι έξης βασικοί λόγοι για την καθιέρωση της 25 Μαρτίου ως ημέρας εορτασμού του Ευαγγελισμού.
Η ήμερα της συλλήψεως του Ιωάννη του Προδρόμου (24 Σεπτεμβρίου) συνέπιπτε με τη φθινοπωρινή ισημερία, δεδομένου ότι την ήμερα αύτη, που οι Εβραίοι εόρταζαν την εορτή του Εξιλασμού, δέχθηκε ο Ζαχαρίας από τον αρχάγγελο Γαβριήλ το μήνυμα ότι θα αποκτήσει γιό.
 
Επομένως, εφόσον κατά το Λκ. 1, 26 ο Ευαγγελισμός έγινε έξι μήνες αργότερα, η ημερομηνία αύτη συνέπιπτε με την εαρινή ισημερία, δηλαδή στις 25 Μαρτίου, και η Γέννηση του Χριστού καθορίστηκε εννέα μήνες μετά, δηλαδή στις 25 Δεκεμβρίου, στο χειμερινό ηλιοστάσιο.
 
Επί πλέον είχε επικρατήσει η άποψη ότι η Σταύρωση του Χριστού συνέβη στις 25 Μαρτίου και επειδή ο Κύριος, ως τέλειος κατά πάντα άνθρωπος, «έσχεν επίγειον βίον καθοριζόμενον από ακριβή αριθμόν ετών», έπρεπε να είχε συλληφθεί την ήμερα του σταυρικού θανάτου του. Τέλος η 25 Μαρτίου πίστευαν ότι ήταν η πρώτη ήμερα του κόσμου και ως εκ τούτου θα έπρεπε να είναι και η ήμερα της Γεννήσεώς του.
 
Η χαρμόσυνη εορτή εορτάζεται μέσα στη Μ. Τεσσαρακοστή, περίοδο πένθους, κατά την οποία απαγορεύεται η τέλεση εορτών και πανηγύρεων. Με τον 52ο κανόνα της Πενθέκτης Οικ. Συνόδου επιτράπηκε ως εξαίρεση η εορτή του Ευαγγελισμού κατά την οποία τελείται η θεία λειτουργία του Αγ. Ιωάννου του Χρυσοστόμου και όχι η λειτουργία των προηγιασμένων. Κατά την εορτή τρώνε ψάρι και στην περίπτωση ακόμη που ο Ευαγγελισμός πέσει μέσα στην Μ.Εβδομάδα (5ος Κανών Νικηφόρου του Ομολογητή).
 
Στην Κωνσταντινούπολη, κατά το έθιμο, την ήμερα του Ευαγγελισμού ο αυτοκράτορας με πομπή από την Αγία Σοφία πήγαινε στην εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου εν τω Φόρω και από εκεί κατέληγε στο ναό της Θεοτόκου των Χαλκοπρατείων, όπου γινόταν μεγαλοπρεπής εορτασμός.
 
Στην ελληνική λαογραφική παράδοση τα έθιμα που σχετίζονται με την εορτή του Ευαγγελισμού βασίζονται στην αντίληψη ότι με την εορτή αύτη αρχίζει η άνοιξη και επιστρέφουν τα χελιδόνια. Γι' αυτό τα παιδιά βγάζουν από το χέρι τους τον «Μάρτη» και τον αφήνουν στα δέντρα να τον πάρουν τα χελιδόνια.
 
Σε πολλά μέρη υποδέχονται την 25η Μαρτίου με τραγούδια και με κωδωνισμούς επιδιώκουν να εκδιώξουν τα ερπετά, οι νοικοκυρές δεν κάνουν δουλειές στο σπίτι ή ζυμώνουν μικρές πίτες και βάζουν σε μια απ' αυτές ένα νόμισμα, για να το βρει ο τυχερός, όπως στην Πρωτοχρονιά. Οι μελισσοτρόφοι πρωτοβγάζουν τις κυψέλες στο ύπαιθρο, οι κτηνοτρόφοι μετακινούν τα κοπάδια τους από τα χειμαδιά στα ορεινά μέρη, οι Σαρακατσάνοι «αρματώνουν» τα κοπάδια τους με τα κυπροκούδουνα κ.ά.»
 
Ως έθιμο για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου καθιερώθηκε και ο μπακαλιάρος με σκορδαλιά. Κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής, η Εκκλησία επέτρεπε στους πιστούς να φάνε ψάρι μόνο δύο φορές, του Ευαγγελισμού και την Κυριακή των Βαΐων.
 
Η ιστορία του μπακαλιάρου ξεκινάει με την εποχή των Βίκινγκς, όπου πρωτοεμφανίστηκε σαν εμπορικό προϊόν περί το 800 μ.Χ. Μάλιστα, λέγεται ότι κυνηγώντας βακαλάους, οι Βίκινγκς ανακάλυψαν κατά λάθος το «νέο κόσμο».
 
Πρώτοι τον πάστωσαν οι Βάσκοι, που ξεκίνησαν το εμπόριο του μπακαλιάρου από το Μεσαίωνα και τον ονόμασαν «ψάρι του βουνού», ενώ στη χώρα μας, ήρθε τον 15ο αιώνα και στο ελληνικό τραπέζι μπήκε κατά τη διάρκεια της σαρακοστιανής νηστείας.
 
Με εξαίρεση τα νησιά, όπου υπήρχε πάντα φρέσκο ψάρι, στην υπόλοιπη Ελλάδα ο παστός μπακαλιάρος ήταν η φθηνή και εύκολη λύση.
 
 
 Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Ποιοι κρατούν δέσμια τη δημοσιογραφική πένα

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ  ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΣΗ ΤΗΣ Ε.Ε.  MEDIA 03.05.24 09:19 Δημήτρης Α...