Ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ εξετάζει ένα σχέδιο που θα εξακολουθεί να εφαρμόζει δασμούς σε όλα τα έθνη, αλλά εστιάζει σε μια συγκεκριμένη «λίστα» αγαθών και υπηρεσιών, σύμφωνα με δημοσίευμα της Washington Post.
Η νέα προσέγγιση των δασμών πιθανότατα δεν θα ήταν τόσο ισχυρή, όσο οι προηγούμενες ιδέες του Τραμπ, αλλά και πάλι θα προκαλούσε σημαντικές αλλαγές στο παγκόσμιο εμπόριο, ανέφερε η εφημερίδα, επικαλούμενη ανθρώπους που γνωρίζουν τις σκέψεις του Τραμπ
Ωστόσο, ο εκλεγμένος πρόεδρος αμφισβήτησε το δημοσίευμα σε ανάρτησή του στο Truth Social:
«Το δημοσίευμα της Washington Post, που επικαλείται τις λεγόμενες ανώνυμες πηγές, οι οποίες δεν υπάρχουν, αναφέρει λανθασμένα ότι η δασμολογική μου πολιτική θα περικοπεί. Αυτό είναι λάθος», έγραψε.
Το δημοσίευμα έρχεται εν μέσω ανησυχιών ότι η επιμονή του επερχόμενου προέδρου να επιβάλει καθολικούς δασμούς 10% ή 20% και να στοχεύσει ειδικά την Κίνα και το Μεξικό θα προκαλέσει νέα έξαρση του πληθωρισμού, σημειώνει το CNBC.
Υπενθυμίζεται πως κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας του Τραμπ, οι δασμοί εφαρμόστηκαν σε ένα ευρύ φάσμα εισαγωγών και διατηρήθηκαν ακόμα και όταν ανέλαβε πρόεδρος ο Τζο Μπάιντεν, αν και είχαν «μικρή επίδραση» στις τιμές.
Ωστόσο, οι οικονομολόγοι ανησυχούν ότι οι συνθήκες τώρα είναι διαφορετικές και οι επιθετικοί δασμοί θα είχαν μεγαλύτερο αντίκτυπο.
Το δημοσίευμα της Post αναφέρει ότι δεν είναι ακόμη σαφές ποιοι τομείς θα επηρεαστούν από τα σχέδια, αν και οι πρώτες συζητήσεις αφορούν διάφορα βιομηχανικά μέταλλα, ιατρικές προμήθειες και ενέργεια.
Τι αλλάζει στο εμπόριο
Αξίζει να σημειωθεί πως η εμπορική πολιτική του Τραμπ επικεντρώνεται περισσότερο στη μείωση του σημαντικού εμπορικού ελλείμματος των ΗΠΑ παρά στο άνοιγμα νέων ευκαιριών στην αγορά.
Οι πιο άμεσες δοκιμασίες πίεσης για τις Βρυξέλλες και την Ουάσινγκτον θα είναι η εξεύρεση λύσης για τους δασμούς αντιποίνων που έχει αναστείλει η ΕΕ κατά της Ουάσινγκτον (η εκεχειρία λήγει τον Μάρτιο του 2025), καθώς και για τη διαμάχη της για τα αεροσκάφη σχετικά με τις επιδοτήσεις της Airbus και της Boeing έως το 2026.
Παράλληλα, η νίκη του Ντόναλντ Τραμπ είναι πιθανό να πλήξει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
«Θέλω οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να γίνουν αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες», έχει δηλώσει ο Τραμπ στους υποστηρικτές του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου