Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2016

ΒΟΥΛΗ
ΝΔ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΛΛΑ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ... 30%!
19:23
14/10/2016
Translate this page: EN FR DE ES RU AR
του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου
Εικόνα ακυβερνησίας δείχνει η νέα δημοσκόπηση της εταιρείας Alco η οποία έγινε από τις 11 έως τις 14 Οκτωβρίου σε δείγμα 1.000 ατόμων και ναι μεν δίνει σαφές προβάδισμα στην Νέα Δημοκρατία έναντι του ΣΥΡΙΖΑ αλλά δείχνει ότι το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης απέχει αρκετά από το όριο του... 30%!
 
Στην αναγωγή επί των εγκύρων που στην ουσία είναι το αποτέλεσμα που προβλέπεται για τις εκλογές έχουμε:
 
ΝΔ 26%, ΣΥΡΙΖΑ 18.2%, Λαϊκός Σύνδεσμος 8.3%, ΚΚΕ 6.2%, ΠΑΣΟΚ 5.6%, Πλεύση Ελευθερίας και Λαϊκή Ενότητα από 3% έκαστος, ΑΝΕΛ 2.7% Ένωση Κεντρώων 2.8% και το Ποτάμι 1.9%
 
 
Στην πρόθεση ψήφου η ΝΔ προηγείται με 21,5% έναντι 15,1% του ΣΥΡΙΖΑ, διαφορά 6,4%.
 
Η διαφορά ανάμεσα στα δυο κόμματα διευρύνεται  με βάση την προηγούμενη δημοσκόπηση της Alco στην οποία η ΝΔ ήταν μπροστά με 21,3% έναντι του ΣΥΡΙΖΑ με 15,5%. Τότε η διαφορά ήταν στο 5,8%.
 
Τρίτο κόμμα παραμένει σταθερά η Χρυσή Αυγή με 6,9%, τέταρτο το ΚΚΕ με 5,1%, πέμπτο κόμμα η Δημοκρατική Συμπαράταξη με 4,6% ενώ όσον αφορά στα μικρότερα κόμματα τα ποσοστά είναι τα εξής: το Ποτάμι 1,6%  οι ΑΝΕΛ 2,2% , η Ένωση Κεντρώων 2,3%, ενώ Λαϊκή Ενότητα του Λαφαζάνη και Πλεύση Ελευθερίας της Κωνσταντοπούλου συγκεντρώνουν από 2,5%. 
 
Στις συσπειρώσεις των κομμάτων η συσπείρωση του ΣΥΡΙΖΑ είναι πολύ χαμηλή, ενώ «ταβάνι» έχουν σχεδόν πιάσει οι συσπειρώσεις της ΝΔ, της Χρυσής Αυγής και του ΚΚΕ.
 
Αυτό βέβαια σημαίνει ότι εάν αλλάξουν τα πράγματα προς το θετικότερο ο ΣΥΡΙΖΑ που τώρα δείχνει να έχει επιστρέψει στα επίπεδα του 2011 θα μπορούσε να συγκεντρώσει μεγαλύτερα ποσοστά.
 
Η ΝΔ είναι αυτή που προβληματίζει καθώες δεν δίχνει ικανή να αυξήσει τα ποσοστά της σε επίπεδο ικανό για να θεωρηθεί ότι μπορεί να κυβερνήσει.
 
Στο θέμα της διαπλοκής οι πολίτες παρακολούθησαν την συζήτηση για την διαπλοκή που έγινε στην Βουλή αλλά απλώς δεν πείστηκαν από κανέναν διότι αυτά τα έχουν ξανακούσει «κασέτα» από την αρχή της Μεταπολίτευσης με τα γνωστά αποτελέσματα.
 
Ποιος έπεισε περισσότερο στην Βουλή ότι πολεμάει την διαπλοκή;
 
Ο κανένας στέφεται νικητής με 55% ο Αλέξης Τσίπρας παίρνει 23% και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, 18%.
 
Στο ερώτημα, αν απάντησε πειστικά ο πρωθυπουργός στη Βουλή ότι δεν δημιουργεί νέα διαπλοκή στο θέμα των τηλεοπτικών καναλιών, οι απαντήσεις ήταν: 
ΟΧΙ: 67%
ΝΑΙ: 21%
ΔΕ/ΔΑ: 12%
 
Στο ερώτημα αν απάντησε πειστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην Βουλή όταν τον εγκάλεσε ο πρωθυπουργός για την Siemens, οι απαντήσεις ήταν: 
ΟΧΙ: 67% 
ΝΑΙ: 18%
ΔΞ/ΔΑ: 15%
 
Τέλος, στο ερώτημα ποιό κόμμα αφορά περισσότερο η διαπλοκή πρώτο είναι το ΠΑΣΟΚ με 28%, ακολουθεί η ΝΔ με 20% και ο ΣΥΡΙΖΑ με 10%.
 
Δεν είναι ικανοποιητικά τα ευρήματα για κανέναν.
 
Οι πολίτες δείχνουν ότι δεν τους αφορά πλέον αυτό το πολιτικό σύστημα και πολύ φοβούμαστε ότι το πολιτικό σύστημα αυτό δεν το αντιλαμβάνεται.

Διαφάνεια α λα... Κομισιόν

ttip-rally-brussels.jpg

Από διαδήλωση κατά TTIP και CETA στις ΒρυξέλλεςAP Photo/Virginia Mayo
Πριν από αρκετούς μήνες η ClientEarth, μια μη κυβερνητική οργάνωση ακτιβιστών δικηγόρων που μάχεται για τη διασφάλιση ενός υγιούς πλανήτη, ζήτησε από τις νομικές υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής την επίσημη ανάλυσή τους για τις διαβόητες ρήτρες ISDS και ICS, που εμπεριέχονται στις υπό διαπραγμάτευση διατλαντικές συμφωνίες εμπορίου και επενδύσεων ΤΤΙΡ και CETA (με ΗΠΑ και Καναδά αντίστοιχα) και την εκτίμησή τους αν αυτές είναι συμβατές με το ευρωπαϊκό Δίκαιο.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή -«που μάχεται υπέρ της διαφάνειας»- έστειλε ένα έγγραφο χιλιομουντζουρωμένο από το οποίο μάλιστα είχαν αφαιρεθεί δύο σελίδες (βλέπε φωτ.).
Από το έγγραφο αυτό ήταν αδύνατον να καταλάβει κάποιος τις θέσεις των δικηγόρων της Επιτροπής για το καυτό θέμα και το αν τελικά οι δύο ρήτρες είναι νόμιμες.
Οι ρήτρες ISDS (Investor-State Dispute Settlement) και ICS (Investment Court System) έχουν ξεσηκώσει σάλο στην Ευρώπη αφού αν υιοθετηθούν θα επιτρέψουν στις πολυεθνικές επιχειρήσεις να ενάγουν κυβερνήσεις σε διεθνή δικαστήρια και να ανατρέπουν κυβερνητικές αποφάσεις που επηρεάζουν τα οικονομικά τους συμφέροντα.
Αν, για παράδειγμα, μια κυβέρνηση απαγορεύσει τη δημιουργία ενός πυρηνικού εργοστασίου στην επικράτειά της από μια πολυεθνική, οι παραπάνω ρήτρες θα δίνουν το δικαίωμα στην τελευταία και τους επενδυτές να ενάγουν την κυβέρνηση στα διεθνή δικαστήρια.
Σύμφωνα με την ClientEarth, στα δικαστήρια πρόσβαση θα μπορούν να έχουν μόνον οι επιχειρήσεις και αυτά θα στελεχώνονται με έμμισθους δικαστές οι οποίοι δεν θα λογοδοτούν δημοσίως για τις αποφάσεις τους.
Ετσι οι ISDS και ICS θα εξελιχθούν σε ένα πανίσχυρο νομικό εργαλείο κατά της περιβαλλοντικής νομοθεσίας θέτοντας στο περιθώριο τις αποφάσεις των εθνικών και κοινοτικών δικαστηρίων για ζωτικά θέματα, όπως η ποιότητα της τροφής, του νερού, του αέρα.
Έγγραφα Κομισιόν
⇕ Το μεγαλύτερο μέρος από τρεις σελίδες, αλλά και ολόκληρη η τρίτη σελίδα είναι μουτζουρωμένα, ενώ από το έγγραφο λείπουν οι τρεις τελευταίες σελίδες...
Έγγραφα Κομισιόν
Τα μουντζουρωμένα έγγραφα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκάλεσαν, όπως ήταν φυσικό, την μήνιν της περιβαλλοντικής ΜΚΟ.
Η Επιτροπή ισχυρίστηκε ότι η απόκρυψη σελίδων και παραγράφων στα ντοκουμέντα που της ζητήθηκαν ήταν αναγκαία προκειμένου να προστατευτεί η διαπραγματευτική της θέση έναντι της άλλης πλευράς.
Τον ισχυρισμό αυτόν όμως απέρριψε άμεσα η ClientEarth τονίζοντας το δικαίωμα των Ευρωπαίων πολιτών να δουν τα ντοκουμέντα.
Επικαλούμενη τους ευρωπαϊκούς κανόνες περί διαφάνειας προχώρησε μάλιστα σε αγωγή κατά της Επιτροπής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Ο δικηγόρος της ClientEarth Λόρενς Ανκερσμιτ τόνισε:
«Τα έγγραφα που ζητήσαμε δεν είναι στρατηγικής σημασίας, αφού δεν αναφέρονται διαπραγματευτικές τακτικές. Η Επιτροπή δεσμεύεται από το κράτος δικαίου κατά τη διάρκεια των εμπορικών διαπραγματεύσεων, όπως σε οποιαδήποτε άλλη στιγμή. Η δημοσιοποίηση εγγράφων που καθορίζουν αυτά τα νομικά όρια δεν μπορεί να αποδυναμώσει τη διαπραγματευτική της θέση».
Για την ιστορία, η ανάλυση της ClientEarth έχει δείξει πάντως ότι οι επίμαχες ρήτρες δεν είναι συμβατές με το ευρωπαϊκό Δίκαιο.

«Το Χαλέπι θα πρέπει να καθαρίσει από τους τρομοκράτες»

assad_syria.jpg

Μπασάρ ΑσαντAP Photo/Ivan Sekretarev, file/ Syrian Presidency / El Pais video via AP
Η επικράτηση των καθεστωτικών δυνάμεων στη στρατηγικής σημασίας πόλη με τους περίπου 250.000 εγκλωβισμένους αμάχους, θα αποτελέσει το «εφαλτήριο» για να κερδηθεί ο πόλεμος, διακήρυξε ο Μπασάρ αλ Ασαντ σε συνέντευξη του στη ρωσική Komsomolskaya Pravda.
Με την Δύση να καταδικάζει τις καθεστωτικές επιχειρήσεις που γίνονται με την έμπρακτη στήριξη της Μόσχας, ο Ασαντ, υποστήριξε ότι η κατάληψη της πόλης θα επιτρέψει στο στρατό να «απελευθερώσει γι άλλες περιοχές της χώρας από τους τρομοκράτες».
Το Χαλέπι, είπε, δεν είναι πλέον η de facto βιομηχανική πρωτεύουσα της Συρίας, αλλά η   επικράτηση του στρατού εκεί θα παρέχει σημαντικά πολιτικά και στρατηγικά οφέλη στο καθεστώς του:
«Θα γίνει το Χαλέπι το εφαλτήριο, σαν μια μεγάλη πόλη για να προχωρήσουμε σε άλλες περιοχές, για να τις απελευθερώσουμε από τους τρομοκράτες. Αυτή είναι η σημασία του Χαλεπίου τώρα. Πρέπει να συνεχίσει κανείς την εκκαθάριση της περιοχής και να σπρώξει τους τρομοκράτες πίσω στην Τουρκία, να επιστρέψουν εκεί από όπου ήρθαν ή να τους σκοτώσεις. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Αλλά το Χαλέπι θα είναι ένα πολύ σημαντικό εφαλτήριο για να κάνουμε αυτές τις κινήσεις».
Με την Δύση να «φωνάζει» και να κατηγορεί τον Ασαντ και την Μόσχα για εγκλήματα πολέμου στο Χαλέπι, οι υπουργοί Εξωτερικών ΗΠΑ και Ρωσίας και οι εκπρόσωποι των «ενδιαφερομένων» χωρών της περιοχής ετοιμάζονται αύριο Σάββατο για έναν ακόμα γύρο διπλωματικών συνομιλιών, ενώ συνεχίζεται παρασκηνιακά το περίπλοκο παιχνίδι.
Οπως υποστήριξε τουλάχιστον ο Ασαντ στη συνέντευξη του, η Σαουδική Αραβία- που μέχρι τώρα «παίζει» στο απέναντι στρατόπεδο- του πρόσφερε βοήθεια, εάν συμφωνήσει να διακόψει τις σχέσεις με το Ιράν- τον άλλο βασικό σύμμαχο της Δαμασκού και θανάσιμο εχθρό του Ριάντ.
«Εάν απομακρυνθείτε από το Ιράν και ανακοινώσετε ότι διακόπτετε κάθε είδους σχέσεις με το Ιράν, θα σας βοηθήσουμε. Πολύ απλά και ξεκάθαρα μέχρι τελείας», είπε ο Ασαντ ότι του διαμήνυσαν οι Σαουδάραβες.  

Τα θύματα

Τραυματίες  στο ΧαλέπιSyrian Civil Defense- White Helmets via AP
Εν τω μεταξύ όσο οι ηγέτες παίζουν διπλωματικό σκάκι, ο κόσμος πεθαίνει κατά δεκάδες. Οι διασώστες υποστήριξαν ότι οι βομβαρδισμοί από τις Συριακές δυνάμεις με την υποστήριξη των Ρώσων στοίχισαν τη ζωή σε περισσότερους από 150 ανθρώπους αυτή την εβδομάδα στο ανατολικό Χαλέπι, όπου τα περισσότερα κτίρια έχουν μετατραπεί σε σωρούς ερειπίων. 
Οσο για τους Γιατρούς χωρίς Σύνορα (MSF) υπολόγισαν ότι τις τελευταίες τρεις εβδομάδες σκοτώθηκαν 114 παιδιά και τραυματίστηκαν 320.
Τα νοσοκομεία, σημειώνει η οργάνωση στην ίδια ανακοίνωση, αναφέρουν ότι επειδή η πρόσβαση για τους ασθενείς είναι εξαιρετικά δύσκολη, πολλοί θα τραύματα ιάσιμα αναπτύσσουν επιπλοκές και όταν τελικά φθάσουν στο νοσοκομείο είναι πολύ αργά.  
«Η διεθνής κοινότητα έχει πάθει ανοσία στις εικόνες των νεκρών παιδιών που ανασύρονται από τα ερείπια κτιρίων τα οποία έχουν ισοπεδωθεί από τις βόμβες», είπε ο Κάρλος Φρανσίσκο, επικεφαλής των MSF στη Συρία. «Ολα τα κτίρια πλήττονται ανεξαιρέτως, σχολεία καταστρέφονται. Η πραγματικότητα είναι ότι τα παιδιά πεθαίνουν κάθε ημέρα στη πόλη που είναι πλέον ένα "κουτί θανάτου"».
Το Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ανέφερε δεκάδες πλήγματα στο ανατολικό Χαλέπι στη διάρκεια της νύχτας, αλλά και συγκρούσεις στα βόρεια και νότια της πόλης.

Με ομιλίες και κριτική συνεχίζεται το συνέδριο ΣΥΡΙΖΑ UPD

voutsis.jpg

ΕUROKINISSI
Με ομιλίες συνέδρων συνεχίζονται από το πρωί στο Ταε Κβο Ντο οι εργασίες της δεύτερης ημέρας του 2ου Συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ.
Μεταξύ αυτών, το μέλος της Πολιτικής Γραμματείας, Αντώνης Κοτσακάς, μίλησε για την αναγκαιότητα για την Αριστερά του 21ου αιώνα. Το μέλος της ΠΓ και διευθυντής του Ινστιτούτου «Νίκος Πουλαντζάς», Χάρης Γολέμης, πρότεινε βασικά σημεία για το τι πρέπει να κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Το μέλος της Πολιτικής Γραμματείας, Γιάννης Μπουρνούς είπε ότι διαψεύσθηκε η ελπίδα του ΣΥΡΙΖΑ και του μεγαλειώδους 61%, τονίζοντας, ωστόσο, ταυτόχρονα, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει χρέος να δικαιώσει, όχι απλά και αφηρημένα ένα σχέδιο, αλλά ένα σχέδιο με πανευρωπαϊκό ορίζοντα.
Επισήμανε ότι κάθε ρήξη ανοίγει το παράθυρο για τον σοσιαλισμό του 21ου αιώνα και πρόσθεσε ότι υπό το καθεστώς ασφυκτικής επιτήρησης, προκειμένου να υπερνικηθεί η λαϊκή κυριαρχία, δεν ταιριάζει στον χώρο αυτό (τον ΣΥΡΙΖΑ) να αποδεχθεί την ατσάλινη νομοτέλεια του νεοφιλελευθερισμού.
Τάχθηκε υπέρ της οικοδόμησης κοινωνικών και πολιτικών συμμαχιών στην Ελλάδα και την Ευρώπη, με στόχο την αλλαγή των συσχετισμών και τόνισε ότι δεν θα αλλάξουμε τους συσχετισμούς νεκρανασταίνοντας τα ορφανά του εκσυγχρονισμού.
EUROKINISSI

Δεν θα δεχτούμε πασοκικές λογικές

Τις αντιρρήσεις της, στο άνοιγμα του ΣΥΡΙΖΑ σε «πασοκικές λογικές», εκφράζει η τάση των «53+», σύμφωνα με το κείμενο που αναγνώστηκε στο συνέδριο.
«Δεν θα δεχτούμε ποτέ το κόμμα μας, το κοινό μας σπίτι, να διολισθήσει σε πασοκικές λογικές. Η αριστερά είναι εδώ και είναι αποφασισμένη να νικήσει με το δικό της τρόπο, με τον τρόπο που φέραμε τον ΣΥΡΙΖΑ στην πρώτη θέση, στη κυβέρνηση της αριστεράς», σημειώνουν χαρακτηριστικά.
Σε άλλο σημείο του κειμένου, αναφέρουν πως «μπορεί η ''συμφωνία'' που υπογράφηκε ''με το πιστόλι στον κρόταφο'' να είναι ηπιότερη σε σχέση με όσα ήταν έτοιμη να υπογράψει η Ν.Δ. -αυτό είναι γεγονός-, ωστόσο απέχει έτη φωτός από ένα αριστερό, κοινωνικά και ταξικά προσανατολισμένο πρόγραμμα».
Τα στελέχη των 53+, Συμπληρώνουν μάλιστα ότι «η υστέρηση που υπάρχει ως προς τους βηματισμούς του παράλληλου προγράμματος συνιστά σοβαρό λάθος και μειώνει τη βάση επικοινωνίας μας με τα ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα ή με ριζοσπαστικά τμήματα, που την περασμένη περίοδο είχαν πολύ μεγαλύτερες προσδοκίες από το κόμμα μας».
»Η σύγκριση μνημονίων, 'το δικό μας είναι καλύτερο από τα προηγούμενα', φράση που έχει ειπωθεί αρκετές φορές ή ακόμη η αναφορά ότι η συμφωνία δεν εξαντλεί το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, λες και το μνημόνιο είναι μέρος του δικού μας προγράμματος, όχι μόνο δεν βοηθάει, αλλά σταδιακά μπορεί να δημιουργήσει μια στρεβλή αντίληψη, που μας αδικεί και μας εντάσσει στη λογική 'όλοι ίδιοι είναι'», αναφέρει μεταξύ άλλων το κείμενο σε άλλο σημείο.

Βούτσης: Απαράδεκτη η διαρροή της Ν.Δ. για ΕΣΡ

«Δηλητηριώδη» χαρακτήρισε ο Νίκος Βούτσης τη χθεσινή διαρροή της Ν.Δ. που εμπεριείχε το «απαράδεκτο» επιχείρημα ότι από την πρόταση για την 9μελή σύνθεση του ΕΣΡ οι 7 ήταν «Συριζαίοι».
Ο πρόεδρος της Βουλής εκτιμά ότι δεν είχε διατυπωθεί ποτέ και από κανέναν, ούτε από τη ΝΔ, τέτοια ένσταση σε αυτούς του 8 μήνες που έγιναν τρεις διασκέψεις των προέδρων.
Επισήμανε ότι στις τρεις συζητήσεις που είχαν γίνει στη διάσκεψη των προέδρων, δεν είχε μπει από πουθενά ένσταση για τα πρόσωπα. Υπογράμμισε ότι αν δει κανείς αυτά τα 9 ονόματα που είχαν προταθεί, θα διαπιστώσει ότι ήταν προτάσεις από 4 διαφορετικά κόμματα της αντιπολίτευσης, ότι είναι άνθρωποι που ούτε κατά πλειοψηφία δεν υπήρχε «συριζαϊκή» προέλευση. 
Συνεπώς σχολίασε ότι είναι λάθος και έωλο αυτό το επιχείρημα, είναι «πρόσχημα εν αμηχανία τη στιγμή που δεν είχε υπάρξει ούτε μια διαφωνία για τα πρόσωπα». 
Προανήγγειλε ότι στις συζητήσεις που θα γίνουν την ερχόμενη εβδομάδα στη διάσκεψη των προέδρων θα υπάρχουν αλλαγές στην πρόταση για τη σύνθεση και ότι μπορεί να υπάρξει πρόταση στις συζητήσεις από την οποία να προκύψει ένα αξιόλογο ΕΣΡ με ανθρώπους που έχουν αποδείξει την ανεξαρτησία τους -ότι έχουν γνώμη- πρόσωπα κύρους που δεν επηρεάζονται από κυβερνήσεις.
Σε συζήτηση αναφορικά με τη χτεσινή ομιλία του Αλέξη Τσίπρα, ο κ. Βούτσης τόνισε ότι το πολιτικό μέρος της εισήγησης του πρωθυπουργού ήταν απόρροια συλλογικής δουλειάς που είχε γίνει μαζί του και κάλυψε όλο το φάσμα των απόψεων του Συνεδρίου και σε μεγάλο βαθμό το εύρος των πιθανών διαφοροποιήσεων.
Επισήμανε ότι ήταν πιο προχωρημένη η εισήγηση από τις θέσεις και σημείωσε τα μηνύματα που έστειλε προς τους έξω, αλλά και τις απαντήσεις που έδωσε σε ερωτήματα που έχει όλος ο κόσμος.
Όταν ρωτήθηκε για το ενδεχόμενο ανασχηματισμού, είπε ότι εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πορεία της δεύτερης αξιολόγησης, που αποτελεί προτεραιότητα και προσέθεσε ότι ο κ. Τσίπρας έδειξε ότι είναι έτοιμος για κάτι τέτοιο.
«Εκτιμώ ότι έχει φτιάξει μέσα του το κάδρο», είπε, αλλά έχει πολύ μεγάλη σημασία να τελειώσουμε με τα υπόλοιπα της πρώτης αξιολόγησης. 
EUROKINISSI

Υπέρ γενναίας μείωσης του χρέους ο Γκίζι

Υπέρ μίας γενναίας μείωσης του ελληνικού δημόσιου χρέους τάχθηκε ο Γκρέγκορ Γκίζι, πρώην πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος Αριστερά (Die Linke) και μορφή της Αριστεράς στη Γερμανία, από το βήμα του 2ου Συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ.
Στον χαιρετισμό που απηύθυνε κατηγόρησε την Άνγελα Μέρκελ, τον Βόλφγκανγκ Σόϊμπλε και την κοινοβουλευτική πλειοψηφία Χριστιανοδημοκρατών και Σοσιαλδημοκρατών στη γερμανική Βουλή, οι οποίοι δεν συμφωνούν με το ΔΝΤ ως προς τη μείωση του ελληνικού χρέους.
«Αυτή η πλειοψηφία πρέπει να φύγει», είπε, αναφερόμενος στις εκλογές του 2017 στη Γερμανία, και εξέφρασε την εκτίμηση ότι εάν γίνει αυτό και προκύψει μία νέα κυβέρνηση με δυνατή Αριστερά, θα είναι πιο ευνοϊκό το κλίμα για τη μείωση του ελληνικού χρέους. Όπως πρόσθεσε, χρειάζεται ένα νέο Σχέδιο Μάρσαλ, όπως αυτό που εφαρμόστηκε στη Γερμανία μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Επίσης, κατήγγειλε την τρόϊκα ότι «συνεχίζει να εκβιάζει την Ελλάδα», δεν παραδέχεται τις αποφάσεις του λαού και της κυβέρνησης και αυτό συνιστά μία μορφή «νέο-αποικίας», στην οποία πρέπει να μπει τέλος.
«Είναι λάθος να μιλάμε για κρίση δημοσίου χρέους, είναι κρίση των τραπεζών που εξελίχθηκε σε κρίση δημοσίου χρέους», παρατήρησε και τόνισε την ανάγκη να διαμρφωθεί ένα μέτωπο κατά του νεοφιλελευθερισμού και της λιτότητας σε όλη την Ευρώπη, ενάντια στις περικοπές μισθών και συντάξεων.
Σε ό,τι αφορά το προσφυγικό, σημείωσε ότι πρέπει να δουλέψουμε από κοινού για την αντιμετώπιση των μεγάλων προσφυγικών ροών και άσκησε κριτική στην κυβέρνηση της Γερμανίας, λέγοντας ότι κάποια στιγμή υπήρξε ρήγμα στην αλληλεγγύη της προς την Ελλάδα και την Ιταλία.

Το «Ya Basta!» δεν αρκεί

Η μάχη των αριστερών δυνάμεων ενάντια στην πολιτική αλλοτρίωση και την αποχή από τα κοινά βρίσκει το νόημά της όχι απευθείας από την πολιτική, αλλά από την αποσπασματική και άμεση εμπειρία των πολιτών μιας αλλαγής που είναι απαραίτητη γιατί είναι εφικτή.
Δηλαδή, όπως λέει ο μεγάλος Γαλλο-αυστριακός φιλόσοφος Αντρέ Γκορζ, «Η απαίτηση για αλλαγή δεν πηγάζει από την αδυναμία να αποδεχτούμε αυτό που είναι, αλλά από τη δυνατότητα να μην το αποδεχτούμε πλέον». Ποια η διαφορά ανάμεσα στις δύο εναλλακτικές;
Η πρώτη προέρχεται από μια στάση άρνησης του υπάρχοντος, η οποία πηγάζει από το γνωστό «Φτάνει! - Ya Basta!», από το αίσθημα ότι δεν πάει άλλο με το σημερινό καθεστώς.
Η δεύτερη σηματοδοτεί την ύπαρξη μιας θετικής πρότασης, ενός βιώσιμου και ρεαλιστικού εναλλακτικού σχεδίου, το οποίο μας καθιστά ικανούς όχι μόνο να απορρίψουμε το παλιό, αλλά να προτείνουμε κάτι που μπορεί να φανεί στα μάτια των ανθρώπων εφικτό και υλοποιήσιμο.
Η συζήτηση αυτή αφορά φυσικά και το θέμα της ιδεολογικής ηγεμονίας, αφού η Αριστερά πρέπει να πείσει ότι διαθέτει όχι μόνο ένα γενικό σχέδιο για το-μετά-τον-καπιταλισμό, αλλά και δράσεις για αλλαγές που γεφυρώνουν το σήμερα με το αύριο, που αμφισβητούν την ηγεμονία του καπιταλισμού και προϋποθέτουν την αυτονομία, την αυτενέργεια, τη συμμετοχή και την αυτοδιαχείριση.
Με τη διαμεσολάβηση της τεχνοκρατίας ο καπιταλισμός ουσιαστικά επιχειρεί να ευνουχίσει αυτή τη δεύτερη εκδοχή της απελευθερωτικής αυτοδιαχείρισης των υποθέσεων των «από κάτω».
Επιχειρεί να τους πείσει ότι το υπάρχον σύστημα είναι ο τελικός ορίζοντας της ιστορίας, πέρα από τον οποίο καθετί είναι ανέφικτο. Αρα το μόνο εφικτό είναι η διαχείρισή του. Εξ ου και η προτίμηση του συστήματος στους τεχνοκράτες, οι οποίοι διαθέτουν την τεχνογνωσία της διαχείρισης πραγμάτων και ανθρώπων (που αντιμετωπίζονται σαν πράγματα).
Σ’ αυτό συνοψίζεται και το περίφημο ΤΙΝΑ («Δεν υπάρχει εναλλακτική»), υπονοώντας ότι δεν υπάρχει «ολική εναλλακτική λύση» στον καπιταλισμό και άρα οι «από πάνω» θα μείνουν για πάντα «από πάνω» και οι «από κάτω» για πάντα «από κάτω».
Η Αριστερά οφείλει να επεξεργάζεται συστηματικά την αποδόμηση του δόγματος ΤΙΝΑ και σαν συλλογική βούληση και νους να παρουσιάζει τις δυνατότητες που υπάρχουν γι’ αυτή την αποδόμηση στο σήμερα: πολιτικά, οικονομικά, ιδεολογικά, πολιτιστικά.
Να αποκαλύπτει, όπως λέει ο Γκορζ, την «αντίθεση ανάμεσα στις δυνατότητες για απελευθέρωση και ανάπτυξη που περικλείουν οι παραγωγικές και πνευματικές δυνάμεις που διαθέτει η κοινωνία, και στην ανικανότητά της να τις χρησιμοποιήσει και να τις καλλιεργήσει προς μια απελευθερωτική κατεύθυνση».
Εάν, αντίθετα, η Αριστερά αναδεχτεί τη διαχείριση του συστήματος και πολύ περισσότερο της κρίσης του, τότε αναλαμβάνει το ρίσκο να συμβάλει στο να σκοτεινιάσει ακόμα περισσότερο ο ορίζοντας του πραγματικού, του εφικτού και του επιθυμητού και να διευρύνει το πεδίο της αποχής των πολιτών από τα κοινά και της ανοχής τους (λόγω απογοήτευσης) απέναντι στην υπάρχουσα κατάσταση.
Οι «από κάτω» όχι μόνο πρέπει να συμμετέχουν σ’ αυτούς τους προβληματισμούς, αλλά να ενθαρρύνονται να τους διατυπώνουν και να απαιτούν επεξεργασία λύσεων. Διαφορετικά τα κάθε είδους συνέδρια, διασκέψεις και εκδηλώσεις θα χάνουν το πραγματικό και ουσιαστικό τους περιεχόμενο και θα παραμένουν απατηλά στοιχεία μιας συμβολικής τάξης πραγμάτων χωρίς αντίκρισμα.

«Μάχη» επιχειρημάτων στο ΣτΕ για το «νόμο Παππά»

simvoulio_epikrateias_eurokinissi.jpg

Συμβούλιο της ΕπικρατείαςΚατά την σημερινή διαδικασία υπήρξε ένταση καθώς δόθηκε «μάχη» επιχειρημάτων | ΕUROKINISSI/ ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ
Ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής η δεύτερη διάσκεψη της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας για το θέμα των τηλεοπτικών αδειών, χωρίς σύμφωνα με πληροφορίες, να υπάρξει ψηφοφορία προκειμένου να καταλήξει σε απόφαση για το επίμαχο ζήτημα του αν θα γίνουν δεκτές ή όχι οι προσφυγές των καναλιών ώστε να μπορέσει το δικαστήριο να περάσει στην ουσία της υπόθεσης και να αποφανθεί για τη συνταγματικότητα ή μη του νόμου της κυβέρνησης για τις τηλεοπτικές άδειες.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες πάντως και κατά την σημερινή διαδικασία υπήρξε ένταση καθώς δόθηκε «μάχη» επιχειρημάτων σχετικά με το παραδεκτό η όχι των προσφυγών.
Μετά από τη σημερινή εξέλιξη με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η επόμενη τρίτη κατά σειρά διάσκεψη της ολομέλειας η οποία αναμένεται να προσδιοριστεί από τον πρόεδρο του δικαστηρίου Νίκος Σακελλαρίου τις προσεχείς μέρες.
ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΑΞΗ
ΠΩΣ ΤΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΤΗΝ ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΗ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
18:18
14/10/2016
Translate this page: EN FR DE ES RU AR
Επιχείρηση της ΜΙΤ διακίνησης μεταναστών στην Θράκη με σκοπό την πληθυσμιακή αλλοίωση της περιοχής στο μέλλον εξαρθρώθηκε στην Θράκη.
Μετά από περιπετειώδη νυχτερινή καταδίωξη ενός μπορντό BMW 316 με βουλγαρικές πινακίδες στην Ξάνθη αποκαλύφθηκε ότι οι διακινητές ήταν τρεις Τούρκοι (τι τυχαίο) και μάλιστα αξιωματικοί (!) που έφεραν διπλωματικά διαβατήρια!
Δηλαδή εργάζονταν για το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής.
Αστυνομικός της ομάδας "Ζ", είδε από μακριά ύποπτες κινήσεις στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και πλησίασε για να το ελέγξει.
Ο οδηγός του Ι.Χ.  αμέσως πάτησε γκάζι και, στην προσπάθειά του να ξεφύγει, παραβίασε κόκκινα και στοπ σε κεντρικούς δρόμους, μπήκε ανάποδα σε μονόδρομους με ιλιγγιώδη ταχύτητα με κίνδυνο να προκαλέσει σοβαρό ατύχημα!
Τελικά, ο αστυνομικός κατάφερε να εγκλωβίσει το BMW, αλλά οι επιβάτες βγήκαν και προσπάθησαν να διαφύγουν τρέχοντας. Στο μεταξύ, είχαν καταφθάσει ενισχύσεις κι έτσι μόνο ο οδηγός κατάφερε να εξαφανιστεί. Οι αστυνομικοί συνέλαβαν… οκτώ άτομα, δυο από τα οποία ήταν Ιρανοί που ήταν κρυμμένοι στο πορτ μπαγκάζ!
Δυο από τους επιβάτες του BMW είχαν γνήσια διπλωματικά διαβατήρια Τούρκων αξιωματικών, όπως και ο οδηγός που αναζητείται, με αποτέλεσμα να ενημερωθεί και η ΕΥΠ για τη σύλληψή τους. Τα ερωτήματα που απασχολούν τις διωκτικές αρχές, είναι πώς πέρασαν οι Τούρκοι στην Ελλάδα, αλλά και γιατί ενεπλάκησαν σε μεταφορά παράτυπων μεταναστών έχοντας μαζί τους τα στοιχεία ταυτότητάς τους. Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη, κάτω από απόλυτη μυστικότητα.
πηγη pro news

Σενάριο τρόμου: Η Ελλάδα θα βρεθεί αντιμέτωπη μεταξύ Grexit – δραχμής και 4ου μνημονίου με κρατικοποιημένες τράπεζες????

13/10/2016 - 13:27
Το πρόβλημα της ελληνικής κυβέρνησης ονομάζεται Schaeuble ο Γερμανός Υπουργός Οικονομικών – θεωρούν στον ΣΥΡΙΖΑ – ότι δεν έχει εγκαταλείψει τα επικίνδυνα σχέδια για το Grexit
Η κρίση πέρασε. 
Η Ελλάδα θα τα καταφέρει. 
Η Ευρώπη στηρίζει την Ελλάδα και τον Τσίπρα. 
Η Ευρώπη και οι δανειστές θα βοηθήσουν την Ελλάδα να ορθοποδήσει. 
Αυτά τα επιχειρήματα προβάλλονται συνεχώς εσχάτως τονίζοντας ότι το Grexit έχει σχεδόν μηδενιστεί ως πιθανότητα και ότι όλα θα πάνε καλύτερα.
Και όμως η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη από ότι περιγράφεται και πολλοί σοβαροί επιχειρηματικοί κύκλοι της Ελλάδος τονίζουν ότι «ούτε ο κίνδυνος του Grexit και της δραχμής έχει αποφευχθεί, ούτε του 4ου μνημονίου που εκ των πραγμάτων θα οδηγήσει σε κρατικοποίηση τις τράπεζες».
Η βασική ανησυχία της ελληνικής κυβέρνησης δεν είναι η κρατικοποίηση των τραπεζών – μια τέτοια εξέλιξη θα είναι καταστροφική με όρους αγοράς – αλλά για τον ΣΥΡΙΖΑ με τις ιδεολογικές του αγκυλώσεις η κρατικοποίηση δεν θα είναι πρόβλημα. 
Το πρόβλημα της ελληνικής κυβέρνησης ονομάζεται Schaeuble ο Γερμανός Υπουργός Οικονομικών – θεωρούν στον ΣΥΡΙΖΑ – ότι δεν έχει εγκαταλείψει τα επικίνδυνα σχέδια για το Grexit ενώ θεωρούν ότι ακόμη και αν αποφευχθεί το Grexit, ο κίνδυνος του 4ου μνημονίου είναι υπερβολικά μεγάλος όπως και η κρατικοποίηση. 

Τι σημαίνει 4ο μνημόνιο και κρατικοποίηση τραπεζών; 

Αν και το Grexit δεν φαίνεται πιθανό, ωστόσο η πιθανότητα του 4ου μνημονίου έχει αυξηθεί κατακόρυφα. 
Το 4ο μνημόνιο θα είναι απόρροια της «λύσης» για το χρέος.
Θα δώσουν λύση τύπου διευθέτησης στο χρέος και θα διασφαλιστούν ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει στον δρόμο της ομαλότητας με 4ο μνημόνιο που θα συνδεθεί με τις τράπεζες οι οποίες θα οδηγηθούν σε κρατικοποίηση και αλλαγές εκ νέου στις διοικήσεις των τραπεζών. 
Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι διοικήσεις των τραπεζών σήμερα Οκτώβριος 2016 να είναι μεταβατικές καθώς σε 1 με 1,5 χρόνο από τώρα εφόσον υπάρξει κρατικοποίηση θα οδηγηθούν σε παραιτήσεις και ολική αντικατάσταση... 

Τι σημαίνει 4η ανακεφαλαιοποίηση; 

Υπάρχουν δύο σχολές σκέψεις περί του σχεδίου της 4ης ανακεφαλαιοποίησης απόρροια της αποτυχίας εξυγίανσης των δανειακών προβληματικών χαρτοφυλακίων. 
Εάν οι τράπεζες αποτύχουν στην διαχείριση των NPLs και NPEs που όλα μαζί φθάνουν τα 116 δισεκ. και 108 δισεκ χωρίς τις bad bank – σενάριο που είναι και το πιθανότερο – θα προκύψει 

1)Ανάγκη για νέα κεφάλαια όπερ σημαίνει νέες αυξήσεις κεφαλαίου που αν δεν καλυφθούν θα ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός του bail in δηλαδή οι καταθέτες. 

2)Υπάρχει όμως και μια δεύτερη επιλογή η  4η φάση ανακεφαλαιοποίησης στο ελληνικό banking να μη πραγματοποιηθεί με bail in να μην πληγούν οι καταθέτες αλλά να υπάρξει 4ο μνημόνιο που θα έχει ένα σκοπό την εξυγίανση των τραπεζών. 
Με το 4ο μνημόνιο θα χρηματοδοτηθεί το ΤΧΣ ώστε να καλύψει τις κεφαλαιακές ζημίες των τραπεζών κρατικοποιώντας τις τράπεζες μέσω της αναβαλλόμενης φορολογίας….


Η πιθανότητα επιβεβαίωσης αυτού του σεναρίου είναι καταλυτικές – συντριπτικές και δεν στηρίζεται σε εικασίες.
Έχουν υπάρξει πολλές αναλύσεις για τα κόκκινα δάνεια, τα NPLs και τα NPEs τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα.
Αυτό που αναλύσουμε είναι
Α)Η κερδοφορία σε προ προβλέψεων βάση καλύπτει τις μεγάλες διαγραφές δανείων που θα πραγματοποιήσουν οι τράπεζες έως το 2019;
Β)Υπάρχει κίνδυνος οι τράπεζες σε ένα κακό σενάριο να εμφανίσουν ζημίες και αυτές οι ζημίες να συμψηφίζονται με μετοχές που θα πάρει το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας μέσω της αναβαλλόμενης φορολογίας DTA- DTC;
Γ)Μήπως υπάρχει μια άριστη λύση στο banking, να διαγράψει μεγάλο μέρος του προβλήματος που ονομάζεται κόκκινα δάνεια, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κίνδυνος για bail in;

Τα βασικά ερωτήματα

Οι τράπεζες στην Ελλάδα σε ένα σενάριο όπου θα υπάρξει μια υποτυπώδης ανάπτυξη του ΑΕΠ το 2017 έως το 2019 θα εμφανίσουν στο διάστημα 2017 με 2019 δηλαδή 3 χρόνια περίπου 14 δισεκ. προ προβλέψεων έσοδα.
Τα 14 δισεκ. σημαίνει πρακτικά ότι μπορούν να διαγράψουν περί τα 30 δισεκ. προβληματικά δάνεια και σε ένα ευνοϊκότερο σενάριο περί τα 35-36 δισεκ.
Πάνω σε αυτό το σενάριο λοιπόν οι τράπεζες χτίζουν την αισιόδοξη εκτίμηση ότι μεταξύ 2017 και 2019 θα διαγράψουν 40 δισεκ. προβληματικά δάνεια.

Τι θα γίνει όμως αν η κατάσταση στην οικονομία εξελιχθεί χειρότερα από τις προβλέψεις άρα και οι τράπεζες υποχρεωθούν να μειώσουν τους στόχους κερδοφορίας σε προ προβλέψεων βάση ή εμφανίσουν ζημίες;
Εάν οι τράπεζες δεν έχουν προ προβλέψεων κέρδη πως θα προχωρήσουν σε εκτεταμένες διαγραφές;

Υπάρχει ένα σενάριο έσχατης ανάγκης που αποκλείει το bail in δηλαδή διασώζονται οι καταθέτες αλλά διασώζονται οι τράπεζες με ένα κόστος…. ζημιώνονται με μεγάλο dilution οι μέτοχοι και κρατικοποιούνται.
Ως γνωστό οι τράπεζες διαθέτουν 19,8 δισεκ. ευρώ αναβαλλόμενο φόρο DTA και περίπου 15,5 δισεκ. DTC αναβαλλόμενες απαιτήσεις.
Εάν οι τράπεζες δεν πετύχουν κέρδη και εμφανίσουν μια ή περισσότερες χρονιές ζημίες τότε η ζημία θα συμψηφίζεται με την αναβαλλόμενη φορολογία και αυτομάτως η τράπεζα θα εκδίδει μετοχές που θα αποκτάει το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Πρόκειται για μια διαδικασία όπου μέσω της αναβαλλόμενης φορολογίας οι τράπεζες θα καλύψουν τις ζημίες τους, θα αντιμετωπίσουν τα προβληματικά δάνεια σε πολύ εκτεταμένη μορφή και δεν θα ενεργοποιηθεί το bail in.
Το dilution η απίσχναση των μετόχων θα είναι μεγάλης κλίμακας αλλά το ΤΧΣ σε ένα τέτοιο σενάριο θα έχει αποκτήσει μετοχές στις τράπεζες – δηλαδή κρατικοποίηση – αλλά οι τράπεζες θα είναι εξυγιασμένες και οι καταθέτες δεν θα κινδυνεύουν.
Εν συνεχεία το ΤΧΣ μέσω placement θα πουλάει πακέτα μετοχών των ελληνικών τραπεζών και οι μεν τράπεζες θα είναι εξυγιασμένες και το ΤΧΣ θα ανακτήσει μέρος των κεφαλαίων που επένδυσε στις τράπεζες.

Το συμπέρασμα

Ακόμη και σε ένα πολύ δυσμενές σενάριο οι ελληνικές τράπεζες έχουν δικλείδα ασφαλείας χωρίς να ενεργοποιηθεί το bail in για τους καταθέτες.
Η αναβαλλόμενη φορολογία μπορεί να αποτελέσει το μέσο προσωρινής κρατικοποίησης των ελληνικών τραπεζών αλλά και το μέσο εξυγίανσης του κλάδου.
Οι ελληνικές τράπεζες χρειάζονται επιθετική αναδιάρθρωση προβληματικών δανείων, χωρίς αμφιβολία και σε ένα δυσμενές σενάριο θα πληγούν τα κεφάλαια λόγω νέων ζημιών αλλά η αναβαλλόμενη φορολογία θα μπορούσε να διαδραματίσει καίριο ρόλο.
Υπάρχει λύση να αποτραπεί το bail in στις καταθέσεις.
Είναι οι τράπεζες έτοιμες να πάνε σε μια επιθετική λύση εξυγίανσης;
Όχι είναι η απάντηση γιατί ο 4ος γύρος ανακεφαλαιοποίησης φοβίζει τις τράπεζες και τους μετόχους.

Στα επόμενα 3 τρίμηνα θα φανεί εάν θα πάει το ελληνικό banking σε 4ο γύρο ανακεφαλαιοποίησης, για ποιο ύψος και πότε θα συμβεί αυτό.

Πρώτη ενημέρωση: 02:37, Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016

www.bankingnews.gr

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κακοκαιρία: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης αρκετές περιοχές - Ανυπολόγιστες ζημιές, χωριά αποκομμένα

  Επιμέλεια -  Γρηγόρης Αναγνώστου  - CNN Greece   Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2025 08:10 1 SHARES Πλημμύρες και καταστροφές από την κακοκαιρία στ...