Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2017

Το Eurogroup εντόπισε τραγικά λάθη στους υπολογισμούς Τόμσεν!

Το Eurogroup εντόπισε τραγικά λάθη στους υπολογισμούς Τόμσεν!

Το Συμβούλιο των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το Εurogroup είναι σε θέση να γνωρίζουν ότι τα πρόσθετα μέτρα που απαίτησε το ΔΝΤ και πλέον σύσσωμη η ΕΕ ζητά από την Ελλάδα δεν πρόκειται να εισπραχθούν και στην πραγματικότητα δεν είναι απαραίτητα.
Και αυτό διότι ο Πολ Τόμσεν, η Ντέλια Βελκουλέσκου και οι άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, έχουν υποπέσει σε σωρεία λαθών, κακών υπολογισμών, ασαφειών και αντιφάσεων κατά τη συγγραφή της περίφημης έκθεσης του ΔΝΤ για την Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων, σύμφωνα με έγγραφο του Συμβουλίου, η ομάδα Τόμσεν έχει κάνει χονδροειδή λάθη στον υπολογισμό του ελλείμματος, του πληθωρισμού, του ρυθμού ανάπτυξης, της είσπραξης εσόδων, της οροφής των δαπανών του δημοσίου, αλλά και σε θέματα όπως η εκτέλεση των μεταρρυθμίσεων, το είδος και η απόδοση των εισφορών των ασφαλισμένων, η εξοικονόμηση από τους ασφαλιστικούς νόμους και άλλα.
Αναλυτικά σε σχέση με τη σημερινή οικονομική κατάσταση, το έγγραφο αναφέρει ότι το ΔΝΤ έχει κάνει τα εξής λάθη: “Η διαφορά στην εκτίμηση οφείλεται σε υπερβολικά συντηρητικές παραδοχές που εφαρμόζονται συστηματικά από το Ταμείο τόσο επί των εσόδων, όσο και στο σκέλος των δαπανών”
“Από την πλευρά των εσόδων: οι προβλέψεις της έκθεσης προϋποθέτουν ότι οι ελαστικότητες των εσόδων παραμένουν κάτω από τις ελαστικότητες του ΟΟΣΑ που χρησιμοποιούνται συνήθως για τις προβλέψεις των εσόδων. Επιπλέον, το ΔΝΤ υπολογίζει την ελαχιστοποίηση της μεταφοράς στα επόμενα των πρόσφατων εσόδων των υπερ-επιδόσεων για λογαριασμό των διαφόρων παραγόντων ως εφάπαξ, κάτι που στερείται τεχνικής βάσης.
Οι προβλέψεις της έκθεσης, εν μέρει ή πλήρως υποτιμούν διάφορα έσοδα από την πλευρά των παραμετρικών μέτρων που νομοθετήθηκαν τόσο το 2015 όσο και το 2016, συμπεριλαμβανομένων των φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα, των φόρων κατανάλωσης στα τσιγάρα και το αλκοόλ, τη φορολογία των ξενοδοχείων, φόρους οχημάτων και άλλα”.
“Από την πλευρά των δαπανών, οι προβλέψεις της έκθεσης υποθέτουν ότι τα ανώτατα όρια δαπανών δεν θα γίνουν σεβαστά, συσσωρεύοντας διολίσθηση 1,3% του ΑΕΠ μέχρι το 2018. Αυτή η παραδοχή αντιβαίνει στα πρότυπα του ΔΝΤ που θεωρούν πως οι λειτουργικές δαπάνες θα αυξηθούν ανάλογα με τον πληθωρισμό και ότι τα ανώτατα όρια του προϋπολογισμού θα πρέπει να τηρούνται. Αυτό είναι ιστορικά ανακριβές για την Ελλάδα καθώς ο στόχος των πρωτογενών δαπανών δεν έχει υπερβεί το συνολικό ανώτατο όριο, ούτε και το 2016. Είναι λάθος να προεκτείνουν σχετικά μικρές υπερβάσεις σε ορισμένους τομείς (υγεία) στο βασικό σενάριο κατά τη διάρκεια του προγράμματος”.
“Οι προβλέψεις έκθεσης άλλωστε δεν λαμβάνουν δεόντως υπόψη τα πρόσφατα στοιχεία για την εκτέλεση του προϋπολογισμού, τα οποία προσδιορίζουν μια σημαντική υπεραπόδοση το 2016, και η οποία είναι πιθανό να μεταφερθεί εν μέρει στο 2017 και το 2018. Ο κρατικός προϋπολογισμός θα φτάσει σε ένα πρωτογενές πλεόνασμα της τάξης του 1,3% του του ΑΕΠ το 2016, υπερβαίνοντας σημαντικά το στόχο του 0,1% του ΑΕΠ, παρά το εφάπαξ επίδομα συνταξιοδότησης αξίας 0,3% του ΑΕΠ που τέθηκε σε εφαρμογή το Δεκέμβριο. Με βάση τις διαθέσιμες μέχρι σήμερα ενδείξεις η ΕΕ θα προβάλει ένα πρωτογενές πλεόνασμα της τάξης του 2% του ΑΕΠ, δηλαδή 1½ ποσοστιαίες μονάδες πάνω από το στόχο”.
Παρά τις εξελίξεις αυτές, και παρά τη σημαντική υποτίμηση του εντός-του-έτους δημοσιονομικού αποτελέσματος για το 2015 και μια σημαντική ανοδική αναθεώρηση του υπολοίπου του 2016 από το περασμένο φθινόπωρο, το ΔΝΤ δεν έχει αναθεωρηθεί την πρόβλεψή του για μετά το 2018 από το 1,5% του ΑΕΠ. Σε σχέση με τα δημοσιονομικά μετά το 2018 αναφέρεται ότι συμφωνούμε με την αξιολόγηση του Ταμείου πως μια πιο φιλική προς την ανάπτυξη σύνθεση των ελληνικών δημόσιων εσόδων και των δημόσιων δαπανών θα ήταν επιθυμητή.
Ενώ η έκθεση είναι πολύ συγκεκριμένη για τα μέτρα του ισοζυγίου βελτίωσης, παραμένει αρκετά γενική ως προς τη χρήση του δημοσιονομικού χώρου που προκύπτει.
Ταυτόχρονα, στο έγγραφο αναφέρεται ότι “διαφωνούμε με την εκτίμηση του Ταμείου ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να φτάσει το 3,5% του ΑΕΠ μέχρι το 2018 και να το διατηρήσεο για μερικά χρόνια πέρα από αυτό. Πράγματι, διάφοροι παράγοντες θα διευκολύνουν τη διατήρηση του πρωτογενούς ισοζυγίου στα επίπεδα του 2018, πέρα από τον ορίζοντα του προγράμματος. Το ένα είναι η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος που εγκρίθηκε στο πλαίσιο της 1ης αναθεώρησης και τώρα υλοποιείται, αναμένεται να αποφέρει πρόσθετη εξοικονόμηση 0,7% του ΑΕΠ κατά τη διάρκεια του 2019 ως 2021.
Επιπλέον, το παραγωγικό κενό αναμένεται να είναι ελαφρά αρνητικό το 2018. Μετά όμως θα υπάρξει κλείσιμο του παραγωγικού κενού (περίπου το 2021) από την είσπραξη των εσόδων, και ως εκ τούτου το δημοσιονομικό ισοζύγιο αναμένεται να βελτιωθεί αυτόματα σημαντικά υπό αμετάβλητες πολιτικές.
Ως εκ τούτου, απλά διατηρώντας το ίδιο ονομαστικό πρωτογενές ισοζύγιο του 3,5% του ΑΕΠ επιτρέπουμε στην πραγματικότητα μια διαρθρωτική δημοσιονομική επέκταση κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.” Για την ίδια την ποιότητα των δημοσίων οικονομικών της Ελλάδας σημειώνεται πως η έκθεση είναι παραπλανητική στον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται η πρόκληση. Αναφέρεται σε 11% των μεταφορών του ΑΕΠ προς τα ασφαλιστικά ταμεία: ωστόσο, η χρηματοδότηση των συνταξιοδοτικών ταμείων είναι διαφορετική από χώρα σε χώρα και, επομένως, οι συγκρίσεις μεταξύ των χωρών θα πρέπει να γίνονται με προσοχή.
Μεγάλο μέρος αυτού του χρηματοδοτικού κενού οφείλεται στο πολύ υψηλό ποσοστό ανεργίας, που είναι αναμφισβήτητα κυκλικό: με την ανεργία σε επίπεδο σταθερής κατάστασης, αυτό το χάσμα αναμένεται να είναι 3,5% του ΑΕΠ.
Για τις συντάξεις αναφέρεται ότι η έκθεση του ΔΝΤ υποβαθμίζει το μέγεθος των συνταξιοδοτικών μεταρρυθμίσεων που εγκρίθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος. Λαμβάνοντας όλα τα στοιχεία υπόψη, η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος θα δημιουργήσει συνολική καθαρή εξοικονόμηση ύψους 1,5% του ΑΕΠ μέχρι το 2018 και 2,6% του ΑΕΠ μέχρι το 2026 με περικοπές δαπανών που συμβάλλουν τα δύο τρίτα των αποταμιεύσεων μέχρι το 2018 και περισσότερο από 90% από το 2026 .
Σε αντίθεση με όλες τις πρόσφατες μεταρρυθμίσεις των συνταξιοδοτικών συστημάτων σε άλλες χώρες της ΕΕ που είχαν καταργηθεί με μεταβατικές περιόδους για τη διατήρηση των κεκτημένων δικαιωμάτων των σημερινών εργαζομένων, η ελληνική μεταρρύθμιση δεν έχει κατ `αναλογία εφαρμογή των κεκτημένων συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων για τους σημερινούς εργαζόμενους. Αυτό θα οδηγήσει σε αυξανόμενη εξοικονόμηση πάροδο του χρόνου καθώς τα κεκτημένα δικαιώματα των νέων συνταξιούχων μειωθεί κατά περίπου 10% αμέσως.
Όπως προτείνεται από την έκθεση του ΔΝΤ, υπάρχει μια υπόθεση από τη σκοπιά της διαγενεακής δικαιοσύνης, για τη μείωση της μεταβατικής περιόδου για την κύρια σύνταξη και τον εκ νέου υπολογισμό της από το 2019. Στο σχεδιασμό αυτό, ωστόσο, οι διανεμητικές συνέπειες πρέπει να εξεταστούν. Το ξεπάγωμα των κύριων συντάξεων και ο άμεσος εκ υπολογισμός τους, από την 1η Ιανουαρίου 2019 θα παράγει περίπου εξοικονόμηση 1% ΑΕΠ εάν εφαρμοστεί πλήρως το 2019, αλλά επηρεάζει τουλάχιστον 1,2 εκατομμύρια συνταξιούχους, με μέση ονομαστική περικοπή του 14% και σημαντική διακύμανση μεταξύ των διαφορετικών συνταξιούχων.
Η έκθεση τάσσεται υπέρ των περικοπών στις συντάξεις και βασίζεται στην παρατήρηση ότι τα ποσοστά φτώχειας μεταξύ του πληθυσμού σε ηλικία εργασίας έχουν αυξηθεί κατά τη διάρκεια της κρίσης, ενώ παρέμειναν σε γενικές γραμμές σταθερά μεταξύ των συνταξιούχων. Θα πρέπει, ωστόσο, να επισημανθεί, ότι, ενώ όσοι είναι ηλικία εργασίας εξακολουθούν να έχουν τη δυνατότητα να βγουν από τη φτώχεια με την εύρεση θέσεων εργασίας όταν ξεκινήσει η ανάκαμψη, οι φτωχοί συνταξιούχοι δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, η οποία απαιτεί μια πιο διαφοροποιημένη μεταχείριση της φτώχειας μεταξύ των συνταξιούχων .
Σε ότι αφορά το αφορολόγητο, στο έγγραφο σημειώνεται ότι τα επιχειρήματα ότι η υψηλή προσωπική έκπτωση φόρου εισοδήματος στην Ελλάδα οδηγεί το 50% των φορολογουμένων να μην πληρώνουν κανένα φόρο είναι εσφαλμένη. Η τυπική προσέγγιση είναι να κοιτάξουμε τη συνολική φορολογική επιβάρυνση στο εισόδημα. Όλοι οι φορολογούμενοι στην Ελλάδα υποχρεούνται να καταβάλλουν εισφορές κοινωνικής ασφάλισης που είναι σημαντικά υψηλότερες από ό, τι σε ορισμένες άλλες χώρες της ΕΕ. Ένα άτομο με το 67% των μέσων αποδοχών και δύο παιδιά έχει μια φορολογική επιβάρυνση 15% στην Ελλάδα, το οποίο είναι διπλάσιο από αυτό της Πορτογαλίας και περισσότερες από τρεις φορές μεγαλύτερπ από αυτό της Ισπανίας, του μέσου όρου της ΕΕ ή της Ιρλανδίας.
Αναδιανεμητικές συνέπειες, ιδίως στο κάτω άκρο των βραχιόνων του εισοδήματος, πρέπει επίσης να λαμβάνονται υπόψη. Ελλείψει αντισταθμιστικών μέτρων, μειώνοντας την προσωπική πίστωση φόρου εισοδήματος κατά μέσο όρο κατά € 600 θα αποτελέσει οπισθοδρόμηση. Το μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης στα μετά-φόρου “take-home” έσοδα (-7,2%) θα επιβαρύνει τα άτομα με ετήσια εισοδήματα ακριβώς πάνω από τον κατώτατο μισθό, ενώ η αρνητική επίδραση μειώνεται όσο αυξάνεται το εισόδημα
Για το λάθος για τη βιωσιμότητα του Χρέους, τονίζεται ότι η εξαιρετικά αρνητική έκθεση βιωσιμότητας του ΔΝΤ βασίζεται σε μια σειρά υποθέσεων που εμφανίζονται υπερβολικά συντηρητικές και δεν υποστηρίζονται σωστά από αναλυτικά στοιχεία.
– Επιτόκια: Το ΔΝΤ έχει πλέον ενσωματωθεί μια πιο ρεαλιστική πορεία ρυθμό μεταβολής των επιτοκίων σε σταθερή κατάσταση επίπεδο των δανείων ΕΜΣ / ΕΤΧΣ. Αυτή η μείωση των επιτοκίων έχει βελτιωθεί DSA του Ταμείου. Ωστόσο, η μακροπρόθεσμη επίπεδο των ποσοστών ESM / EFSF εξακολουθεί να είναι υψηλότερη από εκείνη που χρησιμοποιείται από τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα. Η μοντελοποίηση των επιτοκίων της αγοράς έχει, επίσης, δεν έχει αλλάξει από το Μάιο. Το ΔΝΤ επίσης δεν φαίνεται να έχει ληφθεί πλήρως υπόψη την επίπτωση των μέτρων βραχυπρόθεσμου χρέους που συμφωνήθηκε από τον ΕΜΣ, τον Ιανουάριο.
– Μακροοικονομικά δεδομένα: Το ΔΝΤ αναθεώρησε προς τα κάτω τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και τις προοπτικές του πληθωρισμού από το Μάιο του 2016 από μισή εκατοστιαία μονάδα του ΑΕΠ ετησίως. Η αναθεώρηση του ετήσιου ρυθμού αύξησης επιδεινώνει το λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ κατά σχεδόν 40% το 2060. Δεν είναι σαφές ποιες εξελίξεις κατά τους τελευταίους έξι μήνες θα υποστηρίξουν μια τέτοια σημαντική αλλαγή στη μακροπρόθεσμη προοπτική. Το ΔΝΤ επισημαίνει υποτιθέμενες αδυναμίες στην εφαρμογή του προγράμματος, αλλά είναι δύσκολο να δούμε πώς αυτό θα υποστηρίξει την αναθεώρηση της αυξητικής τάσης του ΑΕΠ μέχρι το 2060. Η υπόθεση για μακροχρόνια απόκλιση από στόχο της σταθερότητας των τιμών της ΕΚΤ, επίσης, έρχεται σε αντίθεση με τις καθιερωμένες οικονομικές μεθόδους.
– Φορολογικά: Το ΔΝΤ έχει διατηρήσει την πρωτογενή υπόθεση του ισοζυγίου του στο 1,5% του ΑΕΠ από το 2018 σε όλο τον ορίζοντα προβολής. Αυτή είναι η κύρια διαφορά με το DSA των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων, εξηγώντας περίπου τα δύο τρίτα της συνολικής διαφοράς. Ενώ κάποιος θα συμφωνούσε ότι η κύρια διαδρομή πλεόνασμα πρέπει να είναι ρεαλιστική και αξιόπιστη με τις αγορές, ένα υψηλότερο πρωτογενές ισοζύγιο για την Ελλάδα θα ήταν επιθυμητό και εφικτό.
– Άλλες παραδοχές: Οι παραδοχές σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις έχουν παραμείνει αμετάβλητα σε πολύ συντηρητικά επίπεδα (και δεν λαμβάνουν υπόψη ορισμένα στοιχεία, όπως η επικείμενη αποπληρωμή των 2 δισ ευρώ στον ESM ή τη σύναψη πολλών προσφορών). Το ΔΝΤ επίσης, εξακολουθεί να προϋποθέτει την ανάγκη των 10 δισ ευρώ για την πρόσθετη ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών το 2018. Η έκθεση δεν παρέχει μια δικαιολογία για αυτή την υπόθεση, η οποία δεν είναι σύμφωνη με την εκτίμηση των αρμόδιων εποπτικών Αρχών.

Κριτική Τσακαλώτου γιατί το ΔΝΤ άλλαξε στάση ζητώντας μείωση αφορολογήτου και συντάξεων

Κριτική Τσακαλώτου γιατί το ΔΝΤ άλλαξε στάση ζητώντας μείωση αφορολογήτου και συντάξεων

Κριτική στη στάση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε κάνει ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, αποκαλύπτοντας συγχρόνως πώς προέκυψε η πίεση για μείωση του αφορολογήτου και των συντάξεων.
Ερωτηθείς, από την «Εφημερίδα των Συντακτών» αν η καθυστέρηση στο κλείσιμο της αξιολόγησης προκάλεσε νέες απαιτήσεις, ο υπουργός απαντά: «Δεν έχει παίξει σε αυτό το θέμα ρόλο η όποια καθυστέρηση. Ήδη από το φθινόπωρο το ΔΝΤ ζητούσε 2% μέτρα διότι εκτιμούσε ότι το 2019 δεν θα φτάσουμε το στόχο για 3,5% πρωτογενές πλεόνασμα. Από τον Δεκέμβριο, όταν πλέον φαινόταν ότι θα πιάναμε το στόχο, άλλαξε το τροπάριο και ζήτησε μέτρα για μείωση του αφορολογήτου και των συντάξεων, με το επιχείρημα ότι αυτά είναι ποιοτικά διαρθρωτικά μέτρα που χρειάζεται η ελληνική οικονομία».
Και η δήλωση του υπουργού Οικονομικών προς την «Εφημερίδα των Συντακτών» καταλήγει: «Αυτά τα επιχειρήματα συνοδεύτηκαν με την επωδό ότι αν αυτά δεν σας αρέσουν υπάρχουν και άλλα! Πώς είναι λοιπόν δυνατό να μην υπάρχει καθυστέρηση με αυτή την τακτική και με έναν Σόιμπλε που παραμένει σφίγγα σε ό,τι αφορά το χρέος;», αναρωτιέται ο Ευκλ. Τσακαλώτος.

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017

ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑΗ Μέρκελ βλέπει πρόβλημα στην αξία του ευρώ και τα «ρίχνει» στην ΕΚΤ

Μετά από επικρίσεις από τις ΗΠΑ

Η Μέρκελ βλέπει πρόβλημα στην αξία του ευρώ και τα «ρίχνει» στην ΕΚΤ

Η Μέρκελ βλέπει πρόβλημα στην αξία του ευρώ και τα «ρίχνει» στην ΕΚΤ
H Μέρκελ παρέπεμψε στην ανεξάρτητη νομισματική πολιτική της ΕΚΤ απέναντι σε κατηγορίες από τις ΗΠΑ για «αρκετά υποτιμημένο» ευρώ   (Φωτογραφία:  Reuters )
  • 3
Μόναχο
H γερμανίδα καγκελάριος υποστήριξε ότι υπάρχει «πρόβλημα» με την ισοτιμία του ευρώ έναντι των άλλων ισχυρών νομισμάτων, λέγοντας πως η ΕΚΤ χαράσσει νομισματική πολιτική ώστε να αντεπεξέλθει και στις ανάγκες πιο αδύναμων χωρών της Ευρωζώνης και όχι αποκλειστικά σε εκείνες της Γερμανίας -αλλά υπογράμμισε με νόημα, ενώ στο κοινό βρισκόταν και ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, πως αυτό είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΚΤ.

«Αυτήν την στιγμή στην Ευρωζώνη έχουμε πρόβλημα με την αξία του ευρώ» δήλωσε, όπως μεταδίδει το Reuters, η γερμανίδα καγκελάριος από το βήμα του Συνεδρίου Ασφαλείας στο Μόναχο, σε μία ασυνήθιστη για το συνέδριο παρέκβαση σε ζητήματα νομισματικής πολιτικής.

«Η ΕΚΤ ακολουθεί νομισματική πολιτική που δεν είναι προσαρμόζεται στη Γερμανία αλλά μάλλον σε χώρες από την Πορτογαλία μέχρι τη Σλοβενία ή την Σλοβακία» είπε.

«Εάν είχαμε ακόμη το γερμανικό μάρκο, σίγουρα θα είχε διαφορετική αξία από ό,τι έχει σήμερα το ευρώ» συνέχισε, για να υπογραμμίσει όμως: «Αυτή είναι ανεξάρτητη νομισματική πολιτική, επί της οποίας εγώ ως καγκελάριος δεν έχω καμία επιρροή».

Η αναφορά της Μέρκελ, ενώ στο ακροατήριο βρισκόταν και ο αμερικανός αντιπρόεδρος Μάικ Πενς, έγινε αφού προηγουμένως εμπορικός σύμβουλος του Τραμπ είχε κατηγορήσει τη Γερμανία πως επωφελείται από ένα «αρκετά υποτιμημένο» ευρώ.

ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ Η ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΕΘΝΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ Περίεργη δήλωση Α. Μέρκελ: «Έχουμε πρόβλημα με την αξία του ευρώ

ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ Η ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΕΘΝΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ

Για πρώτη φορά η Α.Μέρκελ αναφέρει ονομαστικά το γερμανικό μάρκο ένα θέμα ταμπού και το συνέκρινε με το ευρώ προκαλώντας απορίες μήπως εν τέλει βλέπει η ίδια μια πιθανή μελλοντική διάλυση της ευρωζώνης και επιστροφή σε εθνικά νομίσματα.
 
Ένα «πρόβλημα» με την αξία του ευρώ δήλωσε ότι υπάρχει η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ και ο λόγος είναι ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα προσαρμόζει την πολιτική της στα ασθενέστερα μέλη της ευρωζώνης και όχι αυστηρά στη Γερμανία.
 
«Έχουμε βεβαίως αυτή τη στιγμή στην ευρωζώνη ένα πρόβλημα με την αξία του ευρώ», δήλωσε η Μέρκελ στη Διάσκεψη του Μονάχου για την Ασφάλεια, κάνοντας μια μάλλον ασυνήθιστη γι' αυτήν αναφορά στη νομισματική πολιτική.
 
«Η ΕΚΤ έχει μια νομισματική πολιτική που δεν βασίζεται στη Γερμανία, αλλά είναι μάλλον προσαρμοσμένη σε χώρες από την Πορτογαλία μέχρι τη Σλοβενία ή τη Σλοβακία. Αν εξακολουθούσαμε να έχουμε το γερμανικό μάρκο, θα είχε ασφαλώς διαφορετική αξία απ' ό,τι έχει αυτή τη στιγμή το ευρώ. Όμως πρόκειται για μια ανεξάρτητη νομισματική πολιτική επί της οποίας δεν έχω καμιά επιρροή ως Γερμανίδα καγκελάριος».
 
Η Μέρκελ διατύπωσε τα σχόλια αυτά ενώ στο ακροατήριο βρισκόταν ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Μάικ Πενς και αφού ένας εμπορικός σύμβουλος του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ είχε κατηγορήσει τη Γερμανία ότι επωφελείται από ένα «καταφανώς υποτιμημένο» ευρώ.
 
Η αναφορά από την Γερμανίδα καγκελάριο σε ένα «what... if» σενάριο τι θα γινόταν δηλαδή εάν το μάρκο βρίσκονταν στη θέση του ευρώ προκάλεσε πολλές υπόνοιες ότι η Α.Μέρκελ δεν νιώθει ιδιαίτερα σίγουρη για το μέλλον της ευρωζώνης και του κοινού νομίσματος
 
Έκκληση για κοινές προσπάθειες με τη Ρωσία για την καταπολέμηση της ισλαμιστικής τρομοκρατίας 
 
Η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ δήλωσε σήμερα πως εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις στις σχέσεις της Ευρώπης με τη Ρωσία, αλλά τόνισε πως είναι σημαντική η συνεργασία με τη Μόσχα στη μάχη εναντίον της ισλαμιστικής τρομοκρατίας.
 
«Η κοινή μάχη εναντίον της ισλαμικής τρομοκρατίας είναι ένας τομέας στον οποίο έχουμε τα ίδια συμφέροντα και μπορούμε να δουλέψουμε μαζί», δήλωσε η Μέρκελ στην ομιλία της στη Διάσκεψη του Μονάχου για την Ασφάλεια, ενώ στο ακροατήριο βρισκόταν ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Μάικ Πενς.
 
Η Μέρκελ, η οποία εχει επικρίνει την αμερικανική απαγόρευση εισόδου σε πολίτες από επτά χώρες με κυρίως μουσουλμανικό πληθυσμό, υπογράμμισε ότι το ίδιο το ισλάμ δεν αποτελεί την πηγή της τρομοκρατίας. Πρόσθεσε πως έχει κρίσιμη σημασία να περιληφθούν μουσουλμανικές χώρες στη μάχη εναντίον της ισλαμιστικής τρομοκρατίας.
 
Η Γερμανία, η οποία δέχεται αυξανόμενη πίεση από αμερικανούς ηγέτες να αυξήσει τις στρατιωτικές δαπάνες της, θα κάνει «ό,τι είναι δυνατό» για να ανταποκριθεί στον στόχο του ΝΑΤΟ να δαπανά 2% του ΑΕΠ για την άμυνα μέχρι το 2024, δήλωσε η Μέρκελ μιλώντας στη διάσκεψη.
Η γερμανίδα καγκελάριος είπε επίσης ότι θα ήθελε να συζητήσει με τη Ρωσία το θέμα των κυβερνοεπιθέσεων και των πλαστών ειδήσεων, αλλά πρόσθεσε πως είναι αμφισβητήσιμο κατά πόσο το πρόβλημα των πλαστών ειδήσεων θα μπορούσε να αντιμετωπισθεί επιτυχώς πριν από τις εκλογές που θα διεξαχθούν φέτος στην Ευρώπη.
 
«Ξέρουμε πως η Ρωσία γνωστοποιεί πολύ ανοικτά ότι θεωρεί τις υβριδικές πολεμικές επιχειρήσεις μορφή άμυνας», δήλωσε η Μέρκελ όταν ερωτήθηκε για το θέμα των πλαστών ειδήσεων.
«Αν ήταν να εκφράσω κάποια επιθυμία, θα έλεγα πως είναι πολύ καλό να τεθεί αυτό το θέμα, για παράδειγμα, στην ημερήσια διάταξη στο πλαίσιο των συνομιλιών ΝΑΤΟ-Ρωσίας», πρόσθεσε.

ΞΕΣΠΑΕΙ ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΣΤΩΝ; - ΣΤΟ «ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ» Ο ΠΟΛ ΤΟΜΣΕΝ Έκθεση-κόλαφος της Κομισιόν κατά του ΔΝΤ:

ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΞΕΣΠΑΕΙ ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΣΤΩΝ; - ΣΤΟ «ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ» Ο ΠΟΛ ΤΟΜΣΕΝ
13:13
18/02/2017
Translate this page: EN FR DE ES RU AR
του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου
Η Κομισιόν παρουσιάζει έκθεση-κόλαφο κατά του ΔΝΤ καταγράφοντας όλα τα εγκληματικά του λάθη και τις τεράστιες ευθύνες που έχει για την ισοπέδωση της ελληνικής οικονομίας.
 
Για πρώτη φορά εδώ και αρκετό καιρό οι δανειστές εμφανίζονται διαιρεμένοι και επιρρίπτουν ευθύνες ο ένας στον άλλο για την πολύ άσχημη εξέλιξη του ελληνικού ζητήματος αφού η Ελλάδα μετά από επτά έτη Μνημονίων όχι μόνο δεν έχει ορθοποδήσει αλλά έχει ανοίξει πάλι η συζήτηση για επιστροφή σε εθνικό νόμισμα.
 
Η καταγραφή έγινε πλήρως από τις υπηρεσίες της Κομισιόν και ήδη βρίσκεται στα χέρια της Γερμανίδας καγκελαρίου Άνγκελας Μέρκελ, η οποία και θα τα παρουσιάσει στην διευθύντρια του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ, στη συνάντησή τους την Τετάρτη στο Βερολίνο.
 
Όπως αναφέρει σε αποκλειστικό ρεπορτάζ η σαββατιάτικη εφημερίδα «Αληθινές Ειδήσεις» το έγγραφο της έκθεσης – σοκ λέει ότι το «μαύρο πρόβατο» αυτής της «μαύρης βίβλου» δεν είναι άλλος από τον Πολ Τόμσεν, που πλέον μετράει μέρες ως εκπρόσωπος του ΔΝΤ στην Ευρώπη, καθώς του καταλογίζονται «αδικαιολόγητα» σφάλματα και «περίεργες» εμμονές και μεθοδεύσεις.
 
«Η χαοτική διαφορά στις εκτιμήσεις ως προς την πολιτική που πρέπει να εφαρμοστεί για την Ελλάδα μεταξύ ∆ΝΤ και ευρωπαϊκών θεσμών αποκαλύπτεται σε έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης
 
Σύμφωνα με την έκθεση, τα πρόσθετα μέτρα που απαίτησε το ∆ΝΤ από την Ελλάδα δεν πρόκειται να αποδώσουν και στην πραγματικότητα είναι εντελώς άχρηστα, διότι ο Πολ Τόμσεν, η Ντέλια Βελκουλέσκου και οι άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Ταμείου έχουν υποπέσει σε σωρεία λαθών, κακών υπολογισμών, ασαφειών και αντιφάσεων κατά τη συγγραφή της περίφημης έκθεσης του ∆ΝΤ για την Ελλάδα.
 
Το έγγραφο βρίσκεται ήδη στα χέρια των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης, ενόψει και του Eurogroup της ∆ευτέρας»
 
Εάν κάτι τέτοιο ισχύει τότε η Α.Μέρκελ είναι αποφασισμένη να δοθεί εν ανάγκη πολιτική λύση προκειμένου να κλείσει η δεύτερη αξιολόγηση. Όμως και ο Ν.Τραμπ θέλει να αγκαλιάσει την Ελλάδα και επιθυμεί την συμμετοχή του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα ως τεχνικού συμβούλου και με μια χαμηλή δανειοδότηση.
 
Την ίδια στιγμή η Α.Μέρκελ δείχνει προχώρησε σε μια πολύ περίεργη δήλωση για την «αξία του ευρώ» αλλά και το υποθετικό σενάριο πως θα ήταν «αν ακόμα υπήρχε το γερμανικό μάρκο»
 
Το γερμανικό μάρκο είναι ταμπού ακόμα και σαν αναφορά στην Γερμανία και η καγκελάριος σήμερα το μνημόνευσε για πρώτη φορά. Βλέπει κάτι για το μέλλον της ευρωζώνης; Νιώθειό το ευρώ δεν θα μακροημερεύσει;
 
Ένας λόγος παραπάνω για αυτήν να κλείσει η δεύτερη αξιολόγηση για το ελληνικό πρόγραμμα.
 
Η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ δήλωσε σήμερα ότι υπάρχει ένα «πρόβλημα» με την αξία του ευρώ επειδή η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα προσαρμόζει την πολιτική της στα ασθενέστερα μέλη της ευρωζώνης και όχι αυστηρά στη Γερμανία.
 
«Έχουμε βεβαίως αυτή τη στιγμή στην ευρωζώνη ένα πρόβλημα με την αξία του ευρώ», δήλωσε η Μέρκελ στη Διάσκεψη του Μονάχου για την Ασφάλεια
 
«Η ΕΚΤ έχει μια νομισματική πολιτική που δεν βασίζεται στη Γερμανία, αλλά είναι μάλλον προσαρμοσμένη σε χώρες από την Πορτογαλία μέχρι τη Σλοβενία ή τη Σλοβακία. Αν εξακολουθούσαμε να έχουμε το γερμανικό μάρκο, θα είχε ασφαλώς διαφορετική αξία απ’ ό,τι έχει αυτή τη στιγμή το ευρώ. Όμως πρόκειται για μια ανεξάρτητη νομισματική πολιτική επί της οποίας δεν έχω καμιά επιρροή ως γερμανίδα καγκελάριος».
 
Φυσικά κανείς δεν την πίστεψε
 
Η Μέρκελ διατύπωσε τα σχόλια αυτά ενώ στο ακροατήριο βρισκόταν ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Μάικ Πενς.
 
Είναι γνωστό ότι ο Ν.Τραμπ έχει κατηγορήσει την Γερμανία ότι επωφελείται από ένα «καταφανώς υποτιμημένο» ευρώ για να αυξάνει τις εξαγωγές της ακριβώς όπως κάνει και η Κίνα για τις δικές της εξαγωγές μην επιτρέποντας την ανατίμιση του κινεζικού γουάν. Πάντως απέναντι στον Μάικ Πενς η Α.Μέρκελ είναι πολύ προσεκτική στις τοποθετήσεις της. 
pro news
ΝΔ
08:35
18/02/2017
Translate this page: EN FR DE ES RU AR
Διάλογο σε υψηλούς τόνους είχαν στην εκπομπή της ΕΡΤ «Αίθουσα Σύνταξης» ο εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ Βασίλης Κικίλιας και ο δημοσιογράφος Σεραφείμ Κοτρώτσος.
Αφορμή για την παρέμβαση του κ.Κικίλια τηλεφωνικά στην εκπομπή ήταν οι πληροφορίες που μεταδίδονταν περί πρότασης μομφής που θα κατέθετε η ΝΔ. Μάλιστα, σχετικός διάλογος περί πρότασης μορφής υπήρξε το πρωί στη Βουλή ανάμεσα στον πρωθυπουργό και τον πρόεδρο της ΝΔ.


“Αναγκάζομαι να κάνω αυτή την παρέμβαση γιατί το σχόλιο που έκανε ο Πρωθυπουργός της χώρας, κ. Αλέξης Τσίπρας, στη Βουλή σήμερα το μεσημέρι και με αφορούσε σε σχέση με δήθεν δήλωση μου στο Briefing περί πρότασης μομφής είναι μία κοινή συκοφαντία», είπε ο κ.Κικίλιας και πρόσθεσε: «Γι' αυτό σας καλώ να παίξετε τα πλάνα και το ανάλογο ρεπορτάζ από το Briefing και να βρείτε μία φορά έστω μισή φορά που εγώ έχω αναφερθεί σε πρόταση μομφής. Επειδή δεν υπάρχει, σας λέω ότι ο πρωθυπουργός της χώρας είναι ένας κοινός συκοφάντης και λέω και στον κ. Κοτρώτσο αν έχει άλλες πληροφορίες για δηλώσεις δικές μου με βίντεο να τις παίξει τώρα στην εκπομπή αλλιώς να ανακαλέσει αυτό που είπε”.
Οι δυο άντρες διαφώνησαν και ο εκπρόσωπος της ΝΔ χαρακτήρισε τον δημοσιογράφο συκοφάντη. Εκείνος από την πλευρά του, τον κάλεσε να δει ξανά τι σχόλιο έκανε και να του ζητήσει συγγνώμη.

Η παρουσιάστρια της εκπομπής Κατερίνα Ακριβοπούλου προσπάθησε να ηρεμήσει τα πνεύματα και τότε ο εκπρόσωπος της ΝΔ τους είπε ότι δεν τους πληρώνει ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά ο ελληνικός λαός. Και οι δυο δημοσιογράφοι ζήτησαν από τον κ. Κικίλια «να προσέχει τι λέει». Ο κ.Κικίλιας έκλεισε το τηλέφωνο.
<iframe width="615" height="346" src="https://www.youtube.com/embed/Fa5wMy2ZA24" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Ο Ν.Τραμπ κηρύσσει τον πόλεμο στα συστημικά ΜΜΕ:

ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΝΤΙΜΑ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ»
07:42
18/02/2017
Translate this page: EN FR DE ES RU AR
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, λίγο μετά από την άφιξή του στο θέρετρό του στο Μαρ-α-Λάγκο, επιτέθηκε στα ΜΜΕ μέσω του Twitter. «Τα ΜΜΕ των ψευδών ειδήσεων (τα αποτυχημένα New York Times, NBC, ABC, CBS, CNN) δεν είναι δικοί μου εχθροί, είναι εχθροί του αμερικανικού λαού», έγραψε στον λογαριασμό του.  
 
«''Μία από τις πιο αποτελεσματικές συνεντεύξεις Τύπου που έχω δει ποτέ!'', λέει ο Ρας Λίμπο. Πολλοί συμφωνούν. Κι όμως, τα ΜΜΕ των ψευδών ειδήσεων τη χαρακτηρίζουν αλλιώς! Ανέντιμο», έγραψε ακόμη στο Twitter ο Τραμπ, κάνοντας αναφορά σε σχόλιο του συντηρητικού ραδιοφωνικού παραγωγού για τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε την Πέμπτη ο Αμερικανός πρόεδρος, προκαλώντας αρκετές αντιδράσεις.
 
Και σε αυτή στράφηκε κατά των δημοσιογράφων, κάνοντας λόγο για το «επίπεδο της ατιμίας των ΜΜΕ» που «είναι εκτός ελέγχου», για την «ανεντιμότητα του Τύπου», για την οποία «εάν δεν μιλήσουμε, δεν θα προσφέρουμε καλές υπηρεσίες στον αμερικανικό λαό».
 
«Βρίσκομαι εδώ για να μεταφέρω το μήνυμα μου στους πολίτες…καθώς πολλοί δημοσιογράφοι στην χώρα μας δεν θα σας πουν την αλήθεια και δεν θα επιδείξουν στον σπουδαίο λαό αυτής της χώρας τον σεβασμό που του αξίζει», είπε ακόμη σε αυτή τη συνέντευξη Τύπου.
 
 
 
 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κακοκαιρία: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης αρκετές περιοχές - Ανυπολόγιστες ζημιές, χωριά αποκομμένα

  Επιμέλεια -  Γρηγόρης Αναγνώστου  - CNN Greece   Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2025 08:10 1 SHARES Πλημμύρες και καταστροφές από την κακοκαιρία στ...