Σάββατο 13 Μαΐου 2017

Επίσκεψη Τσίπρα στην Κίνα: Πολύ σημαντικές οι συμφωνίες που υπεγράφησαν

Επίσκεψη Τσίπρα στην Κίνα: Πολύ σημαντικές οι συμφωνίες που υπεγράφησαν

Πολύ σημαντικές χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας τις συμφωνίες συνεργασίας Ελλάδας-Κίνας στην ενέργεια, τις υποδομές και τις τηλεπικοινωνίες που υπεγράφησαν στο Πεκίνο και θα αρχίσουν να «τρέχουν» άμεσα, όπως είπε στην ομιλία του στο 2ο Ελληνοκινεζικό Φόρουμ Πόλεων, ενώ παράλληλα διατύπωσε προτάσεις για διεύρυνση της συνεργασίας στον πολιτισμό, τον τουρισμό, την εκπαίδευση, την αγροτική και βιομηχανική παραγωγή.
Ιδιαίτερα ο πρωθυπουργός στάθηκε στη συνάντηση του με τον πρόεδρο της Κίνας, με τον οποίο συμφώνησαν ότι θα συνεργαστούν από κοινού ώστε ο Πειραιάς να γίνει το μεγαλύτερο, το ισχυρότερο, το σημαντικότερο λιμάνι της Μεσογείου και υπογράμμισε: «Πιστεύω ότι έχει τεράστια σημασία να αναδείξουμε τον ρόλο της πόλης του Πειραιά, ως βασικό κόμβο του θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού κι έναν από τους πιο κρίσιμους σταθμούς του παγκόσμιου εμπορίου. Και σε αυτή την κατεύθυνση ο Δήμος του Πειραιά έχει να διαδραματίσει πρωτεύοντα και ουσιαστικό ρόλο».
Επίσης σημαντική ώθηση στην αύξηση του αριθμού των Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα θα δώσει η απευθείας αεροπορική σύνδεση Αθήνας-Πεκίνου καθώς τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αναμένεται να πραγματοποιηθεί η πρώτη πτήση.
Ο κ. Τσίπρας τόνισε ότι ο Πειραιάς και το Σουφλί του Έβρου είναι δύο συμβολικά σημεία της ελληνοκινεζικής συνεργασίας. Ο Πειραιάς γιατί φιλοξενεί «το κεφάλι του Δράκου», όπως είπε (σ.σ. Η επένδυση της Cosco στο Λιμάνι).
Το Σουφλί, γιατί ήταν το πρώτο ευρωπαϊκό έδαφος στο οποίο πάτησαν, πριν από αιώνες, οι δύο μοναχοί οι οποίοι περπάτησαν στον Δρόμο του Μεταξιού κι έφεραν στην Ευρώπη τους πρώτους σπόρους κρυμμένους στα μπαστούνια τους. Στο Σουφλί άνθησε η παραγωγή μεταξιού και ο Έλληνας πρωθυπουργός πρότεινε να ακολουθήσουμε το νήμα της ιστορίας και να προχωρήσουμε από κοινού σε μια συμβολική αλλά και ουσιαστική παραγωγή μεταξιού, όπως έκαναν οι πρόγονοι μας.
Έδωσε μεγάλη έμφαση στη συνεργασία μεταξύ Δήμων της Ελλάδας και της Κίνας και σημείωσε πως σημαντικό ρόλο μπορούν να διαδραματίσουν Δήμοι με ιδιαίτερη ιστορική αναφορά, όπως του Μαραθώνα και της Ολυμπίας.
Στο πλαίσιο της περαιτέρω ανάπτυξης της συνεργασίας της Ελλάδας και της Κίνας σε όλους τους τομείς ο κ. Τσίπρας πρότεινε:
– Τη δημιουργία ενός μεγάλου πάρκου κινεζικού πολιτισμού στην Ελλάδα και ενός μεγάλου πάρκου ελληνικού πολιτισμού στην Κίνα.
– Τη προώθηση ενός προγράμματος ανταλλαγής μαθητών, μετά το τέλος του εκπαιδευτικού έτους κάθε χρόνο, υπό την αιγίδα των Δήμων, με τη συνεργασία σχολείων και Πανεπιστημίων και την αρωγή της κυβέρνησης.
– Τη συνεργασία Δήμων με αδελφοποιήσεις, ανταλλαγές αποστολών, διοργάνωση κοινών πολιτιστικών εκδηλώσεων και συνεργασία στους τομείς του τουρισμού, της αγροτικής και βιομηχανικής παραγωγής.
– Τη συνεργασία μεταξύ Πανεπιστημίων.
Ο πρωθυπουργός επισήμανε ότι το 2017 είναι έτος πολιτιστικών ανταλλαγών Ελλάδας-Κίνας και η Κίνα θα είναι η τιμώμενη χώρα στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης τον Σεπτέμβριο.
«Είναι στρατηγική επιλογή για την Ελλάδα η ενίσχυση των δεσμών και της συνεργασίας της Ελλάδας και της Κίνας σε όλα τα επίπεδα», είπε ο κ. Τσίπρας και σημείωσε:
«Η άμεση επαφή και η σύσφιξη των σχέσεων ανάμεσα στους δύο λαούς συνιστά το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί να οικοδομηθεί η ευρύτερη συνεργασία ανάμεσα στις δύο χώρες η οικονομική, η πολιτιστική, η διπλωματική συνεργασία. Οι σύγχρονοι Κινέζοι και οι σύγχρονοι Έλληνες είμαστε κληρονόμοι δύο πανάρχαιων πολιτισμών που συνέβαλαν καθοριστικά στη διαμόρφωση της παγκόσμιας πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Αυτοί οι δύο πολιτισμοί μπορούν και σήμερα να αποτελούν πηγές έμπνευσης για ολόκληρο τον κόσμο».

Παρασκευή 12 Μαΐου 2017

Athanasios Pistikos Μόλις τώρα · https://youtu.be/jnDpMHoeIOw?t=14Video: Ο «χρυσός συμβιβασμός» ΔΝΤ- Γερμανίας για το ελληνικό χρέος

https://youtu.be/jnDpMHoeIOw?t=14Video: Ο «χρυσός συμβιβασμός» ΔΝΤ- Γερμανίας για το ελληνικό χρέος
Στην ίδια έκθεση το Ταμείο ανέφερε πως «προκειμένου να υπάρξει περισσότερη αξιοπιστία στη στρατηγική για το χρέος της Ελλάδας, απαιτείται περαιτέρω εξειδίκευση των μέτρων όσον αφορά στον τύπο και το εύρος της ανακούφισης του χρέους που αναμένεται».
Πλέον ο συμβιβασμός του Ταμείου με την Γερμανία οδήγησε αφενός την Κριστίν Λαγκάρντ και το επιτελείο της να κάνουν πίσω στο θέμα των πρόσθετων παρεμβάσεων για το χρέος αφετέρου ανάγκασε τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε να δεχθεί την περαιτέρω εξειδίκευση των μέτρων για την ελάφρυνση του χρέους και μάλιστα προεκλογικά.
Το σφικτό χρονοδιάγραμμα
Μια πρώτη πολιτική συζήτηση για τις λεπτομέρειες ελάφρυνσης του χρέους θα γίνει σήμερα και αύριο στο περιθώριο της συνόδου της G7 στο Μπάρι και στο λεγόμενο Washington Group. Θα ακολουθήσει μια πρώτη τεχνική επεξεργασία των μέτρων για το χρέος και η συζήτηση για το ύψος των πλεονασμάτων στο EuroWorking Group της προσεχής Δευτέρας. Η ελληνική πλευρά θα ενημερωθεί για τις σχετικές αποφάσεις του Washington Group πιθανότατα κατά την συνάντηση του Έλληνα πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα την Κυριακή στο Πεκίνο με την Κριστίν Λαγκάρντ.
Σε κάθε περίπτωση η τεχνική επεξεργασία των προτάσεων για το χρέος θα συνεχιστεί και μετά το Eurogroup της 22ας Μαΐου όπου θα αναζητηθεί μια πρώτη συμφωνία για τις κατευθύνσεις πολιτικής.
Κομβικό τόσο για την αποκρυστάλλωση της αξιόπιστης στρατηγικής για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους, όσο και για την εκταμίευση της δόσης που σχετίζεται με τη δεύτερη αξιολόγηση θα είναι το Eurogroup που θα διεξαχθεί στο Λουξεμβούργου στις 15 Ιουνίου. Αυτό διότι την ίδια ημέρα θα συνεδριάσουν στην ετήσια τους σύνοδο τα Συμβούλια Διοικητών (Board of Governors) και Διευθυντών (Board of Directors) του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM), τα οποία θα σφραγίσουν τις αποφάσεις του Eurogroup.

Πολιτική συμφωνία για την Ελλάδα βλέπει ο Σόιμπλε-

Πολιτική συμφωνία για την Ελλάδα βλέπει ο Σόιμπλε- «Να τελειώνουμε» λέει η Λαγκάρντ
Πηγή: EPA / MICHAEL REYNOLDS
Στην αναφορά πως ΔΝΤ και Ευρωπαίοι αναζητούν μια λύση για το ελληνικό χρέος στη βάση της συμφωνίας του Μάιου 2016 προχώρησε από τη Σύνοδο της G7 στο Μπάρι της Ιταλίας ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. Από την πλευρά της η επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, Κριστίν Λαγκάρντ, δήλωσε από το Μπάρι πως θα συνεχίσει να εργάζεται για το πακέτο ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους και πως δεν υπάρχει ακόμα αρκετή σαφήνεια στο ζήτημα αυτό.

Διαβάστε επίσης

Επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες που μετέδωσε από το πρωί το CNN Greece πως το αίτημα του ΔΝΤ για μια αξιόπιστη στρατηγική που θα διασφαλίζει ότι το χρέος της Ελλάδας είναι βιώσιμο ευθυγραμμίζεται με τις αποφάσεις του Eurogroup του Μαΐου του 2016, ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε εξέφρασε την ελπίδα του πως στις 22 Μαΐου θα υπάρξει πολιτική συμφωνία για την Ελλάδα.
«Είμαστε προετοιμασμένοι να μείνουμε σε αυτό που συμφωνήσαμε το Μάιο του 2016. Αυτή είναι η βάση στην οποία δουλεύουμε... Είμαι ακόμα υπέρ στο να βρεθεί λύση, τουλάχιστον μια πολιτική λύση στο Eurogroup της 22ας Μαΐου», ανέφερε.
Η επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, Κριστίν Λαγκάρντ, δήλωσε πως θα συνεχίσει να εργάζεται για το πακέτο ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους και πως δεν υπάρχει ακόμα αρκετή σαφήνεια στο ζήτημα αυτό.
«Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σε αυτό το πακέτο για την ελάφρυνση του χρέους. Δεν υπάρχει ακόμα αρκετή σαφήνεια. Οι Ευρωπαίοι εταίροι μας πρέπει να είναι πιο συγκεκριμένοι όσον αφορά την ελάφρυνση του χρέους, κάτι που είναι επιτακτικό», δήλωσε.
Να σημειωθεί πως μέχρι και πρόσφατα το ΔΝΤ μιλούσε για την ανάγκη οι αποφάσεις για την ελάφρυνση του χρέους να πάνε πιο μακριά από το πνεύμα του Eurogroup του περυσινού Μαΐου. Ενδεικτικά στην έκθεση του άρθρου 4 για την ελληνική οικονομία που είχε δημοσιοποιήσει προ τριμήνου το ΔΝΤ, ζητούσε η αποκατάσταση της βιωσιμότητας του χρέους να βασιστεί σε παρεμβάσεις που «υπερβαίνουν το πεδίο των μέτρων που προτείνει η Ευρωομάδα».
Στην ίδια έκθεση το Ταμείο ανέφερε πως «προκειμένου να υπάρξει περισσότερη αξιοπιστία στη στρατηγική για το χρέος της Ελλάδας, απαιτείται περαιτέρω εξειδίκευση των μέτρων όσον αφορά στον τύπο και το εύρος της ανακούφισης του χρέους που αναμένεται».
Πλέον ο συμβιβασμός του Ταμείου με την Γερμανία οδήγησε αφενός την Κριστίν Λαγκάρντ και το επιτελείο της να κάνουν πίσω στο θέμα των πρόσθετων παρεμβάσεων για το χρέος αφετέρου ανάγκασε τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε να δεχθεί την περαιτέρω εξειδίκευση των μέτρων για την ελάφρυνση του χρέους και μάλιστα προεκλογικά.

Το σφικτό χρονοδιάγραμμα


Μια πρώτη πολιτική συζήτηση για τις λεπτομέρειες ελάφρυνσης του χρέους θα γίνει σήμερα και αύριο στο περιθώριο της συνόδου της G7 στο Μπάρι και στο λεγόμενο Washington Group. Θα ακολουθήσει μια πρώτη τεχνική επεξεργασία των μέτρων για το χρέος και η συζήτηση για το ύψος των πλεονασμάτων στο EuroWorking Group της προσεχής Δευτέρας. Η ελληνική πλευρά θα ενημερωθεί για τις σχετικές αποφάσεις του Washington Group πιθανότατα κατά την συνάντηση του Έλληνα πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα την Κυριακή στο Πεκίνο με την Κριστίν Λαγκάρντ.
Σε κάθε περίπτωση η τεχνική επεξεργασία των προτάσεων για το χρέος θα συνεχιστεί και μετά το Eurogroup της 22ας Μαΐου όπου θα αναζητηθεί μια πρώτη συμφωνία για τις κατευθύνσεις πολιτικής.
Κομβικό τόσο για την αποκρυστάλλωση της αξιόπιστης στρατηγικής για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους, όσο και για την εκταμίευση της δόσης που σχετίζεται με τη δεύτερη αξιολόγηση θα είναι το Eurogroup που θα διεξαχθεί στο Λουξεμβούργου στις 15 Ιουνίου. Αυτό διότι την ίδια ημέρα θα συνεδριάσουν στην ετήσια τους σύνοδο τα Συμβούλια Διοικητών (Board of Governors) και Διευθυντών (Board of Directors) του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM), τα οποία θα σφραγίσουν τις αποφάσεις του Eurogroup.

ΤΖΗΜΕΡΟΣ Ο ΤΡΟΜΕΡΟΣ Η ΑΘΩΑ ΠΕΡΙΣΤΕΡΑ

Τι αλλάζει σε μισθούς και αριθμό δημοσίων υπαλλήλων με το νέο μνημόνιο

Τι αλλάζει σε μισθούς και αριθμό δημοσίων υπαλλήλων με το νέο μνημόνιο

Τι αλλάζει σε μισθούς και αριθμό δημοσίων υπαλλήλων με το νέο μνημόνιο
Του Δημήτρη Κατσαγάνη

Μπαράζ 13 ανατροπών στο δημόσιο φέρνει το νέο Μνημόνιο το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει ανώτατα όρια στη μισθολογική δαπάνη αλλά και στο πλήθος των δημοσίων υπαλλήλων. Το Μνημόνιο, μάλιστα, αναφέρει συγκεκριμένα μέτρα διασφάλισης αυτών των ανώτατων ορίων μεσοπρόθεσμα, όπως η συνέχιση των περιορισμών των προσλήψεων όχι μόνο στο τακτικό, αλλά και στο έκτακτο προσωπικό προσωπικό. 
Στόχος δεν είναι άλλος από τη μείωση του ποσοστού της μισθολογικής δαπάνης του Δημοσίου σαν ποσοστό του ΑΕΠ. 
Ο στόχος αυτός δεν είναι η πρώτη φορά που αναφέρεται στα Μνημόνια που έχει υπογράψει η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛΛ. Είχε αναφερθεί στο Μνημόνιο του Αυγούστου του 2015. Στο 1ο επικαιροποιημένο Μνημόνιο του Μαΐου του 2016 αναφερόταν επίσης, μαζί με την επισήμανση πως πρέπει να υπάρξουν ανώτατα όρια στη μισθολογική δαπάνη και στο πλήθος των δημοσίων υπαλλήλων, χωρίς όμως να προβλέπονται συγκεκριμένα μέτρα, όπως συμβαίνει στο 2ο επικαιροποιημένο Μνημόνιο του τρέχοντος μηνός. 
Πιο συγκεκριμένα το Μνημόνιο προβλέπει τις ακόλουθες δεκατρείς  κυβερνητικές ενέργειες στο Δημόσιο, οι οποίες πρέπει να υλοποιηθούν από τον τρέχοντα μήνα μέχρι και τα μέσα του 2018:
* Μεσοπρόθεσμο πλαφόν στο μισθολογικό κόστος και στο πλήθος των δημοσίων υπαλλήλων μέχρι το 2020 - 2021
* Υιοθέτηση τριετούς στρατηγική μεταρρύθμισης στο Δημόσιο
* Οι αποζημιώσεις για την επικίνδυνη εργασία θα ευθυγραμμιστούν με την ευρωπαϊκή νομοθεσία ( μέχρι τον Ιούνιο του 2017 )
* Αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων ( μέχρι τον Ιούνιο του 2017 )
* Κινητικότητα στο Δημόσιο ( Σεπτέμβριος 2017 )
* Μέτρα καλύτερου συντονισμού των ενεργειών των Υπουργείων (έως τον Οκτώβριο του 2017)
* Τοποθέτηση γραμματέων στα Υπουργεία ( έως το Δεκέμβριο του 2017)
* Ανάπτυξη συστήματος εσωτερικού ελέγχου (μέχρι το Δεκέμβριο του 2017)
* Παρεμβάσεις στα ειδικά μισθολόγια (Ιανουάριος του 2018 )
* Μεταρρύθμιση του προγράμματος σπουδών (μέχρι τον Ιανουάριο του 2018)
* Διορισμοί επιτελικών στελεχών του Δημοσίου σε διευθυντικές θέσεις (μέχρι τον Απρίλιο του 2018)
* Πρόσβαση των πολιτών στη νομοθεσία (υλοποίηση προγράμματος μέχρι τον Ιούνιο του 2018)
* Συνέχιση εντοπισμού παράνομων προσλήψεων στο Δημόσιο
Πιο αναλυτικά:
1) Μεσοπρόθεσμο πλαφόν στο μισθολογικό κόστος και στο πλήθος των δημοσίων υπαλλήλων μέχρι το 2020 - 2021
Το Μνημόνιο αναφέρει πως το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2017-20 θα καθορίσει ανώτατα όρια για το μισθολογικό κόστος και το επίπεδο δημόσιας απασχόλησης για την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και θα εξασφαλίσει μια πτωτική πορεία του μισθολογικού κόστους σε σχέση με το ΑΕΠ κατά τη διάρκεια της περιόδου, μεταξύ άλλων με τη χρήση του κανόνα προσλήψεων -αποχωρήσεων.
Η αναλογία προσλήψεων -αποχωρήσεων θα μεταβληθεί από το 1: 5 το 2016 στο 1: 4 το 2017 και το 1: 3 το 2018, ενώ θα απαλλάσσεται από τον υπολογισμό του συνολικού ετήσιου αριθμού προσλήψεων εκείνων που οφείλονται στην κινητικότητα του προσωπικού στο δημόσιο τομέα, εκτός από τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.
Οι μετατροπές των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε συμβάσεις αορίστου χρόνου μετά από οριστική απόφαση του Δικαστηρίου θα απαιτήσουν τη λήψη μέτρων για να εξασφαλιστεί η τήρηση του προβλεπόμενου μισθολογικού κόστους στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Πολιτικής 2018-21.
Επιπλέον, θα τεθεί ένα ανώτατο όριο στις συμβάσεις ορισμένου χρόνου προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο μέσος όρος των συμβάσεων που επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό, όπως αναφέρεται στη βάση δεδομένων της απογραφής, παραμένει αμετάβλητο το 2017 και το 2018 σε σύγκριση με το 2016, διατηρώντας το προβλεπόμενο μισθολογικό κόστος της γενικής κυβέρνησης.
Πρόσθετες προσωρινές συμβάσεις για την κάλυψη αναγκών που προέρχονται από την κρίση των προσφύγων, τις φυσικές καταστροφές και την ανθρωπιστική κρίση θα εξαιρεθούν από το ανώτατο όριο.
2) Υιοθέτηση τριετούς στρατηγική μεταρρύθμισης
Μέχρι το Μάιο του 2017, με βάση την ήδη εγκριθείσα νομοθεσία, η κυβέρνηση θα οριστικοποιήσει και θα υιοθετήσει μία τριετή στρατηγική μεταρρύθμισης (2017-2019), σε συμφωνία με την Κομισιόν, για :
•    την αναδιοργάνωση των διοικητικών δομών
•    τον εξορθολογισμό των διοικητικών διαδικασιών
•    τη βελτιστοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού
•    την ενίσχυση της διαφάνειας και της λογοδοσίας
•    την ηλεκτρονική διακυβέρνηση
•    μια επικοινωνιακή στρατηγική, η οποία πρέπει να προβλέπει
(α) τον ισχυρότερο συντονισμό των πολιτικών, τον προγραμματισμό του ανθρώπινου δυναμικού για την έγκαιρη αξιολόγηση και την ικανοποίηση των αναγκών πρόσληψης, την ενίσχυση των μονάδων πολιτικής σε βασικούς τομείς
(β) σημαντική αναβάθμιση του ρόλου της τοπικής αυτοδιοίκησης και στις δύο βαθμίδες με στόχο την ενίσχυση της τοπικής αυτονομίας και τον εξορθολογισμό των διοικητικών δομών των τοπικών αρχών
(γ) εξορθολογισμό στις ΔΕΚΟ και τοπικές επιχειρήσεις.
(δ) τον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών πρόσληψης •
(ε) βελτιωμένη κινητικότητα στον δημόσιο τομέα για την καλύτερη χρήση των πόρων.
3) Οι αποζημιώσεις για την επικίνδυνη εργασία θα ευθυγραμμιστούν με την ευρωπαϊκή νομοθεσία (μέχρι τον Ιούνιο του 2017)
Οι αποζημιώσεις για επικίνδυνη και ανθυγιεινή εργασία θα ευθυγραμμιστούν με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή νομοθεσία μέχρι τον Ιούνιο του 2017, μέσω, μεταξύ άλλων, της εμπειρογνωμοσύνης που παρέχεται από το διαθέσιμο πρόγραμμα τεχνικής βοήθειας (βασικό παραδοτέο).
4) Αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων ( μέχρι τον Ιούνιο του 2017)
Η κυβέρνηση θα ολοκληρώσει όλες τις προπαρασκευαστικές εργασίες και θα εκδώσουν την απαιτούμενη Υπουργική Απόφαση για την εφαρμογή του αναθεωρημένου συστήματος αξιολόγησης της απόδοσης (προαπαιτούμενο). Η πρώτη αξιολόγηση θα πραγματοποιηθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2017 (βασικό παραδοτέο).
5) Κινητικότητα στο Δημόσιο (Σεπτέμβριος 2017)
Προκειμένου να εφαρμοστεί το σχήμα της μόνιμης κινητικότητας στο Δημόσιο, τα οργανογράμματα όλων των Υπουργείων που χρειάζονται αναδιοργάνωση (που θα προσδιοριστούν στο Τεχνικό Μνημόνιο, με βάση έναν κατάλογο που θα παράσχουν οι αρχές) θα υποβληθούν στο Συμβούλιο της Επικρατείας (προαπαιτούμενη δράση).
Οι περιγραφές θέσεων εργασίας θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Αύγουστο του 2017, με τη συνεργασία της τεχνικής βοήθειας (βασικό παραδοτέο) και το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβριο του 2017 (βασικό παραδοτέο).
Η τελική απόφαση για την κινητικότητα των εργαζομένων θα ληφθεί από την υπηρεσία λήψης με κενή θέση, χωρίς συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας των Υπουργείων.
6) Μέτρα καλύτερου συντονισμού των ενεργειών των Υπουργείων (έως τον Οκτώβριο του 2017)
Η κυβέρνηση θα πρέπει, μέχρι τον Οκτώβριο του 2017 (βασικό παραδοτέο), -να αναπτύξει νέες δομές στο πλαίσιο της δημόσιας διοίκησης που να είναι υπεύθυνες για την προετοιμασία και τη διαιτησία των πολιτικών. - να δημιουργήσει μια αποτελεσματική διαδικασία διυπουργικής διαβούλευσης πριν από την έναρξη των νομοθετικών προτάσεων, συμπεριλαμβανομένης μιας διαδικασίας που θα διασφαλίζει ότι η υποβολή όλων των τροποποιήσεων της νομοθεσίας συντονίζεται με κεντρικό τρόπο. Οι τελευταίες θα υλοποιηθούν κυρίως με την ενίσχυση του ρόλου της υφιστάμενης Γενικής Γραμματείας Συντονισμού και των προπαρασκευαστικών οργάνων εποπτείας και διακυβέρνησης της εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων σε όλα τα υπουργεία και ειδικότερα στο Συμβούλιο Μεταρρυθμίσεων.
7) Τοποθέτηση γραμματέων στα Υπουργεία (έως το Δεκέμβριο του 2017)
Η κυβέρνηση:
- θα υποβάλει στο Συμβούλιο της Επικρατείας το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος για τον καθορισμό της ευθύνης των διοικητικών γραμματέων, (προαπαιτούμενη ενέργεια)
- θα περάσει νομοθεσία για τον καθορισμό μισθών και αποζημιώσεων για τους διοικητικούς γραμματείς (προαπαιτούμενο).
- θα οριστικοποιήσει το διορισμό όλων των μελών της επιτροπής επιλογής των διοικητικών γραμματέων (προαπαιτούμενο).
Μετά την έγκριση του Προεδρικού Διατάγματος από το Συμβούλιο της Επικρατείας, η κυβέρνηση θα απευθύνει την πρόσκληση για όλους τους διοικητικούς, αναπληρωματικούς και θεματικούς διοικητικούς γραμματείς των υπουργείων το Σεπτέμβριο του 2017 (βασικό παραδοτέο). Όλοι οι προσλήψεις θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Δεκέμβριο του 2017 (βασικό παραδοτέο).
8) Ανάπτυξη συστήματος εσωτερικού ελέγχου (μέχρι το Δεκέμβριο του 2017)
Η κυβέρνηση θα ενισχύσει και θα εφαρμόσει ένα σύστημα εσωτερικού ελέγχου, συμπεριλαμβανομένων των εσωτερικών ελέγχων, αξιοποιώντας την τεχνική βοήθεια.
Μέχρι τον Ιούνιο του 2017, οι αρχές θα υποβάλουν στην Κομισιόν την πρόταση για το σύστημα εσωτερικού ελέγχου, συμπεριλαμβανομένου του εσωτερικού ελέγχου. Το σύστημα θα εφαρμοστεί πλήρως έως το Δεκέμβριο του 2017. Τα συστήματα εσωτερικού ελέγχου θα αναπτυχθούν σε στενή συνεργασία με τις τρέχουσες δραστηριότητες τεχνικής βοήθειας για την καταπολέμηση της διαφθοράς και τη διοικητική μεταρρύθμιση που αναλαμβάνονται αντίστοιχα από τον ΟΟΣΑ και την εμπειρογνωμοσύνη της Γαλλίας.
9) Παρεμβάσεις στα ειδικά μισθολόγια (Ιανουάριος του 2018)
Η κυβέρνηση θα περάσει νόμο για την ολοκλήρωση του εξορθολογισμού των ειδικών μισθολογίων το 2018, ακολουθώντας την ίδια μεθοδολογία που χρησιμοποιείται για το ενιαίο μισθολόγιο (προαπαιτούμενο).
10) Μεταρρύθμιση του προγράμματος σπουδών (μέχρι τον Ιανουάριο του 2018)
Μέχρι τον Ιανουάριο του 2018 το σημερινό σύστημα των προγραμμάτων σπουδών θα μεταρρυθμιστεί για να υπάρξει μια καλύτερη ερμηνεία των περιγραφών θέσεων εργασίας που θα αντικατοπτρίζεται στο μισθολόγιο.
11) Διορισμοί επιτελικών στελεχών του Δημοσίου σε διευθυντικές θέσεις (μέχρι τον Απρίλιο του 2018)
Η κυβέρνηση πρέπει έως τον Απρίλιο του 2018 να έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία επιλογής επιτελικών στελεχών στο Δημόσιο.
Συγκεκριμένα:
-Οι διορισμοί γενικών διευθυντών ανθρωπίνου δυναμικού τους ολοκληρωθούν τον Σεπτέμβριο του 2017 (προαπαιτούμενη δράση).
- Η πρόσκληση για Γενικούς Διευθυντές θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2017 (βασικό παραδοτέο). Οι διορισμοί τους θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Δεκέμβριο του 2017 (βασικό παραδοτέο).
- Τον Ιανουάριο του 2018 θα ξεκινήσει η πρόσκληση για όλους τους διευθυντές, οι οποίοι θα διοριστούν έως τον Μάρτιο του 2018.
- Μέχρι το Μάρτιο του 2018, θα προκηρυχθεί η πρόσκληση για όλους τους Προϊσταμένους του Τμήματος και οι Αρχηγοί του Τμήματος θα διοριστούν μέχρι τον Απρίλιο του 2018 (βασικό παραδοτέο).
12) Πρόσβαση των πολιτών στη νομοθεσία (υλοποίηση προγράμματος μέχρι τον Ιούνιο του 2018)
Οι αρχές θα αναλάβουν την εφαρμογή προγράμματος για τη βελτίωση της πρόσβασης των πολιτών στη νομοθεσία.
Αυτό το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο κωδικοποίησης των κυριότερων νομοθεσιών που θα προταθούν μέχρι το Σεπτέμβριο του 2017 και θα εφαρμοστούν πλήρως μέχρι τα τέλη του 2018.
Το εν λόγω πρόγραμμα θα περιλαμβάνει, επίσης, τη δημιουργία δημόσιας και ελεύθερης πρόσβασης ηλεκτρονικής πύλης που θα παρέχει πρόσβαση στη νομοθεσία μέχρι τον Ιούνιο του 2018.
13) Συνέχιση εντοπισμού παράνομων προσλήψεων στο Δημόσιο
Οι αρχές θα συνεχίσουν να εντοπίζουν τις παράνομες μισθώσεις και τις προσωρινές αγωγές, καθώς και πειθαρχικές υποθέσεις, και θα λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα επιβολής.

Γ. Βαρουφάκης: Η ΝΔ υπόσχεται μείωση φορολογίας, ενώ απαιτεί από την κυβέρνηση τους φόρους που ζητά η τρόικα

Γ. Βαρουφάκης: Η ΝΔ υπόσχεται μείωση φορολογίας, ενώ απαιτεί από την κυβέρνηση τους φόρους που ζητά η τρόικα

Γ. Βαρουφάκης: Η ΝΔ υπόσχεται μείωση φορολογίας, ενώ απαιτεί από την κυβέρνηση τους φόρους που ζητά η τρόικα
Επίθεση στη ΝΔ εξαπολύει, με ανακοίνωσή του, ο επικεφαλής του DiEM25, Γιάνης Βαρουφάκης, ενώ αφήνει και αιχμές κατά του ΣΥΡΙΖΑ.
"Η Νέα Δημοκρατία που προκλητικά απαιτεί, από τον Ιανουάριο του 2015, να υπογράφει η κυβέρνηση όλους τους νέους φόρους που απαιτούν οι τροϊκανοί, την ώρα που η ίδια υπόσχεται μείωση της φορολογίας, τολμά να λοιδωρεί τον Γιάνη Βαρουφάκη, που λέει σήμερα αυτά που έλεγε όσο ήταν υπουργός", αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Ο κ. Βαρουφάκης υπενθυμίζει ότι όσο ήταν υπουργός Οικονομικών υποστήριζε τη μείωση της φορολογίας και την αναδιάρθρωση του χρέους ως προαπαιτούμενα για την απόδραση της χώρας από τη χρεοδουλοπαροικία. Όπως υπογραμμίζει, αυτά τα υποστήριζε από το 2010. "Η συνέπεια εξοργίζει τους ασυνεπείς", σχολιάζει δηκτικά.
Επίσης, ο πρώην υπουργός Οικονομικών τονίζει ότι "η Ελλάδα που ασφυκτιά δεν αντέχει μία Νέα Δημοκρατία που πασχίζει να αντιγράφει στην ασυνέπεια τον Σύριζα του 2014 κι έναν Σύριζα που αντιγράφει τη μνημονιακή συνέπεια της Νέας Δημοκρατίας του 2014".
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

O ενθουσιασμός της Γερμανίας για τον Macron δεν θα διαρκέσει

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ MEBloomberg ViewΠαρασκευή, 12-Μαϊ-2017 01:47O ενθουσιασμός της Γερμανίας για τον Macron δεν θα διαρκέσει

Του Clive Crook
Όταν η Γερμανίδα καγκελάριος Angela Merkel συνεχάρη τον Emmanuel Macron για την "εκπληκτική" του νίκη απέναντι στην Marine Le Pen στις γαλλικές προεδρικές εκλογές, δεν υπήρχε κανένας λόγος να αμφιβάλλει κανείς για την ειλικρίνειά της. Μια προεδρία Le Pen θα ήταν τόσο καταστροφική για την Ευρώπη που το Brexit θα φαινόταν ασήμαντο μπροστά της.
Ακόμα κι έτσι, η επιτυχία Macron και η απόφαση του Ηνωμένου Βασιλείου να εγκαταλείψει την ΕΕ φέρνουν τη Γερμανία μπροστά σε αλληλοτροφοδοτούμενα προβλήματα. Και θέτουν υπό πίεση τη γερμανική αντίληψη περί του μέλλοντος της Ευρώπης.
Ο Macron είναι υπέρ της Ευρώπης με τον παραδοσιακό γαλλικό τρόπο: Θέλει μια βαθύτερη Ευρωπαϊκή Ένωση, με έμφαση στην ενοποίηση της δημοσιονομικής πολιτικής. Η Γερμανία είναι επίσης υπέρ της ΕΕ, αλλά εν γένει προτιμά να κάνει την ένωση ευρύτερη παρά βαθύτερη. Ο στόχος της ήταν πάντα να διαδώσει ευρέως τις ευλογίες της ειρήνης και της ευημερίας, και ιδιαίτερα στα ανατολικά της, αντί να επιδιώξει με το γαλλικό ζήλο τις "Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης".
Υπό το πρίσμα αυτό, η δημιουργία του ευρώ -μια κίνηση ριζικής οικονομικής εμβάθυνσης- ήταν μεγάλο στρατηγικό λάθος της Γερμανίας. Στην πραγματικότητα, ήταν το τίμημα που πλήρωσε ο Helmut Kohl για τη γαλλική συναίνεση στην επανένωση της Γερμανίας, αλλά οι Γερμανοί ψηφοφόροι δεν ήταν ποτέ υπέρ του ενιαίου νομίσματος, καθώς δικαίως υποψιάζονταν τις συνταγματικές επιπτώσεις του. Σε περίπτωση που κάποιος χρειάζεται υπενθύμιση, ο Macron τις ανέλυσε στις διάρκεια της εκστρατείας του.
Για να λειτουργήσει καλά, ένα κοινό νόμισμα χρειάζεται μια διακριτή δημοσιονομική διάσταση. Στην Ευρωζώνη, η νομισματική πολιτική δεν μπορεί να λειτουργήσει στη βάση της κάθε χώρας και να μετριάσει τα σκαμπανεβάσματα του επιχειρηματικού κύκλου. Χωρίς στοχευμένα νομισματικά μέτρα τόνωσης, οι χώρες μπορούν να παγιδευτούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, και ίσως επ 'αόριστον, σε αργή ανάπτυξη και υψηλή ανεργία. Η δημοσιονομική πολιτική πρέπει να παρέμβει. Ωστόσο, με την επιμονή της Γερμανίας, το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης της ΕΕ που επιβάλει ανώτατο όριο στα ελλείμματα και τα χρέη, το καθιστά δύσκολο. Και η Γερμανία αντιστέκεται σταθερά στην ιδέα μιας "ένωσης μεταβιβάσεων": ο προϋπολογισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανέρχεται σε μόλις 1% του συνολικού εισοδήματος των 28 κρατών-μελών της.
Τώρα που υπάρχει το ευρώ, η αποσυναρμολόγησή του θα ήταν ένας οικονομικός εφιάλτης, οπότε η οικονομική λογική ευνοεί σε μεγάλο βαθμό μια πιο βαθιά ολοκλήρωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο Macron το αντιλαμβάνεται. Έχει μιλήσει για υπουργείο Προϋπολογισμού της ΕΕ και κεντρικά συντονισμένες δημόσιες επενδύσεις που θα χρηματοδοτούνται με ευρωομόλογα, πιθανώς με εγγύηση της ΕΕ. Έχει δίκιο -αλλά ακριβώς αυτό είναι που δεν θέλει η Γερμανία. Όσο εκπληκτικό και ήταν το εκλογικό αποτέλεσμα στη Γαλλία, η Merkel έσπευσε να προσθέσει ότι "η γερμανική στήριξη δεν μπορεί να αντικαταστήσει την γαλλική χάραξης πολιτικής", και οι αξιωματούχοι της δήλωσαν ότι η Γερμανία δεν θα ανακαλέσει την μακροχρόνια αντίθεσή της στα ευρωομόλογα.
Ο Macron πολέμησε την Le Pen ζητώντας περισσότερη Ευρώπη, όχι λιγότερη. Είναι αλήθεια ότι η πλειοψηφία των Γάλλων πολιτών είναι υπέρ της Ευρώπης, αλλά συγκρίνετε τη θέση του Macron με αυτή του Ολλανδού πρωθυπουργού Mark Rutte, ο οποίος αντιμετώπισε την ολλανδική έκδοση του μαχητικού λαϊκισμού κάνοντας ρητορικές παραχωρήσεις σε αυτόν. Αυτό δείχνει τη δύναμη της δέσμευσης της γαλλικής ελίτ για βαθύτερη ολοκλήρωση. Εάν η Γερμανία δεν ανησυχεί γι' αυτό, θα έπρεπε.
Όταν αντιστεκόταν σε αυτές τις πολιτικές και οικονομικές πιέσεις, η Γερμανία συνήθιζε να έχει σύμμαχό της το Ηνωμένο Βασίλειο. Όχι πια. Ο βασικός σκεπτικιστής απέναντι στη βαθύτερη ενοποίηση -τόσο επιφυλακτικός που αρνήθηκε να ενταχθεί στο ευρωσύστημα- δεν είναι πλέον εκεί για να προσφέρει κάλυψη στη γερμανική εγκράτεια και να χαλιναγωγήσει τις γαλλικές φιλοδοξίες για την ένωση. Το βάρος τώρα πέφτει σχεδόν εξ ολοκλήρου στους ώμους της Γερμανίας.
Σύντομα το δίλημμα της Μέρκελ θα γίνει εμφανές. Ο Macron, που στην καλύτερη περίπτωση θα έχει μια ασταθή κοινοβουλευτική στήριξη, θα δυσκολευτεί να περάσει το δικό του στο Παρίσι –για αυτό θα είναι δύσκολο να υλοποιήσει τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που υποσχέθηκε και που ζητά η Merkel. Αυτό θα αυξήσει το πολιτικό διακύβευμα της μεταρρύθμισης της πολιτικής της ΕΕ: Κέρδη σε αυτόν τον τομέα θα έχουν σημασία περισσότερο για Macron, αλλά θα είναι δυσκολότερο για την Merkel να τα δικαιολογήσει στους ψηφοφόρους της. Αν όμως συνεχίσει να φέρνει αντίρρηση στις προτάσεις του Macron, θα φέρει σε δύσκολη θέση τον νέο πρόεδρο, δίνοντας περαιτέρω ώθηση στον γαλλικό ευρωσκεπτικισμό. Από την άλλη, αν είναι ελαστική, θα "ενεργοποιήσει" τους δικούς της ευρωσκεπτικιστές.
Η Μέρκελ μπορεί να μετανιώσει –αν δεν έχει μετανιώσει ήδη- την αποτυχία της να βοηθήσει πέρυσι τον Βρετανό David Cameron να προστατέψει τη φήμη του. Η προσπάθειά του να αποσπάσει περισσότερες παραχωρήσεις και ειδικές χάρες από τους εταίρους της Βρετανίας στην ΕΕ απορρίφθηκε απότομα και ο Cameron ταπεινώθηκε. Προς μεγάλη του έκπληξη, αντί να αποδεχτούν την άρνηση να γίνουν αλλαγές, οι Βρετανοί αποφάσισαν να φύγουν αφήνοντας την Merkel να μιλά κατά της βαθύτερης ολοκλήρωσης χωρίς τη βοήθειά τους. Πώς είναι στα γερμανικά το "δεν ξέρεις τι έχεις, μέχρι να το χάσεις";
capital.gr

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κακοκαιρία: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης αρκετές περιοχές - Ανυπολόγιστες ζημιές, χωριά αποκομμένα

  Επιμέλεια -  Γρηγόρης Αναγνώστου  - CNN Greece   Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2025 08:10 1 SHARES Πλημμύρες και καταστροφές από την κακοκαιρία στ...