Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2019

ИЛ-76 Пробегает в 20 Метрах ! Московская Область - КубинкаΑερογέφυρα της ρωσικής Αεροπορίας μέσω Τουρκίας: Φέρνουν αερομεταφερόμενες δυνάμεις στη Συρία

ΤουλάχισΑερογέφυρα της ρωσικής Αεροπορίας μέσω Τουρκίας: Φέρνουν αερομεταφερόμενες δυνάμεις στη Συρία τον 4 μεγάλα μεταφορικά αεροσκάφη Il-76 της ρωσικής Αεροπορίας πέταξαν σήμερα στη Συρία, μέσω Τουρκίας από τη Ρωσία για να προσγειωθούν στην αεροπορική βάση Χμεμίμ.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα αεροσκάφη απογιεώνονται απο την αεροπορική βάση του Μοζντόκ μεταφέρontaw δυνάμεις της VDV δηλαδή Ρώσους αλεξιπτωτιστές οι οποίοι θα προωθηθούν ενόψει μεγάλης επιχείρησης στην Ιντλίμπ.
Στην ίδια την Χμειμίμ η ρωσική Αεροπορία παραμένει με ισχυρό στόλο αεροσκαφών. Δορυφορικές φωτογραφίες από τις 30 Ιανουαρίου αποκαλύπτουν 7 Su-24, 4 Su-34 και 4 Su-35S τα τελευταία για την εκτέλεση αποστολών αεροπορικής υπεροχής, ενώ άγνωστος παραμένει ο αριθμός των Su-25 τα οποία θα φέρουν και το κύριο βάρος των ρωσικών βομβαρδισμών,  





Στην ίδια την Ιντλίμπ η κατάσταση είναι τεταμένη, ιδίως μετά τη σημερινή βομβιστική ενέργεια όπου είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο 15 ατόμων.
Οι δύο διαδοχικές εκρήξεις σημειώθηκαν στην πόλη Ιντλίμπ, που τελεί υπό τον έλεγχο της οργάνωσης Χαγιάτ Ταχρίρ αλ-Σαμ (HTS).
Η HTS, συριακό πρώην παρακλάδι της Αλ Κάιντα, ελέγχει όλη την περιοχή Ιντλίμπ, όπου έχουν βρει καταφύγιο αντάρτες, καθώς και εν υπνώσει πυρήνες εξτρεμιστών μουσουλμάνων της ISIS.
Βόμβα που είχε τοποθετηθεί σε σταθμευμένο αυτοκίνητο ανατινάχθηκε σε κύριο δρόμο στην πρωτεύουσα της επαρχίας. Στα θύματα περιλαμβάνονται εργαζόμενοι στις υπηρεσίες πολιτικής άμυνας που έφθασαν στο σημείο λίγο πριν σημειωθεί μια δεύτερη έκρηξη σε κοντινό σημείο. Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες η δεύτερη βόμβα είχε τοποθετηθεί σε μια μοτοσικλέτα. pro news

Η Ελλάδα και οι «προστάτιδες» δυνάμεις- Πολιτική των ναυτικών αποκλεισμών, της πείνας και ο εξευτελισμός

Η Ελλάδα και οι «προστάτιδες» δυνάμεις- Πολιτική των ναυτικών αποκλεισμών, της πείνας και ο εξευτελισμός


Δημοσίευση: 18 Φεβρουαρίου 2019, 7:39 μμ pentapostagma.gr
Ανάμεσα στις επεμβάσεις των Μεγάλων Δυνάμεων προς τη χώρα μας, κυρίως με την εγκατάσταση του Όθωνα στην Ελλάδα,έπειτα από τη δολοφονία του Ι. Καποδίστρια, μία συνηθισμένη μορφή πίεσης, ιδιαίτερα από την Βρετανία ήταν αυτή των ναυτικών αποκλεισμών. Πλοία Βρετανικά απέκλειαν το λιμάνι του Πειραιά, με τις ελλείψεις τροφής και πρώτων ειδών να φέρνουν τον εξευτελισμό της πρωτεύουσας.

Μετά την δολοφονία του Καποδίστρια και τον εμφύλιο πόλεμο που ακολούθησε, οι μεγάλες δυνάμεις επενέβησαν και πάλι, επιλέγοντας τον μονάρχη της Ελλάδας, τον πολιτικά ακίνδυνο πρίγκιπα της Βαυαρίας, Όθωνα. Από το 1832 που ανέλαβε την εξουσία στην Ελλάδα, ο Όθωνας επιχείρησε να ισορροπήσει μεταξύ των πολιτικών των τριών, κυρίως, «προστάτιδων» δυνάμεων, εκμεταλλευόμενος τους μεταξύ τους ανταγωνισμούς και βασιζόμενος στα εν Ελλάδι ενεργούμενα των δυνάμεων αυτών, τους εκπροσώπους των τριών ξενικών κομμάτων.
Ωστόσο όταν ο Όθωνας επιχείρησε να απεμπλακεί από τον ασφυκτικό βρετανικό εναγκαλισμό, αναπτύσσοντας την ελληνική ναυτιλία, ανταγωνιζόμενος τους Βρετανούς στη Μεσόγειο, οι τελευταίοι αντέδρασαν δυναμικά, εφαρμόζοντας, για πρώτη, αλλά δυστυχώς όχι τελευταία φορά, κατά της Ελλάδας, την πολιτική των «κανονιοφόρων».
Το πρώτο σημείο τριβής που ανακάλυψαν οι Βρετανοί ήταν οι εδαφικές διεκδικήσεις τους επί των νησιών Ελαφονήσου και Σαπιέντζας, τα οποία, όπως υποστήριζαν, ανήκαν στο σύμπλεγμα των Ιονίων νήσων και κατά συνέπεια κακώς είχαν ενσωματωθεί στο ελληνικό βασίλειο. Οι Βρετανοί έθεσαν για πρώτη φορά το θέμα των νησιών το 1938. Επανήλθαν δυναμικά, μέσω του πρεσβευτή τους Λάιονς, το 1843 και έκτοτε συνέχισαν τις πιέσεις μέχρι το 1850.
Φίνλεϊ, Πατσίφικο, Παρκερικά

Υπό αυτές τις συνθήκες, ξέσπασε και η διαμάχη μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του φιλέλληνα και γνωστού ιστορικού Τζορτζ Φίνλεϊ, ο οποίος διεκδικούσε από την Ελλάδα το απίστευτο για την εποχή ποσό των 45.000 δραχμών, ως αποζημίωση για την απαλλοτρίωση κτημάτων του, για την δημιουργία του Βασιλικού Κήπου.
Τρίτη και εντελώς κατασκευασμένη αφορμή για την βρετανική επέμβαση αποτέλεσαν τα επεισόδια σε βάρος του Βρετανού υπηκόου Δαβίδ Πατσίφικο, το σπίτι του οποίου στην Αθήνα λεηλατήθηκε πράγματι από τον όχλο το Πάσχα του 1849.
Ο Πατσίφικο, ενεργώντας προφανώς σε συνεννόηση με τη βρετανική πρεσβεία, απαίτησε αποζημίωση από το Ελληνικό δημόσιο ύψους 887.000 δραχμών, ποσού απίστευτα υψηλού για την εποχή – για να γίνει αντιληπτό το ύψος του ποσού αναφέρεται ότι το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της Τράπεζας της Ελλάδος που είχε ιδρυθεί το 1841 ανερχόταν σε 5 εκ. δραχμές!
Δηλαδή ο Πατσίφικο, υπό βρετανική καθοδήγηση, ζητούσε να τινάξει την ελληνική οικονομία στον αέρα! Φυσικά η ελληνική κυβέρνηση αρνήθηκε να ικανοποιήσει το παράλογο αίτημα του Πατσίφικο, ο οποίος κατέφυγε στην Βρετανική πρεσβεία, όπου όχι μόνο εισακούστηκε, αλλά για χάρη του Ο Βρετανικός Στόλος Μεσογείου, υπό τον ναύαρχο Πάρκερ, απέκλεισε τα κυριότερα ελληνικά λιμάνια – τον Πειραιά, την Ερμούπολη της Σύρου, την Πάτρα, την Κόρινθο- απαιτώντας την ικανοποίηση των απαιτήσεων του Πατσίφικο και του Φίνλεϊ και την επιστροφή των δύο νησιών στη Βρετανία.
Η Ελλάδα, αδυνατώντας να αντιμετωπίσει τους Βρετανούς αρκέστηκε να απαντήσει με έγγραφη διαμαρτυρία. Το έγγραφο που απέστειλε ο τότε υπουργός Εξωτερικών Ανδρέας Λόντος στον ναύαρχο Πάρκερ ανέφερε: «Απέναντι των πράξεων οι οποίες έλαβαν χώρα εν μέρους μιας δύναμης, την οποία η κυβέρνησή μου δεν έχει ούτε τον τρόπο ούτε τη θέληση να αντικρούσει, διαμαρτύρομαι εν ονόματι του Μεγαλειότατου Βασιλιά της Ελλάδας, του σεβαστού μου κυρίου και εν ονόματι των ιεροτέρων αρχών του δικαίου των εθνών, εναντίον της βίας, που διαπράττετε κατά τις διαταγές σας στην Ελληνική χώρα. Σας καθιστώ δε υπεύθυνο κάθε συνέπειας αυτής της προσβολής που διαπράττετε εν καιρώ ειρήνης στην ανεξαρτησία της πατρίδος μου και την αξιοπρέπεια του ηγεμόνος μου».
Η Ελλάδα όμως, παρά την ισχύ του αντιπάλου και το μέγεθος της προσβολής, δεν υπέκυψε στις βρετανικές πιέσεις. Σύσσωμος ο Ελληνικός λαός αντιμετώπισε την προσβολή. Οι φοιτητές του Πανεπιστημίου σχημάτισαν ομάδες περιφρούρησης της τάξης. Οι αξιωματικοί παραιτήθηκαν από τη μισθοδοσία τους και έθεσαν τους μισθούς τους στη διάθεση το κράτους.
Οι οπαδοί του Αγγλικού κόμματος το εγκατέλειψαν μαζικά. «Γίνεται μεταβολή στη Γαλλία, πέθανε και ο Κωλέττης πρωτύτερα, τότε ο Πάλμερστον (ο τότε Βρετανός πρωθυπουργός) ετοιμάζει έναν σημαντικό στόλο με βάτζελα (δίκροτα), με φεργάδες, με μπρίκια και στρατεύματα και ο Πάρκερ ο ναύαρχος κι έρχονται εις τον Πειραιά και Αμπελάκι (Σαλαμίνα) και μας κάνουν στενόν μπλόκο, με τον λόγο ότι ζημιώσαμεν τον Οβραίον και τον Φίνλεϊ.
“Και παίρνουν όλα τα εθνικά πλοία και τα εμπορικά και αφανίζουν το εμπόριον γενικώς και τους δυστυχισμένους τους νησιώτας. Και μας έφκιασαν όλους νοικοκυραίους. Και φοβέριζαν σήμερα θα κινηθούν δια την πρωτεύουσα και αύριο θα κινηθούν. Το κόμμα το αγγλικό αδύνατο. Νέκρωσε από το μίσος των ανθρώπων.
“Και ενώθη όλον το έθνος αναντίον τους. Και ο Θεός όπου μας γλίτωσε τόσες φορές, μας έσωσε και τότε», ανέφερε στρατηγός Μακρυγιάννης, που έζησε τα γεγονότα. Τελικά επενέβησαν οι Γάλλοι και οι Ρώσοι, των οποίων το εμπόριο πλήττονταν επίσης και πίεσαν διπλωματικά τους Βρετανούς, υποχρεώνοντάς τους να άρουν τον αποκλεισμό. Ο Πατσίφικο αποζημιώθηκε με 3.850 δραχμές.
Κριμαϊκός Πόλεμος
Ο πρώτος στυγνός και αποκαλυπτικός για πολλούς Έλληνες που εξακολουθούσαν να πιστεύουν σε «προστάτιδες δυνάμεις και σε ξένους φιλέλληνες» εκβιασμός του 1848-50 θα είχε, δυστυχώς, συνέχεια και μάλιστα χειρότερη. Το 1853 ξέσπασε, με αφορμή την προστασία των Ορθοδόξων στους Αγίους Τόπους, ένας νέος Ρωσοτουρκικός Πόλεμος, ο οποίος εξελίχθηκε στον λεγόμενο Κριμαϊκό Πόλεμο.
Οι Ρώσοι σύντριψαν τον τουρκικό στόλο στη Σινώπη, τον Σεπτέμβριο του 1853, προκαλώντας την έντονη αντίδραση Βρετανών και Γάλλων, οι οποίοι για κανένα λόγο δεν επιθυμούσαν ήττα των Οθωμανών, η οποία θα συνεπαγόταν ισχυροποίηση της Ρωσίας και ίσως κυριαρχία της στα Στενά των Δαρδανελίων.
Έτσι προειδοποίησαν αρχικά τη Ρωσία να σταματήσει τον πόλεμο με τους Τούρκους. Όταν ο τσάρος αρνήθηκε του κήρυξαν τον πόλεμο, συμμαχώντας με τους Τούρκους και τους Ιταλούς του Βασιλείου του Πεδεμοντίου. Οι Έλληνες, από τον Όθωνα, μέχρι τον τελευταίο βοσκό είδαν στην έκρηξη τους πολέμου την χρυσή ευκαιρία για την συνέχιση του αγώνα για την απελευθέρωση της Πατρίδας που είχε αρχίσει το 1821.
Ωστόσο υπολόγιζαν χωρίς τους ξένους «προστάτες». Από την αρχή του πολέμου, μόλις οι Βρετανοί και Γάλλοι αντιλήφθηκαν τις προθέσεις των Ελλήνων προειδοποίησαν τον Όθωνα να σταματήσει κάθε κίνηση. Οι Έλληνες όμως είχαν ήδη επαναστατήσει σε Θεσσαλία, Ήπειρο και Μακεδονία και είχαν τρέψει σε φυγή τους Τούρκους. Τότε επενέβησαν οι «προστάτιδες» δυνάμεις.
Αρχικά απέκλεισαν με τους στόλους τους τον Πειραιά, έχοντας εξασφαλίσει και τη συγκατάθεση της Αυστρίας, η οποία επίσης φοβόταν την ισχυροποίηση της Ρωσίας. Στις 12 Μαΐου 1854 γαλλικά και βρετανικά στρατεύματα – περίπου 4.000 άνδρες – κατέλαβαν αμαχητί τον Πειραιά και υποχρέωσαν τον Όθωνα να αποκηρύξει τους Έλληνες επαναστάτες και να διακηρύξει την ελληνική ουδετερότητα!
Τον υποχρέωσαν επίσης να σχηματίσει νέα κυβέρνηση, το «Υπουργείο Κατοχής», όπως ονομάστηκε, τοποθετώντας πρωθυπουργό των αρχηγό του Αγγλικού κόμματος, τον Αλέξανδρο Μαυροκορδάτο, ο οποίος και εργάστηκε «φιλότιμα» για την καταστολή των επαναστάσεων που είχαν ξεσπάσει στην τουρκοκρατούμενη Μακεδονία, Ήπειρο και Θεσσαλίας.
Μαζί του συνεργαζόταν και ο άνθρωπος των Γάλλων στην Ελλάδα, ο συνταγματάρχης Καλλέργης, ο εκτελεστής της «αυθόρμητης» επανάστασης του 1843, ο οποίος τώρα είχε εξελιχθεί σε πραγματικό δικτάτορα της Ελλάδας, στηριζόμενος στις γαλλικές ξιφολόγχες. Όταν μάλιστα ο Όθων προσπάθησε να αντιδράσει ο Καλλέργης δεν δίστασε να εισηγηθεί στους Γάλλους την κατάληψη και της Αθήνας!
Στο μεταξύ οι Βρετανοί, αλλά κυρίως οι Γάλλοι στρατιωτικοί φρόντιζαν να γίνουν όσο το δυνατό αντιπαθέστεροι τους Έλληνες με την προκλητική τους συμπεριφορά και τις συνεχείς τους προκλήσεις. Η κατάσταση χειροτέρεψε όταν μετέφεραν στον Πειραιά αρρώστους με χολέρα άνδρες τους από την Κριμαία.
Σε λίγο η επιδημία έπληξε και τους Έλληνες. Τουλάχιστον το 10% των κατοίκων του της Αθήνας πέθαναν από την ξενόφερτή χολέρα. Στον Πειραιά η θνησιμότητα ήταν υψηλότερη! Τελικά, αν και ο Κριμαϊκός Πόλεμος έληξε, επίσημα, στις 18 Μαρτίου 1856, με την υπογραφή της Συνθήκης των Παρισίων, τα στρατεύματα κατοχής παρέμειναν στην Ελλάδα μέχρι τον Φεβρουάριο του 1857.
Ο συνολικός αριθμός των Ελλήνων που πέθαναν από την χολέρα και τις συνέπειες του αποκλεισμού στην περίοδο αυτή δεν είναι γνωστός. Σίγουρα όμως ανέρχεται σε αρκετές χιλιάδες – μόνο 3.000 πέθαναν στην Αθήνα από τη χολέρα.
Το χειρότερό όμως ήταν ότι φάνηκε ξεκάθαρα ότι η Ελλάδα ήταν εκτεθειμένη στις ορέξεις των μεγάλων δυνάμεων, οι οποίες την ήθελαν απλώς ένα κράτος πελάτη και τίποτα άλλο. Το θετικό από την φρικτή εμπειρία της κατοχής ήταν η κατάρρευση των ξενικών κομμάτων. Ωστόσο οι Έλληνες ταγοί δεν έλαβαν το μήνυμα.
Ο βασιλιάς Όθων.

Κοίτα ποιοι μιλάνε για δάνεια: 713.000 ευρώ χρωστά η Σπυράκη, 623.000 ευρώ ο Άδωνης

Κοίτα ποιοι μιλάνε για δάνεια: 713.000 ευρώ χρωστά η Σπυράκη, 623.000 ευρώ ο Άδωνης

Μπορεί η κα Σπυράκη να εμφανίζεται λάβρα κατά του κ. Πολάκη και η ίδια όμως δεν χρωστά και λίγα σε τράπεζες...
Όπως προκύπτει από την επίσημη δήλωση περιουσιακής κατάστασης, που έχει υποβάλλει στη Βουλή η ευρωβουλευτής και ταυτόχρονα εκπρόσωπος τύπου της ΝΔ, κάτι που από μόνο του γεννά μείζον ηθικό και πολιτικό ζήτημα εμφανίζεται να χρωστά σε τράπεζες περί τις 713.000 ευρώ.
Πιο αναλυτικά το 2005 η Μαρία Σπυράκη έλαβε από την Alpha Bank δύο δάνεια. Το ένα ύψους 160.000 ευρώ και το άλλο 100.000 ευρώ. Το 2012 η κα Σπυράκη έλαβε ακόμη ένα δάνειο ύψους 29.882 ευρώ πάλι από την Alpha Bank, ενώ το 2013 έλαβε από την Τράπεζα Πειραιώς δάνειο ύψους 40.000 ευρώ, Από την ίδια τράπεζα έλαβε ένα ακόμη δάνειο ύψους 31.589 ευρώ το 2014, καθώς επίσης και δάνειο μαμούθ ύψους 430.000 ευρώ. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην περιουσιακή της κατάσταση η εκπρόσωπος τύπου της ΝΔ χρωστά αυτή τη στιγμή περί τις 713.000 ευρώ από τα ανεξόφλητα δάνεια, κάτι που στηλίτευσε σε σημερινή του ανακοίνωση και ο ΣΥΡΙΖΑ.
Documento
Σε ότι αφορά τον αντιπρόεδρο της ΝΔ, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της δήλωσης περιουσιακής του κατάστασης ο Άδωνης Γεωργιάδης έλαβε τον Αύγουστο του 2007 τρία δάνεια 665.608 ευρώ. Από αυτά σήμερα ο κ. Γεωργιάδης εξακολουθεί να χρωστά περί τις 623.000 ευρώ…

ΠΟΙΑ ΟΘΩΜΑΝΙKΑ ΤΖΑΜΙΑ (19) ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ



Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Το άνοιγμα, κατά το παράδειγμα του «αξιότιμου» κ Μπουτάρη, όχι ένα ή δυο, αλλά ακούστε, 19 οθωμανικών τζαμιών που βρίσκονται σε όλη τη έκταση της ελληνικής επικράτειας, όπως τα πρόβαλλαν τουρκικά ΜΜΕ , ζητούν με περισσή… «παρρησία» οι «φίλοι» μας οι Τούρκοι.

Τα τζαμιά αυτά όπως τα παρουσίασαν σε ειδικό αφιέρωμα είναι τα εξής :
1) Yeni Cami. Το γνωστό Γιενή Τζαμί των Ντονμέδων, (εξισλαμισμένων Εβραίων), στην Θεσσαλονίκη που κτίστηκε το 1900-1903 από τον Ιταλό αρχιτέκτονα, Vitiliano Poseli. Το τζαμί αυτό ήταν το πρώτο το οποίο με πρωτοβουλία του γνωστού φιλότουρκου δημάρχου της Θεσσαλονίκης, κ Μπουτάρη, ξαναλειτούργησε το για το μουσουλμανικό Ραμαζάνι.
2) Fethiye Cami. Το Φετιγιέ Τζαμί της Αθήνας κάτω από την Ακρόπολη. Κτίστηκε μετά την κατάκτηση της Αθήνας από τους Οθωμανούς το 1456-1458.
3) Mustafa Voyvoda Camı. Το γνωστό τζαμί στο Μοναστηράκι της Αθήνας. Κτίστηκε από τον Βαλή Μουσταφά Βοϊβόντα τον 18ο αιώνα.
4) İbrahim Paşa Cami. Ιμπραήμ πασά τζαμί. Είναι στην Καβάλα Κτίστηκε από τον γνωστό ελληνικής καταγωγής Ιμπραήμ πασά.
5) Halil Bey Cami. Χαλίλ μπευ τζαμί. Είναι στην Καβάλα. Είναι το πιο παλιό τζαμί της Καβάλας. Σήμερα είναι πολιτιστικό κέντρο.
6) Ağa Paşa Cami. Αγά πασά τζαμί. Βρίσκεται στο Ναύπλιο. Κτίστηκε το 1730. Χρησιμοποιήθηκε για την πρώτη εθνοσυνέλευση της επανάστασης του 1821.
7) Ulu Cami. Ουλού τζαμί. Βρίσκεται στο Ναύπλιο. Είναι το πιο παλιό τζαμί του Ναυπλίου. Σήμερα είναι θέατρο.
8) Çelebi Sultan Mehmet Cami. Τσελεμπί σουλτάν Μεχμέτ τζαμί. Το μεγάλο τζαμί του Διδυμοτείχου. Είναι του 14ου αιώνα.
9) Yeni Cami. Γιενή τζαμί. Είναι στην Λάρισα. Είναι του 19ου αιώνα και σήμερα είναι αρχαιολογικό μουσείο.
10) Osman Sah Kurşunlu Cami. Οσμάν Σαχ Κουρσουνλού τζαμί. Βρίσκεται στα Τρίκαλα. Το έκτισε τον 16ο αιώνα ο Οσμάν Σαχ, γαμπρός του σουλτάνου Σελίμ του πρώτου.
11) Monemvasia Camisi. Το τζαμί της Μονεμβασίας, (σύμφωνα με την Zaman). Κτίστηκε τον 16ο αιώνα και σήμερα είναι μουσείο.
12) Süleymaniye Cami. Σουλεϊμανιέ τζαμί. Βρίσκεται στην Ρόδο. Κτίστηκε από τον γνωστό σουλτάνο Σουλεϊμάν τον Μεγαλοπρεπή το 1531. Σήμερα είναι μνημείο.
13) Murad Reis Cami. Μουράτ Ρέϊς τζαμί. Και αυτό βρίσκεται Στην Ρόδο. Κτίστηκε το 1636.
14) Ağa Cami. Αγά τζαμί. Και αυτό είναι στην Ρόδο. Κτίστηκε το 1819 από τον Χατζή Μεχμέτ Αγά.
15) Deftedar Cami. Ντεφτεντάρ τζαμί. Βρίσκεται στην νήσο Κω. Κτίστηκε το 1724 από τον Ντεφτεντάρ Ιμπραήμ Πασά. Το τζαμί αυτό λειτουργεί κάθε Παρασκευή.
16) Lonca Cami. Λόντζα τζαμί. Στην νήσο Κω. Κτίστηκε το 1776.
17) Aslan Paşa Cami. Ασλάν πασά τζαμί. Βρίσκεται στα Γιάννενα. Κτίστηκε από τον Ασλάν πασά και σήμερα είναι εθνογραφικό μουσείο.
18) Fethiye Cami. Φετχιγιέ τζαμί. Και αυτό είναι στα Γιάννενα. Προφανώς τα τζαμιά των Ιωαννίνων προορίζονται για τους μουσουλμάνους Τσάμηδες που ονειρεύονται να ξαναέρθουν στην περιοχή.
19) Kurşunlu Cami. Κουρσουνλού τζαμί. Βρίσκεται στην Καστοριά.
Το ζήτημα της επαναφοράς της Ελλάδας στο… οθωμανικό «τόξο» έχει πάρει σοβαρές διαστάσεις από τους ισλαμιστές γείτονες και τελευταία αναπτύσσουν μια έντονη προπαγάνδα προς την κατεύθυνση αυτή. Άλλωστε έχουν σαν μεγάλο σύμμαχο τους και την τεράστια τηλεοπτική επιτυχία των τουρκικών σήριαλ που εξοικείωσε, όπως πιστεύουν, τους Έλληνες με την… «οθωμανική τους κληρονομιά». Πρόσφατα μάλιστα σε μια παρουσία αυτής της «οθωμανικής κληρονομιάς» της Ελλάδα που έγινε στην Κωνσταντινούπολη, ακουστήκαν πολλά φαιδρά τα οποία όχι μόνο δεν στέκουν ιστορικά αλλά και προκαλούν τον γέλωτα, είναι όμως άλλη μια πλευρά της επίσημης τουρκικής επεκτατικής αντίληψης, (νεοοθωμανικη πολιτική του Αχμέτ Νταβούτογλου), στον πολιτιστικό και όχι μόνο τομέα. Αναφορές όπως, «οι εθνικιστές Έλληνες καταστρέφουν την οθωμανική πολιτιστική κληρονομιά, τα οθωμανικά μνημεία στην Ελλάδα καταρρέουν, σκόπιμα δεν κτίζονται πια… τζαμιά και τουρκικά χαμάμ», λες κει είμαστε στον δέκατο ένατο αιώνα, καταδεικνύουν ακριβώς αυτή την πολιτική. Ειδικά για την ελληνική πρωτεύουσα, την Αθήνα, συχνά παρουσιάζονται ακόμα και τηλεοπτικές εκπομπές, (πρόσφατη μεγάλη τηλεοπτικη παρουσίαση στην Kocaeli TV), που καυτηριάζουν την ελληνική στάση να μην δοθεί ξανά στην λειτουργία τον γνωστό «Βοεβόδα τζαμί» στο Μοναστηράκι. Το τζαμί αυτό παρουσιάζετε σαν ένα από τα τρία οθωμανικά μνημεία που έχουν διασωθεί στην Αθήνα από τα 86, όπως αναφέρουν οι Τούρκοι ειδικοί, τζαμιά λουτρά κ.α., που είχαν κτίσει οι Οθωμανοί και τα… «γκρέμισαν» οι Έλληνες «φανατικοί».
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr

Νεκροί και οι τέσσερις αγνοούμενοι στην Κρήτη UPD

Νεκροί και οι τέσσερις αγνοούμενοι στην Κρήτη UPD

mesara1.jpg

Με το πρώτο φως της ημέρας μέλη της πυροσβεστικής, ομάδα υποβρύχιων αποστολών, πλοία, αλλά και εναέρια μέσα ξεκίνησαν εκ νέου τις έρευνες | EUROKINISSI/ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΡΑΠΑΝΗΣ
Τραγικός είναι ο επίλογος των ερευνών εντοπισμού και αναζήτησης στον Γεροπόταμο του Δήμου Φαιστού στη νότια Κρήτη καθώς εντοπίστηκαν νεκροί και οι τέσσερις αγνοούμενοι που αναζητούνταν από τις ελληνικές αρχές από το βράδυ του Σαββάτου.
Πρόκειται για δύο αδελφές 22 και 29 ετών, τη μητέρα τους και τον σύζυγο μίας εκ των δύο.
Μεγάλης κλίμακας επιχείρηση στήθηκε τις τελευταίες δύο ημέρες για τον εντοπισμό των αγνοουμένων | EUROKINISSI
Περίπου στις 11 το πρωί έγινε γνωστό πως εντοπίστηκε στην κοίτη του ποταμού το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν οι αγνοούμενοι με πως μέσα σε αυτό υπήρχαν τέσσερις σοροί. Λίγο μετά τη 1 το μεσημέρι έγινε γνωστό πως και οι τέσσερις εντοπίστηκαν εγκλωβισμένοι μέσα στο όχημα.
Η ενημέρωση από την πυροσβεστική
Στο σημείο είχε στηθεί από νωρίς το πρωί μεγάλης έκτασης επιχείρηση για τον εντοπισμό τους με την παρουσία δεκάδων πυροσβεστών, εκσκαφικών μηχανημάτων, ελικοπτέρου, αλλά και δυτών.
Τις έρευνες συνέδραμαν και δύτες | EUROKINISSI
Οι αγνοούμενοι είχαν επικοινωνήσει το βράδυ του Σαββάτου δύο φορές με την ΕΛ.ΑΣ. τη στιγμή που πάλευαν με τα ορμητικά νερά. Το πρώτο τηλεφώνημα έγινε από την οδηγό του οχήματος, η οποία φέρεται να είπε στους αστυνομικούς «σώστε μας, πνιγόμαστε».
Λίγα λεπτά αργότερα η κοπέλα τηλεφώνησε εκ νέου, όμως δεν μπορούσε να επικοινωνήσει καλά. Οι αστυνομικοί συνομίλησαν με τον σύζυγό της, ο οποίος τους έδωσε το στίγμα του οχήματος και τους ενημέρωσε ότι το αυτοκίνητο μπάζει νερά.

Εντοπίστηκαν νεκροί οι επιβάτες του αυτοκινήτου που παρασύρθηκε από ρέμα στην Κρήτη

ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΗΣΗ

Εντοπίστηκαν νεκροί οι επιβάτες του αυτοκινήτου που παρασύρθηκε από ρέμα στην Κρήτη

© Sputnik /
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Εντοπίστηκαν τέσσερις σοροί μέσα στο αυτοκίνητο που βρέθηκε μέσα σε λασπώδη περιοχή στη Μεσαρά Κρήτης και αγνοούνταν από τα ξημερώματα της Κυριακής.

Συγκλονιστική αποκάλυψη: «Οι δολοφόνοι που ανατίναξαν το αεροπλάνο του Ωνάση κυκλοφορούν ελεύθεροι»

1 / 3 ΣΕΛΙΔΕΣ
ΕΛΛΑΔΑ© Newsbomb ΕΛΛΑΔΑ Σαράντα επτά χρόνια συμπληρώνονται σήμερα Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου, από τότε που το λίαρ τζετ του Αριστοτέλη Ωνάση εξερράγη μυστηριωδώς λίγο πριν από την προσγείωσή του στο αεροδρόμιο της Νίκαιας, στη Γαλλία, και χάθηκε στα νερά της θάλασσας, χωρίς να το ανασύρουν ποτέ. Στη μοιραία πτήση κυβερνήτες ήταν οι δύο πιο έμπιστοι πιλότοι του Έλληνα κροίσου, τα αδέλφια Κουρή, των οποίων τα πτώματα δεν βρέθηκαν ποτέ.
Ο τρίτος αδελφός, ο 86χρονος σήμερα Γρηγόρης Κουρής, σε μια συγκλονιστική συνέντευξή του στην εφημερίδα Espresso, μιλάει στον Νίκο Νικόλιζα για το τραγικό συμβάν, το οποίο, όπως επισημαίνει, «ήταν η αρχή του τέλους της δυναστείας Ωνάση». Να θυμίσουμε ότι έναν χρόνο αργότερα, πάλι μυστηριωδώς, έπεσε το αεροσκάφος SX-BDG Piaggio 136L-2 της Ολυμπιακής του Αλέξανδρου Ωνάση
«Οι δολοφόνοι που ανατίναξαν το αεροπλάνο του Ωνάση, και σκοτώθηκαν τα δύο αδέλφια μου, κυκλοφορούν ελεύθεροι εδώ και 47 χρόνια, χωρίς κανείς να τους έχει εντοπίσει. Η αρχή για να ξεκληριστεί η οικογένεια του Ωνάση έγινε με τον θάνατο των δύο έμπιστων πιλότων και αδελφών μου, Γιώργου και Δημήτρη Κουρή. Αν ο Ωνάσης είχε ασχοληθεί με το θέμα των νεκρών αδελφών μου, σήμερα η οικογένεια Ωνάση θα υπήρχε…», αναφέρει με την πίκρα ζωγραφισμένη στο πρόσωπό του ο Γρηγόρης Κουρής, καθώς, όπως υποστηρίζει, «σχεδόν έναν χρόνο μετά το λίαρ τζετ του Αλέξανδρου συνετρίβη κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, πέθαναν επίσης με παράξενο τρόπο δύο ντετέκτιβ που έψαχναν την υπόθεση Ωνάση, ενώ νεκρή βρέθηκε και η Χριστίνα Ωνάση».
Ήταν 18 Φεβρουαρίου 1972. Είχε φέξει για τα καλά. Το λίαρ τζετ με πιλότους τα αδέλφια Δημήτρη και Γιώργο Κουρή απογειώνεται από το Ελληνικό με προορισμό τη Γαλλία, με σκοπό να συναντηθούν με τον Αλέξανδρο Ωνάση και από εκεί να φύγουν όλοι μαζί για το Παρίσι. Επί ελληνικού εδάφους, και λίγο πριν από την απογείωση, ο τρίτος και μικρότερος κατά σειρά αδελφός τους Γρηγόρης Κουρής τούς αποχαιρετούσε σφιχταγκαλιάζοντάς τους, λες και ήξερε ότι ήταν η τελευταία φορά που τους έβλεπε, περιγράφεται στο δημοσίευμα της Espresso. «Μήπως πρέπει να έρθω και εγώ να μιλήσω στον Αλέξανδρο;» τους είπε και ο μεγαλύτερος από τα αδέλφια Δημήτρης τον απέτρεψε, σαν κάτι να διαισθανόταν. «Όχι, όχι. Εσύ πρέπει να μείνεις πίσω» του είπε και τον αποχαιρέτησε. Λίγο πριν το λίαρ τζετ προσγειωθεί στο αεροδρόμιο της Νίκαιας, στα 1.200 πόδια και κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, σχεδόν πάνω από το αεροδρόμιο, το αεροπλάνο εξερράγη! Το τραγικό συμβάν έκανε αμέσως τον γύρο του κόσμου. Ο Αλέξανδρος Ωνάσης μέσα σε λίγα λεπτά πληροφορήθηκε την τραγική είδηση. Προσπάθησε να μάθει τι συνέβη, αλλά έβρισκε παντού… τοίχο. Η άτρακτος του μοιραίου τζετ δεν ανασύρθηκε ποτέ.Τα πτώματα των δύο πιλότων δεν βρέθηκαν ποτέ, ενώ δεν βγήκε ποτέ και πόρισμα για τα αίτια της έκρηξης.
Διαφάνεια 1 από 16: Στιγμές από τη ζωή του Αριστοτέλη Ωνάση
2 / 3 ΣΕΛΙΔΕΣ
Στο σπίτι του, στα βόρεια προάστια, ο 86χρονος πρώην κυβερνήτης της Ολυμπιακής Αεροπορίας ακόμα και σήμερα, ύστερα από 47 ολόκληρα χρόνια, προσπαθεί να εξηγήσει τι συνέβη τότε…
Συγκλονιστική αποκάλυψη: «Οι δολοφόνοι που ανατίναξαν το αεροπλάνο του Ωνάση κυκλοφορούν ελεύθεροι» - 18© Παρέχεται από: DPG Digital Media S.A. Συγκλονιστική αποκάλυψη: «Οι δολοφόνοι που ανατίναξαν το αεροπλάνο του Ωνάση κυκλοφορούν ελεύθεροι» - 18 «Πριν από το σαμποτάζ με το λίαρ τζετ των αδελφών μου είχαν προηγηθεί και πολλά άλλα σαμποτάζ εναντίον του αδελφού μου Δημήτρη. Ήθελαν να τον διώξουν από εκεί, γιατί ήταν διευθυντής του ελαφρού στόλου. Ο κόμπος έφτασε στο χτένι, όμως, για τον αδελφό μου, όταν προσπάθησαν να τον ξεμπροστιάσουν και να τον μειώσουν στα μάτια του Ωνάση, που τον υπεραγαπούσε και του είχε εμπιστοσύνη, επειδή δεν εμφανίστηκε στην υπηρεσία του ένας πιλότος, υφιστάμενός του, που θα πήγαινε τον Αριστοτέλη στο Παρίσι. Θέλησαν με αυτόν τον τρόπο να τον εκθέσουν, ότι δηλαδή δεν ανταποκρινόταν στα διευθυντικά του καθήκοντα. Το μοιραίο ταξίδι προς το Παρίσι προγραμματίστηκε να γίνει για να κουβεντιάσουν τα αδέλφια μου με τον Αλέξανδρο για τα σαμποτάζ που γίνονταν στο πρόσωπό τους και για άλλα μυστικά… Δεν πρόλαβαν.» Ποια μπορεί να ήταν όλα αυτά τα μυστικά που αφορούσαν τους Ωνάσηδες; Τι μπορεί να ήξεραν κάποιοι για τη δυναστεία; Οι απαντήσεις κρύβονται στον βυθό. Εκεί που είναι όλα αυτά τα χρόνια το κουφάρι του αεροσκάφους.
«Στο αεροδρόμιο του Ελληνικού» συνεχίζει την αφήγησή του ο Γρηγόρης Κουρής, «λίγη ώρα προτού απογειωθεί το μοιραίο λίαρ τζετ, είχε προηγηθεί μια φωτογράφιση με μοντέλα που κάθονταν στοιχισμένα μπροστά από το αεροπλάνο. Είχαν έρθει πολλά μανεκέν γι’ αυτό το διαφημιστικό. Αυτός ήταν και ο λόγος που άργησε να φύγει το λίαρ τζετ από το αεροδρόμιο του Ελληνικού, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει να φτάσει και στη Νίκαια της Γαλλίας για να επιβιβαστεί ο Αλέξανδρος. Αλλιώς, αν δεν υπήρχε αυτή η καθυστέρηση, μαζί με τα αδέλφια μου στην ίδια μοιραία πτήση νεκρός θα ήταν και ο γιος του Ωνάση».
3 / 3 ΣΕΛΙΔΕΣ
Ο Γρηγόρης Κουρής, μάλιστα, επισημαίνει ότι μετά τον θάνατο των δύο αδελφών του υπήρξε σωρεία ανεξιχνίαστων δολοφονιών που αφορούσαν τη δυναστεία. «Εκτός από τον Αλέξανδρο, φρικτό θάνατο βρήκε από νταλίκα και ο ντετέκτιβ Χαλκιαδάκης, ο οποίος τότε, δια του Τύπου, είχε προαναγγείλει ότι «εντός των ημερών θα σας αποκαλύψω ποιοι σκότωσαν τον Αλέξανδρο». Η νταλίκα που σκότωσε τον Χαλκιαδάκη δεν βρέθηκε ποτέ. Επίσης, ήταν και ο ντετέκτιβ Γιώργος Βλάχος, ο οποίος… εξαφανίστηκε».
Ύστερα από πιέσεις της οικογένειας Κουρή, ο γιος του Ωνάση δέχτηκε τότε να ρίξει φως στο τραγικό δυστύχημα. «Το φθινόπωρο του ίδιου έτους που συνέβη το δυστύχημα είχα ζητήσει να με δει ο Αλέξανδρος. Πράγματι, με δέχτηκε στο γραφείο του. Εκεί λοιπόν του είπα: «Αλέξανδρε, πρόκειται για σαμποτάζ». Εκείνος άκουγε με προσοχή κάθε μου λέξη και ήταν πρόθυμος να βοηθήσει. Μας αγαπούσε πολύ σαν αδέλφια. Ενδιαφέρθηκε, μάλιστα, να βγάλει την άτρακτο από τη θάλασσα για να διαπιστώσει τα αίτια από τη συντριβή του αεροπλάνου. Τρεις ήταν οι περιπτώσεις για το δυστύχημα: η πρώτη να έφταιγαν οι πιλότοι, η δεύτερη από αστοχία υλικού και η τρίτη από σαμποτάζ. Κάποια από τα κομμάτια του αεροσκάφους που ξέβρασε η θάλασσα στη Νίκαια είχαν έντονα σημάδια έκρηξης. Ήταν τρύπες μεγάλες, ανοιγμένες από μέσα προς τα έξω. Αυτό έδειχνε καθαρή έκρηξη. Τότε, λοιπόν, ο Αλέξανδρος, στην προσπάθειά του να βγάλει το αεροπλάνο στην επιφάνεια από τον βυθό, είχε έρθει σε συνεννόηση με τον Κουστό. Δέχθηκε, όμως, ένα τηλεφώνημα από τον πατέρα του που του έλεγε: «Πάψε να ασχολείσαι με τους Κουρήδες γιατί θα σου κόψω τα πόδια».
Για ποιο λόγο λοιπόν δεν ήθελε ο Ωνάσης να βγει στην επιφάνεια το αεροπλάνο; Τι κρύβεται πίσω από όλα αυτά τα ανατριχιαστικά γεγονότα; Πάντως όσοι γνώριζαν δεν ήθελαν για κανέναν λόγο να βγει στην επιφάνεια η άτρακτος του αεροπλάνου, γιατί με εμπειρογνώμονες θα υποδείκνυα ότι οι τρύπες είχαν προέλθει από πυρίτιδα, δηλαδή από έκρηξη που προκλήθηκε στο εσωτερικό. Τότε μου είχαν πει, μάλιστα, ότι θα έστελναν βατραχανθρώπους από τη Γαλλία, με σκοπό να βρουν περαιτέρω αποδείξεις. Κατά την άποψή μου, όμως, έστειλαν βατραχανθρώπους για να εξαφανίσουν όλες τις αποδείξεις!» λέει ο πρώην κυβερνήτης της Ολυμπιακής, έχοντας μπροστά του έναν ολόκληρο φάκελο με σημειώσεις, στοιχεία και φωτογραφίες.
«Και ο Αλέξανδρος είχε μπει στο νόημα για το τι πραγματικά συνέβαινε. Εμείς, όπως προείπα, είχαμε συζητήσει το φθινόπωρο. Τον Αλέξανδρο τον “καθάρισαν” τον Γενάρη του επόμενου χρόνου», σημειώνει.
«Όσο ζω θα ψάχνω τα αδέλφια μου. Ο ανιψιός μου και γιος του αδελφού μου Δημήτρη πριν από περίπου έναν χρόνο είχε επικοινωνήσει με τη θυγατρική εταιρία του λίαρ τζετ, στην Αμερική, όπου επέβαινε ο πατέρας του θέλοντας να μάθει αν υπάρχει πόρισμα για το τραγικό συμβάν. Από τα συμφραζόμενα κατάλαβε ότι υπάρχει, αλλά είναι απόρρητο και μόνο για την εταιρία» αναφέρει και συμπληρώνει: «Αν ο Ωνάσης είχε ασχοληθεί με το θέμα των νεκρών αδελφών μου, σήμερα η οικογένεια Ωνάση θα ζούσε. Διότι οι Κουρήδες ήταν το πρώτο κάστρο που προστάτευε την οικογένεια του Αλέξανδρου! Έφυγαν από τη μέση και άνοιξε ο δρόμος για ολόκληρη τη δυναστεία», τονίζει ο Γρηγόρης Κουρής.
Πηγή: Espresso

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κακοκαιρία: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης αρκετές περιοχές - Ανυπολόγιστες ζημιές, χωριά αποκομμένα

  Επιμέλεια -  Γρηγόρης Αναγνώστου  - CNN Greece   Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2025 08:10 1 SHARES Πλημμύρες και καταστροφές από την κακοκαιρία στ...