Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2019

ΔΝΤ: Κόψτε 13η σύνταξη, μειώστε αφορολόγητο-συντάξεις, καταργήστε τα εργασιακά δικαιώματα

ΔΝΤ: Κόψτε 13η σύνταξη, μειώστε αφορολόγητο-συντάξεις, καταργήστε τα εργασιακά δικαιώματα

Share to More
Το ΔΝΤ εισηγείται εφαρμογή συνταγής Λατινικής Αμερικής και υποστηρίζει πλήρως τα αντεργατικά μέτρα της κυβέρνησης Μητσοτάκη που καταργούν τα όσα θετικά για τους εργαζόμενους εισήγαγε το 2018-19 η κυβέρνηση Τσίπρα (ισχύς των κλαδικών έναντι των επιχειρησιακών συμβάσεων με συνακόλουθη σημαντική αύξηση μισθών για περισσότερους από 350.000 μισθωτούς, αιτιολογημένες απολύσεις, ευθύνη εργολάβων –υπεργολάβων έναντι των εργαζομένων κλπ) .
Ζητάει επιπλέον:
  • κατάργηση της 13ης σύνταξης
  • μείωση του αφορολογήτου στα 6.500 ευρώ
  • μείωση των συντάξεων κατά το ύψος της προσωπικής διαφοράς
Πρακτικά το ΔΝΤ υποστηρίζοντας τη μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων ζητάει την επαναφορά ουσιαστικά όλου του πακέτου των μέτρων που καταργήθηκαν μετά την έξοδο της χώρας από το μνημονιακό καθεστώς τον Αύγουστο του 2018.
Σε σχετικές του δηλώσεις ο διάδοχος των Τόμσεν - Βελκουλέσκου και νέος υπεύθυνος του ΔΝΤ για την Ελλάδα Πίτερ Ντόλμαν χαρακτήρισε την καταβολή της λεγόμενης «13ης σύνταξης» από την προηγούμενη κυβέρνηση «μεγάλο λάθος»!
Ο επικεφαλής της αποστολής του ΔΝΤ υποστήριξε ότι το μέτρο αυτό ήταν «σπατάλη», πως θα πρέπει κατά την εκτίμηση του Ταμείου να ανακληθεί και πρόσθεσε ότι θα μπορούσαν τα χρήματα αυτά να έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ καλύτερα για τη στήριξη νέων εργαζομένων και ανέργων.
Το ΔΝΤ εκτιμά ότι η ανάπτυξη θα κινηθεί στο επίπεδο του 2% ενώ επιμένει έντονα στη γρήγορη λύση του προβλήματος της μεγάλης έκθεσης των τραπεζών σε «κόκκινα δάνεια» και «μιλάει» για «αδύνατη νοοτροπία πληρωμής» (σσ. προφανώς για την οικονομική ένδεια τεράστιων ομάδων του πληθυσμού που οδηγεί στη μη πληρωμή υποχρεώσεων δεν έχουν ακούσει κάτι στο ΔΝΤ).
Είναι χαρακτηριστικό για την αντίληψη του ΔΝΤ το ακόλουθο απόσπασμα από την ανακοίνωσή του:
«Η Ελλάδα παραμένει κοντά στον πυθμένα της ΕΕ αναφορικά με το ποσοστό των εργαζόμενων που πληρώνουν φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων και έχει ένα από τα υψηλότερα κενά συμμόρφωσης αναφορικά με τον ΦΠΑ. Σε σύγκριση με την υπόλοιπη ΕΕ, πολύ μεγάλο ποσοστό της δημόσιας δαπάνης κατευθύνεται σε συντάξεις και μισθολογικές δαπάνες του δημοσίου και πολύ μικρό ποσοστό σε άλλες κοινωνικές δαπάνες.»
Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης του ΔΝΤ
Η νέα κυβέρνηση κληρονόμησε μια χλιαρή ανάκαμψη, επιβαρυμένη από τις παρακαταθήκες της κρίσης και τις ανατροπές πολιτικών σε όλους τους τομείς μετά την έξοδο από το πρόγραμμα, οι οποίες αύξησαν περαιτέρω τις δημοσιονομικές, χρηματοπιστωτικές και εξωτερικές τρωτότητες. Ενώ η κυβέρνηση έκανε μια πολλά υποσχόμενη αρχή με το να απομακρύνει εμπόδια αναφορικά με τις δομικές μεταρρυθμίσεις και τις ιδιωτικοποιήσεις και με το να προχωρήσει στην εξυγίανση των ισολογισμών των τραπεζών, χρειάζεται άμεσα μεγαλύτερη προσπάθεια σε όλους τους τομείς πολιτικής, προκειμένου να καταστεί η Ελλάδα ανταγωνιστική εντός της Νομισματικής Ενωσης, να εξαλείψει το πλεονάζον χρέος και να επιτεύξει περισσότερη ανάπτυξη βασισμένη στη συμπερίληψη.
1. Η νέα κυβέρνηση ορθώς δίνει προτεραιότητα στην ανάπτυξη αλλά είναι αντιμέτωπη με μια δύσκολη μάχη. Το κατά κεφαλήν εισόδημα παραμένει σε επίπεδα χαμηλότερα από αυτά πριν την προσχώρηση στην Ευρωζώνη, αντανακλώντας σημαντικές παρακαταθήκες της κρίσης (υψηλό δημόσιο χρέος, υψηλό επίπεδο μη εξυπηρετούμενων δανείων, υπερχρεωμένους δανειολήπτες), χαμηλή παραγωγικότητα, απουσία επενδύσεων, αδύναμη νοοτροπία πληρωμής και δυσμενείς δημογραφικές τάσεις.
Οι προοπτικές μετριάστηκαν περαιτέρω από την ευρεία υποχώρηση πολιτικών μετά την έξοδο από το πρόγραμμα τον Αύγουστο του 2018, με μεταρρυθμίσεις που προβλέπονταν από το πρόγραμμα να καθυστερούν (π.χ. δημοσιονομικές-διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις), να ακυρώνονται (π.χ. τα προνομοθετημένα μεταρρυθμιστικά πακέτα για τις συντάξεις και τη φορολογία εισοδήματος) ή να ανατρέπονται (π.χ. βασικά στοιχεία των μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας που εισήχθησαν κατά την περίοδο 2011-2013 και προσπάθειες διεύρυνσης της φορολογικής βάσης και ενίσχυσης της νοοτροπίας πληρωμών).
2. Η ανάπτυξη αναμένεται να κινηθεί κοντά στο 2% το 2019 και το 2020. Η βραχυπρόθεσμη ανάπτυξη ευνοείται από την κυκλική ανάκαμψη και το καταναλωτικό κλίμα, γεγονός που θα έπρεπε να μεταφραστεί σε υψηλότερες επενδύσεις. Εντούτοις, με την πρόβλεψη για μακροχρόνια ανάπτυξη στο 0.9%, θα χρειαστεί μιάμιση δεκαετία ακόμη μέχρι να φτάσει το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα στα προ κρίσης επίπεδα. Η αναλογία χρέους προς το ΑΕΠ προβλέπεται να έχει καθοδικές τάσεις μέσα στην επόμενη δεκαετία με σχετικά χαμηλό κίνδυνο ρευστότητας μεσοπρόθεσμα, αν και η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα δεν διασφαλίζεται κάτω από ρεαλιστικές μακροοικονομικές παραδοχές.
Οι -ακόμη αδύναμες- τράπεζες μετριάζουν τις προοπτικές ανάκαμψης και θέτουν σημαντικούς κινδύνους τόσο δημοσιονομικά όσο και στο κομμάτι στης χρηματοπιστωτικής σταθερότητας. Αυτοί, καθώς και άλλοι παράγοντες, καθιστούν την Ελλάδα ευάλωτη σε μια σειρά εξωτερικών και εγχώριων σοκ. Με δεδομένη την κυκλική θέση της Ελλάδας και τις επιθυμητές πολιτικές μεσοπρόθεσμα, το προσωπικό θεωρεί ότι υπάρχει μια σημαντική υπερεκτίμηση της πραγματικής συναλλαγματικής ισοτιμίας. Σε αυτό το πλαίσιο, η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να χρησιμοποιήσει την πολιτική της εντολή και το βελτιωμένο επενδυτικό κλίμα ώστε να αναπτύξει ένα ευρύ φάσμα εργαλείων πολιτικής και να ξεπεράσει τα μακροχρόνια οργανωμένα συμφέροντα, με στόχο να προωθήσει την μακροχρόνια ανάπτυξη σημαντικά πιο πάνω από τις τωρινές προβλέψεις.
3. Η αποκατάσταση του τραπεζικού τομέα, ο οποίος τώρα είναι ένας δυσλειτουργικός κινητήρας ανάπτυξης, είναι μια κορυφαία προτεραιότητα. Ο στόχος της κυβέρνησης για την επίτευξη μονοψήφιων ποσοστών μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων (NPEs) μέχρι τα μέσα του 2022 κινείται στη σωστή κατεύθυνση και το προτεινόμενο σχήμα προστασίας ενεργητικού (ΑPS) με την ονομασία «Ηρακλής» θα μπορούσε να παρέχει σημαντική υποστήριξη (αν και σημαντικές λεπτομέρειες του σχήματος δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές).
Εντούτοις, για την πλήρη αποκατάσταση της ποιότητας του ενεργητικού, σε συνάρτηση με την ποιότητα και τα επίπεδα τραπεζικού κεφαλαίου, της ρευστότητας και της κερδοφορίας, η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να αναπτύξει μια πιο συνολική, φιλόδοξη και καλά συντονισμένη στρατηγική. Αυτές οι προσπάθειες θα πρέπει πρωτίστως να είναι αγορακεντρικές, με οποιαδήποτε δημόσια στήριξη να υπόκειται σε μια δυναμική ανάλυση κόστους-οφέλους και να υποστηρίζονται από περαιτέρω βελτιώσεις του νομικού πλαισίου (π.χ. πιο αποδοτικές δικαστικές διαδικασίες και εκσυγχρονισμό του καθεστώτος αφερεγγυότητας). Η προστασία των στεγαστικών δανείων και τα έκτακτα καθεστώτα ρύθμισης για φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές έχουν παρεμποδίσει την ουσιαστική αναδιάθρωση του χρέους, έχουν υπονομεύσει την νοοτροπία πληρωμών και θα πρέπει να εκλείψουν μόνιμα.
4. Η μείωση των δημοσιονομικών στόχων θα υποστήριζε την οικονομική και κοινωνική ανάκαμψη. Το πρωτογενές δημοσιονομικό πλεόνασμα για το 2019 αναμένεται να είναι σύμφωνο με τη δέσμευση της Ελλάδας προς τους Ευρωπαίους εταίρους για πλεόνασμα 3,5% ως ποσοστό του ΑΕΠ -αν και για ακόμη μια φορά εξαρτάται από την υποεκτέλεση των δημοσίων επενδύσεων, γεγονός που μετριάζει την ανάπτυξη. Για το 2020, το προσωπικό προτείνει η κυβέρνηση και οι Ευρωπαίοι εταίροι να συναινέσουν σε μια πορεία χαμηλότερων δημοσιονομικών πλεονασμάτων, με δεδομένο το ευρύ οικονομικό περιθώριο και τις σημαντικές μη εξυπηρετούμενες ανάγκες σε κοινωνική και επενδυτική δαπάνη και για τη συμπερίληψη δαπανών που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν συνέργειες με ενισχυμένες δομικές μεταρρυθμίσεις.
5. Το μείγμα δημοσιονομικής πολιτικής θα πρέπει να επανασταθμιστεί για την ενίσχυση της ανάπτυξης και της κοινωνικής ενσωμάτωσης. Σχέδια για την μείωση των άμεσων φόρων και για την ενίσχυση της φορολογικής συνέπειας είναι ευπρόσδεκτα αλλά περισσότερα θα μπορούσαν να επιτευχθούν με τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης (σ.σ. εννοεί προφανώς το αφορολόγητο όριο). Η Ελλάδα παραμένει κοντά στον πυθμένα της ΕΕ αναφορικά με το ποσοστό των εργαζόμενων που πληρώνουν φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων και έχει ένα από τα υψηλότερα κενά συμμόρφωσης αναφορικά με τον ΦΠΑ. Σε σύγκριση με την υπόλοιπη ΕΕ, πολύ μεγάλο ποσοστό της δημόσιας δαπάνης κατευθύνεται σε συντάξεις και μισθολογικές δαπάνες του δημοσίου και πολύ μικρό ποσοστό σε άλλες κοινωνικές δαπάνες.
Για την αντιμετώπιση καίριων αναγκών, η Ελλάδα θα πρέπει να αυξήσει σημαντικά την κοινωνική δαπάνη (π.χ. για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα που παρέχεται με βάση εισοδηματικά κριτήρια και τη δημόσια υγεία) και τις επενδύσεις. Για την ελευθέρωση δημοσιονομικού χώρου, οι συνταξιοδοτικές παροχές των τωρινών συνταξιούχων θα πρέπει να υπολογίζονται σύμφωνα με τον νέο τρόπο υπολογισμού (και η πρόσφατη αποκατάσταση των δώρων που χορηγούνταν πριν από την κρίση θα πρέπει να ανατραπεί).
Η επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων στον τομέα της δημόσιας οικονομικής διαχείρισης θα βοηθήσει στην καλύτερη εκτέλεση του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων, θα ενισχύσει τον έλεγχο του προϋπολογισμού και θα ενδυναμώσει τη διαχείριση κινδύνου (συμπεριλαμβανομένων των κινδύνων προερχόμενων από δικαστικές υποθέσεις σε εξέλιξη), ενώ απαιτούνται συνεχιζόμενες προσπάθειες για την ενίσχυση της ΑΑΔΕ και για την κινητοποίηση του πλαισίου κατά του ξεπλύματος χρήματος (AML) για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
6. Η νέα κυβέρνηση αξίζει αναγνώριση για την άρση εμποδίων στις ιδιωτικοποιήσεις και για την προώθηση της διευκόλυνσης των επιχειρήσεων και της ψηφιοποίησης, αλλά ένα σημαντικό κομμάτι της δομικής μεταρρύθμισης της ελληνικής οικονομίας βρίσκεται ακόμη μπροστά μας. Η οικονομία παραμένει υπερ-ρυθμισμένη και κυριαρχείται από μικρομεσαίες επιχειρήσεις που λειτουργούν σε ένα μη φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον, και η Ελλάδα βρίσκεται στο τέλος ή κοντά στο τέλος της κατάταξης της Ευρωζώνης σε πολλές διακρατικές έρευνες. Απαιτούνται περισσότερες προσπάθειες για την εκ των πραγμάτων απελευθέρωση των αγορών προϊόντων και των κλειστών επαγγελμάτων και για την ενίσχυση του ανταγωνισμού.
7. Οι πρόσφατες προτάσεις της κυβέρνησης για την αγορά εργασίας είναι άξιες στήριξης, αν και χρειάζονται παραπάνω προσπάθειες για τη στήριξη της υψηλότερης απασχόλησης, της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας. Το προσωπικό στηρίζει την πρόσφατη νομοθεσία για την άρση των νέων περιορισμών στις απολύσεις και την πρόθεση να περιοριστεί η μονομερής προσφυγή στη διαιτησία. Τα σχέδια αναφορικά με την εισαγωγή ενός μηχανισμού εξαίρεσης από τις συλλογικές διαπραγματεύσεις (opt-out) είναι προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά θα έπρεπε να στοχεύουν στην πλήρη αποκατάσταση των μεταρρυθμίσεων-ορόσημο που εισήχθησαν κατά την περίοδο 2011-2013. Η μείωση του μη μισθολογικού κόστους, η διασύνδεση της προσαρμογής των κατώτατων μισθών με το επίπεδο παραγωγικότητας, η ενίσχυση των ενεργών πολιτικών απασχόλησης και η απομάκρυνση εμποδίων στη γυναικεία συμμετοχή στην αγορά εργασίας θα είναι καίριας σημασίας για την αντιμετώπιση της υστέρησης, της φτώχειας (συμπεριλαμβανομένης της φτώχειας στην εργασία) και του κοινωνικού αποκλεισμού.
Η αποστολή εκφράζει την ευγνωμοσύνη της απέναντι στις αρχές για τις εποικοδομητικές συζητήσεις

Έκθεση-σοκ από ΔΝΤ: «Σε 15 χρόνια θα επιστρέψετε στα προ κρίσης επίπεδα» - Ζητά νέα μείωση συντάξεων και σκληρά μέτρα

Έκθεση-σοκ από ΔΝΤ: «Σε 15 χρόνια θα επιστρέψετε στα προ κρίσης επίπεδα» - Ζητά νέα μείωση συντάξεων και σκληρά μέτρα!

Ψυχρολουσία για την κυβέρνηση- Ανάπτυξη μόλις 2% για φέτος και για το 2020 προβλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο για τη χώρα μας
«Θα χρειαστεί μιάμιση δεκαετία ακόμη μέχρι να φτάσει το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα στα προ κρίσης επίπεδα» αναφέρει σε έκθεσή του  το ΔΝΤ ρίχνοντας την ευθύνη για τις δυσοίωνες αυτές προβλέψεις  στην ακύρωση προψηφισμένων μέτρων.
Σε μια έκθεση εφ΄όλης της ύλης πραγματική ψυχρολουσία για τη νέα κυβέρνηση του Κ.Μητσοτάκη, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, "συστήνει"  στην κυβέρνηση  να λάβει άμεσα νέα και σκληρά μέτρα, όπως:
- να κόψει από συντάξεις και να ενισχύσει τους οικονομικά ασθενέστερους και όχι μόνον συνταξιούχους (εννοώντας πχ άπορους, άνεργους, υπερχρεωμένα νοικοκυριά, πολύτεκνες οικογένειες, αλλοδαπούς κλπ)
- να μπει τέλος σε ρυθμίσεις χρεών και τα μέτρα προστασία της κατοικίας των οφειλετών, επειδή δεν ευνοούν την καλλιέργεια συνείδησης πληρωμών
- να «τρέξει» το σχέδιο μείωσης των κόκκινων δανείων
- να μειωθεί το αφορολόγητο, κλπ.
Χαρακτηριστικά αναφέρεται στο κείμενο Συμπερασμάτων του ΔΝΤ ενόψει της έκθεσης του άρθρου 4 του Καταστατικού του Ταμείου για τη χώρα μας. ότι «η προστασία των στεγαστικών δανείων και τα έκτακτα καθεστώτα ρύθμισης για φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές (…) πρέπει να εκλείψουν μόνιμα».
Επιπλέον λέει πως «σε σύγκριση με την υπόλοιπη ΕΕ, πολύ μεγάλο ποσοστό της δημόσιας δαπάνης κατευθύνεται σε συντάξεις και μισθολογικές δαπάνες του δημοσίου και πολύ μικρό ποσοστό σε άλλες κοινωνικές δαπάνες» όπως το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα κλπ.
Συγκεκριμένα, τα στελέχη του κλιμακίου το ΔΝΤ για την Ελλάδα αναφέρουν τα εξής- μεταξύ άλλων- στο κείμενο Συμπερασμάτων:
"Η νέα κυβέρνηση κληρονόμησε μια χλιαρή ανάκαμψη, επιβαρυμένη από τις παρακαταθήκες της κρίσης και τις ανατροπές πολιτικών σε όλους τους τομείς μετά την έξοδο από το πρόγραμμα, οι οποίες αύξησαν περαιτέρω τις δημοσιονομικές, χρηματοπιστωτικές και εξωτερικές τρωτότητες.
Ενώ η κυβέρνηση έκανε μια πολλά υποσχόμενη αρχή με το να απομακρύνει εμπόδια αναφορικά με τις δομικές μεταρρυθμίσεις και τις ιδιωτικοποιήσεις και με το να προχωρήσει στην εξυγίανση των ισολογισμών των τραπεζών, χρειάζεται άμεσα μεγαλύτερη προσπάθεια σε όλους τους τομείς πολιτικής προκειμένου να καταστεί η Ελλάδα ανταγωνιστική εντός της νομισματικής ένωσης, να εξαλείψει το πλεονάζον χρέος και να επιτύχει περισσότερη ανάπτυξη"
1. Η νέα κυβέρνηση ορθώς δίνει προτεραιότητα στην ανάπτυξη αλλά είναι αντιμέτωπη με μια δύσκολη μάχη.
Το κατά κεφαλήν εισόδημα παραμένει σε επίπεδα χαμηλότερα από αυτά πριν την προσχώρηση στην Ευρωζώνη, αντανακλώντας σημαντικές παρακαταθήκες της κρίσης (υψηλό δημόσιο χρέος, υψηλό επίπεδο μη εξυπηρετούμενων δανείων, υπερχρεωμένους δανειολήπτες), χαμηλή παραγωγικότητα, απουσία επενδύσεων, αδύναμη νοοτροπία πληρωμής και δυσμενείς δημογραφικές τάσεις
Οι προοπτικές μετριάστηκαν περαιτέρω από την ευρεία υποχώρηση πολιτικών μετά την έξοδο από το πρόγραμμα τον Αύγουστο του 2018, με μεταρρυθμίσεις που προβλέπονταν από το πρόγραμμα να καθυστερούν (π.χ. δημοσιονομικές-διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις), να ακυρώνονται (π.χ. τα προνομοθετημένα μεταρρυθμιστικά πακέτα για τις συντάξεις και τη φορολογία εισοδήματος) ή να ανατρέπονται (π.χ. βασικά στοιχεία των μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας που εισήχθησαν κατά την περίοδο 2011-2013 και προσπάθειες διεύρυνσης της φορολογικής βάσης και ενίσχυσης της νοοτροπίας πληρωμών).
2. Η ανάπτυξη αναμένεται να κινηθεί κοντά στο 2 τοις εκατό το 2019 και το 2020. Η βραχυπρόθεσμη ανάπτυξη ευνοείται από την κυκλική ανάκαμψη και το καταναλωτικό κλίμα, γεγονός που θα έπρεπε να μεταφραστεί σε υψηλότερες επενδύσεις.
Εντούτοις, με την πρόβλεψη για μακροχρόνια ανάπτυξη στο 0,9%, θα χρειαστεί μιάμιση δεκαετία ακόμη μέχρι να φτάσει το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα στα προ κρίσης επίπεδα.
Η αναλογία χρέους προς το ΑΕΠ προβλέπεται να έχει καθοδικές τάσεις μέσα στην επόμενη δεκαετία με σχετικά χαμηλό κίνδυνο ρευστότητας μεσοπρόθεσμα, αν και η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα δεν διασφαλίζεται κάτω από ρεαλιστικές μακροοικονομικές παραδοχές.
Οι -ακόμη αδύναμες- τράπεζες μετριάζουν τις προοπτικές ανάκαμψης και θέτουν σημαντικούς κινδύνους τόσο δημοσιονομικά όσο και στο κομμάτι στης χρηματοπιστωτικής σταθερότητας.
Σε αυτό το πλαίσιο, η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να χρησιμοποιήσει την πολιτική της εντολή και το βελτιωμένο επενδυτικό κλίμα ώστε να αναπτύξει ένα ευρύ φάσμα εργαλείων πολιτικής και να ξεπεράσει τα μακροχρόνια οργανωμένα συμφέροντα, με στόχο να προωθήσει την μακροχρόνια ανάπτυξη σημαντικά πιο πάνω από τις τωρινές προβλέψεις.
3. Η αποκατάσταση του τραπεζικού τομέα, ο οποίος τώρα είναι ένας δυσλειτουργικός κινητήρας ανάπτυξης, είναι μια κορυφαία προτεραιότητα.
Ο στόχος της κυβέρνησης για την επίτευξη μονοψήφιων ποσοστών μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων (NPEs) μέχρι τα μέσα του 2022 κινείται στη σωστή κατεύθυνση και το προτεινόμενο σχήμα προστασίας ενεργητικού (ΑPS) με την ονομασία «Ηρακλής» θα μπορούσε να παρέχει σημαντική υποστήριξη (αν και σημαντικές λεπτομέρειες του σχήματος δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές).
Εντούτοις, για την πλήρη αποκατάσταση της ποιότητας του ενεργητικού, σε συνάρτηση με την ποιότητα και τα επίπεδα τραπεζικού κεφαλαίου, της ρευστότητας και της κερδοφορίας, η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να αναπτύξει μια πιο συνολική, φιλόδοξη και καλά συντονισμένη στρατηγική.
Αυτές οι προσπάθειες θα πρέπει πρωτίστως να είναι αγορακεντρικές, με οποιαδήποτε δημόσια στήριξη να υπόκειται σε μια δυναμική ανάλυση κόστους-οφέλους και να υποστηρίζονται από περαιτέρω βελτιώσεις του νομικού πλαισίου (π.χ. πιο αποδοτικές δικαστικές διαδικασίες και εκσυγχρονισμό του καθεστώτος αφερεγγυότητας).
Η προστασία των στεγαστικών δανείων και τα έκτακτα καθεστώτα ρύθμισης για φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές έχουν παρεμποδίσει την ουσιαστική αναδιάθρωση του χρέους, έχουν υπονομεύσει την νοοτροπία πληρωμών και θα πρέπει να εκλείψουν μόνιμα.
4. Η μείωση των δημοσιονομικών στόχων θα υποστήριζε την οικονομική και κοινωνική ανάκαμψη.
Το πρωτογενές δημοσιονομικό πλεόνασμα για το 2019 αναμένεται να είναι σύμφωνο με την δέσμευση της Ελλάδας προς τους Ευρωπαίους εταίρους για πλεόνασμα 3.5 τοις εκατό ως ποσοστό του ΑΕΠ- αν και για ακόμη μια φορά εξαρτάται από την υπο-εκτέλεση των δημοσίων επενδύσεων, γεγονός που μετριάζει την ανάπτυξη.
Για το 2020, (το κλιμάκιο του ΔΝΤ προτείνει) η κυβέρνηση και οι Ευρωπαίοι εταίροι να συναινέσουν σε μια πορεία χαμηλότερων δημοσιονομικών πλεονασμάτων, με δεδομένο το ευρύ οικονομικό περιθώριο και τις σημαντικές μη εξυπηρετούμενες ανάγκες σε κοινωνική και επενδυτική δαπάνη και για τη συμπερίληψη δαπανών που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν συνέργειες με ενισχυμένες δομικές μεταρρυθμίσεις.
5. Το μείγμα δημοσιονομικής πολιτικής θα πρέπει να επανασταθμιστεί για την ενίσχυση της ανάπτυξης και της κοινωνικής ενσωμάτωσης.
Σχέδια για την μείωση των άμεσων φόρων και για την ενίσχυση της φορολογικής συνέπειας είναι ευπρόσδεκτα αλλά περισσότερα θα μπορούσαν να επιτευχθούν με τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης.
Η Ελλάδα παραμένει κοντά στον πυθμένα της ΕΕ αναφορικά με το ποσοστό των εργαζόμενων που πληρώνουν φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων και έχει ένα από τα υψηλότερα κενά συμμόρφωσης αναφορικά με τον ΦΠΑ.
Σε σύγκριση με την υπόλοιπη ΕΕ, πολύ μεγάλο ποσοστό της δημόσιας δαπάνης κατευθύνεται σε συντάξεις και μισθολογικές δαπάνες του δημοσίου και πολύ μικρό ποσοστό σε άλλες κοινωνικές δαπάνες.
Για την αντιμετώπιση καίριων αναγκών, η Ελλάδα θα πρέπει να αυξήσει σημαντικά την κοινωνική δαπάνη (π.χ. για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα που παρέχεται με βάση εισοδηματικά κριτήρια και τη δημόσια υγεία) και τις επενδύσεις.

Για την ελευθέρωση δημοσιονομικού χώρου, οι συνταξιοδοτικές παροχές των τωρινών συνταξιούχων θα πρέπει να υπολογίζονται σύμφωνα με τον νέο τρόπο υπολογισμού (και η πρόσφατη αποκατάσταση των δώρων που χορηγούνταν πριν από την κρίση θα πρέπει να ανατραπεί).

ΤΑΞΙΔΙΑ ΠΕΝΗΝΤΑ ΕΤΩΝ...ΧΩΡΙΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, πλήθος, ουρανοξύστης και υπαίθριες δραστηριότητες
ΤΑΞΙΔΙΑ ΠΕΝΗΝΤΑ ΕΤΩΝ...ΧΩΡΙΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ (Αρθρο).
Άγγελος ΠαπαλεξόπουλοςΚαθηγητής Νομικών και Πολιτικών Επιστημών
Εδώ και πέντε δεκαετίες (επί μεταπολίτευσης δηλαδή) η Ελλάδα κάθε τρείς και λίγο,στέλνει κυβερνητικές αποστολές όλων των επιπέδων και διαβαθμίσεων(είτε σε επίπεδο πρωθυπουργών,είτε υπουργών,είτε ανωτάτων αξιωματούχων,είτε επενδυτών κλπ κλπ),άλλοτε ολιγομελείς και άλλοτε πολυάριθμες,αποστολές που φυσικά πληρώνονται από το ελληνικό δημόσιο (μετακινήσεις,πολυτελέστατη διαμονή,εξαιρετικό φαγητό επίσημων γευμάτων,περιηγήσεις,ξεναγήσεις και φυσικά.....εκτός έδρας αποζημιώσεις σε όλους τους συμμετέχοντες στις αποστολές).
Η εικόνα ίσως περιέχει: ουρανοξύστης, ουρανός, νύχτα και υπαίθριες δραστηριότητεςΚαλά όλα αυτά,το ερώτημα που γεννάται όμως είναι αλλού.
Ολες αυτές οι αποστολές τόσων ετών,έφεραν κανένα αποτέλεσμα?
Οι συμμετέχοντες κατόρθωσαν να πείσουν τους αξιωματούχους της υπερδύναμης ή τους ηγέτες της πανίσχυρης ελληνικής ομογένειας ,να επενδύσουν στην Πατρίδα μας?
Για παράδειγμα δεκάδες Ελληνοαμερικανοί γερουσιαστές,ακόμα και πρόεδροι πανίσχυρων ενώσεων όπως η Πανμακεδονική Ενωση Αμερικής (Φιλιππίδης),η Ελληνική Ομοσπονδία Μείζωνος Ν.Υόρκης ( Γαλατούλας) και τόσες άλλες στο παρόν αλλά και στο παρελθόν 50 ετών, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΑΝ να πεισθούν από τις Ελληνικές κυβερνητικές αποστολές να επενδύσουν ?
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΜΗΔΕΝΙΚΑ.
Το γεγονός είναι ότι καμμία μεσαία ή μεγάλη επένδυση από τις ΗΠΑ,δεν πρόκειται να υπάρξει στην Ελλάδα,εξαιτίας της υπερφορολόγησης των μνημονίων και της άθλιας γραφειοκρατίας.
Η εικόνα ίσως περιέχει: λωρίδεςΕνδεικτική είναι και η περίπτωση του Υπουργού Εμπορίου των ΗΠΑ, Μr Ross. Τον περασμένο χρόνο επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ,ήταν το τιμώμενο πρόσωπο στην ΔΕΘ,καθόσον και οι ΗΠΑ,ήσαν η βασική εκθέτρια χώρα.Στην ομιλία του ο Ross,άφησε να εννοηθεί ότι στην Χώρα μας θα υπάρξουν άμεσες και μεγάλες Αμερικανικές επενδύσεις .Τα ίδια επανέλαβε πρόσφατα και στην παρούσα κυβέρνηση.
Λίγες μέρες αργότερα στην Τουρκία ο Κος Ross καλούσε αμερικανικές εταιρείες που αναχωρούν από την Κίνα να επενδύσουν στην Τουρκία και όχι στην Ελλάδα........

Πέντε παιδιά και δύο γυναίκες τα θύματα στο ναυάγιο των Οινουσσών

Πέντε παιδιά και δύο γυναίκες τα θύματα στο ναυάγιο των Οινουσσών
Φωτογραφία Αρχείου Eurokinissi

Πέντε παιδάκια, το ένα μάλιστα βρέφος και το άλλο περίπου 4 ετών, και δύο γυναίκες είναι τα θύματα του ναυτικού δυστυχήματος που συνέβη το πρωί της Παρασκευής βόρεια των Οινουσσών. Οι δύο γυναίκες και τα τρία ανήλικα βρέθηκαν από δύτη μέσα στη βάρκα.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες οι πρόσφυγες είναι όλοι τουρκικής καταγωγής και ορισμένοι από τους διασωθέντες ζήτησαν άσυλο στη χώρα μας.
Η νέα τραγωδία συνέβη τις πρωινές ώρες όταν κάτω από άγνωστες συνθήκες ανατράπηκε λέμβος στην οποία επέβαιναν πρόσφυγες στη θαλάσσια περιοχή βόρεια των Οινουσσών. Τους πρόσφυγες εντόπισε στη θάλασσα σκάφος της frontex που έκανε περιπολία. Διασώθηκαν 12 (5 άνδρες, 3 γυναίκες, 2 κορίτσια και 2 αγόρια).
Έρευνες για τυχόν αγνοούμενους συνεχίζουν να πραγματοποιούν στην περιοχή σκάφη και αεροσκάφος της Frontex, ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας, παραπλέοντα πλοία, πλωτό περιπολικό σκάφος του Λιμενικού, Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) του Λιμενικού Εφ. Συντακτών

Ομολογία Θεοχάρη για την Thomas Cook και πυρά από τον ΣΥΡΙΖΑ

Ομολογία Θεοχάρη για την Thomas Cook και πυρά από τον ΣΥΡΙΖΑ

(AP Photo/Alastair Grant)



Η κυβέρνηση γνώριζε από τις 25 Ιουλίου σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού● Παραδέχθηκε πως προσπάθησε να μην χρεωθεί επικοινωνιακά την κατάρρευση η κυβέρνηση ● Σκληρά λόγια για εξαπάτηση και ψέμματα από την Κουμουνδούρου 
Την οργισμένη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ προκάλεσε η κυνική παραδοχή του υπουργού Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, ο οποίος παραδέχθηκε ότι γνώριζε από τον Ιούλιο το μέγεθος του προβλήματος που αντιμετώπιζε η Thomas Cook.
Μιλώντας το πρωί σε εκπομπή της ΕΡΤ, με αφορμή την… παγκόσμια ημέρα Τουρισμού, ο Χάρης Θεοχάρης ρωτήθηκε εάν γνώριζε για το μέγεθος του προβλήματος από τις 25 Ιουλίου όταν είχε συνάντηση με τον επικεφαλής της εταιρείας.
Ο υπουργός Τουρισμός απάντησε ανενδοίαστα: «φυσικά και έγινε αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος και συμφωνήσαμε να παρακολουθούμε το πλάνο, μου παρουσιάστηκε το πλάνο, το οποίο έπρεπε να παρακολουθήσουμε».
Μάλιστα, ο Χάρης Θεοχάρης πήγε ένα βήμα παραπέρα τονίζοντας ότι βασική επιδίωξη ήταν να μην χρεωθεί επικοινωνιακά η κυβέρνηση ενδεχόμενη κατάρρευση της Thomas Cook εν μέσω τουριστικής περιόδου.
«Η υποχρέωση ήταν να διατηρήσουμε την ηρεμία στην αγορά και να μην έχουμε εμείς ευθύνη πρόκλησης γεγονότων που θα ήταν δυσάρεστα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τις δηλώσεις του υπουργού Τουρισμού ανάρτησε στο Twitter η Κατερίνα Νοτοπούλου εξαπολύοντας πυρά προς την κυβέρνηση και τον ίδιο τον Χάρη Θεοχάρη.
Η τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι ο κ. Θεοχάρης εξαναγκάστηκε να παραδεχθεί «τα ψέμματα που είπε στον ελληνικό λαό και στον κόσμο του τουρισμού».
«Παραδέχτηκε σήμερα ότι στην συνάντηση με τα στελέχη της Thomas Cook είχε αναλυτική ενημέρωση για την κατάσταση της εταιρείας και τη μελλοντική πτώχευσή της», επισημαίνει η κ. Νοτοπούλου. «Όμως αμέσως μετά τη συνάντηση, παραπλανώντας τον κόσμο του ελληνικού τουρισμού καθησύχαζε για το αντίθετο ωσάν στέλεχος της εταιρείας που θα πτώχευε», προσθέτει.
«Ήταν επιλογή του να δημοσιοποιήσει τότε την συνάντηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και δική του πρωτοβουλία να καθησυχάζει ότι όλα βαίνουν καλώς, "business as usual". Άφησε τους Έλληνες επιχειρηματίες και τον κόσμο του τουρισμού σε άγνοια».
Κλιμακώνοντας την κριτική της η κ. Νοτοπούλου καταλογίζει στον υπουργό Τουρισμού ότι δεν «έκανε απολύτως καμία ενέργεια ως υπουργείο για την έγκαιρη προετοιμασία των μηχανισμών, και φυσικά ούτε του πέρασε από το μυαλό να καταρτίσει κάποιο υποτυπώδες σχέδιο διαχείρισης έκτακτης κρίσης. Αν στη θέση του ήταν υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, θα είχαν ζητήσει την παραίτησή του και το θέμα θα έπαιζε επί εβδομάδες σε όλα τα ΜΜΕ».
«Σήμερα που παραδέχτηκε ο ίδιος ο υπουργός της ΝΔ κ. Θεοχάρης τα ψέματα που είπε και μετά τη συνάντηση και μετά την πτώχευση, θα δούμε πώς θα υποβαθμιστεί επικοινωνιακά. Τις επιπτώσεις όμως από αυτή την ανεύθυνη στάση και τα ψέματα του κ. Θεοχάρη και της κυβέρνησης θα τα ζήσει ο κόσμος του τουρισμού, οι εργαζόμενοι, οι επιχειρηματίας, οι προμηθευτές, οι ελληνικές τράπεζες».
«Εάν λοιπόν για τον κ. Θεοχάρη είναι ανεύθυνη η κριτική που δέχεται, η πολιτική εξαπάτηση στην οποία προέβη τι είναι;» καταλήγει η δήλωση της Κ. Νοτοπούλου.
Σημειώνεται ότι η «Εφημερίδα των Συντακτών» είχε ήδη αποκαλύψει από τις 25 Σεπτέμβρη πως στο αεροδρόμιο Ηρακλείου υπήρχε ενημέρωση από την Thomas Cook για τα προβλήματα που έρχονται, γεγονός που είχε εγείρει ερωτήματα για το τι ακριβώς διεμείφθη στη συνάντηση του Χάρη Θεοχάρη με τον επικεφαλής της εταιρείας Peter Fankhauser τον περασμένο Ιούλιο.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κακοκαιρία: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης αρκετές περιοχές - Ανυπολόγιστες ζημιές, χωριά αποκομμένα

  Επιμέλεια -  Γρηγόρης Αναγνώστου  - CNN Greece   Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2025 08:10 1 SHARES Πλημμύρες και καταστροφές από την κακοκαιρία στ...