Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020

Κόκκινο» από ΗΠΑ σε Ελλάδα για προμήθεια βλημάτων cruise AGM-158A & AGM-84H/K SLAM-ERSouth Korean F-15K Slam Eagle launching an AGM-84H/K SLAM-ER


Κόκκινο» από ΗΠΑ σε Ελλάδα για προμήθεια βλημάτων cruise AGM-158A & AGM-84H/K SLAM-ER

Δεν ενέκριναν την πώληση ούτε καν των AGM-84H/K SLAM-ER που χρησιμοποιεί η τουρκική Αεροπορία
Οι ΗΠΑ αρνούνται να δώσουν άδεια εξαγωγής στα πυραυλικά συστήματα cruise αέρος-εδάφους και αέρος επιφανείας AGM-158A Joint Air toSurface Standoff Missile (JASSM) και AGM-84H/K SLAM-ER στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του προγράμματος αναβάθμισης των F-16 Block 50/52+ Advanced της Πολεμικής Αεροπορίας αν και τα πρώτα έχουν δοθεί σε Ευρωπαίους συμμάχους των ΗΠΑ, όπως η Πολωνία που χρησιμοποιεί τα ίδια ακριβώς μαχητικά F-16 με την ΠΑ, ενώ τα δεύτερα, τα βλήματα AGM-84H/K SLAM-ER, χρησιμοποιούνται εδώ και 15 χρόνια από την Τουρκία!
Όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας το αίτημα για το βλήμα AGM-158A Joint Air to Surface Standoff Missile (JASSM) δυστυχώς ακολούθησε την απόφασης εκσυγχρονισμού των F-16 στο επίπεδο "V" και κατ'αυτό τον τρόπο δεν κατέστη δυνατόν να πιεστεί η πλευρά των ΗΠΑ για έγκριση της άδειας εξαγωγής του, αφού ούτως ή άλλως είχαν κερδίσει αυτό που ήθελαν.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα βλήματα κατασκευάζονται από την Lokcheed Martin, κατασκευάστρια εταιρεία και των F-16 και εργολάβο όλων των μεγάλων ελληνικών συμβολαίων αναβάθμισης όπλων για την ΠΑ και το ΠΝ από το 2010 και ένθεν.
Άρα υπήρχε τρόπος να πιεστεί η κατάσταση, αλλά ΠΡΙΝ την υπογραφή του συμβολαίου αναβάθμισης!
Πρόκειται για το νεότερο αυτόνομο συμβατικό Stand Off βλήμα υψηλής ακρίβειας, των ΗΠΑ το οποίο έχει σχεδιαστεί για την καταστροφή σταθερών και κινητών στόχων υψηλής αξίας με ισχυρή αντιαεροπορική άμυνα, ενώ η άφεση του θα πραγματοποιείται σε μεγάλη απόσταση από το στόχο ώστε να εξασφαλίζεται η επιβιωσιμότητα των χειριστών, όπως στην περίπτωση των S-400
Η εμβέλεια του βλήματος cruise AGM-158 JASSM ξεπερνάει τα 370+ km (230 ν.μ.) με αποτέλεσμα να τοποθετείται στην κατηγορία των υπο-στρατηγικών όπλων όπως το SCΑLP–EG, του οποίου δυστυχώς έχει λήξει το όριο ζωής του και είναι άγνωστο αν μπορούν και πόσα από αυτά που υπηρετούν στην ΠΑ μπορούν να λειτουργήσουν αυτή την στιγμή.
Το AGM-158 JASSM βρίσκεται σε επιχειρησιακή χρήση από το 2009 στις ΗΠΑ και εν συνεχεία πουλήθηκε στις Πολωνία, Αυστραλία και Φινλανδία.
Δεν είναι δηλαδή ένα όπλο που χρησιμοποιούν μόνο οι ΗΠΑ, όπως ήταν το AGM-130, για το οποίο επίσης υπήρξε άρνηση πώλησής τους στην Ελλάδα από τις ΗΠΑ το 1998-1999 με αποτέλεσμα να στραφεί η χώρα μας στην προμήθεια των γαλλικών βλημάτων cruise SCΑLP–EG με την απόφαση προμήθειας της 30ης Απριλίου1999 των 15 Mirage 2000-5 Mk2.
Η άρνηση των ΗΠΑ να δώσουν άδεια εξαγωγής σε αυτά τα όπλα χαρακτηριστικό του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζουν τις χώρες που θεωρούν απλά «πελάτες» και όχι «συμμάχους».
Όπως και με το JSOW έτσι και το JASSM η κατεύθυνση γίνεται με ένα συνδυασμό από δέκτη δορυφορικής ναυτιλίας GPS και το σύστημα αδρανειακής ναυτιλίας INS που παρουσιάζουν υψηλής αντοχή σε συστήματα παρεμβολών σήματος GPS.
Στην τελική φάση της πτήσης προς το στόχο το JASSM χρησιμοποιεί αυτόνομη τερματική καθοδήγηση υψηλής ακρίβειας με ερευνητή υπέρυθρων IR, το οποίο συνδυάζει την περιοχή  που βρίσκεται στην πορεία του βλήματος με το σύστημα αυτόματης αναγνώρισης που εντοπίζει και εγκλωβίζει το στόχο με εξαιρετική ακρίβεια!
Σύμφωνα με την ΠΑ, για την καταστροφή μίας μεγάλης εγκατάστασης ραντάρ επιτήρησης έξω από το Ντάλαμαν αποτελούμενης από δύο πύργους, απαιτούνται εξήντα (!) συμβατικές βόμβες Μκ 82 με πιθανότητα επιτυχούς πλήγματος (Pk) 70%, που μεταφέρονται από δέκα αεροσκάφη και απώλειες περί το 70% των αεροσκαφών, ενώ το ίδιο αποτέλεσμα μπορεί να επιτευχθεί με τέσσερα βλήματα AGM-65G Maverick που θα μεταφέρονται από δύο αεροσκάφη με πιθανότητα επιτυχούς πλήγματος 90% σε ακτίνα περί τα 25 χλμ. ιδανμικά, αλλά με πιθανότητα επιβίωσης των μαχητικών 50% ή με δύο βλήματα AGM-158 JASSM με πιθανότητα επιτυχούς πλήγματος 100%, αλλά και με πιθανότητα επιβίωσης των μαχητικών 90% σε ακτίνα περί τα 400 χλμ.!
Αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι η αποτελεσματικότητα του είναι τέτοια, ώστε να απαιτείται ένα μονάχα βλήμα για την εξουδετέρωση ενός στόχου υψηλής αξίας, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών.
Το βάρος του JASSM είναι της τάξεως των 2.250 λίβρες ενώ στο σχεδιασμό του περιλαμβάνονται και χαρακτηριστικά stealth που το καθιστούν δύσκολα διακριτό από τα εχθρικά ραντάρ αεράμυνας.
Εντυπωσιακή είναι επιπλέον και η άρνηση έγκρισης άδειας εξαγωγής και για τα βλήματα cruise AGM-84H/K SLAM-ER που προμηθεύτηκε η Τουρκία από τις ΗΠΑ προ δεκαπενταετίας, έτσι ώστε να «ισορροπήσει» την απόκτηση από την Πολεμική Αεροπορία των cruise SCALP EG.
Το βλήμα λανθασμένα έχει γραφεί ότι είναι "Harpoon", αλλά στην πραγματικότητα είναι ένας πύραυλος cruise υψηλής αξίας προορισμένος να πλήττει κατά βάση, χερσαίες εγκαταστάσεις.
Βέβαια και στο περιβάλλον της Ανατολικής Μεσογείου το AGM-84H/K SLAM-ER είναι εξαιρετικά φονικό, καθώς είναι το μοναδικό αεροπορικό όπλο στο οπλοστάσιο Ελλάδας και Τουρκίας που μπορεί να πλήξει ναυτικούς στόχους σε μεγάλες αποστάσεις από αέρος, αφού οι ελληνικοί AM-39 Exocet (εκτός του ότι έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας λόγω λήξης ορίου ζωής) έχουν ακτίνα περί τα 40 χλμ. απέναντι στα 270 χλμ. του AGM-84H/K SLAM-ER.
Ίσως αυτό το όπλο να εννοούσε ο Ρ.Τ.Ερντογάν όταν έλεγε ότι «Θα αποδεκάτιζε μέσα σε λίγη ώρα τον ελληνικό Στόλο».
Είναι ένα όπλο για το οποίο η Ελλάδα δεν σκέφθηκε ποτέ ότι έπρεπε να δώσει απάντηση, καθώς ο μικρόνους σχεδιασμός ΠΝ και ΠΑ και βέβαια των πολιτικών ηγεσιών του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, αφορά από το 1974 μόνο το Αιγαίο και όχι την Ανατολική Μεσόγειο...

Ποιος είναι ο συνεργός του ειδικού φρουρού που συνελήφθη για την υπόθεση διαφθοράς

Ποιος είναι ο συνεργός του ειδικού φρουρού που συνελήφθη για την υπόθεση διαφθοράς

Ποιος είναι ο συνεργός του ειδικού φρουρού που συνελήφθη για την υπόθεση διαφθοράς
Φωτογραφία αρχείου INTIME NEWS

Ένα από τα πιο γνωστά άτομα του αντιεξουσιαστικού χώρου από το οποίο είχε εμπλακεί στο παρελθόν με την νεοτρομοκρατία είναι ο συνεργός του αστυνομικού στην χτεσινοβραδινή υπόθεση διαφθοράς που ερευνά το Τμήμα Εσωτερικών Υποθέσεων της αστυνομίας και πραγματικά προκαλεί απορία πώς ένας αστυνομικός όπου εμπλέκεται σε μια τέτοια υπόθεση που φέρεται να έχει σχέσεις και επαφές με ένα τέτοιο άτομο.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ένας ειδικός φρουρός -ο οποίος μάλιστα μπήκε στην αστυνομία κατά τις τελευταίες προσλήψεις- σταμάτησε δήθεν για έλεγχο έναν πολίτη στην περιοχή του Ελληνικού και αμέσως μετά του είπε ότι πρέπει να κάνει έρευνα και στο σπίτι του.

Όταν μπήκαν στο σπίτι του θύματος, σύμφωνα με την καταγγελία, ο αστυνομικός εκβίασε τον πολίτη λέγοντας ότι θα του ρίξει ναρκωτικά στο διαμέρισμα για να τον κατηγορήσει για εμπόριο, εάν δεν του δώσει 40.000 ευρώ.

Αφού άρπαξε όσα χρήματα μπορούσε, προσπάθησε να φύγει από το διαμέρισμα τη στιγμή που ο πολίτης τον ακολούθησε και άρχισε να καλεί σε βοήθεια.

Τότε, σύμφωνα πάντα με την καταγγελία, ο αστυνομικός προέταξε μέχρι και το όπλο του.

Λίγο αργότερα, προσπάθησε να εξαφανιστεί με το θύμα να ειδοποιεί την Άμεση Δράση.

Ομάδες ΔΙΑΣ άρχισαν αναζητήσεις και στη λεωφόρο Βουλιαγμένης κατάφεραν να εντοπίσουν τον αστυνομικό και να τον συλλάβουν.

Αυτή την ώρα, ο καταγγέλλων και ο αστυνομικός έχουν μεταφερθεί στα γραφεία των «Αδιάφθορων» όπου γίνεται προανάκριση.

Πάντως, υπάρχουν πολλές πτυχές να ερευνηθούν ακόμη, χωρίς ακόμα οι Αρχές να μπορούν να πουν με βεβαιότητα αν έχουν να κάνουν με μία περίπτωση ωμού εκβιασμού πολίτη ή με κάτι άλλο, το οποίο θα ξεκαθαρίσει από την έρευνα της υπόθεσης.

 

Κορωνοϊός: Live η ομιλία Μητσοτάκη στη Βουλή

Κορωνοϊός: Live η ομιλία Μητσοτάκη στη Βουλή
ΙΝΤΙΜΕ

Προ ημερησίας διάταξης συζήτηση για τις συνέπειες της πανδημίας του νέου κορωνοϊού πραγματοποιείται σήμερα στη Βουλή.

Η συζήτηση, σε επίπεδο αρχηγών κομμάτων, διεξάγεται έπειτα από πρωτοβουλία της προέδρου του Κινήματος Αλλαγής, Φώφης Γεννηματά.

Η συζήτηση ξεκίνησε με αγόρευση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Δείτε live εικόνα:

Θα ακολουθήσουν οι ομιλίες των προέδρων των κοινοβουλευτικών κομμάτων και ενός ή δύο υπουργών.

Η συζήτηση θα ολοκληρωθεί, χωρίς να διεξαχθεί ψηφοφορία, σε μία συνεδρίαση.

 

Κυβέρνηση: «Αν η Τουρκία εκδώσει NAVTEX για έρευνες έξω από το Καστελόριζο... θα δούμε»

Κυβέρνηση: «Αν η Τουρκία εκδώσει NAVTEX για έρευνες έξω από το Καστελόριζο... θα δούμε»

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, όταν ερωτήθηκε για την αντίδραση της κυβέρνησης στο ενδεχόμενο που η Τουρκία εκδώσει μία νέα NAVTEX για έρευνες δίπλα στο Καστελόριζο, δήλωσε πως η κυβέρνηση «θα δει»,

Η κυβέρνηση με λίγα λόγια δήλωσε πως δεν υπάρχει σχέδιο αντίδρασης και το πιθανότερο είναι να συνεχίσει να «θάβει το κεφάλι στην άμμο» λέγοντας στους Έλληνες πολίτες, πως το Oruc Reis δεν κάνει έρευνες ενώ τα τουρκικά πλοία θα έχουν φτάσει στα... 6 μίλια από τις ακτές του νησιού.

Η απάντηση του Στέλιου Πέτσα ήταν η εξής: «αυτό θα περιμένουμε να το δούμε. Αλλά όπως καταλαβαίνουμε όλοι κάτι τέτοιο δεν θα είναι προς την κατεύθυνση της έμπρακτης αποκλιμάκωσης, που όλοι προσδοκούμε να δούμε τις επόμενες ημέρες».

Κατά τη διάρκεια της εισαγωγικής του τοποθέτησης, ο κ. Πέτσας αναφερόμενος στην τουρκική προκλητικότητα επεσήμανε ότι «οι παράνομες και προκλητικές κινήσεις της Άγκυρας παρατράβηξαν», προσθέτοντας ότι «η τουρκική ηγεσία εξαπολύει, σχεδόν καθημερινά απειλές πολέμου και επιδίδεται σε προκλητικές αναφορές σε βάρος της Ελλάδας».

«Απαντάμε με πολιτική, διπλωματική και επιχειρησιακή ετοιμότητα, αποφασισμένοι να κάνουμε ό,τι χρειαστεί για την προστασία των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων. Θέλουμε -και το αποδείξαμε υπογράφοντας τις συμφωνίες με την Ιταλία και την Αίγυπτο- την οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών μας με όλες τις γειτονικές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας. Διάλογος, όμως, κάτω από απειλές και προκλήσεις δεν γίνεται» τόνισε επίσης ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, συμπληρώνοντας:

«Το μήνυμά μας -και το επανέλαβε πολλές φορές ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης- είναι ξεκάθαρο: Σταματούν οι προκλήσεις, ξεκινούν οι συζητήσεις. Σταματούν οι απειλές, αρχίζουν διερευνητικές επαφές. Πάντοτε, βέβαια, με βάση το Διεθνές Δίκαιο και ειδικότερα τη Σύμβαση των Η.Ε. για το Δίκαιο της Θάλασσας. Έτσι ώστε, είτε να βρούμε λύση στη μόνη εκκρεμότητα που είναι η οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών, είτε να συντάξουμε συνυποσχετικό για την από κοινού παραπομπή του θέματος στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης».

«Επισημαίνουμε ταυτόχρονα στη διεθνή κοινότητα, ότι η τουρκική προκλητικότητα δεν στρέφεται μόνο εναντίον της Ελλάδας και της Κύπρου. Αφορά ολόκληρη την Ε.Ε., αφορά το ΝΑΤΟ, αφορά την ειρήνη και τη σταθερότητα στη Μεσόγειο.

!

Ήδη, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει απευθύνει επιστολή -την παρέδωσε ο Υπουργός Εξωτερικών- στον Γενικό Γραμματέα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών στην οποία παρουσιάζει και τεκμηριώνει την έκνομη δραστηριότητα της Άγκυρας. Η Ελλάδα κινείται με ψυχραιμία, εγρήγορση και εθνική αυτοπεποίθηση, δίνοντας προτεραιότητα στη διπλωματία. Δεν σύρεται, δεν τρομοκρατείται και δεν εκβιάζεται» τόνισε επίσης ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

 

ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ Κορωνοϊός: Θετικός στον ιό γονέας νηπίου στον 1ο Βρεφονηπιακό Σταθμό Μοσχάτου

Κορωνοϊός: Θετικός στον ιό γονέας νηπίου στον 1ο Βρεφονηπιακό Σταθμό Μοσχάτου

Κορωνοϊός: Θετικός στον ιό γονέας νηπίου στον 1ο Βρεφονηπιακό Σταθμό Μοσχάτου
Pixabay

Θετικός στον κορωνοϊό βρέθηκε γονέας παιδιού από τον 1ο Βρεφονηπιακό Σταθμό Μοσχάτου, ο οποίος ενημέρωσε το πρωί της Δευτέρας τον Δημοτικό Οργανισμό Προσχολικής Αγωγής και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΔΟΠΑΚΑ) του Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου προκειμένου να λάβει τα απαραίτητα μέτρα.

Το νήπιο είχε προσέλθει την Πέμπτη και την Παρασκευή στον σταθμό, ενώ σήμερα παρέμεινε προληπτικά στο σπίτι.

Ο ΔΟΠΑΚΑ επικοινώνησε και ενημέρωσε τον ΕΟΔΥ και την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

Για το συγκεκριμένο περιστατικό και με βάση το υγειονομικό πρωτόκολλο, ο ΔΟΠΑΚΑ προβαίνει στις εξής προληπτικές ενέργειες:

  • Ενημερώθηκαν οι γονείς των νηπίων του τμήματος για το περιστατικό
  • Διακόπτει τη λειτουργία του νηπιακού τμήματος του 1ου Βρεφονηπιακού Σταθμού Μοσχάτου για 14 ημέρες
  • Προχωρά στην απολύμανση των χώρων
  • Θέτει τις δασκάλες του τμήματος εκτός υπηρεσίας για 14 ημέρες.

 

Σοβαρή καταγγελία πολίτη: Ειδικός φρουρός σταμάτησε πολίτη, τον εκβίασε και του ζήτησε 40.000 ευρώ

Σοβαρή καταγγελία πολίτη: Ειδικός φρουρός σταμάτησε πολίτη, τον εκβίασε και του ζήτησε 40.000 ευρώ

Σοβαρή καταγγελία πολίτη: Ειδικός φρουρός σταμάτησε πολίτη, τον εκβίασε και του ζήτησε 40.000 ευρώ
Φωτογραφία αρχείου INTIME NEWS/ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ

Μία σοβαρή υπόθεση διαφθοράς διερευνά τις τελευταίες ώρες το τμήμα Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ένας ειδικός φρουρός -ο οποίος μάλιστα μπήκε στην αστυνομία κατά τις τελευταίες προσλήψεις- σταμάτησε δήθεν για έλεγχο έναν πολίτη στην περιοχή του Ελληνικού και αμέσως μετά του είπε ότι πρέπει να κάνει έρευνα και στο σπίτι του.

Όταν μπήκαν στο σπίτι του θύματος, σύμφωνα με την καταγγελία, ο αστυνομικός εκβίασε τον πολίτη λέγοντας ότι θα του ρίξει ναρκωτικά στο διαμέρισμα για να τον κατηγορήσει για εμπόριο, εάν δεν του δώσει 40.000 ευρώ.

Αφού άρπαξε όσα χρήματα μπορούσε, προσπάθησε να φύγει από το διαμέρισμα τη στιγμή που ο πολίτης τον ακολούθησε και άρχισε να καλεί σε βοήθεια.

Τότε, σύμφωνα πάντα με την καταγγελία, ο αστυνομικός προέταξε μέχρι και το όπλο του.

Λίγο αργότερα, προσπάθησε να εξαφανιστεί με το θύμα να ειδοποιεί την Άμεση Δράση.

Ομάδες ΔΙΑΣ άρχισαν αναζητήσεις και στη λεωφόρο Βουλιαγμένης κατάφεραν να εντοπίσουν τον αστυνομικό και να τον συλλάβουν, ενώ το δεύτερο άτομο που ήταν μαζί του, εξαφανίστηκε.

Αυτή την ώρα, ο καταγγέλλων και ο αστυνομικός έχουν μεταφερθεί στα γραφεία των «Αδιάφθορων» όπου γίνεται προανάκριση.

 

Σύμβουλος Ερντογάν: ''Θα σκοτώσουμε Έλληνα πιλότο''!

Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Σύμβουλος Ερντογάν: ''Θα σκοτώσουμε Έλληνα πιλότο''!

Έχουν χάσει εντελώς τον έλεγχο οι σύμβουλοι του Ερντογάν, όπως και ο Τούρκος πρόεδρος. Η Τουρκία βρίσκεται ίσως για πρώτη φορά ''στριμωγμένη'', όχι λόγω απειλών της ΕΕ, αλλά λόγω Μακρόν. 

Αθήνα-Παρίσι πήραν τις αποφάσεις τους, καθώς όπως σας ενημέρωσε το Πενταπόσταγμα, προχωρούν οι εξελίξεις στα εξοπλιστικά, ενώ θα έχουμε ανακοίνωση για ''κοινό αμυντικό δόγμα'' μεταξύ των δύο χωρών. 

Προφανώς βλέποντας αυτές τις εικόνες ο Τούρκος πρόεδρος, αποφάσισε να κάνει δύο κινήσεις. 


Πρώτον όλοι οι στενοί του συνεργάτες καθημερινά εξαπολύουν επιθέσεις κατά Ελλάδας-Γαλλίας στα ΜΜΕ, ενώ απειλούν ακόμα και με πόλεμο. 

Βέβαια γνωρίζουν ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί, καθώς Αθήνα και Παρίσι θα προχωρήσουν σε άμεση απάντηση σε οποιαδήποτε πρόκληση. 

Τι ανέφερε σύμβουλος του Ερντογάν: 

''Ο τουρκικός στρατός θα χτυπήσει το ''Ντε Γκωλ, θα κάνουμε πόλεμο εναντίον της Ελλάδας . Θα σκοτώσουμε Έλληνα πιλότο.'' 

'Ολα αυτά φυσικά στα όνειρά τους. Το θέμα δεν είναι οι ''κούφιες'' απειλές. Το ζήτημα είναι ότι ΝΑΤΟ-ΕΕ θεωρούν ως ισότιμους συνομιλητές αυτούς τους ανθρώπους. 

Την ίδια στιγμή, ο Ερντογάν ετοιμάζει Υπουργικό Συμβούλιο όπου θα συζητηθούν οι εξελίξεις σε Αιγαίο και Α. Μεσόγειο.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, bugün Cumhurbaşkanlığı Kabinesi’ne başkanlık edecek
3
See milliyet.com.tr’s other Tweets
This would be funny if it wasn't a real. Mesut Hakki Casin who advises #Turkey's President on security/foreign policy says Turkish army will hit French carrier, wage a war against #Greece. He even wants to kill a Greek pilot himself. He tells all this bullshit on a national TV.

 

Χ.ΛΥΜΠΕΡΗΣ:”Δυο χρόνια οι Αμερικανοί μας πίεζαν να μην επεκτείνουμε τα χωρικά ύδατα στα 12 ν.μ”!

Χ.ΛΥΜΠΕΡΗΣ:”Δυο χρόνια οι Αμερικανοί μας πίεζαν να μην επεκτείνουμε τα χωρικά ύδατα στα 12 ν.μ”!

ΤΟΥ ΝΑΥΑΡΧΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΛΥΜΠΕΡΗ
Επίτιμου Α/ΓΕΕΘΑ
από την εφημερίδα ΕΣΤΙΑ
ΟΤΑΝ μιά χώρα αυξάνει την στρατιωτική ισχύ της, απειλεί καί εισβάλλει σέ γειτονικές χώρες, εκβιάζει τους συμμάχους μέ κινήσεις γεωστρατηγικοΰ προσανατολισμού της, παραβιάζει τό διεθνές δίκαιο, επενδύει στον θρησκευτικό φανατισμό καί έχει έλλειμμα δημοκρατικών ελευθεριών στό εσωτερικό της, τότε γίνεται επικίνδυνη γιά τήν σταθερότητα καί ασφάλεια. Αυτή είναι ή σημερινή Τουρκία.

Διεκδικεί ό,τι αυτή θεωρεί νόμιμο μέ απειλή χρήσης βίας ή καί χρήση αυτής. Προκειμένου νά αλλάξει τήν ισορροπία όπως αύτη καθιερώθηκε μέ τη Συνθήκη της Λωζάννης τοΰ 1923. Από τις αρχές της δεκαετίας τοϋ 1980 προσανατολίζει τήν στρατηγική της προς τήν θάλασσα, αντιλαμβάνεται τήν ανάγκη ναυτικής ισχύος προκειμένου νά ικανοποιήσει τόν στόχο αναδείξεως της ως Περιφερειακής Δυνάμεως.

Στό τέλος τοΰ ψυχρού πολέμου, αφού ήδη είχε καρπωθεί πολιτική καί οικονομική υποστήριξη άπό τό ΝΑΤΟ καί συμμαχικές χώρες, έχει έτοιμο, μεγαλόπνοο ναυτικό πρόγραμμα (ναυτικές βάσεις στην Αν. Μεσόγειο, πολεμική βιομηχανία, συστήματα C4I, ναυπήγηση πλοίων). Ή αποστολή τοΰ Τούρκικου Π.Ν έχει προσανατολισθεί στην απόκτηση θαλασσίου, ελέγχου στό Αιγαίο καί τήν Ανατολική Μεσόγειο.

Ό ελληνικός στόλος άξιοποιών εις τό μεγιστον τά μέσα πού τοΰ διαθέτει η πατρίς καί στηριζόμενος στην υψηλή έπαγγελματικότητα καί τό ηθικό του προσωπικού, σήμερα αρνείται μέ επιτυχία τήν απόκτηση τοΰ θαλασσίου ελέγχου στό Αιγαίο καί στην Ανατολική Μεσόγειο άπό τό Τουρκικό ναυτικό. Στην αποστολή του αυτή συνεπικουρείται, υποστηρίζεται άπό τήν Π. Αεροπορία.

Στην παροΰσα συγκυρία είναι παρούσα η αεροναυτική ισχύς της χώρας στην ανατολική Μεσόγειο, κάτι που η πολιτική ηγεσία δέν προέκρινε ως στόχο εθνικής στρατηγικής ασφάλειας στό παρελθόν παρά τίς είσηγήσεις/προειδοποιήσεις τής στρατιωτικής ηγεσίας. Συγκεκριμένα: Αρχές Ιανουαρίου 1988 έγραφα προς τόν Πρωθυπουργό ως Αρχηγός Στόλου: «…Ή Τουρκία δείχνει έντονο ενδιαφέρον γιά ισχυρή ναυτική παρουσία στην Ανατολική Μεσόγειο. Μέχρις σήμερα εμείς απουσιάζουμε άπό τήν περιοχή. Είμεθα αναγκασμένοι νά αναπνέουμε άπό τό Αιγαίο καί τήν Αν. Μεσόγειο».

Σέ αναφορά μου προς τόν υπουργό άμυνας, 5 ΦΕΒ1988, σημείωνα: «Ή Τουρκία εξελίσσεται προοδευτικά σέ μεγάλη ναυτική δύναμη τής Μεσογείου.Η Ελλάδα αναγκαστικά μόνο μέσα άπό άεροναυτική ισορροπία εξασφαλίζει τά συμφέροντα της» Τέλος στίς 7.11.1994 μέ γραπτή αναφορά μου προς τήν πολιτική ηγεσία σημείωνα:«.. .Ή εφαρμογή τοϋ Δικαίου θαλάσσης δημιουργεί πρόσθετες ανάγκες εθνικής ασφαλείας. Τό ΕΜΠΑΕ πρέπει νά βλέπει καί σενάρια μέ κορμό τά ενδεχόμενα εφαρμογής άπό πλευράς μας τοϋ Δικαίου Θαλάσσης καθώς καί αποτροπής Τουρκικών αυθαιρεσιών μονομερώς σέ βάρος μας».

Στό επικίνδυνο διεθνές περιβάλλον που ζούμε η απειλή τοΰ πολέμου δέν έχει αποκλεισθεί. Ό θεός Άρης έχει πετάξει άπό τόν Όλυμπο στην Ά. Μεσόγειο. Απειλούνται ζωτικά συμφέροντα τή\ης Ελλάδας καί καλούμεθα νά επιδείξουμε σοφία, ήτοι σύνεση, σωφροσύνη καί τόλμη. Τό πέλαγος τών διεθνών σχέσεων πού έχουμε νά διαπλεύσουμε είναι ταραγμένο πλήρες κινδύνων καί απροόπτων.

Η πρωτοβουλία τής Γερμανίας -αποκλιμάκωση καί διάλογος μεταξύ Ελλάδας καί Τουρκίας καλοδεχούμενη, άλλα δέν έχει εξασφαλίσει ένα moratotium αυτοσυγκράτησης. Ή Άγκυρα συνεχίζει τήν επιθετική της ρητορική καί τίς προκλητικές ενέργειες (σεισμογραφικές έρευνες, παραβιάσεις έθνικοΰ χώρου, απειλές).

Μέ άπλά λόγια η γερμανική πρόταση υπολείπεται καί τής ασπιρίνης.

Οι Ελληνοτουρκικές σχέσεις νοσούν άπό επιθετική ίωση μέ αφετηρία τήν Άγκυρα καί η ουσία εντοπίζεται στην θεραπεία τής νόσου. Επειδή δέ ή ίωση αυτή προσβάλλει καί τήν Ευρώπη, η όποια προσπάθεια αναχαίτισης της ξεπερνά τήν Αθήνα καί εμπίπτει στον χώρο καί τής Ευρωπαϊκής ασφαλείας.

Η Δύση μέχρι τώρα ικανοποιεΐτο άπό τήν πολιτική κατευνασμοΰ τής Τουρκίας αποσπώντας ελληνικές παραχωρήσεις. Ή Ελλάδα υπήρξε τό θύμα της ψυχροπολεμικής λογικής του ΝΑΤΟ.

Η πολιτική κατευνασμού δέν συγκράτησε τήν Τουρκική επιθετικότητα, τήν ενεθάρρυνε. Ό Τουρκικός ιμπεριαλισμός έχει ανάψει πολλές φωτιές/έστίες στην περιοχή μας, όπως Αιγαίο-Κύπρος, Συρία, Ιράκ, Λιβύη, καί πολύ φοβάμαι καί στον Λίβανο.

Ή ηγεσία τής Ε.Ε. κατανοώντας τίς διαστάσεις τοΰ προβλήματος (γεωπολιτική, γεωοικονομική, γε-ωπολιτισμική) καί τό βάθος αυτών, καλείται νά διαμορφώσει τήν αρχιτεκτονική ασφαλείας γιά τήν Μεσόγειο, συμπεριλαμβανομένης τής Μέσης Ανατολής καί Βόρειας Αφρικής. Ή Ελλάδα στον σχεδιασμό αυτό θά πρέπει νά είναι παρούσα καί νά διεκδικήσει τήν κεντρικότητα τοΰ ρόλου της.

Εκτιμάται ότι ή Γερμανία μπορεί νά προσφέρει σημαντικά στην Ελληνοτουρκική προσέγγιση σκεπτόμενη μέ τήν ιδιότητα τής Προεδρίας τής ΕΕ καί όχι ως Βερολίνο.

Η γερμανική πρόταση θά πρέπει νά αποτυπώνει τό ευρωπαϊκό πρότυπο στην επίλυση ζητημάτων οριοθέτησης θαλάσσιων ζωνών, διότι ή Ελλάδα είναι κράτος μέλος τής ΕΕ, όχι μία έξωευρωπαϊκή χώρα, η δέ Τουρκία επιδιώκει ανάπτυξη ευρωτουρκικών σχέσεων.

Μέ προβληματίζει ή στάση του ΓΓ/ΝΑΤΟ, περιορισμένη η συμμετοχή του στην διαχείριση τοΰ προβλήματος.

Γιατί; Η στάση του είναι περίεργη σέ μιά συγκυρία όπου στον χώρο ευθύνης τοΰ ΝΑΤΟ υπάρχουν σημαντικές εξελίξεις καί ενδημεί ό κίνδυνος στρατιωτικής εμπλοκής δύο συμμάχων. Μήπως έφτασε τό τέλος τοΰ παρόντος σχήματος δόμησης, λειτουργίας καί αποστολής του; Νομίζω ότι αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα γιά περαιτέρω βάσανο.

Διάλογος

Ό διάλογος έφ’ όσον αρχίσει, θά γίνει σέ ένα βεβαρημένο περιβάλλον μέ προκαταλήψεις καί καχυποψίες. Θά λειτουργήσει θετικά νά προηγηθεί  moratorium  τo όποιο θά επιτρέψει καλύτερη προετοιμασία καί θά δοθεί ευκαιρία γιά αυτοπεριορισμό καί τών δύο πλευρών. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει νά δοθεί στά ΜΜΕ.

Είναι αναγκαίο νά έχουν συμφωνηθεί πριν τήν έναρξη τοΰ διαλόγου η διάρκεια του καί τί κάθε πλευρά θεωρεί αιτία διακοπής του.

Τίς τέσσερεις κρίσεις στό Αιγαίο, 1976-1996, ακολούθησαν πολιτικοί διάλογοι καί Συμφωνίες. Μελέτη όλων αυτών τών διαλόγων θά φώτιζε τά ιδιαίτερα σημεία εστίασης τής προσοχής μας.

Ή προϊστορία τών πολιτικών διαλόγων πού ακολούθησαν τίς κρίσεις στό Αιγαίο αποκαλύπτει: ενεργό συμμετοχή τοΰ τρίτου παράγοντα, ό όποιος εξάσκησε πιέσεις προς τήν Άθήνα γιά ύποχωρήσεις/συμβιβασμούς. Υποβαθμίστηκε άπό τόν εξωτερικό παράγοντα τό νομικό κριτήριο καί προβλήθηκε έντονα τό επιχείρημα τής πολιτικής πραγματικότητας. Ή στάση αυτή έζημίωσε τήν Ελλάδα. Ή Ελλάδα υπέκυψε στην πολιτική κατευνασμοΰ έναντι προσδοκιών ανταπόδοσης άπό τήν Τουρκία, οι όποιες ουδέποτε πραγματοποιήθηκαν.

Αυτό πού τό έβίωσα τόσο τόν Νοέμβριο 1994 όσο καί τόν Ιανουάριο 1996 ήταν ή φορτική πίεση έκ μέρους τών ΗΠΑ γιά μη άσκηση του δικαιώματος επέκτασης τής αίγειαλίτιδας ζώνης.Έτσι ή Αθήνα παραιτεΐτο τής χρήσης ενός στρατηγικοΰ όπλου, τόσο στην ενεργό φάση τής κρίσης κατά τή διαμεσολάβηση όσο καί στον πολιτικό διάλογο πού ακολούθησε τήν αποκλιμάκωση.

Στον επικείμενο διάλογο, άπό τίς δηλώσεις τής Αθήνας, καθίσταται σαφές ότι τέρμα ό κατευνασμός, ή επέκταση τής χωρικής θάλασσας δέν είναι διαπραγμάτευση, καθώς καί διάλογος όπό απειλή πολέμου δέν γίνεται.

Ή επιχειρησιακή εικόνα τοΰ στόλου μας καί τής Πολεμικής Αεροπορίας στην Ανατολική Μεσόγειο, όπως καί του στρατοΰ στόνΈβρο, σέ συνδυασμό καί μέ τή συνέγερση τής ΕΕ καί διπλωματικές πρωτοβουλίες γιά στρατηγική έταιρικότητα, ενισχύουν τήν διαπραγματευτική θέση μας. Η διπλωματία καί η ισχύς στή συνολική διαχείριση τής κρίσης δέν είναι ανεξάρτητες επιλογές, άλλα συμπορεύονται.

Ελληνοτουρκική προσέγγιση

Οί απόπειρες προσέγγισης τών δύο χωρών μετά τό 1974 απέβησαν άγονες. Είναι χαρακτηριστική η διολίσθηση τοΰ έθνικού συμφέροντος. Οί προσπάθειες τών ΗΠΑ, ΝΑΤΟ καί ΕΕ δε μάς βοήθησαν, αντίθετα δημιούργησαν ρήγματα στό καθεστώς του Αιγαίου (ΐδε Συμφωνία Davos καί Πρωτόκολλο Μαδρίτης).

Ή εξωτερική πολιτική μας χειραγωγήθηκε άπό έξωελληνικά κέντρα.

Προϋποθέσεις πού μποροΰν νά στηρίξουν μία τέτοια προσπάθεια είναι:

  • Σεβασμός τοϋ ευρωπαϊκού προτύπου στην επίλυση διαφορών γιά τήν οριοθέτηση τής ύφαλοκρη-‘ πίδας/ΑΟΖ.
  • Ακύρωση τοΰ casus belli.
  • Επίλυση τοΰ Κυπριακού. Ενιαία Κύπρος, απομάκρυνση ξένων στρατευμάτων, δίκαιη κατανομή τοΰ υποθαλάσσιου πλούτου.
  • Επιστημονική, οικονομική, τουριστική συνεργασία.
  • Tερματισμός τής διακίνησης παράνομων μεταναστών άπό τήν Τουρκική επικράτεια προς τήν Ελλάδα μέ άνοχή/ένθάρρυνση τοΰ τούρκικου κράτους.
  • Άπενεργοποίηση-ακύρωση τών ΜΟUs καί ΜOE, που έχουν συμφωνηθεί.
  • Μή παραβιάσεις τοΰ έλληνικοΰ έθνικοΰ χώρου στην θάλασσα καί τόν αέρα.
  • Απομάκρυνση τουρκικών στρατιωτικών βάσεων στην περιφέρεια τής Ελλάδας.

Θεωρώ ότι τά βασικά εμπόδια στην ελληνοτουρκική προσέγγιση είναι: Ό στρατηγικός στόχος τής Άγκυρας γιά επέκταση σέ βάρος τής Ελλάδας καί τοΰ Έλληνισμού, η απουσία κοινών συμφερόντων καί σκοπών καθώς καί ή άρνηση τής Τουρκίας νά αποδεχθεί καί σεβαστεί τό Δίκαιο θαλάσσης τό όποιο είναι επικυρωμένο άπό όλες τίς χώρες τής ΕΕ.

Μία πρωτοβουλία τής Άγκυρας γιά ασφαλή επιστροφή στην Κωνσταντινούπολη,’Ίμβρο, Τένεδο τοΰ βιαίως έκδιωχθέντος Ελληνισμού θά είχε προφανώς θετική συμβολή στήνΈλληνοτουρκική προσέγγιση.

Πρακτέον

  •  Ενεργός, καί μέ εθνικό σχέδιο, συμμετοχή στην
διαμόρφωση αρχιτεκτονικής ασφαλείας στην Μεσό
γειο καί τίς προεκτάσεις αυτής στην Βόρεια Αφρική
καί τήν Μέση Ανατολή.
  • Ενταξη εθνικών στόχων στην Ευρωπαϊκή πολιτική ασφαλείας, ροής μεταναστών.
  • Εμβάθυνση τής στρατηγικής έταιρικότητας μέ Γαλλία, ΗΠΑ, καί χώρες τής περιοχής.
  • Προώθηση τής αντίληψης γιά διαρκή ή ΟΝ CALL συγκρότηση ναυτικής μοίρας τής ΕΕ καί ανάπτυξη της στην Ά. Μεσόγειο μέ βάση της τήν Κρήτη.
  • Συνεχής αεροναυτική παρουσία τής Ελλάδας στην Ανατολική Μεσόγειο. Περαιτέρω ανάπτυξη τής ναυτικής καί αεροπορικής βάσης τής Σούδας.
  • Ενίσχυση τοΰ στόλου μέ σύγχρονες μονάδες.
Διεκδίκηση αμυντικής βοήθειας άπό ΗΠΑ καί ΕΕ σέ σχήμα δωρεάν δανεισμοΰ μονάδων καί συστημάτων ή καί χρηματοδότησης νέων αγορών

 

Μόνιμη παρουσία των Rafale στη Βάση της Πάφου θέλει o Μακρόν

Με εντολή Μακρόν το ''Σαρλ ντε Γκωλ'' στην Κρήτη

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Bloomberg: Η Μελόνι προωθεί σχέδιο για την ασφάλεια του Ζελένσκι τύπου ΝΑΤΟ

  AP Photo/Alex Brandon  ΕΥΡΩΠΗ   21.08.25 12:07 efsyn.gr Α+ Α- Facebook Twitter E-mail Copy link Print Οικονομική βοήθεια, ενίσχυση του ουκ...