Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2022

Ένταση στην Ουκρανία: Ο Μπάιντεν συμφωνεί καταρχήν στη σύνοδο κορυφής με τον Πούτιν

 


Που δημοσιεύθηκε
Μια δορυφορική εικόνα δείχνει πρόσθετη πανοπλία και εξοπλισμό που αναπτύσσονται κατά μήκος μιας δεντροστοιχίας, κοντά στο Valuyki, ΡωσίαΠΗΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣ,MAXAR ΜΕΣΩ REUTERS
Λεζάντα εικόνας,
Αυτή η δορυφορική εικόνα δείχνει κάτι που φαίνεται να είναι πρόσθετη θωράκιση και εξοπλισμός που αναπτύχθηκε κοντά στο Valuyki στη Ρωσία

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν συμφώνησε «κατ' αρχήν» να πραγματοποιήσει μια σύνοδο κορυφής με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν για να συζητηθεί η κρίση για την Ουκρανία.

Οι συνομιλίες που προτείνει η Γαλλία θα πραγματοποιηθούν μόνο εάν η Ρωσία δεν εισβάλει στη γείτονά της, ανέφερε ο Λευκός Οίκος.

Η συνάντηση θα μπορούσε να προσφέρει μια πιθανή διπλωματική λύση σε μια από τις χειρότερες κρίσεις ασφαλείας στην Ευρώπη εδώ και δεκαετίες.

Αμερικανοί αξιωματούχοι λένε ότι οι πληροφορίες υποδηλώνουν ότι η Ρωσία είναι έτοιμη να ξεκινήσει στρατιωτική επιχείρηση, κάτι που η Μόσχα αρνείται.

Η πρόταση ανακοινώθηκε από τη γαλλική προεδρία μετά από δύο τηλεφωνήματα μεταξύ του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν και του κ. Πούτιν, που διήρκεσαν σχεδόν τρεις ώρες συνολικά.

Η δεύτερη ανταλλαγή έγινε τα ξημερώματα της Δευτέρας ώρα Μόσχας και ακολούθησε μια 15λεπτη συνομιλία που είχε ο Μακρόν με τον Μπάιντεν.

Το γραφείο του κ. Μακρόν ανέφερε ότι λεπτομέρειες για την πιθανή σύνοδο κορυφής θα συζητηθούν κατά τη διάρκεια συνάντησης μεταξύ του υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ Άντονι Μπλίνκεν και του Ρώσου υπουργού Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ την Πέμπτη.

Σε μια δήλωση που επιβεβαίωσε την πρόταση, ο Λευκός Οίκος είπε επίσης ότι η Ρωσία φαίνεται ότι «συνεχίζει τις προετοιμασίες για μια πλήρους κλίμακας επίθεση στην Ουκρανία πολύ σύντομα» και ότι οι ΗΠΑ είναι έτοιμες να επιβάλουν «γρήγορες και σοβαρές συνέπειες» εάν συμβεί.

Η Ρωσία έχει συγκεντρώσει περισσότερους από 150.000 στρατιώτες κοντά στα σύνορα της Ουκρανίας, σύμφωνα με εκτιμήσεις των ΗΠΑ.

Η αμερικανική εταιρεία Maxar είπε ότι οι νέες δορυφορικές εικόνες έδειξαν πολλαπλές νέες επιτόπιες αναπτύξεις τεθωρακισμένου εξοπλισμού και στρατευμάτων από ρωσικές φρουρές κοντά στα σύνορα με την Ουκρανία, υποδεικνύοντας αυξημένη στρατιωτική ετοιμότητα.

Λεζάντα πολυμέσων,
Παρακολουθήστε τη στιγμή που ουκρανοί αξιωματούχοι τρέχουν από προφανείς βομβαρδισμούς στο ανατολικό τμήμα της χώρας

Ο κ. Πούτιν συμφώνησε στην ανάγκη «να δοθεί προτεραιότητα σε μια διπλωματική λύση» για την κρίση, σύμφωνα με τη γαλλική προεδρία. Ανέφερε ότι θα πραγματοποιηθεί «εντατική δουλειά» για να καταστεί δυνατή μια συνάντηση «τις επόμενες ώρες» με στόχο την κατάπαυση του πυρός.

Το Κρεμλίνο είπε ότι ο Πούτιν κατηγόρησε τον ουκρανικό στρατό για την κλιμάκωση της έντασης. Η Ουκρανία το απέρριψε, λέγοντας ότι η Μόσχα εμπλέκεται σε μια εκστρατεία πρόκλησης με στόχο να δημιουργήσει πρόσχημα για επέμβαση.

Ωστόσο, η γαλλική προεδρία είπε ότι και οι δύο ηγέτες συμφώνησαν να επαναλάβουν τις συνομιλίες μέσω του Normandy Format, μιας ομάδας που δημιουργήθηκε για να επιλύσει τη σύγκρουση στην ανατολική Ουκρανία που περιλαμβάνει τη Ρωσία, την Ουκρανία, τη Γαλλία και τη Γερμανία.

Ο πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου Μπόρις Τζόνσον είπε ότι οι δεσμεύσεις του Πούτιν προς τον Μακρόν ήταν ένα «σημάδι καλωσορίσματος» ότι μπορεί να συνεχίσει να «εμπλακεί στην εξεύρεση διπλωματικής λύσης». Ωστόσο, ο κ. Τζόνσον κάλεσε τον Πούτιν «να υποχωρήσει από τις τρέχουσες απειλές του και να αποσύρει τα στρατεύματα από τα σύνορα της Ουκρανίας».

Νωρίτερα, η Ρωσία ανακοίνωσε την παράταση των στρατιωτικών ασκήσεων στη Λευκορωσία, όπου έχουν αναπτυχθεί 30.000 Ρώσοι στρατιώτες, οι οποίες επρόκειτο να ολοκληρωθούν την Κυριακή. Μια δήλωση της Λευκορωσίας κατηγόρησε την "επιδείνωση της κατάστασης" στην ανατολική Ουκρανία ως έναν λόγο για την παράταση των ασκήσεων.

Μιλώντας στο CNN, ο υπουργός Blinken είπε ότι «όλα όσα βλέπουμε υποδηλώνουν ότι αυτό είναι πολύ σοβαρό» και ότι «είμαστε στο χείλος μιας εισβολής».

«Μέχρι να κυλήσουν πραγματικά τα τανκς και τα αεροπλάνα να πετάξουν, θα χρησιμοποιήσουμε κάθε ευκαιρία και κάθε λεπτό που έχουμε για να δούμε αν η διπλωματία μπορεί ακόμα να αποτρέψει τον Πρόεδρο Πούτιν από το να προχωρήσει αυτό», πρόσθεσε.

Προσωρινή στέγαση στο Ταγκανρόγκ της Ρωσίας για άτομα που απομακρύνθηκαν από το ΝτόνετσκΠΗΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣ,GETTY IMAGES
Λεζάντα εικόνας,
Προσωρινή στέγαση στο Ταγκανρόγκ της Ρωσίας για άτομα που απομακρύνθηκαν από το Ντόνετσκ

Τα σχόλιά του έγιναν καθώς μη επαληθευμένες αναφορές στα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης υποδηλώνουν ότι η Ουάσιγκτον πίστευε ότι μια επίθεση θα μπορούσε να εξαπολυθεί άμεσα.

Το CBS News ανέφερε ότι οι ΗΠΑ είχαν πληροφορίες ότι οι Ρώσοι διοικητές στο έδαφος είχαν λάβει εντολές να προχωρήσουν σε εισβολή και τώρα έκαναν συγκεκριμένα σχέδια μάχης για το πώς να επιτεθούν.

Η έκθεση ανέφερε ότι μια εισβολή θα ξεκινήσει με μια κυβερνοεπίθεση ακολουθούμενη από μια εκστρατεία πυραύλων και αεροπορικών επιδρομών, προτού οι επίγειες μονάδες επιχειρήσουν να καταλάβουν την πρωτεύουσα Κίεβο.

Και ένας ανώνυμος αξιωματούχος των υπηρεσιών πληροφοριών είπε στο CNN ότι σχεδόν το 75% των συμβατικών δυνάμεων της Ρωσίας βρίσκονται τώρα στα σύνορα με την Ουκρανία. Η συγκέντρωση των ρωσικών δυνάμεων σε απόσταση κρούσης από την Ουκρανία ήταν εξαιρετικά ασυνήθιστη, είπε η πηγή.

Ωστόσο, ο υπουργός Άμυνας της Ουκρανίας Αλεξέι Ρεζνίκοφ είπε ότι μια επίθεση «αύριο ή μεθαύριο» είναι απίθανη, καθώς καμία ρωσική «ομάδα κρούσης» δεν έχει ακόμη σχηματιστεί κοντά στα σύνορα.

Σε άλλες εξελίξεις:

  • Οι αντάρτες στο Λουχάνσκ είπαν ότι δύο άμαχοι σκοτώθηκαν σε επίθεση με βομβαρδισμούς από τις ουκρανικές δυνάμεις, αλλά οι αρχές στο Κίεβο αρνήθηκαν οποιαδήποτε ανάμειξη
  • Χιλιάδες άμαχοι, από έναν πληθυσμό πολλών εκατομμυρίων, εκκενώνονται από τα αυτονομιστικά εδάφη στη Ρωσία, ενώ άνδρες σε ηλικία μάχης κινητοποιούνται για να πολεμήσουν
  • Η πρεσβεία των ΗΠΑ στη Μόσχα προειδοποίησε τους Αμερικανούς για πιθανές επιθέσεις σε δημόσιους χώρους στη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένων των συνόρων με την Ουκρανία. Ένας εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών επέκρινε την κίνηση

Ο Πούτιν απαιτεί διαβεβαιώσεις ότι το ΝΑΤΟ δεν θα δεχτεί την Ουκρανία, ένα πρώην σοβιετικό κράτος με στενούς δεσμούς με τη Ρωσία, ενώ η δυτική συμμαχία αρνείται ότι συνιστά οποιαδήποτε απειλή για τη Ρωσία.

Υπάρχουν φόβοι ότι μια ρωσική στρατιωτική επέμβαση θα μπορούσε να ξεκινήσει έναν πόλεμο ακόμη πιο αιματηρό από τη σύγκρουση στην ανατολική Ουκρανία που έχει κοστίσει τουλάχιστον 14.000 ζωές.

Γραφικό του BBC
γραμμή

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2022

Ο Ουκρανός ΥΠΑΜ «τελείωσε» τα σενάρια για «ρωσική εισβολή»: «Δεν υπάρχουν ρωσικές δυνάμεις - Δεν θα υπάρξει εισβολή»

 



Η κυβέρνηση της Ουκρανίας που δείχνει να προσπαθεί ειλικρινά τα τελευταία 24ωρα να αποφύγει τις συνέπειες της τεχνητής έντασης που προκαλούν οι ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ, χρησιμοποιώντας παραστρατιωτικές ομάδες, στην πλειοψηφία τους νεοναζιστές (οι οποίοι δεν ελέγχονται από το Κίεβο), στην γραμμή επαφής με τις αποσχισθείσες περιοχές του Ντονιέτσκ και του Λουγκάνσκ στην περιφέρεια του Ντονμπάς, παραδέχθηκε σήμερα ότι «Οι υπηρεσίες πληροφοριών μας δεν βλέπουν να υπάρχουν ρωσικές "δυνάμεις κρούσης" στα σύνορα και δεν υπάρχει ενδεχόμενο επικείμενης εισβολή»!

Αυτό δήλωσε ο Ουκρανός υπουργός Άμυνας Ολεξέι Ρεζνίκοφ σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό ICTV.

Μάλλον δεν έχει διαβάσει τα ελληνικά ΜΜΕ (πλην pronews.gr και defencenet.gr) και τους γελοίους υστερικούς τίτλους τους που ευφάνταστα μεταθέτουν κάθε τρεις ημέρες την «εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία».

«Μέχρι σήμερα, οι υπηρεσίες μας δεν παρατηρούν κάποιες μονάδες κρούσης, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι (οι Ρώσοι) δεν μπορούν να τις αναπτύξεις όταν θέλουν, επειδή ο κίνδυνος υπάρχει ακόμη», είπε ο Ρεζνίκοφ (στην φωτό με τα γυαλιά).

Σύμφωνα με τον υπουργό, «θα χρειάζονταν δύο εβδομάδες τουλάχιστον για να αναπτυχθούν τέτοιες μονάδες, ανάλογα με τα ρωσικά σχέδια, αλλά τώρα δεν υπάρχει κάτι τέτοιο».

Και συμπλήρωσε με «φαρμακερό» τρόπο ότι «Δεδομένου ότι δεν υπάρχουν τέτοιες δυνάμεις κρούσεις του ρωσικού Στρατού σε κάποια πόλη γύρω από την Ουκρανία, δεν είναι σωστό να λέγεται ότι μπορεί να γίνει μια επίθεση μέσα στις επόμενες ημέρες, "αύριο ή μεθαύριο". Σίγουρα είμαστε σε επαγρύπνηση, καθώς η ρωσική στρατιωτική απειλή υπάρχει εδώ και εννέα χρόνια, αλλά τώρα δεν υπάρχει κάτι που να μας κάνει να πιστεύουμε ότι επίκειται εισβολή» πρόσθεσε.

Όπως είχε αποκαλύψει το pronews.gr οι ρωσικές μονάδες που μετείχαν σε ασκήσεις και είχαν συγκεντρωθεί στην μεθόριο με την Ρωσία είχαν αρχίσει να εγκαταλείπουν από την περασμένη Τετάρτη τις θέσεις τους.

Η ένταση περιορίστηκε στις περιοχές του Λουγκάνσκ και του Ντόνιετσκ από τις επιθέσεις των παραστρατιωτικών ομάδων (που διαθέτουν ακόμα και πυροβόλα) στους ρωσόφωνους, αλλά από χθες με ευκαιρία και την παρέμβαση Μακρόν, ξεκίνησε και εκεί η αποκλιμάκωση.

Βέβαια, αυτό μόνο στο pronews.gr και στο defencenet.gr μπορείτε να το διαβάσετε. Στα λοιπά ΜΜΕ όλοι μιλάνε για την «ρωσική εισβολή που αναμένεται την... Τρίτη 22/02» και για την «κόλαση φωτιάς στην ανατολική Ουκρανία» όπως περιγράφουν τις σποραδικές αψιμαχίες ρωσόφωνων με παραστρατιωτικές ουκρανικές ομάδες.

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι όπως ήδη μετέδωσε το pronews.gr σε επικοινωνία του απόψε με τον Γάλλο ομόλογό του Εμανουέλ Μακρόν δήλωσε ότι  «Παραμένει έτοιμος για διάλογο με τη Μόσχα»

Ακολούθησε μακρά τηλεφωνική επικοινωνία του Ε.Μακρόν με τον πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν. pronews.gr

Έλληνας οδηγός ο νεκρός της τραγωδίας στο Euroferry Olympia

 



Aναγνωρίσθηκε από τους οικείους του η σορός του οδηγού που εντοπίστηκε το απόγευμα στο γκαράζ 2 του φλεγόμενου Euroferry Olympia. Πρόκειται για 58χρονο ημεδαπό.

Στο πλοίο οι έρευνες συνεχίζονται από εξειδικευμένα συνεργεία για τον εντοπισμό των υπολοίπων 10 αγνοουμένων, ενώ καλή είναι η κατάσταση των δύο απεγκλωβισμένων.

Νωρίτερα, ένας Λευκορώσος οδηγός εντοπίστηκε και διασώθηκε από το πλοίο. Ο άνδρας μεταφέρθηκε για προληπτικούς λόγους στην Πνευμονολογική Κλινική του νοσοκομείου Κέρκυρας, με την κατάσταση της υγείας του να κρίνεται καλή. 

Σύμφωνα με τον διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Κέρκυρας, Λεωνίδα Ρουμπάτη, «ο 21χρονος φέρει μόνο ενδείξεις αφυδάτωσης, ενώ του γίνονται όλες οι εξετάσεις». «Από τις πρώτες πληροφορίες με τους γιατρούς είπε ότι άκουγε και άλλες φωνές. Ελπίζουμε να υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι ζωντανοί και να είναι καλά στην υγεία τους», δήλωσε ο κ. Ρουμπάτης.

Την ίδια ώρα, ο 65χρονος Βούλγαρος οδηγός αποσωληνώθηκε ,ενώ εξιτήριο απ' το νοσοκομείο πήρε ο νεαρός Αφγανός που ήταν στο ίδιο φορτηγό και δεν περιλαμβανόταν στην επίσημη λίστα επιβατών.

Αμείλικτα ερωτήματα

Δεκάδες είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν για το πώς συνέβη το νέο ναυτικό δυστύχημα στην Αδριατική, οκτώ χρόνια μετά το πολύνεκρο πανομοιότυπο του «Norman Atlantic». Σωματεία ναυτεργατών αλλά και επαγγελματιών οδηγών ζητούν απαντήσεις και καταγγέλλουν ελλιπείς ελέγχους.

Η διοίκηση του Συνδικάτου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΟΦΑΕ) με μια πολύ σκληρή ανακοίνωση της κατήγγειλε, χθες, την «αδράνεια της κυβέρνησης και του υπουργείου Ναυτιλίας, για τους ελλιπείς ελέγχους στα πλοία των εξωτερικών γραμμών που μεταφέρουν εμπορεύματα διαμέσου φορτηγών και επιβάτες».

Το Συνδικάτο τονίζει ότι «για ακόμα μία φορά γίναμε μάρτυρες της ανευθυνότητας του υπουργείου αλλά και εν γένει της κυβέρνησης με το νέο δυστύχημα του RoRo «EUROFERRY OLYMPIA» που έχει ως αποτέλεσμα την ύπαρξη αγνοούμενων επιβατών αλλά και τις χαμένες περιουσίες αρκετών οδηγών φορτηγών και λοιπών επιβαινόντων» και θέτει τα εξής ερωτήματα:

  1. Αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης στα γκαράζ του πλοίου και οι ανιχνευτές καπνού.
  2. Αν το πλοίο ήταν υπέρβαρο και υπεράριθμο σε αυτοκίνητα, φορτηγά και επιβάτες.
  3. Οι καμπίνες του πλοίου επαρκούσαν για το σύνολο των επιβατών (239 άτομα) ώστε να καλύψουν τις ανάγκες τους για ένα ταξίδι 25 ωρών και άνω;
  4. Γιατί επετράπη η διανυκτέρευση των οδηγών φορτηγών στις καμπίνες των αυτοκινήτων εφόσον απαγορεύεται κατά τον πλου του πλοίου να βρίσκονται άτομα στο γκαράζ;
  5. Πώς σε ένα πλοίο RoRo το οποίο μεταφέρει φορτηγά αυτοκίνητα με επικίνδυνα και εύφλεκτα προϊόντα, επετράπη η επιβίβαση επιβατών;  

«Κύριοι του υπουργείου Ναυτιλίας, είστε υπόλογοι έναντι του ελληνικού λαού για τα ελλιπή μέτρα προστασίας επιβατών και εμπορευμάτων. Όσο δεν εφαρμόζονται οι νόμοι που αφορούν την χερσαία και θαλάσσια εμπορευματική μεταφορά θα συνεχίσουμε να θρηνούμε ανθρώπινες ζωές» συμπληρώνει. 

Η απάντηση της Grimaldi

Απαντώντας στην ανακοίνωση του Συνδικάτου/Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΟΦΑΕ) ο όμιλος Grimaldi εξέδωσε μια ανακοίνωση με εκ διαμέτρου αντίθετους ισχυρισμούς σε σχέση με τις καταγγελίες των οδηγών φορτηγών.

Μεταξύ άλλων, αναφέρει η ανακοίνωση: «Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση. Αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του ομίλου Grimaldi. Επιπλέον, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κανόνας αυτός τηρείται από όλους τους επιβάτες επί του πλοίου, ιδίως από τους οδηγούς φορτηγών, η εκκένωση του χώρου φορτίου ελέγχεται πριν από τον απόπλου και οι καθορισμένες ομάδες πληρώματος περιπολούν τακτικά στα καταστρώματα του γκαράζ κατά τη διάρκεια του πλου.

Εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου».

Επίσης, στον απόηχο των εικόνων με κοριούς κάτω από τα σεντόνια και τα στρώματα των κρεβατιών από το εσωτερικό καμπίνας του πλοίου, που έφερε στο φως της δημοσιότητας το Mega, η εταιρεία αναφέρει τα εξής:  «Όπως και τα άλλα πλοία του ομίλου Grimaldi, το Euroferry Olympia υποβάλλεται σε τακτικό καθαρισμό και απολύμανση τόσο των καμπινών όσο και των κοινόχρηστων χώρων, ενώ οι εργασίες συντήρησης είναι συνήθη πρακτική. Οι καλές συνθήκες του πλοίου επιβεβαιώθηκαν, μάλιστα, στις 16 Φεβρουαρίου 2022 στην Ηγουμενίτσα, όπου το Euroferry Olympia υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα».

Τα ναυτεργατικά σωματεία

Ήδη απ' την Παρασκευή, τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ,ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ  σε ανακοίνωσή τους αναφέρουν ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες, το υπουργείο Ναυτιλίας, οι λιμενικές αρχές, γνωρίζουν και έχουν διαπιστώσει σε παρόμοια περιστατικά ότι η διαμονή οδηγών και συνοδηγών σε καμπίνες φορτηγών οχημάτων, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος στην ασφάλεια των ναυτεργατών, των επιβαινόντων, του πλοίου.

Επίσης, έχουν διατυπώσει μια σειρά ερωτημάτων τα οποία είχαν προκύψει και στην παρόμοια πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο RO/RO πλοίο «NORMAN ATLANTIC» στις 28-12-2014.

1.    Ποια είναι η πραγματική αιτία της πυρκαγιάς.
2.    Αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης
3.    Αν εφαρμόστηκε η στεγανή υποδιαίρεση στα γκαράζ του πλοίου
4.    Πως αντιμετωπίστηκε η πυρκαγιά με την εκδήλωση της.
5.    Ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου.
6.    Πώς δικαιολογείται η μεταφορά των 239 επιβατών, των 42 οχημάτων, 153 φορτηγών, σε συνδυασμό με την μειωμένη οργανική σύνθεση των 51 μελών του πλοίου.

Αλλά και η ΠΝΟ με ανακοίνωσή της, την Παρασκευή, ζήτησε απ' τις αρμόδιες Υπηρεσίες να ελέγξουν εξονυχιστικά το όλο περιστατικό προκειμένου να χυθεί άπλετο φως ώστε να μην χρειασθεί στο μέλλον να σημειωθούν ανάλογα περιστατικά και να θρηνήσουμε ανθρώπινα θύματα.

Εντοπίστηκε απανθρακωμένο πτώμα μέσα στο Euroferry Olympia

 



Μεγαλώνει η τραγωδία στα ανοιχτά της Κέρκυρας, την ώρα που οι διασώστες βρέθηκαν μπροστά σε ένα μακάβριο εύρημα, καθώς εντοπίστηκε απανθρακωμένο πτώμα μέσα στο Euroferry Olympia.

Η σημερινή ημέρα πάντως ξεκίνησε με τη θετική είδηση του εντοπισμού ενός Λευκορώσου οδηγού, ο οποίος έχει μεταφερθεί για προληπτικούς λόγους στην Πνευμονολογική Κλινική του νοσοκομείου Κέρκυρας, με την κατάσταση της υγείας του να κρίνεται καλή. 

Σε λίγη ώρα αναμένεται να αποσωληνωθεί ο 65χρονος Βούλγαρος οδηγός, που απεγκλωβίστηκε απ' το φλεγόμενο καράβι το απόγευμα της Παρασκευής, ενώ εξιτήριο απ' το νοσοκομείο πήρε ο νεαρός Αφγανός που ήταν στο ίδιο φορτηγό και δεν περιλαμβανόταν στην επίσημη λίστα Η διάσωση του 21χρονου Λευκορώσου αναπτέρωσε τις ελπίδες συγγενών αγνοουμένων που απ' το πρωί βρίσκονται στο λιμάνι της Κέρκυρας, αγωνιώντας για κάποιο νέο, ειδικά αφότου έγινε γνωστό πως ο Λευκορώσος φέρεται να ανέφερε στους διασώστες ότι άκουγε φωνές.

«Είναι ζωντανός σας το λέω. Είναι ζωντανός. Κάντε ό,τι μπορείτε. Σας παρακαλώ. Δεν θα μπορέσουν να ζήσουν περισσότερο…» είναι η κραυγή αγωνίας συζύγου αγνοούμενου Έλληνα οδηγού νταλίκας.

«Το πλοίο μπορεί να έχει ακόμη κομμάτια ασφαλή για ανθρώπους. Όπως είδαμε ένας από αυτούς βγήκε και η ελπίδα συνεχίζεται. Η αναζήτηση συνεχίζεται όσο αυτό το επιτρέπει το πλοίο καθώς σε κάποια σημεία είναι αδύνατη η πρόσβαση εκεί. Όμως τα καταστρώματα του πλοίου είναι πολλά. Ελπίζουμε ότι θα υπάρχει και άλλη έκβαση. Ο διασωθείς βγήκε στο κατάστρωμα του πλοίου και κατέβηκε από μία σκάλα στα συνεργεία διάσωσης. Θεωρώ ότι αυτή τη στιγμή κάθε ώρα που περνά αλλάζει τα δεδομένα πάνω στο πλοίο, εξαρτάται από την εξέλιξη της φωτιάς. Από ό,τι ακούσαμε ο διασωθείς είπε ότι άκουσε φωνές και από άλλους ανθρώπους. Ας ελπίσουμε, δήλωσε ο υπεύθυνος της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης του παραρτήματος της Κέρκυρας, Ανδρέας Κορίκης.

Στο Νοσοκομείο αναμένεται να μεταβούν άνδρες της Λιμενικής Αρχής Κέρκυρας με μεταφραστή για να πάρουν κατάθεση από τον 21χρονο Λευκορώσο.

Την ίδια ώρα η επιχείρηση κατάσβεσης της φωτιάς στο "Euroferry Olympia"συνεχίζεται, ενώ το πλοίο, λόγω μεταβολής του καιρού, ρυμουκλήθηκε με ασφάλεια, αργά το βράδυ στο λιμάνι της Κασσιόπης, βορειοανατολικά του νησιού της Κέρκυρας.

Αμείλικτα ερωτήματα

Δεκάδες είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν για το πώς συνέβη το νέο ναυτικό δυστύχημα στην Αδριατική, οκτώ χρόνια μετά το πολύνεκρο πανομοιότυπο του «Norman Atlantic». Σωματεία ναυτεργατών αλλά και επαγγελματιών οδηγών ζητούν απαντήσεις και καταγγέλλουν ελλιπείς ελέγχους.

Η διοίκηση του Συνδικάτου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΟΦΑΕ) με μια πολύ σκληρή ανακοίνωση της κατήγγειλε, χθες, την «αδράνεια της κυβέρνησης και του υπουργείου Ναυτιλίας, για τους ελλιπείς ελέγχους στα πλοία των εξωτερικών γραμμών που μεταφέρουν εμπορεύματα διαμέσου φορτηγών και επιβάτες».

Το Συνδικάτο τονίζει ότι «για ακόμα μία φορά γίναμε μάρτυρες της ανευθυνότητας του υπουργείου αλλά και εν γένει της κυβέρνησης με το νέο δυστύχημα του RoRo «EUROFERRY OLYMPIA» που έχει ως αποτέλεσμα την ύπαρξη αγνοούμενων επιβατών αλλά και τις χαμένες περιουσίες αρκετών οδηγών φορτηγών και λοιπών επιβαινόντων» και θέτει τα εξής ερωτήματα:

  1. Αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης στα γκαράζ του πλοίου και οι ανιχνευτές καπνού.
  2. Αν το πλοίο ήταν υπέρβαρο και υπεράριθμο σε αυτοκίνητα, φορτηγά και επιβάτες.
  3. Οι καμπίνες του πλοίου επαρκούσαν για το σύνολο των επιβατών (239 άτομα) ώστε να καλύψουν τις ανάγκες τους για ένα ταξίδι 25 ωρών και άνω;
  4. Γιατί επετράπη η διανυκτέρευση των οδηγών φορτηγών στις καμπίνες των αυτοκινήτων εφόσον απαγορεύεται κατά τον πλου του πλοίου να βρίσκονται άτομα στο γκαράζ;
  5. Πώς σε ένα πλοίο RoRo το οποίο μεταφέρει φορτηγά αυτοκίνητα με επικίνδυνα και εύφλεκτα προϊόντα, επετράπη η επιβίβαση επιβατών;  

«Κύριοι του υπουργείου Ναυτιλίας, είστε υπόλογοι έναντι του ελληνικού λαού για τα ελλιπή μέτρα προστασίας επιβατών και εμπορευμάτων. Όσο δεν εφαρμόζονται οι νόμοι που αφορούν την χερσαία και θαλάσσια εμπορευματική μεταφορά θα συνεχίσουμε να θρηνούμε ανθρώπινες ζωές» συμπληρώνει. 

Η απάντηση της Grimaldi

Απαντώντας στην ανακοίνωση του Συνδικάτου/Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΟΦΑΕ) ο όμιλος Grimaldi εξέδωσε μια ανακοίνωση με εκ διαμέτρου αντίθετους ισχυρισμούς σε σχέση με τις καταγγελίες των οδηγών φορτηγών.

Μεταξύ άλλων, αναφέρει η ανακοίνωση: «Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση. Αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του ομίλου Grimaldi. Επιπλέον, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κανόνας αυτός τηρείται από όλους τους επιβάτες επί του πλοίου, ιδίως από τους οδηγούς φορτηγών, η εκκένωση του χώρου φορτίου ελέγχεται πριν από τον απόπλου και οι καθορισμένες ομάδες πληρώματος περιπολούν τακτικά στα καταστρώματα του γκαράζ κατά τη διάρκεια του πλου.

Εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου».

Επίσης, στον απόηχο των εικόνων με κοριούς κάτω από τα σεντόνια και τα στρώματα των κρεβατιών από το εσωτερικό καμπίνας του πλοίου, που έφερε στο φως της δημοσιότητας το Mega, η εταιρεία αναφέρει τα εξής:  «Όπως και τα άλλα πλοία του ομίλου Grimaldi, το Euroferry Olympia υποβάλλεται σε τακτικό καθαρισμό και απολύμανση τόσο των καμπινών όσο και των κοινόχρηστων χώρων, ενώ οι εργασίες συντήρησης είναι συνήθη πρακτική. Οι καλές συνθήκες του πλοίου επιβεβαιώθηκαν, μάλιστα, στις 16 Φεβρουαρίου 2022 στην Ηγουμενίτσα, όπου το Euroferry Olympia υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα».

Τα ναυτεργατικά σωματεία

Ήδη απ' την Παρασκευή, τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ,ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ  σε ανακοίνωσή τους αναφέρουν ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες, το υπουργείο Ναυτιλίας, οι λιμενικές αρχές, γνωρίζουν και έχουν διαπιστώσει σε παρόμοια περιστατικά ότι η διαμονή οδηγών και συνοδηγών σε καμπίνες φορτηγών οχημάτων, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος στην ασφάλεια των ναυτεργατών, των επιβαινόντων, του πλοίου.

Επίσης, έχουν διατυπώσει μια σειρά ερωτημάτων τα οποία είχαν προκύψει και στην παρόμοια πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο RO/RO πλοίο «NORMAN ATLANTIC» στις 28-12-2014.

1.    Ποια είναι η πραγματική αιτία της πυρκαγιάς.
2.    Αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης
3.    Αν εφαρμόστηκε η στεγανή υποδιαίρεση στα γκαράζ του πλοίου
4.    Πως αντιμετωπίστηκε η πυρκαγιά με την εκδήλωση της.
5.    Ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου.
6.    Πώς δικαιολογείται η μεταφορά των 239 επιβατών, των 42 οχημάτων, 153 φορτηγών, σε συνδυασμό με την μειωμένη οργανική σύνθεση των 51 μελών του πλοίου.

Αλλά και η ΠΝΟ με ανακοίνωσή της, την Παρασκευή, ζήτησε απ' τις αρμόδιες Υπηρεσίες να ελέγξουν εξονυχιστικά το όλο περιστατικό προκειμένου να χυθεί άπλετο φως ώστε να μην χρειασθεί στο μέλλον να σημειωθούν ανάλογα περιστατικά και να θρηνήσουμε ανθρώπινα θύματα.

 


ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Σήμερα 25 Νοεμβρίου τιμάται η Αγία Αικατερίνη: Μαρτύρησε στις αρχές του 4ου αιώνα μ.Χ. Κατά την παράδοση το σώμα της Αγίας μεταφέρθηκε υπό «πτερύγων αγγέλων» στο όρος Σινά 25.11.2025 | 08:23

  Σήμερα Τρίτη 25 Νοεμβρίου, η Εκκλησία μας τιμά την Αγία Αικατερίνη, η οποία καταγόταν από οικογένεια ευγενών της Αλεξάνδρειας, «θυγάτηρ βα...