ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Aναγνωρίσθηκε από τους οικείους του η σορός του οδηγού που εντοπίστηκε το απόγευμα στο γκαράζ 2 του φλεγόμενου Euroferry Olympia. Πρόκειται για 58χρονο ημεδαπό.
Στο πλοίο οι έρευνες συνεχίζονται από εξειδικευμένα συνεργεία για τον εντοπισμό των υπολοίπων 10 αγνοουμένων, ενώ καλή είναι η κατάσταση των δύο απεγκλωβισμένων.
Νωρίτερα, ένας Λευκορώσος οδηγός εντοπίστηκε και διασώθηκε από το πλοίο. Ο άνδρας μεταφέρθηκε για προληπτικούς λόγους στην Πνευμονολογική Κλινική του νοσοκομείου Κέρκυρας, με την κατάσταση της υγείας του να κρίνεται καλή.
Σύμφωνα με τον διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Κέρκυρας, Λεωνίδα Ρουμπάτη, «ο 21χρονος φέρει μόνο ενδείξεις αφυδάτωσης, ενώ του γίνονται όλες οι εξετάσεις». «Από τις πρώτες πληροφορίες με τους γιατρούς είπε ότι άκουγε και άλλες φωνές. Ελπίζουμε να υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι ζωντανοί και να είναι καλά στην υγεία τους», δήλωσε ο κ. Ρουμπάτης.
Την ίδια ώρα, ο 65χρονος Βούλγαρος οδηγός αποσωληνώθηκε ,ενώ εξιτήριο απ' το νοσοκομείο πήρε ο νεαρός Αφγανός που ήταν στο ίδιο φορτηγό και δεν περιλαμβανόταν στην επίσημη λίστα επιβατών.
Αμείλικτα ερωτήματα
Δεκάδες είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν για το πώς συνέβη το νέο ναυτικό δυστύχημα στην Αδριατική, οκτώ χρόνια μετά το πολύνεκρο πανομοιότυπο του «Norman Atlantic». Σωματεία ναυτεργατών αλλά και επαγγελματιών οδηγών ζητούν απαντήσεις και καταγγέλλουν ελλιπείς ελέγχους.
Η διοίκηση του Συνδικάτου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΟΦΑΕ) με μια πολύ σκληρή ανακοίνωση της κατήγγειλε, χθες, την «αδράνεια της κυβέρνησης και του υπουργείου Ναυτιλίας, για τους ελλιπείς ελέγχους στα πλοία των εξωτερικών γραμμών που μεταφέρουν εμπορεύματα διαμέσου φορτηγών και επιβάτες».
Το Συνδικάτο τονίζει ότι «για ακόμα μία φορά γίναμε μάρτυρες της ανευθυνότητας του υπουργείου αλλά και εν γένει της κυβέρνησης με το νέο δυστύχημα του RoRo «EUROFERRY OLYMPIA» που έχει ως αποτέλεσμα την ύπαρξη αγνοούμενων επιβατών αλλά και τις χαμένες περιουσίες αρκετών οδηγών φορτηγών και λοιπών επιβαινόντων» και θέτει τα εξής ερωτήματα:
- Αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης στα γκαράζ του πλοίου και οι ανιχνευτές καπνού.
- Αν το πλοίο ήταν υπέρβαρο και υπεράριθμο σε αυτοκίνητα, φορτηγά και επιβάτες.
- Οι καμπίνες του πλοίου επαρκούσαν για το σύνολο των επιβατών (239 άτομα) ώστε να καλύψουν τις ανάγκες τους για ένα ταξίδι 25 ωρών και άνω;
- Γιατί επετράπη η διανυκτέρευση των οδηγών φορτηγών στις καμπίνες των αυτοκινήτων εφόσον απαγορεύεται κατά τον πλου του πλοίου να βρίσκονται άτομα στο γκαράζ;
- Πώς σε ένα πλοίο RoRo το οποίο μεταφέρει φορτηγά αυτοκίνητα με επικίνδυνα και εύφλεκτα προϊόντα, επετράπη η επιβίβαση επιβατών;
«Κύριοι του υπουργείου Ναυτιλίας, είστε υπόλογοι έναντι του ελληνικού λαού για τα ελλιπή μέτρα προστασίας επιβατών και εμπορευμάτων. Όσο δεν εφαρμόζονται οι νόμοι που αφορούν την χερσαία και θαλάσσια εμπορευματική μεταφορά θα συνεχίσουμε να θρηνούμε ανθρώπινες ζωές» συμπληρώνει.
Η απάντηση της Grimaldi
Απαντώντας στην ανακοίνωση του Συνδικάτου/Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΟΦΑΕ) ο όμιλος Grimaldi εξέδωσε μια ανακοίνωση με εκ διαμέτρου αντίθετους ισχυρισμούς σε σχέση με τις καταγγελίες των οδηγών φορτηγών.
Μεταξύ άλλων, αναφέρει η ανακοίνωση: «Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση. Αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του ομίλου Grimaldi. Επιπλέον, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κανόνας αυτός τηρείται από όλους τους επιβάτες επί του πλοίου, ιδίως από τους οδηγούς φορτηγών, η εκκένωση του χώρου φορτίου ελέγχεται πριν από τον απόπλου και οι καθορισμένες ομάδες πληρώματος περιπολούν τακτικά στα καταστρώματα του γκαράζ κατά τη διάρκεια του πλου.
Εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου».
Επίσης, στον απόηχο των εικόνων με κοριούς κάτω από τα σεντόνια και τα στρώματα των κρεβατιών από το εσωτερικό καμπίνας του πλοίου, που έφερε στο φως της δημοσιότητας το Mega, η εταιρεία αναφέρει τα εξής: «Όπως και τα άλλα πλοία του ομίλου Grimaldi, το Euroferry Olympia υποβάλλεται σε τακτικό καθαρισμό και απολύμανση τόσο των καμπινών όσο και των κοινόχρηστων χώρων, ενώ οι εργασίες συντήρησης είναι συνήθη πρακτική. Οι καλές συνθήκες του πλοίου επιβεβαιώθηκαν, μάλιστα, στις 16 Φεβρουαρίου 2022 στην Ηγουμενίτσα, όπου το Euroferry Olympia υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα».
Τα ναυτεργατικά σωματεία
Ήδη απ' την Παρασκευή, τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ,ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ σε ανακοίνωσή τους αναφέρουν ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες, το υπουργείο Ναυτιλίας, οι λιμενικές αρχές, γνωρίζουν και έχουν διαπιστώσει σε παρόμοια περιστατικά ότι η διαμονή οδηγών και συνοδηγών σε καμπίνες φορτηγών οχημάτων, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος στην ασφάλεια των ναυτεργατών, των επιβαινόντων, του πλοίου.
Επίσης, έχουν διατυπώσει μια σειρά ερωτημάτων τα οποία είχαν προκύψει και στην παρόμοια πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο RO/RO πλοίο «NORMAN ATLANTIC» στις 28-12-2014.
1. Ποια είναι η πραγματική αιτία της πυρκαγιάς.
2. Αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης
3. Αν εφαρμόστηκε η στεγανή υποδιαίρεση στα γκαράζ του πλοίου
4. Πως αντιμετωπίστηκε η πυρκαγιά με την εκδήλωση της.
5. Ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου.
6. Πώς δικαιολογείται η μεταφορά των 239 επιβατών, των 42 οχημάτων, 153 φορτηγών, σε συνδυασμό με την μειωμένη οργανική σύνθεση των 51 μελών του πλοίου.
Αλλά και η ΠΝΟ με ανακοίνωσή της, την Παρασκευή, ζήτησε απ' τις αρμόδιες Υπηρεσίες να ελέγξουν εξονυχιστικά το όλο περιστατικό προκειμένου να χυθεί άπλετο φως ώστε να μην χρειασθεί στο μέλλον να σημειωθούν ανάλογα περιστατικά και να θρηνήσουμε ανθρώπινα θύματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου