Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2016

Σε τετράμηνα πλέον, όπως το Λύκειο

Το νέο Γυμνάσιο: Εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα, εκτός Αρχαία και Θρησκευτικά

Το νέο Γυμνάσιο: Εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα, εκτός Αρχαία και Θρησκευτικά
  (Φωτογραφία:  Intime )
  • 19
Αθήνα
Το υπουργείο Παιδείας Θ. προχωρά σε νέο Προεδρικό Διάταγμα για το πλαίσιο λειτουργίας των γυμνασίων.

Οι αλλαγές συνοψίζονται στα εξής σημεία:

Α. Τα μαθήματα στο γυμνάσιο επεκτείνονται έως τις 31 Μαΐου. Αυτό διευκολύνεται από τον περιορισμό των εξετάσεων στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία οι μαθητές/τριες θα εξετάζονται γραπτώς στο τέλος του έτους περιορίζονται σε τέσσερα για όλες τις τάξεις (το προηγούμενο ΠΔ όριζε 12 για την Α', 13 για τη Β' και 14 για τη Γ' τάξη).

Αυτά είναι: Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (κοινή εξέταση των δύο κλάδων, της Γλωσσικής Διδασκαλίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας), Μαθηματικά, Φυσική και Ιστορία.

Β. Η μετατόπιση της εστίασης του γυμνασίου από την εξεταστική διαδικασία στην ουσιαστική μαθησιακή διαδικασία προωθείται και από ένα ακόμη μέτρο, τονχωρισμό του διδακτικού χρόνου σε τετράμηνα αντί σε τρίμηνα.
Με το προηγούμενο καθεστώς το σχολείο βρισκόταν σε εξεταστικό πυρετό από τα μέσα Οκτωβρίου μέχρι το τέλος Νοεμβρίου και μετά ξανά από τα μέσα Ιανουαρίου έως τα τέλη Φεβρουαρίου.

Όπως αναφέρει το υπουργείο, με το χωρισμό σε τετράμηνα επέρχονται οι εξής αλλαγές στην προηγούμενη εικόνα: Αφενός τα υποχρεωτικά διαγωνίσματα κάθε τετραμήνου μπορούν να διενεργηθούν με μεγαλύτερη άνεση, ένα ή δύο σε κάθε βδομάδα, αφού το χρήσιμο χρονικό διάστημα διπλασιάζεται (τουλάχιστον από τα μέσα Οκτωβρίου έως 20 Ιανουαρίου και από τέλη Ιανουαρίου έως 31 Μαΐου).

Αφετέρου οι εκπαιδευτικοί θα έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους, ιδίως στο 1ο τετράμηνο, ώστε να γνωρίσουν καλά τους/τις μαθητές/τριες και να σχηματίσουν εμπεριστατωμένη γνώμη σχετικά με την επίδοσή τους, αξιοποιώντας πολλαπλούς τρόπους αξιολόγησης, χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγουν σε τόσα γραπτά τεστ.

Επίσης, στο 2ο τετράμηνο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλέξουν αντί ωριαίου διαγωνίσματος την ανάθεση μιας συνθετικής-δημιουργικής εργασίας. Σχεδιάζεται δε επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των εργασιών στη διαδικασία μάθησης και αξιολόγησης.

Γ. Η ενισχυτική εκπαίδευση στο γυμνάσιο επεκτείνεται και μετά τη λήξη του έτους με το εξής μέτρο: Σε όσους/ες μαθητές/τριες δεν προαχθούν σε κάποιο μάθημα ή κάποια μαθήματα, το σχολείο θα τους προσφέρει εντατικά μαθήματα το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου και στη συνέχεια θα εξετάζονται σε επαναληπτική εξέταση κατά το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου.

Στόχος είναι το σχολείο να υποστηρίζει τους/τις μαθητές/τριες που δεν επέτυχαν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα και να μην τους/τις υποχρεώνει είτε να καταφύγουν σε βοήθεια επί πληρωμή είτε -αν δεν έχουν τέτοια δυνατότητα- να τα βγάλουν πέρα μόνοι/ες τους για να εξετασθούν τον Σεπτέμβριο.

Δ. Σε πειραματικά και σε άλλα σχολεία αντιπροσωπευτικά των διαφόρων περιοχών και τύπων σχολείων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα εφαρμοστείπιλοτικά η περιγραφική αξιολόγηση, η οποία προσφέρει ουσιαστική ανατροφοδότηση στους/στις μαθητές/τριες και μπορεί να βελτιώσει πραγματικά τη διαδικασία μάθησης.

Διευκρινίζεται ότι η περιγραφική αξιολόγηση θα συνοδεύει σε αυτά τα σχολεία την αριθμητική αξιολόγηση.

Ε. Όσον αφορά το περιεχόμενο σπουδών, για όλα τα γνωστικά αντικείμενα γυμνασίου και λυκείου δημιουργήθηκαν στο ΙΕΠ επιτροπές στις οποίες συμμετείχαν, εκτός από στελέχη του ΙΕΠ, σχολικοί σύμβουλοι και έμπειροι εκπαιδευτικοί που ανταποκρίθηκαν σε σχετική πρόσκληση και επιλέχθηκαν για το έργο του εξορθολογισμού της ύλης.

ΣΤ. Το πρόγραμμα του γυμνασίου έχει ελαφρυνθεί κατά τρεις ώρες, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν, ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών για προγράμματα πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, αγωγής υγείας και σταδιοδρομίας, ενισχυτική διδασκαλία ή ομίλους ενδιαφερόντων.

Με σχετική εγκύκλιο θα διευκρινισθεί με ποιον τρόπο θα αποφασίζεται η αξιοποίηση του διαθέσιμου τρίωρου για τις δράσεις που προαναφέρθηκαν. Επίσης αυτό το τρίωρο μπορεί να αξιοποιηθεί για συνεδριάσεις του συλλόγου των εκπαιδευτικών, για συνεργασίες μεταξύ των εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας ή του ίδιου τμήματος για τον σχεδιασμό κοινών δράσεων ή τη συζήτηση επί παιδαγωγικών/διδακτικών προβλημάτων, κ.τ.λ.

Ζ. Οι λεγόμενες Βιωματικές Δράσεις και οι Συνθετικές Εργασίες, που εντάχθηκαν πριν τρία χρόνια ως διακριτά γνωστικά αντικείμενα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, τώρα εντάσσονται ως τρόπος εργασίας, ως μέθοδος, στο πλαίσιο συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων.

Ειδικότερα:

  • Οι βιωματικές δραστηριότητες που προβλέπονταν στη «Σχολική και Κοινωνική ζωή», με στόχο την εξοικείωση των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο και τους νέους/ες συμμαθητές/τριες, εντάσσονται στη Γλωσσική Διδασκαλία της Α' τάξης, καθώς οι δύο πρώτες ενότητες του σχετικού σχολικού βιβλίου στοχεύουν στη γνωριμία των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο. Οι πρώτες διδακτικές ώρες του μαθήματος θα αφιερωθούν στο ξεπέρασμα των ανησυχιών που προκαλεί ο άγνωστος χώρος και τα άγνωστα πρόσωπα και στη σταδιακή ανάπτυξη του αισθήματος του ανήκειν στην ομάδα, στην κοινότητα του νέου τμήματος.
  • Οι δραστηριότητες που προβλέπονταν υπό τον τίτλο «Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης» εντάσσονται στη Μουσική της Β' τάξης και στα Καλλιτεχνικά της Γ' τάξης. Σε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα θα αφιερώνονται κάποιες εβδομάδες του σχολικού έτους σε βιωματικές δραστηριότητες σχετικές με τη μουσική, τα εικαστικά ή τον συνδυασμό τους με άλλες τέχνες.
Η. Θεσπίστηκε ήδη για τη Γ' τάξη του γυμνασίου η «Ημέρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού». Σε συνεννόηση με κάθε σχολική μονάδα οι υπεύθυνοι του οικείου ΚΕΣΥΠ θα προγραμματίσουν και θα υλοποιήσουν κατά τη διάρκεια μιας σχολικής ημέρας αφενός μια αναλυτική ενημέρωση για τις εναλλακτικές επιλογές εκπαίδευσης που προσφέρονται μετά το γυμνάσιο αφετέρου σχετικές βιωματικές δραστηριότητες για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ' τάξης κάθε σχολικής μονάδας.
Newsroom ΔΟΛ

Το ρωσικό Τ-14 Armata «πατάει» όλα τα στάνταρ στις τεχνικές δοκιμές και παίρνει θέση απέναντι στο ΝΑΤΟ (βίντεο)

Το ρωσικό Τ-14 Armata «πατάει» όλα τα στάνταρ στις τεχνικές δοκιμές και παίρνει θέση απέναντι στο ΝΑΤΟ (βίντεο): Το ρωσικό άρμα μάχης T-14 Armata σπάει κάθε ρεκόρ στις τεχνικές δοκιμές καταρρίπτοντας τα στάνταρ που έχουν τεθεί και ετοιμάζεται να πάρει θέση απέναντι στο ΝΑΤΟ ενισχύοντας τις τεθωρακισμένες μεραρχί

Το ρωσικό Τ-14 Armata «πατάει» όλα τα στάνταρ στις τεχνικές δοκιμές και παίρνει θέση απέναντι στο ΝΑΤΟ (βίντεο)

Το ρωσικό Τ-14 Armata «πατάει» όλα τα στάνταρ στις τεχνικές δοκιμές και παίρνει θέση απέναντι στο ΝΑΤΟ (βίντεο): Το ρωσικό άρμα μάχης T-14 Armata σπάει κάθε ρεκόρ στις τεχνικές δοκιμές καταρρίπτοντας τα στάνταρ που έχουν τεθεί και ετοιμάζεται να πάρει θέση απέναντι στο ΝΑΤΟ ενισχύοντας τις τεθωρακισμένες μεραρχί

ΝΕΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΜΕ… «ΛΥΣΣΑ» ΚΑΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ!

resized_36743-7e529944aza
Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Καινούργιο πονοκέφαλο για την Άγκυρα δημιουργούν οι ειδήσεις που μεταδίδουν σήμερα τα τουρκικά ΜΜΕ, που επικαλούνται και δημοσίευμα της λιβανέζικης εφημερίδας, El Ahbar, ότι ο συριακός κουρδικός κλάδος YPG μαζί με το κουρδικό ΡΚΚ αποφάσισαν την δημιουργία νέου επίλεκτου ισχυρού στρατιωτικού σώματος που θα πολεμήσει με κάθε μέσο και με φανατισμό, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, την τουρκική κατοχή στην βόρειο Συρία, αλλά και σε περιοχές της νοτιοανατολικής Τουρκίας.
%cf%86%ce%bf%cf%84%ce%bf
Όπως αναφέρεται, ο νέος αυτός στρατός ονομάζεται «Στρατός Συριακής Εθνικής Αντίστασης», (Suriye Ulusal Direnişi) και θα επιχειρεί σε μια μεγάλη έκταση από την περιοχή της πόλης Cerablus μέχρι την τουρκική περιοχή του Hatay, στην ανατολική Μεσόγειο. Ο Στρατός αυτός, όπως τονίζεται στις ανακοινώσεις των Κούρδων, θα πολεμήσει με κάθε μέσο κάθε προσπάθεια αναβίωσης της οθωμανικής κυριαρχίας στην περιοχή, ενώ θα ενισχύσει τον απελευθερωτικό αγώνα των Κούρδων της Τουρκίας.
Εκείνο που ανησύχησε εκτός των άλλων έντονα τους Τούρκους, είναι η υπογράμμιση ότι ο πόλεμος θα επεκταθεί και στην τουρκική επαρχία του Hatay, μια καθαρά συριακή επαρχία την οποία κατέλαβαν οι Τούρκοι παράνομα το 1939 όταν είχαν αποχωρήσει οι Γάλλοι από την Συρία.
Οι ανακοινώνεις αυτές των Κούρδων ότι η Τουρκία θα πληρώσει πολύ ακριβά την εισβολή της στο συριακό έδαφος, έγιναν στην πόλη Tel Rıfat της βορείου Συρίας που βρίσκεται υπό την κουρδική κυριαρχία.
Σίγουρα το συριακό και όχι μόνο «γλέντι» για την Τουρκία. τώρα αρχίζει.
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.g

ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΩΝ ΚΑΘΟΛΙΚΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΚΑΙ Η ΠΗΓΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΒΙΚΤΩΡΟΣ ΟΥΓΚΩ Ισλαμιστές ήθελαν να ανατινάξουν με φιάλες υγραερίου την Παναγία των Παρισίων!

του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου
Ισλαμιστές επιχείρησαν να ανατινάξουν το σύμβολο των Καθολικών Χριστιανών και πηγή έμπνευσης του Βίκτωρος Ουγκό τον διάσημο καθεδρικό Ναό της Παναγίας των Παρισίων.
Η αστυνομία εντόπισε τα ξημερώματα της Κυριακής κοντά στην εκκλησίας της Παναγίας των Παρισίων ή αλλιώς γνωστή ως Notre-Dame de Paris, ένα αυτοκίνητο χωρίς πινακίδες μέσα στο οποίο βρέθηκαν επτά φιάλες υγραερίου.
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο μάρκας Peugeot 607 που ήταν σταθμευμένο στην περιοχή Quai de Montebello στο πέμπτο διαμέρισμα της γαλλικής πρωτεύουσας.
Οι έξι από τις επτά φιάλες ήταν στο μπροστινό κάθισμα του αυτοκινήτου καθώς όπως φαίνεται οι τρομοκράτες ήθελαν να δώσουν ιδιαίτερη ισχύ κατά την μετωπική κρούση πάνω στον Ναό.
Το αυτοκίνητο είχε ως ιδιοκτήτη του ένα φανατικό εξτρεμιστή το όνομα του οποίου βρισκόταν στον κατάλογο των υπηρεσιών πληροφοριών για άτομα ύποπτα για θρησκευτικό ριζοσπαστισμό.
Η Notre-Dame de Paris δεν επιλέχθηκε τυχαία. Είναι ένα παγκόσμιο θρησκευτικό μνημείο και η καταστροφή του θα προκαλούσε σοκ στον χριστιανικό κόσμο ανεξαρτήτως δόγματος.
Η αξία του είναι παρόμοια με της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη, του Αγίου Παύλου στο Λονδίνο και του Αγίου Πέτρου στην Ρώμη. Είναι σαφές ότι το ISIS πλέον θέλει να χτυπήσει στον «πυρήνα» της ύπαρξης των δυτικών πολιτών που είναι τα θρησκευτικά τους πιστεύω και ο τρόπος που βλέπουν τον Θεό, το Σύμπαν και την Ζωή.
Το όνομά του έχει ως τίτλο και το διάσημότερο μυθιστόρημα του Βίκτωρος Ουγκό (μαζί με τους «Άθλιους» φυσικά) που περιγράφει την τραγική ιστορία του σημαδεμένου και δυσμορφου Κουασιμόνδου.

Συναγερμός στην ΕΛΑΣ: 1.000 ισλαμιστές μετανάστες «δραπέτευσαν» από τα hot spot και αλωνίζουν στην Αθήνα

Περισσότεροι από 1.000 ισλαμιστές μετανάστες την... έχουν κάνει από τα hot spot της Αττικής και κανείς δεν γνωρίζει που βρίσκονται. Στην Ελληνική Αστυνομία έχει σημάνει συναγερμός, αλλά παρά τις έρευνες, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, δεν έχουν εντοπίσει που βρίσκονται.
Δεν αποκλείεται, θεωρούν πηγές της ΕΛΑΣ που μίλησε στο “pronews.gr”να έχουν έρθει σε επαφή με παράνομους μετανάστες που βρίσκονται στην Ελλάδα εδώ και χρόνια και να “οργανώνονται”. Η λέξη αυτή μπορεί να σημαίνει πολλά. Ίσως οργανώνονται για να επιβιώσουν, ίσως να φύγουν από τη χώρα, ίσως όμως και να συγκροτούν ένα ισλαμιστικό πυρήνα στην καρδιά της Αθήνας.
Η ανησυχία που υπάρχει στην Ελληνική Αστυνομία για το ποιοι κρύβονται ανάμεσα στους πρόσφυγες και τους μετανάστες είναι μεγάλη. Να σημειωθεί απλά πώς οι Τούρκοι στο σχέδιο τους για κατάληψη της βραχονησίδας “Παναγιά” τους πρόσφυγες θα είχαν ως κάλυψη, ενώ οπαδοί του ISIS πέρασαν από την Ελλάδα για την Ευρώπη με το μανδύα του πρόσφυγα ή του μετανάστη.
Είναι πιθανό λοιπόν ισλαμιστές που έχουν διασυνδέσεις με περίεργες οργανώσεις να αλωνίζουν στην Ελλάδα μετά από μία σύντομη παραμονή τους στα hot spot της Αττικής. Πρόκειται, όπως λένε οι πληροφορίες, κυρίως για Αφγανούς και Πακιστανούς και πολλοί λίγους Σύρους.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με πληροφορίες, από τα hot spot του Ελληνικού και του Σχιστού, όπου το τελευταίο χρόνο φιλοξενούνται περίπου 3.000 άνθρωποι, υπάρχουν το τελευταίο διάστημα πολλές απουσίες. Ο αριθμός όσων αγνοούνται ξεπερνάει τους 1.000.
Αμέσως μόλις ενημερώθηκαν οι ειδικές υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ για αυτές τις “απουσίες”, πραγματοποίησαν έρευνες, αρχικά σε καταλήψεις στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και στην περιοχή των Εξαρχείων, προκειμένου να δουν εάν οι άνθρωποι αυτοί, που στην πλειοψηφία τους είναι Αφγανοί και Πακιστανοί, βρήκαν καταφύγιο σε αυτά τα σημεία.
Η απάντηση ήταν αρνητική. Σε αυτές τις περιοχές δεν διαπιστώθηκε μεταβολή στον αριθμό των προσφύγων και των αλλοδαπών που φιλοξενούνταν εκεί. Έπειτα από αυτή την διαπίστωση, που προκάλεσε ανησυχία στην ΕΛ.ΑΣ. και στους αρμόδιους φορείς, οι έρευνες επεκτάθηκαν και σε περιοχές, όπου παρατηρείται συγκέντρωση αλλοδαπών και προσφύγων. Και εκεί δεν διαπιστώθηκε μεταβολή του πληθυσμού, από έλευση νέων μεταναστών.
Το ερώτημα λοιπόν που παραμένει αναπάντητο, είναι, πού τελικά έχουν πάει οι περίπου 1.000 μετανάστες και πρόσφυγες που έφυγαν απροειδοποίητα από τα hot spot του Ελληνικού και του Σχιστού; Έχουν βρει εργασία ή στέγη που θα τους εξασφαλίζει τα καθημερινά, ή θα προβούν σε παραβατικές ενέργειες προκειμένου να εξασφαλίζουν στέγη και τροφή; Κι αυτό είναι το καλό σενάριο...

Συναγερμός στην ΕΛΑΣ: 1.000 ισλαμιστές μετανάστες «δραπέτευσαν» από τα hot spot και αλωνίζουν στην Αθήνα

Συναγερμός στην ΕΛΑΣ: 1.000 ισλαμιστές μετανάστες «δραπέτευσαν» από τα hot spot και αλωνίζουν στην Αθήνα: Περισσότεροι από 1.000 ισλαμιστές μετανάστες την... έχουν κάνει από τα hot spot της Αττικής και κανείς δεν γνωρίζει που βρίσκονται. Στην Ελληνική Αστυνομία έχει σημάνει συναγερμός, αλλά παρά τις έρευν

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Η κυβέρνηση ξεκαθαρίζει τι θα γίνει με τα πρόστιμα στον τενεκέ λάδι

  «Δεν προχωράμε σε αλλαγές» ανέφερε ο υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών LifO Newsroom 3 ΩΡΕΣ ΠΡΙΝ Facebook   Twitter Φωτογραφία αρχείου...