Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2017

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Δεν αναμένεται ξεκάθαρη θέση

Δεν αναμένεται ξεκάθαρη θέση

thomsen-velculescu-630.jpg

Πολ Τόμσεν, Ντέλια ΒελκουλέσκουΗ έκθεση συντάχθηκε από την ομάδα της Ντέλιας Βελκουλέσκου και φέρει την έγκριση του Πολ Τόμσεν |INTIME NEWS
Η σημερινή συνεδρίαση του Εκτελεστικού Συμβουλίου του ΔΝΤ (αναμένεται να ξεκινήσει στις 21.00, ώρα Ελλάδας) είναι καθοριστικής σημασίας για το ελληνικό πρόγραμμα διότι θα συζητηθεί η έκθεση του Ταμείου για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, η οποία συντάχθηκε από την ομάδα της Ντέλιας Βελκουλέσκου και φέρει την έγκριση του Πολ Τόμσεν.
Η εν λόγω έκθεση περιλαμβάνει και την επικαιροποιημένη ανάλυση για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους, η οποία διαπιστώνει ότι το χρέος παραμένει εξαιρετικά μη βιώσιμο παρά τα βραχυπρόθεσμα μέτρα για το χρέος που αποφασίστηκαν τον Δεκέμβριο. Σημειώνεται ότι θα παραμείνει μη βιώσιμο ακόμη και αν η Ελλάδα εφαρμόσει όλα όσα έχει συμφωνήσει στο πλαίσιο του προγράμματος του ESM.
Οι αξιωματούχοι του ΔΝΤ, λοιπόν, θα παρουσιάσουν την έκθεση και στη συνέχεια θα καταθέσουν τις απόψεις τους και όλοι οι άλλοι αντιπρόσωποι. Μεγάλη σημασία θα έχει η τοποθέτηση του Αμερικανού αντιπροσώπου καθώς για πρώτη φορά θα γνωρίζουμε τη θέση της νέας κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ.
Ξεκάθαρες αποφάσεις όμως δεν πρέπει να αναμένονται από το Ταμείο. Αναλυτές αναφέρουν ότι η προς έγκριση έκθεση περιλαμβάνει αντιφατικά συμπεράσματα και θεωρήσεις. Λένε μάλιστα ότι η έκθεση είναι γραμμένη με τρόπο που να «χωράει» όλες τις πιθανές επιλογές για την εμπλοκή του Ταμείου στο τρίτο ελληνικό πρόγραμμα.
Άλλωστε, το ΔΝΤ από την εποχή που «αποβιβάστηκε» στην Ευρώπη δείχνει να προτιμά τις «ήξεις-αφήξεις» τοποθετήσεις.
Λογικό αν αναλογιστεί κανείς ότι η πάγια τακτική του αντιστράφηκε το 2010: μέχρι τότε η εμπλοκή του στην αναδιάρθρωση μιας «προβληματικής» οικονομίας απαιτούσε πρώτα την απομείωση του δημόσιου χρέους της κάθε χώρας και ύστερα την επιβολή σκληρών μέτρων λιτότητας.
Στην περίπτωση της Ελλάδας έγινε ακριβώς το αντίθετο, με αποτέλεσμα τα αρμόδια στελέχη του μέχρι σήμερα να επιχειρούν να ισορροπήσουν πατώντας σε δύο βάρκες: προσπαθούν από τη μία πλευρά να παραμείνουν ενεργά στην Ευρώπη, σύμφωνα με την επιθυμία της Γερμανίας και των χωρών που στηρίζουν την πολιτική της, και από την άλλη πλευρά να κρατήσουν χαμηλά τις φωνές άλλων κρατών-μετόχων του Ταμείου, που αντιτίθενται στην εν λόγω τακτική.
• Η «Εφ.Συν.» αποκαλύπτει σήμερα το ψέμα του Σόιμπλε: Δεν χρειάζεται νέα απόφαση της γερμανικής Βουλής αν αποχωρήσει το ΔΝΤ από το ελληνικό πρόγραμμα.

«Φωτιές» άναψε η απόφαση του Αρείου Πάγου που κρίνει παράνομες τις μειώσεις μισθών στις ΔΕΚΟ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΓΟΡΔΙΟΣ ΔΕΣΜΟΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ανατροπή φέρνει η απόφαση του Αρείου Πάγου με βάση την οποία κρίνονται παράνομες οι μειώσεις που επιβλήθηκαν πέραν του 25% των μισθών των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ αλλά και σε άλλα νομικά πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου του ευρύτερου δημοσίου τομέα που θεσπίστηκαν με τον νόμο 4354/2015. 
 
Με την απόφαση αυτή ανοίγει ο δρόμος για επαναφορά των μισθών στα προηγούμενα επίπεδα. 
 
Μάλιστα οι εργαζόμενοι έχουν το δικαίωμα να λάβουν αναδρομικά τα χρήματα που τους παρακρατήθηκαν.
Την πρόσφυγή κατέθεσαν οι εργαζόμενοι στη δημοτική επιχείρηση ύδρευσης-αποχέτευσης Ξάνθης οι οποίοι είχαν υποστεί μειώσεις των αποδοχών τους κατά 25% τον Νοέμβριο του 2011 αλλά και εκ νέου περικοπή μέχρι και 25% των αποδοχών που ελάμβαναν τον Δεκέμβριο του 2012.
 
Το ανώτατο δικαστήριο έκρινε πως οι περικοπές πέραν του 25% των αποδοχών δεν είναι νόμιμες με το σκεπτικό ότι η ευχέρεια του νομοθέτη να θεσπίζει αναδρομικά περικοπές έχει όρια τα οποία ελέγχονται από τα δικαστήρια.
 
Ειδικότερα, ο Άρειος Πάγος  (113/2017) υπογραμμίζει ότι η ρύθμιση του Ν. 4354/2015, την οποία επικαλέσθηκε η ΔΕΥΑ Ξάνθης προκειμένου να δικαιολογήσει  τις περικοπές είναι μη νόμιμη, καθώς ήδη το θέμα είχε κριθεί με τελεσίδικη  απόφαση.
 
Στην απόφαση του Αρείου Πάγου τονίζεται πως ο νομοθέτης δικαιούται μεν κατ’ αρχήν να θεσπίζει αναδρομικές ρυθμίσεις, όταν η ευχέρειά του αυτή δεν περιορίζεται ευθέως από το Σύνταγμα όπως συμβαίνει για παράδειγμα στην αναδρομική επιβολή φόρου.Όπως, μάλιστα, τονίζεται η ευχέρεια αυτή του νομοθέτη έχει όρια, τα οποία ελέγχονται από τα δικαστήρια και οι αναδρομικές ρυθμίσεις δεν επιτρέπεται να θίγουν τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις.
 
Εξ άλλου, προσθέτουν οι αρεοπαγίτες, η αναδρομική ρύθμιση του νόμου δεν επιτρέπεται να προσκρούει σε άλλες συνταγματικές διατάξεις, όπως η αρχή της ισότητας και το δικαίωμα της ιδιοκτησίας (άρθρα 4 και 17 του Συντάγματος) ή της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ). 
 
Φυσικά η απόφαση αυτή βάζει «φωτιά» στον οικονομικό σχεδιασμό της κυβέρνησης και δεν μπορεί να αγνοηθεί καθώς πρόκειται για τον Άρειο Πάγο το ανώτατο δικαστήριο της χώρας.
 
Η κυβέρνηση τώρα θα πρέπει να λύσει ένα πολύ δύσκολο «γόρδιο δεσμό» και να βρει τα χρήματα αυτά για να τα επιστρέψει. Χρήματα που είναι πάρα πολλά
 
Πάντως, οι δικηγόροι Δημήτριος Βασιλείου και Σπύρος Μπαλατσούκας που εκπροσώπησαν στον  Άρειο Πάγο  την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων ΔΕΥΑ (η οποία είχε ασκήσει πρόσθετη παρέμβαση υπέρ των εργαζομένων) δήλωσαν τα εξής:
 
«Η επίμαχη απόφαση του Αρείου Πάγου είναι  πολύ σημαντική, καθώς ξεκαθαρίζει πολλά σημαντικά νομικά ζητήματα, που ανέκυψαν αχρείαστα από μια αυθαίρετη εγκύκλιο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
 
Εξ αφορμής της υπόθεσης αυτής αναδεικνύεται μια σοβαρή παθογένεια της δημόσιας διοίκησης. Το ΓΛΚ ερμήνευσε εσφαλμένα τον νόμο και ενέμεινε στην εφαρμογή της εγκυκλίου που το ίδιο εξέδωσε, ακόμη και αφού το σφάλμα του είχε επισημανθεί με πολλές αποφάσεις πολιτικών δικαστηρίων, αλλά και από την Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Οι δυσμενείς συνέπειες παρόμοιων διοικητικών πρακτικών είναι πρόδηλες.
 
Η απόφαση ξεκαθαρίζει όμως και το τοπίο όσον αφορά το άρθρο 31 παρ. 1 του Ν. 4354/2015, και αυτό είναι ιδιαιτέρως σημαντικό. Ο Άρειος Πάγος τόνισε στην απόφαση ότι η διάταξη αυτή δεν μπορούσε να εφαρμοσθεί στην προκειμένη περίπτωση, πρωτίστως επειδή η υπόθεση είχε ήδη κριθεί τελεσίδικα.
 
Διευκρινίζει όμως ταυτόχρονα ότι, ακόμη και στις υποθέσεις που δεν είχαν κριθεί τελεσίδικα πριν από τη θέσπιση του Ν. 4354/2015, η ρύθμιση αυτή μπορεί να εφαρμοσθεί μόνο αν δεν προσκρούει στο Σύνταγμα ή στην ΕΣΔΑ.
 
Το να γίνει δεκτό ότι μια αναστολή που είχε χορηγηθεί στο παρελθόν με διάταξη νόμου μπορεί να τροποποιηθεί εκ των υστέρων με νόμο, χωρίς αυτό να προσκρούει στο Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ δεν θα ήταν πειστικό»
 
Και καταλήγουν οι δύο δικηγόροι:
 
«Άλλωστε, το Ελεγκτικό Συνέδριο (14.9.2014) έχει ήδη κρίνει ότι η διαφορετική αντιμετώπιση της αναστολής για τους εργαζομένους του στενού και του ευρύτερου δημόσιου τομέα θα αποτελούσε άνιση μεταχείρηση. Συνεπώς, η απόφαση δεν αφορά μόνο τους εργαζόμενους που είχαν πετύχει την έκδοση τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων μέχρι τη θέσπιση του άρθρου 31 του Ν. 4354/2015, αλλά όλους τους εργαζόμενους που εθίγησαν από την αυθαίρετη εγκύκλιο του ΓΛΚ»

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΘΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΣ;

06:56
06/02/2017

Τι προτείνει η έκθεση του ΔΝΤ για τη μείωση του χρέους
Η προβολή του χρέους θα πρέπει να τεθεί σε μια σταθερή καθοδική πορεία.
Με άλλα λόγια οι λύσεις που παρέχουν μόνο συγκυριακές ελαφρύνσεις αλλά δεν οδηγούν σε σταθερά μειούμενη πορεία του χρέους δεν οδηγούν σε βιώσιμα αποτελέσματα.
Το Ταμείο προτείνει για το χρέος:  
- Να παραταθεί η περίοδος χάριτος μέχρι το 2040
- Να αποφασιστεί επέκταση της ωρίμανσης μέχρι το 2070
- Να γίνει μεταφορά των πληρωμών τόκων που πρέπει να γίνουν μέχρι το 2040,οι οποίοι προτείνεται να κεφαλαιοποιηθούν και η αποπληρωμή τους να επιμηκυνθεί μέχρι το 2070
- Να σταθεροποιηθούν τα επιτόκια σε χαμηλά επίπεδα για 30 χρόνια και να μην ξεπερνούν το 1,5%. 
Οι δύο βασικοί κίνδυνοι για την Ελλάδα
Σύμφωνα με την έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, οι βασικοί κίνδυνοι που δύναται να υποσκάψουν το πρόγραμμα και την ανάκαμψη της χώρας είναι δύο: 
1. Η μεταρρυθμιστική κόπωση και 
2. Η αναιμική ανάκαμψη της εσωτερικής ζήτησης λόγω των υπερβολικών φόρων και της υπερφορολόγησης.
Η έκθεση του ΔΝΤ ήταν ξεκάθαρη: Οι Ευρωπαίοι θα είναι υποχρεωμένοι από τις αμέσως επόμενες ημέρες και συγκεκριμένα στο Euroworking Group της Πέμπτης 9 Φεβρουαρίου ή να συμμορφθωθούν και να καταστήσουν το ελληνικό χρέος βιώσιμο μειώνοντας αυτή την τρομακτική υπερφορολόγηση με την οποία κατέστρεψαν την ελληνική οικονομία ή αλλιώς θα πρέπει να ασχολούνται με το ελληνικό ζήτημα μόνοι τους.
 
Από την έκθεση προκύπτουν μόνο τρια πιθανά σενάρια για το άμεσο μέλλον τη Ελλάδας.
 
- Κλείνει μέσα στον Φεβρουάριο η συμφωνία όπως την θέλουν οι Ευρωπαίοι δανειστές και η Αθήνα νομοθετεί προληπτικά μέτρα λιτότητας έως και 4,5 δισ. για μετά το 2018 που τυπικά λήγει το 3ο Μνημόνιο, χωρίς να πάρει κάτι σε ελάφρυνση χρέους. 
 
- Η Αθήνα αντιστέκεται στις πιέσεις για νέα μέτρα και παρατείνει την διαπραγμάτευση μέχρι το καλοκαίρι, αλλά καθυστερεί έτσι να επιστρέψει στις αγορές και στην Ανάπτυξη, άρα το 3ο Μνημόνιο δεν προλαβαίνει να ολοκληρωθεί ως τον Μάιο του 2018 και απαιτείται και 4ο Μνημόνιο, που θα γραφτεί ίσως χωρίς την συμμετοχή του ΔΝΤ αλλά ...«δια χειρός Σόιμπλε».
 
- Οι Ευρωπαίοι δανειστές αποδέχονται τους όρους του ΔΝΤ και κλείνουν συμφωνία για να μετάσχει το Ταμείο χωρίς να ζητήσουν προληπτικά μέτρα λιτότητας από τη χώρα μας, ή μετριάζοντάς τα προσφέροντας «χέρι με χέρι» επιπλέον μέτρα ελάφρυνσης και αποδεχόμενοι χαμηλότερους στόχους για πρωτογενές πλεόνασμα (1,5% αντί 3,5%) για μετά το 2018. Έτσι η Ελλάδα μπαίνει τον Μάρτιο στο QE και τον Απρίλιο «βγαίνει» στις αγορές ομολόγων με νέα έκδοση, έχοντας ένα δωδεκάμηνο μπροστά της για να σταθεί μόνη της στα πόδια της. 
 
Ποια τα κύρια σημεία της έκθεσης για το μέλλον της ελληνικής οικονομίας;
 
- Το ελληνικό χρέος είναι «εξαιρετικά μη βιώσιμο». Άρα δεν μπορεί να μετάσχει δανειοδοτικά στο ελληνικό πρόγραμμα παρά μόνον υπό όρους: μεγαλύτερη ελάφρυνση χρέους από τους Ευρωπαίους δανειστές ή/και πρόσθετα μέτρα λιτότητας από την χώρα μας.
 
- Η Ελλάδα δεν χρειάζεται πρόσθετα δημοσιονομικά μέτρα, αλλά «μεταρρυθμίσεις»: ανατροπές σε συντάξεις, δημόσιο, φορολογία.
 
- Οι στόχοι για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% από το 2018 και μετά, όπως προβλέπει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα,  δεν είναι πραγματιστικά εφικτοί. Προβλέπει 1%-1,5% μεσο-μακροπρόθεσμα το πολύ.
 
- Τονίζει πως η ελάφρυνση χρέους που πρόσφερα οι Ευρωπαίοι δεν αρκεί και ζητά μεγαλύτερη. Το «τερματίζει» όμως ζητώντας επέκταση των αποπληρωμών ακόμα και έως το 2070.
 
-  Αν η Ελλάδα τελικώς αναλάβει δέσμευση για υψηλά πλεονάσματα μεσοπρόθεσμα (πάνω από 1,5% του ΑΕΠ)  τότε θα απαιτούνταν «σκληρές αποφάσεις» (credible reforms) που θα έκλειναν την «τρύπα», επειδή δεν θα καταστεί εφικτή η ανάκαμψη.
 
Το ΔΝΤ προεξοφλεί ότι οι επιδόσεις της χώρας μας, ακόμα και υπό ιδανικές συνθήκες,  θα είναι πολύ χαμηλότερες από αυτές που προβλέπει το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Καταγράφει τις μεγάλες μεταξύ τους αποκλίσεις και προβλέπει πολύ υψηλή ανεργία για δεκαετίες. Επιπλέον υπολογίζει σε 10 δισ. τις ανάγκες νέας ανακεφαλαιοποίησης (με λεφτά από τα δάνεια του ESM) και σε 6% το κόστος της πρώτης εξόδου της χώρας στις αγορές για δανεικά (έναντι 4,5% περίπου πριν 3 χρόνια).
 
Πάντως το ΔΝΤ δεν κλείνει την πόρτα για να μετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα, μέχρι να δει τις επιλογές των Ευρωπαίων τουλάχιστον. Εντοπίζει όμως τις πιθανότητες πολιτικής και κοινωνικής αστάθειας, ενώ φαίνεται αμετανόητο στα θέματα των συντάξεων.
 
Το ΔΝΤ επισημαίνει ότι οι μέχρι σήμερα μειώσεις των συντάξεων υπολογίζονται στο 1% του ΑΕΠ ενώ τονίζεται ότι το συνταξιοδοτικό σύστημα έχει έλλειμμα 11% και εμμέσως προτείνει νέο «κούρεμα» των συντάξεων.
 
Ταυτόχρονα τάσσεται υπέρ της μείωσης των φόρων με παράλληλη διεύρυνση της φορολογικής βάσης.
 
Σύμφωνα με το Ταμείο, η δημοσιονομική πολιτική που στηρίζεται σε υψηλούς φόρους, σε περιορισμένη φορολογική βάση και σε περιορισμό δαπανών που είναι συγκυριακός και επιλεκτικός και η οποία η δημοσιονομική πολιτική δεν στηρίζεται σε μεταρρυθμίσεις, δεν μπορεί να είναι μακροπρόθεσμα βιώσιμη.
 
Επιπλέον πρόκειται για πολιτική αντιαναπτυξιακή και γι' αυτό το λόγο θέτει θέματα αξιοπιστίας στην εφαρμογή της.
 
Ταυτόχρονα θεωρεί ότι οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και οι μεταρρυθμίσεις στον χρηματοπιστωτικό τομέα δεν είναι επαρκείς για να μειώσουν τα χρέη προς τις τράπεζες και τα χρέη των ιδιωτών προς τις φορολογικές αρχές του δημοσίου, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πιέσεις στην ανάπτυξη και στην ανταγωνιστικότητα.​
 
Οι βασικές παραδοχές της έκθεσης του Ταμείου είναι ότι το ελληνικό χρέος παραμένει «εξαιρετικά μη βιώσιμο» και προτείνονται συγκεκριμένα μέτρα για την μείωσή του, όπως η σταθεροποίηση των επιτοκίων σε επίπεδο μέχρι 1,5% για 30 χρόνια με παράλληλη επέκταση της ωρίμανσης των ελληνικών ομολόγων μέχρι το 2070.
 
Το ΔΝΤ επισημαίνει ότι οι μέχρι σήμερα μειώσεις των συντάξεων υπολογίζονται στο 1% του ΑΕΠ ενώ τονίζεται ότι το συνταξιοδοτικό σύστημα έχει έλλειμμα 11% και εμμέσως προτείνει νέο κούρεμα των συντάξεων.
 
Η ομάδα της κυρίας Βελκουλέσκου εκτιμά ότι θα χρειαστεί «μαξιλαράκι» 10 δισεκατομμυρίων για πιθανή νέα ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, ευθέως εκφράζει την άποψη ότι η προσπάθεια των Ευρωπαίων να επιβάλλουν στόχο για πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 3,5% για μια 10ετία, δεν μπορεί να βγει στην πράξη και τάσσεται υπέρ της μείωσης των φόρων με παράλληλη διεύρυνση της φορολογικής βάσης, δηλαδή μείωση του αφορολόγητου ορίου. 
 
Σύμφωνα με το Ταμείο, η δημοσιονομική πολιτική που στηρίζεται σε υψηλούς φόρους, σε περιορισμένη φορολογική βάση και σε περιορισμό δαπανών που είναι συγκυριακός και επιλεκτικός κι η οποία (σσ η δημοσιονομική πολιτική) δεν στηρίζεται σε μεταρρυθμίσεις δεν μπορεί να είναι μακροπρόθεσμα βιώσιμη.
 
Επιπλέον πρόκειται για πολιτική αντιαναπτυξιακή και γι' αυτό το λόγο θέτει θέματα αξιοπιστίας.
 
Ταυτόχρονα, οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και οι μεταρρυθμίσεις στον χρηματοπιστωτικό τομέα δεν είναι επαρκείς για να μειώσουν τα χρέη προς τις τράπεζες και τα χρέη των ιδιωτών προς τις φορολογικές αρχές του δημοσίου, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πιέσεις στην ανάπτυξη και στην ανταγωνιστικότητα.
 
Η κύρια σύσταση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου είναι ότι θα πρέπει να υιοθετηθούν πολιτικές ουδέτερες δημοσιονομικά που θα οδηγούν σε μείωση φόρων και διεύρυνση της φορολογικής βάσης, ο εξορθολογισμός της δαπάνης για συντάξεις και αντιθέτως η εστίαση σε δαπάνες που απευθύνονται στις πλέον ευάλωτες ομάδες βελτιώνοντας ταυτόχρονα τις συνθήκες για επενδύσεις και ανάπτυξη. 
 
Εις ό,τι αφορά τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια (NPL's) επισημαίνεται ότι δεν έχουν υιοθετηθεί πλήρως οι κατευθύνσεις για μείωση των λεγόμενων κόκκινων δανείων, με αποτέλεσμα αυτό να οδηγήσει σε περιορισμό της πιστωτικής επέκτασης στον υγιή ιδιωτικό τομέα και σε εξασθένηση της κεφαλαιακής βάσης των τραπεζών.
 
 
Πρόκληση 1 - ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ: Η πρώτη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία, σύμφωνα με την έκθεση του ΔΝΤ που αναμένεται να παρουσιαστεί επισήμως αύριο, είναι ότι: Το μείγμα δημοσιονομικής πολιτικής εναι μη βιώσιμο διότι βασίζεται σε συντάξεις που δεν μπορούμε να αντέξουμε κι αυτό διότι στηρίζονται σε υψηλή φορολογία μιας περιορισμένης φορολογικής βάσης. 
 
Σύμφωνα με το Ταμείο, περισσότερα από τα μισά μέτρα που νομοθετήθηκαν τα τελευταία έξι χρόνια αφορούντις δαπάνες. Αλλά από τα μέτρα που νομοθετήθηκαν μόνο το 1/4 αφορούσαν μειώσεις μισθών εργαζομένων στο δημόσιο τομέα και στις συντάξεις. Κατά το ΔΝΤ,η μείωση των μισθών του δημοσίου και των συντάξεω ήταν περιορισμένη σε σχέση με άλλες δημοσιονομικές προσαρμογές. 
 
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην έκθεση που συνέταξε η ομάδα της Ντέλια Βελκουλέσκου «οι μειώσεις στις συντάξεις ήταν 1% του ΑΕΠ όταν το συνταξιοδοτικό σύστημα έχει έλλειμμα περίπου 11% του ΑΕΠ».
 
Εδώ φαίνεται η προτίμηση του ΔΝΤ για περαιτέρω μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος.
 
Πρόκληση 2 - ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ: Η φορολογική διίκηση είναι αναποτελεσματική, τα φορολογικά χρέη είναι διαρκώς αυξανόμενα ενώ η φορολογική συμπεριφορά των πολιτών θεωρείται προβληματική. 
Επισημαίνεται ότι περίπου το 50% του πληθυσμού είναι σε καθυστέρηση εις ό,τι αφορά τις υποχρεώσεις του έναντι του δημοσίου. 
 
Συνολικά, τα χρέη των ιδιωτών προς το δημόσιο φτάνουν το 70% του ΑΕΠ της Ελλάδας!
 
Πρόκληση 3 - ΤΡΑΠΕΖΕΣ: Αδύναμοι ισολογισμοί τραπεζών και προβλήματα στη διοίκησή τους. Υπογραμμίζεται ότι η Ελλάδα έχει το δεύτερο υψηλότερο επίπεδοκόκκινων δανείων στην Ευρώπη και τονίζεται ότι παρά τις τρεις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών, η ποιότητα των κεφαλαίων είναι χαμηλή και γι' αυτό συνεχίζουν να τίθενται ερωτήματα για τη βιωσιμότητα του τραπεζικού συστήματος. 
 
Σύμφωνα με το ΔΝΤ, οι τράπεζες θα χρειαστούνπερίπου 10 δισ.ευρώ (περίπου το 5,5% του ΑΕΠ της χώρας το έτος 2016) για πιθανή πρόσθετη ανακεφαλαιοποίηση από το 2018. Κι αυτό, όπως γράφει η ομάδα Βελκουλέσκου, παρά το γεγονός ότι πό το 2010 έχουν διατεθεί άλλα 43 δισ.ευρώ για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. 
 
Στο πεδίο της έκθεσης που αφορά τον τραπεζικό τομέα σημειώνεται ότι η αλλοπρόσαλλη πολιτική της περιόδου 2015-2016  έχει οδηγήσει αφενός στη μείωση της συμμετοχής του δημοσίου στις τράπεζες στο 20%, από ποσοστό 60% που κατείχε το δημόσιο στις τράπεζες πριν την τελευταία ανακεφαλαιοποίηση. Ως αποτέλεσμα, γράφει η έκθεση του ΔΝΤ, δεν θα πρέπει να αναμένονται σημαντικά έσοδα για το κράτος από την ιδιωτικοποίηση των τραπεζών.
 
Πρόκληση 4 - ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ: Ευρύτατες διαρθρωτικές δυσλειτουργίες που αποτρέπουν την χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη. Παρατηρούνται προβλήματα στις αγορές προϊόντων, όπως στον τομέα της ενέργειας που θεωρείται παραδοσιακά η αχίλλειος πτέρνα της ελληνικής οικονομίας. 
 
Πρόβλεψη για ανάπτυξη 2,7% το 2017
 
 
Η ανάκαμψη θεωρείται ασθενής και με κινδύνους. Η πρόβλεψη του ΔΝΤ είναι ότι η ανάπτυξη θα διαμορφωθεί στο 0,4% το 2016 και θα φτάσει το 2,7% για το 2017, αλλά με συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Σύμφωνα με το Ταμείο, η ανάπτυξη για το 2017 θα είναι 2,7% εφόσον: Η αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί εγκαίρως, το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί πλήρως, η Ελλάδα θα ενταχθεί στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης (QE) της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και θα αρθούν τα capital controls. 
 
Παρ'όλα αυτά, μεσοπρόθεσμα το ΔΝΤ θεωρεί ότι η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας θα κυμαίνεται γύρω στο 1%.
Ενώ μέχρι το 2020 προβλέπονται ρυθμοί ανάπτυξης άνω του 2%, σε μακροπρόθεσμη βάση το Ταμείο προβλέπει ότι η επέκταση του ΑΕΠ της Ελλάδας δεν θα ξεπερνά το 1%.
 
Σύμφωνα με την έκθεση, το αναπτυξιακό μοντέλο της Ελλάδας θα πρέπει να προσανατολιστεί περισσότερο στις εξαγωγές, υπό την προϋπόθεση όμως ότι οι οικονομικοί και ανθρώπινοι πόροι θα προσανατολιστούν στην ανάπτυξη εμπορεύσιμων κλάδων της ελληνικής οικονομίας (σσ, είτε εξαγωγές προϊόντω, είτε υπηρεσίες και προϊόντα σχετιζόμενα με τον τουρισμό).
Πρωτογενή πλεονάσματα
 
 
Σύμφωνα με την έκθεση του ΔΝΤ για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, το πρωτογενές πλεόνασμα θα είναι 1% του ΑΕΠ το 2016 και θα φτάσει το 1,5% του ΑΕΠ το 2018.
 
Στην έκθεση για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, το Ταμείο αξιολογεί και τοποθετείται επί των απόψεων των Ευρωπαίων για τα πρωτογενή πλεονάσματα. Όπως σημειώνεται, βασική υπόθεση των Ευρωπαίων είναι ότι το πρωτογενές πλεόνασμα θα διατηρηθεί στο 3,5% για μια δεκαετία, μειούμενο σε ποσοστό3,2% το2030 και σταδιακά στο 1,5% το 2040. 
 
Αυτά είναι πρωτοφανή πρωτογενή πλεονάσματα στην παγκόσμια δημοσιονομική πρακτική και προφανώς το Ταμείο τα θεωρεί μη βιώσιμα. Μάλιστα, στην έκθεση αναφέρεται ότι ακόμη και η εκτίμηση του ΔΝΤ για πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 1% για πολλές δεκαετίες είαι αισιόδοξες με βάση τιςμετρήσεις.
 
Το ΔΝΤ θεωρεί ότι θα πρέπει να μειωθούν οι χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας πριν βγει στις αγορές και συμπληρώνει ότι οι χρηματοδοτικές αυτές ανάγκες θα πρέπει να παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα και σίγουρα σε ποσοστό 15-20% του ΑΕΠ.
 
Τι προτείνει η έκθεση του ΔΝΤ για τη μείωση του χρέους
 
 
Η προβολή του χρέους θα πρέπει να τεθεί σε μια σταθερή καθοδική πορεία.
Με άλλα λόγια οι λύσεις που παρέχουν μόνο συγκυριακές ελαφρύνσεις αλλά δεν οδηγούν σε σταθερά μειούμενη πορεία του χρέους δεν οδηγούν σε βιώσιμα αποτελέσματα.
 
Το Ταμείο προτείνει για το χρέος:  
- Να παραταθεί η περίοδος χάριτος μέχρι το 2040
- Να αποφασιστεί επέκταση της ωρίμανσης μέχρι το 2070
- Να γίνει μεταφορά των πληρωμών τόκων που πρέπει να γίνουν μέχρι το 2040,οι οποίοι προτείνεται να κεφαλαιοποιηθούν και η αποπληρωμή τους να επιμηκυνθεί μέχρι το 2070
- Να σταθεροποιηθούν τα επιτόκια σε χαμηλά επίπεδα για 30 χρόνια και να μην ξεπερνούν το 1,5%. 
 

 
 

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2017

Νέο ένταλμα για την σύλληψη του Χριστοφοράκου

Νέο ένταλμα για την σύλληψη του Χριστοφοράκου

Nέο, τρίτο κατά σειρά, ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης στέλνει η χώρα μας εν όψει της δίκης των 64 κατηγορούμενων για τα μαύρα ταμεία της Siemens, προκειμένου να εκδοθεί ο Μιχάλης Χριστοφοράκος και να λογοδοτήσει για τα αδικήματα της δωροδοκίας και του ξεπλύματος μαύρου χρήματος.
Οπως γράφει το Εθνος πρόκειται για την ύστατη προσπάθεια να καθίσει στο «σκαμνί» ο φυγόδικος πρώην διευθύνων σύμβουλος της Siemens στην Ελλάδα, που «ξέφυγε» χρησιμοποιώντας τη διπλή του υπηκοότητα και γνωρίζοντας ότι η Γερμανία δεν εκδίδει πολίτες της για να δικαστούν σε άλλες χώρες.
Η δίκη των 64 κατηγορούμενων αναμένεται να ξεκινήσει στις 24 Φεβρουαρίου, μετά από πολύμηνη αναβολή.

Ο Άρειος Πάγος «πάγωσε» την περαιτέρω μείωση των αποδοχών των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ και τα λοιπά Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου του ευρύτερου δημόσιου



Δικαιώθηκαν εργαζόμενοι στη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης-Αποχέτευσης Ξάνθης

Ο Άρειος Πάγος «πάγωσε» την περαιτέρω μείωση των αποδοχών των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ και τα λοιπά Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου του ευρύτερου δημόσιου τομέα που νομοθέτησε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με το νόμο 4354/2015, ενώ παράλληλα αποδοκίμασε την εγκύκλιο του Γενικού  Λογιστηρίου  του Κράτους που τάχθηκε υπέρ των περικοπών των αποδοχών.
           
 
Οι αρεοπαγίτες δικαίωσαν εργαζομένους στη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης-Αποχέτευσης Ξάνθης, αλλά η επίμαχη απόφαση καταλαμβάνει όλους τους εργαζόμενους στις ΔΕΚΟ, κ.λπ.
 Με τον νόμο 4024/2011, στα πλαίσια των μνημονιακών δεσμεύσεων, είχε καθιερωθεί ένα νέο ενιαίο μισθολόγιο για τους δημοσίους υπαλλήλους, που προέβλεπε εκτεταμένες μειώσεις αποδοχών.

Με τον ίδιο νόμο οι ΔΕΚΟ και τα λοιπά Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου του Δημοσίου και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, υποχρεώθηκαν να μειώσουν το μέσο μισθολογικό κόστος τους κατά ποσοστό 35%, σε σχέση με το μισθολογικό κόστος που είχαν κατά το έτος 2009.

Οι περικοπές αυτές προβλέφθηκε να γίνουν σταδιακά. Έτσι περικοπές που δεν ξεπερνούσαν το 25% των αποδοχών του Οκτωβρίου 2011   έγιναν αμέσως.

Οι περαιτέρω περικοπές επρόκειτο να πραγματοποιηθούν ισόποσα τα επόμενα δύο έτη (δηλαδή το 2012 και το 2013).

Οι  εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ που είχαν υποστεί περικοπή 25% του μισθού τους συνέχισαν να λαμβάνουν, προσωρινά μέχρι και το 2013, όπως προβλέφθηκε αρχικά, ένα επί πλέον ποσό, το οποίο στην πράξη επικράτησε (αδόκιμα φυσικά) «υπερβάλλουσα μείωση».            Με τον νόμο 4093/2012, όμως, οι περαιτέρω περικοπές των αποδοχών ανεστάλησαν μέχρι την 31.12.2016 και έτσι οι εργαζόμενοι συνέχισαν να λαμβάνουν το επιπλέον ποσό  («υπερβάλλουσα μείωση») και μετά το 2013.

Εξ άλλου, με τον ίδιο νόμο (4093/2012) υπήχθησαν τελικά στο ενιαίο μισθολόγιο και οι ΔΕΚΟ και τα λοιπά Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου. Και ενώ αναμενόταν ότι και μετά την υπαγωγή στο ενιαίο μισθολόγιο οι εργαζόμενοι θα συνέχιζαν να λαμβάνουν κανονικά την «υπερβάλλουσα μείωση», το Γενικό Λογιστήριο   υποχρέωσε με εγκύκλιό του τις διοικήσεις των ΔΕΚΟ και των λοιπών ΝΠΙΔ να προβούν σε εκ νέου περικοπές αποδοχών μέχρι 25%.

Με τον τρόπο αυτό οι εργαζόμενοι που είχαν ήδη υποστεί μείωση των αποδοχών τους κατά 25% τον Νοέμβριο του 2011, έγινε τον Ιανουάριο του 2013  εκ νέου περικοπή αποδοχών τους μέχρι και το 25% των αποδοχών που ελάμβαναν τον Δεκέμβριο του 2012.

Με άλλα λόγια,  τον Οκτώβριο του 2011 ένας εργαζόμενος στον ευρύτερο δημόσιο τομέα που ελάμβανε τον ίδιο μισθό με έναν εργαζόμενο στον στενό δημόσιο τομέα, κατ’ εφαρμογήν της εγκυκλίου του ΝΣΚ από τον Ιανουάριο του 2013 θα ελάμβανε πολύ μικρότερο μισθό.
Δεν πρέπει να παραληφθεί ότι το 2014 οι μειώσεις των  αποδοχών που επιβλήθηκαν με την επίμαχη εγκύκλιο  του ΓΛΚ κρίθηκαν παράνομες από την Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ενώ είχαν προηγηθεί και αρκετές αποφάσεις πολιτικών δικαστηρίων.

Οι αποφάσεις αυτές, τόσο του Ανώτατου Δημοσιονομικού Δικαστηρίου, όσο και των πολιτικών δικαστηρίων, δεν πτόησε   το ΓΛΚ, το οποίο δεν επέτρεπε στις διοικήσεις των Οργανισμών να εφαρμόσουν την απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου.         Τελικά, από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ με το άρθρο 31   του Ν. 4354/2015 προβλέφθηκε ότι ειδικά για τους εργαζομένους των ΔΕΚΟ και των ΝΠΙΔ του Δημοσίου και των ΟΤΑ, η αναστολή που είχε δοθεί το 2012 με τον Ν. 4093/2012 «ισχύει από 1.1.2013».
Τροποποιήθηκε δηλαδή εκ των υστέρων η αναστολή που είχε χορηγηθεί στο παρελθόν από τον νομοθέτη, με συνέπεια περαιτέρω περικοπές στις αποδοχές των εργαζομένων.
 
Τον Άρειο Πάγο τον απασχόλησαν οι εργαζόμενοι στη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης-Αποχέτευσης Ξάνθης οι οποίοι διεκδικούσαν  τη   μειώσει  των αποδοχών τους σε ποσοστό πέραν του 25% είχαν προσφύγει.

Οι αρεοπαγίτες, συντασσόμενοι με την Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έκριναν  ότι οι περικοπές πέραν του 25% των αποδοχών δεν είναι νόμιμες.

Συγκεκριμένα, ο Άρειος Πάγος στην υπ΄  αριθμ. 113/2017 απόφασή του υπογραμμίζει ότι η ρύθμιση του Ν. 4354/2015, την οποία επικαλέσθηκε η ΔΕΥΑ Ξάνθης προκειμένου να δικαιολογήσει (εκ των υστέρων) τις περικοπές.

Ο νομοθέτης δικαιούται μεν κατ’ αρχήν να θεσπίζει αναδρομικές ρυθμίσεις, όταν η ευχέρειά του αυτή δεν περιορίζεται ευθέως από το Σύνταγμα όπως συμβαίνει για παράδειγμα στην αναδρομική επιβολή φόρου.

Η ευχέρεια όμως αυτή του νομοθέτη έχει όρια, τα οποία ελέγχονται από τα δικαστήρια και οι    αναδρομικές ρυθμίσεις δεν επιτρέπεται να θίγουν τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις.
Εξ άλλου, προσθέτουν οι αρεοπαγίτες, η αναδρομική ρύθμιση του νόμου δεν επιτρέπεται να προσκρούει σε άλλες συνταγματικές διατάξεις, όπως η αρχή της ισότητας και το δικαίωμα της ιδιοκτησίας (άρθρα 4 και 17 του Συντάγματος) ή της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).

Στην προκειμένη περίπτωση των εργαζομένων της ΔΕΥΑ Ξάνθης, η τελεσίδικη απόφαση του Εφετείου είχε εκδοθεί πριν από τη θέσπιση του Ν. 4354/2015 και για τον λόγο αυτό ο Άρειος Πάγος δικαίωσε τους εργαζόμενους.

Στην αρεοπαγιτική  απόφαση τονίζεται όμως ότι η διάταξη του Ν. 4354/2015 δεν μπορούσε να εφαρμοσθεί στην προκειμένη περίπτωση, πρωτίστως επειδή η υπόθεση είχε ήδη κριθεί τελεσίδικα με απόφαση του Εφετείου.

Είναι σαφές ότι, αν δεν υπήρχε η απόφαση του Εφετείου, τότε θα έπρεπε να εξετασθεί η συμφωνία του Ν. 4354/2015 με το Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ.

Πάντως, οι δικηγόροι Δημήτριος Βασιλείου και Σπύρος Μπαλατσούκας που εκπροσώπησαν στον  Άρειο Πάγο  την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων ΔΕΥΑ (η οποία είχε ασκήσει πρόσθετη παρέμβαση υπέρ των εργαζομένων) δήλωσαν τα εξής:

«Η επίμαχη απόφαση του Αρείου Πάγου είναι  πολύ σημαντική, καθώς ξεκαθαρίζει πολλά σημαντικά νομικά ζητήματα, που ανέκυψαν αχρείαστα από μια αυθαίρετη εγκύκλιο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

Εξ αφορμής της υπόθεσης αυτής αναδεικνύεται μια σοβαρή παθογένεια της δημόσιας διοίκησης. Το ΓΛΚ ερμήνευσε εσφαλμένα τον νόμο και ενέμεινε στην εφαρμογή της εγκυκλίου που το ίδιο εξέδωσε, ακόμη και αφού το σφάλμα του είχε επισημανθεί με πολλές αποφάσεις πολιτικών δικαστηρίων, αλλά και από την Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Οι δυσμενείς συνέπειες παρόμοιων διοικητικών πρακτικών είναι πρόδηλες.

Η απόφαση ξεκαθαρίζει όμως και το τοπίο όσον αφορά το άρθρο 31 παρ. 1 του Ν. 4354/2015, και αυτό είναι ιδιαιτέρως σημαντικό. Ο Άρειος Πάγος τόνισε στην απόφαση ότι η διάταξη αυτή δεν μπορούσε να εφαρμοσθεί στην προκειμένη περίπτωση, πρωτίστως επειδή η υπόθεση είχε ήδη κριθεί τελεσίδικα.

Διευκρινίζει όμως ταυτόχρονα ότι, ακόμη και στις υποθέσεις που δεν είχαν κριθεί τελεσίδικα πριν από τη θέσπιση του Ν. 4354/2015, η ρύθμιση αυτή μπορεί να εφαρμοσθεί μόνο αν δεν προσκρούει στο Σύνταγμα ή στην ΕΣΔΑ.

Το να γίνει δεκτό ότι μια αναστολή που είχε χορηγηθεί στο παρελθόν με διάταξη νόμου μπορεί να τροποποιηθεί εκ των υστέρων με νόμο, χωρίς αυτό να προσκρούει στο Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ δεν θα ήταν πειστικό»

Και καταλήγουν οι δύο δικηγόροι:

«Άλλωστε, το Ελεγκτικό Συνέδριο (14.9.2014) έχει ήδη κρίνει ότι η διαφορετική αντιμετώπιση της αναστολής για τους εργαζομένους του στενού και του ευρύτερου δημόσιου τομέα θα αποτελούσε άνιση μεταχείρηση. Συνεπώς, η απόφαση δεν αφορά μόνο τους εργαζόμενους που είχαν πετύχει την έκδοση τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων μέχρι τη θέσπιση του άρθρου 31 του Ν. 4354/2015, αλλά όλους τους εργαζόμενους που εθίγησαν από την αυθαίρετη εγκύκλιο του ΓΛΚ».

ΠΗΓΗ πρώτο θέμα

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΞΕΝΑΓΗΣΗ

      Ο Πολιτιστικός και Επιστημονικός Σύλλογος Χαλανδρίου «ΑΡΓΩ»σας καλεί σε ξενάγηση στην έκθεση 

                                      «ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ  ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ 1950-1974» 
           
                        που οργανώνουν το Επιμελητήριο  Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (Ε.Ε.Τ.Ε.)  
                                         και ο Δήμος Αθηναίων στην Πινακοθήκη του Δήμου  
(κτίρια Μεταξουργείου, Γερμανικού και Μυλλέρου, πλατεία Αυδή, τηλ 210 5202420-21 - Στάση Μετρό: Μεταξουργείο)

                                                 το Σάββατο 11 Φεβρουάριου και ώρα 12.00
                 
                                       Την ξενάγηση θα κάνει ο ζωγράφος Νίκος Οικονομίδης
                                           

  Περισσότερες πληροφορίες στο τηλ.   6979085756 756                                                                   Είσοδος ελεύθερη
                                          



                 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

Βαλτετσίου 42, Τ.Κ.: 106 81 Αθήνα  FAX : 210 / 33.01.408  e-mail:chafartg@otenet.gr


 Πληρ.: Έφη Μελέτη                                                                    Αθήνα, 04 / 01 / 2017

 Tηλ. 210. 3300 016  εσωτερικό 103                                            Αριθμ. Πρωτ.  5
                                                                                                         Δ.Τ.  1                 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ 1950-1974
Μια μεγάλη Ιστορική Έκθεση Εικαστικών Τεχνών
στην οποία συμμετέχουν με  έργα  τους 151 καλλιτέχνες
Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, Μεταξουργείο, Λεωνίδου και Μυλλέρου, Πλατεία Αυδή
Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, Μεταξουργείο, Γερμανικού  και Μυλλέρου, Πλ.Αυδή
24 Ιανουαρίου έως και 12 Μαρτίου 2017
Εγκαίνια 24 Ιανουαρίου 2017, 7.30 μ.μ.

Οργάνωση: Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος
Σε συνεργασία με τον Οργανισμό Πολιτισμού,
Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων.



Μετά τις εκθέσεις «Εικαστικές τέχνες και Αντίσταση 1936 - 1949»  που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος σε Αθήνα και Πάτρα, στο πλαίσιο της ίδιας απόφασης της Γενικής μας Συνέλευσης αναφορικά με την έκθεση «Εικαστικές Τέχνες και Αντίσταση», το ΕΕΤΕ προχώρησε στη δεύτερη φάση της μελέτης που περιλαμβάνει την περίοδο από το 1950 μέχρι και το 1974.

Η περίοδος την οποία εξετάζουμε τώρα σημαδεύτηκε από σημαντικά γεγονότα που καθόρισαν τη ζωή στην μεταπολεμική Ελλάδα.
Το ΕΕΤΕ απευθύνθηκε σε συλλογές και Μουσεία καθώς και σε ιδιώτες, για έργα καλλιτεχνών που πια δεν βρίσκονται στη ζωή, καθώς και με ανοικτή πρόσκληση στα μέλη του –εφόσον υπάρχουν οι προϋποθέσεις– .

Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα:
1. Εικαστικών καλλιτεχνών της περιόδου 1950-1974 που να έχουν ζήσει οι ίδιοι στα γεγονότα και έχουν φιλοτεχνήσει εκείνη την εποχή έργο με βάση τα γεγονότα αυτά (πολιτικές διώξεις, εκτελέσεις, φυλακές, εξορία, πολιτική προσφυγιά, κ.ά.).
2. Εικαστικών καλλιτεχνών αυτής της περιόδου (1950-1974) που να έχουν ζήσει οι ίδιοι στα γεγονότα, αλλά για λόγους φυλακίσεων, εξοριών κλπ, δεν κατάφεραν να έχουν εικαστικό έργο μέσα σε αυτή την περίοδο αλλά αργότερα.
3. Εικαστικών καλλιτεχνών που για κάποιο λόγο δεν ήταν στην Ελλάδα την συγκεκριμένη περίοδο (που ζούσαν στην πολιτική προσφυγιά, εξορία ή και αυτοεξορία), αλλά έχουν δημιουργήσει έργο ΜΕΣΑ σε αυτήν την περίοδο, που να αφορά τα γεγονότα 1950-1974.

Τα έργα που παρουσιάζονται φιλοτεχνήθηκαν κατά την περίοδο 1950-1977.

Παράλληλα με την έκθεση θα λειτουργεί στο χώρο «εργαστήριο Ιστορίας της Τέχνης», όπου σε μια βάση δεδομένων κατατίθενται στοιχεία γύρω από τους καλλιτέχνες στην περίοδο 1936-1974.
Καλλιτέχνες:
Α. Τάσσος, Αγγελάκης  Μιχάλης, Αθανασόπουλος Μπάμπης, Ακριβόπουλος Θανάσης, Ακριθάκης Αλέξης, Ακριτίδης Θεμιστοκλής, Αληθεινός Δημήτρης, Ανούση - Ηλία Ρένα, Απέργης Αχιλλέας, Αρβανίτης Ζαχαρίας, Αργυράκης Γιώργος, Αργυράκης Μίνως, Αρμάος Βασίλης, Αρμάου - Χατζηανδρέου Δέσποινα, Βακιρτζής Γιώργος, Βαλάσης Διονύσης, Βαλαβανίδης Γιάννης, Βαρλάμος Γιώργος, Βασιλείου Βιργινία (Βίργω), Βατζιάς Μάριος, Βλασίδης Βασίλης, Βλάσσης Άγγελος, Βογιατζής Γεώργιος, Βογιατζόγλου – Σκληρού Ισμήνη, Γαΐτης Γιάννης, Γερολυμάτος Διονύσης, Γιολδάσης Δημήτρης, Γιώτης Κωνσταντίνος, Γούλας Γιώργος, Γράββαλος Παναγιώτης, Γραμματόπουλος Κωνσταντίνος, Δαγκλής Χρήστος, Δανιήλ, Δαραδήμος Χαράλαμπος, Δεκουλάκος Ηλίας, Δημητρέας Βαγγέλης, Δήμου Γιώργος, Διαμαντόπουλος Διαμαντής, Δίγκα Κλεοπάτρα, Δουραμάνης Περικλής, Δωρόπουλος Βασίλης, Ευγενίδης Νίκος, Ζιάκας Γιώργος, Ζογγολόπουλος Γιώργος, Ζουμπουλάκης Πέτρος, Ζωγράφος Τάσος, Θεολόγου Παλαιολόγος, Θεοφίλης Γιάννης, Θόδωρος,Γλύπτης, Καΐλης Γιάννης, Κακαδιάρης Νίκος, Κακουλίδης Δημήτρης, Καλαμάρας Δημήτρης, Καλογηράτος Μεμάς, Κανακάκις Λευτέρης, Κανιάρης Βλάσης, Καννέλης Ορέστης, Καπράλος Χρήστος , Καραβέλα Μαρία, Καραγάτση Νίκη, Καράς Χρίστος, Κασιμάτης Στέλιος, Κάσσης Μιχάλης, Κατζουράκης Κυριάκος, Κατράκη Βάσω , Κατσουλίδης Τάκης, Κελαϊδής Βασίλης, Κεσσανλής Νίκος, Κευγάς Μιχάλης, Κινδύνη Άννα, Κοκκινίδης Δημοσθένης, Κοκκίνου Μαρία, Κοντός Δημήτρης, Κουκουλομάτης Σπύρος, Κουνάδης Κώστας, Κουνάλης Γιώργος, Κουρσάρης Σπύρος, Κουσίδου Ελένη, Κοψίδης Ράλλης, Κτιστοπούλου Μαρία, Κυριάκη Βάσω, Κυριακός Αλέκος, Κυρίτσης Απόστολος, Λεοντής Στάθης, Λουκόπουλος Κλέαρχος, Μακρή Ζιζή, Μακρής Μέμος, Μαλάμος Κώστας, Μήνης Θανάσης, Μιχαηλίδη Φανή, Μπαχαριάν Ασαντούρ, Μπότσογλου Χρόνης, Μποσταντζόγλου Μέντης, Μυταρά Χαρίκλεια, Μώλος Θωμάς, Νίκας Ηλίας, Νικολινάκος Μιχάλης, Ξενάκης Κωνσταντίνος, Ξενάκη Μαριάννα, Οικονομίδης Νίκος, Πάντος Θεόδωρος, Παπαγεωργίου Δημήτρης, Παπαγιάννης Θεόδωρος,  Παπάζογλου Άρης, Παραλής Νίκος, Παρμακέλης Γιάννης, Πατσόγλου - Ραφτοπούλου Αλεξάνδρα, Πατσόγλου Αριστείδης, Περδικίδης Δημήτρης, Πίτσιος Γιώργος, Πολυχρονόπουλος Κώστας, Πρέκας Πάρις, Ριζόπουλος Γρηγόρης, Ρίτσος Γιάννης, Ρόκος Κυριάκος, Ρωμανού Χρύσα, Σαρρή Λυδία, Σαρρής Φώτης, Σαχίνης Νίκος, Σεμερτζίδης Βάλιας, Σεμιτέκολλο Γρηγόρης, Σικελιώτης Γιώργος, Σιοτρόπου Νότα, Σκουλάκης Δημοσθένης, Σολιδάκης Βασίλης, Στασινοπούλου Άσπα, Στραβοράβδης Πέτρος, Στεφανίδης Γιάννης, Ταλαγάνης Δημήτρης, Τζανετάκης Σάββας, Τούγιας Γιώργος, Τριανταφύλλου Κωστής, Τρικαλινός Γιώργος, Τσαγκάρης Γιάννης, Τσακίρης Κυριάκος, Τσάρας Κώστας, Τσαρούχης Γιάννης, Φαεινός Βαγγέλης, Φαμέλης Γιώργος, Φαρσακίδης Γιώργος, Φιλίνη Άννα, Φρέρης Αιμίλιος, Φωτοπούλου Πηνελόπη, Φώτου Γρηγόρης, Χαζαράκη Αντιγόνη, Χανδέλη Όλγα, Χάρος Βασίλης, Χριστοφυλάκης Στυλιανός, Χαΐνης Γιάννης, Χαριάτη - Σισμάνη Κατερίνα, Ψυχοπαίδης Γιάννης.

    Ωράριο λειτουργίας:
   Τρίτη: 10:00 – 21:00
Τετάρτη – Σάββατο : 10:00 – 19:00
  Κυριακή 10:00 – 16:00
  Δευτέρα κλειστά
                                                       Για το ΔΣ του ΕΕΤΕ

              Η Πρόεδρος                                                           Η Γενική Γραμματέας
                                                                      
                Εύα Μελά                                                               Κατερίνα Χατζή

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΩΝ ΗΠΑ ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΝΑΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΣΤΟ ΔΝΤ ΑΥΡΙΟ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΩΝ ΗΠΑ ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΝΑΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΣΤΟ ΔΝΤ ΑΥΡΙΟ

του Πέτρου Αναστασίου
 
Η νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ, του Ν.Τραμπ, αρνείται να δώσει "πράσινο φως" στο ΔΝΤ να συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα, καθώς θεωρεί ότι παραβιάζεται η αρχή του Ταμείου να χρηματοδοτούνται χώρες που έχουν μη βιώσιμα χρέη και αυτό που έχει πετύχει το Βερολίνο είναι να μην είναι βιώσιμο!
 
Σε έκθεσή του στο ΔΝΤ, που οδήγησε στη αναβολή της προγραμματισμένης για αύριο συνεδρίασης του ΔΝΤ και απόφασης για την συμμετοχή στο ελληνικό χρέος, ο εκπρόσωπος της νέας κυβέρνησης των ΗΠΑ, σημειώνει ότι "Η βασική υπόθεση των Ευρωπαίων (σ.σ.: Βερολίνο) είναι ότι το πρωτογενές πλεόνασμα θα διατηρηθεί στο 3,5% για μια δεκαετία, μειούμενο σε ποσοστό 3,2% το 2030 και σταδιακά στο 1,5% το 2040 είναι αδύνατον να πραγματοποιηθεί και συνεπώς το ελληνικο χρέος αν δεν κουρευτεί είναι μη βιώσιμο". 
 
Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν οι ΗΠΑ, σημειώνοντας ότι είναι αδύνατον να επιτευχθούν τόσο υψηλά πλεονάσματα λόγω: 
 
Α.: Μεταρρυθμιστικής "υπερκόπωσης" της ελληνικής οικονομίας που αδυνατεί πλέον να απορροφήσει αυτά που σχεδιάζονται για την χώρα εκτός χώρας και 
Β: Η υπερφορολόγηση που έχει επιβληθεί από τις Βρυξέλλες, διαλύει την φοροδοτική ικανότητα, υπονομεύει την κατανάλωση και απαγορεύει τις επενδύσεις!
 
Ετσι συστήνει να σταματήσουν οι δήθεν "μεταρρυθμίσεις" που είναι όλες εισπρακτικού χαρακτήρα ρυθμίσεις και βέβαια να σταματήσει η υπερφορολόγηση που έχει επιβάλλει το Βερολίνο με την καλβινιστική οικονομική πολιτική του.
 
Τα βασικά συμπεράσματα του εκπροσώπου της νέας κυβέρνησης των ΗΠΑ, περιελήφθησαν στην νέα έκθεση του Ταμείου που ζητεί:
 
- Να παραταθεί η περίοδος χάριτος μέχρι το 2040
- Να αποφασιστεί επέκταση της ωρίμανσης μέχρι το 2070
- Να γίνει μεταφορά των πληρωμών τόκων που πρέπει να γίνουν μέχρι το 2040,οι οποίοι προτείνεται να κεφαλαιοποιηθούν και η αποπληρωμή τους να επιμηκυνθεί μέχρι το 2070
- Να σταθεροποιηθούν τα επιτόκια σε χαμηλά επίπεδα για 30 χρόνια και να μην ξεπερνούν το 1,5% πηγη pro news

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

«Εικόνα αποκάλυψης» θυμίζει η βόρεια Γάζα

  AP Photo/Enas Rami ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ 01.11.24 22:08 efsyn.gr Κοινή έκκληση αξιωματούχων του ΟΗΕ για άμεση κατάπαυση του πυρός • Όλοι...