Σε συνεργασία με τους νομικούς μας φίλους και συμβούλους, αποφασίσαμε να δώσουμε στην δημοσιότητα τα ποσά από τις κυβερνήσεις των επιχορηγήσεων που επικαρπώθηκαν οι Ελληνικές ιδιωτικές τράπεζες για να τα διοχετεύσουν στην αγορά για ανάπτυξη, μια ανάπτυξη που παραμένει ακόμα σε μηδενικά επίπεδα. Χρήματα που έδωσε ο Ελληνικός λαός σε φόρους, μειώσεις των μισθών και συντάξεων και ουδέποτε έφτασαν στα χέρια που έπρεπε, τα παραδώσαν στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα με σκοπό το επιπρόσθετο κέρδος.
Τα ποσά είναι τεράστια και ανέρχονται στα 238 δις. Ευρώ από το 2008 (κυβέρνηση Καραμανλή) και ύστερα. Το σώσιμο των τραπεζών είναι ο κύριος σκοπός των δανείων της Ελλάδας, επίσης το οικονομικό όφελος των δανειστών αφού επίσημα έχουν δηλώσει ότι μόνο η Γερμανία έχει κερδίσει στα τρία χρόνια οικονομικής κρίσης περισσότερα από 60 δις Ευρώ (
http://eleftheroiellines.blogspot.gr/2012/08/blog-post_6452.html)
καθώς και η υποταγή των λαών, τόσο σε οικονομικό όσο και εργασιακό, φορολογικό επίπεδο με αποκορύφωμα το φακέλωμα και την καταγραφή όλων των δραστηριοτήτων για δήθεν φορολογικούς σκοπούς. Σε όλα αυτά δεν ξεχνάμε ότι από την ψεύτικη οικονομική κρίση ή αλλιώς κρίση τραπεζών τα μνημόνια είναι η αλυσίδα που μας δένει για το ξεπούλημα της χώρας μας, ένα ξεπούλημα που ουσιαστικά «χαρίζει» στους δανειστές μας όλες τις κερδοφόρες δημόσιες επιχειρήσεις, καθώς και την γη μας. Αναγράφουμε ότι «χαρίζει» επειδή όποιος χρωστά και βρίσκεται σε ανάγκη δεν έχει περιθώριο διαπραγμάτευσης και επίτευξης καλύτερης οικονομικής προσφοράς.
Στο αφιέρωμα θα παραθέσουμε όλους τους σχετικούς νόμους που στηρίζουν το άρθρο μας και όπου φαίνονται ξεκάθαρα τα εξής:
1. Ν.3723/2008 (άρθρο 1 παράγραφος 1 και άρθρα 2, 3, 4, 5) συνολικά 28 δις Ευρώ.
2. Ν.3845/2010 (άρθρο 4 παράγραφος 8) συνολικά 15 δις Ευρώ.
3. Ν.3864/2010 (άρθρο 3 παράγραφος 1) συνολικά 10 δις Ευρώ.
4. Ν.3872/2010 (άρθρο 7) συνολικά 25 δις Ευρώ.
5. Ν.3965/2011 (άρθρο 19 παράγραφος 1) συνολικά 30 δις Ευρώ.
6. Ν.4031/2011 (άρθρο 1 παράγραφος 1 και άρθρο 2) συνολικά 60 δις Ευρώ.
7. Ν.4056/2012 (άρθρο 21) συνολικά 30 δις Ευρώ.
8. Ν.4079/2012 (άρθρο 1 παράγραφος 1) συνολικά 40 δις Ευρώ.
Το άθροισμα όλων αυτών είναι 238 δις Ευρώ.
Ν. 3723/2008, ΦΕΚ Α 250/09-12-2008: Ενίσχυση της ρευστότητας της οικονομίας για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης και άλλες διατάξεις
Άρθρο 1
1. Ανώνυμες τραπεζικές εταιρίες που έχουν λάβει άδεια λειτουργίας από την Τράπεζα της Ελλάδος, ανεξαρτήτως αν οι κινητές αξίες τους είναι εισηγμένες σε οργανωμένες αγορές ή όχι, δύνανται να αυξάνουν το μετοχικό τους κεφάλαιο με την έκδοση προνομιούχων μετοχών. Η αύξηση αυτή γίνεται κατά παρέκκλιση των καταστατικών τους διατάξεων, με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων που λαμβάνεται κατά τα προβλεπόμενα στην επόμενη παράγραφο, το αργότερο έως την 1.2.2009. Η απόφαση αυτή δεν ανακαλείται. Ως τιμή διάθεσης των ως άνω μετοχών ορίζεται η ονομαστική αξία των κοινών μετοχών της τελευταίας έκδοσης. Οι μετοχές αναλαμβάνονται μέχρι 31.12.2009 από το Ελληνικό Δημόσιο με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών μετά από εισήγηση του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, ο οποίος εισηγείται με εποπτικά κριτήρια περί του ποσού που διατίθεται ανά τράπεζα για την ανάληψη των μετοχών του παρόντος άρθρου, εντός του συνολικώς διατιθέμενου από το Ελληνικό Δημόσιο ανωτάτου ποσού των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Άρθρο 2
1. Παρέχεται η εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, μέχρι του συνολικού ποσού των 15 δισεκατομμυρίων ευρώ, προς τα πιστωτικά ιδρύματα που έχουν λάβει άδεια λειτουργίας από την Τράπεζα της Ελλάδος, εφόσον καλύπτουν το δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας που θέτει η Τράπεζα της Ελλάδος, για δάνεια που θα συναφθούν μέχρι 31.12.2009 με ή χωρίς έκδοση τίτλων και θα έχουν διάρκεια από τρεις μήνες έως τρία έτη. Η ανωτέρω εγγύηση παρέχεται έναντι προμήθειας ή και επαρκών, κατά την κρίση του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, εξασφαλίσεων. Το κατά περίπτωση ύψος της προμήθειας και το είδος των εξασφαλίσεων, καθώς και οι λοιποί όροι εφαρμογής του παρόντος άρθρου καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, μετά από εισήγηση του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, ο οποίος εισηγείται με εποπτικά κριτήρια περί του ποσού της παρεχόμενης εγγυήσεως ανά τράπεζα, εντός του συνολικώς διατιθεμένου από το Ελληνικό Δημόσιο ποσού.
Άρθρο 3
Ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (Ο.Δ.ΔΗ.Χ.) δύναται να εκδίδει μέχρι 31.12.2009 τίτλους του Ελληνικού Δημοσίου διάρκειας έως τρία έτη μέχρι συνολικού ύψους 8 δισεκατομμυρίων ευρώ και να τους διαθέτει απευθείας στα πιστωτικά ιδρύματα που έχουν λάβει άδεια λειτουργίας από την Τράπεζα της Ελλάδος, και εφόσον καλύπτουν το δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας που θέτει η Τράπεζα της Ελλάδος, έναντι σχετικής προμήθειας που καταβάλλουν τα εν λόγω ιδρύματα και επαρκών, κατά την κρίση της Τράπεζας της Ελλάδος, εξασφαλίσεων. Για τη διάθεση των τίτλων συνάπτονται διμερείς συμβάσεις, στη λήξη των οποίων οι τίτλοι επιστρέφονται και ακυρώνονται. Η διαδικασία διενέργειας της διάθεσης των τίτλων και οι όροι έκδοσης καθορίζονται με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών. Στις ίδιες αποφάσεις καθορίζεται το ύψος της καταβαλλόμενης προμήθειας και το είδος των εξασφαλίσεων, μετά από εισήγηση του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, ο οποίος εισηγείται με εποπτικά κριτήρια και για τον αριθμό των διατιθεμένων τίτλων ανά πιστωτικό ίδρυμα, εντός του συνολικώς διατιθέμενου από το Ελληνικό Δημόσιο ποσού.
Άρθρο 4
Με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, μετά από εισήγηση του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, είναι δυνατόν τα κονδύλια που διατίθενται από το Ελληνικό Δημόσιο για την εφαρμογή των άρθρων 2 και 3 του παρόντος νόμου να ανακατανέμονται ανά κατηγορία ρυθμίσεων αναλόγως της απορροφητικότητας και των εν γένει αναγκών που προκύπτουν, διατηρουμένου πάντως του ανώτατου συνολικού ύψους των κονδυλίων αυτών στο ποσό των 23 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Άρθρο 5
Τα πιστωτικά ιδρύματα στα οποία διατίθενται τίτλοι του Ελληνικού Δημοσίου κατά το άρθρο 3 του παρόντος οφείλουν να χρησιμοποιούν το προϊόν της ρευστοποίησης των τίτλων για χορήγηση δανείων στεγαστικών και προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις με ανταγωνιστικούς όρους, η δε παρεχόμενη εγγύηση κατά το άρθρο 2 δύναται να αφορά σε χορηγήσεις προς επιχειρήσεις ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της Χώρας.
Συνεχίζεται …
.
σχετικά :
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ: που πηγαίνουν τα 24 δις της δόσης της ντροπής και γιατί,
Τα 203.000.000.000 € των τραπεζών είναι 233.000.000.000 €,
Η Ελλάδα πτώχευσε αλλά το χρέος έμεινε! (βίντεο),
Έξι νόμοι του ΠΑΣΟΚ για τις τράπεζες (βίντεο),
Καταγγελία για την Εμπορική Τράπεζα,
Ψηφίζουν μέτρα λιτότητας 11,5 δις € και αναλαμβάνουν χρέη τραπεζών ύψους 49 δις €,
Το Reuters βάζει στο κάδρο τα εκατομμύρια του Προβόπουλου,
Η Πειραιώς αγόρασε την ΑΤΕ με 95 εκατ. ενώ τα ακίνητα της ΑΤΕ Ασφαλιστικής έχουν αξία 149 !!!!,
09.02.2012 Καταγγελία στον Άρειο Πάγο για τα 203 δισ που πήραν οι τράπεζες,
Προς Έλληνες Πολίτες και όχι μόνο που έχουν συνάψει Στεγαστικά Δάνεια Αγοραπωλησίας Ακινήτων,
.
Updates
ΝΟΜΟΣ 3845/2010
Μέτρα για την εφαρμογή του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας από τα κράτη-μέλη της Ζώνης του ευρώ και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
ΦΕΚ 65/τ.Α/06 05 2010
Άρθρο 4.Αύξηση Φ.Π.Α. και Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης
Παράγραφος 8.
Τα ποσά που προβλέπονται στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 2 και στο άρθρο 4 του ν. 3723/2008 (ΦΕΚ 250/A’) αυξάνονται κατά 15 δισεκατομμύρια ευρώαντίστοιχα.
NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3864
Περί ιδρύσεως Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
(ΦΕΚ Α’119/21.7.2010)
Αρθρο 3.
Κεφάλαιο, περιουσία
Παράγραφος 1.
Το κεφάλαιο του Ταμείου ανέρχεται στο ποσό των δέκα δισεκατομμυρίων (10.000.000.000) ευρώ, προερχόμενο από κεφάλαια που θα αντληθούν στο πλαίσιο του μηχανισμού στήριξης της Ελλάδας από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο δυνάμει του ν.3845/2010, καλύπτεται σταδιακά από το Ελληνικό Δημόσιο και ενσωματώνεται σε τίτλους, οι οποίοι δεν είναι μεταβιβάσιμοι μέχρι τη λήξη της κατά το προηγούμενο άρθρο διάρκειας του Ταμείου.
ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3872
Εκτέλεση περιηγητικών πλόων από πλοία με σημαία τρίτων χωρών με αφετηρία ελληνικό λιμένα και άλλες διατάξεις.
(ΦΕΚ Α’ 148 3 Σεπτ. 2010)
Άρθρο 7
Τα ποσά που προβλέπονται στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 2 και στο άρθρο 4 του ν.3723/2008 (ΦΕΚ 250 Α΄), έτσι όπως αυτά τροποποιήθηκαν από την παράγραφο 8 του άρθρου τέταρτου του ν. 3845/2010 (ΦΕΚ 65 Α΄), αυξάνονται κατά 25 δισεκατομμύρια ευρώαντίστοιχα.
ΝΟΜΟΣ 3965/2011
Αναμόρφωση πλαισίου λειτουργίας Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους, Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, σύσταση Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας και άλλες διατάξεις.(ΦΕΚ Α’113 18 Μαΐου 2011)
Άρθρο 19
Προϋποθέσεις ενίσχυσης και μέρισμα πιστωτικών ιδρυμάτων
Παράγραφος 1.
Τα ποσά που προβλέπονται στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 2 και στο άρθρο 4 του ν.3723/2008 (Α΄ 250), έτσι όπως αυτά τροποποιήθηκαν από την παράγραφο 8 του άρθρου τέταρτου του ν.3845/2010 (Α΄ 65) και από το άρθρο 7 του ν. 3872/2010 (Α΄ 148) αυξάνονται κατά τριάντα δισεκατομμύρια ευρώ αντίστοιχα, προκειμένου να αποτραπούν προβλήματα ρευστότητας της πραγματικής οικονομίας.
ΝΟΜΟΣ 4031/2011
Κύρωση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρύθμιση θεμάτων χρηματοπιστωτικού χαρακτήρα».(ΦΕΚ Α’256/9.12.2011)
Άρθρο πρώτο
Παράγραφος 1.
1. Το προβλεπόμενο στο πρώτο εδάφιο της 2/43219/0025/6.5.2011 απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών
συνολικό ποσό εγγύησης καθορίζεται σε τριάντα δισεκατομμύρια (30.000.000.000) ευρώ.
Άρθρο δεύτερο
Το προβλεπόμενο ποσό στην παράγραφο 1 του άρθρου 1 της πράξης νομοθετικού περιεχομένου, που κυρώνεται με το άρθρο πρώτο του νόμου αυτού, αυξάνεται σε εξήντα δισεκατομμύρια (60.000.000.000) ευρώ.
ΝΟΜΟΣ 4056/2012
Ρυθμίσεις για την κτηνοτροφία και τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις και άλλες διατάξεις..
(ΦΕΚ Α’ 52 – 12/3/2012)
Άρθρο 21
Ρυθμίσεις θεμάτων χρηματοπιστωτικού τομέα
Το προβλεπόμενο, στο πρώτο εδάφιο της υπ. αριθμ. 2/43219/0025/6.5.2011 απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών (Β’ 1143), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 1 της, από 14.9.2011, Πράξης Νομοθετικού Περιεχόμενου (Α’ 203), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 4031/2011 (Α’ 256) και αυξήθηκε με το άρθρο δεύτερο του ν. 4031/2011, συνολικό ποσό εγγύησης, αυξάνεται κατά πενήντα τοις εκατό (50%).
(Δηλαδή από 60 δις. Ευρώ Χ 50% = 30 δισεκατομμύρια Ευρώ)
ΝΟΜΟΣ 4079/2012
Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις θεμάτων κεφαλαιακής ενίσχυσης των πιστωτικών ιδρυμάτων», της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις θεμάτων εφαρμογής των νόμων 3864/2010, 4021/2011, 4046/2012, 4051/2012 και 4071/2012», της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις θεμάτων δημοσίευσης οικονομικών εκθέσεων πιστωτικών ιδρυμάτων και θυγατρικών τους, οι οποίες δραστηριοποιούνται στο χρηματοοικονομικό τομέα» και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Οικονομικών.
(ΦΕΚ Α’ 180 – 20/9/2012)
Άρθρο 1
Τροποποιήσεις του ν. 3864/2010 (Α΄ 119)
1. α. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 3 του ν. 3864/2010, οι λέξεις «Το κεφάλαιο του Ταμείου ανέρχεται στο ποσό των δέκα δισεκατομμυρίων (10.000.000.000) ευρώ» αντικαθίστανται με τις λέξεις «Το κεφάλαιο του Ταμείου ανέρχεται στο ποσό των πενήντα δισεκατομμυρίων (50.000.000.000) ευρώ».
(Δηλαδή από τα 50 δις. Ευρώ – 10 δις. Ευρώ = 40 δισεκατομμύρια Ευρώεπιπρόσθετα)
Το αφιέρωμα μας κλείνει το κύκλο νομοθετικής απόδειξης όπου δικαιολογεί την επιχορήγηση της κυβέρνησης στις Ελληνικές τράπεζες το συνολικό ποσόν των 238 δις. Ευρώ. Δηλαδή σχεδόν όσο το ποσό δανεισμού της χώρας μας από την Τρόικα. Θα επιθυμούσαμε να ευχαριστήσουμε τους φίλους μας δικηγόρους που μας πρόσφεραν όλα αυτά τα στοιχεία ώστε να ολοκληρωθεί αυτή η εργασία.
Θα συνεχίσουμε όμως το αφιέρωμα με επιπρόσθετη ανάλυση για την διάθεση αυτών των χρημάτων και την αξιοποίηση τους από τις ιδιωτικές τράπεζες. Θα αποδειχθεί ότι η οικονομική κρίση είναι μια έξυπνα σχεδιασμένη κρίση που έχει σαν κινητήριο δύναμη το τραπεζικό σύστημα.
http://eleftheroiellines.blogspot.gr