ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 01.11.2017 | 20:58
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καλεί την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου στις 2 μ.μ., σε δημόσια συνάντηση την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, τον ΟΑΣΑ και την ανάδοχο εταιρεία του ΑΣΣΚ, τους φορείς δηλαδή που συμμετείχαν στις συζητήσεις για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τον τρόπο έκδοσης του.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση του, ο σκοπός είναι -έστω και τώρα- η Αρχή να δηλώσει δημόσια εάν επιτρέπει την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης με τη διεύθυνση των πολιτών και τα υπόλοιπα απαιτούμενα στοιχεία, ώστε να μπορεί να αποσταλεί ταχυδρομικά η «έξυπνη κάρτα», χωρίς την αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών, όπως το υπουργείο είχε ενημερωθεί από τον ΟΑΣΑ και την ανάδοχο, με βάση τις γνωμοδοτήσεις 1 και 4 / 2017 της ίδιας της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
«Ποτέ δεν είναι αργά» τονίζει το υπουργείο. Και προσθέτει: «Όταν η χρήση των δεδομένων αυτών επιτρέπεται σε ιδιωτικούς φορείς (τράπεζες, εταιρείες τηλεφωνίας κ.λπ.), να επιτρέπεται και στους φορείς του ελληνικού δημοσίου».
Απάντηση στον Μαυραγάνη
Νωρίτερα σήμερα η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων εξέδωσε απάντηση προς τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Μαυραγάνη, ο οποίος σε πρωινή του συνέντευξη υποστήριξε πως παρότι ο σχεδιασμός του υπουργείου ήταν η διαδικασία έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου να γίνει διαδικτυακά, αλλά η Αρχή το απαγόρευσε λέγοντας ότι τα προσωπικά δεδομένα θα ήταν τρωτά.
Ειδικότερα στην απάντησή της η Αρχή αναφέρει πως όσον αφορά στη δυνατότητα ηλεκτρονικής -μέσω διαδικτύου- υποβολής αίτησης για την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όπως αυτή περιγράφεται στην ως άνω γνωστοποίηση του ΟΑΣΑ, έκρινε ότι αυτή «δεν προσκρούει στις θεμελιώδεις αρχές της προστασίας προσωπικών δεδομένων». Συνεπώς, επισημαίνει, «η Αρχή όχι μόνο δεν την απαγόρευσε, αλλά αντιθέτως την επέτρεψε ρητώς».
«Καρφιά» από ΟΑΣΑ
Από την πλευρά του, ο ΟΑΣΑ σε ανακοίνωσή του τόνιζε πως δεν έχει καμία ευθύνη για το μπάχαλο με τις ατέλειωτες ουρές για το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Με αφορμή τις πρωτοφανείς εικόνες στους σταθμούς του μετρό, από τη στιγμή που μπήκε στη ζωή των επιβατών το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ο ΟΑΣΑ έσπευσε να… βάλει τα πράγματα στη θέση τους και να τα… ρίξει στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Στην ανακοίνωσή του, υπενθυμίζει ότι το σχέδιο το ΟΑΣΑ προέβλεπε την on line έκδοση ηλεκτρονικών προσωποποιημένων καρτών. Ωστόσο, αυτό το σχέδιο μπλόκαρε από την ΑΠΔΠΧ.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σύνδεσμοι σε αυτήν την ανάρτηση