Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2019

Το Sputnik στα γυρίσματα της νέας σειράς του Μανούσου Μανουσάκη «Κόκκινο...


Η Αναστασία Παντούσια και ο Ιωάννης Παπαζήσης ενσαρκώνουν το πρωταγωνιστικό ζευγάρι της σειράς.

«Το κόκκινο ποτάμι»: Η ποντιακή γενοκτονία μέσα από τα μάτια του Μανούσου Μανουσάκη

© Sputnik / Ioanna Spanou
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Βίντεο: Ιωάννα Σπανού, Λάμπρος Ζαχαρής
0 50
Στο «Kόκκινο Ποτάμι» πλέει το Sputnik, τη σειρά που ξεδιπλώνει τη ζωντανή μνήμη της γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού. Μπήκαμε στα γυρίσματα και μιλήσαμε με τους πρωταγωνιστές και τον σκηνοθέτη.
Μεσημέρι Πέμπτης στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά. Εκείνη την ημέρα, το θέατρο είχε μια άλλη λειτουργία, πέρα από τη συνηθισμένη. Μέσα στο φουαγιέ του, με αυθεντικό χαρακτήρα νεοκλασικού χώρου, ένας μεγαλειώδης πολυέλαιος φωτίζει τη σκηνή που γυρίζει ο Μανούσος Μανουσάκης.
Ένας από τους πιο γνωστούς σκηνοθέτες της ελληνικής τηλεόρασης διάλεξε το συγκεκριμένο χώρο ώστε να πραγματοποιήσει γυρίσματα της νέας του σειράς, που φέρει τον τίτλο το «Κόκκινο Ποτάμι», θα προβληθεί το φθινόπωρο από την τηλεόραση του OPEN και αναμένεται να μας ταξιδέψει βαθιά μέσα στην ελληνοποντιακή παράδοση. Το σκηνικό συμπληρώνουν κάποια έπιπλα και διακόσμηση εποχής. Στο κέντρο οι δύο πρωταγωνιστές, που φορούν κοστούμια του 1900 και συζητούν σε ένα τραπέζι, ενώ γύρω τους βρίσκονται οι κομπάρσοι και ένα μεγάλο τεχνικό επιτελείο.
Η αρχή της πλοκής τοποθετείται σε μια κωμόπολη κοντά στην Άγκυρα στα τέλη του 1800. Τότε η οικογένεια του Γεωργίου Παυλίδη αρραβωνιάζει το 6χρονο αγοράκι της, τον Μίλτο, µε την 4χρονη Ιφιγένεια, κόρη του Μιχάλη Νικολαΐδη.
Η σειρά παρουσιάζει συγκλίσεις και αποκλίσεις πολιτισμών.
«Περιγράφει το ιστορικό γίγνεσθαι μέσα από έναν έρωτα. Η ραχοκοκαλιά της σειράς μας είναι ένας μεγάλος έρωτας. Μέσα από αυτόν βλέπουμε όλα τα δεινά του ελληνισμού της Τουρκίας την εποχή αυτή, μέσα από τις δύο οικογένειες των δύο ερωτευμένων νέων, του αγοριού και του κοριτσιού» αναφέρει ο Μανούσος Μανουσάκης.  
Η Αναστασία Παντούσια και ο Ιωάννης Παπαζήσης ενσαρκώνουν το πρωταγωνιστικό ζευγάρι της σειράς.
«Η Ιφιγένεια είναι μια δυναμική γυναίκα και κάποια στιγμή έρχεται ένας μεγάλος έρωτας, ο Μίλτος.  Μέσα από τις δυσκολίες, κάπως προσπαθεί να κρατήσει τον έρωτα και την αγάπη που υπάρχει», επισημαίνει η Αναστασία Παντούσια.
«Υποδύομαι τον Μίλτο Παυλίδη, είμαι ο μεγάλος έρωτας της Ιφιγένειας/ Αναστασίας» λέει με τη σειρά του ο Ιωάννης Παπαζήσης.
Η γενοκτονία των Ποντίων μέσα από τα μάτια του Μανούσου Μανουσάκη
© Sputnik / Ioanna Spanou
Η γενοκτονία των Ποντίων μέσα από τα μάτια του Μανούσου Μανουσάκη
Και εξηγεί: «Είμαστε δύο παιδιά που μας αρραβωνιάζουν από μικρά. Τότε έτσι συνέβαινε για να μην παντρευτούμε αλλόθρησκους. Μας ξαναβλέπουμε μεγαλύτερα παιδιά. Το πιο σημαντικό στους χαρακτήρες, είναι τα γεγονότα που είναι ραγδαία και τους εξελίσσουν. Εξελίσσουν και αλλάζουν το μεγάλο έρωτα. Δυο παιδιά, που μέσα από το μεγάλο έρωτα, βλέπουμε όλη τη διαδρομή τους, από την αρχή της ζωής τους μέχρι το θάνατο».
Τα παιδιά χάνονται μεταξύ τους αλλά ξαναβρίσκονται πολλά χρόνια αργότερα και θα δεθούν μέσα από δυσκολίες.
«Γυρίζουμε το «Κόκκινο Ποτάμι», το βιβλίο του Χάρη Τσιρκινίδη και έχουμε την τύχη να τον έχουμε μαζί μας στα γυρίσματα κάτι που δεν είναι σύνηθες σε άλλες δουλειές. Όλα αυτά υπό την καθοδήγηση του Μανούσου Μανουσάκη και ένα εκπληκτικό συνεργείο», επισημαίνει ο Ιωάννης Παπαζήσης.
Συνολικά 150 ηθοποιοί και χιλιάδες κομπάρσοι θα φωτίσουν τις ιστορικές μνήμες στον τηλεοπτικό φακό.

Η πρόκληση της ιστορικής σειράς

Από την Ξάνθη έως τα Τρίκαλα και τη Βέροια το Παρίσι και την Αγία Πετρούπολη αναζητήθηκαν οι χώροι που θα αναβιώσουν την ιστορία.
«Είναι ένα γύρισμα που θέτει πολλές προσκλήσεις για εμάς, πράγματα που πρέπει να λύσουμε και να αντιμετωπίσουμε. Συνέχεια εκπαιδευόμαστε. Δεν υπάρχει απλό γύρισμα. Όλες οι στιγμές που κινηματογραφούμε για εμάς είναι εξίσου σημαντικές, όλα πρέπει να γίνουν  προκλήσεις. Ακόμα και δύο άνθρωποι που κουβεντιάζουν σε ένα τραπέζι θέλει μια ιδιαίτερη μαεστρία για να κρατήσεις το ενδιαφέρον ζωντανό» εξηγεί ο Μανούσος Μανουσάκης.
Ερωτηθείς αν δεν διάλεξε συνειδητά την Τουρκία για γυρίσματα, όπου εκεί βρίσκεται η ιστορική ποντιακή πατρίδα, απάντα ότι δεν θα του προσέφερε κάτι.
«Οι χώροι έχουν αλλοιωθεί. Κι εδώ πέρα στην Ελλάδα ψάχνουμε με το μικροσκόπιο για να βρούμε χώρους που να έχουν κρατήσει αναλλοίωτη εκείνη την εποχή. Ο χώρος μας είναι πολύ πιο οικείος ο κόσμος είναι φοβερά πρόθυμος , μας αγκαλιάζει με αγάπη. Αν υπήρχε μια αναλλοίωτη Σαμψούντα θα την προτιμούσαμε αλλά σήμερα έχει πολυκατοικίες, είναι μια σύγχρονη πόλη. Δεν θα μας πρόσφερε κάτι αν πηγαίναμε εκεί».
Αναπαριστούν μια κοινωνία και για να γίνει αυτό χρειάζεται μια πολυπλοκότητα χαρακτήρων ετερόκλητων μεταξύ τους.
Η Αναστασία Παντούσια και ο Ιωάννης Παπαζήσης ενσαρκώνουν το πρωταγωνιστικό ζευγάρι της σειράς.
© Sputnik / Ioanna Spanou
Η γενοκτονία των Ποντίων μέσα από τα μάτια του Μανούσου Μανουσάκη
«Είναι μια σειρά κινηματογραφικών προδιαγραφών, αρκετά δύσκολη με πολλές απαιτήσεις.Δεν είναι η πρώτη φορά που συμμετέχω σε ιστορική σειρά, ήμουν ξανά στον Γιούγκερμαν του Καραγάτση. Υπάρχει ένα μεγαλύτερο δέος μια πιο βαθιά προσέγγιση έχει πολύ μεγαλύτερο ψάξιμο υποκριτικό καθώς μιλάμε για μια άλλη εποχή. Από εκεί και πέρα είναι το ερέθισμα του ηθοποιού που το δίνεται η ευκαιρία να παίξει σε μια σειρά παράσταση ή ταινία εποχής, κάτι που νομίζω ότι είναι παιδικό όνειρο όλων των ηθοποιών.  Να ζει σε αυτό το υποκριτικό κομμάτι, μέσα σε αυτό το ταξίδι ενός άλλου τόπου και χρόνου, ειδικά σε μια 20ετία που διανύουμε εμείς. Είναι μια μαγική εποχή και πολύ δύσκολη εικονικά και υποκριτικά» αναφέρει ο Ιωάννης Παπαζήσης.
«Η πρόταση πραγματικά με συγκίνησε, ένιωσα ένα δέος να ενσαρκώνω ένα χαρακτήρα με τέτοιο υποκριτικό βάρος» υπογραμμίζει η Αναστασία Παντούσια.

Πως προέκυψε η ιδέα της σειράς

Έχοντας συνηθίσει το κοινό του σε πολύ επιτυχημένες κοινωνικές – δραματικές σειρές, ρωτήσαμε τον σκηνοθέτη για ποιο λόγο διάλεξε να κάνει μια ιστορική σειρά.
«Κατά την παρουσίασή της ταινίας μας «Ουζερί Τσιτσάνης», στο νέο Πετρίτσι Σερρών μια κυρία από το κοινό με μάλωσε: « Γιατί κάνατε μια ταινία για τους Εβραίους της Θεσσαλονίκης και δεν κάνατε μια ταινία για τη γενοκτονία των Ποντίων;» μου είπε. Αυτή η παρέμβαση μπορεί να ήταν κάπως «χαριτωμένη» εκείνη τη στιγμή, αλλά με έβαλε σε σκέψεις. Άρχισα να ψάχνω το θέμα. Όπως όλοι οι Έλληνες έτσι και εγώ ήξερα ακροθιγώς το κομμάτι αυτό της ιστορίας του Ελληνισμού. Ήξερα τι είχε συμβεί αλλά δεν ήξερα τις λεπτομέρειες, το μέγεθος της αγριότητας και της καταστροφής. Όσο μελετούσα τα πράγματά, γινόταν όλο και πιο ισχυρή η πρόθεση μου να ασχοληθώ με αυτό το θέμα.
Τρία χρόνια πριν ανακάλυψα το βιβλίο του Χάρη Τσιρκινίδη «Το Κόκκινο Ποτάμι». Ήρθα σε επαφή μαζί του και αρχίσαμε τις συζητήσεις.  Στην αρχή η πρόταση ήταν να το κάνουμε ταινία αλλά μετά αποφασίσαμε να προταθεί ως σειρά. Το Open άνοιξε την αγκαλιά του και μας στήριξε σε αυτήν την πρόταση, ο ενθουσιασμός ήταν μεγάλος» επισημαίνει.

Η σύνδεση της τηλεοπτικής δραματουργίας και του χθες - σήμερα

«Οι λόγοι που αποφάσισα να κάνω τη σειρά δεν είναι μόνο η παραίνεση εκείνης της κυρίας. Είναι ότι ανακαλύπτοντας τη ιστορία και διαβάζοντας για αυτό, θα δει κανείς πόσα κοινά υπάρχουν από το σήμερα. Αν δεις το τότε μέσα στη ρευστότητα τη διεθνή μέσα στην πολιτική ανακατωσούρα οι άνθρωποι αισθάνονταν σίγουροι ότι δεν θα άλλαζε η καθημερινότητά τους, ότι θα διατηρούσαν τα κεκτημένα τους ότι οι νόμοι θα τους προστάτευαν. Ξαφνικά κυριολεκτικά μέσα σε μία ώρα έφυγε η γη κάτω από τα πόδια τους. Έχασαν τα πάντα. Σπίτια, περιουσίες, τιμή, βιάστηκαν, σφάχτηκαν, έχασαν την πατρίδα τους».
«Και τώρα η περίοδος που περνάμε είναι εξαιρετικά ρευστή. Βλέπουμε τις συμμαχίες να αλλάζουν, τις κολεγιές να αντιστρέφονται, οι αντίπαλοι να γίνονται φίλοι και το αντίθετο. Μέσα σε όλη αυτή τη ρευστότητα σήμερα όλοι πιστεύουμε ότι τα πράγματα δεν πρόκειται να αλλάξουν και ότι είμαστε εφησυχασμένοι. Αυτό ήθελα να δείξω και να μοιραστώ με το σύγχρονο θεατή,  ότι πρέπει να γνωρίζουμε την ιστορία μας και πάντα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε το μέλλον», αναφέρει ο Μανούσος Μανουσάκης.

Στιγμιότυπα των γυρισμάτων

Ο σκηνοθέτης θυμάται μερικά σημαντικά περιστατικά των γυρισμάτων:
«Στο Λαύριο γυρίσαμε κάποιες σκηνές όπου η τουρκική αστυνομία συγκρούεται με τους ανθρώπους του χωριού. Γίνεται μια σοβαρή συμπλοκή, την οποία καταλαγιάζουν ο Μητροπολίτης με τον Ιμάμη. Οι κοινωνίες συνυπάρχουν αρμονικά μέχρι τη στιγμή που εμφυσύεται ο φανατισμός και γίνεται η ανατροπή όλων των δεδομένων» αναφέρει ο σκηνοθέτης.
«Εντυπωσιακή σκηνή ήταν η έξοδος του Σουλτάνου, που γυρίσαμε έξω από το τζαμί των Τρικάλων με δεκάδες άτομα να τον επευφημούν», προσθέτει.
«Ένα γύρισμα στην Ξάνθη είχε πολύ ζεστή ατμόσφαιρα. Κάναμε γυρίσματα στο δρόμο και οι πόρτες των ανθρώπων άνοιξαν, μας πρόσφεραν καφέ, ήθελαν να μας φιλοξενήσουν. Ο κόσμος μαζευόταν να παρακολουθήσει α γυρίσματα ειδικά τα απογευματινά και τα βραδινά. Θα μπορούσαμε να γεμίζουμε ένα θέατρο με τον αριθμό που μας παρακολουθούσε. Μια εκπληκτική σχέση με το κοινό, αμφίδρομη. Παντρέψαμε θέατρο και τηλεόραση. Τους εξηγούσαμε τα πάντα για τη σειρά, τι σκηνή γυρίζουμε και πως εντάσσεται αυτό στην πλοκή και την ιστορία γενικότερα», θυμάται ο σκηνοθέτης.
Για να αναπαραστήσεις την πολυπλοκότητα μιας κοινωνίας πρέπει να έχεις και πολλούς χαρακτήρες κάθε κοινωνικής τάξης
Τα γυρίσματα στην Αγία Πετρούπολη
Η ομάδα ταξίδεψε στη «βόρεια πρωτεύουσα τις Ρωσίας» για τις ανάγκες των γυρισμάτων.
«Η σειρά μας έχει κομμάτια, όπου ο ήρωάς μας επισκέπτεται την Αγία Πετρούπολη σαν εκπρόσωπος του πλουσιότερου τότε ανθρώπου στον κόσμο, του Βασίλ Ζαχάροφ, που ήταν υπαρκτό πρόσωπο. Η εμπειρία μου στη Ρωσία ήταν εκπληκτική,  όπως και η υποδομή, το επίπεδο των τεχνικών και του επαγγελματισμού. Η πόλη είχε ένα εκπληκτικό σκηνικό. Δεν υπάρχει μέρος που να μην μπορείς να κινηματογραφήσεις. Ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκα στην Αγία Πετρούπολη και η εμπειρία ήταν μοναδική.
Την εμπειρία του από την «βόρεια πρωτεύουσα» καταθέτει ο Ιωάννης Παπαζήσης:
«Για δεύτερη φορά επισκέφτηκα την Αγία Πετρούπολη. Ωστόσο ήταν η πρώτη φορά που την είδα στις λευκές νύχτες και έκανα γυρίσματα. Γυρίζαμε στις δύο το πρωί και ήταν ακόμα μέρα. Ήταν μαγικό, μια πόλη όνειρο».
Την ίδια στιγμή ο Μανούσος Μανουσάκης επισημαίνει ότι είχε την ευκαιρία για την ανταλλαγή των επαγγελματικών εμπειριών μεταξύ του ελληνικού και ρωσικού συνεργείου. «Δεν έχουμε μεγάλες διαφορές με τους  Ρώσους και ειδικά με τον κόσμο των κινηματογραφιστών. Μόνο σε επίπεδο πολυτέλειας και λεπτομέρειας. Εμείς καλύπτουμε μάλλον αυτό το κενό σε περίσσευμα ψυχής. Αυτοί μας μετέδωσαν την πολυτέλεια και εμείς την ψυχή μας».

Εξάρχεια: Επεισόδια με μολότοφ -Επίθεση σε αστυνομικούς της ΔΙΑΣ, πήραν τα κλειδιά από τις μοτοσικλέτες Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/ellada/exarheia-epeisodia-me-molotof-epithesi-se-dias




Εξάρχεια: Επεισόδια με μολότοφ -Επίθεση σε αστυνομικούς της ΔΙΑΣ, πήραν τα κλειδιά από τις μοτοσικλέτες
Μολότοφ στα Εξάρχεια
ΕΛΛΑΔΑ
01|09|2019 | 09:33
Ξανά μολότοφ στα Εξάρχεια/ Φωτογραφία αρχείου: EUROKINISSI/ ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μολότοφ στα Εξάρχεια

Οι επιθέσεις ξεκίνησαν λίγο πριν από τα μεσάνυχτα του Σαββάτου. Υπενθυμίζεται ότι μερικές ώρες νωρίτερα, το μεσημέρι, είχε επικρατήσει ξανά ένταση στα Εξάρχεια. Το βράδυ, στις 23:40 και στις 23:55, άγνωστοι εκτόξευσαν βόμβες μολότοφ και πέτρες προς τη Σπ. Τρικούπη. Διμοιρίες των ΜΑΤ βγήκαν στην πλατεία των Εξαρχείων και τους απώθησαν. Ομως, 40 λεπτά μετά τα μεσάνυχτα έγινε νέα καταδρομική επίθεση, από περίπου 20 άτομα, που εκτόξευσαν μολότοφ και το σκηνικό επαναλήφθηκε και λίγα λεπτά αργότερα. Στην πλατεία Εξαρχείων ήταν σε εξέλιξη φεστιβάλ και από τις βόμβες μολότοφ κάηκαν τα ηχεία των διοργανωτών.
Εξάρχεια: Επίθεση σε αστυνομικούς της ΔΙΑΣ

Αργότερα, στις 02:35 τα ξημερώματα της Κυριακής, ομάδα 10 ατόμων επιτέθηκε σε αστυνομικούς της ομάδας ΔΙΑΣ, στην οδό Εμμανουήλ Μπενάκη. Οι δράστες πήραν ένα κράνος και τα κλειδιά από τις μοτοσικλέτες των αστυνομικών, ενώ έσπασαν ένα φάρο. Η αστυνομία έκανε τρεις προσαγωγές στα Εξάρχεια και η μία μετατράπηκε για σύλληψη, για ναρκωτικά και το νόμο περί όπλων.
Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/ellada/exarheia-epeisodia-me-molotof-epithesi-se-dias

Μακελειό στο Τέξας: Πώς εκτυλίχθηκε η επίθεση, τι γνωρίζουμε για τον δράστη

Αστυνομία της Οντέσα.

Μακελειό στο Τέξας: Πώς εκτυλίχθηκε η επίθεση, τι γνωρίζουμε για τον δράστη - Βίντεο

© AFP 2019 / Cengiz Yar
ΚΟΣΜΟΣ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Σε πέντε νεκρούς αυξήθηκε ο τραγικός απολογισμός της ένοπλης επίθεσης στις αμερικανικές πόλεις Μίντλαντ και Οντέσα στο Τέξας, όπως μετέδωσε το Fox News, επικαλούμενο αξιωματούχο.
Τουλάχιστον πέντε άτομα έχασαν τη ζωή τους το Σάββατο στο Τέξας, όταν ένοπλος που οδηγούσε αυτοκίνητο άνοιξε πυρ κατά περαστικών στο Τέξας.  Νωρίτερα, οι πληροφορίες έκαναν λόγο για δύο νεκρούς και είκοσι τραυματίες. Η επίθεση έλαβε χώρα σε λεωφόρο που συνδέει τις δύο πόλεις του Τέξας, Μίντλαντ και Οντέσα.
Αρχικά, οι αστυνομικές Αρχές μιλούσαν για δύο ενόπλους σε δύο διαφορετικά αυτοκίνητα, αλλά αργότερα έγινε γνωστό ότι επρόκειτο για έναν δράστη, ο οποίος και έχασε τη ζωή του από τα πυρά της αστυνομίας στην Οντέσα.
SHOCKING and scary video of the shooting.

Children taking cover while shots can be heard in the background.

Sadly one of the dead was the state patrol. https://whereisthebuzz.com/at-least-five-killed-in-odessa-midland-shooting/ 
Ενσωματωμένο βίντεο

Τι συνέβη

Όλα ξεκίνησαν λίγο μετά τις 4 μ.μ. τοπική ώρα, όταν ένας αξιωματικός του αστυνομικού τμήματος του Τέξας σταμάτησε στον δρόμο ένα χρυσό Honda για έναν έλεγχο ρουτίνας, σε λεωφόρο που συνδέει την Μίντλαντ με την Οντέσα.
Ο οδηγός άρχισε να πυροβολεί τους αστυνομικούς και τους μοτοσικλετιστές που περνούσαν από το σημείο, όπως έγινε γνωστό από συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η αστυνομία της Οντέσα.
​Ο δράστης διέφυγε με το Honda, με κατεύθυνση πτος την Οντέσα, όπου «υπήρξαν πολλαπλά θύματα» σύμφωνα με την αστυνομία, καθώς ο ίδιος συνέχισε να πυροβολεί αδιακρίτως.
Κάποια στιγμή, εισέβαλε σε φορτηγάκι των αμερικανικών ταχυδρομείων και συνέχισε να πυροβολεί, μέχρις ώτου πλησίασε τον χώρο διασκέδασης Cinergy στην Οντέσα και αφοπλίστηκε από ένανς αστυνομικό.

​Ο δράστης

Οι πρώτες πληροφορίες ανέφεραν ότι υπάρχουν δύο ένοπλοι σε δύο ξεχωριστά αυτοκίνητα, ενώ αργότερα έγινε ξεκάθαρο ότι ήταν ένας ο δράστης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά, πρόκειται για έναν άνδρα κοντά στα 35.
​Η αστυνομία δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία για την ταυτότητά ή τα κίνητρα πίσω από την επίθεση.
Ο ίδιος διέπραξε την επίθεση με τουφέκι.
Can you imagine watching a movie at the theater and then running for your life because someone came in and started shooting random people. Absolutely insane world we live in. Texas
Ενσωματωμένο βίντεο

Ο απολογισμός

Τουλάχιστον πέντε άνθρωποι σκοτώθηκαν και 21 τραυματίστηκαν, μεταξύ των οποίων και τρεις αστυνομικοί.
Σύμφωνα με το CBS 7, 14 άνθρωποι νοσηλεύονται σε νοσοκομείο στην Οντέσα, ενώ τουλάχιστον ένα από τα θύματα κατέληξε στο νοσοκομείο. Επτά άνθρωποι παραμένουν μάλιστα σε κρίσιμη κατάσταση και άλλοι δύο σε σοβαρή κατάσταση.
Παράλληλα, τουλάχιστον ένα από τα θύματα της επίθεσης ήταν παιδί κάτω των 2 ετών.

Έκλεισε η συμφωνία για τις Belharra: Έδωσαν τα χέρια Κ.Μητσοτάκης-Ε.Μακρόν

 Έκλεισε η συμφωνία για τις Belharra: Έδωσαν τα χέρια Κ.Μητσοτάκης-Ε.Μακρόν


Όπως πρώτο είχε αποκαλύψει το pronews.gr πριν ένα μήνα ο Κ.Μητσοτάκης συμφώνησε κι από κοντά με τον Ε.Μακρόν για την αγορά 2 φρεγατών Belharra, αφού ρυθμίστηκαν και οι τελευταίες λεπτομέρειες.
O Κυριάκος Μητσοτάκης, στην πρόσφατη συνάντησή του με τον Γάλλο πρόεδρο Ε. Macron, συμφώνησε να αγοράσει δύο γαλλικές φρεγάτες, αφού ξεπεράστηκε και το τελικό πρόβλημα του τρόπου της χρηματοδότησης.
Τη λύση, καθώς φαίνεται, έδωσε ο Υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Β. Le Mair, ο οποίος πρότεινε να εξασφαλιστεί δάνειο στην Ελλάδα με εγγύηση του γαλλικού Δημοσίου.
Και αυτό διότι για να υπάρξει παράδοση των δύο φρεγατών έως το 2023, όταν και λήγει η θητεία της παρούσας κυβέρνησης, θα πρέπει μέχρι το τέλος του 2019 να δοθεί προκαταβολή της τάξεως των 150 εκατ. ευρώ.
To συνολικό κόστος θα ανέλθει περίπου σε 1,5 με 2 δισ. ευρώ αλλά σε επόμενες παραγγελίες (το ΠΝ έχει ανάγκη να αντικαταστήσει μέχρι το 2030, δέκα φρεγάτες) θα μειωθεί κατά 20% περίπου.
Κατ'αυτό τον τρόπο θα συναφθεί μια συμφωνία χαμηλότοκης χρηματοδότησης με σκοπό την ναυπήγηση δύο ελληνικών μονάδων σε πρώτη φάση, χωρίς πρόσθετο κόστος ανάπτυξης. σε σχέση με το πρόγραμμα του γαλλικού Ναυτικού.
Τα ελληνικά σκάφη θα φέρουν πυραύλους οριζόντιας πλεύσης, μακρού πλήγματος (ακτίνα δράσης 1000 χλμ._ SCLP Naval ή πλέον NCM (Naval Cruise Missiles).

Πέρα από τους 16 κατακόρυφους εκτοξευτές SYLVER A50 για ισάριθμους ASTER 30, τα ελληνικά σκάφη θα εξοπλιστούν και με οκτώ κατακόρυφους εκτοξευτές A70 για πυραύλους NCM.

Σάββατο 31 Αυγούστου 2019

Στο τουρκικό λιμάνι του Ισκεντερούν πλέει το ιρανικό τάνκερ

Το ιρανικό τάνκερ Grace 1

Στο τουρκικό λιμάνι του Ισκεντερούν πλέει το ιρανικό τάνκερ

© AFP 2019 / Jorge Guerrero
ΚΟΣΜΟΣ
Λήψη σύντομου url
Θρίλερ με το ιρανικό τάνκερ (33)
0 0 0
Συνεχίζεται το θρίλερ με το ιρανικό τάνκερ «Adrian Darya», το οποίο απέπλευσε από τις ακτές του Γιβραλτάρ στα μέσα του Αυγούστου. Εκτός λειτουργίας το σύστημα εντοπισμού του πετρελαιοφόρου.
Προς το τουρκικό λιμάνι του Ισκεντερούν (Αλεξανδρέττα), στη νότια Τουρκία, πλέει το ιρανικό τάνκερ «Adrian Darya», σύμφωνα με ανεπίσημη πηγή της Άγκυρας, η οποία μίλησε το Σάββατο στο Sputnik.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με δεύτερη πηγή, αρκετά τουρκικά πλοία βρίσκονται εν πλω, με κατεύθυνση την τοποθεσία του ιρανικού πετρελαιοφόρου, κοντά στο τουρκικό λιμάνι της Μερσίνης.
«Το ιρανικό τάνκερ πλέει προς την πόλη του Ισκεντερούν. Τα τουρκικά πετρελαιοφόρα φαίνεται ότι βρίσκονται στη θέση τους, τα συστήματα ελέγχου (σ.σ. εντοπισμού) είναι ακόμη απενεργοποιημένα» δήλωσε ο αξιωματούχος της γειτονικής χώρας.
Ο ίδιος, παράλληλα, απέφυγε να διευκρινίσει αν το πετρέλαιο έχει εκφορτωθεί από το ιρανικό τάνκερ στα τουρκικά πετρελαιοφόρα, παρότι ισχυρίστηκε πως «δεδομένου ότι τα συστήματα ελέγχου είναι εκτός λειτουργίας, η εκφόρτωση είναι πιθανό να λαμβάνει χώρα».
Το ιρανικό τάνκερ, σύμφωνα με την ίδια πηγή, απενεργοποίησε το διεθνές σύστημα ελέγχου στις 3.12 τα ξημερώματα (τοπική ώρα), ενώ τα τουρκικά πλοία έπραξαν το ίδιο κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Το «Adrian Daryra» κατασχέθηκε από τις αρχές του Γιβραλτάρ στις 4 Ιουλίου, υπό την υποψηφία της μεταφοράς ιρανικού πετρελαίου στη Συρία, κατά παράβαση των ευρωπαϊκών κυρώσεων.
Στα μέσα Αυγούστου, το πετρελαιοφόρο αφέθηκε ελεύθερο, αφού το Γιβραλτάρ έλαβε εγγυήσεις από την Τεχεράνη ότι δεν πρόκειται να παραδώσει το επίμαχο φορτίο στη Συρία.
Οι ΗΠΑ, από την πλευρά τους, προσπάθησαν να εμποδίσουν την «απελευθέρωση» του τάνκερ, υποβάλλοντας αίτημα νέας «κατάσχεσης», το οποίο ωστόσο απορρίφθηκε.

Χαρίτσης: Ο Μητσοτάκης θριαμβολογεί για τη μείωση του ΕΝΦΙΑ που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ το 2018

Χαρίτσης: Ο Μητσοτάκης θριαμβολογεί για τη μείωση του ΕΝΦΙΑ που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ το 2018

Share to More
Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Χαρίτσης υπενθυμίζει ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτή που είχε ψηφίσει την μείωση του ΕΝΦΙΑ από τα τέλη του 2018. 
"Τότε η ΝΔ χαρακτήριζε την πρωτοβουλία της κυβέρνησης "παροχολογία" και "δημοσιονομικό εκτροχιασμό" και τώρα θριαμβολογεί, επισημαίνει ο Αλ. Χαρίτσης
Ολόκληρη η δήλωση έχει ως εξής:
Ο κ. Μητσοτάκης θριαμβολογεί σήμερα για τη μείωση του ΕΝΦΙΑ. Υπενθυμίζουμε ότι ήταν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που την είχε ψηφίσει ήδη από τα τέλη του 2018. Τότε η ΝΔ χαρακτήριζε την πρωτοβουλία της κυβέρνησης "παροχολογία" και "δημοσιονομικό εκτροχιασμό".
Η μόνη σπουδή του κ. Μητσοτάκη ήταν να προβλέψει μείωση του ΕΝΦΙΑ για τις μεγάλες ιδιοκτησίες, ακόμα και άνω του 1 εκατ. ευρώ. Και για να κάνει αυτές τις μειώσεις στους μεγαλοϊδιοκτήτες, η ΝΔ αρνήθηκε στη Βουλή να υπερψηφίσει δύο τροπολογίες του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίες προέβλεπαν πλήρη κατάργηση του ΕΝΦΙΑ για τους κατοίκους των μικρών νησιών και μεγαλύτερες μειώσεις σε περιουσίες έως 500.000 ευρώ.
Αντί λοιπόν να αναλώνεται σε πανηγυρισμούς, καλό θα ήταν ο κ. Μητσοτάκης να σκεφτεί κάποιον τρόπο ώστε να γίνουν εφικτές το επόμενο διάστημα οι ελαφρύνσεις που έχει ανάγκη η ελληνική κοινωνία. Ο προϋπολογισμός του 2020 έρχεται. Μετά την αδυναμία του να προχωρήσει σε μείωση πλεονασμάτων, όπως είχε υποσχεθεί, τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα και τον λογαριασμό των επιλογών του θα τον πληρώσει ο ελληνικός λαό

Πρώτα «βέλη» από το εξωτερικό κατά της κυβέρνησης Μητσοτάκη: «Δηλητηριώδες» άρθρο από το Reuters


 Πρώτα «βέλη» από το εξωτερικό κατά της κυβέρνησης Μητσοτάκη: «Δηλητηριώδες» άρθρο από το Reuters

 Γράφει: Γιάννης Πετρίδης

Τα πρώτα «βέλη» από το εξωτερικό εκτοξεύθηκαν κατά της κυβέρνησης Μητσοτάκη με ένα άρθρο του Reuters να «καρφώνει» για αριθμό λαθών ήδη από τις πρώτες εβδομάδες τα πεπραγμένα της κυβέρνησης και τον αρθρογράφο Hugo Dixon να είναι αρκούντως «δηλητηριώδης», για την αρχή της πρωθυπουργικής θητείας του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Ο Hugo Dixon (που γνωρίζει πολύ καλά την Ελλάδα και είχε αρθρογραφήσει συχνά για την τετραετία Τσίπρα, ενώ πάντα «έπαιζε» υπέρ της πλευράς των δανειστών στο «καυτό» 2015) γράφει ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέλαβε την εξουσία με σαφές σχέδιο και κινήθηκε γρήγορα.
Έτσι όρισε κάποιους «ταλαντούχους υπουργούς», αλλά επέλεξε και πολλούς τεχνοκράτες που δεν ανήκουν στη ΝΔ.
Και συμπληρώνει «Ικανούς τεχνοκράτες, που όμως μπορεί εύκολα να χάσουν την επαφή με τον κόσμο. Και τότε η κυβέρνηση να χαρακτηριστεί κοσμοπολίτικη ελίτ και να απορριφθεί από το πολιτικό σώμα».
«Ο Έλληνας πρωθυπουργός κάνει καλή αλλά όχι τέλεια αρχή» είναι ο τίτλος του άρθρου στο Reuters.
Και έχει κάνει τέσσερα βασικά λάθη:
- «Πρώτον, το γεγονός ότι όρισε επικεφαλής της ΕΥΠ έναν άνθρωπο ο οποίος δεν έχει πτυχίο αναγνωρισμένο από το ελληνικό κράτος, παρ’ όλο που σύμφωνα με τον νόμο θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση. Η απάντηση του Μητσοτάκη είναι να αλλάξει τον νόμο ώστε ο υποψήφιος του να μπορεί να πάρει τον ρόλο».
- «Δεύτερο λάθος ο τρόπος με τον οποίο απομάκρυνε την επικεφαλής της Επιτροπής Ανταγωνισμού Βασιλική Θάνου, που ήταν σύμβουλος του προηγούμενου πρωθυπουργού. Ενδεχομένως να μην ήταν ο σωστός άνθρωπος γι’ αυτή τη θέση. Αλλά απομακρύνθηκε με αλλαγή του νόμου και με ένα τρόπο που φάνηκε ως παρέμβαση σε μια δήθεν ανεξάρτητη αρχή προσθέτει».
- «Τρίτο λάθος ότι στο υπουργικό συμβούλιο συμμετέχουν μόλις δύο γυναίκες.
- «Τέταρτο λάθος ότι η επιλογή τεχνοκρατών είναι ότι μπορούν πολύ εύκολα να χάσουν την επαφή τόσο με τα μέλη του κοινοβουλίου όσο και με το ευρύτερο κοινό. Αυτό στο οποίο είναι καλοί οι τεχνοκράτες, είναι να συζητούν τις πολιτικές μεταρρυθμίσεις με άλλους τεχνοκράτες», σημειώνει χαρακτηριστικά το άρθρο.
«Όταν τα πράγματα δυσκολέψουν, όπως σίγουρα θα γίνουν, υπάρχει κίνδυνος η κυβέρνηση να χαρακτηριστεί κοσμοπολίτικη ελίτ και να απορριφθεί από το πολιτικό σώμα» επισημαίνει το άρθρο του Reuters. Και καταλήγει:
«Οι αρχαίοι Έλληνες έλεγαν ότι η ύβρις προηγείται της νέμεσης. Το πρόβλημα με αυτά τα περιστατικά είναι ότι ο Μητσοτάκης έχει δώσει προτεραιότητα στις γρήγορες “νίκες” έναντι της καθιέρωσης των γενικών αρχών. Εάν θέλει να δημιουργήσει ισχυρούς θεσμούς, θα πρέπει να κυβερνήσει με βάση τις λογικές αρχές που ισχύουν για όλους. Ο Μητσοτάκης έκανε μια εντυπωσιακή εκκίνηση. Θα ήταν σοφό να καταλάβει ότι κάνει και λάθη».
Τι κρατάμε από τα παραπάνω και θεωρούμε ως, πραγματικά ουσιαστικό, λάθος; 
Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!Την ύπαρξη πολλών, δυνητικά εχθρικών προς το εκλογικό σώμα της ΝΔ, τεχνοκρατών. Εχει προκληθεί μεγάλη δυσαρέσκεια στην Κ.Ο. της ΝΔ η οποία μπορεί να μην καταγράφεται, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει. Και το κακό με τους τεχνοκράτες είναι ότι δεν κοιτούν πέρα από διαγράμματα, πίνακες και αριθμούς. Και χάνουν την πολιτική ουσία..

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κλείνουν τα σχολεία για τις διακοπές των Χριστουγέννων - Οι μαθητικές αργίες του 2025

  Newsroom   Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου 2024 08:00 Κλειστά τα σχολεία (φωτογραφία αρχείου) INTIME NEWS / ΠΑΠΑΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Τελευταία ημέρα μαθημ...