Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2019

ΓΣΕΕ: Πόσες ημέρες αδείας δικαιούνται οι εργαζόμενοι γονείς για τη σχολική παρακολούθηση των παιδιών τους

ΓΣΕΕ: Πόσες ημέρες αδείας δικαιούνται οι εργαζόμενοι γονείς για τη σχολική παρακολούθηση των παιδιών τους

Διευκρινίσεις σχετικά με την άδεια σχολικής παρακολούθησης, προχώρησε η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ), μέσω του Κέντρου Πληροφόρησης Εργαζομένων και Ανέργων, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, προβλέπεται η χορήγηση από τον εργοδότη, άδειας σχολικής παρακολούθησης για τους γονείς παιδιών μέχρι 16 ετών, τα οποία παρακολουθούν μαθήματα στοιχειώδους ή μέσης εκπαίδευσης.
Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας (ν. 1483/1984, άρθρο 9):
- Η διάρκεια της άδειας είναι μέχρι τέσσερις εργάσιμες ημέρες για κάθε ημερολογιακό έτος.
- Η άδεια χορηγείται χωρίς περικοπή των αποδοχών.
- Οι εργαζόμενοι γονείς δικαιούνται να απουσιάζουν ορισμένες ώρες ή ολόκληρη την ημέρα.
- Εφόσον και οι δύο γονείς εργάζονται, αποφασίζουν ποιος από τους δύο θα κάνει χρήση της άδειας αυτής ή, εφόσον επιθυμούν την από κοινού της χρήση, αποφασίζουν για πόσο χρόνο ο καθένας, που πάντως δεν μπορεί συνολικά να υπερβαίνει τις τέσσερις ημέρες.
- Εφόσον ισχύουν ευνοϊκότερες ρυθμίσεις, βάσει νόμου, Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) ή Κανονισμών Εργασίας, εφαρμόζονται αυτές.
- Στη στοιχειώδη εκπαίδευση ανήκει και το νηπιαγωγείο, η φοίτηση στο οποίο, με βάση το νόμο, είναι πλέον διετής για τα νήπια που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία τεσσάρων ετών.
- Η άδεια σχολικής παρακολούθησης χορηγείται αυτοτελώς για κάθε παιδί που είναι μαθητής-μαθήτρια (άρθρο 4 ΕΓΣΣΕ 2008).
«Τα σωματεία, τα κατά τόπους Εργατικά Κέντρα και οι ομοσπονδίες δύναμης της ΓΣΕΕ, είναι σε επαγρύπνηση για τις καταγγελίες των εργαζομένων» σημειώνει η Συνομοσπονδία.
Παράλληλα, η ΓΣΕΕ τονίζει ότι θα συνεχίσει να έχει στη διάθεση των συνδικάτων και των εργαζομένων σε όλη την επικράτεια για κάθε ζήτημα πληροφόρησης, στήριξης και συλλογικής δράσης:
- Το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων και Ανέργων της ΓΣΕΕ, ΚΕΠΕΑ/ΓΣΕΕ www.kepea.gr
- Το Δίκτυο Υπηρεσιών Πληροφόρησης & Συμβουλευτικής Εργαζομένων και Ανέργων του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ, ΙΝΕ/ΓΣΕΕ https://www.inegsee.gr/diktio-ipiresion-pliroforisis-simvouleftikis-ergazomenon-anergon/.

Ηγετικό στέλεχος Ρουβίκωνα: «Αν μπείτε στο Vox θα απαντήσουμε με πολλά χτυπήματα»

Ηγετικό στέλεχος Ρουβίκωνα: «Αν μπείτε στο Vox θα απαντήσουμε με πολλά χτυπήματα»
Το ιστορικό σινεμά των Εξαρχείων, που τελεί υπό κατάληψη (eurokinissi)
  •  

Ηγετικό στέλεχος Ρουβίκωνα: «Αν μπείτε στο Vox θα απαντήσουμε με πολλά χτυπήματα»

Τελευταία Ενημέρωση
«Υπάρχει ένα σχοινί και δύο πλευρές που το τραβάνε. Αν κοπεί το σχοινί θα πέσουμε όλοι» λέει το ηγετικό στέλεχος του Ρουβίκωνα
Ευθείες απειλές από το ηγετικό στέλεχος του Ρουβίκωνα, Γιώργο Καλαϊτζίδη, ο οποίος προειδοποίησε ότι αν γίνει επέμβαση στο Βοξ η οργάνωση θα απαντήσει με πολλαπλά χτυπήματα σε στόχους που έχουν ήδη αποφασιστεί.
Γιωργος Καλαϊτζίδης
7 hours ago
Δεν έχουμε σκοπό να εισβάλουμε στην Βουλή για τρίτη φορά.Τσάμπα τραβιέστε.Τα σημεία παρέμβασης του Ρουβίκωνα έχουν βρεθεί έχουν σχεδιαστεί είναι πολλά και είναι αλλού.Πολλά από αυτά θα ενεργοποιηθούν σε περίπτωση εισβολής στο βοξ.Δεν θα ενεργοποιηθούν αν δεν γίνει εισβολή στο βοξ.Υπάρχει ένα σχοινί και δύο πλευρές που το τραβάνε.Αν κοπεί το σχοινί θα πέσουμε όλοι.
Υ.Γ.1 Η γραμμή Μαζινό έπεσε γιατί δεν προέβλεψε έγκαιρα. Θες από ανεπάρκειά θες από αλαζονεία.Στην πολιτική προβλέπουμε η χάνουμε.
Υ.Γ2 Γρηγόρη Δημητριάδη βάλτους σε μια τάξη. Έχουν Ναπολεόντειο σύνδρομο έχουμε ρώσικο χειμώνα.

Καταιγιστικές εξελίξεις στη Βρετανία

Καταιγιστικές εξελίξεις στη Βρετανία
Jessica Taylor/House of Commons via AP

Καταιγιστικές εξελίξεις στη Βρετανία

efsyn.gr
«Πράσινο» φως από τη Βουλή των Λόρδων να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες για το νομοσχέδιο που θα αναγκάζει οποιαδήποτε κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να μην προχωρήσει σε Brexit χωρίς συμφωνία. Το σχέδιο νόμου αναμένεται να επικυρωθεί το απόγευμα της Παρασκευής με τη σύμφωνη γνώμη της κυβέρνησης πριν κλείσει η Βουλή των Κοινοτήτων.
Οι εξελίξεις στη Βρετανία είναι καταιγιστικές. Αργά το βράδυ της Τετάρτης, ο πρωθυπουργός της Βρετανίας δέχθηκε διπλό «χαστούκι» καθώς η Βουλή των Κοινοτήτων απέρριψε την πρόταση του για πρόωρες εκλογές στις 15 Οκτωβρίου και ενώ νωρίτερα είχε υπερψηφίσει το νομοσχέδιο που μπλοκάρει το σενάριο του άτακτου Brexit.

Προχωρούν οι διαδικασίες

AP Photo/Rui Vieira
Τα ξημερώματα της Πέμπτης (01.30 ώρα Ελλάδος) η Βουλή των Λόρδων αποφάσισε οι διαδικασίες για το νομοσχέδιο -που θα διασφαλίζει πως η Βρετανία δεν θα αποχωρήσει χωρίς συμφωνία- θα προχωρήσουν πριν το κλείσιμο του Κοινοβουλίου (09/09).
Σύμφωνα με τον Guardian τα μέλη της Βουλής των Λόρδων ενημερώθηκαν ότι το νομοσχέδιο που υπερψηφίστηκε στη Βουλή των Κοινοτήτων θα επιστρέψει στο ίδιο σώμα το απόγευμα της Παρασκευής αποκλείοντας κάθε ενδεχόμενο κωλυσιεργίας παρά την περί του αντιθέτου φημολογία.
Το επίμαχο νομοσχέδιο θα μπορούσε να ψηφιστεί από τους βουλευτές τη Δευτέρα και στη συνέχεια να παρουσιαστεί προς βασιλική έγκριση.
Στο μεταξύ, το βρετανικό πρακτορείο ειδήσεων Press Association (PA) μετέδωσε ότι η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου φέρεται να συναίνεσε το σχέδιο νόμου να επικυρωθεί ως το απόγευμα της Παρασκευής χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Η απομάκρυνση του σεναρίου για πρόωρες εκλογές μπήκε χθες αργά το βράδυ όταν η πρόταση του πρωθυπουργού δεν κατάφερε να συγκεντρώσει στη Βουλή 434 ψήφους. Έλαβε 298 «ναι» και 56 «όχι», ενώ απ' την ψηφοφορία απείχαν οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Η πρώτη αντίδραση του πρωθυπουργού αμέσως μετά ήταν να επιτεθεί κατά του Κόρμπιν. Όπως είπε ο Κόρμπιν «έγινε ο πρώτος ηγέτης της αντιπολίτευσης στη δημοκρατική ιστορία της χώρας μας που αρνείται την πρόσκληση σε εκλογές».
«Μπορώ μόνο να κάνω εικασίες για τον λόγο πίσω απ’ τη διστακτικότητά του», είπε και συμπλήρωσε: «το προφανές συμπέρασμα είναι πως δεν πιστεύει ότι θα κερδίσει».
Ο ηγέτης των Εργατικών Τζέρεμι Κόρμπιν, τόνισε ότι δεν είναι διατεθειμένος να επιτρέψει στον πρωθυπουργό των Συντηρητικών Μπόρις Τζόνσον να προκηρύξει πρόωρες εκλογές πριν από την 31η Οκτωβρίου, παρότι τάσσεται υπέρ της διεξαγωγής νέων εκλογών αφού επικυρωθεί το σχέδιο νόμου με σκοπό την αποτροπή της αποχώρησης Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση χωρίς συμφωνία.

«Παραθυράκι» Βρυξελλών για τρίτη παράταση

AP PHOTO / FRANK AUGSTEIN
Εν μέσω του συνεχιζόμενου αδιεξόδου οι Βρυξέλλες φαίνεται να αφήνουν ανοιχτό παράθυρο διαλόγου για μια νέα παράταση του Brexit.
«Δεν υπάρχει καμία απολύτως επιθυμία στην Ε.Ε. να πετάξουμε τη Βρετανία από την άκρη του βράχου του Brexit», φέρεται να δήλωσε Ευρωπαίος διπλωμάτης στους Financial Times, συμπληρώνοντας πως: «αν το κοινοβούλιο της Βρετανίας ζητούσε μια παράταση για να αποτραπεί το σενάριο μη συμφωνίας, θα ήταν δύσκολο για την Ε.Ε. των 27 να το αρνηθεί».
Επίσης, σύμφωνα με την ίδια εφημερίδα, αξιωματούχοι των Βρυξελλών ανέφεραν πως θα χρειαζόταν να συζητήσουν τους όρους μιας περαιτέρω παράτασης, αλλά πως ήδη συζητούν την πιθανότητα ο πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον να μην βγάλει τη χώρα απ’ την Ε.Ε. στις 31 Οκτωβρίου όπως και να έχει.

Σε ύφεση η φωτιά στη Νέα Μάκρη (Photos - Video)

Σε ύφεση η φωτιά στη Νέα Μάκρη (Photos - Video)

Σε ύφεση βρίσκεται η μεγάλη πυρκαγιά που εκδηλώθηκε περί τις 2:30 στην περιοχή Λιβίσι της Νέας Μάκρης Αττικής. Αν και αρχικά η πυρκαγιά ξέσπασε κοντά σε σπίτια στη συνέχεια άλλαξε κατεύθυνση και πλέον βρίσκεται σε δασική έκταση.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Νίκου Χαρδαλιά ο οποίος μίλησε στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1, η φωτιά βρίσκεται αυτή την ώρα σε ύφεση, ωστόσο, το γεγονός πως καίει συμπαγές δάσος την κάνει επικίνδυνη ενώ καταγράφονται και ισχυρές ριπές ανέμου.
Σύμφωνα με το Πυροσβεστικό Σώμα, συνολικά επιχειρούν 138 πυροσβέστες, 44 οχήματα, 4 αεροσκάφη και 5 ελικόπτερα.  Αναλυτικά, επιχειρούν 43 πυροσβέστες με 21 οχήματα, 46 πυροσβέστες με 23 οχήματα από το ΜΕΤΠΕ και επτά ομάδες πεζοπόρου τμήματος με 49 πυροσβέστες. Επίσης, σύμφωνα με το Πυροσβεστικό Σώμα, συνδράμουν υδροφόρες της Περιφέρειας και των ΟΤΑ, μηχανήματα έργου, εθελοντές πυροσβέστες με εθελοντικά οχήματα και η Ελληνική Αστυνομία.
Όπως ανέφερε ο κ. Χαρδαλιάς η φωτιά ξεκίνησε στην περιοχή Λιβίσι, στις 2:17 και λίγα επτά αργότερα εκδηλώθηκε φωτιά και σε δεύτερο μέτωπο, στην περιοχή Αγία Μαρίνα.
 «Δέκα λεπτά μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς υπήρξε και δεύτερο μέτωπο στην Αγία Μαρίνα. Κινητοποιήθηκαν άμεσα όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς. Ήταν μια συντονισμένη προσπάθεια» ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Αυτή την στιγμή υπάρχουν γύρω στα εννέα εναέρια μέσα και επίγειες δυνάμεις, ενώ συνδράμουν υδροφόρες» πρόσθεσε.
Όπως είπε αυτή είναι η έβδομη φωτιά στο ίδιο σημείο μέσα σε εννιά ημέρες.
Καταγγελίες για εμπρησμό
Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη της Πυροσβεστικής, πιθανότατη αιτία της φωτιάς είναι ο εμπρησμός, καθώς μετά το πρώτο μέτωπο στο Λιβίσι, ξέσπασε και ένα δεύτερο στην Αγία Μαρίνα.
Δεν θεωρούν τυχαίο οι Αρχές και οι κάτοικοι, ότι ξέσπασε στο ίδιο μέρος φωτιά, στη διάρκεια της νύχτας μέσα σε λίγα 24ωρα.
«Η πυρκαγιά έχει πάρει σε δασική έκταση είτε από κηλίδωση είτε από νέα εστία, είναι καθαρά εμπρησμός. Δεν υπήρχε φωτιά ανάμεσα στα δύο μέτωπα», είπε χαρακτηριστικά ο Υποστράτηγος Νίκος Σπάης μιλώντας στο OPEN TV.

«Οδικός άξονας» υπό το φόβο ενός άτακτου Brexit: Πώς προετοιμάζεται η Ελλάδα

«Οδικός άξονας» υπό το φόβο ενός άτακτου Brexit: Πώς προετοιμάζεται η Ελλάδα

«Οδικός άξονας» υπό το φόβο ενός άτακτου Brexit: Πώς προετοιμάζεται η Ελλάδα
Πηγή: AP Photo/Alberto Pezzali
Μπορεί στη Μεγάλη Βρετανία οιαγορές και οι πολίτες να αγωνιούν λόγω αυξημένου φόβου για άτακτο Brexit, καθώς θα ήταν άγνωστες οι συνέπειες σε οικονομία και κοινωνία, στην Ελλάδα ωστόσο οι αρμόδιες αρχές κινητοποιούνται ήδη ώστε η χώρα να μην βρεθεί απροετοίμαστη. Το υπουργείο Εξωτερικών, οι διπλωματικές αρχές κι ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σε συνεργασία με πολλά από τα συσχετιζόμενα υπουργεία, έκαναν μια λεπτομερή καταγραφή για το τι θα χρειαστεί στη δημόσια διοίκηση, ώστε να μη βρεθεί η χώρας μας προ εκπλήξεων.


Πρόκειται για δράσεις που έχουν εκπονηθεί με μεγάλη λεπτομέρεια και αυστηρότητα. 
Στο μεταξύ ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, πραγματοποιεί συνεχείς συσκέψεις και συναντήσεις με φορείς για την καλύτερη προετοιμασία της χώρας στο ενδεχόμενο hard Brexit, ενώ θα γίνουν και δύο εξειδικευμένες ημερίδες στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη για το σκοπό αυτό. Στόχος του είναι, όπως είπε άλλωστε και στη τελευταία σύσκεψη που έγινε με κοινωνικούς φορείς και επιχειρηματικούς εταίρους, να υπάρχει γνώση και πληροφόρηση για να αποφευχθούν αρνητικές συνέπειες.
«Ανεξαρτήτως ποιες θα είναι οι πολιτικές εξελίξεις στη Μεγάλη Βρετανία, η Ελλάδα οφείλει να προετοιμάζεται για ένα άτακτο Brexit. Aυτό σημαίνει ότι πρέπει να είμαστε σε διαρκή επικοινωνία με όλους τους παραγωγικούς φορείς, ώστε να απαντήσουμε σε όλα τα ερωτήματά τους και να προετοιμάσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ελληνική κρατική μηχανή στην περίπτωση που το ΗΒ στις 31 Οκτωβρίου αποχωρήσει από την ΕΕ χωρίς συμφωνία που να ρυθμίζει τις μεταξύ μας εμπορικές σχέσεις, τη διακίνηση των εμπορευμάτων, την κίνηση των πολιτών, τις εκπαιδευτικές, ιατρικές ή οποιεσδήποτε άλλες συναλλαγές πρέπει να γίνουν» δήλωσε μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Εξωτερικών ο κ. Βαρβιτσιώτης.
Barvitsiotis
Η λίστα με τις καταγεγραμμένες υποχρεώσεις ανά υπουργείο ώστε να είναι έτοιμη η Δημόσια Διοίκηση σε όλους του τομείς περιλαμβάνει 128 βήματα σε περίπου 40 σελίδες. Είναι στην ουσία ο «οδικός άξονας» με τίτλο «Προετοιμασία της Ελληνικής δημόσιας διοίκησης για το NO DEAL BREXIT/ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΕΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ ».
Στην εισαγωγή της σχετικής «εγκυκλίου» αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής από το ΥΠΕΞ: Η έξοδος ΗΒ από την ΕΕ δημιουργεί νέα δεδομένα για ΕΕ, Ελλάδα και ευρύτερη περιοχή ΝΑ Ευρώπης και Αν. Μεσογείου: αναγκαίος ο στρατηγικός σχεδιασμός για αναβάθμιση διμερών σχέσεων Ελλάδας-ΗΒ μετά πιθανή έξοδο του από ΕΕ (με ή χωρίς συμφωνία) ως αντίβαρο σε ήδη δρομολογηθείσα αναβάθμιση σχέσεων ΗΒ-Τουρκίας: τι προσδοκούμε, τι επιδιώκουμε για διμερείς πολιτικές, οικονομικές, επενδυτικές, εκπαιδευτικές, διπλωματικές και κυρίως αμυντικές μας σχέσεις, καθώς και για μελλοντική διμερή μας συνεργασία σε τομείς υπηρεσιών, μετανάστευσης, εσωτερικής ασφάλειας, ναυτιλίας, τουρισμού, πολιτισμού, παιδείας, ψηφιοποίησης, επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας, καινοτομίας κλπ. Ανάγκη ενίσχυσης Πρεσβείας, Γραφείου ΟΕΥ και Προξενείου Λονδίνου (ιδανικά, επανασύσταση Γενικού Προξενείου Λονδίνου).
Αναλυτικά για κάθε υπουργείο προβλέπονται συγκεκριμένες δράσεις που πρέπει να γίνουν.
- Στο υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με το υπουργείο Aνάπτυξης αλλά και άλλες υπηρεσίες όπως ΤτΕ, Κεφαλαιαγορά, ειδική Γραμματεία Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος καθώς και υπηρεσίες του Υπ. Προστασίας του Πολίτη.
  • Εξακρίβωση επιπέδου προετοιμασίας επιχειρήσεων. Συνεννόηση με Ε. Επιτροπή (μέσω ΜΑ ΕΕ) για επιλογή ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων προς στήριξη Ελληνικών ΜΜΕ, σε περίπτωση που πληγούν από no deal ΒREXIT. Εξέταση προοπτικής έκτακτης εθνικής χρηματοδότησης, εφόσον χρειασθεί. Διοργάνωση νέας ενημερωτικής ημερίδας για επιχειρήσεις και no deal brexit.
  • Ανάγκη ολοκλήρωσης εθνικής προετοιμασίας (νομοθετική ρύθμιση ΥπΟικ/ΤτΕ/ΕΚ) για: χρηματοπιστωτικά συμβόλαια, ανανέωση/ολοκλήρωση συμβάσεων και διακανονισμών, εξαγωγές τραπεζικού κεφαλαίου, προσωρινή συνέχιση δραστηριοτήτων ασφαλιστικών και τραπεζικών εταιρειών, κεντρικούς αντισυμβαλλόμενους, ανταλλαγή πληροφοριών, αγορά παραγώγων (παράγωγα, ασφαλιστικά, αδειοδοτήσεις), κ.ά..
  • Έγκαιρη ενημέρωση συνόλου ενδιαφερομένων φορέων και προετοιμασία ελληνικών επιχειρήσεων. Ανάγκη προστασίας Ελλήνων επενδυτών σε αγγλικά funds ή αμοιβαία κεφάλαια. Ανάγκη αντιμετώπισης προβλήματος διαβατηρίων εταιρειών παροχής επενδυτικών υπηρεσιών.
  • Προετοιμασία για συνέχιση διμερούς συνεργασίας Ελλάδας- ΗΒ μέσω δικτύου CARIN. Εξακρίβωση διαύλου ανταλλαγής πληροφοριών (SΙΕΝΑ, ΙΝΤΕRPOL κλπ
    Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων:
  • Ανάγκη εξακρίβωσης επιπέδου προετοιμασίας επιχειρήσεων. Ενημέρωση επιχειρήσεων για επιπτώσεις no deal σε κύκλο εργασιών τους. Βλ και λήμματα Υπουργείου Οικονομικών και ΑΑΔΕ.
  • Διερεύνηση δυνατότητας και εξασφάλισης χρηματοδότησης επιχειρήσεων για αντιμετώπιση επιπτώσεων no deal από κρατικές εγγυήσεις, δημόσια ασφάλιση εξαγωγικών πιστώσεων κλπ (βλ. προετοιμασία ΜΜΕ για έναρξη εμπορίου με τρίτες χώρες, παροχή δανείων, εγγυήσεων, προσωρινής βοήθειας σε ΜΜΕ με προβλήματα ρευστότητας, βλ. επίσης κανόνες ΓΚΑΚ για τελωνειακές διαδικασίες, όρους ανάπτυξης νέων αγορών, ενίσχυσης εργαζομένων, παροχής περιβαλλοντικής προστασίας κλπ).
  • Συνεννόηση με Επιτροπή για πιθανές αλλαγές σε πρακτική εφαρμογή κανόνων για κρατικές ενισχύσεις λόγω no deal brexit και αντιμετώπιση σχετικών συνεπειών, πχ σε τομείς όπως θαλάσσιες μεταφορές (βλ. και κατωτέρω, λήμμα Υπουργείου Ναυτιλίας).
  • Διερεύνηση επενδυτικών ευκαιριών από ΗΒ ενόψει ΒRΕΧΙΤ ανεξαρτήτως σεναρίου εξόδου.
  • Διερεύνηση αξιοποίησης ευκαιριών σε Βρετανική οικονομία, ώστε προωθηθούν ελληνικών συμφερόντων προϊόντα και ενισχυθεί ελληνικό μερίδιο βρετανικής αγοράς. Πρεσβεία και Γραφείο ΟΕΥ Λονδίνου: Εντατικοποίηση υπάρχοντος επιτόπιου συντονισμού κ-μ ΕΕ27 για υποβοήθηση εξαγωγέων κ-μ ΕΕ27 σε πρακτικά ζητήματα (νέοι κανόνες/διαδικασίες, επιτόπου ενημέρωση εξαγωγέων, επιχειρησιακές κατευθυντήριες κλπ).

Ανάγκη άμεσης κινητοποίησης Υπουργείων Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Αγροτικής Ανάπτυξης. Από πλευράς ΥΠΕΞ προτείνεται:
  •  Συνέχιση άσκησης πίεσης προς Ε. Επιτροπή για διευθέτηση θέματος σε Ευρωπαϊκό επίπεδο αμέσως μόλις επαναληφθούν διαπραγματεύσεις (μετά από άτακτο Brexit) (πχ προτεραιοποίηση προστασίας ΠΟΠ/ΠΓΕ σε επαναδιαπραγματεύσεις, χρηματοδότηση επηρεαζόμενων παραγωγών ΠΟΠ/ΠΓΕ με κονδύλια ΕΕ κλπ), κ.ά.
  • Γραφείο ΟΕΥ Λονδίνου: Διαβήματα προς Βρετανική πλευρά για ανάγκη προστασίας Ελληνικών προϊόντων σε βρετανική αγορά. Παρακολούθηση διαμόρφωσης Βρετανικού εθνικού συστήματος προστασίας ΠΟΠ/ΠΓΕ ΕΕ(βλ. εθνικού καταλόγου/μητρώου εμπορικών σημάτων/trademarks - δεν έχει ακόμη συσταθεί) και όταν συσταθεί, παρακολούθηση για καταχωρήσεις Ελληνικών ΠΟΠ/ΠΓΕ ως εμπορικών σημάτων. Διερεύνηση νομικών τρόπων κατοχύρωσης εθνικών εμπορικών σημάτων και δυνατότητες προσφυγής (από κρατικές οντότητες, επαγγελματικούς φορείς, μη καταγεγραμμένων σε Βρετανικά μητρώα εταιρειών κλπ) σε Βρετανική δικαιοσύνη. Γραφείο θα μπορεί να ενημερώνει ελληνικές επιχειρήσεις ή συλλογικό φορέα στην Ελλάδα για διαδικασία εγγραφής στο μητρώο, κατάλογο ΓΕ, στοιχεία αρμόδιας Αρχής κτλ.
  • Τομείς που χρήζουν προσοχής: σήμανση/συστατικά τροφίμων, ρυπαντές και κατάλοιπα τροφίμων, κανόνες παραγωγής, υγιεινής, ακτινοβόλησης τροφίμων, υλικά σε επαφή με τρόφιμα, υπεύθυνοι Επιχειρήσεων Τροφίμων που έχουν λάβει εγκρίσεις βάση Κανονισμών (ΕΚ) 1829/2003 και 1935/2004 και Οδηγίας 2009/54/E,. Τυχόν μέτρα (σήμανσης, προσαρμογής, ενημέρωσης ενδιαφερομένων κλπ) θα πρέπει να ληφθούν αμέσως.
  • Ενημέρωση ενδιαφερομένων ότι θα ισχύσει η αρχή πρωταρχικού υλικού (ΗΒ επιδιώκει μη αναγραφή «προέλευση ΕΕ», αλλά αναγραφή χώρας ή περιφέρειας χώρας). Ενδεχόμενα περιθώριο για προώθηση συμφερόντων μας. (βλ. και κατωτέρω λήμμα Υπουργείου Τουρισμού).
  • Ενημέρωση ενδιαφερομένων (π.χ με ανακοίνωση Τύπου ΟΒΙ και ανάρτηση σε ιστοσελίδα BREXIT) ότι σε περίπτωση no deal παύει εκατέρωθεν προστασία και ότι άδειες-συμπληρωματικά πιστοποιητικά προστασίας κλπ δεν θα λαμβάνονται υπόψη. Επίσης ότι άδειες κυκλοφορίας ΗΒ δεν θα αναγνωρίζονται (θα πρέπει εκδοθούν από κάποιο κ-μ ΕΕ).
  • Διευκρίνηση αν ΗΒ έχει προσχωρήσει σε σύμβαση ΠΟΕ για δημόσιες συμβάσεις. Αν όχι, οικονομικοί φορείς ΗΒ θα έχουν ίδιο καθεστώς με φορείς τρίτων χωρών που δεν έχουν συνάψει συμφωνία ανοίγματος αγοράς δημοσίων συμβάσεων με ΕΕ. Ενημέρωση ενδιαφερομένων για μελλοντικές ευκαιρίες πρόσβασης στην αγορά δημοσίων συμβάσεων και για αλλαγές που θα προκύψουν σε περίπτωση no deal (πχ 27 κ-μ ΕΕ διατηρούν δικαίωμα απoφασίσουν αν αναθέτουσες αρχές τους θα επιτρέπουν σε φορείς ΗΒ να συμμετέχουν σε διαδικασίες σύναψης συμβάσεων, καθώς δεν υποχρεούνται να αναγνωρίζουν διαπιστεύσεις ασφαλείας ΗΒ).
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη: 
 Ανάγκη πλήρους εφαρμογής προβλέψεων Ν. 4604/2019. Χρήζουν διευκρίνησης/εφαρμογής τα ακόλουθα:
  • Χρόνος και τρόπος χορήγησης βιομετρικών εγγράφων, άδειες εργασίας, θεωρήσεις για μαθητές, air transport visas για πολίτες ΗΒ, αναγκαία δικαιολογητικά που θα απαιτούνται για απόδοση καθεστώτος διαμένοντος και βιομετρικές κάρτες κλπ. 
  • Επαναξέταση ρήτρας αμοιβαιότητας για οικογενειακή επανένωση: με Ν. 4604.2019, η Ελλάδα συνεχίζει παρέχει υφιστάμενο καθεστώς (πολίτη ΕΕ) σε μέλη οικογενειών Βρετανών στην Ελλάδα, ενώ ΗΒ προβλέπει επανένωση σε στενότερο οικογενειακό κύκλο και με περισσότερες προϋποθέσεις (σύζυγοι, σύντροφοι, κατιόντες - και μόνο όσων σχέση έχει προκύψει πριν αποχώρηση).
  • Εξέταση ανακύψαντος θέματος για επιβολή (από Βρετανική πλευρά) υποχρέωσης ταξιδιωτικής visas (Βρετανικής) σε μέλη οικογένειας πολιτών ΕΕ που δεν είναι τα ίδια πολίτες ΕΕ αλλά διαθέτουν settled status και ταξιδεύουν σε ΕΕ, προκειμένου να μπορούν να επιστρέψουν σε ΗΒ μετά το ταξίδι τους στην ΕΕ.
  • Διερεύνηση με Ευρ Επιτροπή προϋποθέσεων εξασφάλισης χρηματοδότησης μέτρων προετοιμασίας για no deal (αγορά εξοπλισμού, βελτίωση υποδομών, πρόσληψη προσωπικού κλπ) μέσω Ταμείου για Άσυλο, Μετανάστευση και Ένταξη (AMIF): πρέπει υποβληθεί άμεσα σχετικό αίτημα σε Επιτροπή. Βλ και λήμματα Υπουργείου Ανάπτυξης, ΑΑΔΕ, Τουρισμού. 
  • Ανάγκη κυκλοφορίας εγκυκλίων, προς ενημέρωση αστυνομικών υπηρεσιών και λοιπών φορέων, με επεξηγήσεις για το τι θα ισχύσει σε περίπτωση no deal και με συνημμένο τον κατάλογο διεθνών οργάνων και συμβάσεων που θα αντικαταστήσουν ευρωπαϊκά όργανα και συμβάσεις» , κ.α.
Υπουργείο Εθνικής άμυνας σε συνεργασία με ΥΠΕΞ:
Θέματα που συζητούνται σε πλαίσιο no deal ΒRΕΧΙΤ και χρήζουν προσοχής είναι:
  • Αντικατάσταση Βρετανών σε αποστολές ΚΠΑΑ
  • Μεταφορά Βρετανικών επιχειρησιακών στρατηγείων αποστολών ΚΠΑΑ
  • Μη δυνατότητα ανταλλαγής πληροφοριών (αφού ΗΒ θα αποσυνδεθεί από όλα τα πληροφοριακά συστήματα ΕΕ σε περίπτωση no deal)
  • Συνέχιση πολιτικού διαλόγου ΕΕ-ΗΒ για ΚΕΠΠΑ/ΚΠΑΑ
  • Λειτουργικότητα συστήματος κυρώσεων ΕΕ (χωρίς πληροφορίες/intelligence ΗΒ)
  • Αποσπασμένοι ή συμβασιούχοι Βρετανοί σε Ευρωπαϊκούς θεσμούς.
Εφόσον καταλήξουμε σε σενάριο no deal, ενδέχεται, τελευταία στιγμή, να προταθεί κάποια ad hoc λύση αμυντικής συνεργασίας (framework partnership agreement) ΕΕ και ΗΒ. Ανάγκη παρακολούθησης εξελίξεων σε Βρυξέλλες και ενημέρωσης αρμοδίων υπηρεσιών και φορέων.
Υπουργείο Παιδείας:
Όπως αναφέρει μεταξύ άλλων οι σχετικές κινήσεις που πρέπει να γίνουν ή έχουν ήδη γίνει:
  • Προκύπτουν ζητήματα προσωπικού (διαμονής, ιατροφαρμακευτικής κάλυψης, κοινωνικής ασφάλισης κλπ), ιδιοκτησιακού καθεστώτος κλπ.
  • Ανάγκη εντατικοποίησης διμερών διαβουλεύσεων με ΗΒ για δίδακτρα πανεπιστημίων, αναγνώριση πτυχίων, καθεστώς Ελλήνων εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στο ΗΒ, αναγνώριση πτυχίων Βρετανικών κολλεγίων στην Ελλάδα κλπ.
  • Σχετικές πρόνοιες θα πρέπει να περιληφθούν σε διμερή συμφωνία: ανάγκη αναθεώρησης διμερούς Μορφωτικής Συμφωνίας Ελλάδας-ΗΒ ή σύναψης νέας μορφωτικής συμφωνίας.
  • Αναγνώριση Βρετανικών τίτλων σπουδών: Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει ενημερώσει αμέσως (μέσω ιστοσελίδας Υπουργείου Παιδείας και ιστοσελίδας BREXIT) όλους τους ενδιαφερομένους φοιτητές που έχουν ήδη αποκτήσει τίτλο σπουδών από Βρετανικό πανεπιστήμιο, να σπεύσουν να τον αναγνωρίσουν πριν την ημερομηνία εξόδου (31.10.2019), με βάση τις υπάρχουσες διαδικασίες (Professional Qualification Directive). Θα πρέπει επίσης να ενημερώσει αμέσως τους φοιτητές που θα αποκτήσουν τίτλο σπουδών από Βρετανικό πανεπιστήμιο μετά την ημερομηνία εξόδου, για το νέο καθεστώς που θα ισχύσει και τον τρόπο αναγνώρισης που ισχύει για τρίτες χώρες (εθνική νομοθεσία). Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να ενημερωθούν και για τρόπο εξέτασης αιτήσεων τίτλων και πτυχίων που έχουν ληφθεί πριν ημερομηνία αποχώρησης, αλλά αίτηση αναγνώρισης στην Ελλάδα θα κατατεθεί μετά. Θα πρέπει επίσης να εξακριβωθεί καθεστώς αμοιβαιότητας (τι θα κάνουν Βρετανοί για πολίτες ΕΕ σε περίπτωση no deal).
Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων:
Μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής:
  • Νομοσχέδιο για κοινωνική ασφάλιση Βρετανών στην Ελλάδα είναι έτοιμο, βρίσκεται σε γραφείο Υπουργού Εργασίας για έγκριση. Προβλέπει μεταξύ άλλων, μεταβατική περίοδο έως τέλος 2020, όπου θα επεκταθεί εφαρμογή σχετικού Κανονισμού ΕΕ για κοινωνική ασφάλιση (θα προσμετρούνται ένσημα και εισφορές Βρετανών πολιτών στην Ελλάδα όπως για πολίτες ΕΕ, θα εξάγονται συντάξεις στο ΗΒ μετά την ημερομηνία εξόδου χωρίς περιορισμούς, αλλά δεν θα εξάγονται βραχυπρόθεσμες παροχές ασθενείας, ανεργίας, μητρότητας κλπ).
  • Νομοσχέδιο πρέπει ενδεχομένως να συμπληρωθεί με πρόνοιες περιορισμένης χρονικής διάρκειας για άδειες εργασίας και αναγνώριση πτυχίων και επαγγελματικών προσόντων Βρετανών στην Ελλάδα (δικηγόρων, επαγγελματιών υγείας και νοσηλευτικής, οδηγών μεταφορέων, αποσπασμένων και εποχικών εργαζομένων κλπ) αφού επανελεγχθεί η αμοιβαιότητα για τους Έλληνες στο ΗΒ. Συγκεκριμένα:
  • Εξέταση προοπτικής θέσπισης μεταβατικής περιόδου (πχ μέχρι τέλος 2020) για Βρετανούς δικηγόρους, επαγγελματίες οδηγούς κλπ στην Ελλάδα για να μετατρέψουν επαγγελματικές άδειες τους σε εθνικές ή για να ολοκληρώσουν οποιαδήποτε διαδικασία κριθεί αναγκαία για να συνεχίσουν παροχή υπηρεσιών τους. Θα πρέπει να προβλεφθεί σχετική πρόνοια σε νομοσχέδιο που έχει ετοιμάσει Υπ Εργασίας για κοινωνική ασφάλιση Βρετανών στην Ελλάδα. Βλ και ανωτέρω λήμμα Υπ Παιδείας.
  • Διευκρίνιση για το εάν αποσπασμένοι Βρετανοί σε Ελλάδα (ασφαλισμένοι ΗΒ) και αποσπασμένοι Έλληνες σε ΗΒ (ασφαλισμένοι Ελλάδος) θα έχουν υποχρέωση ασφάλισης στην Ελλάδα και στο ΗΒ αντίστοιχα. Θα πρέπει να προβλεφθεί σχετική πρόνοια σε νομοσχέδιο που έχει ετοιμάσει Υπ Εργασίας για κοινωνική ασφάλιση Βρετανών στην Ελλάδα. 
Υπουργείο Τουρισμού:
  • Επιθυμεί προσωρινά ευνοϊκά μέτρα (άδειες εργασίας, ιατροφαρμακευτική κάλυψη, κοινωνική ασφάλιση) για Βρετανούς εποχικούς εργαζομένους (καλοκαίρι 2020), όπως πχ σε Γαλλία. Θα πρέπει να προβλεφθεί σχετική πρόνοια σε νομοσχέδιο που έχει ετοιμάσει Υπ Εργασίας για κοινωνική ασφάλιση Βρετανών στην Ελλάδα. Βλ. κατωτέρω λήμμα Υπουργείου Τουρισμού.
  • Διερεύνηση εάν αποχώρηση ΗΒ θα έχει οποιαδήποτε επίπτωση σε Ευρωπαϊκά Συμβούλια Εργαζομένων που αφορούν την Ελλάδα.
Υπουργείο Υγείας:
Για το υπουργείο υγείας ανάμεσα στα άλλα αναφέρει:
  • Ανάγκη υιοθέτησης Κοινής Υπουργικής Απόφασης (με ΥΠΕΞ) για 6μηνη ή 12μηνη επέκταση προβλέψεων Ν. 4604/2019 άρθρο 125 (προσωρινή ιατροφαρμακευτική κάλυψη Βρετανών πολιτών και τουριστών μέχρι 31.12.2019)
  • Άμεση έναρξη διοικητικής συνεργασίας με φορείς ΗΒ για εξακρίβωση σχετικής επιλεξιμότητας και αποδεικτικών εγγράφων Βρετανών, ανταλλαγή πληροφοριών για δικαίωμα κάλυψης από βρετανικές υπηρεσίες (αποζημίωση περίθαλψης καλύπτεται από κράτος προέλευσης), ΑΜΚΑ υπό καθεστώς τρίτου κράτους ή άλλο ειδικό καθεστώς.
  • Εξακρίβωση αμοιβαιότητας για Έλληνες πολίτες στο ΗΒ
  • Ανάγκη καταγραφής περιστατικών και ολοκλήρωσης έκτακτων μέτρων ταχείας διεκπεραίωσης και εκκαθάρισης εκκρεμών αιτημάτων ασφαλισμένων και οργανισμών. Ανάγκη άμεσης ενημέρωσης Ελλήνων ασθενών στο ΗΒ για αναφυόμενα ζητήματα περίθαλψης, σε περίπτωση άτακτης εξόδου.
  • Επιβεβαίωση ότι ΕΟΠΥΥ έχει προβλέψει εκταμίευση έκτακτου κονδυλίου για κάλυψη εξόδων αμιγώς ιδιωτικής περίθαλψης Ελλήνων πολιτών στο ΗΒ.
  • Δικαίωμα διασυνοριακής περίθαλψης (με καταβολή εξόδων από ασθενή και επιστροφή τους από φορέα χώρας προέλευσης): ανάγκη άμεσης διοικητικής συνεργασίας με φορείς ΗΒ για διαχείριση ειδικών περιπτώσεων προγραμματισμένης υγειονομικής περίθαλψης/τροποποίηση λογισμικού ΕΟΠΥΥ
Θέματα που πρέπει να διευθετηθούν πριν την ημερομηνία αποχώρησης:
  • αντικατάσταση αρμόδιας αρχής (κ-μ αναφοράς) για προϊόντα εθνικής αδειοδότησης,
  • συμμόρφωση με απαιτήσεις κι προσαρμογή στη νομοθεσία της ΕΕ για την αδειοδότηση φαρμάκων (φαρμακοβιομηχανία πρέπει εφαρμόσει αλλαγές και υποβάλει τροποποιήσεις αδειών σε κεντρικές και εθνικές ρυθμιστικές αρχές. Κάτοχοι άδειας κυκλοφορίας θα πρέπει να είναι εγκατεστημένοι σε κ-μ ΕΕ), 
  • διασφάλιση συνεχούς παροχής φαρμακευτικών προϊόντων (στενή παρακολούθηση από ΕΜΑ και εθνικούς φορείς και ανταλλαγή πληροφοριών),
    αίτηση άδειας κυκλοφορίας (ειδικά πιστοποιητικά, μελέτες βιοισοδυναμίας, σημάνσεις, αλλαγή κ-μ αναφοράς, εθνικές άδειες κυκλοφορίας),
  • διασφάλιση συνέχειας συνεχιζόμενων κλινικών δοκιμών (ανάδοχοι πρέπει υποβάλουν κατάλληλες τροποποιήσει αμέσως), 
  • μεταφορά ουσιών ανθρώπινης προέλευσης (αίμα, ιστοί, κύτταρα: ορισμένες εισαγωγές μπορεί να εγκριθούν απευθείας από εθνικές αρχές). τα δύο ενδεχόμενα».
Υπουργείο Δικαιοσύνης:
Μεταξύ άλλων προβλέπεται:
  • Επιβεβαίωση ότι εναλλακτικός κατάλογος διεθνών εργαλείων και συμβάσεων αστυνομικής και δικαστικής συνεργασίας ΕΕ-ΗΒ που προτείνει η Επιτροπή (θα αντικαταστήσουν τα ευρωπαϊκά) είναι ικανοποιητικός και μπορεί βάσει αυτών να συνεχισθεί η διμερής συνεργασία Ελλάδος-ΗΒ. 
Υπουργείο Δικαιοσύνης, ως Εθνική Κεντρική Αρχή, πρέπει να αξιολογήσει εκκρεμούσες υποθέσεις και να επιδιώξει να ολοκληρωθούν όσες περισσότερες γίνεται, πριν ημερομηνία αποχώρησης. Σε περίπτωση no deal, για υποθέσεις που ξεκινούν μετά την ημερομηνία αποχώρησης. η διεθνής δικαιοδοσία θα γίνεται βάσει εθνικών νόμων ή διεθνών κανόνων.
Ανάγκη ολοκλήρωσης προετοιμασίας για no deal, με:
  • αποστολή εγκυκλίων προς δικαστικές και εισαγγελικές αρχές για το νέο νομικό καθεστώς που θα ισχύει και για τις αλλαγές που θα προκύψουν, εφόσον το ΗΒ θα αντιμετωπίζεται ως εκτός ΕΕ χώρα και
  • συγκέντρωση απαντήσεων συνόλου εισαγγελέων εφετών για τις εκκρεμείς υποθέσεις, ώστε αν συνεχισθούν υπό εθνικό ή διεθνές δίκαιο, η Εθνική Κεντρική Αρχή να καταθέσει σχετικό αίτημα.
Πρέπει επίσης να διευκρινισθεί αν δημόσια έγγραφα θα χρειάζονται σφραγίδα Αpostille.
Ειδικότερα, υποθέσεις που θα επηρεασθούν από no deal είναι:
  • Γαμικές διαφορές και διαφορές γονικής μέριμνας (περιλαμβανομένων υποθέσεων απαγωγών τέκνων, αιτημάτων συνδρομής για παροχή πληροφοριών, αποφάσεων διαζυγίων, εκτέλεση αποφάσεων γονικής μέριμνας κλπ): θα διευθετούνται βάσει Συμβάσεων Χάγης 1980 και 1996 και Ευρωπαϊκής Σύμβασης 1980, αλλά δεν θα ισχύουν σχετικοί Κανονισμοί ΕΕ, άρα άτακτη έξοδος ΗΒ θα επιφέρει καθυστερήσεις, πρόσθετες διαδικασίες, αύξηση κόστους.
  • Αιτήματα σε υποθέσεις υποχρεώσεων διατροφής θα ρυθμίζονται από Σύμβαση Ν Υόρκης 1956: θα υπάρξουν δυσμενείς επιπτώσεις σε δικαιούχους διατροφής (τέκνα μικρότερα από 21 έτη), αλλά για Υπ Δικ θα επέλθει μείωση δαπάνης λόγω κατάργησης παροχής δωρεάν νομικής βοήθειας σε δικαιούχους διατροφής.
  • Αιτήματα σε υποθέσεις διασυνοριακών διαφορών και ευεργέτημα πενίας θα ρυθμίζονται από Ευρ Σύμβαση Στρασβούργου 1977.
  • Θέματα επιδόσεων και διεξαγωγής αποδείξεων σε εμπορικές και αστικές υποθέσεις θα ρυθμίζονται από Συμβάσεις Χάγης 1965 και 1970, καθώς και από Διμερή Συμφωνία Ελλάδος-ΗΒ 1937 για θέματα αυτά. Υπουργείο Δικαιοσύνης θα πρέπει να ενημερώσει τους δικηγορικούς συλλόγους ότι αιτήματα επίδοσης που θα ετοιμάζονται από δικηγόρους λίγο πριν την ημερομηνία αποχώρησης, πρέπει να υποβάλλονται με νομική βάση την Σύμβαση της Χάγης, χρησιμοποιώντας τα ειδικά έντυπα που προβλέπονται στη Σύμβαση.
Για τα ανωτέρω ζητήματα, το Υπουργείο Δικαιοσύνης, ως Κεντρική Αρχή, θα πρέπει να απευθυνθεί στην αντίστοιχη Κεντρική Αρχή του ΗΒ (μέσω πρεσβείας του στην Αθήνα) προς διευθέτησή τους.
  • Αμοιβαία δικαστική συνδρομή μέσω Συμφωνίας Schengen/Ευρωπαϊκές Εντολές Έρευνας : μπορεί να συνεχισθεί είτε αν ΗΒ συμμετέχει σε Συμφωνία Schengen ως τρίτο κράτος είτε μέσω Ευρωπαϊκής Σύμβασης για Δικαστική Συνδρομή του 1959 είτε μέσω άλλων πολυμερών συμβάσεων.
  • Συνεργασία για έκδοση εγκληματιών: θα ρυθμίζεται από Ευρωπαϊκή Σύμβαση Έκδοσης του 1957, που θα αντικαταστήσει το Ευρωπαϊκό Ένταλμα Σύλληψης.
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης:
Στον ευαίσθητο τομέα των τροφίμων για τις ανάγκες του συγκεκριμένου υπουργείου περιγράφονται μεταξύ άλλων τα εξής: ΥΠΑΑΤ σε συνεργασία με Υπ Ανάπτυξης και ΑΑΔε θα πρέπει, το συντομότερο δυνατόν και το αργότερο έως 1.10.2019, να καταρτήσει σχέδιο αντιμετώπισης κατωτέρω θεμάτων και να το κοινοποιήσει στο ΥΠΕΞ.
Θα πρέπει ενδιαφερόμενοι εξαγωγείς και μεταφορείς να ενημερωθούν για τα ακόλουθα:
  • Δεν θα αλλάξουν κατηγορίες προϊόντων που υπόκεινται σε έλεγχο εξόδου προς ΗΒ, θα αλλάξει όμως η διαδικασία και έγγραφα που συνοδεύουν την εξαγωγή (θα πρέπει πλέον να συνοδεύονται από πιστοποιητικά φυτοϋγείας - ΥΠΑΑΤ διατηρεί συγκεκριμένο δίγλωσσο πιστοποιητικό το οποίο χρησιμοποιείται για εξαγωγές σε τρίτα κράτη).
  • Επαγγελματίες οδηγοί/μεταφορείς θα αντιμετωπίσουν προβλήματα στα σύνορα (καθυστερήσεις, ειδικές άδειες εισόδου στο ΗΒ, αύξηση κόστους κλπ). ΗΒ και Γαλλία έχουν ανακοινώσει προσωρινή έκτακτη διαδικασία που θα ακολουθηθεί στον τομέα οδικών μεταφορών, τους αμέσως επόμενους μήνες μετά το no deal, στα σύνορα HB με ΕΕ στο Calais (για πιστοποιητικά, ελέγχους φορτίων κλπ). Iιδιαίτερο πρόβλημα θα υπάρξει για καθ’ οδόν ή έτοιμα προς αναχώρηση οδικά φορτία, (π.χ. συνθήκες συντήρησης προϊόντων για καθηλωμένα φορτία, βλ ~29% γαλακτοκομικών μας εξάγεται σε ΗΒ, ενδεχόμενη ενεργοποίηση ρητρών συμφωνιών μεταξύ επιχειρήσεων για μη παράδοση κλπ).

Προϊόντα εισαγωγών συνήθως εισέρχονται σε άλλο ΚΜ, ελέγχονται και καταλήγουν σε Ελλάδα. Όγκος διακίνησης διαχειρίσιμος. Άμεσα ενδιαφερόμενοι θα πρέπει πάντως να ενημερωθούν από ΥΠΑΑΤ για διαδικασίες που θα ακολουθηθούν.
Τυχόν αλλαγές σε υφιστάμενους υγειονομικούς όρους και απαιτήσεις για ζώα και ζωοκομικά προϊόντα που θα εξάγονται από Ελλάδα προς ΗΒ πρέπει να εντοπισθούν εγκαίρως από ΥΠΑΑΤ και να κοινοποιηθούν σε ενδιαφερομένους (πχ ΗΒ δεν θα έχει πρόσβαση σε σύστημα TRACES).
Ανάλογα βήματα έχουν καταρτιστεί και για τα υπόλοιπα υπουργεία όπως Εσωτερικών, Ενέργειας, Υποδομών, ώστε η δημόσια διοίκηση να είναι πανέτοιμη για την περίπτωση ενός Brexit που θα έχει απ ότι φαίνεται αρκετές συνέπειες.

Το «παρών» στη σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο εξωτερικών έδωσαν ο αντιπρόεδρος του ΣΕΒ Κώστας Μπίτσιος, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος καθώς και ο Αντιπρόεδρος Ευτύχιος Βασιλάκης, ο πρόεδρος της ΟΚΕ Γιώργος Βερνίκος, η πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων Χριστίνα Σακελλαρίδη, ο πρόεδρος του ΟΕΕ Κωνσταντίνος Κόλλιας, ο αντιπρόεδρος της ΣΒΑΠ Ιωάννης Καρακάσης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Γιώργος Κωνσταντόπουλος, εκπρόσωποι της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της ΕΣΕΕ, της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων, της ΕΣΕΕ, της ΣΒΕ, της ΓΣΕΒΕΕ και της ΓΣΕΕ.
«Συγκεντρώσαμε στο υπουργείο Εξωτερικών όλους τους φορείς που εκπροσωπούν με τα μέλη τους την επιχειρηματική κοινότητα που μπορεί να επηρεαστεί από το Brexit, είτε αυτό είναι άτακτο είτε είναι με συνεννόηση» ανέφερε σε δήλωσή του μετά το τέλος της σύσκεψης ο υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για την οικονομική διπλωματία, Κωνσταντίνος Φραγκογιάννης.

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2019

Όλα δείχνουν σύγκρουση: Το Ισραήλ μετακίνησε εσπευσμένα Patriot στα σύνορα με το Λίβανο – Η Χεζμπολάχ εγκαθιστά πυραύλους στην κοιλάδα Bekaa!

Όλα δείχνουν σύγκρουση: Το Ισραήλ μετακίνησε εσπευσμένα Patriot στα σύνορα με το Λίβανο – Η Χεζμπολάχ εγκαθιστά πυραύλους στην κοιλάδα Bekaa!

 

Έντονη κινητικότητα και συναγερμός επικρατεί στη Μ. Ανατολή. Ο Νετανιάχου έχει θέσει σε ετοιμότητα τις Ισραηλινές ΕΔ, ενώ πριν λίγο, το Τελ Αβίβ τοποθέτησε Patriot στα σύνορα με το Λίβανο.

The photo below is circulating around Social Media of the IDF bolstering its air defense. Seems that things are being moved up North.
[Knish]
המתיחות בצפון | בשל חשש מפיגוע אווירי של חזבאללה: צה"ל פרס סוללת פטריוט בצפון הארץ @OrHeller
See חדשות 13's other Tweets
Εν τω μεταξύ ο (IDF) ανακοίνωσε ότι έχουμε την εγκατάσταση από την Χεζμπολάχ πυραύλων ακριβείας στην κοιλάδα Bekaa του Λιβάνου, οι οποίοι φυσικά στοχεύουν το Ισραήλ.
Η Χεζμπολάχ δημιούργησε τον δικό της χώρο παραγωγής και μετατροπής καστευθυνόμενων πυραύλων κοντά στην πόλη Al-Nabi Sheeth στην περιοχή Bekaa του Λιβάνου, ανακοίνωσε ο στρατός του Ισραήλ, προσθέτοντας   ότι η εγκατάσταση ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια ως τόπος παραγωγής οπλισμού από  την ηγεσία της Χεζμπολάχ.
View image on Twitter




29 people are talking about this

Οριστικό «ναι» στην αναβολή του Brexit - Πρόωρες εκλογές προτείνει ο Τζόνσον LIVE: UK Parliament Holds Debate and Vote on No-Deal Brexit After Tories...


Οριστικό «ναι» στην αναβολή του Brexit - Πρόωρες εκλογές προτείνει ο Τζόνσον

© AFP 2019 / JESSICA TAYLOR
ΚΟΣΜΟΣ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Ραγδαίες είναι οι πολιτικές εξελίξεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, μετά την οριστική έγκριση της αποτροπής του no-deal Brexit. Πρόωρες εκλογές στις 15 Οκτωβρίου προτείνει ο Τζόνσον.
Τις διαδικασίες για την προκήρυξη πρόωρων βουλευτικών εκλογών προωθεί ο Μπόρις Τζόνσον, μετά το πράσινο φως της Βουλής των Κοινοτήτων στο νομοσχέδιο για την αποτροπή του no-deal Brexit.
Ο πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου πρότεινε τη διεξαγωγή πρόωρων κοινοβουλευτικών εκλογών στις 15 Οκτωβρίου.
Ωστόσο, άγνωστο παραμένει αν η συγκεκριμένη πρόταση θα καταστεί αποδεκτή από τη Βουλή των Κοινοτήτων, καθώς για να ληφθεί μία τέτοια απόφαση, απαιτείται η στήριξη των 2/3 των μελών του Κοινοβουλίου.
Η κατάσταση για τον Μπόρις Τζόνσον είναι αρκετά δύσκολη, καθώς - όπως διαφαίνεται από τα αποτελέσματα των τελευταίων ψηφοφοριών - η βρετανική κυβέρνηση έχει απολέσει την πλειοψηφία στο Κοινοβούλιο.
«Εάν είμαι ακόμη πρωθυπουργός μετά την 15η Οκτωβρίου, θα οδηγήσω το Ηνωμένο Βασίλειο εκτός της Ε.Ε. στις 31 Οκτωβρίου, υπό μία – ελπίζω – σαφώς καλύτερη συμφωνία» ήταν το πρώτο σχόλιο του Τζόνσον.
Νωρίτερα, η Βουλή των Κοινοτήτων - με 327 «ναι» και 299 «όχι» - υπερψήφισε το νομοσχέδιο για την περαιτέρω αναβολή του Brexit, σε περίπτωση μη επίτευξης συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το επίμαχο νομοσχέδιο, μάλιστα, έχει ήδη κατατεθεί στη Βουλή των Λόρδων. Μόλις λάβει την έγκριση και από το συγκεκριμένο σώμα, τότε θα καταστεί νόμος του κράτους, κατόπιν της υπογραφή του από τη Βασίλισσα Ελισάβετ.
Υπενθυμίζεται ότι από την ανάληψη των καθηκόντων του, ο Μπόρις Τζόνσον έχει ταχθεί εναντίον μίας νέας, τρίτης παράτασης του Brexit, ξεκαθαρίζοντας ότι το Λονδίνο θα

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

ΗΠΑ: Ο Μπάιντεν μετέτρεψε σε ισόβια κάθειρξη την ποινή 37 θανατοποινιτών

  Newsroom   Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου 2024 15:50 23 SHARES Μετά τις εκκλήσεις οργανώσεων προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ο πρόεδρος των...