Πέμπτη 7 Μαΐου 2020

Οι Έλληνες δεν φοβούνται τον κορονοϊό: Ανησυχία για τις οικονομικές επιπτώσεις της κρίσης


Κοινωνία 

Οι Έλληνες δεν φοβούνται τον κορονοϊό: Ανησυχία για τις οικονομικές επιπτώσεις της κρίσης



Οι συνέπειες της σοβαρής οικονομικής κρίσης που προέκυψε από την πανδημία του νέου κορονοϊού φαίνεται ότι διασπείρουν περισσότερο φόβο στην κοινή γνώμη από τη διασπορά του ιού, με τους πολίτες να ανησυχούν ιδιαίτερα για την "επόμενη μέρα", σύμφωνα με τα ευρήματα της δημοσκόπησης της PULSE για τον ΣΚΑΪ που παρουσιάστηκε στο κεντρικό δελτίο του ΣΚΑΪ με τη Σία Κοσιώνη. 

Ειδικότερα, στην ερώτηση πώς θα επηρεάσουν οι επιπτώσεις της πανδημίας και των μέτρων την οικονομική κατάσταση της οικογένειας τους τους προσεχείς μήνες το 66% των ερωτώμενων συνολικά εκτιμά αρκετά (32%) έως πολύ (34%), το 15% μέτρια, και το 13% λίγο (8%) και ελάχιστα έως καθόλου (5%). 6% των ερωτηθέντων δηλώνει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ. Συγκριτικά, στην έρευνα Απριλίου συνολικά 63% είχε απαντήσει αρκετά (24%) έως πολύ (29%), 19% των ερωτώμενων είχε απαντήσει μέτρια, ενώ το 23% αθροιστικά είχε απαντήσει λίγο (12%) και ελάχιστα έως καθόλου (11%). Επίσης 5% των ερωτηθέντων είχε δηλώσει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ.
Οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας και των μέτρων στην οικογένεια τους επόμενους μήνες

Παραμένει σε υψηλά επίπεδα η ανησυχία

Στην ερώτηση για το πόσο ανησυχούν από τη νόσο στη χώρα μας το 63% των ερωτώμενων συνολικά απαντά αρκετά (30%) έως πολύ (33%), το 20% μέτρια, και το 13% λίγο (6%) και ελάχιστα έως καθόλου (7%). 4% των ερωτηθέντων δηλώνει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ. Συγκριτικά, στην έρευνα Απριλίου συνολικά 78% είχε απαντήσει αρκετά (35%) έως πολύ (43%), 12% των ερωτώμενων είχε απαντήσει μέτρια, ενώ το 7% αθροιστικά είχε απαντήσει λίγο (3%) και ελάχιστα έως καθόλου (4%). 3% των ερωτηθέντων δήλωνε δεν γνωρίζω/δεν απαντώ. Στη σφυγμομέτρηση Μαρτίου συνολικά 42% είχε απαντήσει ότι ανησυχεί αρκετά έως πολύ από την πανδημία, 26% μέτρια και 26% ελάχιστα έως καθόλου. 

δημοσκοπηση



"Xάσμα" γενεών 

 

Στα ευρήματα της δημοσκόπησης είναι ευκρινές πως, όπως είναι φυσιολογικό, κάθε ηλικιακή ομάδα έχει διαφορετικές προτεραιότητες. Είναι ενδεικτικό ότι περίπου επτά στους δέκα ηλικιωμένους (72%) δηλώνει ότι ανησυχεί αρκετά έως πολύ από τις επιπτώσεις της νόσου στην υγεία, ενώ στους νέους περίπου το ίδιο ποσοστό (73% των ερωτώμενων) δίνει έμφαση στα οικονομικά, δηλαδή ανησυχεί ότι η πανδημία και τα μέτρα θα επηρεάσουν αρκετά έως πολύ την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους το επόμενο διάστημα. 
Η ανησυχία για τον κορονοϊό ανά ηλικιακή ομάδα 
Στις ηλικίες 17 με 29 ετών το 58% των ερωτώμενων δηλώνει ότι ανησυχεί αρκετά έως πολύ, το 23% μέτρια, το 15% του δείγματος λίγο και ελάχιστα έως και καθόλου, ενώ το 4% των ερωτηθέντων δηλώνει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ. 
Στις ηλικίες 30 έως 44 ετών το 55% των ερωτώμενων δηλώνει ότι ανησυχεί αρκετά έως πολύ, το 22% μέτρια, το 16%  λίγο και ελάχιστα έως και καθόλου, ενώ το 7% των ερωτηθέντων δηλώνει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ. 
Στις ηλικίες 45 έως 59 ετών το 64% των ερωτώμενων δηλώνει ότι ανησυχεί αρκετά έως πολύ, το 19% απαντά ότι ανησυχεί μέτρια, το 13%  λίγο και ελάχιστα έως και καθόλου, ενώ το 4% δηλώνει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ. 
Στις ηλικίες 60 ετών και άνω, το 72% των ερωτώμενων δηλώνει ότι ανησυχεί αρκετά έως πολύ, το 16% μέτρια, το 9% του δείγματος λίγο και ελάχιστα έως και καθόλου, ενώ το 3% των ερωτώμενων δηλώνει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ. 
Οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας και των μέτρων στην οικογένεια 
Στην ερώτηση πώς έχουν επηρεάσει οι επιπτώσεις της πανδημίας και των μέτρων την οικονομική κατάσταση της οικογένειας τους το 53% των ερωτώμενων συνολικά απαντά αρκετά (24%) έως πολύ (29%), το 19% μέτρια, και το 23% λίγο (12%) και ελάχιστα έως καθόλου (11%). 5% των ερωτηθέντων δηλώνει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ. Συγκριτικά, στην έρευνα Απριλίου συνολικά 57% είχε απαντήσει αρκετά (24%) έως πολύ (33%), 18% των ερωτώμενων είχε απαντήσει μέτρια, ενώ το 20% αθροιστικά είχε απαντήσει λίγο (9%) και ελάχιστα έως καθόλου (11%). Επίσης 5% των ερωτηθέντων είχε δηλώσει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ.
Οι οικονομικές επιπτώσεις του κορονοϊού και των μέτρων ανά ηλικιακή ομάδα 
Στις ηλικίες 17 με 29 ετών το 46% των ερωτώμενων δηλώνει ότι η πανδημία και τα μέτρα έχουν επηρεάσει αρκετά έως πολύ την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους, το 23% μέτρια, το 26% του δείγματος λίγο και ελάχιστα έως και καθόλου, ενώ το 5% των ερωτηθέντων δηλώνει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ. 
Στις ηλικίες 30 έως 44 ετών το 57% των ερωτώμενων δηλώνει ότι η πανδημία και τα μέτρα τους έχουν επηρεάσει αρκετά έως πολύ οικονομικά, το 14% μέτρια, το 22%  λίγο και ελάχιστα έως και καθόλου, ενώ το 7% των ερωτηθέντων δηλώνει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ. 
Στις ηλικίες 45 έως 59 ετών το 57% των ερωτώμενων δηλώνει ότι η πανδημία και τα μέτρα τους έχουν επηρεάσει αρκετά έως πολύ οικονομικά, το 14% απαντά μέτρια, το 21%  λίγο και ελάχιστα έως και καθόλου, ενώ το 4% δηλώνει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ. 
Στις ηλικίες 60 ετών και άνω, το 49% των ερωτώμενων δηλώνει ότι η πανδημία και τα μέτρα τους έχουν επηρεάσει αρκετά έως πολύ οικονομικά, το 24% μέτρια, το 23% του δείγματος λίγο και ελάχιστα έως και καθόλου, ενώ το 4% των ερωτώμενων δηλώνει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ. 

δημοσκοπηση

Οι εκτιμήσεις για οικονομικές επιπτώσεις του κορωνοϊού και των μέτρων το προσεχές διάστημα ανά ηλικιακή ομάδα 
Στις ηλικίες 17 με 29 ετών το 73% των ερωτώμενων εκτιμά ότι η πανδημία και τα μέτρα θα επηρεάσουν αρκετά έως πολύ την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους τους προσεχείς μήνες, μόλις το 2% μέτρια, το 20% του δείγματος λίγο και ελάχιστα έως και καθόλου, ενώ το 5% των ερωτηθέντων δηλώνει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ. 
Στις ηλικίες 30 έως 44 ετών το 68% των ερωτώμενων δηλώνει η νόσος και τα μέτρα θα επηρεάσουν αρκετά έως πολύ την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους τους προσεχείς μήνες, το 15% μέτρια, το 8% λίγο και ελάχιστα έως και καθόλου, ενώ το 9% των ερωτηθέντων δηλώνει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ. 
Στις ηλικίες 45 έως 59 ετών το 66% των ερωτώμενων δηλώνει ότι η πανδημία και τα μέτρα θα τους επηρεάσουν αρκετά έως πολύ οικονομικά τους προσεχείς μήνες, το 17% απαντά μέτρια, το 12%  λίγο και ελάχιστα έως και καθόλου, ενώ το 5% δηλώνει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ. 
Στις ηλικίες 60 ετών και άνω, το 57% των ερωτώμενων δηλώνει ότι η πανδημία και τα μέτρα θα τους επηρεάσουν αρκετά έως πολύ οικονομικά το προσεχές διάστημα, το 23% μέτρια, το 14% του δείγματος λίγο και ελάχιστα έως και καθόλου, ενώ το 6% των ερωτώμενων δηλώνει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ.

δημοσκοπηση


Πόσο θα εφαρμόζουν οι περισσότεροι συμπολίτες τις νέες οδηγίες προφύλαξης 
Στην ερώτηση κατά πόσο θα εφαρμόζουν οι περισσότεροι συμπολίτες τις νέες οδηγίες προφύλαξης μετά τη χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων το 44% συνολικά απαντά από αρκετά (8%) έως πολύ (36%), το 34% εκτιμά μέτρια, το 17% συνολικά από ελάχιστα έως καθόλου (7%) έως λίγο (10%). Δεν ξέρω/δεν απαντώ δηλώνει το 5%.
Πόσο θα εφαρμόζουν οι περισσότεροι συμπολίτες τις νέες οδηγίες προφύλαξης ανά ηλικιακή ομάδα
Στις ηλικίες 17 με 29 ετών, το 39% εκτιμά ότι οι περισσότεροι συμπολίτες μας θα εφαρμόζουν τις νέες οδηγίες, το 25% εκτιμά μέτρια, το 32% λίγο, ελάχιστα έως καθόλου. 4% δηλώνει δεν ξέρω/δεν απαντώ. 
Στις ηλικίες 30 έως 44 ετών, το 38% εκτιμά ότι οι περισσότεροι συμπολίτες μας θα εφαρμόζουν τις νέες οδηγίες, το 38% εκτιμά μέτρια, το 16% λίγο, ελάχιστα έως καθόλου. 8% δηλώνει δεν ξέρω/δεν απαντώ. 
Στις ηλικίες 45 με 59 ετών, το 47% εκτιμά ότι οι περισσότεροι συμπολίτες μας θα εφαρμόζουν τις νέες οδηγίες, το 34% εκτιμά μέτρια, το 14% λίγο, ελάχιστα έως καθόλου. 5% δηλώνει δεν ξέρω/δεν απαντώ. 
Στις ηλικίες 60 χρόνων και άνω, το 51% εκτιμά ότι οι περισσότεροι συμπολίτες μας θα εφαρμόζουν τις νέες οδηγίες, το 35% εκτιμά μέτρια, το 9% λίγο, ελάχιστα έως καθόλου. 5% δηλώνει δεν ξέρω/δεν απαντώ. 

ερευνα

Τουρκία: Σχεδόν 2.000 νέα κρούσματα κορονοϊού και 57 νεκροί σήμερα

ΚΟΣΜΟΣ
Λήψη σύντομου url
Όλες οι εξελίξεις για τον κορονοϊό (113)
 0  0  0
Βρείτε μας
Σχεδόν 2.000 νέα κρούσματα κορονοϊού ανακοίνωσε, σήμερα, Πέμπτη, η Τουρκία. Οι νεκροί ανέρχονται συνολικά σε 3.641 καθώς 57 νέοι θάνατοι σημειώθηκαν τις τελευταίες 24 ώρες.
Οι νεκροί από τον κορονοϊό στην Τουρκία ανέρχονται συνολικά σε 3.641, ενώ τα κρούσματα αγγίζουν τα 133.721.
Σήμερα, Πέμπτη, ο υπουργός Υγείας της Τουρκίας ανακοίνωσε 1.977 νέα κρούσματα και 57 νέους θανάτους.
Την ίδια στιγμή, οι ασθενείς που έχουν αναρρώσει ανέρχονται συνολικά σε 82.984.
Ο υπουργός Υγείας ανακοίνωσε ότι συνολικά έχουν πραγματοποιηθεί 1,5 εκατ. τεστ για τον κορονοϊό, ενώ παρατήρησε ότι τα νέα κρούσματα μειώθηκαν, μετά την αύξηση που είχε παρατηρηθεί την Τετάρτη.

Κορωνοϊός: Στις 18 Μαΐου αίρεται η απαγόρευση μετακινήσεων μεταξύ νομών στην ηπειρωτική χώρα

Κορωνοϊός: Στις 18 Μαΐου αίρεται η απαγόρευση μετακινήσεων μεταξύ νομών στην ηπειρωτική χώρα
Πηγή: INTIME
Στις 18 Μαΐου θα γίνει η άρση της απαγόρευσης των μετακινήσεων για την ηπειρωτική χώρα, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκος Χαρδαλιάς, κατά τη σημερινή ενημέρωση για την εξέλιξη της πανδημίας Covid- 19 στην Ελλάδα.
Σε ό,τι αφορά τα νησιά, θα εξεταστεί το επόμενο διάστημα για το πότε θα αρθεί η απαγόρευση μετακίνησης, γνωστοποίησε ο ίδιος.
Παράλληλα, επανέλαβε ότι προς το παρόν, οι μετακινήσεις εκτός νομών επιτρέπονται μόνο για λόγους τροφοδοσίας, υγείας και επαγγελματικής απασχόλησης και εφόσον αποδεικνύονται από τα αντίστοιχα έγγραφα.
Η προσπάθεια να σπάσει η αλυσίδα εξάπλωσης του κορωνοϊού συνεχίζεται, ο ιός είναι ακόμα εδώ και όλα μπορεί να αλλάξουν για το λόγο αυτό η άρση των μέτρων γίνεται σταδιακά με αξιολόγηση και διορθωτικές κινήσεις τόνισε ακόμα ο υφυπουργός.
Όπως είπε ο κ. Χαρδαλιάς στόχος μας είναι να μην κάνουμε βήματα προς τα πίσω και να γίνει η σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων με βάση το χρονοδιάγραμμα.
 Ο κ. Χαρδαλιάς αναφέρθηκε και στις συγκεντρώσεις που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες σε διάφορες πλατείες, λέγοντας ότι υπάρχει ο κίνδυνος να τιναχθούν όλες οι προσπάθειες που έχουν γίνει έως τώρα στον αέρα. 
«Δεν είναι ούτε αντίσταση, ούτε μαγκιά οι συγκεντρώσεις στις πλατείες» τόνισε ο υφυπουργός.
Η τήρηση των μέτρων δεν είναι δουλειά της αστυνομίας, αλλά είναι ατομική ευθύνη του κάθε πολίτη που σέβεται τους συμπολίτες του και προστατεύει, με τη στάση του, την υγεία των φίλων του και την οικογένειά του, πρόσθεσε ο ίδιος.    
«Ο κορωνοϊός κολλάει εξαιρετικά εύκολα. Είδαμε μόλις χθες πως από έναν άνθρωπο μόνο κόλλησαν άλλοι δέκα», πρόσθεσε μεταξύ άλλων, θέλοντας να υπογραμμίσει την μεταδοτικότητα του ιού. Το ότι δεν ζήσαμε εικόνες άλλων χωρών με εκατόμβες νεκρών οφείλεται ότι κινηθήκαμε συντεταγμένα, είπε.
Επιπλέον ο κ. Χαρδιαλιάς αναφέρθηκε και στην επαναλειτουργία των σχολείων, αρχής γενομένης από την Γ' Λυκείου, την προσεχή Δευτέρα.   
«Πετύχαμε τον στόχο μας, δημιουργήσαμε μία γραμμή άμυνας, μην κάνουμε το λάθος και πιστέψουμε ότι έχει κριθεί η μάχη» τόνισε κλείνοντας ο υφυπουργός.
Video: Κορωνοϊός: Η εξάπλωση του Covid 19 στην Ελλάδα με αριθμούς (7 Μαΐου)

«Σαφάρι» για όσους θέλουν να πάνε το καλοκαίρι στα νησιά: Το πλήρες σχέδιο για να ταξιδέψετε με πλοίο

«Σαφάρι» για όσους θέλουν να πάνε το καλοκαίρι στα νησιά: Το πλήρες σχέδιο για να ταξιδέψετε με πλοίο
Η ακτοπλοΐα θα είναι μια πολύ δύσκολη εξίσωση φέτος το καλοκαίρι όπως δείχνει και το σχέδιο 21 σελίδων για τη λειτουργία της ακτοπλοΐας μετά τη σταδιακή άρση των μέτρων κατά του κορωνοϊού απέστειλε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, ο οποίος με τη σειρά του το προώθησε στις εταιρείες.
Πολύ δύσκολα θα βρίσκει κάποιος εισητήριο για να πάει στα νησιά καθώς τα πλοία θα χρησιμοποιούν το μισό της επιβατικής τους ικανότητας (ενώ πριν ήταν ο ένας πάνω στον άλλον).
Προβλέπεται για τα συμβατικά πλοία ο μέγιστος αριθμός επιβατών να φθάνει μέχρι και το 55% κατά περίπτωση ενώ στα ταχύπλοα το 50%.
Ειδικότερα: Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία δεν διαθέτουν καμπίνες για τους επιβάτες είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους.
Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία διαθέτουν καμπίνες σε επιβάτες είναι ίσος με 55% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους.
Στα καθίσματα αεροπορικού τύπου η κατανομή θέσεων θα είναι τέτοια ώστε να τηρείται η αρχή ένα κάθισμα κατειλημμένο ένα κάθισμα κενό προς όλες τα κατευθύνσεις και ειδική σήμανση για το πού επιτρέπεται να καθίσει επιβάτης και πού όχι, προκειμένου να τηρούνται αποστάσεις.
Στις καμπίνες θα τηρείται η αναλογία ένας επιβάτης ανά καμπίνα ή μέχρι 4 επιβάτες αν πρόκειται για οικογένεια σε μία κράτηση. Θα πρέπει η καμπίνα να αερίζεται με φυσικό τρόπο εάν είναι εφικτό ή διαφορετικά με τεχνητό τρόπο και να παραμένει άδεια με ανοιχτή την πόρτα μετά τον καθαρισμό και την απολύμανση για τουλάχιστον 3 ώρες πριν τη χρήση της από τους επόμενους επιβάτες.
Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός επιβατών στα ταχύπλοα επιβατηγά πλοία της ακτοπλοΐας στους χώρους της οικονομικής και στους χώρους της διακεκριμένης θέσης είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία.
Στα καθίσματα αεροπορικού τύπου η κατανομή θέσεων θα είναι τέτοια ώστε να τηρείται η αρχή ένα κάθισμα κατειλημμένο ένα κάθισμα κενό προς όλες τα κατευθύνσεις και ειδική σήμανση για το πού επιτρέπεται να καθίσει επιβάτης και πού όχι, προκειμένου να τηρούνται αποστάσεις.
Μηχανικός αερισμός
Σε περίπτωση διακοπτόμενης λειτουργίας του πλοίου (το πλοίο λειτουργεί μόνο για συγκεκριμένες ώρες της ημέρας) θα πρέπει το σύστημα αερισμού να μην σταματάει καθόλου. Κατά την διάρκεια που είναι άδειο θα πρέπει να λειτουργεί το σύστημα αερισμού αλλά σε μειωμένη ταχύτητα. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να μειώνεται η παροχή του αέρα δύο ώρες μετά την εκκένωση του πλοίου και να ξανά αυξάνεται η ροή του αέρα στην ονομαστική παροχή δύο ώρες πριν την λειτουργία του πλοίου.
Ο εξαερισμός των αποχωρητηρίων θα πρέπει να λειτουργεί μόνιμα.
Ο ρυθμός ανανέωσης του αέρα στους χώρους θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν μεγαλύτερος.
Φυσικός αερισμός
Τα εξωτερικά παράθυρα και οι πόρτες του πλοίου θα πρέπει να ανοίγονται για περισσότερο χρόνο από ότι συνηθίζεται.
Στην περίπτωση που τα αποχωρητήρια έχουν αυτόνομο σύστημα εξαερισμού (π.χ. με ανεμιστήρα, ή απλός αεραγωγό) τότε θα πρέπει να αποφεύγεται το άνοιγμα των παραθύρων των αποχωρητηρίων. Στην περίπτωση που υπάρχουν μόνο παράθυρα για τον εξαερισμό των αποχωρητηρίων θα πρέπει να ανοίγονται συγχρόνως και άλλα παράθυρα σε διπλανούς χώρους.
Θέρμανση-Ψύξη-Κλιματισμός
Η θερμοκρασία και η υγρασία του αέρα θα πρέπει να ρυθμίζονται όπως συνήθως για την επίτευξη θερμικής άνεσης. Στην περίπτωση που η κεντρική μονάδα διαχείρισης αέρα έχει διατάξεις για την ανάκτηση αέρα (όπως εναλλάκτες θερμότητας με ρότορα και εναλλάκτες θερμότητας αντίθετης ροής), θα πρέπει αυτά να βρίσκονται σε καλή κατάσταση και να συντηρούνται σωστά.
Θα πρέπει να επιθεωρούνται τακτικά και να επιβεβαιώνεται ότι δεν υπάρχει διαφορά πίεσης μεταξύ του εισερχόμενου αέρα και του εξερχόμενου. Στην περίπτωση που λειτουργούν σωστά, οι διαρροές μεταξύ του εσωτερικού και εξωτερικού αέρα θα είναι μικρές. Στην περίπτωση που υπάρχει υποψία διαρροής θα πρέπει οι διατάξεις αυτές να παρακάμπτονται.
Η κεντρική ανακυκλοφορία του αέρα θα πρέπει να διακοπεί έστω και αν το σύστημα δεν είναι μπορεί να ικανοποιήσει τις θερμικές ανάγκες του πλοίου χωρίς ανακυκλοφορία.
Η ανακυκλοφορία σε τοπικό επίπεδο (ανακυκλοφορία του αέρα μέσα σε ένα δωμάτιο) θα πρέπει να αποφεύγεται για να μην δημιουργεί επανααιώρηση σωματιδίων. Παραδείγματα συσκευών που δημιουργούν ανακυκλοφορία σε τοπικό επίπεδο είναι τα fan coils (είτε οροφής, είτε επιδαπέδια) και τα οικιακά κλιματιστικά (τύπου split). Στην περίπτωση που η θέρμανση/ψύξη του χώρου εξαρτάται από αυτές τις συσκευές (δεν υπάρχει κεντρική θέρμανση/ψύξη αέρα) και η χρήση τους δεν μπορεί να αποφευχθεί θα πρέπει οι ανεμιστήρες των συσκευών αυτών να λειτουργούν συνεχόμενα.
Σχέδιο για την πρόληψη και την αντιμετώπιση συμβάντων COVID-19
Όλα τα πλοία πρέπει να διαθέτουν σχέδιο για την πρόληψη και την αντιμετώπιση συμβάντων COVID-19 το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τις διαδικασίες απομόνωσης των ύποπτων περιστατικών COVID-19. Θα πρέπει να εξασφαλιστεί η εκπαίδευση των πληρωμάτων για την εφαρμογή του σχεδίου όπως περιγράφεται στα έγγραφα οδηγιών του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας και του EU HEALTHY GATEWAYS:
Το σχέδιο δράσης θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει τα παρακάτω:
Α. Μέτρα πρόληψης
Κανονισμός για την ατομική υγιεινή
Κανονισμός για τη χρήση Μέσων Ατομικής Προστασίας
Επιτήρηση συμπτωμάτων για τα πληρώματα και τους επιβάτες και καταγραφή σε αρχείο
Διαδικασίες αντιμετώπισης ύποπτου κρούσματος (προσωρινή απομόνωση, διευθέτηση για ιατρική και εργαστηριακή εξέταση σε λιμάνι προορισμού που διαθέτει αυτό το δυναμικό)
Πρωτόκολλο καθαριότητας και απολύμανσης χώρων
Πρωτόκολλο καθαριότητας λινών και ιματισμού
Καταγραφή και πρωτόκολλο καθαριότητας περιστατικού εμετού ή άλλων σωματικών υγρών στο περιβάλλον
Διαχείριση τροφίμων
Διαχείριση πόσιμου νερού
Επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων
Διαχείριση δεδομένων τα οποία καταχωρούνται στο Έντυπο Δημόσιας Υγείας Εντοπισμού Επιβατών/Πληρωμάτων (Passenger/Crew Locator Forms, PLF) και στο Έντυπο-ερωτηματολόγιο δήλωσης υγείας πριν την επιβίβαση
Β. Μέτρα αντιμετώπισης σε περίπτωση εμφάνισης κρούσματος
Απομόνωση ύποπτου κρούσματος
Συνεργασία με τον ΕΟΔΥ για την ιχνηλάτιση και την καραντίνα των επαφών
Καθαριότητα και απολύμανση μολυσμένων χώρων, αντικειμένων και εξοπλισμού, καθημερινή και τελική καθαριότητα και απολύμανση
Στρατηγική ενημέρωσης επαφών μετά την εμφάνιση κρούσματος
Μέτρα για τον περιορισμό της εισαγωγής κρουσμάτων COVID-19 στα επιβατηγά πλοία
Εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση του προσωπικού
Οι εταιρίες θα πρέπει να παρέχουν εκπαίδευση και οδηγίες στα μέλη του πληρώματος σχετικά με την αναγνώριση των σημείων και των συμπτωμάτων της λοίμωξης COVID-19.
Μέτρα πριν την επιβίβαση κατά την έκδοση και αγορά εισιτηρίων
Ενημέρωση των ταξιδιωτών
Τα πρακτορεία πώλησης εισιτηρίων, οι ταξιδιωτικές εταιρείες και τα ταξιδιωτικά γραφεία πρέπει να παρέχουν στους ταξιδιώτες κατά την έκδοση των εισιτήριων και πριν από το ταξίδι πληροφορίες για θέματα υγείας.
Όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για την ενημέρωση του επιβατικού κοινού θα αναρτώνται στις ιστοσελίδες των εταιριών και στα συστήματα ηλεκτρονικής κράτησης με υποχρέωση ανάγνωσης αυτών προκειμένου να ολοκληρωθεί η κράτηση.
Μέτρα κατά την επιβίβαση
Κοινωνική απόσταση
Διατήρηση της κοινωνικής απόστασης με υιοθέτηση μέτρων ειδικής σήμανσης και ελεγχόμενης εισόδου, ώστε να τηρείται ελάχιστη απόσταση 1,5 μέτρων μεταξύ των επιβατών (και ταυτόχρονη χρήση υφασμάτινης μάσκας). Τα άτομα που λόγω αναπνευστικών παθήσεων δεν ανέχονται την πολύωρη χρήση μάσκας θα πρέπει να τηρούν απόσταση μεγαλύτερη των 2 μέτρων. Το πλήρωμα του πλοίου θα πρέπει να επιβλέπει τη διαδικασία και την τήρηση των προβλεπόμενων αποστάσεων.
Μέτρα ελέγχου εισόδου κατά την επιβίβαση (pre-boarding entry screening)
Θα πρέπει να εφαρμόζονται μέτρα ελέγχου πριν την επιβίβαση (pre-boarding entry screening) όπως περιγράφονται παρακάτω με στόχο την αξιολόγηση των επιβατών για τυχόν συμπτώματα ή προηγούμενη έκθεση σε ασθενείς COVID-19.
Συμπλήρωση Έντυπου-ερωτηματολόγιου δήλωσης υγείας πριν την επιβίβαση
Το έντυπο θα χορηγείται πριν την επιβίβαση στο λιμάνι εκκίνησης του δρομολογίου για την ανίχνευση επιβατών που έχουν εκτεθεί στο νέο Κορωνοϊό (λοίμωξη COVID-19) ως μέρος της εφαρμογής μέτρων ελέγχου επιβίβασης των επιβατών το οποίο θα συμπληρώνουν και παραδίδουν στο πλοίο κατά την επιβίβαση. Πρότυπο του εντύπου παρουσιάζεται στο .
Τα μέλη του πληρώματος θα παραλαμβάνουν τα συμπληρωμένα έντυπα και θα τα αξιολογούν. Σε περίπτωση ανίχνευσης επιβατών οι οποίοι έχουν εκτεθεί στη λοίμωξη COVID-19 με κάποιον από τους τρόπους που περιγράφεται στο Έντυπο του τις τελευταίες 14 ημέρες, δεν θα επιτρέπεται η επιβίβαση.
Θερμομέτρηση
H θερμομέτρηση κατά την επιβίβαση θα μπορούσε να εντοπίσει τους επιβάτες οι οποίοι έχουν παρουσιάσει πυρετό από κάθε αιτιολογία. Η μέθοδος αυτή δεν μπορεί να αποκλείσει την είσοδο όλων των ατόμων που έχουν μολυνθεί από τον ιό SARS-CoV-2. Για παράδειγμα, δεν θα εντοπίσει τα άτομα τα οποία είναι παρουσιάζουν ήπια συμπτώματα αλλά δεν όχι πυρετό ή τα άτομα που βρίσκονται στο χρόνο επώασης, είναι ασυμπτωματικά ή προ-συμπτωματικά. Επομένως ένα μικρό ποσοστό των κρουσμάτων θα μπορούσε να εντοπιστεί με τη μέτρηση της θερμοκρασίας του σώματος κατά την είσοδο τους στο πλοίο.
Συνιστάται η εφαρμογή της θερμομέτρησης των μελών του πληρώματος κατά την επιβίβαση για όλα τα επιβατηγά πλοία ακτοπλοΐας.
Συνιστάται η εφαρμογή της θερμομέτρησης κατά την επιβίβαση των επιβατών στα πλοία στο λιμάνι εκκίνησης του δρομολογίου, τα οποία εκτελούν δρομολόγια μεγαλύτερα των 3 ωρών έως τις 15 Ιουνίου, όπου τα επανεκτιμηθεί η εφαρμογή αυτού του μέτρου και των αποτελεσμάτων του.
Η θερμομέτρηση διεξάγεται από απόσταση με τη χρήση ηλεκτρονικών θερμόμετρων αποστάσεως χωρίς επαφή. Τα θερμόμετρα αυτά πρέπει να έχουν εγκριθεί για χρήση τους ως διαγνωστικά εργαλεία πυρετού και να χρησιμοποιούνται σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Σε περίπτωση ανίχνευσης ατόμου με θερμοκρασία > 37.8οC δεν θα επιτρέπεται η επιβίβαση.
Ενημέρωση και έλεγχος για τη χρήση μέσων ατομικής προστασίας
Το πλήρωμα του πλοίου θα ενημερώνει τους επιβάτες κατά την επιβίβαση ότι η χρήση υφασμάτινης μάσκας ή υφάσματος για την κάλυψη της μύτης και του στόματος για όλη τη διάρκεια παραμονής των επιβατών σε όλους τους εσωτερικούς και τους εξωτερικούς χώρους των πλοίων είναι υποχρεωτική. Σε περίπτωση που οι επιβάτες δεν διαθέτουν μάσκες ή αρνούνται τη συμμόρφωση για τη χρήση μάσκας δεν θα επιτρέπεται η επιβίβαση.
Άρνηση επιβίβασης
Με βάση τα παραπάνω εάν τα μέλη του πληρώματος που διεξάγουν τα μέτρα ελέγχου κατά την επιβίβαση (pre-boarding entry screening) διαπιστώσουν ότι:
ο επιβάτης έχει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19
οι απαντήσεις του στο Έντυπο-ερωτηματολόγιο δήλωσης υγείας πριν την επιβίβαση δείχνουν ότι έχει έρθει σε επαφή με άτομο με λοίμωξη COVID-19
ο επιβάτης αρνείται τη χρήση υφασμάτινης μάσκας επί του πλοίου
θα απαγορεύεται η επιβίβαση του στο πλοίο και θα εφαρμόζονται οι ισχύουσες διατάξεις για την χρήση των εισιτηρίων σε μεταγενέστερη ημερομηνία ή την ακύρωσή τους.
Στις περιπτώσεις (i) και (ii) θα απαγορεύεται το ταξίδι για 14 μέρες ή εάν είχε νοσήσει ο ίδιος θα πρέπει να φέρει ιατρική βεβαίωση η οποία αναφέρει ότι πληρούνται τα κριτήρια όπως αυτά ορίζονται από τον ΕΟΔΥ για τη διακοπή των μέτρων προφύλαξης σε ασθενή με COVID-19.
Μέτρα για την πρόληψη και τον περιορισμό της μετάδοσης του COVID-19 κατά τη διάρκεια του ταξιδιού
Διατήρηση της κοινωνικής απόστασης επί του πλοίου
Συνιστάται η αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων των επιβατών και του πληρώματος εντός του πλοίου. Για την αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων συνιστάται η καθοδήγηση των επιβατών στις καμπίνες και στις θέσεις τους από μέλη του πληρώματος.
Οπού υπάρχουν μόνιμα μη μετακινούμενα καθίσματα είτε στο εσωτερικό είτε στον εξωτερικό χώρο να υπάρχει ειδική σήμανση για το πού επιτρέπεται να καθίσει επιβάτης και πού όχι, προκειμένου να τηρούνται αποστάσεις.
Σε όλους τους εσωτερικούς και τους εξωτερικούς χώρους να τηρείται η απόσταση τουλάχιστον 1,5 μέτρων και υποχρεωτική χρήση υφασμάτινης μάσκας. Τα μέλη του πληρώματος θα ελέγχουν την τήρηση των μέτρων κοινωνικής απόστασης σε όλους τους χώρους.
Θα πρέπει να υπάρχει ειδική επιδαπέδια σήμανση σε όλα τα πιθανά σημεία συγχρωτισμού επιβατών όπως reception, εξυπηρέτηση επιβατών σε μπαρ, εστιατόρια, σημεία πώλησης/καταστήματα, κοινόχρηστες τουαλέτες ώστε να τηρούνται οι απαιτούμενες αποστάσεις των 1,5 μέτρων.
Για την προστασία των μελών του πληρώματος συνιστάται η τοποθέτηση προστατευτικού διαχωριστικού στις reception και εξυπηρέτηση επιβατών σε μπαρ και εστιατόρια.
Στις κοινόχρηστες τουαλέτες θα εισέρχεται ο ελάχιστος αριθμός επιβατών ώστε να τηρείται η απαιτούμενη κοινωνική απόσταση των 1,5 μέτρων μεταξύ των επιβατών.
Συνίσταται η μη χρήση ανελκυστήρων. Αν η χρήση τους θεωρηθεί αναγκαία, η πληρότητα σε σχέση με το επιτρεπόμενο όριο θα πρέπει να είναι 40%. Σε περίπτωση ύπαρξης κυλιόμενων κλιμάκων δεν επιτρέπεται η χρήση ανελκυστήρα παρά μόνο σε ΑΜεΑ, σε ηλικιωμένα άτομα ή για χρήση τροφοδοσίας.
Εφαρμογή κανόνων ατομικής υγιεινής και προστασίας
Θα πρέπει να εφαρμόζεται η υγιεινή των χεριών από επιβάτες και πλήρωμα με σαπούνι και νερό. Αν τα χέρια δεν είναι εμφανώς λερωμένα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναλλακτικά αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα. Η χρήση γαντιών δεν υποκαθιστά την υγιεινή των χεριών.
Εκτός από την είσοδο του πλοίου θα πρέπει να υπάρχουν σταθμοί αντισηπτικών (περιεκτικότητας 70% σε αλκοόλη) και σε διάφορα σημεία του πλοίου όπως στις κοινόχρηστες τουαλέτες, στη reception, στα σημεία εξυπηρέτησης επιβατών όπως μπαρ και εστιατόρια.
Θα πρέπει να εφαρμόζεται σωστά η ορθή αναπνευστική υγιεινή, δηλαδή η κάλυψη του στόματος και της μύτης με χαρτομάντιλο κατά τον πταρμό και τον βήχα και στη συνέχεια απόρριψη αυτού σε πλαστική σακούλα και εφαρμογή αντισηπτικού στα χέρια. Για αυτό το σκοπό, σε εμφανές σημείο σε διάφορα μέρη του πλοίου θα πρέπει να έχει ληφθεί πρόνοια για τον αντίστοιχο εξοπλισμό (χαρτομάντιλα ή χάρτινες πετσέτες και γάντια μιας χρήσεως, πλαστική σακούλα, κ.λπ.).
Προμήθειες και εξοπλισμός
Θα πρέπει να υπάρχουν επαρκείς ιατρικές προμήθειες και εξοπλισμός για την αντιμετώπιση κρουσμάτων όπως περιγράφονται από τον οδηγό του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας (WHO (2007) International Medical Guide for Ships 3rd edition).
Θα πρέπει να υπάρχουν επαρκείς ποσότητες αντισηπτικών, απολυμαντικών, μέσων ατομικής προστασίας και ειδών καθαρισμού.
Αερισμός και κλιματισμός
Οδηγίες για την καθαριότητα και την απολύμανση
Πρέπει να εφαρμόζεται η εγκύκλιος 30/3 /2020 Αριθμ. Πρωτ. Δ1γ/Γ.Π/οικ.21536 του Υπουργείου Υγείας, με θέμα: «Εφαρμογή μέτρων καθαρισμού και απολύμανσης σε πλωτά μέσα σε περίπτωση μεταφοράς ύποπτου ή επιβεβαιωμένου κρούσματος Covid-19».
Σημεία εξυπηρέτησης επιβατών όπως μπαρ, εστιατόρια, τραπεζαρίες και διαχείριση τροφίμων
Οι κανόνες υγιεινής των τροφίμων πρέπει να εφαρμόζονται σχολαστικά. Συστήνεται να μην λειτουργεί μπουφές με αυτό-σερβίρισμα των πελατών, αλλά τα τρόφιμα να παραδίδονται από το προσωπικό στους πελάτες κλειστά σε πακέτο. Τα μαχαιροπίρουνα, τα αλατοπίπερα και τα σχετικά να είναι μίας χρήσης. Οι δίσκοι, οι χαρτοπετσέτες, τα αναψυκτικά, τα καλαμάκια και τα σχετικά θα πρέπει να παραδίδονται από το προσωπικό στους πελάτες και οι πελάτες δεν πρέπει να τα συλλέγουν μόνοι τους.
Τα τραπέζια για την κατανάλωση του φαγητού θα πρέπει να λειτουργούν μόνο στον εξωτερικό χώρο. Μεταξύ των τραπεζιών θα υπάρχει απόσταση 2 μέτρων και σε κάθε τραπέζι μπορούν να κάθονται μέχρι 4 άτομα.
Διαχείριση υπόπτου περιστατικού COVID-19
Απομόνωση ύποπτου περιστατικού COVID-19 και διαχείριση επαφών
Εάν ένας επιβάτης ή μέλος του πληρώματος εμφανίσει συμπτώματα λοίμωξης COVID-19, θα πρέπει να θέτετε σε εφαρμογή το σχέδιο του πλοίου για την πρόληψη και αντιμετώπιση συμβάντων COVID-19 και να εφαρμόζονται τα παρακάτω:
Πρέπει να χορηγηθεί απλή χειρουργική μάσκα στον ασθενή για την αποφυγή περαιτέρω διασποράς σταγονιδίων. Σε κάθε περίπτωση, ο ασθενής πρέπει να καλύπτει το βήχα του (π.χ. με χαρτομάντηλο).
Ο ασθενής πρέπει να απομονωθεί σε καμπίνα ή σε άλλο ιδιαίτερο χώρο με ατομική τουαλέτα και σίτιση στην καμπίνα. Η πόρτα της καμπίνας πρέπει να παραμένει κλειστή.
Συνιστάται η αποφυγή επισκεπτηρίου στην καμπίνα. Αποφεύγεται η είσοδος άλλων ατόμων, αν δεν υπάρχει σοβαρός λόγος, π.χ. παροχή φροντίδας, καθαριότητα καμπίνας. Συνιστάται να οριστεί συγκεκριμένο μέλος του πληρώματος για τη φροντίδα του ύποπτου κρούσματος, εάν είναι δυνατό, και να περιοριστεί στο ελάχιστο ο αριθμός των μελών πληρώματος που έρχονται σε επαφή με τον ασθενή.
Τα άτομα, που θα έρθουν σε επαφή με τον ασθενή (θα μπουν στην καμπίνα του), πρέπει να φορούν ΜΑΠ γάντια, απλή χειρουργική μάσκα, αδιάβροχη ρόμπα με μακριά μανίκια, προστατευτικά γυαλιά και ποδονάρια. Επιπλέον πρέπει να φροντίζουν, ώστε να τηρείται απόσταση τουλάχιστον 1 μέτρου.
Ο ΠΟΥ και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ECDC) έχουν καταρτίσει αναλυτικές κατευθυντήριες οδηγίες, που αναρτώνται στους παρακάτω συνδέσμους.
Ο χρησιμοποιημένος προστατευτικός εξοπλισμός (απλή χειρουργική μάσκα, γάντια, αδιάβροχη ρόμπα μιας χρήσης κτλ.) πρέπει να απορρίπτεται σε κάδο έξω από την πόρτα της καμπίνας ή το χώρο απομόνωσης και σε καμία περίπτωση να μην ξαναχρησιμοποιείται.
Μετά την απόρριψη του προστατευτικού εξοπλισμού πρέπει τα χέρια να πλένονται καλά με νερό και σαπούνι. Τονίζεται ότι η χρήση γαντιών δεν υποκαθιστά το πλύσιμο των χεριών, το οποίο και αποτελεί σημαντικότατο μέσο πρόληψης.
Αποβίβαση
Από τη στιγμή που θα εντοπιστεί ύποπτο κρούσμα COVID-19, στη συνέχεια του ταξιδιού και μέχρι να φτάσει το πλοίο στον τελικό του προορισμό δεν θα επιτρέπεται η επιβίβαση νέων επιβατών στους ενδιάμεσους προορισμούς αλλά μόνο η αποβίβαση επιβατών.
Ο ασθενής θα αποβιβαστεί στο επόμενο λιμάνι το οποίο διαθέτει το απαραίτητο δυναμικό για τη διαχείριση του περιστατικού. Όλες οι απαιτούμενες ενέργειες για την περαιτέρω διαχείριση του περιστατικού θα γίνονται σύμφωνα με την αρμόδια αρχή και τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.

Η απόφαση σχετικά με τη διαχείριση του περιστατικού και των στενών επαφών θα ληφθεί από την αρμόδια αρχή βάσει της εκτίμησης κινδύνου και της κατάστασης στην κοινότητα. Στη συνέχεια θα παρέχονται οδηγίες σχετικά με τη διαχείριση του ύποπτου περιστατικού και των στενών επαφών, τον καθαρισμό και την απολύμανση του περιβάλλοντος, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.

Τουρισμός εν μέσω πανδημίας: Τι αναφέρει ο γερμανικός Tύπος για την Ελλάδα

Τουρισμός εν μέσω πανδημίας: Τι αναφέρει ο γερμανικός Tύπος για την Ελλάδα
Πηγή: Pixabay
Η εφημερίδα Die Zeit επικεντρώνεται στο σημερινό της φύλλο στον τουρισμό τον καιρό της πανδημίας. Τίτλος του πρωτοσέλιδου «Ο άνθρωπος θέλει να βγει έξω», όπως μεταδίδει η Deutsche Welle. 
Σε άρθρο που επιγράφεται «Ποιος θα μας αφήσει να μπούμε στη χώρα;», η γερμανική εφημερίδα αναφέρεται στις προετοιμασίες σειράς χωρών για την καλοκαιρινή τουριστική περίοδο. Ανάμεσά τους Ελλάδα, Κροατία, Ιταλία, Ισπανία, Τουρκία και Σουηδία. Στη στήλη για την Ελλάδα η εβδομαδιαία εφημερίδα επισημαίνει: «Η Ελλάδα κατάφερε επιτυχώς να περιορίσει την εξάπλωση του κορωνοϊού εφαρμόζοντας μερικά από τα αυστηρότερα μέτρα στην Ευρώπη και διεκδικεί ήδη από τώρα κομμάτι της τουριστικής πίτας. Η ελληνική κυβέρνηση δημιούργησε Ομάδα Δράσης και διαπραγματεύεται με τους γερμανικούς τουριστικούς κολοσσούς TUI και DER τις λεπτομέρειες ενός σχεδίου υγειονομικής ασφάλειας. Σύμφωνα με αυτό, θα πρέπει να αποφεύγονται μεγαλύτερες συναθροίσεις ατόμων σε παραλίες και πισίνες, ενώ οι ξενοδοχειακές μονάδες οφείλουν να είναι εξοπλισμένες με αντισηπτικά».
Η εφημερίδα Die Zeit φιλοξενεί, εκτός αυτού, κοινές συνεντεύξεις με Γερμανούς ειδικούς του τουριστικού τομέα, αλλά και λοιμωξιολόγους. Ρωτά, για παράδειγμα, τον επικεφαλής της τουριστικής επιχείρησης TUI, Μάρεκ Αντρίσακ, αν η εταιρία του σκοπεύει να προσφέρει στους Γερμανούς τουριστικά πακέτα σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Βουλγαρία, η Πορτογαλία και η Κύπρος. Ο επικεφαλής της TUI απαντά ότι: «Στην Ελλάδα τα κρούσματα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι λιγότερα. Για το λόγο αυτό η ελληνική κυβέρνηση θέλει να βοηθήσει τον εγχώριο τουρισμό. Βρισκόμαστε σε επαφή για το πώς θα διασφαλιστούν οι τουρίστες σε κάθε ξενοδοχείο ακόμα κι αν υπάρξουν κρούσματα. Για να φθάσουμε, ωστόσο, εκεί θα πρέπει να επιτρέπεται στους Γερμανούς να βγουν από τη πατρίδα τους, αλλά και να τους επιτραπεί η είσοδος σε άλλες χώρες».
Με αφορμή τις διαπραγματεύσεις, στις οποίες βρίσκεται η TUI με σειρά τουριστικών χωρών, ο Γερμανός λοιμωξιολόγος, Αλεξάντερ Κεκουλέ, τονίζει: «Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι το καλοκαίρι τα κρούσματα θα μειωθούν σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω των υψηλότερων θερμοκρασιών. Για την πρόβλεψη αυτή δέχομαι επικρίσεις από συναδέλφους μου, εμμένω ωστόσο στην εκτίμησή μου. Όταν προτρέπεις, για παράδειγμα, το κόσμο να μην σχεδιάσει ταξίδια στο εξωτερικό και αργότερα διαπιστωθεί ότι τα κρούσματα είναι ελάχιστα, τότε θα αναιρεθούν οι ταξιδιωτικές οδηγίες, θα ανοίξουν τα σύνορα, αλλά ούτε οι αεροπορικές εταιρίες, ούτε τα ξενοδοχεία θα είναι κατάλληλα προετοιμασμένα».

Θεοχάρης: «Τον τελευταίο λόγο έχουν οι λοιμωξιολόγοι»

Η Frankfurter Allgemeine Zeitung φιλοξενεί συνέντευξη του Έλληνα υπουργού Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, σχετικά με τα μέτρα που σχεδιάζει να λάβει η Ελλάδα για να σώσει, όπως γράφει η εφημερίδα, την καλοκαιρινή τουριστική περίοδο. Ο υπουργός Τουρισμού ανακοινώνει «την παρουσίαση ενός σχεδίου για τη στήριξη του τουρισμού μέσα στις επόμενες μέρες, το οποίο περιλαμβάνει υγειονομικούς κανόνες για παραλίες, ξενοδοχεία και μεταφορές, αλλά και μειώσεις φόρων για τον τουριστικό κλάδο».
Εν αναμονή της τελικής απόφασης των ειδικών, ο Χάρης Θεοχάρης αναφέρει ότι η ιδέα της ελληνικής κυβέρνησης είναι «τα υποχρεωτικά τεστ για κορωνοϊό να γίνονται στη χώρα προέλευσης, έτσι ώστε οι τουρίστες να αισθάνονται ασφαλείς ήδη κατά την επιβίβαση στο αεροσκάφος».
Σε σχετική ερώτηση της εφημερίδας ο Έλληνας υπουργός Τουρισμού διαβεβαιώνει ότι τον τελευταίο λόγο για την φετινή σεζόν τον έχουν οι επιδημιολόγοι: «Αποστολή μου είναι να προετοιμάσω τα πάντα για την ημέρα που θα επιτραπούν και πάλι οι διεθνείς μετακινήσεις. Αν, όμως, οι ειδικοί μάς πουν ότι πρέπει να κάνουμε ένα βήμα πίσω θα το πράξουμε. Σε περίπτωση που, για παράδειγμα, ξανακλείσουν κομμωτήρια και κουρεία τότε δεν θα έχει πια νόημα να μιλάμε για τουρισμό. Όλες οι δηλώσεις μου γίνονται με επιφύλαξη. Σχεδιάζουμε την καλοκαιρινή περίοδο υπό την προϋπόθεση ότι η κατάσταση συνεχίζει να βρίσκεται υπό έλεγχο. Δεν πρόκειται να πάρουμε παράλογα ρίσκα

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κ.Τσουκαλάς: «Δεν θα ψηφίσουμε τον Κ.Τασούλα για Πρόεδρο της Δημοκρατίας – Θα προτείνουμε άλλον» Κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι με την πρότασή του απέδειξε ότι δεν εννοεί τα περί συναίνεσης 15.01.2025 | 11:34

pronews.gr Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ, Κώστας Τσουκαλάς, ξεκαθάρισε το πρωί της Τετάρτης (15/1) ότι το κόμμα του δεν θα ψηφίσει τον Κώστα ...